AT5.NLquote:Publiek kan woensdag afscheid nemen van Peter R. de Vries in Carré
16 minuten geleden · Aangepast 4 minuten geleden · Door Redactie
In Koninklijk Theater Carré kan het publiek aanstaande woensdag afscheid nemen van Peter R. de Vries. Dit is de wens van de familie en partner van De Vries, meldt RTL. Donderdag zal er in besloten kring afscheid worden genomen.
"Het is de wens van de familie en partner van Peter R. de Vries dat iedereen voor wie Peter iets heeft betekend, de gelegenheid krijgt een laatste groet te brengen", aldus RTL. Aanstaande woensdag opent Carré de deuren van 11.00 tot 20.00 uur voor iedereen die afscheid wil nemen van De Vries.
De familie verzoekt om in plaats van bloemen een donatie te doen aan Stichting de Gouden Tip. De stichting die De Vries heeft opgezet om tipgeld in te zamelen voor de vermissingszaak van Tanja Groen.
Om het afscheid veilig en respectvol te laten verlopen, staan op de website van RTL Boulevard richtlijnen waar het publiek zich aan moet houden.
Ze hadden ook voor een groots afscheid in de Johan Cruijff Arena kunnen kiezen, kist op de middenstip.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:06 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ieder "normaal" persoon zou in een besloten bijeenkomst weg gebracht willen worden, peter koos voor een kermis in koninklijk theater carré en daarnaast nog een besloten bijeenkomst.
Zeker in coronatijd vindt ik dat verwerpelijk, los van wat er allemaal is gebeurd.
Nee hoor, zeer begrijpelijk en knap dat iemand die professionaliteit van de emoties kan scheiden als je dat zo wil zien.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 22:42 schreef Grishenko_ het volgende: [..] Deze reactie snap ik even niet - even ervanuit gaande dat je cynisch bent. Vind jij dat verdachten geen recht hebben op een verdediging? Vind jij dat advocaten geen emoties mogen hebben bij een collega? Volgens mij is theorie #1 de hoeksteen van de rechtstaat (vervolgen zonder een vorm van proces zie ik immers als iets barbaars). Zonder enig vorm van rechtsbescherming glijd je al gauw af in Sovjet-praktijken alwaar de verdachten al schuldig worden bevonden zonder enige vorm van rechtsvinding: ideaal om politieke tegenstanders uit de weg te ruimen. Theorie #2 lijkt me logisch, advocaten zijn immers mensen - uiteraard hebben zij emoties bij een bepaalde gebeurtenis. Ook lijkt het me logisch dat zij professioneel zijn in hun vakgebied, waardoor ze over diezelfde emoties kunnen heenstappen om de beste zorg te garanderen voor hun cliënt. Ongeacht de walgelijke praktijken waar desbetreffende cliënten zich mee hebben bezig gehouden. Al met al vind ik het een zeer zwakke post van jouw kant. Het geeft aan dat je zowel emotioneel als rationeel zeer onvolwassen oogt en nog veel moet groeien in het leven om deze basisprocessen überhaupt te kunnen begrijpen. Maar ach, waarschijnlijk praat ik nu tegen een muur, waardoor ik me afvraag of het wel zin heeft om met jouw deze discussie te voeren.
Lees jij ergens dat Carré Peters keus was? Ik niet. Veel waarschijnlijker lijkt me dat hier een regie van RTL-ers achter zit, die altijd sterke banden met Carré hebben.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:06 schreef TjjWester het volgende:
Ieder "normaal" persoon zou in een besloten bijeenkomst weg gebracht willen worden, peter koos voor een kermis in koninklijk theater carré en daarnaast nog een besloten bijeenkomst.
Zeker in coronatijd vindt ik dat verwerpelijk, los van wat er allemaal is gebeurd.
Nah... te zien op de foto's/beelden lag niet zijn halve schedel eraf en als dat zo is zou open heel goed kunnen.quote:
quote:De familie vraagt nadrukkelijk om geen selfies te maken uit respect voor Peter, de familie en dierbaren
Alles voor de Gramquote:Op zondag 18 juli 2021 20:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik hoop dat er een selfieverbod is.
Irriteer me nu al bij voorbaat aan de talloze mensen die erheen zulen gaan voor hun selfiemomentje voor de likes onder het mom van kijk mij eens.
Doe het respectvol of blijf weg.
Ik ken iemand die twee weken nog stoer deed dat hij Peter een lul vond. En toen hij overleden was een bosje bloemen heeft neergelegdquote:
Mogen ze wel een beveiliger voor neerzetten.quote:
die zullen er ongetwijfeld zijn. En bij de kist een selfiequote:Op zondag 18 juli 2021 20:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mogen ze wel een beveiliger voor neerzetten.
De narcisten op instagram zullen anders sowieso hun momentje pakken.
Peter is GEEN 'normaal' persoon. In Nederland kunnen we niet omgaan met iconen van het land. Alles en iedereen moet genormaliseerd worden tot het niveau van Henk die met zijn bijstandsuitkering is gestorven. Toen Johan Cruyf stierf was er ook helemaal niets. Geen ceremonie, afscheid, herdenking. Niks. Begrafenis in zeer kleine kring en over tot de orde van de dag.quote:Op zondag 18 juli 2021 19:06 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat kan ik me ergens nog voorstellen maar vooral de mensen die het opzichtig voor de camera doen of voor het selfiemoment zijn vervelend.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:28 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ken iemand die twee weken nog stoer deed dat hij Peter een lul vond. En toen hij overleden was een bosje bloemen heeft neergelegd
Het wordt/is/blijft tijd dat we de wensen van de nabestaanden respecteren. En als de fam van Cruyf geen groot afscheid wilden, dan is het helemaal prima zo toch?quote:Op zondag 18 juli 2021 20:30 schreef Confetti het volgende:
[..]
Peter is GEEN 'normaal' persoon. In Nederland kunnen we niet omgaan met iconen van het land. Alles en iedereen moet genormaliseerd worden tot het niveau van Henk die met zijn bijstandsuitkering is gestorven. Toen Johan Cruyf stierf was er ook helemaal niets. Geen ceremonie, afscheid, herdenking. Niks. Begrafenis in zeer kleine kring en over tot de orde van de dag.
Het wordt tijd dat we iconen een waardig en groots afscheid gaan geven.
Niets na de dood van Cruijff?quote:Op zondag 18 juli 2021 20:30 schreef Confetti het volgende:
[..]
Peter is GEEN 'normaal' persoon. In Nederland kunnen we niet omgaan met iconen van het land. Alles en iedereen moet genormaliseerd worden tot het niveau van Henk die met zijn bijstandsuitkering is gestorven. Toen Johan Cruyf stierf was er ook helemaal niets. Geen ceremonie, afscheid, herdenking. Niks. Begrafenis in zeer kleine kring en over tot de orde van de dag.
Het wordt tijd dat we iconen een waardig en groots afscheid gaan geven.
Dat zijn standaarddingen (minuutje stilte) die wel vaker worden gedaan. Ik bedoel meer een afscheid zoals we die zagen bij Maradona. Het hoeft niet gelijk zoals in Noord-Korea dat mensen op straat huilen maar meer intimiteit mag wel. Ik begrijp dat sommige familieleden in Nederland er vaak niet op zitten te wachten, maar sommige Nederlanders zijn ook van het volk.quote:Op zondag 18 juli 2021 20:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Niets na de dood van Cruijff?
Cruijff werd herdacht met een mars. En in de Arena en Camp Nou.
Johan Cruijff is zondag op indrukwekkende wijze herdacht rond de wedstrijd tussen Ajax en PEC Zwolle. Voorafgaand aan de wedstrijd werd onder meer een minuut stilte gehouden voor de vorige week donderdag op 68-jarige leeftijd overleden clubicoon van de Amsterdammers.
[ afbeelding ]
De vorige week overleden Johan Cruijff is zaterdag in Camp Nou op grootse wijze herdacht voorafgaand aan de topper tussen FC Barcelona en Real Madrid.
[ afbeelding ]
Mensen die selfies maken bij de kist, dat zou echt walgelijk zijnquote:Op zondag 18 juli 2021 20:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik hoop dat er een selfieverbod is.
Irriteer me nu al bij voorbaat aan de talloze mensen die erheen zulen gaan voor hun selfiemomentje voor de likes onder het mom van kijk mij eens.
Doe het respectvol of blijf weg.
Een mars is een standaarddingetje?quote:Op zondag 18 juli 2021 20:54 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat zijn standaarddingen (minuutje stilte) die wel vaker worden gedaan. Ik bedoel meer een afscheid zoals we die zagen bij Maradona. Het hoeft niet gelijk zoals in Noord-Korea dat mensen op straat huilen maar meer intimiteit mag wel. Ik begrijp dat sommige familieleden in Nederland er vaak niet op zitten te wachten, maar sommige Nederlanders zijn ook van het volk.
Neen, je had het fout. Bij Cruijff is wel degelijk heel veel gebeurd...quote:Op zondag 18 juli 2021 20:54 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat zijn standaarddingen (minuutje stilte) die wel vaker worden gedaan. Ik bedoel meer een afscheid zoals we die zagen bij Maradona. Het hoeft niet gelijk zoals in Noord-Korea dat mensen op straat huilen maar meer intimiteit mag wel. Ik begrijp dat sommige familieleden in Nederland er vaak niet op zitten te wachten, maar sommige Nederlanders zijn ook van het volk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |