Ik vind het wel wat als ze 2 maal op dezelfde baan moeten rijden.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:03 schreef heywoodu het volgende:
Op zich niet verkeerd, als ze dit erin blijven houden zou het leuk zijn als ze het bij een deel van de races in het jaar doen. Niet óf overal wel óf overal niet. Niks mis mee als niet elk weekeinde hetzelfde format heeft.
Dit inderdaad. De ene race is er ook wat geschikter voor dan de ander. Monaco is dit vrij kansloos natuurlijk. Leent zich echt voor tracks waar je makkelijk kunt inhalen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:03 schreef heywoodu het volgende:
Op zich niet verkeerd, als ze dit erin blijven houden zou het leuk zijn als ze het bij een deel van de races in het jaar doen. Niet óf overal wel óf overal niet. Niks mis mee als niet elk weekeinde hetzelfde format heeft.
Abu Dhabi?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit inderdaad. De ene race is er ook wat geschikter voor dan de ander. Monaco is dit vrij kansloos natuurlijk. Leent zich echt voor tracks waar je makkelijk kunt inhalen.
Blijkbaar heeft hij wel moeite gedaan om veilig de baan op te komen, volgens de stewards.quote:
quote:The driver of Car 55 described the actions he took to reduce the speed of the car in order to safely rejoin and mitigate what was a potentially dangerous situation. The Stewards examined the video and the telemetry data and found no conclusive evidence that the driver of Car 55 did not take sufficient action to avoid the situation.
Ik denk dat de pace te weinig scheelt om het verschil te maken eerlijk gezegd. Veel zal afhangen van wie z'n banden het langst goed houdt.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:25 schreef PzKpfw het volgende:
Morgen wint Hamilton natuurlijk gewoon. Je kon op zoveel momenten zien dat er gewoon veel meer snelheid in die Mercedes zit.
Ik vond het nogal onverantwoord eerlijk gezegd. Nee, van loze straffen wordt niemand blij, maar veilig terug de baan op gaan is wel cruciaal in de F1 en daar vond ik hier toch niet echt sprake van.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:17 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Goede zaak. Al die straffen wordt niemand blij van
Nee hoor. De Mercedes is dit seizoen duidelijk de mindere van de RB. Ze zullen misschien hier en daar nog de winst pakken, maar een beetje zoals RB dat afgelopen jaar af en toe lukte.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:25 schreef PzKpfw het volgende:
Morgen wint Hamilton natuurlijk gewoon. Je kon op zoveel momenten zien dat er gewoon veel meer snelheid in die Mercedes zit.
Begreep ik eerlijk gezegd bij Sainz ook niet. Dat liep echt maar net goed af. Maar dat is al jaren zo, dat het niet om de daad gaat maar of er consequenties (bijvoorveeld een botsing) zijnquote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vond het nogal onverantwoord eerlijk gezegd. Nee, van loze straffen wordt niemand blij, maar veilig terug de baan op gaan is wel cruciaal in de F1 en daar vond ik hier toch niet echt sprake van.
Leclerc zat er vandaag goed bij. Wellicht kan hij ook nog een rolletje spelenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:52 schreef opreis het volgende:
Mercedes kan morgen weer een split strategy doen met Lewis en Bottas. Ze hebben zelfs nog mee vrijheid dan normaal aangezien iedereen vrije banden keus heeft. Perez is weer eens niet in de buurt om Max rugdekking te geven.
Ja, behoorlijk balen dat het morgen weer 2 tegen 1 is en dat Max er weer alleen voor staat. Gaat hem ben ik bang de overwinning kostenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:52 schreef opreis het volgende:
Mercedes kan morgen weer een split strategy doen met Lewis en Bottas. Ze hebben zelfs nog mee vrijheid dan normaal aangezien iedereen vrije banden keus heeft. Perez is weer eens niet in de buurt om Max rugdekking te geven.
Maar Russel is wel gestraftquote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:17 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Goede zaak. Al die straffen wordt niemand blij van
Als je Bottas dan een penalty geeft voor een knullige actie in de pit, dan is dit er zeker één. Dit had heel veel slechter kunnen aflopen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:52 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Begreep ik eerlijk gezegd bij Sainz ook niet. Dat liep echt maar net goed af. Maar dat is al jaren zo, dat het niet om de daad gaat maar of er consequenties (bijvoorveeld een botsing) zijn
De welbekende "dit is de snelste strategie"-smoes om vervolgens achter iemand te finishen die op mediums achter hem startte?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
Misschien hadden ze Perez gewoon op de softs moeten zetten
Het wordt gokken wie van de 3 hij eraf ramt bedoel je?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Leclerc zat er vandaag goed bij. Wellicht kan hij ook nog een rolletje spelen
Leclerc met een divebomb op Bottas zou prima zijn. Vanuit het perspectief van Verstappen iig.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het wordt gokken wie van de 3 hij eraf ramt bedoel je?
Eerder op Lewisquote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Leclerc met een divebomb op Bottas zou prima zijn. Vanuit het perspectief van Verstappen iig.
Ja, alleen één of vijf straffen. Is wel een wereld van verschilquote:
En dat Bottas gestraft wordt voor spinnen in de pitstraat, maar Sainz strafvrij de baan op komt zeilen en er iemand daadwerkelijk moet uitwijkenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:11 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ja, alleen één of vijf straffen. Is wel een wereld van verschil![]()
En die oefenstarts, ik heb dat sowieso gemist, maar dat gaat toch nergens over? Wel een beetje gek als Lulu een halfjaar geleden daar een straf voor krijgt (die kwijtgescholden wordt), maar nu dus wel prima is?
Waar danquote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:25 schreef PzKpfw het volgende:
Een kwalificatie is geen long run.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:21 schreef opreis het volgende:
[..]
De kwalificatie waar Lewis zelfs met fouten pole pakte.
Het punt is dat ze met die pace de race niet kunnen uitrijden. Ze kregen nu na 15 rondjes al dikke blaren.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:21 schreef opreis het volgende:
[..]
De kwalificatie waar Lewis zelfs met fouten pole pakte.
is totaal onvergelijkbaar. Pitstraat waar pitcrew rondloopt ten opzichte van een racebaan.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
En dat Bottas gestraft wordt voor spinnen in de pitstraat, maar Sainz strafvrij de baan op komt zeilen en er iemand daadwerkelijk moet uitwijken
Bottas had toch ook geen contact met iets of iemand. Volgens "de theorie" (die nergens op slaat) had hij dus ook geen straf hoeven te krijgen. De wedstrijdleiding wordt met de race simpeler.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:24 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
is totaal onvergelijkbaar. Pitstraat waar pitcrew rondloopt ten opzichte van een racebaan.
Het was gewoon gevaarlijk wat Sainz deed, net zoals Vettel dat in Monza 2019 deed.
Nee, een egoïstische teamgenoot had hem immers wel laten staan in de eerste bocht ipv als een mietje vroeg remmen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:48 schreef SiGNe het volgende:
Man wat triest voor de sport.. Lewis wil geen egoïstische rijder naast zich hebben
Ik denk hetzelfde. Hamilton zat de slapen bij de start en had deze race op z'n gemak moeten winnen. Het verschil tussen Mercedes en Red Bull is niet groot maar als Hamilton voor Verstappen komt tijdens de race zal hij vrij hard aan de horizon verdwijnen gok ikquote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:25 schreef PzKpfw het volgende:
Vandaag nog een keer ...quote:Op zondag 18 juli 2021 03:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hamiltons reactietijd was prima, hij kwam alleen zo beroerd als wat weg
Het is pas triest als Mercedes dat ook wilquote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:48 schreef SiGNe het volgende:
Man wat triest voor de sport.. Lewis wil geen egoïstische rijder naast zich hebben
Het is heel duidelijk dat Mercedes dat ook wil. Al jaren. Hamilton MOET de Goat worden. Hoe dan ook.quote:Op zondag 18 juli 2021 05:35 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Het is pas triest als Mercedes dat ook wil
https://streamable.com/jctkrhquote:Op zondag 18 juli 2021 07:44 schreef Fer het volgende:
Iemand al een shot waar die Sainz precies vandaan kwam dan? Leek meer een first lap incident eigenlijk.
Max toch ook.Lewis bleef redelijk makkelijk bij de hele sprint.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dat ze met die pace de race niet kunnen uitrijden. Ze kregen nu na 15 rondjes al dikke blaren.
Heb jij een onboard van zijn start maatje?quote:Op zondag 18 juli 2021 03:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hamiltons reactietijd was prima, hij kwam alleen zo beroerd als wat weg
Bij de onboard van Verstappen zag je dat ze beide dezelfde reactietijd hadden, maar dat bij de tweede versnelling ofzo het verschil werd gemaakt.quote:Op zondag 18 juli 2021 08:03 schreef opreis het volgende:
[..]
Heb jij een onboard van zijn start maatje?
Dat weet ik, maar ik wil weten waar het precies fout ging bij Lewis. Wheelspin, schakelen, etcquote:Op zondag 18 juli 2021 08:25 schreef Montov het volgende:
[..]
Bij de onboard van Verstappen zag je dat ze beide dezelfde reactietijd hadden, maar dat bij de tweede versnelling ofzo het verschil werd gemaakt.
Wheelspin zei hij zelfquote:Op zondag 18 juli 2021 08:37 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik wil weten waar het precies fout ging bij Lewis. Wheelspin, schakelen, etc
Bias van Ted zoals gewoonlijk. Even benadrukken dat Max een snellere auto heeft dan Lewis.quote:
Haha, Max deed datzelfde weaven als Alonso, vooral op dat eerste rechte stuk.quote:Op zondag 18 juli 2021 09:45 schreef Johannes788 het volgende:
Dit is genieten.
Max die Hamilton afhoudt de eerste ronde gezien vanuit cam Hamilton. Zo goed hoe Max verdedigt. Historische beelden
Om de tow te breken. Zolang de ander er niet naast zit zie ik niet waarom dat niet zou mogen. Laat ook zien hoe sommige coureurs overal aan denken en andere het misschien gelaten accepteren.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:01 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Haha, Max deed datzelfde weaven als Alonso, vooral op dat eerste rechte stuk.
Ik denk dat Bottas bij de eerst mogelijke optie (wanneer het gat er is met Lecerc) voor een undercut gaat om zo Max mee te laten klappen. Lewis zal dan wel voor een overcut gaan omdat hij meestal beter met z'n banden om gaat dan dat Bottas dat kan. Daarom is het ook funest dat Perez er niet is.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:04 schreef tja77 het volgende:
Maar je kon gisteren wel zien dat de racepace van de Mercs beter is dan die van de RB.
Dikke kans dat wanneer Max de koppositie pakt, Hamilton voor de undercut gaat.
Ik denk dat het elkaar niet veel ontloopt. Ik zou niet zeggen dat de Mercedes sowieso sneller is, maar ook niet dat de Red Bull dat is.quote:Op zondag 18 juli 2021 08:02 schreef opreis het volgende:
[..]
Max toch ook.Lewis bleef redelijk makkelijk bij de hele sprint.
Ben ik het wel mee eens.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het elkaar niet veel ontloopt. Ik zou niet zeggen dat de Mercedes sowieso sneller is, maar ook niet dat de Red Bull dat is.
Max is op het nieuwe rubber een pak sneller dan Lewis op het oude. Bottas kan de pace van Max en Hamilton niet aan verwacht ik. Gaf gisteren ook 0,5 sec. per ronde toe. Max in de Merc sandwich met daarachter een groot gat is geen fijne situatie voor Max en RB. Maar ik verwacht wel dat het tussen Lewis en Max zal gaan en de rol van Bottas niet zo heel groot zal zijn in die strijd.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:07 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik denk dat Bottas bij de eerst mogelijke optie (wanneer het gat er is met Lecerc) voor een undercut gaat om zo Max mee te laten klappen. Lewis zal dan wel voor een overcut gaan omdat hij meestal beter met z'n banden om gaat dan dat Bottas dat kan. Daarom is het ook funest dat Perez er niet is.
Max zei al spijt te hebben van de afstelling, mercedes heeft minder downforce en dat lijkt dit weekend beter.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het elkaar niet veel ontloopt. Ik zou niet zeggen dat de Mercedes sowieso sneller is, maar ook niet dat de Red Bull dat is.
De oplossing is dus eigenlijk niet naar Bottas te kijken, maar enkel naar Hamilton. Bottas kan zomaar na 15 ronden weer op 4s of meer achterstand liggen. Daar heb je dan weinig last van.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:07 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik denk dat Bottas bij de eerst mogelijke optie (wanneer het gat er is met Lecerc) voor een undercut gaat om zo Max mee te laten klappen. Lewis zal dan wel voor een overcut gaan omdat hij meestal beter met z'n banden om gaat dan dat Bottas dat kan. Daarom is het ook funest dat Perez er niet is.
Het is wel een beetje jammer dat na meerdere jaren van absolute dominantie van Mercedes, nu ineens keihard wordt gezegd dat RBR de betere auto is. Waar is de invloed van de coureur nu?quote:Op zondag 18 juli 2021 10:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een beetje jammer, he. Dat krijg je met zo weinig trainingssessiesquote:Op zondag 18 juli 2021 10:14 schreef Adames het volgende:
[..]
Max zei al spijt te hebben van de afstelling, mercedes heeft minder downforce en dat lijkt dit weekend beter.
Maar als Bottas zo vroeg gaat kan het Max op de rand van een 2 stopper zetten en Lewis op een 1 stopper. Bottas kan vooral gebruikt worden om Max op ongunstige laps te laten stoppen waardoor hij veel meer banden moet managen terwijl hij ook Bottas van zich af moet houden terwijl Lewis dan een optimale strategie kan rijden en betere banden heeft aan het eind van de race om tegen Max te vechten op versleten banden. Mercedes heeft meer opties dan Max dat heeft, tenzij Max zo veel sneller is dan de Merc's (of iig Bottas) dat hij daar geen rekening mee hoeft te houden.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:13 schreef tja77 het volgende:
[..]
Max is op het nieuwe rubber een pak sneller dan Lewis op het oude. Bottas kan de pace van Max en Hamilton niet aan verwacht ik. Gaf gisteren ook 0,5 sec. per ronde toe. Max in de Merc sandwich met daarachter een groot gat is geen fijne situatie voor Max en RB. Maar ik verwacht wel dat het tussen Lewis en Max zal gaan en de rol van Bottas niet zo heel groot zal zijn in die strijd.
Ja ik denk ook dat het verstandig is om Bottas te laten voor wat het is. Dan maar Bottas P1 mocht het zo lopen. Ze moeten waar Mercedes de snellere auto is vooral Lewis niet laten winnen.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
De oplossing is dus eigenlijk niet naar Bottas te kijken, maar enkel naar Hamilton. Bottas kan zomaar na 15 ronden weer op 4s of meer achterstand liggen. Daar heb je dan weinig last van.
En als Bottas wint met Max op P2, wat dan nog? Die gast heeft de helft aan punten ofzo.
[..]
Het is wel een beetje jammer dat na meerdere jaren van absolute dominantie van Mercedes, nu ineens keihard wordt gezegd dat RBR de betere auto is. Waar is de invloed van de coureur nu?
Bij de dominantie van Mercedes zag je gewoon dat de auto beter op de weg lag, meer motor vermogen had, maar ook dat de coureurs makkelijker konden rijden (weinig correcties), minder moe waren na een race etc. Bottas was eigenlijk altijd podium kandidaat.
De RBR moest helemaal op de limiet rijden, het kostte veel meer moeite om de auto bij de Mercedes te brengen.
Zowel Max, Hamilton als Bottas zijn nog steeds zo goed als elke week podiumkandidaten, waar de tweede rijder van RBR gewoon moeite heeft met de top 3 aan te haken. Als de RBR zo goed was, was Perez ook elk weekend podiumkandidaat. En dat is hij bij lange na niet.
Het is dus helemaal niet zomaar gezegd dat de RBR auto ineens sneller is dan de MB.
Wat men bedoelt met "de Red Bull is sneller" is inderdaad "Max Verstappen in de Red Bull" en niet de auto op zichquote:Op zondag 18 juli 2021 10:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het is wel een beetje jammer dat na meerdere jaren van absolute dominantie van Mercedes, nu ineens keihard wordt gezegd dat RBR de betere auto is. Waar is de invloed van de coureur nu?
Bij de dominantie van Mercedes zag je gewoon dat de auto beter op de weg lag, meer motor vermogen had, maar ook dat de coureurs makkelijker konden rijden (weinig correcties), minder moe waren na een race etc. Bottas was eigenlijk altijd podium kandidaat.
De RBR moest helemaal op de limiet rijden, het kostte veel meer moeite om de auto bij de Mercedes te brengen.
Zowel Max, Hamilton als Bottas zijn nog steeds zo goed als elke week podiumkandidaten, waar de tweede rijder van RBR gewoon moeite heeft met de top 3 aan te haken. Als de RBR zo goed was, was Perez ook elk weekend podiumkandidaat. En dat is hij bij lange na niet.
Het is dus helemaal niet zomaar gezegd dat de RBR auto ineens sneller is dan de MB.
quote:
Met Max meer dan een racewin voor in WK punten kunnen we denk ik wel zeggen dat de dominantie aardig voorbij is.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar ik denk dat de dominantie van Mercedes dit jaar ook wel duidelijk minder is. Er lijkt minder sprake van zowel die superieure wegligging als het grotere motorvermogen.
Tenenkrommend.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:24 schreef Tarado het volgende:
[..]je grote vriend faalde gisteren wel enorm, het stoeltje is weer 100% beschikbaar voor volgend jaar
Een topcoureur is hij nooit geweest en dat zie je dan toch wel te vaak terug, voordeel wat hij wel heeft tov die jonge gasten zoals Gasly en Albon is wat meer eelt op z'n ziel dus ik zie hem vandaag nog wel P7 pakken.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Tenenkrommend.
Ik krijg het vermoeden dat de Checo uit de FI tijd weer terug aan het komen is na vorige race en deze sprint.
Max mag gewoon 2e achter Bottas finishen.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:18 schreef opreis het volgende:
[..]
Maar als Bottas zo vroeg gaat kan het Max op de rand van een 2 stopper zetten en Lewis op een 1 stopper. Bottas kan vooral gebruikt worden om Max op ongunstige laps te laten stoppen waardoor hij veel meer banden moet managen terwijl hij ook Bottas van zich af moet houden terwijl Lewis dan een optimale strategie kan rijden en betere banden heeft aan het eind van de race om tegen Max te vechten op versleten banden. Mercedes heeft meer opties dan Max dat heeft, tenzij Max zo veel sneller is dan de Merc's (of iig Bottas) dat hij daar geen rekening mee hoeft te houden.
Inderdaad. Zolang hij voor Lewis finisht, maakt niks verder uit. Al worden ze P9 en P10.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:32 schreef tja77 het volgende:
[..]
Max mag gewoon 2e achter Bottas finishen.
Graag zelfs.
Ik ben altijd al redelijk anti-Lewis geweest en dit seizoen maakt het alleen maar erger.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Met Max meer dan een racewin voor in WK punten kunnen we denk ik wel zeggen dat de dominantie aardig voorbij is.
Echter valt het gedrag van Hamilton me ook tegen, ik vond hem een van de betere coureurs (ook tijdens de Mercedes dominantie) maar dat gehuil, gemiep en het-ligt-nooit-aan-hem doet dat eigenlijk steeds sneller afbrokkelen. Nouja, we weten eigenlijk al heel lang dat alles wat door iemand van team taxi gezegd wordt complete kul is. Ook de "I am looking forward to fight with equal competition!". Dat is alleen leuk als je kan winnen, ja.
mwah, het gat was drie seconden voordat Max het in de laatste twee ronden rustiger aan deed, waardoor het nog even spannend leekquote:Op zondag 18 juli 2021 08:02 schreef opreis het volgende:
[..]
Max toch ook.Lewis bleef redelijk makkelijk bij de hele sprint.
Als Max de race wint maakt dat het alleen maar mooierquote:Op zondag 18 juli 2021 10:14 schreef Adames het volgende:
[..]
Max zei al spijt te hebben van de afstelling, mercedes heeft minder downforce en dat lijkt dit weekend beter.
1 seconde zit er altijd wel tussen 2 auto's. Dan is Max in 1/3 van de race 2 seconde op Lewis uitgelopen die in de dirty air zit van Max. Poe poequote:Op zondag 18 juli 2021 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mwah, het gat was drie seconden voordat Max het in de laatste twee ronden rustiger aan deed, waardoor het nog even spannend leek
Weet niet wat het voordeel is van downforce op bandenmanagement. De bochten lekkerder pakken op deze baan met deze temperatuur zal schelen.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een beetje jammer, he. Dat krijg je met zo weinig trainingssessies
Je weet dat het gewoon erg close is tussen die tweequote:Op zondag 18 juli 2021 10:53 schreef opreis het volgende:
[..]
1 seconde zit er altijd wel tussen 2 auto's. Dan is Max in 1/3 van de race 2 seconde op Lewis uitgelopen die in de dirty air zit van Max. Poe poe
Ja, maar Max zei dat-ie juist de winst in de bochten moest pakken, want de rechte stukken zijn voor Mercedes met deze afstelling. Wat niet goed is voor de slijtage.quote:Op zondag 18 juli 2021 11:00 schreef Adames het volgende:
[..]
Weet niet wat het voordeel is van downforce op bandenmanagement. De bochten lekkerder pakken op deze baan met deze temperatuur zal schelen.
Precies. Een midfield coureur die in een van de 2 snelste auto's het midfield gaat bevechten vandaag.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een topcoureur is hij nooit geweest en dat zie je dan toch wel te vaak terug, voordeel wat hij wel heeft tov die jonge gasten zoals Gasly en Albon is wat meer eelt op z'n ziel dus ik zie hem vandaag nog wel P7 pakken.
Omdat het niet mag. Je mag maar één keer van lijn veranderen en weer terug om te verdedigen. Al deed Alonso het wel erger dan Verstappen, die maar 1 extra beweging maakte na de heen en terug beweging.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:05 schreef opreis het volgende:
[..]
Om de tow te breken. Zolang de ander er niet naast zit zie ik niet waarom dat niet zou mogen. Laat ook zien hoe sommige coureurs overal aan denken en andere het misschien gelaten accepteren.
Je bent niet aan het verdedigen, je bent gewoon je banden aan het koelen zoals je dat ook doet bij een opdrogende baan die je inters wegvreet.quote:Op zondag 18 juli 2021 11:53 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Omdat het niet mag. Je mag maar één keer van lijn veranderen en weer terug om te verdedigen. Al deed Alonso het wel erger dan Verstappen, die maar 1 extra beweging maakte na de heen en terug beweging.
Dat geld in de remzone toch?quote:Op zondag 18 juli 2021 11:53 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Omdat het niet mag. Je mag maar één keer van lijn veranderen en weer terug om te verdedigen. Al deed Alonso het wel erger dan Verstappen, die maar 1 extra beweging maakte na de heen en terug beweging.
Nee, dat geldt overal. Er is geen specifieke remzone regel.quote:
Toch genoten van Alonso al was het verdedigen inderdaad op/over het randje.quote:Op zondag 18 juli 2021 12:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, dat geldt overal. Er is geen specifieke remzone regel.
Waar staat dat in de reglementen?quote:Op zondag 18 juli 2021 12:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, dat geldt overal. Er is geen specifieke remzone regel.
Die regel is er al sinds Schumacher Hamilton op Monza blockte door de hele tijd te weaven. Zal hem even opzoeken.quote:Op zondag 18 juli 2021 12:13 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waar staat dat in de reglementen?
Ik heb alleen iets gelezen over minimaal 1 autobreedte overlaten voor ingaan van de bocht.
En de car width geldt dus alleen bij de 'aproach to the corner', niet de exit zoals Masi in Oostenrijk beweerde.quote:Overtaking, according to the circumstances, may be carried out on either the right or the left.
A driver may not leave the track without justifiable reason.
More than one change of direction to defend a position is not permitted.
Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position offline, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.
However, manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are strictly prohibited.
Any driver who appears guilty of any of the above offences will be reported to the Stewards.
Blocken is wat anders dan weaven om slipstream te voorkomen. Bij blocken gaat het om je positie te verdedigen, bij weaven om te voorkomen dat degene achter je dichterbij kan komen.quote:Op zondag 18 juli 2021 12:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die regel is er al sinds Schumacher Hamilton op Monza blockte door de hele tijd te weaven. Zal hem even opzoeken.
Punt 27.4 is een soort catch-all regel:quote:Op zondag 18 juli 2021 12:13 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waar staat dat in de reglementen?
Ik heb alleen iets gelezen over minimaal 1 autobreedte overlaten voor ingaan van de bocht.
Zie: https://www.fia.com/sites(...)s_11-_2021-07-12.pdfquote:27.4 At no time may a car be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |