Had je kind vanmorgen nog een kater?quote:Op zondag 18 juli 2021 11:22 schreef vencodark het volgende:
Nieuwe TT, nieuwe ronde?
Want het laatste 1,5 topic was echt ruk qua gebeurtenissen in het nieuws en privé voor een aantal van ons.
Hij sliep wel tot half 8. Dat is uitzonderlijk lang.quote:Op zondag 18 juli 2021 11:23 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Had je kind vanmorgen nog een kater?
quote:Op zondag 18 juli 2021 11:26 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hij sliep wel tot half 8. Dat is uitzonderlijk lang.
De kinderen zijn een weekendje bij opa en oma, dus wij hebben een citytrip in eigen stad gedaan, lekker gegeten, luxe hotel en musea bekeken. Ik voel me als herboren joh.quote:Op zondag 18 juli 2021 11:22 schreef vencodark het volgende:
Nieuwe TT, nieuwe ronde?
Want het laatste 1,5 topic was echt ruk qua gebeurtenissen in het nieuws en privé voor een aantal van ons.
Lekker! Kindloos is ook gewoon weleens chill.quote:Op zondag 18 juli 2021 13:09 schreef lunapuella het volgende:
[..]
De kinderen zijn een weekendje bij opa en oma, dus wij hebben een citytrip in eigen stad gedaan, lekker gegeten, luxe hotel en musea bekeken. Ik voel me als herboren joh.
Als dat de oplossing is voor beter en langer slapen, hoor ik graag van je welk toetje het wasquote:Op zondag 18 juli 2021 11:26 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hij sliep wel tot half 8. Dat is uitzonderlijk lang.
Deze.quote:Op zondag 18 juli 2021 14:40 schreef Amsel het volgende:
[..]
Als dat de oplossing is voor beter en langer slapen, hoor ik graag van je welk toetje het was![]()
Helaas besteed ik mijn tijd dan vaak aan klusjes die zijn blijven liggen die handiger zijn zonder kindquote:
Is die AEG ook beter dan die Dyson?quote:Op zondag 18 juli 2021 15:59 schreef oh-oh het volgende:
Kindloos zijn is echt altijd wel chill!
Ik heb een nieuwe stofzuiger en ik ben er zo blij mee. Ik had zo een logge Dyson bol en nu een steelstofzuiger van AEG met lichtjes <3
Ja, dat wordt zometeen nog gezellig hierquote:
Ik had dit exact kunnen typenquote:Op zondag 18 juli 2021 20:49 schreef twist02 het volgende:
Oei Hupje, is-ie oke nu?
[..]
Ja, dat wordt zometeen nog gezellig hierman is groot F1 fan, dus neemt de race altijd op, zodat-ie 'm 's avonds in alle rust terug kan kijken. Ik schat dat je 'm over een kwartiertje kunt horen vloeken
Dit hadden wij afgelopen week. Mijm was niet fit en is sowieso op donderdag en vrijdag bij mij thuis. S. mocht zaterdag pas getest worden nadat de juf Corona bleek te hebben.quote:Op zondag 18 juli 2021 14:40 schreef Amsel het volgende:
[..]
Als dat de oplossing is voor beter en langer slapen, hoor ik graag van je welk toetje het was![]()
Had ik al gezegd dat het grut hier in quarantaine zit omdat omdat er een BSO-medewerker positief was getest? Ze vliegen tegen de muren op en elkaar in de haren, heel gezellig hierDinsdag is dag 5, dus dan mogen ze getest worden.
Ah, ook zo'n fanaat dus?quote:Op zondag 18 juli 2021 21:15 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik had dit exact kunnen typen![]()
![]()
Vandaag onderweg in de auto wel 3x het nieuws op de radio uitgedraaid om te voorkomen dat hij zou horen dat Verstappen er af was gevlogen.
Zijn wij met dezelfde man getrouwd?quote:Op zondag 18 juli 2021 21:18 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ah, ook zo'n fanaat dus?
Man kijkt echt al 20 jaar F1 ofzo, dus die baalt in zekere zin dat het nu opeens zo populair is, want voorheen was het risico op 'spoilers' nooit zo groot natuurlijk.
Mijne is te lui om er 2 gezinnen op na te houden denk ikquote:Op zondag 18 juli 2021 21:21 schreef laziness het volgende:
[..]
Zijn wij met dezelfde man getrouwd?
“Sinds Max is iedereen opeens F1 fan” mopper mopper.
Hij dempt de groeps app met zijn vrienden op zondagmiddag.
Groot Alonso fan hier.
quote:Op zondag 18 juli 2021 21:24 schreef twist02 het volgende:
[..]
Mijne is te lui om er 2 gezinnen op na te houden denk ikhij was altijd groot Räikkönen/Ferrari fan, maar da's al jaren weinig meer zeg maar
Toen Max z'n eerste zege pakte in Barcelona, vierden wij de eerste verjaardag van onze Minion. Race werd uiteraard netjes opgenomen om 's avonds terug te kijken, maar toen kwam de visite binnen met: "Zo, die Verstappen gewoon gewonnen hè?" Hij was in staat om de deur gewoon weer dicht te gooien![]()
Oh, dit is zo heerlijk herkenbaar!quote:Op zondag 18 juli 2021 21:31 schreef laziness het volgende:
[..]![]()
Humeur wordt danig verpest als de uitslag vooraf doorsijpelt hier ook.
Laatst zaten we op zondagmiddag op een terrasje aan het water. Zitten er een paar bejaarden op hun smartphone ook te kijken en hardop commentaar te leveren.
Man heeft zich hardop beklaagd dat oudjes en smartphones helemaal niet samen gaan en of hij er mee weg zou komen om die telefoon in de sloot te gooien.
Was verder wel gezellig hoor
Ligt vast aan mij dat ik dit toch aparte gewoontes vindt. Je tablet meenemen en hardop dingen zitten kijken/luisteren.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:36 schreef twist02 het volgende:
[..]
Oh, dit is zo heerlijk herkenbaar!![]()
Hadden wij laatst ook, toen we op het terras zaten bij een grote speeltuin. Had er iemand z'n tablet bij en zat eerst de Tour te kijken (toen mopperde hij al), en vervolgens zette die man de F1 op
Ik vind het ook apart om in de winkelstraat op speaker te bellen en muziek te luisteren maar het schijnt ‘normaal’ te zijn tegenwoordigquote:Op zondag 18 juli 2021 21:39 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ligt vast aan mij dat ik dit toch aparte gewoontes vindt. Je tablet meenemen en hardop dingen zitten kijken/luisteren.
Dit hou ik mezelf ook maar voor als ik weer iemand al videobellend over straat zie lopenquote:
Formule 1 is echt heilig wat dat betreft, mijn schoonvader en zwager gaan ook tijdens een verjaardagsfeestje gewoon ergens in een hoekje afgezonderd zitten F1 kijken op hun telefoon (en dan meestal ook nog niet eens hetzelfde hoekje/dezelfde telefoonquote:Op zondag 18 juli 2021 21:39 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ligt vast aan mij dat ik dit toch aparte gewoontes vindt. Je tablet meenemen en hardop dingen zitten kijken/luisteren.
quote:Op zondag 18 juli 2021 21:53 schreef Burdie het volgende:
[..]
Formule 1 is echt heilig wat dat betreft, mijn schoonvader en zwager gaan ook tijdens een verjaardagsfeestje gewoon ergens in een hoekje afgezonderd zitten F1 kijken op hun telefoon (en dan meestal ook nog niet eens hetzelfde hoekje/dezelfde telefoon).
quote:Op zondag 18 juli 2021 21:15 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik had dit exact kunnen typen![]()
![]()
Vandaag onderweg in de auto wel 3x het nieuws op de radio uitgedraaid om te voorkomen dat hij zou horen dat Verstappen er af was gevlogen.
Hier precies dezelfde manquote:Op zondag 18 juli 2021 21:18 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ah, ook zo'n fanaat dus?
Man kijkt echt al 20 jaar F1 ofzo, dus die baalt in zekere zin dat het nu opeens zo populair is, want voorheen was het risico op 'spoilers' nooit zo groot natuurlijk.
Dat vind ik ronduit asociaal. Dat zou mijn man dan weer niet doen, hij wil in alle rust kijken zonder enige afleiding om zich heen.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:53 schreef Burdie het volgende:
[..]
Formule 1 is echt heilig wat dat betreft, mijn schoonvader en zwager gaan ook tijdens een verjaardagsfeestje gewoon ergens in een hoekje afgezonderd zitten F1 kijken op hun telefoon (en dan meestal ook nog niet eens hetzelfde hoekje/dezelfde telefoon).
Alleen als we weg zijn inderdaadquote:Op maandag 19 juli 2021 04:30 schreef Roosje84 het volgende:
Hier ook een groot f1 fan, al sinds ik klein ben en Verstappen senior nog meedeed. In mijn jongvolwassenen jaren werd dat wat minder maar nu al weer jarenlang zeer trouwe fan en ik heb hier dus mijn man aangestoken
Waar ik wel benieuwd naar ben is de reden dat ze het opnemen en 's avonds terugkijken. Als je die dag weg bent snap in het wel maar op dagen dat je gewoon thuis bent begrijp ik niet helemaal. Dus misschien mis ik een hele goede reden.
Wanneer is hij voor het laatst geweest? O. is ook voor kamp getest van de week en daar hielden ze het kinder protocol aan. Dat is aanzienlijk minder diep voor kinderen t/m 12 jaar. O was dus hiervoor voor het laatst geweest toen ze nog niet het kinder protocol hadden.quote:Op maandag 19 juli 2021 07:50 schreef mefke79 het volgende:
Die sneltesten voor vakanties, gaan die minder diep dan de GGD testen? Oudste gaat op kamp en daarvoor wordt ook het dringende verzoek gedaan te testen. Sneltesten genoeg in huis, maar er wordt eigenlijk verwezen naar die vakantietesten. Pff, die test bij de GGD vond hij echt heel naar, dus als dat voorkomen kan worden...maar de sneltest thuis was voor hem prima, dus wie weet of die vakantietesten ook zo zijn?
Mee eens!quote:Op maandag 19 juli 2021 08:52 schreef kwakz0r het volgende:
Ben ik dan weer zo uitzonderlijk dat ik het een beetje raar vind om van de hele wereld te verwachten dat ze rekening houden dat je een uitslag nog niet wil weten?
Wmb heb je gewoon pech als je niet live kijktik zal echt niet expres iets zeggen om te pesten maar van random mensen op een terras of visite die langskomt kun je toch geen stilte verwachten?
Nope, da's niet raar hoor. Mijn man kijkt ook graag en we draaien in de auto de radio wel uit, maar als er iemand bij de ijssalon zit te kijken ofzo, tja, dan is dat zo. Jammer dan hoor. Dan hadtie maar thuis moeten blijven.quote:Op maandag 19 juli 2021 08:52 schreef kwakz0r het volgende:
Ben ik dan weer zo uitzonderlijk dat ik het een beetje raar vind om van de hele wereld te verwachten dat ze rekening houden dat je een uitslag nog niet wil weten?
Wmb heb je gewoon pech als je niet live kijktik zal echt niet expres iets zeggen om te pesten maar van random mensen op een terras of visite die langskomt kun je toch geen stilte verwachten?
Een terras is niet een plek waar je perse verwacht dat iemand een tablet mee heeft om het te gaan zitten kijken op vol volume, want op andere vlakken asociaal, en dat is dan jammer maar niet het einde van de wereld. Blijkbaar is de grap hierover je ontgaan wat je neemt het veel serieuzer dan hoe de soep daadwerkelijk gegeten wordt.quote:Op maandag 19 juli 2021 08:52 schreef kwakz0r het volgende:
Ja en nee. Het ligt een beetje aan de situatie of ik het asociaal vind. Als iemand eventjes afzondert en rustig een stukje kijkt om daarna weer sociaal te doen dan heb ik daar geen last van.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:20 schreef mousemicky het volgende:
Ik vind dat zo asociaal, jezelf tijdens een feestje afzonderen met telefoon/tablet/whichever device. Blijf dan gewoon thuis denk ik altijd?
Een apotheek wellicht?quote:Op maandag 19 juli 2021 09:37 schreef exode het volgende:
Weet iemand waar je FFP2 maskers kan kopen, gewoon in een fysieke winkel? Zij die bijvoorbeeld bij de Hema te koop of Kruidvat?
We willen ze meenemen op vakantie, maar ik heb ze nog nooit gekocht. Wij hebben van die uitwasbare liggen.
Niet bij de bouwmarkt? We hebben ze nog liggen van het klussen..quote:Op maandag 19 juli 2021 09:37 schreef exode het volgende:
Weet iemand waar je FFP2 maskers kan kopen, gewoon in een fysieke winkel? Zij die bijvoorbeeld bij de Hema te koop of Kruidvat?
We willen ze meenemen op vakantie, maar ik heb ze nog nooit gekocht. Wij hebben van die uitwasbare liggen.
Jammer dat Douglas de Kaze Vibrant serie niet meer verkoopt. Ik had daar 2 pakken van ingeslagen. Vrolijke kleurtjesquote:Op maandag 19 juli 2021 09:37 schreef exode het volgende:
Oh, die zijn idd heel fraaiquote:Op maandag 19 juli 2021 10:46 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Jammer dat Douglas de Kaze Vibrant serie niet meer verkoopt. Ik had daar 2 pakken van ingeslagen. Vrolijke kleurtjes![]()
Heeft de apotheek ze niet?
Nou, ze lijken vooral overal uitverkocht.....quote:Op maandag 19 juli 2021 11:12 schreef exode het volgende:
Ik heb nog nergens gekeken hoor, maar we hebben een Kruidvat en Hema in het dorp, dus daar ga ik dan even heen vandaag. Thanks voor de tips!
Ik heb ze nog nooit gekocht, dus vroeg me af of je die gewoon in het wild kan kopen in Nederland.
Ik heb ze maar online besteld, Hema en Kruidvat hier hadden ze niet.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, ze lijken vooral overal uitverkocht.....
Nou je kan prima interesse in sport hebben en er op een gezonde manier mee omgaan natuurlijk.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:22 schreef Budabuddumbam het volgende:
Mijn vader had vroeger vanalles wat hij keek en dan mocht niemand hem storen of vragen stellen.
Ik vond dat als kind zo enorm verschrikkelijk dat ik toen besloot nooit t trouwen met iemand die sport kijken zo belangrijk kan vinden dat het voor alles gaat. Ik ben zo blij dat mijn man er 0 interesse in heeft.
Natuurlijk, maar tot nu toe zijn alle sportkijkers die ik tegen ben gekomen niet zo makkelijk in niet kijken.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:34 schreef laziness het volgende:
[..]
Nou je kan prima interesse in sport hebben en er op een gezonde manier mee omgaan natuurlijk.
Mijn man neemt het op omdat het niet voor alles gaat en liever met ons op stap gaat dan midden op de dag voor de buis te zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil ook het einde van een boek of serie niet gespoilerd hebben. Of een collega die achter loopt met een serie kijken en vraagt of we het er niet over willen hebben onderling waar ze bij is. Dat is niet heel moeilijk om te honereren.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:04 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar tot nu toe zijn alle sportkijkers die ik tegen ben gekomen niet zo makkelijk in niet kijken.
ik zie vooral veel mensen die overal en altijd maar moeten kijken of waar je niets mag zeggen zoals de voorbeelden in dit topic.
+1 op alles wat je zegt. Mijn man is superfan maar het is echt niet zo dat de hele wereld ervoor hoeft te wijken. Als het even kan kijkt hij het liefst live en anders kijkt hij het terug. En als mensen weten dat hij de uitslag nog niet wil weten dan is dat een kleine moeite toch?quote:Op maandag 19 juli 2021 13:20 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik wil ook het einde van een boek of serie niet gespoilerd hebben. Of een collega die achter loopt met een serie kijken en vraagt of we het er niet over willen hebben onderling waar ze bij is. Dat is niet heel moeilijk om te honereren.
Ik zie een paar uur een uitslag niet noemen niet als een moeilijk persoon. Zeker als je zelf geen interesse hebt in sport en er dus sowieso geen reden is om het te bespreken. Heel gelukkig met mijn F1 fan die een gezonde balans prima weet te houden hierin![]()
Dat gemopper dat we hier schetsten wordt wel heel zwaar opgevat. De mijne doet mopper, mopper, over naar orde van de dag. Vijf minuten later is hij het geheel alweer vergeten, want man
Maar als je iets niet kijkt waarom zou je het er dan over hebben?quote:Op maandag 19 juli 2021 13:30 schreef exode het volgende:
Ik spoiler wel eens per ongeluk de Mol etc, dat kijk ik allemaal niet, maar dan staat de uitslag groot op Nu.nl. Ik houd niet bij wie het volgt en wie niet live kon kijken hoor.
Ik spreek dan af met een vriendin waarvan ik weet dat ze WIDM kijkt en in het gesprek zeg ik dan 'had jij Jan als de mol goed?'quote:Op maandag 19 juli 2021 13:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar als je iets niet kijkt waarom zou je het er dan over hebben?Nou vind ik de uitslag van WIDM wel iets waarbij je zelf echt goed uit moet kijken als je dit nog niet weet, geen social media openen e.d. Maar als je er niets om geeft is het toch juist makkelijk om er niet over te praten?
Maar dat is dan een paar dagen na de finale? Dan snap ik ook niet dat je het nog niet hebt gekeken. Dat soort grote dingen kun je ook nauwelijks geheim houden want iedereen heeft het erover.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:44 schreef exode het volgende:
[..]
Ik spreek dan af met een vriendin waarvan ik weet dat ze WIDM kijkt en in het gesprek zeg ik dan 'had jij Jan als de mol goed?'
Of: wat een rare die the Voice heeft gewonnen he?
Dus, nou ja, zo dus.
Het is geen hoofdonderwerp, maar het kan ter sprake komen.
Een beetje plagen moet inderdaad kunnen maar die haat tussen bepaalde fans snap ik ook echt nietquote:Op maandag 19 juli 2021 13:48 schreef exode het volgende:
Onze buren zijn overigens die hard Feyenoord fan, echt heeeeeel fanatiek. Dat is onderling altijd wel grappigZo had B er eens rondgehangen en kwam terug met een Feyenoord shirt aan. Daar moet ik dan enorm om lachen.
En het was Feyenoord-Ajax terwijl er sneeuw lag, toen ik heb op hun auto's in de sneeuw Ajax geschreven.
Van die onschuldige plagerijtjes, heerlijk! Mijn neefjes ook wel eens meegenomen op een kids tour door de Arena en dan foto's maken bij het Ajax logo en die sturen naar mijn broer.
Met van die debiele hooligans heb ik helemaal niets. Ook niet met 'fans' die anderen beoordelen op de club waar je voor bent. Het is maar voetbal.
Ik ga voor mijn werk wel eens zakelijk naar wedstrijden en dat is zo raar. Tussen van die bobo's en het gaat dan over alles behalve voetbal. Ik heb daardoor wel veel Ajax spelers en directieleden ontmoet.
Een jaar geleden ging ik eens kijken of de Kruidvat misschien mondkapjes verkocht. Ik werd me toch een partij gek aangekeken toen ik erom vroeg. En moet je ons nu zienquote:Op maandag 19 juli 2021 11:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Haha sorry
[..]
haha![]()
Sorry
Wie had ooit gedacht dat we het over fraaie mondkapjes zouden hebben
Nou, dat idd....quote:Op maandag 19 juli 2021 14:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
Een jaar geleden ging ik eens kijken of de Kruidvat misschien mondkapjes verkocht. Ik werd me toch een partij gek aangekeken toen ik erom vroeg. En moet je ons nu zien.
ik zei niets over sportliefhebber.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:37 schreef MaJo het volgende:
En om nou niet te willen daten met een sportliefhebber gaat ook wel weer erg ver
quote:Op maandag 19 juli 2021 12:22 schreef Budabuddumbam het volgende:
Mijn vader had vroeger vanalles wat hij keek en dan mocht niemand hem storen of vragen stellen.
Ik vond dat als kind zo enorm verschrikkelijk dat ik toen besloot nooit t trouwen met iemand die sport kijken zo belangrijk kan vinden dat het voor alles gaat. ik ben zo blij dat mijn man er 0 interesse in heeft.
quote:Op maandag 19 juli 2021 13:10 schreef Loj het volgende:
Oh echt, mensen zijn gek geworden
Ik ben boos!
Sorry ik moet dit even kwijt..Je post sneeuwde een beetje onder.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het ook belachelijk, gestapo praktijken dit. Mensen worden er niet leuker op in deze tijd
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Ik lees het, wat raar, wat maf, wat eng! Ik zou ook woedend zijn hoor.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:38 schreef Loj het volgende:
Haha, dat merkte ik ook al en maakt ook niet uit…
Ik moest even frustratie kwijt.. gewoon mensen zijn gek geworden! Te bizar dit..
Nouja, als je klachten hebt moet het formeel wel hoor.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:56 schreef mefke79 het volgende:
O wat ben ik toch blij dat wij geen klassenapp hebben. En dat ik er ook geen heb met mijn eigen studenten. Ik heb mijn afwezigheidsmelding op de mail al aan staan, maar ik krijg natuurlijk alsnog studenten op de mail die te laat waren met iets inleveren of die nog info nodig hebben. Ik ben de beroerdste niet, zeker de eerste week niet, maar daarna heb ik ook echt vakantie.
Oudste komt net helemaal gefrustreerd thuis. Er is hem vorige week gezegd dat zij (groep 8) niet meer zouden werken maar vandaag kregen ze de opdracht om toch op Snappet in te loggen. Hij is voor het eerst echt opstandig geweest en heeft zijn Snappet niet geopend. Wat dacht de juf nou ook...Deze juf kan oudste ook weinig mee, er waren meer akkefietjes vandaag. Ik heb hem maar voorgehouden dat ie met aftellen, nog maximaal 2,5 dag en dan is het klaar.
En Loj, ik snap je verontwaardiging, ik zou ook heel link worden als iemand ging praten over 'melden bij de bso'. Van de andere kant zou ik ook redelijk woest worden als ik iemand waarvan ik weet dat hij/zij in quarantaine moet op een plek zie waar dat niet mag (en om helder te zijn: iets anders dan de sloot achter de eigen tuin). Laatst nog; student getest en dus thuis in afwachting. Andere student die met hem stageloopt en dus constant op zijn lip zit, zit snuffend en hoestend in de klas. En dan maak je een opmerking en dan krijg je een grote bek terug. Ja sorry, ik weet dat het formeel niet hoeft, maar log gewoon vanuit huis even in, kleine moeite. Overigens hebben wij de laatste week geen studenten meer gezien en dat was maar goed ook want er is er weer eentje besmet. Anders had ik nu in quarantaine gemoeten.
'Juf, ik ben dit weekend nog getest om te gaan stappen, dus dit is gewoon een verkoudheid' Op dinsdag. Tja. Wij hebben maar ruim afstand gehouden, maar het voelde zo stom dat hij er gewoon was. Juist omdat digitaal inloggen perfect gaat, we deden maanden niet anders. (waarmee ik niet wil zeggen dat het ideaal was, ik krijg al buikpijn bij het idee dat het straks weer moet, maar dat is een ander verhaal).quote:Op maandag 19 juli 2021 15:20 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Nouja, als je klachten hebt moet het formeel wel hoor.Maar je merkt inderdaad dat men steeds lakser wordt, wat ironisch is gezien de besmettingscijfers. En ik hoor echt veel mensen die volledig gevaccineerd zijn die net zo ziek worden als hun niet volledig gevaccineerde huisgenoten.
quote:Op maandag 19 juli 2021 15:22 schreef mefke79 het volgende:
[..]
'Juf, ik ben dit weekend nog getest om te gaan stappen, dus dit is gewoon een verkoudheid' Op dinsdag. Tja. Wij hebben maar ruim afstand gehouden, maar het voelde zo stom dat hij er gewoon was. Juist omdat digitaal inloggen perfect gaat, we deden maanden niet anders. (waarmee ik niet wil zeggen dat het ideaal was, ik krijg al buikpijn bij het idee dat het straks weer moet, maar dat is een ander verhaal).
Bij mij is astma niet officieel vastgesteld omdat er nog steeds geen longfunctietest is gedaan. Maar wel een goede tip, ik ga het even opvragen bij de huisarts, of ze iets hebben voor me. Want ook voor de terugreis en wellicht ter plekke is het wel handig.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:31 schreef mefke79 het volgende:
Exode je kan een medisch paspoort vragen volgens mij en daarin kan je arts dan vermelden dat je astma hebt en daarom medicijnen gebruikt en dus hoest. Ik bedenk me nu ineens dat wij die ook nog moeten opvragen als we met de jongens naar het buitenland willen.
Ik kan me nog herinneren dat afgelopen jaar in het nieuws was dat voor pubers school absolute stressfactor nummer 1 was. Ik wil dat ze zo'n onderzoek eens loslaten op ouders, ik schiet al in een halve burnout als ik dit alles lees.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:45 schreef mousemicky het volgende:
@:Loj ik weet niet of ik redelijk hadden kunnen reageren hoor.
Werd vandaag ook weer behoorlijk geïrriteerd door een vast goedbedoeld initiatief in de klassenapp van de oudste: of we morgen alle kinderen een bloem kunnen meegeven, is leuk als afscheid voor de juffen.
Sorry, maar dat kan en wil ik nu niet meer regelen. Er moest vorige week al geknutseld worden voor juffen van kind 1, gisteren voor die van kind 2 (beide hebben een gezonde hekel aan knutselen), morgen moeten er pannenkoeken mee voor de lunch, ze moeten in zwart met geel gekleed, oudste wilde kaartjes schrijven voor zijn juffen (en voor jongste moest ik dat dus doen). Ik ben er wel klaar mee zeg maar.
Update: en intussen pingt de ouder app maar door. Nu vindt weer iemand het sneu als een paar kinderen een kadootje hebben (want hoe moeten de kinderen die niets hebben zich dan voelen, boehoe), een ander wil een bos rozen kopen. Echt, ze regelen het maar, de klassenapp gaat op stil, ik kijk in september wel weer...
Dit vind ik wel heftig om te lezen, eigenlijk. Jouw besluit om al dan niet met je kind naar buiten te gaan wordt gestuurd door mogelijk beschuldigende blikken? Kinderen kunnen toch ook gewoon verkouden zijn? Zijn die blikken er echt of is dat vooral jouw angst?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:19 schreef Phaidra het volgende:
Loj, wat een nare opmerking zo. Waarom vinden mensen dat nou nodig?. Zeker in een situatie waar duidelijk geen contact was met anderen (naast broer).
De jongste was van de week negatief getest, maar hij hoestte nog behoorlijk. Ik ben toen ook terughoudend geweest met naar buiten gaan en contact met anderen. Aan de ene kant omdat ik het lullig vind als iemand anders vakantie misschien in de soep loopt omdat iemand verkouden wordt en getest moet worden, aan de andere kant puur vanwege de beschuldigende blikken die je ongetwijfeld krijgt als je met een hoestend jongetje buiten loopt.
Dit idd.... nou hebben we toevallig wel FFP2 maskers (hoewel ik nu even niet weet in welke verhuisdoos die waarschijnlijk liggen), maar wat een gedoe allemaal....quote:Op maandag 19 juli 2021 16:21 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben vooral heel blij dat we geen vakantie naar t buitenland hebben gepland. Ik word echt heel gestresst by proxy als ik hier meelees
Deze week wel een dagje naar beekse bergen (eigen auto voor de safari en buiten lopen). Ik ben volledig ingeent en man maar half maar maak me t meeste zorgen om Melba eigenlijk.
Wat betreft de “ik hoor van veel ingeente mensen die ook ziek zijn”; de officiële cijfers laten zien dat 85% van de huidige besmettingen onder niet-ingeente mensen is, 10% met 1 prik en 5% volledig ingeënt (waarbij ik benieuwd ben hoeveel dansen met janssen daarbij zit, janssen en AZ zouden toch slechter beschermen bij de varianten?). Dus ik betwijfel toch wel de waarde van dat anekdotisch bewijs… over t algemeen zit je gewoon goed als je ingeënt bent lijkt het.
Ja, nou ja, kortsluiting was er al, het is een wonder dat de wasmachine (die draaide) het wel goed doorstaan heeft.quote:Op maandag 19 juli 2021 17:22 schreef vencodark het volgende:
@:Leandra Bedoel je dingen als brand en kortsluiting?
Want dan begrijp ik wel dat dit ‘maar apparaten zijn’.
Het gaat wel lekker de laatste tijd met je. Bijna verongelukt uit je raam en nu dit soort dingen.
2021 is nog maar op de helft.![]()
Janssen heeft laten weten dat er bij de trial personen voldoende immuun respons te zien is bij de deltavariant. De respons voor de Delta variant is een stuk beter dan de Beta (zuid-afrika) variant volgens de studies. Het lagere algehele percentage van 66% van Janssen kwam dan ook grotendeels door de beta variant. (De beta variant ging niet rond toen Pfizer, Moderna en AZ hun studies deden wat groot verschil maakt in de effectiviteit percentages).quote:Op maandag 19 juli 2021 16:21 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben vooral heel blij dat we geen vakantie naar t buitenland hebben gepland. Ik word echt heel gestresst by proxy als ik hier meelees
Deze week wel een dagje naar beekse bergen (eigen auto voor de safari en buiten lopen). Ik ben volledig ingeent en man maar half maar maak me t meeste zorgen om Melba eigenlijk.
Wat betreft de “ik hoor van veel ingeente mensen die ook ziek zijn”; de officiële cijfers laten zien dat 85% van de huidige besmettingen onder niet-ingeente mensen is, 10% met 1 prik en 5% volledig ingeënt (waarbij ik benieuwd ben hoeveel dansen met janssen daarbij zit, janssen en AZ zouden toch slechter beschermen bij de varianten?). Dus ik betwijfel toch wel de waarde van dat anekdotisch bewijs… over t algemeen zit je gewoon goed als je ingeënt bent lijkt het.
Ja, fout gemaakt, kan gebeuren, is voor iedereen vervelend, ook voor hem.quote:Op maandag 19 juli 2021 18:38 schreef laziness het volgende:
@:Leandra, de installateur heeft dit dus veroorzaakt?Ben je mooi klaar mee. Dat had ook anders af kunnen lopen. Succes met alles weer werkend te krijgen
![]()
@:Malteser, daar ging de eerste normale dagHopelijk heeft hij er niet teveel last van.
Veel gedoe hier de laatste tijd bij iedereen.
2021 is hard op weg om ook een jaar te worden dat we maar snel moeten vergeten
Ik ontlurk even.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:05 schreef vencodark het volgende:
Wie heeft er een tip tegen wratjes? Gewoon huis -tuin -en keukenwratjes.
Mijn zoon heeft aan zijn linkervoet misschien wel 25 grote en kleine wratten.
Ik zit inmiddels het 3e flesje Formule W te gebruiken (á ¤10) maar ik geloof inmiddels dat het weinig uitmaakt.
De dokter heeft het ook 2 x bevroren.
Die zei ook wel dat het vrij hardnekkig is en ik vooral door moet gaan met Formule W en vriezen.
We zijn al zeker 6 weken verder.
Sterker nog: het lijkt erger te worden.
Wb die tien weken zagen ze in onderzoek dacht ik een sterkere afweerreactie bij een langere prikpauze (12 weken was t onderzoek). Dus daar zou ik me niet extra druk om maken. Het is al stressvol genoegquote:Op maandag 19 juli 2021 17:17 schreef exode het volgende:
Ik heb nu alleen vakantiestress vanwege zieke verloofde. Ook omdat de 2e prik nu steeds wordt uitgesteld. Ik maak me echt zorgen of ze wel beter is volgende week en of de prik nog voor de vakantie lukt. Anders zit er bijna 10 weken tussen prik 1 en 2.
Verder geen stress anders dan normaal (vergeten we niets, moeten we nog dingen kopen, geen C stress iig)
Ik ben blij dat we Nederland uitgaan, eigenlijk.Zo heeft ieder zijn voorkeur
Ja, het was nasty, N en Soneal waren weg, ik belde N maar die nam niet op dus toen een "Jullie moeten NU naar huis komen" appje gestuurd, en toen belde hij nagenoeg instant, maar ik heb mijn laptop (die gelukkig niet aan de stroom zat toen het gebeurde), laadkabel en die voor mijn mobiel in mijn laptoptas gedaan, paspoorten in mijn handtas gedaan en handtas en laptoptas in de kofferbak van de auto gezet, autosleutel in mijn zak gehouden en uiteindelijk maar met de ramen open in de auto gaan zitten, zelfs toen N en Soneal thuiskwamen blijven zitten, toen de elektricien kwam ook, ik ben er pas uitgekomen toen alles goed was (om vervolgens naar Ikea te rijden, want nieuwe lampen nodigquote:Op maandag 19 juli 2021 19:17 schreef mefke79 het volgende:
Of inwrijven met de schil van tuinbomen (dus de langwerpige schil waar meerdere tuinbonen in zitten), dat deden wij vroeger en dat hielp.
Leandra wat balen! En wat akelig. Wel fijn dat je nu weet wat er mis is en dat het gerepareerd wordt, maar toch.
Nah, mooi huis opgeleverd, heel blij mee, we zijn allemaal gezond, hebben eten op tafel (en roséquote:Op maandag 19 juli 2021 19:47 schreef Declan-Harp het volgende:
Jeetje Leandra, heel 2021 is een vrijdag de 13e bij jou..
Nou idd, ook bizar dat dat iedere keer mis gaatquote:Op maandag 19 juli 2021 19:36 schreef mefke79 het volgende:
Akelig, ik denk dat ik inderdaad ook niet binnen was blijven zitten. Ik was waarschijnlijk in de tuin beland want auto meestal wel in de brandende zon.
Bij ons tegenover worden nu elke dag huizen opgeleverd en sinds ze dat aan het doen zijn hebben we al twee keer gehad dat er 1 van de 3 fasen uitvalt. Dan bel je Enexis en die komen snel en dan is er weer stroom, maar elke keer hebben we dus even geen opbrengst op de panelen, op het hoogtepunt van het opwekken...en dan maakt die uitval sowieso verdacht, dus de volgende keer dat het gebeurt laat ik mijn man bij het stroomkastje posten, kan ie het de monteur vragen. Want telkens een nieuwe zekering plaatsen is leuk, maar het permanent oplossen is beter.
Nou, laten we het dan op dat laatste houden!quote:Op maandag 19 juli 2021 19:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nah, mooi huis opgeleverd, heel blij mee, we zijn allemaal gezond, hebben eten op tafel (en rosé), valt wel mee.
Daarbij kun het ook zien als geluk dat het wel goed ging ipv als pech dat het bijna fout ging.
Maar ik scoor wel lekker in de categorie "bizarre dingen die een mens kunnen overkomen" ja![]()
Oh damn, dat is echt nastyquote:Op maandag 19 juli 2021 20:28 schreef Roomsnoes het volgende:
Goffer.
Dachten dat de kinderen eeg door muggen geprikt werden. Jeukende bulten, maar ee konden geen mug vinden. Dekbedden gelucht, zodat eventuele muggen we zouden gaan. Konden nog steeds geen mug vinden, maarja, wat zou het anders kunnen zijn? Maar ze bleven maar bulten krijgen. We smeren maar het blijft jeuken.
Komt er vandaag een hoogwerker op het campingveldje om eikenprcessierupsen weg te halen. Uit een boom boven de zandbak. Boven onze stoelen. Boven de veranda waar we alle dekbedden hadden gelegd.
Stomme naieve buitenlanders![]()
De vraag dus nu. Gouden tip tegen kinderen met serieus 50 bulten per been..?
Allergietabletjes voor hooikoorts ed werkt hier heel goed bij heftige reactie op muggen. Volgens internet ook te gebruiken bij de reactie op eikenprocessierupsen.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:28 schreef Roomsnoes het volgende:
Goffer.
Kan je die zomaar zonder recept aan kinderen (4 en 7) geven..?quote:Op maandag 19 juli 2021 20:40 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Allergietabletjes voor hooikoorts ed werkt hier heel goed bij heftige reactie op muggen. Volgens internet ook te gebruiken bij de reactie op eikenprocessierupsen.
Ja. https://www.apotheek.nl/m(...)rvaring-bij-kinderenquote:Op maandag 19 juli 2021 20:47 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Kan je die zomaar zonder recept aan kinderen (4 en 7) geven..?
Anders apotheek inlopen en vragen, volgens mij hebben we het voor onze 4 jarige wel eens gevraagd op vakantie ivm muggenbulten die enorm werden. Toen hebben ze helemaal uitgerekend wat ze mocht hebben.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:47 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Ik ga morgen op zoek. Dank voor de tips!quote:Op maandag 19 juli 2021 21:07 schreef Nijna het volgende:
[..]
Anders apotheek inlopen en vragen, volgens mij hebben we het voor onze 4 jarige wel eens gevraagd op vakantie ivm muggenbulten die enorm werden. Toen hebben ze helemaal uitgerekend wat ze mocht hebben.
Wij hebben tegen de eikenprocessierupsenjeuk een soort schuim (crackling foam heet het) van Lucovitaal.
Staat groot op Processierups, huiduitslag.
Werkt wat verkoelend, maar de jeuk komt wel weer terug.
Wat vervelend die rotrupsen.
Ze hebben hier in de gemeente gespoten met een of ander gif (over 20 jaar hebben alle nakomelingen hier waarschijnlijk 3 armen en 5 benen...). Maar die takkerupsen zijn met heel wat minder of zelfs weg lijkt het.
Althans... de overlast valt redelijk mee tot nog toe.
Haha, jullie abonnementen verkopers anders wel hoor! KPN bood me een waardeloze verlengingsdeal aan (slechter dan als ik op jullie site bij jullie afsluit), en een zeer enthousiaste meneer van jullie een nog betere deal dan op jullie site, dus ik stap na vier jaar naar jullie over. KPN heeft alleen wel de coax kabel uit de leiding getrokken om er destijds internet in te leggen, en straks moet er coax+internet in die leiding komen voor de next box, dus ik hoop dat dat in 1x goed gaat. En dat het pastquote:Op maandag 19 juli 2021 21:16 schreef exode het volgende:
Room, aloe vera gel helpt hier goed. Wij zaten 2 jaren geleden helemaal onder.
Deze hebben wij: https://www.bol.com/nl/nl(...)A.2_8.9.ProductImage
Destijds een stuk goedkoper bij de Action gehaald.
Leandra, ja sorry, wij verkopen niet graagHopelijk kunnen ze het snel oplossen.
Zeker, het goed verkrijgbare cetirizine bv. Het bestaat in drank en een goede apotheek moet je daar zeker mee kunnen helpen.quote:Op maandag 19 juli 2021 20:47 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Met een kledingroller over de plekken gaan. En aloe vera de action heeft ook een processierupssprayquote:Op maandag 19 juli 2021 20:28 schreef Roomsnoes het volgende:
Goffer.
Dachten dat de kinderen eeg door muggen geprikt werden. Jeukende bulten, maar ee konden geen mug vinden. Dekbedden gelucht, zodat eventuele muggen we zouden gaan. Konden nog steeds geen mug vinden, maarja, wat zou het anders kunnen zijn? Maar ze bleven maar bulten krijgen. We smeren maar het blijft jeuken.
Komt er vandaag een hoogwerker op het campingveldje om eikenprcessierupsen weg te halen. Uit een boom boven de zandbak. Boven onze stoelen. Boven de veranda waar we alle dekbedden hadden gelegd.
Stomme naieve buitenlanders![]()
Jeetje jij hebt wel echt aan de lopende band pech en gedoe zeg.. maar inderdaad zoals je zelf zegt ook wel weer een soort geluk dat het niet erger is afgelopen.quote:Op maandag 19 juli 2021 17:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, nou ja, kortsluiting was er al, het is een wonder dat de wasmachine (die draaide) het wel goed doorstaan heeft.
Maar brand had ook kunnen gebeuren denk ik, maar daar wil ik niet te hard over nadenken eigenlijk
Ja, lekker bezig, in 3 weken tijd 2 van dit soort dingen, en ik dacht zaterdag nog wel een relaxdagje te hebben, maar dat ging al mis toen ik de kussens van de loungebank uit de kussentas wilde halen... die was zelfs van binnen nat, dus toen kon ik kussen hoezen gaan wassen (vandaar de wasmachine) en ging het internet kapot toen ik op nieuwe kussens voor de loungebank zocht
Maar goed ik neem aan dat het allemaal wel los zal lopen, verzekeringstechnisch ook.
Nee joh, niks gejyxtquote:Op maandag 19 juli 2021 21:53 schreef oh-oh het volgende:
@:Leandra, dat nieuwe huis lijkt wel gejynxt joh, doodeng dit, ben je er echt zo nuchter onder?
@:Vencodark idd die stinkende gouwe, hier staat het ook overal, schijnt supergoed te werken.
Misschien toch eens wat schietgebedjes doen, geluksarmbandjes en holy water etc. in huis halen.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee joh, niks gejyxt
Op de tegelzetter na (die gewoon een lul is) is het volgens mij allemaal heel voorspoedig gegaan hier toch?
Of ben ik nou wat vergeten?
Dat raam op 8 hoog was 20 km verderop
Het mag vooral ook niet, dat wordt een leuke claim naar KPN (nou ja, de aannemer, KPN doet dat niet zelf)quote:Op maandag 19 juli 2021 21:47 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha, jullie abonnementen verkopers anders wel hoor! KPN bood me een waardeloze verlengingsdeal aan (slechter dan als ik op jullie site bij jullie afsluit), en een zeer enthousiaste meneer van jullie een nog betere deal dan op jullie site, dus ik stap na vier jaar naar jullie over. KPN heeft alleen wel de coax kabel uit de leiding getrokken om er destijds internet in te leggen, en straks moet er coax+internet in die leiding komen voor de next box, dus ik hoop dat dat in 1x goed gaat. En dat het pastmaar ik ben vast niet de enige met maar één leiding naar de tv. Wel achterlijk overigens, ipv de aansluiting van coax in de meterkast gewoon los te draaien en uit de leiding te trekken heeft de KPN meneer hem destijds twee cm boven waar hij op de splitter zit aangesloten, losgeknipt
zo onnodig!
Interessante post! Dank hiervoorquote:Op maandag 19 juli 2021 18:25 schreef laziness het volgende:
[..]
Janssen heeft laten weten dat er bij de trial personen voldoende immuun respons te zien is bij de deltavariant. De respons voor de Delta variant is een stuk beter dan de Beta (zuid-afrika) variant volgens de studies. Het lagere algehele percentage van 66% van Janssen kwam dan ook grotendeels door de beta variant. (De beta variant ging niet rond toen Pfizer, Moderna en AZ hun studies deden wat groot verschil maakt in de effectiviteit percentages).
Tevens ziet Janssen na 8 maanden geen afname maar juist toename van neutralizerende antilichamen. Percentages zijn niet genoemd.
Voor Pfizer en AZ is zijn er meerdere studies waar bij één prik het resultaat ronduit belabberd was. Bij twee prikken is het aanzienlijk beter.
Echter spreekt het één en ander elkaar ook tegen omdat Pfizer zelf zegt dat data uit Israel laat zien dat na 6 maanden de effictiviteit echt afneemt en dat de effictiviteit tegen de delta variant daar sowieso maar 64% is gebleken na twee prikken en daarom hebben ze nu approval voor een 3e prik aangevraagd.
Moderna is alleen in het lab getest waarbij er een goede reactie was op de deltavariant maar aanzienlijk minder dan de oorspronkelijke alpha variant maar wel weer een stuk beter dan de beta variant. Ook hier was het resultaat na twee prikken een stuk beter dan na één.
Astrazeneca laat na twee weken prikken zo'n 67% effectiviteit zien tegen de delta variant volgens een studie niet door hen zelf uitgevoerd.
Conclusie is dus dat ze het allemaal minder doen tegen de Delta variant maar na volledige vaccinatie nog steeds behoorlijk hun werk doen en veelal toch ziekhuisopname voorkomen.
Interessant is ook dat ze allemaal zeggen dat de respons op de delta variant beter is dan de beta variant. De beta variant is dus een groter risico dan de delta wat dat betreft.
Maar voor allen geldt minimaal 14 dagen na tweede prik en bij Janssen 28 dagen na de prik. De vraag is of de gevaccineerden die nu in het ziekenhuis belanden al zo ver na hun prik waren. Dansen met Janssen suggereert natuurlijk anders.
Het is niet naar het aansluitpunt, hoor! Vanuit het aansluitpunt is er een vrije aansluiting en er gaat een coaxkabel naar een splitter, en van die splitter ging één kabel naar de slaapkamer en één naar de tv. Die laatste is dus afgeknipt vlak boven waar de kabel op de splitter vast zat. Dus dat zit denk ik anders, of niet?quote:Op maandag 19 juli 2021 22:16 schreef exode het volgende:
[..]
Het mag vooral ook niet, dat wordt een leuke claim naar KPN (nou ja, de aannemer, KPN doet dat niet zelf)
Maar welkom!
Zul je zien dat het dan wel misgaatquote:Op maandag 19 juli 2021 22:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
Misschien toch eens wat schietgebedjes doen, geluksarmbandjes en holy water etc. in huis halen.
Nee joh aanklagenquote:Op maandag 19 juli 2021 22:28 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Het is niet naar het aansluitpunt, hoor! Vanuit het aansluitpunt is er een vrije aansluiting en er gaat een coaxkabel naar een splitter, en van die splitter ging één kabel naar de slaapkamer en één naar de tv. Die laatste is dus afgeknipt vlak boven waar de kabel op de splitter vast zat. Dus dat zit denk ik anders, of niet?
Ik was alleen niet zo snugger met overstappen echt midden in de OS, maarja, nu is het al geregeld allemaal haha. Gelukkig kan ik via discoveryplus ook dingen terugkijken, want opnemen en dan terugkijken werkt natuurlijk niet als je bij KPN hebt opgenomen en inmiddels Ziggo hebt als je wil terugkijken
Doorverkopers op Bolquote:Op maandag 19 juli 2021 21:16 schreef exode het volgende:
Room, aloe vera gel helpt hier goed. Wij zaten 2 jaren geleden helemaal onder.
Deze hebben wij: https://www.bol.com/nl/nl(...)A.2_8.9.ProductImage
Destijds een stuk goedkoper bij de Action gehaald.
Leandra, ja sorry, wij verkopen niet graagHopelijk kunnen ze het snel oplossen.
Hahaha! Ik had nog niet echt vakantieplannen, goede tip voor als ik me verveelquote:Op maandag 19 juli 2021 22:36 schreef exode het volgende:
[..]
Nee joh aanklagen
Maar dan hebben ze inderdaad niet onze kabel geknipt maar die van jou. Lekker handig (not).
Ik had laatst ook zoiets, niet heel ruim maar wel tijdig genoeg mijn tussenpersoon gevraagd om een offerte voor een verzekering. Komt goed, mevrouwtje. Om dan -als ik erachteraan bel- te zeggen dat het toch niet op tijd gaat lukken, excuses. Uiteindelijk de zakelijke klantenservice van de desbetreffende verzekeraar gebeld voor info hoe ik het tóch nog kon regelen (kan niet rechtstreeks). Middagje bellen en gelukkig toch geslaagd. Ik doe het zelf welquote:Op maandag 19 juli 2021 22:35 schreef Leandra het volgende:
dat ik idd pas issues heb sinds de verzekeringen via een tussenpersoon lopen
Is waar trouwens: nooit issues gehad toen ik het nog allemaal zelf regelde en in de afgelopen 8 jaar al 3 keer
Ja erg he!quote:Op maandag 19 juli 2021 22:38 schreef Elleska het volgende:
[..]
Doorverkopers op Bol![]()
Action ¤1,99 https://www.action.com/nl-nl/p/bettys-nature-aloe-vera-gel-/
Dank je!quote:Op maandag 19 juli 2021 22:54 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Whiskers2009 wat rot dat je nog tot vrijdag moet wachten op de echo. Hopelijk valt het mee, sterkte.
Wow dat is echt schandaligquote:Op maandag 19 juli 2021 22:38 schreef Elleska het volgende:
[..]
Doorverkopers op Bol![]()
Action ¤1,99 https://www.action.com/nl-nl/p/bettys-nature-aloe-vera-gel-/
Ah nee, heel veel sterktequote:Op maandag 19 juli 2021 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
Crosspost, moet het ff kwijt: Mijn Zorro (18, 🐈⬛) is ziek. Flink afgevallen en verzwakt. Spiermassa verdwijnt, hij eet weinig, hij kots te vaak, hij is snotterig, zijn vacht is piekerig etc.. Nu voor de 2e x in 2 mnd naar de dierenarts geweest en de dierenarts vermoed een leverprobleem. Lever voelde vergroot (vorige x waren alle bloedwaarden nog binnen de normen) en nu vrijdag een echo (kon niet eerder). Maak me ernstig bezorgd![]()
En ja, uiteraard zag ik het eerder ook. Daarom 2 mnd geleden ook naar de dierenarts. Daarna ging het een stuk beter. At ineens weer als een bootwerker, kotste amper. Leek weer wat aan te komen. Maar afgelopen weken ging het weer mis
Dank je welquote:Op maandag 19 juli 2021 22:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wow dat is echt schandalig
[..]
Ah nee, heel veel sterkteik weet hoeveel pijn het verlies van een poezel doet, hopelijk wordt hij toch nog beter
Ik heb ook een pot in huis staan voor het geval dat. Als er overlast is van die beesten dan grijp je natuurlijk mis en we wonen aan een laan met eiken dus risico is wel aanwezig.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:56 schreef exode het volgende:
[..]
Ja erg he!
Ik schrok van de prijs en dacht meteen 'dat hebben wij er niet voor betaald'. Helpt iig goed tegen die beesten.
Gebruik je toevallig Zwitsal? Daar bleek ik heel slecht tegen te kunnen. Met jeukende open handen tot gevolg. Een normale hormooncrème hielp niet meer en uiteindelijk heb ik er een nog zwaardere zalf voor gekregen. Toen ik eenmaal door had dat Zwitsal de boosdoener was, was de eczeem ook zo weer verdwenen.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:02 schreef MaJo het volgende:
Als we het trouwens over middeltjes hebben: ik heb sinds de geboorte van Aapie heel erg last van een soort eczeem op mijn handen. Ik heb al diverse dingen geprobeerd, ook via de huisarts, maar niets helptCetomacrogol hielp een tijdje goed maar doet inmiddels ook niks meer. En ik heb er behoorlijk last van, met name met dingen als aardappelen schillen, dan vlamt het meteen op. Het vele handen wassen/ontsmetten helpt ook niet mee, met dat ontsmettingsspul staat het echt in de fik
Iemand herkenning/tips?
Ik ga je heeeel veel positieve energie sturen. 18 is al een respectabele leeftijd, dat betekent dat je hem liefdevol verzorgd hebtquote:Op maandag 19 juli 2021 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank je wel![]()
Hij is 18, en ik heb hem al vanaf kitten.
Hmmm, ik smeer Aapie wel eens in met Zwitsal maar ook weer niet dagelijks. Deze week bijvoorbeeld helemaal niet en het lijkt nu nog meer toe te nemen. Dus denk niet dat dat het isquote:Op maandag 19 juli 2021 23:08 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Gebruik je toevallig Zwitsal? Daar bleek ik heel slecht tegen te kunnen. Met jeukende open handen tot gevolg. Een normale hormooncrème hielp niet meer en uiteindelijk heb ik er een nog zwaardere zalf voor gekregen. Toen ik eenmaal door had dat Zwitsal de boosdoener was, was de eczeem ook zo weer verdwenen.
Zo lief, dank je wel!quote:Op maandag 19 juli 2021 23:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ga je heeeel veel positieve energie sturen. 18 is al een respectabele leeftijd, dat betekent dat je hem liefdevol verzorgd hebtHou je ons op de hoogte?
[..]
Hmmm, ik smeer Aapie wel eens in met Zwitsal maar ook weer niet dagelijks. Deze week bijvoorbeeld helemaal niet en het lijkt nu nog meer toe te nemen. Dus denk niet dat dat het is
UVB lichttherapie bij de dermatoloog. Heel intensief (spulletje smeren op je plekjes, 15min in laten trekken en dan vanaf 10 seconden (wordt opgebouwd naar 60?) onder die lamp. En dat 3x per week..quote:Op maandag 19 juli 2021 23:02 schreef MaJo het volgende:
Als we het trouwens over middeltjes hebben: ik heb sinds de geboorte van Aapie heel erg last van een soort eczeem op mijn handen. Ik heb al diverse dingen geprobeerd, ook via de huisarts, maar niets helptCetomacrogol hielp een tijdje goed maar doet inmiddels ook niks meer. En ik heb er behoorlijk last van, met name met dingen als aardappelen schillen, dan vlamt het meteen op. Het vele handen wassen/ontsmetten helpt ook niet mee, met dat ontsmettingsspul staat het echt in de fik
Iemand herkenning/tips?
Wij gebruiken de wrattenpen van Formule W en die werkt heel goed hier. Bij beide kinderen echt flinke knollen mee weg gekregen. Geen idee of dat anders is dan de flesjes v FW.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:05 schreef vencodark het volgende:
Wie heeft er een tip tegen wratjes? Gewoon huis -tuin -en keukenwratjes.
Mijn zoon heeft aan zijn linkervoet misschien wel 25 grote en kleine wratten.
Ik zit inmiddels het 3e flesje Formule W te gebruiken (á ¤10) maar ik geloof inmiddels dat het weinig uitmaakt.
De dokter heeft het ook 2 x bevroren.
Die zei ook wel dat het vrij hardnekkig is en ik vooral door moet gaan met Formule W en vriezen.
We zijn al zeker 6 weken verder.
Sterker nog: het lijkt erger te worden.
Wat gebruik je verder op/voor Aapie?quote:Op maandag 19 juli 2021 23:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ga je heeeel veel positieve energie sturen. 18 is al een respectabele leeftijd, dat betekent dat je hem liefdevol verzorgd hebtHou je ons op de hoogte?
[..]
Hmmm, ik smeer Aapie wel eens in met Zwitsal maar ook weer niet dagelijks. Deze week bijvoorbeeld helemaal niet en het lijkt nu nog meer toe te nemen. Dus denk niet dat dat het is
Die blikken zijn er wel echt, ik heb ze gezien. Niet naar mijn kinderen, maar wel naar anderen. En ik weet ook dat het mijn issue is hoor, ik trek me gewoon bovenmatig aan wat anderen van mij of mijn kinderen vinden. Combi van beiden dus.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:51 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Dit vind ik wel heftig om te lezen, eigenlijk. Jouw besluit om al dan niet met je kind naar buiten te gaan wordt gestuurd door mogelijk beschuldigende blikken? Kinderen kunnen toch ook gewoon verkouden zijn? Zijn die blikken er echt of is dat vooral jouw angst?
Dank jequote:Op dinsdag 20 juli 2021 08:54 schreef trui het volgende:
ja ik zou er ook even mee terug naar de huisarts gaan, Majo.
whiskers, sterkte met je kat. hij heeft natuurlijk ook al een flinke leeftijd maar nooit leuk om een ziek dier te hebben.
Leandra, ik las net pas van die kortsluiting. Wat een fout moet dat zijn geweest, en zoveel apparatuur die erdoor beschadigd is.Hopelijk wordt het allemaal snel goed hersteld en wordt het door de verzekering vergoed.
Een deel bemoei ik me niet eens mee, dat lost de aannemer maar op met de installateur.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 08:54 schreef trui het volgende:
Leandra, ik las net pas van die kortsluiting. Wat een fout moet dat zijn geweest, en zoveel apparatuur die erdoor beschadigd is.Hopelijk wordt het allemaal snel goed hersteld en wordt het door de verzekering vergoed.
Dank je!quote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:35 schreef exode het volgende:
Jeetje Whiskers, dat is naar en wachten al helemaal!
Hopelijk valt het mee of is er iets aan te doen zoals medicijnen. Ik duim voor je.
Majo, B heeft ook last van eczeem, inmiddels al een tijdje geen plekken meer gehad maar de boosdoeners bij hem:
Inderdaad Zwitsal maar ook de billendoekjes, ik weet niet welke je gebruikt maar bij B was Neutral de oplossing.
Daarnaast parfum dingen vermijden en dat zit in best veel dingen.
En op zijn plekken smeerden wij de allergoedkoopste vaseline die we konden vinden. Dat werkte het beste.
Zo, wij gaan zo de GGD maar weer eens bellen, we gaan de prik naar vrijdag verzetten. Hopelijk is er plek.
Bizar!quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een deel bemoei ik me niet eens mee, dat lost de aannemer maar op met de installateur.
De aannemer heeft ook al gemaild dat als er apparatuur vervangen moet worden dat dat dan gewoon moet gebeuren, dat dit geen slepende toestand moet worden.
Overigens zou ik vandaag nog wat vervangende zaken (kast, deuren, lades) van de keuken ontvangen die fout of beschadigd geleverd waren en die worden donderdag geplaatst.
Nou bleek vorige week alles al bij de keukenverkoper binnen te zijn en omdat hun bezorger de tijd had kwam hij die vrijdagmiddag al brengen ipv vanmorgen laden bij de keukenverkoper en vanmiddag bij ons bezorgen.
Is vannacht het pand van de keukenverkoper volledig uitgebrand
Weer zo'n bizarre situatie die juist goed afloopt, het volgt elkaar nu wel heel snel op![]()
Ja, ik zag de foto's van de brand, waarschijnlijk had ik het hier ook wel kunnen zien als ik de juiste kant op gekeken had, maar ik lag redelijk op tijd in bed TV te kijken.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:23 schreef Clubsoda het volgende:
Jemig LeandraWat een achtbaan zo. Wij krijgen gisteren een NL alert over die brand, maar geen last van de rook gelukkig. Wel ellendig hoor, halve meubelboulevard weg
![]()
Wij hadden laatst een autobrand in de straat, ik werd wakker van de stank, gatver
Dermatoloog is sowieso wel een goed idee. De huisarts heeft er nu al een paar keer naar gekeken en die weet zich er ook geen raad mee.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 07:18 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
UVB lichttherapie bij de dermatoloog. Heel intensief (spulletje smeren op je plekjes, 15min in laten trekken en dan vanaf 10 seconden (wordt opgebouwd naar 60?) onder die lamp. En dat 3x per week..
Maar ik ben op een paar terugkerende plekjes na er van af! Die plekjes die af en toe opvlammen behandel ik met hormoonzalf.
Eigenlijk heel weinig omdat Aapie zelf ook gevoelig is voor eczeem. We douchen hem 2x in de week met een klein beetje douchegel en dan smeer ik hem ook in met Zwitsal bodylotion en als we naar buiten gaan smeer ik hem in met Zwitsal zonnebrand. Maar beiden zijn al een week niet aan de orde geweest (bij mijn ouders gaan we in bad en heb ik geen lotions). Dus ik denk dat het losstaat van hem maar misschien wel hormonaal isquote:Op dinsdag 20 juli 2021 07:54 schreef arvensis het volgende:
[..]
Wat gebruik je verder op/voor Aapie?
U. kreeg ook eczeem door Zwitsal, maar ook door soortgelijke producten.
Ik ben er vorige week nog mee naar de huisarts geweest, zij zegt dat het door de stress komt. Dat zou best kunnen maar dat is geen oplossing voor de plekkenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 08:33 schreef mefke79 het volgende:
Of terug naar de huisarts want juist de combinatie van eczeem en veel wassen kan ook leiden tot een schimmel op je eczeem en dan doet alleen hormoonzalf weinig. Cetomacrogol is ook alleen maar vettend, ondersteunend, het geneest niet.
Dat klinkt al goed! Ga hem maar extra veel knuffelen, dat kan hij vast goed gebruikenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zorro update:
De anti-misselijkheidsprik die hij gisteren heeft gekregen lijkt iig gewerkt te hebben. Hij heeft recoveryvoer gegeten en het niet weer uitgekotst![]()
Vanmiddag moet ik ervoor zorgen dat hij een (halve) anti-misselijkheidspil binnen krijgt. Dat wordt nog wel een uitdaging..
Verder is het natuurlijk wachten op de scan. Maar het zou fijn zijn als hij voor die tijd wat aansterkt ipv verder afzwakt.
Aapie heeft ook flink onder het eczeem gezeten, ik smeerde daar hydrocortison voor. Ook nog voor mezelf geprobeerd maar dat hielp niksquote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:35 schreef exode het volgende:
Jeetje Whiskers, dat is naar en wachten al helemaal!
Hopelijk valt het mee of is er iets aan te doen zoals medicijnen. Ik duim voor je.
Majo, B heeft ook last van eczeem, inmiddels al een tijdje geen plekken meer gehad maar de boosdoeners bij hem:
Inderdaad Zwitsal maar ook de billendoekjes, ik weet niet welke je gebruikt maar bij B was Neutral de oplossing.
Daarnaast parfum dingen vermijden en dat zit in best veel dingen.
En op zijn plekken smeerden wij de allergoedkoopste vaseline die we konden vinden. Dat werkte het beste.
Zo, wij gaan zo de GGD maar weer eens bellen, we gaan de prik naar vrijdag verzetten. Hopelijk is er plek.
Ja onze spullen lagen daar nog/waren onderweg. Ik denk dat het iets langer dan 2 weken gaat duren voordat mijn keuken helemaal af is.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een deel bemoei ik me niet eens mee, dat lost de aannemer maar op met de installateur.
De aannemer heeft ook al gemaild dat als er apparatuur vervangen moet worden dat dat dan gewoon moet gebeuren, dat dit geen slepende toestand moet worden.
Overigens zou ik vandaag nog wat vervangende zaken (kast, deuren, lades) van de keuken ontvangen die fout of beschadigd geleverd waren en die worden donderdag geplaatst.
Nou bleek vorige week alles al bij de keukenverkoper binnen te zijn en omdat hun bezorger de tijd had kwam hij die vrijdagmiddag al brengen ipv vanmorgen laden bij de keukenverkoper en vanmiddag bij ons bezorgen.
Weer zo'n bizarre situatie die juist goed afloopt, het volgt elkaar nu wel heel snel op![]()
Oh darnquote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:44 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ja onze spullen lagen daar nog/waren onderweg. Ik denk dat het iets langer dan 2 weken gaat duren voordat mijn keuken helemaal af is.
De keuken staat al volledig gelukkig. We moesten alleen nog koolstoffilters voor de afzuigkap (die lagen er al maar hebben niet mega veel levertijd volgens mij), de plintlade onder de oven paste niet, er moest een nieuw aanrechtblad komen (ik betwijfel dat die al binnen was) en plintjes onder 1 helft v/d keuken pasten niet.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh darn
Daar ben je lekker mee dan
Als ze nog onderweg waren zal het wel meevallen, ik heb het idee dat het wel een soort van franchiser is, maar gewoon op het netwerk kan terugvallen, dus dan zal het wel elders geleverd kunnen worden.
Maar als het er al lag wordt het een ander verhaal, sowieso voor de apparatuur, want bijna alle merken hebben nu leverproblemen.
Mijn combimagnetron zat er vrijdag ook nog niet bij en ik hoop (ga er vanuit) dat die daar zaterdag niet meer geleverd is.
Oh, dan zit je in net zo'n stadium als wij dus, kleine dingen die nog opgelost moesten worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:54 schreef Vaiana het volgende:
[..]
De keuken staat al volledig gelukkig. We moesten alleen nog koolstoffilters voor de afzuigkap (die lagen er al maar hebben niet mega veel levertijd volgens mij), de plintlade onder de oven paste niet, er moest een nieuw aanrechtblad komen (ik betwijfel dat die al binnen was) en plintjes onder 1 helft v/d keuken pasten niet.
Dus het valt allemaal wel mee gok ik, maar ik keek er zo naar uit dat het klaar was en dat gaat nog wel ff duren.
Fijn dat je het nuttig vindt mijn geratelquote:Op maandag 19 juli 2021 21:59 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
@:laziness wat een fijne informatieve posts heb je steeds over de vaccins, dank je wel!
Beetje van allebei. Ik ben geen scientist maar werk bij een farmaceut en krijg veel info in mijn mailbox gedumpt en heb toegang tot veel resources. Tevens is er een familielid die behoort tot de ernstige risicogroep en mee doet aan een antistoffen onderzoek voor deze immuungecompromitteerde groep waardoor we veel informatie kregen en ik ook veel ben gaan lezen.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
Interessante post! Dank hiervoorNu wel benieuwd hoe je hier zoveel over weet, beroepsmatig of uit interesse?
Ja het viel me op zich mee, helemaal als ik al jouw verkeerde deuren en beschadigingen hoor. Er was bij 1 lade niks voorgeboord voor de handgreepjes, maar dat was simpel op te lossen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, dan zit je in net zo'n stadium als wij dus, kleine dingen die nog opgelost moesten worden.
Bij ons waren 3 deuren verkeerd geleverd, alles strak wit, die 3 off-white en met een rand erom
En dan nog een kast waarvan de deuren verkeerd draaiden (volgens mij staat de vervanging van die kast in de garage), en bij de kast voor de combimagnetron was een afdekplaat geplaatst waar een lade moest.
En wat beschadigde deurtjes en lades.
2 stopcontacten en plintroosters...
Volgens mij zijn er vrijdag 2 van de 3 deuren nieuw geleverd en is daarvan 1 beschadigd, maar ik kon sowieso niet beoordelen of het compleet was, dus ik heb alles lekker laten liggen voor de monteurs donderdag, als er dan nog iets niet klopt zien we het dan wel.
En desnoods zitten we nog een paar weken met lelijke niet-passende deuren, ik had een eventueel open huis sowieso pas voor september in de planning, maar met de huidige Coronacijfers zal dat wel september 2026 worden, kunnen N en ik gelijk onze 60ste verjaardagen vieren
Hoe is het nu bij jullie op het werk?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:15 schreef Nanukerst het volgende:
@:MaJo: hier ook eczeem op de handpalmen, maar mijn handen hebben het idioot zwaar te verduren op het werk (handschoenen dragen, zweten in de handschoenen, erg veel wassen en desinfeceteren) dus daar wijt ik het aan. Wat hier goed helpt is bepanthen.
Ga ik zeker doenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dermatoloog is sowieso wel een goed idee. De huisarts heeft er nu al een paar keer naar gekeken en die weet zich er ook geen raad mee.
[..]
Eigenlijk heel weinig omdat Aapie zelf ook gevoelig is voor eczeem. We douchen hem 2x in de week met een klein beetje douchegel en dan smeer ik hem ook in met Zwitsal bodylotion en als we naar buiten gaan smeer ik hem in met Zwitsal zonnebrand. Maar beiden zijn al een week niet aan de orde geweest (bij mijn ouders gaan we in bad en heb ik geen lotions). Dus ik denk dat het losstaat van hem maar misschien wel hormonaal is
[..]
Ik ben er vorige week nog mee naar de huisarts geweest, zij zegt dat het door de stress komt. Dat zou best kunnen maar dat is geen oplossing voor de plekkenMisschien eens kijken of ik naar de dermatoloog kan.
En het vele handen wassen door corona/baby helpt zeker niet mee
[..]
Dat klinkt al goed! Ga hem maar extra veel knuffelen, dat kan hij vast goed gebruiken
[..]
Aapie heeft ook flink onder het eczeem gezeten, ik smeerde daar hydrocortison voor. Ook nog voor mezelf geprobeerd maar dat hielp niksUiteindelijk is het bij hem verdwenen, toen het weer warmer werd.
Zelf ook nog bepanten, sudo en vaseline lanette crème geprobeerd. Qua billendoekjes gebruiken we nu de waterwipes, daar zit geen parfum in.
Ja, dat had ik voor de housewarming en 55 worden in de planning... ik ga er al niet meer vanuit.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:16 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ja het viel me op zich mee, helemaal als ik al jouw verkeerde deuren en beschadigingen hoor. Er was bij 1 lade niks voorgeboord voor de handgreepjes, maar dat was simpel op te lossen.
Ach precies, de keuken is functioneel daar gaat het voor nu vooral om. Dat ik dan 1 lade mis kom ik wel weer overheen, haha. Ben wel heel benieuwd wanneer ze nu verwachten te gaan komen en wanneer ik iets van ze hoor, maar de aandacht zal nu nog ergens anders liggen.Dus ik wacht rustig af.
Ach ja joh, ik dacht een housewarming te geven en dan meteen mijn 30ste verjaardag nog te vieren maar dat wordt hem voorlopig ook niet denk ik.
Eerst dacht ik ook nog de zwangerschap te vieren. Dat wordt hem ook niet. Ik vind 2021 een beetje stom tot nu toe.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat had ik voor de housewarming en 55 worden in de planning... ik ga er al niet meer vanuit.
Ja, dat is denk ik de grootste tegenvaller, dat het allemaal niet voorbij is en dat 1 jaar ellende 2 werden... en zonder de garantie dat het er geen 3 of 4 wordenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:40 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Eerst dacht ik ook nog de zwangerschap te vieren. Dat wordt hem ook niet. Ik vind 2021 een beetje stom tot nu toe.
Stommer dan 2020 ook, omdat mijn hoop voor 2021 groter was dan voor 2020.
Ja dat inderdaad.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is denk ik de grootste tegenvaller, dat het allemaal niet voorbij is en dat 1 jaar ellende 2 werden... en zonder de garantie dat het er geen 3 of 4 worden
Rustig! We hebben een aantal evacuees opgenomen en hoewel hun entree een verdrietig beeld blijft, zo'n kwetsbaar omaatje in pyjama met als enige bezittingen nog de natte sokken die ze aan heeft, maken ze het naar omstandigheden meer dan goed.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:17 schreef laziness het volgende:
[..]
Hoe is het nu bij jullie op het werk?
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:47 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Rustig! We hebben een aantal evacuees opgenomen en hoewel hun entree een verdrietig beeld blijft, zo'n kwetsbaar omaatje in pyjama met als enige bezittingen nog de natte sokken die ze aan heeft, maken ze het naar omstandigheden meer dan goed.
Ah fijn! Gelukkig maar, ik vond het zo naar en spannend allemaal.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:47 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Rustig! We hebben een aantal evacuees opgenomen en hoewel hun entree een verdrietig beeld blijft, zo'n kwetsbaar omaatje in pyjama met als enige bezittingen nog de natte sokken die ze aan heeft, maken ze het naar omstandigheden meer dan goed.
Een nieuw jaar is vaak ook symbolisch een nieuw begin. De meeste dingen zijn nog gewoon hetzelfde.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is denk ik de grootste tegenvaller, dat het allemaal niet voorbij is en dat 1 jaar ellende 2 werden... en zonder de garantie dat het er geen 3 of 4 worden
Och wat sneu, sterkte!quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zorro heeft vandaag niet gegeten en lijkt niet te kunnen drinken. Dus zo weer naar de dierenarts
Ik ben er 1x geweest en heb er vooral heel veel rondgelopen, vind het zo’n fijne stadquote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:17 schreef Nanukerst het volgende:
Zo, volgende week ga ik met Sticker een nachtje naar een hotel in Brugge.Nog tips?
Als je van chocolade houdt de chocolatier van Dominique Persone zit dat een die is echt wel top level in chocolade land... Met goddelijke chocoladequote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:17 schreef Nanukerst het volgende:
Zo, volgende week ga ik met Sticker een nachtje naar een hotel in Brugge.Nog tips?
@Vaiana ik zie net op de site dat Veenendaal het idd overneemt, als in: ze gaan vanuit Veenendaal werken:quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh darn
Daar ben je lekker mee dan
Als ze nog onderweg waren zal het wel meevallen, ik heb het idee dat het wel een soort van franchiser is, maar gewoon op het netwerk kan terugvallen, dus dan zal het wel elders geleverd kunnen worden.
Maar als het er al lag wordt het een ander verhaal, sowieso voor de apparatuur, want bijna alle merken hebben nu leverproblemen.
Mijn combimagnetron zat er vrijdag ook nog niet bij en ik hoop (ga er vanuit) dat die daar zaterdag niet meer geleverd is.
Misschien kan Veenendaal het overnemen, dat lijkt het dichtstbij.
Ik vond het ook zo vervelend voor de buren dat onze bouwaansluiting maar niet gerealiseerd werd, daardoor is het huis vrijwel volledig op een diesel aggregaat (of 2) gebouwd, met water van de burenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:05 schreef mefke79 het volgende:
Pff de huizen voor ons worden/zijn opgeleverd, op de kavel achter ons zijn ze net begonnen. De laatste herrie gisteren was 22.45 uur, de eerste vandaag 6.30 uur en er wordt nu nog gezaagd. En dat eigenlijk zeven dagen per week...ik ben er wel echt zo klaar mee. Ik ben in staat om te vluchten naar school en daar te gaan Netflixen, lekker rustig. Vandaag werden er weer opritten gelegd en elke afwijkende steen werd geslepen met een slijptol
Bedankt voor de toelichting! Is het niet zo dat in Israël de besmettingen toenemen omdat te weinig mensen gevaccineerd zijn? Ik hoorde dat slechts 65% gevaccineerd is, dat is natuurlijk niet voldoende. Over die 3e prik las ik een artikel dat Pfizer dit inderdaad wil maar dat de Amerikaanse medicijnautoriteit juist uit onderzoek erachter is gekomen dat dit helemaal niet nodig is. Dat liet me ook wel denken over de rol van de farmaceuten, er zit dan misschien toch een deel commercie achter. Hoe sta jij daarin?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:14 schreef laziness het volgende:
[..]
Fijn dat je het nuttig vindt mijn geratel
[..]
Beetje van allebei. Ik ben geen scientist maar werk bij een farmaceut en krijg veel info in mijn mailbox gedumpt en heb toegang tot veel resources. Tevens is er een familielid die behoort tot de ernstige risicogroep en mee doet aan een antistoffen onderzoek voor deze immuungecompromitteerde groep waardoor we veel informatie kregen en ik ook veel ben gaan lezen.
Ik merk ook IRL dat er toch wel heel erg de gedachte speelt dat sommige vaccins inferieur zouden zijn aan anderen en men zich zorgen maakt. Zeker met nieuwe varianten. Dit wordt gevoed door de snelle media met headlines en korte berichten waarbij de nuance, die heel erg nodig is in dit soort materie, achterwege blijft.
Zo waren er berichten dat Pfizer wel 2 tot 3 jaar zou werken. Er is geen mens (of dier) dat de prik al zo lang heeft gehad en een paar dagen later bleek dat het in Israel juist afnam na 6 maanden en Pfizer een 3e prik approval ging aanvragen. Dat is zo ontzettend tegenstrijdige informatie.
Als je alle data naast elkaar zet doen alle merken wat ze moeten doen, namelijk ziekenhuisopnames voorkomen en werken ze allemaal minder tegen de deltavariant maar zijn wel nog steeds behoorlijk effectief. En ik denk dat het belangrijk is dat men dat weet en vertrouwen kan hebben in de prik(ken) die ze ontvangen hebben.
Ik heb het niet op mijn handpalmen maar op en tussen mijn vingers. Ik kan me voorstellen dat het dragen van handschoenen en veel wassen niet helpt. Fijn dat bepanthen voor jou goed werkt, bij mij deed het helaas nietsquote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:15 schreef Nanukerst het volgende:
@:MaJo: hier ook eczeem op de handpalmen, maar mijn handen hebben het idioot zwaar te verduren op het werk (handschoenen dragen, zweten in de handschoenen, erg veel wassen en desinfecteren) dus daar wijt ik het aan. Wat hier goed helpt is bepanthen.
Een vriendin van mij is er opgegroeid, ik kan haar wel om tips vragen?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:17 schreef Nanukerst het volgende:
Dat snap ik in jouw gevalquote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:40 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Eerst dacht ik ook nog de zwangerschap te vieren. Dat wordt hem ook niet. Ik vind 2021 een beetje stom tot nu toe.
Stommer dan 2020 ook, omdat mijn hoop voor 2021 groter was dan voor 2020.
Ach lieve Zorro, hopelijk helpen de prik/pilletjesquote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Update Zorro: Hij had nu ook koorts en was inderdaad wat uitgedroogd. Hij heeft ook een luchtweginfectie. De dierenarts vermoed nu 2 problemen ipv 1. Hij heeft iets koortsverlagends gekregen via een prik, weer een anti-misselijkheidsprik en hij heeft vocht toegediend gekregen. Ook heb ik extra medicijnen mee naar huis gekregen: antibiotica en een pijnstiller/ontstekingsremmer. Moeten allebei net als de anti-misselijkheidspillen 1x per dag toegediend worden.
Hij heeft ook een klein beetje gegeten en gedronken nu.
Het rare is dat de cetomacrogol een tijdje hielp en het zelfs verdwenen was maar het opeens niet meer lijkt te werkenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:01 schreef Nijna het volgende:
Eczeem, ik smeer elke avond cetamacrogol voor ik ga slapen en als ik echt weer eczeemplekjes heb dan smeer ik triamcinolon. Ik heb vaak in de winter meer last, nu door al dat handen wassen al veel langer, de laatste maand lijkt het iets beter te gaan... *afklopt*.
Whiskers, sterkte met Zorro
Wij zijn vandaag een middagje gaan dobberen/zeilen. Er stond niet zo veel wind en ik was wel blij dat het wat bewolkt was, anders waren we levend verbrand denk ik.
Was al heel lang geleden, het had wel iets meer mogen waaien, maar we wilden niet teveel wind zo de eerste keer met de meiden, die vonden dit al spannend genoeg.
Ik had shirts besteld bij de WE, kreeg mailtje dat het bezorgd was...
Thuisgekomen op zoek, postbode had het onder mijn auto gelegd... Nou ja, het lag er nog in elk geval... volgens mij waren de buren gewoon thuis...
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:05 schreef mefke79 het volgende:
Och Whiskers, wat sneu zo. Hopelijk knapt ie op!
Pff de huizen voor ons worden/zijn opgeleverd, op de kavel achter ons zijn ze net begonnen. De laatste herrie gisteren was 22.45 uur, de eerste vandaag 6.30 uur en er wordt nu nog gezaagd. En dat eigenlijk zeven dagen per week...ik ben er wel echt zo klaar mee. Ik ben in staat om te vluchten naar school en daar te gaan Netflixen, lekker rustig. Vandaag werden er weer opritten gelegd en elke afwijkende steen werd geslepen met een slijptol
Die cetomacrogol gebruik ik meer als onderhoud, als er al eczeem is, gaat het daar niet mee weg. Maar door mn huid wat vetter te houden hoop ik het eczeem langer buiten de deur te houden...quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:09 schreef MaJo het volgende:
Het rare is dat de cetomacrogol een tijdje hielp en het zelfs verdwenen was maar het opeens niet meer lijkt te werkenTriamcinolon zegt me niets, dat ga ik eens checken
Thanks! Ben inderdaad nogal verkocht ah beestjequote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:30 schreef Vaiana het volgende:
@:MaJo Ik vond 2020 helemaal niet zo stom.We kregen ons hele fijne huis, mijn spiraal mocht eruit, man en ik waren elkaar na maanden thuiswerken nog steeds niet zat. Ging best!
Ik heb goede hoop dat 2021 beter gaat eindigen voor ons, met misschien wel een nieuwe baby in de buik.
@:Whiskers2009 Wat een angst levert dat dan op hè.18 jaar is een prachtige leeftijd, maar betekent ook dat je mega veel tijd hebt gehad waarin je verknocht aan hem geraakt bent. Ik hoop dat hij opknapt en je nog een tijdje van hem kan genieten.
quote:Op woensdag 21 juli 2021 09:23 schreef exode het volgende:
In een straat vol oude huizen wonen, geeft ook genoeg herrie hoor.Onze schuinoverburen zitten inmiddels op 3 jaar en 3 weken en ja dat weet ik exact omdat ze op de eerste dag van de kraamweek van Julia begonnen.
En ze zijn nog lang niet klaar.....elke ochtend om een uur of 07:00 hebben ze op straat bouwoverleg. Heel gezellig.
Ik zat net de zienswijze van een nieuwe wijk te lezen die hier een stuk verderop gerealiseerd moet worden. De planning is 100 huizen. En ze gaan er vanuit dat de meeste maar 1 auto hebben want eej deeleconomie. Om de ene smalle weg door het dorp te ontlasten, gaan ze de andere uitgang uit de wijk alleen fietspad maken. (gaat langs de Vecht en is nu ook voor auto's) Kortom iedereen die de nieuwe wijk uit wil, moet door het hele dorp heen, over een smalle weg die gedeeld wordt met fietsers waar je 30 mag.
Het verkeersonderzoek was prima, hij was alleen wel tijdens de eerste lockdown. Er zijn tientallen bezwaren ingediend, dat is opgelost hoor....er komen deelauto's in de wijk te staan om een eigen auto te ontmoedigen.
Nederland lijkt Israel zelfs voorbij te zijn als het om de 1ste prik gaat (67,1% versus 63,5%) met volledige vaccinatie lopen we nog wel achter maar dat zal een kwestie van tijd zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:09 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor de toelichting! Is het niet zo dat in Israël de besmettingen toenemen omdat te weinig mensen gevaccineerd zijn? Ik hoorde dat slechts 65% gevaccineerd is, dat is natuurlijk niet voldoende. Over die 3e prik las ik een artikel dat Pfizer dit inderdaad wil maar dat de Amerikaanse medicijnautoriteit juist uit onderzoek erachter is gekomen dat dit helemaal niet nodig is. Dat liet me ook wel denken over de rol van de farmaceuten, er zit dan misschien toch een deel commercie achter. Hoe sta jij daarin?
Blaasjeseczeem?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:09 schreef MaJo het volgende:
Ik heb het niet op mijn handpalmen maar op en tussen mijn vingers. Ik kan me voorstellen dat het dragen van handschoenen en veel wassen niet helpt. Fijn dat bepanthen voor jou goed werkt, bij mij deed het helaas niets
Volgens mij wordt dat in die gemeente de nieuwe trend en is er veel nodig om van die plannen af te wijken..quote:Op woensdag 21 juli 2021 09:23 schreef exode het volgende:
In een straat vol oude huizen wonen, geeft ook genoeg herrie hoor.Onze schuinoverburen zitten inmiddels op 3 jaar en 3 weken en ja dat weet ik exact omdat ze op de eerste dag van de kraamweek van Julia begonnen.
En ze zijn nog lang niet klaar.....elke ochtend om een uur of 07:00 hebben ze op straat bouwoverleg. Heel gezellig.
Ik zat net de zienswijze van een nieuwe wijk te lezen die hier een stuk verderop gerealiseerd moet worden. De planning is 100 huizen. En ze gaan er vanuit dat de meeste maar 1 auto hebben want eej deeleconomie. Om de ene smalle weg door het dorp te ontlasten, gaan ze de andere uitgang uit de wijk alleen fietspad maken. (gaat langs de Vecht en is nu ook voor auto's) Kortom iedereen die de nieuwe wijk uit wil, moet door het hele dorp heen, over een smalle weg die gedeeld wordt met fietsers waar je 30 mag.
Het verkeersonderzoek was prima, hij was alleen wel tijdens de eerste lockdown. Er zijn tientallen bezwaren ingediend, dat is opgelost hoor....er komen deelauto's in de wijk te staan om een eigen auto te ontmoedigen.
Ik moet wel grinikken om de onderbouwingen in de zienswijze. Ze willen mensen eigenlijk dwingen om alles op de fiets te gaan doen. Dat gaat niet werken, zeker niet in ons dorp waar het OV sinds een jaar bizar slecht is geregeld.quote:Op woensdag 21 juli 2021 10:15 schreef arvensis het volgende:
[..]
Volgens mij wordt dat in die gemeente de nieuwe trend en is er veel nodig om van die plannen af te wijken..
Jemig Leandra. Zat die keukenboer in dat pand in Soesterberg waar zo'n erge brand was? Het wordt zo inderdaad een nog groter avontuur dan het al was, zo'n nieuw huis.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:17 schreef Leandra het volgende:
Ook een pulker en dat helpt niet.quote:Op woensdag 21 juli 2021 10:45 schreef oh-oh het volgende:
@:Elleska, die blaasjesexzeem heb ik ook heeeeeeeel soms. Nu al jaren niet. Ook niet heel erg veel. Niks helpt ertegen. Bij jou wel iets? Als ik het heb is het wel heel irritant omdat ik een pulker ben en het daar erger van wordt.
Ik was mijn handen al de hele pandemie met zeep van Lush of zeep die een vriendin van me zelf maakt.
Geen last van droge handen of zo <3
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:43 schreef Vaiana het volgende:
Ja dat inderdaad.
En toen had ik een verse baby om naar uit te kijken waarbij het me dan toch minder uit zou maken als er niet zoveel te doen was. Maar dat zit er nu voorlopig ook nog niet in.
Ik neem even de vrijheid om te antwoorden.quote:Op woensdag 21 juli 2021 10:54 schreef trui het volgende:
[..]
Jemig Leandra. Zat die keukenboer in dat pand in Soesterberg waar zo'n erge brand was? Het wordt zo inderdaad een nog groter avontuur dan het al was, zo'n nieuw huis.
Echt raar, hier moeten de 2-kappers en vrijstaande woningen verplicht 2 parkeerplaatsen op eigen terrein hebben, en de garage telt daarbij niet mee.quote:Op woensdag 21 juli 2021 09:23 schreef exode het volgende:
Ja diequote:Op woensdag 21 juli 2021 10:54 schreef trui het volgende:
[..]
Jemig Leandra. Zat die keukenboer in dat pand in Soesterberg waar zo'n erge brand was? Het wordt zo inderdaad een nog groter avontuur dan het al was, zo'n nieuw huis.
Ah, geen medisch wondermiddel dus helaas. Ik vet altijd mijn handen goed in en ga dan mijn nagels lakken, 4 lagen, dan trekt t wel inquote:Op woensdag 21 juli 2021 10:58 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ook een pulker en dat helpt niet.
Ik heb geen droge handen maar toch invetten want dan valt er minder te pulken en omdat ik geen geduld heb om het goed te laten intrekken eventjes katoenen handschoenen aan. Deze keer heb ik de exfoliant die ik voor het gezicht gebruik ook op mijn handen gedaan en ik had het idee dat het vervellen daardoor sneller ging.
Als ik op Nappy Swimming Suit (zonder e) zoek dan krijg ik gewoon heel veel links? Ook naar Bol.com?quote:Op woensdag 21 juli 2021 11:11 schreef exode het volgende:
Heeft iemand de gouden tip, we moeten voor Juul van 3 jaar een nappy swimming suite hebben. Anders mag ze het zwembad van Lalandia niet in. Nu kan ik die dingen alleen op Amazon vinden, niet in haar maat helaas.
Hoe noem je die dingen in het Nederlands? Worden zoiets in Nederland verkocht? Een wasbare zwemluier is niet wat ik zoek overigens.
Parkeren is hier vreselijk maar dat heb ik al eerder verteld. Wij gaan geen last hebben van die nieuwe wijk qua parkeren, maar al dat verkeer door die ene smalle straat wordt echt vreselijk. Als de brug over de Vecht openstaat, staat het nu al helemaal vast door het gehele dorp.
https://www.kleinezebra.c(...)ach-star--12832.html Zoiets?quote:Op woensdag 21 juli 2021 11:11 schreef exode het volgende:
Heeft iemand de gouden tip, we moeten voor Juul van 3 jaar een nappy swimming suite hebben. Anders mag ze het zwembad van Lalandia niet in. Nu kan ik die dingen alleen op Amazon vinden, niet in haar maat helaas.
Hoe noem je die dingen in het Nederlands? Worden zoiets in Nederland verkocht? Een wasbare zwemluier is niet wat ik zoek overigens.
Parkeren is hier vreselijk maar dat heb ik al eerder verteld. Wij gaan geen last hebben van die nieuwe wijk qua parkeren, maar al dat verkeer door die ene smalle straat wordt echt vreselijk. Als de brug over de Vecht openstaat, staat het nu al helemaal vast door het gehele dorp.
Dat is een zwemluier, het moet met pijpjes zijn en over de navel heen.quote:Op woensdag 21 juli 2021 11:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik op Nappy Swimming Suit (zonder e) zoek dan krijg ik gewoon heel veel links? Ook naar Bol.com?
https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp
ook geen pijpjes, ze schijnen er heel strikt in te zijn.quote:Op woensdag 21 juli 2021 11:17 schreef Vaiana het volgende:
[..]
https://www.kleinezebra.c(...)ach-star--12832.html Zoiets?
Ik kan er genoeg vinden, allemaal tot 24 maanden, onze 3 jarige is ook nog eens groot voor haar leeftijd. We kunnen haar gewoon ook even met spoed zindelijk maken dan hoeft het niet.quote:Op woensdag 21 juli 2021 11:19 schreef Vaiana het volgende:
Oei, met pijpjes is wel een factor die het aanzienlijk moeilijker maakt ja!
Zoiets?quote:Op woensdag 21 juli 2021 11:17 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is een zwemluier, het moet met pijpjes zijn en over de navel heen.
Niet dat ik weet nee. Als de blaasjes er zijn dan is de trigger al geweest dus daar doe je dan weinig meer tegen en als de oorzaak niet bekend is kan je het ook niet voorkomen.quote:Op woensdag 21 juli 2021 11:11 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ah, geen medisch wondermiddel dus helaas. Ik vet altijd mijn handen goed in en ga dan mijn nagels lakken, 4 lagen, dan trekt t wel in
https://www.decathlon.nl/(...)695&c=BLAUW_TURKOOISquote:Op woensdag 21 juli 2021 11:19 schreef exode het volgende:
[..]
ook geen pijpjes, ze schijnen er heel strikt in te zijn.
Goede oh-oh, het is een Deense center parcs, die hebben vast wel een overpriced zwemwinkelDat wordt plan B.
Oh wow, misschien en we gaan vrijdag naar Decathlon, helemaal niet aan gedacht. Ik ga het even navragen.quote:Op woensdag 21 juli 2021 11:22 schreef Elleska het volgende:
[..]
Niet dat ik weet nee. Als de blaasjes er zijn dan is de trigger al geweest dus daar doe je dan weinig meer tegen en als de oorzaak niet bekend is kan je het ook niet voorkomen.
[..]
https://www.decathlon.nl/(...)695&c=BLAUW_TURKOOIS
Zou deze volstaan?
Zwemluiers rekken over het algemeen wel mee dus beter een maatje te klein dan te groot want dan sluit het niet af. L past die voor 2 jaar nog steeds.quote:Op woensdag 21 juli 2021 11:23 schreef exode het volgende:
[..]
Oh wow, misschien en we gaan vrijdag naar Decathlon, helemaal niet aan gedacht. Ik ga het even navragen.
L ook en dat past dus nog.quote:Op woensdag 21 juli 2021 11:32 schreef exode het volgende:
Juul heeft 104 dat is meer richting 4 jaar geloof ik qua maat.
We gaan bij Decathlon even kijken en anders wordt het daar kopen. 24 maanden gaat echt niet over heupen en billen heen.
Klopt, de vaccinatie stagneert daar. Heeft de US ook last van. Waar het bij ons gestaag door gaat.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedankt voor de toelichting! Is het niet zo dat in Israël de besmettingen toenemen omdat te weinig mensen gevaccineerd zijn? Ik hoorde dat slechts 65% gevaccineerd is, dat is natuurlijk niet voldoende. Over die 3e prik las ik een artikel dat Pfizer dit inderdaad wil maar dat de Amerikaanse medicijnautoriteit juist uit onderzoek erachter is gekomen dat dit helemaal niet nodig is. Dat liet me ook wel denken over de rol van de farmaceuten, er zit dan misschien toch een deel commercie achter. Hoe sta jij daarin?
[..]
Ik denk dat we sowieso opvallen, we zijn als Nederland vast rood als wij Denemarken in gaan (Denemarken vindt ons nu nog geel). Ik neem aan dat ik dan met een soort alarm op mijn hoofd moet rondlopen.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh.... lekker Oranje ook, dat ze gelijk weten dat je Nederlander bent![]()
[ afbeelding ]
Exode.. Dichtsbijzijnde grote stad is Vejle.. daar hebben ze vast wel die dingen te koop.. (ze hebben ook een gezellig centrum om lekker doorheen te struinenquote:Op woensdag 21 juli 2021 11:32 schreef exode het volgende:
Juul heeft 104 dat is meer richting 4 jaar geloof ik qua maat.
We gaan bij Decathlon even kijken en anders wordt het daar kopen. 24 maanden gaat echt niet over heupen en billen heen.
Ik duim.quote:Op woensdag 21 juli 2021 11:24 schreef Hupje het volgende:
Wij gaan samen met de buren verbouwen. Zijn we hen in ieder geval geen excuses verschuldigd![]()
Duimen jullie mee dat de regen zaterdag pas later op de dag komt?
Oh darn, dat is echt rottig.... vooral omdat je daar nog min of meer zit met de hoop dat er toch wel een hartslag zal zijnquote:Op woensdag 21 juli 2021 16:17 schreef Vaiana het volgende:
Ik had vandaag een tweede echo om te bevestigen dat er écht geen hartslag is. Dus daar zitten we op te wachten, komt er een zwangere dame uit de echo kamer die terwijl ze langs ons loopt 'veel plezier!' zegt.Daar heb ik instant van geleerd dat ik bij een volgende zwangerschap dat dus nooit ga zeggen tegen mensen in de wachtkamer.
Mwah, ik was er wel vrij zeker van dat dit echt niet goed was. Groei liep een week achter en de verloskundige heeft echt heel grondig gekeken.quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh darn, dat is echt rottig.... vooral omdat je daar nog min of meer zit met de hoop dat er toch wel een hartslag zal zijn
quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:17 schreef Vaiana het volgende:
Ik had vandaag een tweede echo om te bevestigen dat er écht geen hartslag is. Dus daar zitten we op te wachten, komt er een zwangere dame uit de echo kamer die terwijl ze langs ons loopt 'veel plezier!' zegt.Daar heb ik instant van geleerd dat ik bij een volgende zwangerschap dat dus nooit ga zeggen tegen mensen in de wachtkamer.
Knuffelquote:Op woensdag 21 juli 2021 16:17 schreef Vaiana het volgende:
quote:Op woensdag 21 juli 2021 17:14 schreef Vaiana het volgende:
Jullie zijn lief.
Maar het viel me heel erg mee hoor, die tweede echo. Vooraf leek het me wel naar, maar ik wist natuurlijk al wat ik te zien kreeg dus dat was wel oke soort van. Ik had het veel liever anders gehad natuurlijk, maar daar verandert deze echo al niks meer aan.
Ja okay, als de groei al een week achterliep is het een ander verhaal, ik had met 8w3d een vruchtje van 8w4 dagen zonder hartslag, toen de miskraam ook nog eens niet vanzelf op gang kwam had ik nog wel een sprankje dat de vorige echo gewoon echt niet geklopt had en dat alles weer okay zou zijn.quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:21 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Mwah, ik was er wel vrij zeker van dat dit echt niet goed was. Groei liep een week achter en de verloskundige heeft echt heel grondig gekeken.
Maar plezier had ik niet tijdens de echo.
Oei ja, dat snap ik dan heel goed. Heftig ook! Het was inderdaad de achterlopende groei waardoor we geen sprankje hoop meer hadden.quote:Op woensdag 21 juli 2021 17:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja okay, als de groei al een week achterliep is het een ander verhaal, ik had met 8w3d een vruchtje van 8w4 dagen zonder hartslag, toen de miskraam ook nog eens niet vanzelf op gang kwam had ik nog wel een sprankje dat de vorige echo gewoon echt niet geklopt had en dat alles weer okay zou zijn.
Maar het blijft rottig, je zit in zo'n situatie toch al zo met je gevoelens en je lijf in de knoop.
wat enorm verdrietig.quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:17 schreef Vaiana het volgende:
Oei, dat is ook een lastige situatie!quote:Op woensdag 21 juli 2021 17:39 schreef amaranta het volgende:
Sterkte Vaiana.
Zo zaten wij ooit in de wachtkamer van de verloskundige te wachten. De afspraak voor ons liep uit.
Toen de deur openging en die mensen (huilend) naar buiten kwamen bleken het bekenden te zijn die net te horen hadden gekregen dat de zwangerschap een miskraam was.
Ze zaten nog voor de 12 wk en hadden ook nog niemand verteld over de zwangerschap.
quote:Op woensdag 21 juli 2021 17:14 schreef Vaiana het volgende:
Jullie zijn lief.
Maar het viel me heel erg mee hoor, die tweede echo. Vooraf leek het me wel naar, maar ik wist natuurlijk al wat ik te zien kreeg dus dat was wel oke soort van. Ik had het veel liever anders gehad natuurlijk, maar daar verandert deze echo al niks meer aan.
Maar.. die zet je met dit weer toch gewoon een paar uur open?quote:Op woensdag 21 juli 2021 10:49 schreef exode het volgende:
GADVERDAMME
Wij hadden al dagen maden in de onze restafval container. Echt heeeeeeeeeeeeeeeel veel.
Vandaag is ie geleegd en ik had gehoopt dat het meeste daarna wel verdwenen zou zijn. Niet dus. Dus ik heb net de container grondig schoongemaakt en duizenden maden in de put laten verdwijnen.
Echt zo goor.
Maar binnenkort hebben we daar geen last meer van, ze zijn momenteel ondergrondse containers aan het plaatsen.
We hebben die beesten nog nooit gehad, er zal wel iets open zijn gegaan of zo in de container.
Hoe gaat het vandaag Whiskers?
Daarna wat lavendel erin.... hebben ze ook een hekel aan, je hebt alleen wel kans dat je ineens een Baudet in je kliko hebt, en ik weet niet of dat minder erg is dan maden.quote:Op woensdag 21 juli 2021 20:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar.. die zet je met dit weer toch gewoon een paar uur open?
Vogels feest, maden weg.
Een Baudet?quote:Op woensdag 21 juli 2021 20:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarna wat lavendel erin.... hebben ze ook een hekel aan, je hebt alleen wel kans dat je ineens een Baudet in je kliko hebt, en ik weet niet of dat minder erg is dan maden.
Google baudet en lavendel maar eensquote:
Heel wisselend. Zit iedere x tussen hoop en vrees. Is ook vrij stressvol moet ik zeggen. Vandaag (zonder Zorro) naar de dierenarts geweest voor een eetlustopwekker en voor de zekerheid een spuitje om te kunnen dwangvoederen. Morgenochtend weer bellen met de dierenarts.quote:Op woensdag 21 juli 2021 10:49 schreef exode het volgende:
GADVERDAMME
Wij hadden al dagen maden in de onze restafval container. Echt heeeeeeeeeeeeeeeel veel.
Vandaag is ie geleegd en ik had gehoopt dat het meeste daarna wel verdwenen zou zijn. Niet dus. Dus ik heb net de container grondig schoongemaakt en duizenden maden in de put laten verdwijnen.
Echt zo goor.
Maar binnenkort hebben we daar geen last meer van, ze zijn momenteel ondergrondse containers aan het plaatsen.
We hebben die beesten nog nooit gehad, er zal wel iets open zijn gegaan of zo in de container.
Hoe gaat het vandaag Whiskers?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |