abonnement Unibet Coolblue
pi_200398699
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 18:10 schreef Federer-fan het volgende:
Niet positief is dat ik net op de NOS-app lees dat het R-getal nu op 2,91 ligt. -O- Dat is kennelijk het hoogste niveau ooit.
Ondertussen weer rond de 1 zover ik weet, de groei is er gelukkig weer uit.
pi_200398719
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 18:04 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja pure spanning.
Gatsie.
Hoop dat je nu weer wat rustiger bent :*
pi_200398962
Pff even schrikken w eer de cijfers van vandaag, toch weer wat erbij. Een paar weken terug stonden we er zo mooi bij. Het was zo dichtbij, en nu... maar ja, gelukkig die exponentiële groei eruit, misschien als gezegd, maar het had zoveel erger kunnen zijn, dus dat is dan wel positief. Komende week maar weer eens verder zien. Nieuwe ronde nieuwe kansen. ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 19:26 schreef Federer-fan het volgende:
Trouwens, wisten jullie dat er deze maand ook overstromingen zijn geweest in Londen en Rusland? :{ Snap dat het niet ontopic is en ook niet positief, maar ik wilde het toch even melden.
Laten we dit niet steeds doen, negatief en offtopic, als er mensen op reageren zitten we zo weer met een hele commentwisseling en later een corrigerend modje. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  vrijdag 16 juli 2021 @ 20:36:42 #129
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200399380
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 19:53 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ondertussen weer rond de 1 zover ik weet, de groei is er gelukkig weer uit.
Maar is dat dan een inschatting op basis van die 2,91? Want die 2,91 is toch de laatste officieel bekende R?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200400179
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:36 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Maar is dat dan een inschatting op basis van die 2,91? Want die 2,91 is toch de laatste officieel bekende R?
De officiële berekening van de R-waarde is volgens mij vrij ingewikkeld. Een simpele versie is het aantal mensen met eerste klachten op dag x te nemen en te delen door het aantal mensen met eerste klachten op dag y. In het geval van corona wordt volgens mij meestal 4 of 5 dagen gebruikt tussen dag x en y.

Als ik het aantal besmettingen op 4 juli neem (3646) en dat deel door het aantal besmettingen 4 dagen eerder (30 juni , 1249) dan kom ik op een R van 2.92 uit.

De R van 5 juli is dan het aantal besmettingen van 9 juli (8714) gedeeld door 5 juli (6364) dus een R-van 1,40

Recenter wordt het wat lastiger omdat nog niet alle gegevens van 10 juli of later compleet zijn. Echter verwacht ik dat het aantal op 10 juli niet hoger is dan dat van 6 juli, dus voor 6 juli verwacht ik dan een R van 1 of nog net iets lager.
pi_200400419
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 19:54 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Gatsie.
Hoop dat je nu weer wat rustiger bent :*
Dank je :) pizza eten en Netflixen FTW
Tap tap tap
pi_200403146
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 18:10 schreef Federer-fan het volgende:
Niet positief is dat ik net op de NOS-app lees dat het R-getal nu op 2,91 ligt. -O- Dat is kennelijk het hoogste niveau ooit.
2 weken geleden, dat hele R-gebeuren heb je op die manier weinig aan, en ze weten het helemaal niet zo precies als ze suggereren te weten. De R lag 2 weken geleden flink boven 1, maar daar hoef je geen professor voor te zijn om dat te snappen. Hoe de R nu is is veel interessanter. Ligt die rond de 1, er net wat boven of nog steeds flink boven de 1?
pi_200403154
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 21:16 schreef simonblue het volgende:

[..]

De officiële berekening van de R-waarde is volgens mij vrij ingewikkeld. Een simpele versie is het aantal mensen met eerste klachten op dag x te nemen en te delen door het aantal mensen met eerste klachten op dag y. In het geval van corona wordt volgens mij meestal 4 of 5 dagen gebruikt tussen dag x en y.

Als ik het aantal besmettingen op 4 juli neem (3646) en dat deel door het aantal besmettingen 4 dagen eerder (30 juni , 1249) dan kom ik op een R van 2.92 uit.

De R van 5 juli is dan het aantal besmettingen van 9 juli (8714) gedeeld door 5 juli (6364) dus een R-van 1,40

Recenter wordt het wat lastiger omdat nog niet alle gegevens van 10 juli of later compleet zijn. Echter verwacht ik dat het aantal op 10 juli niet hoger is dan dat van 6 juli, dus voor 6 juli verwacht ik dan een R van 1 of nog net iets lager.
Het is vrij ingewikkeld en het suggereert, door het op 2 decimalen te publiceren, dat er een precieze kennis is die er helemaal niet is.
pi_200403161
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 11:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Inderdaad, had eerder al voorspeld dat vanaf donderdag en vrijdag een toename als gevolg van de finale te zien zal zijn. Woensdag was de wekelijkse toename nog 23%, donderdag weer 32%. Ik vermoed dat het vandaag boven de 35% zal zijn en aantal cases rond 55k.
Ik zat er naast :) Net geen 52k besmettingen en groei bleef steken op 34.9%. Een klein lichtpuntje.
pi_200404316
Het was om 03:00 vannacht nog droog bij mijn zus *O*
Hier een weekend met mooi weer tegemoet, dus we gaan een nachtje kamperen in Wales. Tot morgenavond mensen :) Ff de-stressen!
pi_200404745
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 07:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het was om 03:00 vannacht nog droog bij mijn zus *O*
Hier een weekend met mooi weer tegemoet, dus we gaan een nachtje kamperen in Wales. Tot morgenavond mensen :) Ff de-stressen!
Plezier en geniet ervan!

Je zus is nu veilig denk ik, vandaag verlaat het meeste water Limburg. Ook hier mooi weer, dat helpt in ieder geval bij het opruimen van de zooi en drogen van de huizen en straten.
pi_200405247
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:36 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Maar is dat dan een inschatting op basis van die 2,91? Want die 2,91 is toch de laatste officieel bekende R?
Klopt, maar dat is 2 weken terug. En die is op zich wel redelijk accuraat, de meeste gevallen zijn na 14 dagen wel gerapporteerd en verwerkt. En het klopt ook wel, in het eerste uitgaansweekend is het door het dak geschoten, we gingen toen in een paar dagen van 500 per dag naar 10.000 per dag. Dat duidt ook op een hele hoge R.

Overigens hadden we in februari/maart 2020 een nog veel hogere R, maar toen wisten we niets en testen we niet. Dus is er officieel niets over te zeggen. Maar toen ging het dankzij Carnaval en Apres-Ski helemaal los.

Voor nu is het belangrijk dat de maatregelen die vorige week ingegaan zijn de R weer naar de 1 of liefst er zelfs iets onder heeft geduwd ondertussen. Sowieso is hij stevig gedaald, we zaten in groeipercentages van bijna 900% en dat is nu teruggeroepen naar ongeveer 0%. 0% komt overeen met een R=1. Er is dan geen groei en geen krimp meer, en dat is iets wat je de laatste paar dagen ook ziet. We hangen op dat plateau van rond de 11.000.
Het is een goede zaak dat de R in 14 dagen tijd van zeg 3 naar zeg 1 is gegaan, het is nu afwachten of dat doorzet. Maar ik denk eigenlijk dat we de juiste maatregelen hebben genomen en de angel eruit getrokken hebben, ik verwacht vandaag en morgen nog een cijfer van rond de 10k besmettingen en vanaf maandag een daling.
pi_200405362
Net in het nieuws, de besmettingen in de verpleeghuizen stijgen ook. Dat klinkt natuurlijk in de eerste instantie als slecht nieuws, maar zo slecht is het niet.

Het is logisch dat de jongeren het ook naar oudere mensen doorgeven, dat kan je niet voorkomen. Oudere mensen hebben een slechter (trager) immuunsysteem en ondanks een vaccinatie hebben ze daar last van. Ook hebben deze mensen veelal AZ als vaccin gehad, wat ook wat minder goed beschermd dan Pfizer/Moderna. De mensen leven dicht op elkaar in verpleeghuizen waar ook ze ook niet altijd goede ventilatie hebben.

Maar dan komen we op het goede nieuws, de verpleeghuizen melden de besmettingen maar merken daar ook bij op dat de meeste mensen die besmet raken slechts milde klachten hebben. Dat betekent voor deze mensen minder klachten en voor de rest van Nederland minder opnames in het ziekenhuis maar vooral: zeer weinig overledenen.

Natuurlijk is het niet leuk dat het daar stijgt, maar dat is niet onverwacht en niet iets wat je kunt voorkomen met de cijfers van de afgelopen 2 weken.
pi_200405697
Volgens mij kregen bewoners van verpleegtehuizen meestal Pfizer.
Tap tap tap
pi_200406004
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 10:36 schreef CherryLips het volgende:
Volgens mij kregen bewoners van verpleegtehuizen meestal Pfizer.
Dat was toch pas veel later beschikbaar? De verpleeghuizen zijn in de eerste rondes meegegaan, toen was er nog enkel AZ beschikbaar.
pi_200406023
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 10:59 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat was toch pas veel later beschikbaar? De verpleeghuizen zijn in de eerste rondes meegegaan, toen was er nog enkel AZ beschikbaar.
AZ kwam juist later volgens mij, in maart.
Tap tap tap
pi_200406264
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 11:00 schreef CherryLips het volgende:

[..]

AZ kwam juist later volgens mij, in maart.
Dat moet ik dan toch eens nazoeken. In mijn geheugen zit dat de bewoners van de verpleeghuizen voornamelijk door hun eigen huisartsen zijn geprikt. Er was toen veel om te doen omdat veel verpleeghuizen problemen ondervonden omdat niet alle bewoners tegelijk werden gevaccineerd. En huisartsen hebben enkel AZ gedaan. Vandaar dat ik 1+1 deed.

Maar wellicht zit ik volledig mis hoor :)
pi_200406273
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 11:00 schreef CherryLips het volgende:

[..]

AZ kwam juist later volgens mij, in maart.
Ik kreeg 12 maart mijn eerste AZ en toen wist ik al van meerdere mensen die het al gehad hadden. Overigens kwam een dag ervoor in het nieuws dat ze toen tijdelijk gingen stoppen vanwege die trombosegevallen.
pi_200406986
Voor wat het waard is, ik volg NICE met een schuin oog. Die lopen meestal iets voor cq. achter LCPS aan. Afgelopen week was daar de stijging al zichtbaar in de ziekenhuizen, maar op dit moment lijkt de stijging (het totaal) er wel aardig uit te zijn. Dat zou betekenen dat de instroom en uitstroom in balans komt.

Maar dit is een hele voorbarige conclusie hoor, hecht er niet al teveel waarde aan.
pi_200407168
Verpleeghuizen ,zijn met pfizer geprikt.
Reden, eerder beschikbaar en betere bescherming bij ouderen.

[ Bericht 1% gewijzigd door koemleit op 17-07-2021 13:10:03 ]
pi_200407279
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 12:39 schreef koemleit het volgende:
Verpleeghuizen ,ik met pfizer geprikt.
Ben je zo oud? :@
pi_200407569
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 12:48 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ben je zo oud? :@
Haha typo. Gelukkig nog niet.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 13:12:07 #148
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_200407592
Zojuist 2e vaccinatie gehaald. Het was 'lekker druk', veel pubers, tieners en twintigers!
... ♥ ik mis je ♥
pi_200407669
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 13:12 schreef phluphy het volgende:
Zojuist 2e vaccinatie gehaald. Het was 'lekker druk', veel pubers, tieners en twintigers!
Mooi, op naar een spoedige opbouw van de antistoffen met zo min mogelijk bijwerkingen :)

Mijn arm voelt best wel weer OK ondertussen *O*
pi_200407674
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 13:10 schreef koemleit het volgende:

[..]

Haha typo. Gelukkig nog niet.
Haha ik dacht al ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')