abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200367699
In dit topic wordt u aanbevolen om statistieken te delen die aantonen dat de IFR en IHR van Corona in de 2e golf, wezenlijk verschilt met die van gemiddelde influenza besmetting.

Verder wachten wij met smart op statistieken m.b.t. long covid, mevrouw koopmans spreekt er weleens over maar de feitelijke data hebben wij nou nog nooit gezien, behalve dan ruime wazig schattingen van wat mensen, als het een reeel probleem is lijkt het me niet teveel gevraagd dat hier cijfers over zouden moeten worden bijgehouden toch? Dan gebeurt dat vast.
En vermeld dan ook m.b.t. long covid ook graag welke definitie gehanteerd is en besef je dat "na 2 weken nog last" tamelijk kleinzerige kwaaltjes kunnen zijn. Dus iets met substantie graag dat mensen kan doordringen van de ernst van long covid.... En nee, ook niet een interview met pechvogel X en pechvogel Y, zoals u weet is anekdotisch "bewijs", geen bewijs.

Dr. Robert Malone (bedenker van het mRNA vaccin)

De meest verwijderde docu van het moment! Corona op zoek naar de Waarheid…
https://www.blckbx.tv/vid(...)oek-naar-de-waarheid

The show must go on folks!
pi_200367719
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 21:31 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Het is ook een onderdeel van mijn werk.

Waar gehakt wordt vallen spaanders. Je bent een oetlul als je met een kanon op een mug schiet. En as far as i know, zijn we dat aan het doen.
Btw het statement "Waar gehakt wordt vallen spaanders" pas niet echt bij iemand die op redelijk hoog niveau risicoafwegingen mag doen..

Klinkt hetzelfde als een project manager die ooit had: "Ja elke software heeft bugs" omdat ie live wilden gaan met een bug die echt gezeik zou veroorzaken..

Binnen mijn team was je na één dag op straat gezet met die houding.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_200367743
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 21:43 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Btw het statement "Waar gehakt wordt vallen spaanders" pas niet echt bij iemand die op redelijk hoog niveau risicoafwegingen mag doen..

Klinkt hetzelfde als een project manager die ooit had: "Ja elke software heeft bugs" omdat ie live wilden gaan met een bug die echt gezeik zou veroorzaken..

Dit onderzoek vergeten?
https://nos.nl/collectie/(...)erhaalprik-nog-nodig
Vakman pur sang
pi_200367779
quote:
@:Ludovico
_O- jezusmina.

Doe eens wat gokjes in welke zin het zou kunnen afwijken van de normale populatie. Zie jij goede redenen om de externe validiteit van deze uitkomsten zwak is?
Sanquin zelf vindt het niet representatief
twitter

twitter
pi_200367800
Maar wat anders, als je als gezonde jongeman/vrouw toch nauwlijks klachten hebt waarom überhaupt een vaccin.
Is imho alleen voor risicogevallen noodzakelijk.
Vakman pur sang
pi_200367917
Foutje
pi_200367939
Maakt dat nou uit?
Gaat om de risicogroep.
Als je nu nog geen 2 vaccins hebt loop je ook achter de feiten aan.
Devlin je hebt zelf al 2 prikken en jij bent geen bejaarde neem ik aan?
Vakman pur sang
pi_200367948
En volgende maand wel. En dan?
Vakman pur sang
pi_200367970
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 21:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Maakt dat nou uit?
Gaat om de risicogroep.
Als je nu nog geen 2 vaccins hebt loop je ook achter de feiten aan.
Devlin je hebt zelf al 2 prikken en jij bent geen bejaarde neem ik aan?
Nou zo voelde ik me gisteren wel
Had best last van die 2e... Koorts en hoofdpijn. Maar vandaag weer helemaal top
  woensdag 14 juli 2021 @ 21:59:44 #11
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_200368013
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 21:43 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Oh really? In mijn werkveld maak ik aan de hand van adviezen een eindproduct. Ondertussen ruim senior en het devies is 1 risico per dag.

De angsthazen produceren amper, zien overal beren, willen alles juridisch afdekken en zitten niet meer dan eens met een burnout omdat ze het 'mee naar huis nemen'.

Dusja.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 14 juli 2021 @ 22:03:03 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200368071
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 21:58 schreef devlinmr het volgende:
Btw... Bolsonaro heeft de hik

https://www.telegraaf.nl/(...)is-na-tien-dagen-hik

:')
Minder pikken slikken denk ik.
Huilen dan.
pi_200368723
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 21:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het aantal doden heeft nooit een serieuze rol van betekenis gehad. En de
enige die dit een killervirus noemen zijn de antivaxxers. Dat doen ze nog steeds
Nee hoor. Allemaal MSM bronnen van 'n jaar of zo geleden:

It behaves like a 'hit and run' killer
https://www.bbc.com/news/health-54648684
This is still a killer virus
https://www.cnbc.com/2020(...)-a-killer-virus.html
Profile of a killer: Unraveling the deadly new coronavirus
https://apnews.com/articl(...)2ba9a57a26a486f4fe6c
Is the coronavirus still the killer it was?
https://www.thetimes.co.u(...)ler-it-was-swm7m0vpv
The Silent Killer
https://tvfinternational.(...)ent-killer?trailer=0
Top coronavirus expert warns killer virus may be ‘new normal’ and never go away
https://metro.co.uk/2020/(...)er-go-away-12522661/
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_200368736
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 21:46 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Sanquin zelf vindt het niet representatief
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat is prima, hoor, je moet niet zeggen dat ze hetzelfde zijn. Geeft een behoorlijke indicatie en het verschil met Pienter conclusies uit onderzoek slaat nergens op.

En welke kant op denk je dat er biases spelen? Gezonde mensen prikken meer denk hè? Denk ik ook.
Raken meer besmet? Weet niet, indifferent.

Dus wie weet ziet het er bij de bloeddoneren iets beter uit, is het aannemlijk dat de verschillen gigantisch zijn met de rest van de samenleving? Lijkt me niet, vertel me svp waarom jij denkt van wel.

Niet representatief voor de rest moet je in dit geval toch echt interpreteren als: "zal niet 1:1 hetzelfde zijn" of het niet enorm goed laat zien hoe snel het gaat met de antistoffen in dit land moet je zelf maar beoordelen, gezien de werkelijke cijfers laten zien dat 80% ofzo al was gevaccineerd, is het maximum verschil wat redelijk zou zijn 25%. (dat bij sanquin 100% gevaccineerd zou zijn). Overigens kan je ook gewoon de vraag uitzetten als Sanquin zijnde of mensen gevaccineerd zijn hè.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200369023
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is prima, hoor, je moet niet zeggen dat ze hetzelfde zijn. Geeft een behoorlijke indicatie en het verschil met Pienter conclusies uit onderzoek slaat nergens op.

En welke kant op denk je dat er biases spelen? Gezonde mensen prikken meer denk hè? Denk ik ook.

Dus wie weet ziet het er bij de bloeddoneren iets beter uit, is het aannemlijk dat de verschillen gigantisch zijn met de rest van de samenleving? Lijkt me niet, vertel me svp waarom jij denkt van wel.

Niet representatief voor de rest moet je in dit geval toch echt interpreteren als: "zal niet 1:1 hetzelfde zijn" of het niet enorm goed laat zien hoe snel het gaat met de antistoffen in dit land moet je zelf maar beoordelen, gezien de werkelijke cijfers laten zien dat 80% ofzo al was gevaccineerd, is het maximum verschil wat redelijk zou zijn 25%. (dat bij sanquin 100% gevaccineerd zou zijn). Overigens kan je ook gewoon de vraag uitzetten als Sanquin zijnde of mensen gevaccineerd zijn hè.
Serieus... Ze zeggen zelf letterlijk dat hun donorpopulatie niet representatief is voor Nederland, maar jij denkt te weten dat ze wat anders bedoelen...

Please ^p^
pi_200369033
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja maar tot 70 is ook een slechte reden want boven 70 is al minimaal 120x gevaccineerd.
Vakman pur sang
pi_200369078
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:57 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Serieus... Ze zeggen zelf letterlijk dat hun donorpopulatie niet representatief is voor Nederland, maar jij denkt te weten dat ze wat anders bedoelen...

Please ^p^
:') :') :') Godverdomme zeg.

"wat anders bedoelen" waar heb je het over!? Ontken ik hoe zij dat bedoelen? Hoe weet jij wat ze bedoelen uberhaupt?! :')

Natuurlijk is het niet 1:1 representatief. Maakt het nog niet "totaal niet representatief" overal zijn gradaties in, en die kan je allicht matig meten, ik ga er juist net diep op in door ook het Pienter onderzoek te raken.

Maar dat laatste onderzoek zit er zelf gigantisch van af, V Dissel schatte de besmettingen een factor 3 (!) van die van Pienter toentertijd.

En Sanquin zat er toen +- op.

Zeg het maar hoor, ik denk dat Sanquin het meest representatieve onderzoek heeft van dit land, ook al is het niet perfect (en die perfectie is een illusie).

Maar jij hebt weer een stukje data wat jij onbewust kan draaien zodat je het kan gebruiken om je eigen ideën over de wereld te versterken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200369191
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 21:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In deze reeks heeft vooral CAD het over een killervirus gehad. Heel erg vaak zelfs.
Nee hoor.
CAD, ik e.a. heeft 'Zogenaamde killervirus' vaak geschreven.
Killer virus MSM taal is.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_200369659
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

:') :') :') Godverdomme zeg.

"wat anders bedoelen" waar heb je het over!? Ontken ik hoe zij dat bedoelen?

ja
quote:
Hoe weet jij wat ze bedoelen uberhaupt?! :')

Natuurlijk is het niet 1:1 representatief. Maakt het nog niet "totaal niet representatief" overal zijn gradaties in, en die kan je allicht matig meten, ik ga er juist net diep op in door ook het Pienter onderzoek te raken.

Maar dat laatste onderzoek zit er zelf gigantisch van af, V Dissel schatte de besmettingen een factor 3 (!) van die van Pienter toentertijd.

En Sanquin zat er toen +- op.

Zeg het maar hoor, ik denk dat Sanquin het meest representatieve onderzoek heeft van dit land, ook al is het niet perfect (en die perfectie is een illusie).

Maar jij hebt weer een stukje data wat jij onbewust kan draaien zodat je het kan gebruiken om je eigen ideën over de wereld te versterken.

quote:
Niet representatief voor de rest moet je in dit geval toch echt interpreteren als....
Hoe ik weet wat ze bedoelen??

Nou, door te lezen wat ze zelf zeggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door devlinmr op 14-07-2021 23:46:03 ]
pi_200369705
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:16 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Ook niet vies van wat viezige dierenfilmpjes gekke Marion
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:20 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dat is ook waar. Donkey Gang Bang Party is one of her favourites.
Ik geloof niet dat ze op de hoogte is van jullie acteerwerk

Help me even.. was jij nou met de donkey, tingo? Of was dat Inslag...
Of was jij met dat schaap?
  woensdag 14 juli 2021 @ 23:56:42 #21
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200369880
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_200370114
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:35 schreef devlinmr het volgende:

[..]

ja
[..]

[..]

Hoe ik weet wat ze bedoelen??

Nou, door te lezen wat ze zelf zeggen.
Lees dan wat ik zeg?????
  donderdag 15 juli 2021 @ 00:23:36 #23
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_200370132
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:38 schreef devlinmr het volgende:

[..]

[..]

Ik geloof niet dat ze op de hoogte is van jullie acteerwerk

Help me even.. was jij nou met de donkey, tingo? Of was dat Inslag...
Of was jij met dat schaap?
Als ik schapen deed dan zou ik me maar zorgen maken als ik jou was ;)
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 15 juli 2021 @ 02:34:54 #24
24329 KNAK
ff w88,......
pi_200371225
twitter

twitter
twitter

twitter

twitter
twitter

twitter

twitter
twitter

twitter

En uiteraard geen woord over deze mensenmassa op de MSM :') Hoe verrassend
Mai pben rai~!
  donderdag 15 juli 2021 @ 02:37:21 #25
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_200371259
En ze hebben wat ze willen, "redenen" voor nog strengere maatregelen in het kader van nationale veiligheid en orde.

Covid mission accomplished!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_200371521
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 00:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lees dan wat ik zeg?????
Een hoop blabla en "interpreteren" en nog meer schattingen

[ Bericht 39% gewijzigd door devlinmr op 15-07-2021 06:05:10 ]
pi_200371522
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 02:37 schreef HeatWave het volgende:
En ze hebben wat ze willen, "redenen" voor nog strengere maatregelen in het kader van nationale veiligheid en orde.

Welke strengere maatregelen in Nederland?
pi_200371523
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 00:23 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Als ik schapen deed dan zou ik me maar zorgen maken als ik jou was ;)
Dus jij was het toch die het met de ezel deed

Logisch ook wel Tingo komt uit the United Kingdom of sheep shaggers

[ Bericht 0% gewijzigd door devlinmr op 15-07-2021 06:05:58 ]
pi_200371830
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 02:37 schreef HeatWave het volgende:

Ging jij eerder niet met UV lamp en full mask naar de Appie?
Vakman pur sang
pi_200374185

Gelukkig ik heb een placebo gekregen :')

pi_200374232
Sylvana Simons is ook een wappie, vast een vriendin van CAD :7

https://www.ad.nl/video/p(...)-coronabeleid-238196
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_200374595
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 05:54 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Een hoop blabla en "interpreteren" en nog meer schattingen
Hoe weet jij in welke mate het "niet representatief" is?

Je valt mij aan over interpreteren, maar ik ben helemaal niet zo zwart-wit in mijn verhaal, je gaat er compleet aan voorbij en neemt de woorden "niet representatief" weer letterlijk omdat het jouw agenda ondersteund.

Dat is nou iedere keer de lijn in jouw reacties, ondersteund het jouw agenda? = goed argument.
Ondersteund het niet jouw agenda = slecht argument.

Ga nou eens ethisch en normaal een discussie in.
pi_200374646
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 02:34 schreef KNAK het volgende:
En uiteraard geen woord over deze mensenmassa op de MSM Hoe verrassend
Nee ff serieus, hoe kan dat?
pi_200374668
quote:
Jezusmina, voorzitter wat is de manier van reageren op deze manier toch zielig.
pi_200374672
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 11:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee ff serieus, hoe kan dat?
Er wordt wel zo vaak gereld en gestaakt in Frankrijk dat het nog maar amper nieuws is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_200374690
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 11:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

:') Dan moet men ook maar niet zeuren dat 'hEt nIeT iN dE mSm HeB gEsTaAn'.
pi_200374694
quote:
2s.gif Op donderdag 15 juli 2021 11:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Er wordt wel zo vaak gereld en gestaakt in Frankrijk dat het nog maar amper nieuws is.
Ach kom, 30 klimaatactivisten in Parijs en het staat vol in de media.
pi_200374708
quote:
2s.gif Op donderdag 15 juli 2021 11:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

:') Dan moet men ook maar niet zeuren dat 'hEt nIeT iN dE mSm HeB gEsTaAn'.
Nee gek hè, als je media zo gekleurd is dat het enorm opvalt dat men er wat van gaat zeggen, praat het maar weer goed, bananen zijn recht, water is niet nat. Ik begrijp gewoon niet hoe men zo een gecorrumpeerd gedachtegoed kan kweken zeg.

Serieuze discussie vraag voor dit topic:
Hoe zijn deze mensen zo geworden, zijn ze nog te redden? En hoe dan?
pi_200374798
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 11:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ehm.. het weerleggen van een argument middels feiten is zielig? Jeetje, je glijdt telkens verder in het moeras is het niet?
pi_200374821
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 12:05 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ehm.. het weerleggen van een argument middels feiten is zielig? Jeetje, je glijdt telkens verder in het moeras is het niet?
Nee je opvattingen zijn van een andere wereld.

Heel normaal dat het nieuws niet bericht over een groot protest, tuurlijk joh. :')
En je herkent het verschil tussen feit en rare opvattingen niet meer, dat hoort wel een beetje bij de diagnose ja.
pi_200374830
quote:
Nr. 1378 MOTIE VAN HET LID SIMONS
Voorgesteld 14 juli 2021

De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

constaterende dat het kabinet heeft beaamd dat in de beleidsstrategie met betrekking tot corona is gekozen voor het "gecontroleerd laten uitrazen" van het virus;

constaterende dat "gecontroleerd laten uitrazen" betekent dat het virus zich dient te kunnen verspreiden zolang als de ic-capaciteit dit toelaat, met groepsimmuniteit als bijgevolg;

constaterende dat niet het zo veel mogelijk indammen en het voorkomen van besmettingen het doel van de beleidsstrategie is;

constaterende dat deze strategie de volksgezondheid ernstig heeft geschaad, meer dan 30.000 doden tot gevolg heeft gehad en potentieel honderdduizenden Nederlanders langdurig ziek heeft gemaakt;

constaterende dat deze strategie de economie, werkende mensen, mensen uit risicogroepen, jongeren en vele anderen enorme fysieke, financiële en mentale schade heeft toegebracht;

constaterende dat het kabinet door deze strategie niet in staat is geweest het virus in te dammen en we in een vierde besmettingsgolf zijn beland;

keurt de coronastrategie van het virus laten uitrazen af;

roept de regering op, met deze strategie te breken,

en gaat over tot de orde van de dag.

Simons
https://www.tweedekamer.n(...)13751&did=2021D29313

Moet toch zeggen dat die motie helemaal niet zo kwetsend is, het viel me wel op dat de media nergens een woord sprak over de motie zelf en je alleen de reactie van Rutte zag.

Weet niet of het allemaal bewust gaat maar jezusmina wat is de kwaliteit van de journalistiek toch laag.
pi_200374854
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 12:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Heel normaal dat het nieuws niet bericht over een groot protest, tuurlijk joh. :')
En je herkent het verschil tussen feit en rare opvattingen niet meer, dat hoort wel een beetje bij de diagnose ja.
https://www.hln.be/buiten(...)-coronapas~a2fdad51/

en 20K mensen die vreedzaam protesteren in een ander land... Nee dat is inderdaad niet heel interessant nieuws nee
En nogmaals er is gewoon over bericht in de MSM.
pi_200374858
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 12:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er zijn iedere dag tientallen demonstraties van die orde wereldwijd en Frankrijk is wel koploper. Logisch dat niet alle demonstraties in de Nederlandse MSM komen. Of ben je nu ook boos dat maar een klein deel van de demonstraties van gele hesjes het Nederlandse nieuws haalde?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200374908
Ik vind het goed, als je wereldbeeld 180* anders is als de mijne krijg je gewoon een labeltje van me en neem ik je niet serieus op dat onderwerp.

Lijkt me beter voor iedereen.
pi_200374940
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 11:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je valt mij aan over interpreteren, maar ik ben helemaal niet zo zwart-wit in mijn verhaal, je gaat er compleet aan voorbij en neemt de woorden "niet representatief" weer letterlijk omdat het jouw agenda ondersteund.

Dat is nou iedere keer de lijn in jouw reacties, ondersteund het jouw agenda? = goed argument.

Meneer Ludo,
Ik vraag jou of een onderzoek representatief is. In jouw antwoord is je toon weer zodanig denigrerend dat het enige discussie alweer onmogelijk maakt.
Vervolgens wijs ik je er dus op dat ze zelf zeggen dat hun bestand niet representatief is voor de bevolking. Daarmee is de discussie klaar. Dat je er dan allerlei andere schattingen bijhaalt maakt het niet beter of anders.

Ja bij ~80% van hun bestand vinden ze antistoffen. Kun je daar dus uit concluderen dat 80% van de bevolking antistoffen heeft. Nee.. grote dikke punt
  donderdag 15 juli 2021 @ 12:20:12 #47
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_200374966
quote:
6s.gif Op donderdag 15 juli 2021 11:29 schreef MatthijsDJ het volgende:
Sylvana Simons is ook een wappie, vast een vriendin van CAD :7

https://www.ad.nl/video/p(...)-coronabeleid-238196
Jij bent echt een simpleton.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_200374968
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 12:14 schreef ludovico het volgende:
Ik vind het goed, als je wereldbeeld 180* anders is als de mijne krijg je gewoon een labeltje van me en neem ik je niet serieus op dat onderwerp.

Wat een zielig en eenzaam bestaan zal dat zijn als je 95% van de mensen een label geeft omdat ze anders denken dan jezelf en je daarom niet met hun om wil gaan.
pi_200374995
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 12:14 schreef ludovico het volgende:

Dus, ik mag alleen een mening hebben die strookt met de jouwe anders krijg ik een labeltje en ben niet serieus te nemen.

_O- Woorden als pot ketel en balk en splinter komen in mij op
pi_200375053
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 12:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

https://www.tweedekamer.n(...)13751&did=2021D29313

Moet toch zeggen dat die motie helemaal niet zo kwetsend is, het viel me wel op dat de media nergens een woord sprak over de motie zelf en je alleen de reactie van Rutte zag.

Weet niet of het allemaal bewust gaat maar jezusmina wat is de kwaliteit van de journalistiek toch laag.
De motie is echt schandalig.. Heel dat mens is één groot schandaal.. 2e Wilders alleen dan aan de BLM kant..

En als ik de reacties van links zo lees denken er die hetzelfde over..

[ Bericht 3% gewijzigd door The-BFG op 15-07-2021 12:40:25 ]
pi_200375131
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 12:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Meneer Ludo,
Ik vraag jou of een onderzoek representatief is. In jouw antwoord is je toon weer zodanig denigrerend dat het enige discussie alweer onmogelijk maakt.
Vervolgens wijs ik je er dus op dat ze zelf zeggen dat hun bestand niet representatief is voor de bevolking. Daarmee is de discussie klaar. Dat je er dan allerlei andere schattingen bijhaalt maakt het niet beter of anders.

Ja bij ~80% van hun bestand vinden ze antistoffen. Kun je daar dus uit concluderen dat 80% van de bevolking antistoffen heeft. Nee.. grote dikke punt
Doe ik dan ook niet, verhaal blijft dus gewoon staan.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 11:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

pi_200375239
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 12:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat een zielig en eenzaam bestaan zal dat zijn als je 95% van de mensen een label geeft omdat ze anders denken dan jezelf en je daarom niet met hun om wil gaan.
Eerder 2-5%, wilde gok, en daar val jij dus onder, hoera, gefeliciteerd.
  donderdag 15 juli 2021 @ 12:55:37 #53
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200375454
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 11:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee gek hè, als je media zo gekleurd is dat het enorm opvalt dat men er wat van gaat zeggen, praat het maar weer goed, bananen zijn recht, water is niet nat. Ik begrijp gewoon niet hoe men zo een gecorrumpeerd gedachtegoed kan kweken zeg.

Serieuze discussie vraag voor dit topic:
Hoe zijn deze mensen zo geworden, zijn ze nog te redden? En hoe dan?
Nee zijn niet te redden , ze kunnen alleen zichzelf redden . Het enige wat jij kan doen is ervoor zorgen dat jij geen last hebt van hun onvermogen om de realiteit onder ogen te zien . Bewaak je energie .

[ Bericht 15% gewijzigd door Summers op 15-07-2021 13:04:38 ]
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:31:48 #54
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200375995
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 12:23 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dus, ik mag alleen een mening hebben die strookt met de jouwe anders krijg ik een labeltje en ben niet serieus te nemen.

_O- Woorden als pot ketel en balk en splinter komen in mij op
In het forum van de zogenoemde waarheidszoekers :D
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_200376169
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 12:55 schreef Summers het volgende:

[..]

Nee zijn niet te redden , ze kunnen alleen zichzelf redden . Het enige wat jij kan doen is ervoor zorgen dat jij geen last hebt van hun onvermogen om de realiteit onder ogen te zien . Bewaak je energie .

https://www.uva.nl/shared(...)-hun-angsten.html?cb

quote:
Complotdenkers bezweren met simpel causaal verband hun angsten
30 oktober 2020

Bij grote ingrijpende en complexe gebeurtenissen zoals de coronapandemie, zoeken we naar antwoorden om met onze onzekerheid om te gaan. ‘Complotdenkers vinden deze bij versimpelde causale verbanden en single-cause verklaringen’, stelt sociaal psycholoog Bastiaan Rutjens. ‘En deze simplificatie kan voor veel mensen heel aantrekkelijk zijn.’

Bastiaan Rutjens
Bastiaan Rutjens, universitair docent Sociale Psychologie, coördinator van het PsySci lab
Sociaal psycholoog Bastiaan Rutjens doet onderzoek naar wantrouwen in wetenschap. We vroegen hem naar het ontstaan van complotdenken, wie er gevoelig voor is en welke rol de wetenschap hierin speelt.

Is complotdenken soms niet gewoon kritisch denken?
‘Die opmerking zie je ook vaak op sociale media. Verontwaardiging dat je niet eens meer kritisch mag denken en gelijk als complotdenker wordt weggezet. Maar vaak zijn dit dezelfde mensen die wel degelijk zelf complottheorieën de wereld in brengen of delen. Tegelijkertijd willen ze dus blijkbaar graag als kritisch denker worden gezien, terwijl ze schijnbaar kritiekloos dergelijke theorieën omarmen.’

Bij complotdenken wordt de kritiek op bepaald beleid of maatregelen ook vaak direct vertaald in een twijfel aan de wetenschap en data waar beleidsmakers in hun keuzes naar verwijzen. ‘Maar dat zijn twee verschillende dingen. Het maken van beleid en invoeren van maatregelen is een heel ander proces dan het genereren van kennis en data’, benadrukt Rutjens.

Zijn bepaalde mensen gevoeliger voor complotten?
‘Vanuit psychologisch onderzoek weten we dat mensen een zogenaamde “conspirational mindset” kunnen hebben. Deze mensen zien heel snel causale verbanden tussen dingen die alleen toevallig met elkaar te maken hebben. Ze zijn daardoor gevoeliger voor de elementen waaruit een complotverhaal is opgebouwd: een versimpeld oorzakelijk verband tussen een groot complex probleem en een veroorzaker. De meeste mensen geloven ook maar zelden in slechts één complot.’

Een experiment met complotten rond de dood van prinses Diana toont ook dat mensen gekke alternatieve verklaringen vaak aantrekkelijker vinden dan gewone. Een paar 100 mensen kreeg zowel een verhaal voorgeschoteld dat Diane onder mysterieuze omstandigheden was overleden als dat zij nog zou leven. Een positieve correlatie werd gevonden, wat betekent dat gemiddeld genomen geloof in het ene verhaal positief samenhangt met geloof in het andere verhaal. ‘En ze kan natuurlijk niet en leven en tegelijkertijd dood zijn.’

Hoe ontstaan complotten?
‘Ten eerste is er de grote complexe gebeurtenis waarin meer factoren een rol spelen en er niet één duidelijke oorzaak is aan te wijzen of oplossing om herhaling te voorkomen’, legt Rutjens uit. Hierdoor kunnen mensen angstig en onzeker worden en het gevoel krijgen de controle te verliezen. Dat gebeurde bij 9/11 en nu bij Covid19. ‘Je wilt zo’n gebeurtenis in de toekomst graag kunnen voorspellen en voorkomen, terwijl de werkelijkheid weerbarstig is en zich moeilijk laat vangen in een simpel causaal schema’, vervolgt Rutjens. ‘Een complottheorie doet dit wel, die maakt het voorspelbaar. Die presenteert bijvoorbeeld een sinistere samenzwering die aan de touwtjes trekt. Dan weet je wat je moet doen, namelijk die samenzwering vernietigen.’

Een tweede kant van het ontstaan van complottheorieën noemt Rutjens de persoonlijke morele of ideologische overtuiging of idee over hoe de wereld in elkaar zit. ‘Vanuit die overtuiging ga je op zoek naar een verklaring die hierbij past. Als jij bijvoorbeeld gelooft en vertrouwt in objectieve wetenschap, kun je ook sneller een verklaring zoeken bij die wetenschap. Dat voelt dan prettig en past in je straatje. Maar als je niets weet over wetenschap, deze vooral als de elite en establishment ziet waar jij niet toe behoort, dan kijk je niet vol vertrouwen naar de website van bijvoorbeeld de RIVM. Dan ga je op zoek naar alternatieve bronnen en andere verklaringen.’

Gaat complotdenken altijd samen met weerstand tegen wetenschap?
‘Dat hangt heel erg van het complot af’, stelt Rutjens. ‘Bij vaccinaties en Covid19 zien we dit zeker, maar bij 9/11 en de moord op JFK speelde dit wellicht geen rol van betekenis. Wel zien we dat complotdenkers over het algemeen anti-establishment zijn, en tot dat establishment wordt ook vaak de wetenschap gerekend.’ De wetenschapper die aan een grote universiteit is verbonden, zou in die lijn van denken de vijand van complotdenkers zijn. ‘Onafhankelijke’ wetenschappers of ‘vrijbuiters’ die zich hebben losgemaakt van het vermeende keurslijf van de universiteit en zich daarom ‘durven uitspreken’, worden echter warm binnengehaald. ‘Er is dus blijkbaar een goede en slechte wetenschap in de ogen van complotdenkers.’

Wat kan wetenschap doen om vertrouwen te winnen?
‘De belangrijke vraag voor wetenschap is: hoe krijg je je publiek wetenschappelijk geletterd genoeg, dat ze onderscheid kunnen maken tussen pseudowetenschap en echte wetenschap? Hoe leer je mensen herkennen of iets solide is? Niet iedereen weet het verschil tussen Nature of Science en een of ander obscuur blaadje.’

Wetenschap is inherent onzeker. Dit is de kracht van wetenschap: niet iets willen bewijzen voor het eigen gelijk.
‘Als wetenschappers moeten we ook duidelijk maken dat er een verschil is tussen onze kennis en data en het beleid dat hierop gebaseerd wordt. Dat kritiek op beleid niet een wantrouwen in data hoeft te betekenen. Hierbij hoort idealiter transparantie over het feit dat wetenschap inherent onzeker is, maar dat dit niets afdoet aan wetenschap waarop je kunt vertrouwen en bouwen. Sterker nog, dit is juist de kracht van wetenschap. Wetenschappers willen niet iets bewijzen omdat ze gelijk willen hebben of vanuit een bepaalde ideologie. Ze zijn als het goed is juist op zoek naar wat waar is, naar een verklaring voor waarom iets op een bepaalde manier werkt of is zoals het is.’

‘En we moeten beseffen dat het – zeker in tijden van grote onzekerheid - psychologisch gezien veel aantrekkelijker kan zijn om naar een complotdenker te luisteren met een single-cause verklaring, dan naar een wetenschapper die zegt dat allerlei factoren van invloed kunnen zijn. Simplificatie is dan aantrekkelijk, en wetenschap is dat juist niet.’

Wat moeten we vooral niet doen?
‘We weten best wel veel over wat mensen gevoelig maakt voor complotdenken, maar we weten veel minder hoe dit te verminderen. Zeg in ieder geval niet dat mensen dom zijn of het fout hebben, of dat je ze wel eens even zal vertellen hoe het echt zit. Je moet in plaats daarvan de legitieme angsten van mensen wegnemen door te begrijpen hoe deze ontstaan.’

‘Laten we vooral uitleggen hoe wetenschap werkt, bijvoorbeeld in een vak als wetenschapsfilosofie op middelbare scholen. Daarmee kun je ook enthousiasme voor wetenschap aanwakkeren. Wetenschap is namelijk oneindig gaaf en spannend!’

In 2019 ontving Bastiaan Rutjens een ERC Starting Grant om te onderzoeken of het principe van psychologische afstand wantrouwen in de wetenschap rond thema’s als klimaat en vaccinaties kan verklaren. Lees hier meer over.

Dhr. dr. B.T. (Bastiaan) Rutjens
Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen

Programmagroep: Social Psychology

B.T.Rutjens@uva.nl
0205256744
Bezoek het PsysciLab
De kloof tussen wetenschappelijke consensus over feiten en publieke acceptatie van die feiten beter begrijpen

donderdag 15 juli 2021 @ 13:44:58 #56
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200376211
quote:
Propagandatroep zodat simpele zielen niet zelf onderzoek gaan doen maar wederom vertrouwen op iemand met status die dat voor ze heeft uitgezocht :W
pi_200376223
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:44 schreef Summers het volgende:

[..]

Propagandatroep zodat simpele zielen niet zelf onderzoek gaan doen maar wederom vertrouwen op iemand met status die dat voor ze heeft uitgezocht :W
QED

Fijn dat je bevestigt wat die psycholoog zegt

^O^
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:48:52 #58
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200376287
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:45 schreef devlinmr het volgende:

[..]

QED

Fijn dat je bevestigt wat die psycholoog zegt

^O^
Fijn dat jij bevestigt wat mijn psychologen zeggen in het filmpje die ik heb gepost ^O^
pi_200376389
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:48 schreef Summers het volgende:

[..]

Fijn dat jij bevestigt wat mijn psychologen zeggen in het filmpje die ik heb gepost ^O^
Je snapt neem ik aan dat je nu het schoolvoorbeeld bent van je eigen filmpje?

Zo niet ... Tja
  donderdag 15 juli 2021 @ 14:00:35 #60
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200376570
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:52 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Je snapt neem ik aan dat je nu het schoolvoorbeeld bent van je eigen filmpje?

Zo niet ... Tja
Wat jij niet begrijpt is dat een BNW-er die cognitive dissonance heeft doorbroken en we allemaal komen vanuit jouw positie en wereldbeeld . Je hebt het filmpje dus niet gekeken maar ik had het dan ook niet voor jou gepost . _O_
pi_200376612
Jongens ruziën doe maar met je eigen vrouw.
Vakman pur sang
pi_200376656
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:00 schreef Summers het volgende:

[..]

Wat jij niet begrijpt is dat een BNW-er die cognitive dissonance heeft doorbroken en we allemaal komen vanuit jouw positie en wereldbeeld . Je hebt het filmpje dus niet gekeken maar ik had het dan ook niet voor jou gepost . _O_
Ik hoef je filmpje niet te kijken... cognitieve dissonantie is een bekend fenomeen. Trump (en aanhang) hadden daar ook al zo'n last van

Serieus.. je wordt continue geconfronteerd met empirisch bewijs dat jouw denkbeelden niet kloppen en je enig verdediging is ons beschuldigen van cognitieve dissonantie en iets roepen over MSM!!!
pi_200377703
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:03 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik hoef je filmpje niet te kijken... cognitieve dissonantie is een bekend fenomeen. Trump (en aanhang) hadden daar ook al zo'n last van

Serieus.. je wordt continue geconfronteerd met empirisch bewijs dat jouw denkbeelden niet kloppen en je enig verdediging is ons beschuldigen van cognitieve dissonantie en iets roepen over MSM!!!

Bijzonder dat je die termen gebruikt, onderzoek post, maar duidelijk niet begrijpt hoe je het moet interpreteren en afgewogen moet worden en niet in staat bent om daar op een normale manier over te discussiëren.

Ja of je snapt het wel en hebt gewoon een agenda.
  donderdag 15 juli 2021 @ 14:50:09 #64
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_200377791
quote:
Lekker relevant ook al die andere complotten, de bilderberg groep en roswell.

We hebben het hier over de corona hoax. En de never ending cirkelredenering.
  donderdag 15 juli 2021 @ 14:57:16 #65
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200377937
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Jongens ruziën doe maar met je eigen vrouw.
Met andermans vrouw ruziën is veel leuker :P
Huilen dan.
  donderdag 15 juli 2021 @ 14:59:02 #66
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200377967
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:46 schreef ludovico het volgende:

Ja of je snapt het wel en hebt gewoon een agenda.
Kijk nu komen we ergens c_/
Huilen dan.
pi_200379268
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:50 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Lekker relevant ook al die andere complotten, de bilderberg groep en roswell.

We hebben het hier over de corona hoax. En de never ending cirkelredenering.
Het gaat om de mindset van de ontkenners en complottheoristen hier. Die is hetzelfde.
pi_200379753
https://off-guardian.org/(...)torm/#comment-397732

Willem
Jul 15, 2021 12:15 PM
I think there are 3 groups

1 group C who is beyond repair and believe all the propaganda, no matter what. They consist of 10% of the population and are relatively more present in the laptop class

1 group B who does not really believe the convid scam yet goes along because it seems to be the easy way out. They consist of 60-70% of the population and are usually called the silent majority

1 group A who is unvaccinated (the remaining 20-30% of the population)

Well, given that the ‘vaccines’ (by now) obviously don’t work, and also don’t lead to privileges, while they do a lot of harm, I think our ranks (group A) will be more and more joined by group B.
So I am rather hopeful that our forces are actually becoming stronger each day, while group C is slowly being outnumbered.
Just sit back and don’t become collateral damage while group C is ravingly mad and produce misery to themselves, and of course always try to put sense into people who are able or willing to listen to sense.

Is my take
pi_200379817
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 12:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Eerder 2-5%, wilde gok, en daar val jij dus onder, hoera, gefeliciteerd.
Jij denkt serieus dat maar 2-5% achter de maatregelen staan?
pi_200379914
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, het aantal mensen met fundamenteel gecorrumpeerd gedachtegoed ala "water is niet nat" figuren zoals jij.
Zo werkt het niet natuurlijk. Jij plakt iedereen die het niet met je eens is een label op en gelooft dat die groep 2-5% is. Dus 95% is volgens jouw coronascepticus.

Dat is zo ver van de werkelijkheid dat het hallucinant wordt. Het aandeel dat een andere mening heeft als jouw extreme mening is eerder 98%. En die neem je allemaal niet serieus meer :')
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:53:07 #71
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200379937
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:38 schreef Tingo het volgende:
Just sit back and don’t become collateral damage while group C is ravingly mad and produce misery to themselves
Goed advies ^O^
pi_200379956
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zo werkt het niet natuurlijk. Jij plakt iedereen die het niet met je eens is een label op en gelooft dat die groep 2-5% is. Dus 95% is volgens jouw coronascepticus.
Nee, ik heb het over water is niet nat mensen, je zit dat nu weer onterecht te draaien naar "95% is coronascepticus" dat laatste heeft helemaal niks te maken met wat ik zeg.
pi_200379976
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat is zo ver van de werkelijkheid dat het hallucinant wordt. Het aandeel dat een andere mening heeft als jouw extreme mening is eerder 98%. En die neem je allemaal niet serieus meer
Ik heb geen extreme mening, kan met 98% prima praten over allerhande onderwerpen en ook heel goed andere inzichten accepteren, behalve dan die 2% koekwouzen die bananen recht lullen en mij vertellen dat water niet nat is.
Die laatste groep mensen neem ik idd niet serieus.
pi_200380031
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik heb geen extreme mening, kan met 98% prima praten over allerhande onderwerpen en ook heel goed andere inzichten accepteren, behalve dan die 2% koekwouzen die bananen recht lullen en mij vertellen dat water niet nat is.
Die laatste groep mensen neem ik idd niet serieus.
Nou, ga dan in NWS en COR posten. Kijken of je daar serieus genomen wordt. Kan nog best vermakelijk worden.
pi_200380032
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Post je dezelfde onzin op NWS of COR ipv hier dan wordt je massaal uitgelachen. Hier heb je tenminste nog enkele medewappies.
Dit is nog wel de grootste grap, de waarheid is helemaal omgekeerd.

Valt geen normale discussie te houden hier, de 'pro covid is het ultieme kwaad' mensen zijn nogal wat stapjes radicaler dan in COR, "water is niet nat, bananen zijn niet krom".
pi_200380071
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

:'( :'(
Ja, je hebt echt een afwijkende mening. En ik denk dat je er veel baat bij hebt om niet iedereen af te sluiten met een andere mening. Buiten dit forum kan je je mening maar beter niet verkondigen, want met collega's of familie kan je beter niet ruzie gaan maken over zoiets onnozels.
pi_200380138
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, je hebt echt een afwijkende mening. En ik denk dat je er veel baat bij hebt om niet iedereen af te sluiten met een andere mening. Buiten dit forum kan je je mening maar beter niet verkondigen, want met collega's of familie kan je beter niet ruzie gaan maken over zoiets onnozels.
Ik sluit 2% af op basis van complete idiote wereldbeelden die gewoon niet kloppen zoals "water is niet nat" het is onmogelijk om daar een discussie mee te voeren.

Ik sluit die 2% dus lekker af, en jij behoort daar ook bij. :W
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:21:44 #78
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200380460
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik sluit 2% af op basis van complete idiote wereldbeelden die gewoon niet kloppen zoals "water is niet nat" het is onmogelijk om daar een discussie mee te voeren.

Ik sluit die 2% dus lekker af, en jij behoort daar ook bij. :W
Zo idioot zijn die wereldbeelden helemaal niet, en ook niet zo zeldzaam als 2%...
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:22:47 #79
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200380494
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Houd toch op denk je dat we niet al anderhalf jaar onze mening verkondigen buiten fok , ook buiten fok zijn mensen het eens en oneens . Met je fear porn gebaseerd op de illusie van groepsdruk _O-
pi_200380523
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:22 schreef Summers het volgende:

[..]

Houd toch op denk je dat we niet al anderhalf jaar onze mening verkondigen buiten fok , ook buiten fok zijn mensen het eens en oneens . Met je fear porn gebaseerd op de illusie van groepsdruk _O-
De vooringenomenheid is bij sommigen gewoon enorm sterk.
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:25:35 #81
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200380563
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:23 schreef ludovico het volgende:

[..]

De vooringenomenheid is bij sommigen gewoon enorm sterk.
Yep en dat afwijkende meningen zwaar worden gecensureerd wilt niet zeggen dat die mening weinig voorkomt , dat zorgt alleen maar voor meer mensen die wakker worden _O_
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:32:59 #82
189978 controlaltdelete
pi_200380688
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:25 schreef Summers het volgende:

[..]

Yep en dat afwijkende meningen zwaar worden gecensureerd wilt niet zeggen dat die mening weinig voorkomt , dat zorgt alleen maar voor meer mensen die wakker worden _O_
Als deze meningen zwaar in de minderheid zouden zijn geweest dan zou censuur niet eens nodig zijn.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:33:34 #83
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200380699
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:32 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Als deze meningen zwaar in de minderheid zouden zijn geweest dan zou censuur niet eens nodig zijn.
Dus dat , briljant antwoord ^O^
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:35:37 #84
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200380729
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:32 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Welke censuur heb je last van dan?
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:41:41 #85
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_200380824
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:15 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Het gaat om de mindset van de ontkenners en complottheoristen hier. Die is hetzelfde.
Nee, gaat niet om mindset maar door het gelul heen prikken. Wat jou stelselmatig niet lukt.
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:43:53 #86
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200380862
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:45:38 #87
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200380888
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:43 schreef Summers het volgende:
[ afbeelding ]
Gut, hebben we die onzin ook weer.
Onikaan ni ov dovah
pi_200380894
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:41 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Nee, gaat niet om mindset maar door het gelul heen prikken. Wat jou stelselmatig niet lukt.
Juist wel daarom ben ik het nog steeds niet met je eens
Nog geen enkel argument gezien van wappies dat enigszins steek houdt
pi_200380916
Wanneer gaat dit nou stoppen hè?
Zijn alweer landen die geen NL ook gevaccineerd niet toelaten.
Na de 3e boost prik?
Na 0 besmettingen?
Vakman pur sang
pi_200380918
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:46 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Gek hè, als je niet accepteert dat water nat is.

Waarom zou je wat dan ook wél accepteren.
pi_200380927
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Wanneer gaat dit nou stoppen hè?
Zijn alweer landen die geen NL ook gevaccineerd niet toelaten.
Na de 3e boost prik?
Na 0 besmettingen?
Dit stopt niet.
Niet als 10k besmettingen aanleiding is voor maatregelen that is.

10k besmettingen kun je onder normale omstandigheden wel 100/365 dagen constateren, als het niet meer is.
pi_200380951
De afspraak was vrij reizen met volledige vaccinatie middels het EU paspoort.
Maar dat er niet (op tijd) kwam was ik al bang voor.
Vakman pur sang
pi_200380963
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Gek hè, als je niet accepteert dat water nat is.

Waarom zou je wat dan ook wél accepteren.
Je plaat blijft hangen... krijgen we straks weer je eendjes?
pi_200380969
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Er is geen EU paspoort voor vaccinaties
ER is wel een covid certificaat
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:54:08 #95
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_200380975
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:46 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee het hele jaar hand en tand zeiken over mondkapjes, afstand, ventilatie, reisbewegingen enzovoorts maar vervolgens bij 'zorgwekkende ontwikkelingen' even half Europa doortouren houdt wel steek.

Consequent ben je niet.
pi_200380988
quote:
[ afbeelding ]
Waarom wil je me er steeds op wijzen dat ik een kritische denker ben? Na de eerste keer had ik dat ook al door hoor
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:54:47 #97
189978 controlaltdelete
pi_200380990
Met een beleid zonder grenzen krijg je een pandemie zonder einde

Hugo de Jonge en Mark Rutte noemen de opkomst van de deltavariant als oorzaak van de explosie van coronabesmettingen onder jongeren, terwijl alles wijst op het falen van ‘Testen voor Toegang’. Het kabinet lijkt echter niet van zijn meest recente misser te leren en handhaaft het ondoorzichtige jojobeleid – met alle economische en sociale schade van dien.

Op 2 juli vond Hugo de Jonge ‘Dansen met Janssen’ nog steeds een goed idee. In die termen verkondigde de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) eerder het afschaffen van de 1,5-meterregel in kroegen en discotheken. Bezoekers met een negatieve coronatest van ‘Testen voor Toegang’ mochten als vanouds op de dansvloer tegen elkaar aan schuren.

De summer of love die het kabinet op 18 juni voorspiegelde, kwam razendsnel tot een einde. Op 9 juli werden de versoepelingen teruggedraaid vanwege het oplopende aantal besmettingen onder jongeren.

Festivalorganisatoren en ondernemers in de horeca zijn laaiend over het wispelturige beleid. ID&T, van festivals als Awakenings, Sensation en Mysteryland, spande een kort geding aan tegen de overheid waarbij 33 andere organisatoren van evenementen zich aansloten. Na een jaar van zakelijke malaise verkeren ze opnieuw in onzekerheid. De ondernemers eisen vrijdag bij de rechter dat de nieuwe maatregelen worden ingetrokken, of zo gewijzigd dat evenementen mogelijk zijn met verplichte testen.

Alle voorbereidingen en investeringen om veilig open te gaan, zijn anders voor niets geweest. Dat raakt niet alleen de organisatoren in de portemonnee. De rest van Nederland betaalt mee. Eerder werd 80 procent van de gemaakte kosten vergoed uit publieke middelen, maar op 14 juli werd dat verhoogd naar 100 procent. Het kabinet heeft bovenop de eerder toegezegde 385 miljoen euro nog eens 135 miljoen beschikbaar gesteld via een garantiefonds voor afgelaste evenementen.

De regering biedt geen perspectief voor de toekomst. Pas op 13 augustus ‘kijkt het kabinet verder’ en bepaalt het ad hoc wat dan mogelijk is – volgens het kabinet.

Op welke gronden die afwegingen worden gemaakt blijft volledig intransparant. De regering noemt bijvoorbeeld geen enkele grenswaarde voor besmettingsaantallen of ziekenhuisbezettingen waarbij weer kan worden versoepeld.

De deltavariant
De regering probeert de schuld van de besmettingen toe te dichten aan een nieuwe virusvariant. ‘Mede door de zeer besmettelijke deltavariant van het virus stijgen de besmettingscijfers momenteel erg hard,’ zei Mark Rutte tijdens de persconferentie van 9 juli, met een retoriek die doet denken aan de Britse variant, die begin dit jaar werd getaxeerd als een dermate grote dreiging dat invoering van een avondklok ‘onvermijdelijk’ was.

Volgens viroloog Ron Fouchier, verbonden aan het Erasmus Medisch Centrum waar ook OMT-lid Marion Koopmans een leerstoel bekleedt, is er geen wetenschappelijke onderbouwing voor hogere besmettelijkheid van de deltavariant, evenmin als bij de Britse alfavariant in januari: ‘Net als met de alfavariant is er weinig of geen direct bewijs voor verhoogde besmettelijkheid of overdraagbaarheid van de deltavariant.’

Fouchier denkt dat de snellere verspreiding van nieuwe varianten vooral wordt veroorzaakt door mutaties, waardoor het virus beter kan ontsnappen aan immuniteit van de bevolking. ‘Dan lijkt het of een variant meer besmettelijk of overdraagbaar is, maar in feite komt dit vooral doordat de varianten meer mensen kunnen infecteren: dezelfde mensen als de oudere varianten plus een klein deel van de mensen die immuun zijn voor de oudere varianten, maar niet helemaal voor de nieuwe.’ Hoe groot die groep precies is, is niet bekend.

Net als met de relatieve groei van de Britse variant in de winter, die snel om zich heen greep tijdens de kerstinkopen, moeten we volgens Fouchier voorzichtig zijn met het trekken van conclusies over absolute besmettelijkheid. Er spelen nog allerlei andere factoren, zoals het zogenoemde founder effect: was die nieuwe deltavariant er toevallig op het juiste moment op de juiste plek?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Faalhazenbeleid die gasten, ze zouden per direct de laan uitgestuurd moeten worden achter slot en grendel ermee.
pi_200381017
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:54 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Nee het hele jaar hand en tand zeiken over mondkapjes, afstand, ventilatie, reisbewegingen enzovoorts maar vervolgens bij 'zorgwekkende ontwikkelingen' even half Europa doortouren houdt wel steek.

Consequent ben je niet.
Vorig jaar september ook gewoon op vakantie geweest hoor.
Ik zie trouwens nergens een verbod op reizen en zolang ik me ook onderweg aan de daar geldende maatreglen hou zie ik het probleem niet.
Denk dat ik meer risico had gelopen als ik in Nederland vorig week de dancing in was gegaan
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:58:49 #99
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_200381043
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:57 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Vorig jaar september ook gewoon op vakantie geweest hoor.
Ik zie trouwens nergens een verbod op reizen en zolang ik me ook onderweg aan de daar geldende maatreglen hou zie ik het probleem niet.
Denk dat ik meer risico had gelopen als ik in Nederland vorig week de dancing in was gegaan
Oke het is dus echt monkey see, monkey do bij jou. Er is een verbod dus geen punt. Helder. Maar pretendeer dan ook niet de semi-wetenschapper te zijn hier.
pi_200381046
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:51 schreef Lospedrosa het volgende:
??
pi_200381052
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Je plaat blijft hangen... krijgen we straks weer je eendjes?
Mijn plaat blijft hangen.

Want water is op het ene moment nat, maar vanwege voortschrijdend inzicht is het opeens niet nat meer.
pi_200381071
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:54 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Consequent ben je niet.
Als je de doelstellingen net even anders insteekt is die hartstikke consequent, sterker nog, zijn opvattingen over onderwerpen zijn totaal te voorspellen.

Devlin zoekt een argument die voor de observatie spreekt dat Covid een heel eng vervelend virus is.
Dat dezelfde redenering soms tot andere conclusies leidt weten we wel maar dat is niet hoe Devlin redeneert. Niet vanuit een kloppende redenering, maar naar de conclusie toe.
pi_200381083
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:54 schreef controlaltdelete het volgende:

Hugo de Jonge en Mark Rutte noemen de opkomst van de deltavariant als oorzaak van de explosie van coronabesmettingen onder jongeren, terwijl alles wijst op het falen van ‘Testen voor Toegang’. Het kabinet lijkt echter niet van zijn meest recente misser te leren en handhaaft het ondoorzichtige jojobeleid – met alle economische en sociale schade van dien.

Op 2 juli vond Hugo de Jonge ‘Dansen met Janssen’ nog steeds een goed idee. In die termen verkondigde de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) eerder het afschaffen van de 1,5-meterregel in kroegen en discotheken. Bezoekers met een negatieve coronatest van ‘Testen voor Toegang’ mochten als vanouds op de dansvloer tegen elkaar aan schuren.

De summer of love die het kabinet op 18 juni voorspiegelde, kwam razendsnel tot een einde. Op 9 juli werden de versoepelingen teruggedraaid vanwege het oplopende aantal besmettingen onder jongeren.

Festivalorganisatoren en ondernemers in de horeca zijn laaiend over het wispelturige beleid. ID&T, van festivals als Awakenings, Sensation en Mysteryland, spande een kort geding aan tegen de overheid waarbij 33 andere organisatoren van evenementen zich aansloten. Na een jaar van zakelijke malaise verkeren ze opnieuw in onzekerheid. De ondernemers eisen vrijdag bij de rechter dat de nieuwe maatregelen worden ingetrokken, of zo gewijzigd dat evenementen mogelijk zijn met verplichte testen.

Alle voorbereidingen en investeringen om veilig open te gaan, zijn anders voor niets geweest. Dat raakt niet alleen de organisatoren in de portemonnee. De rest van Nederland betaalt mee. Eerder werd 80 procent van de gemaakte kosten vergoed uit publieke middelen, maar op 14 juli werd dat verhoogd naar 100 procent. Het kabinet heeft bovenop de eerder toegezegde 385 miljoen euro nog eens 135 miljoen beschikbaar gesteld via een garantiefonds voor afgelaste evenementen.

De regering biedt geen perspectief voor de toekomst. Pas op 13 augustus ‘kijkt het kabinet verder’ en bepaalt het ad hoc wat dan mogelijk is – volgens het kabinet.

Op welke gronden die afwegingen worden gemaakt blijft volledig intransparant. De regering noemt bijvoorbeeld geen enkele grenswaarde voor besmettingsaantallen of ziekenhuisbezettingen waarbij weer kan worden versoepeld.

De deltavariant
De regering probeert de schuld van de besmettingen toe te dichten aan een nieuwe virusvariant. ‘Mede door de zeer besmettelijke deltavariant van het virus stijgen de besmettingscijfers momenteel erg hard,’ zei Mark Rutte tijdens de persconferentie van 9 juli, met een retoriek die doet denken aan de Britse variant, die begin dit jaar werd getaxeerd als een dermate grote dreiging dat invoering van een avondklok ‘onvermijdelijk’ was.

Volgens viroloog Ron Fouchier, verbonden aan het Erasmus Medisch Centrum waar ook OMT-lid Marion Koopmans een leerstoel bekleedt, is er geen wetenschappelijke onderbouwing voor hogere besmettelijkheid van de deltavariant, evenmin als bij de Britse alfavariant in januari: ‘Net als met de alfavariant is er weinig of geen direct bewijs voor verhoogde besmettelijkheid of overdraagbaarheid van de deltavariant.’

Fouchier denkt dat de snellere verspreiding van nieuwe varianten vooral wordt veroorzaakt door mutaties, waardoor het virus beter kan ontsnappen aan immuniteit van de bevolking. ‘Dan lijkt het of een variant meer besmettelijk of overdraagbaar is, maar in feite komt dit vooral doordat de varianten meer mensen kunnen infecteren: dezelfde mensen als de oudere varianten plus een klein deel van de mensen die immuun zijn voor de oudere varianten, maar niet helemaal voor de nieuwe.’ Hoe groot die groep precies is, is niet bekend.

Net als met de relatieve groei van de Britse variant in de winter, die snel om zich heen greep tijdens de kerstinkopen, moeten we volgens Fouchier voorzichtig zijn met het trekken van conclusies over absolute besmettelijkheid. Er spelen nog allerlei andere factoren, zoals het zogenoemde founder effect: was die nieuwe deltavariant er toevallig op het juiste moment op de juiste plek?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Faalhazenbeleid die gasten, ze zouden per direct de laan uitgestuurd moeten worden achter slot en grendel ermee.
Grappig.. eerst van leer trekken dat er geen bewijs is voor hogere besmettelijkheid van de deltavariant en dan 1 alinea verder een totaal onbewezen andere theorie deponeren...
pi_200381093
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Er is geen EU paspoort voor vaccinaties
ER is wel een covid certificaat
Niks van goedgekomen, elk land hanteert weer eigen regels, behalve de internationale QR code.
Maar de bedoeling was vrij reizen met 1 document.
Vakman pur sang
pi_200381105
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:58 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Oke het is dus echt monkey see, monkey do bij jou. Er is een verbod dus geen punt. Helder. Maar pretendeer dan ook niet de semi-wetenschapper te zijn hier.
Ik pretendeer niks. Ik geef mijn mening en laatste keer dat ik keek mag ik dat.
pi_200381108
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mijn plaat blijft hangen.

Want water is op het ene moment nat, maar vanwege voortschrijdend inzicht is het opeens niet nat meer.
kwek kwek
pi_200381136
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:02 schreef devlinmr het volgende:

[..]

kwek kwek
Graag beetje inhoudelijk houden.
Vakman pur sang
pi_200381137
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:54 schreef controlaltdelete het volgende:

De deltavariant

SPOILER
Staan een hoop zinnige woorden in dat verhaal, kan iemand mij uitleggen wat de link is met het paniekvoetbal van het kabinet en adviezen van OMT?
pi_200381138
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als je de doelstellingen net even anders insteekt is die hartstikke consequent, sterker nog, zijn opvattingen over onderwerpen zijn totaal te voorspellen.

Devlin zoekt een argument die voor de observatie spreekt dat Covid een heel eng vervelend virus is.
Dat dezelfde redenering soms tot andere conclusies leidt weten we wel maar dat is niet hoe Devlin redeneert. Niet vanuit een kloppende redenering, maar naar de conclusie toe.
Je snapt er nog steeds niks van.. geeft niet.

SPOILER
pi_200381161
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:04 schreef devlinmr het volgende:

[..]

SPOILER
De theorie moet anders nog gefalsificeerd worden, tot vooralsnog klopt die in 100% van de gevallen.
pi_200381165
quote:
11064 nieuwe besmettingen vastgesteld
Het aantal nieuwe coronagevallen loopt verder op. De afgelopen 24 uur zijn er 11064 nieuwe coronabesmettingen vastgesteld. Dat meldt het RIVM. Dat zijn er 606 meer dan gisteren en het is volgens het RIVM het hoogste aantal sinds kerst. Toen nam het aantal besmettingen ook toe, met 2617.
Afgelopen week werden er in totaal 64338 besmettingen vastgesteld. Dat zij er gemiddeld 9200 per dag.

Heel Nederland is rood op de nieuwe coronakaart van het Europees Centrum voor ziektepreventie en -bestrijding (ECDC). De provincie Groningen is zelfs donkerrood. De kleurcode is veranderd naar rood vanwege het hoge aantal coronabesmettingen in Nederland.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)oronacrisis-covid-19
Daar gaan we weer :{
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:09:58 #112
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_200381223
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:04 schreef devlinmr het volgende:

[..]

SPOILER
Sterk hoor. Nu val je door de mand en kom je niet verder dan kwek kwek. Inhoudelijk vergelijkbaar met wat je al sinds het begin verkondigt maar dat terzijde.
pi_200381270
https://www.bnr.nl/nieuws(...)U#Echobox=1625912910

quote:
Volgens de viroloog bestaat het misverstand dat mensen denken dat ze al beschermd zijn tegen de deltavariant van het coronavirus, als ze al één van de eerdere coronavarianten hebben opgelopen. 'Die antistoffen die je eerder hebt gehad, doen niets tot heel weinig tegen deze variant.'
BRON?
pi_200381273
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

De theorie moet anders nog gefalsificeerd worden, tot vooralsnog klopt die in 100% van de gevallen.
De enige manier waarop dat kan is als ik jou ga nakwaken, en gezien het feit dat je naast heel zinnige dingen ook gruwelijk vaak de plank misslaat ben ik bang dat dat dus niet gaat gebeuren.

Maar hier speciaal voor jou
pi_200381368
quote:
Ik stel het op prijs dat je wilt zoeken voor me hoor maar je levert niet wat ik vraag.
pi_200381369
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:09 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Sterk hoor. Nu val je door de mand en kom je niet verder dan kwek kwek. Inhoudelijk vergelijkbaar met wat je al sinds het begin verkondigt maar dat terzijde.
Oke waar precies "val ik door de mand"
Toen ik zei dat de vaccins experimenteel zijn .. oh nee dat was ik niet
of toen ik zei dat het gentherapie was... oh nee ook niet
Dan was het vast toen ik riep dat de overheid het hele MKB om zeep wild helpen in het kader van de great reset.... Kut was ik ook al niet en het gros van de MKBers doen het beter dan ooit

Wacht nu weet ik het
Alle gevaccineerden gaan dood in 3 jaar, PCR tests zeggen niks over besmetting, gevaccineerden shedden spikeeiwitten... etc etc

verrek, dat was ik ook allemaal niet
pi_200381385
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik stel het op prijs dat je wilt zoeken voor me hoor maar je levert niet wat ik vraag.
klik wat verder en je ziet alle bronnen van onderzoeken per vaccin waar ze de beschermingsgraad na vaccinatie 1 en 2 op baseren
pi_200381395
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]

klik wat verder en je ziet alle bronnen van onderzoeken per vaccin waar ze de beschermingsgraad na vaccinatie 1 en 2 op baseren
Ja das leuk.

Je doet me denken aan een fact-checker van Nu.nl.
pi_200381417
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja das leuk.

Je doet me denken aan een fact-checker van Nu.nl.
Je vraagt bronnen waar ze het op baseren. ik geef je een handvol onderzoeken per vaccin. wat wil je nog meer?

Of is dit weer je normale tactiek dat bronnen die een punt maken wat niet het jouwe is niet betrouwbaar zijn?
pi_200381495
quote:
[ afbeelding ]
Een welbekend plaatje. Alleen is het gelukkig niet zo zwart-wit :)
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:29:29 #122
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_200381499
quote:

[..]

Dan was het vast toen ik riep dat de overheid het hele MKB om zeep wild helpen in het kader van de great reset.... Kut was ik ook al niet en het gros van de MKBers doen het beter dan ooit

Wacht nu weet ik het
Alle gevaccineerden gaan dood in 3 jaar, PCR tests zeggen niks over besmetting, gevaccineerden shedden spikeeiwitten... etc etc

Maar het experimentele vaccin is een vorm van gentherapie? Alleen keihard nee roepen is niet het antwoord.

"Mkb doet het beter dan ooit" oh vandaar al die te huur borden hier in het centrum. C'est ça
pi_200381583
quote:

[..]

Wacht nu weet ik het

Ik ben echt benieuwd hoe dat zal gaan in de toekomst als dit niet uitkomt. Dan hebben de complotdenkers geen gelijk gekregen. Vermoedelijk gaan ze dan weer een ander complot verzinnen. Want gelijk moeten en zullen ze krijgen |:)
pi_200381592
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:29 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Maar het experimentele vaccin is een vorm van gentherapie? Alleen keihard nee roepen is niet het antwoord.
Het RNA in het vaccin is chemisch samengesteld genetisch materiaal, dat eigenlijk niets te maken heeft met het menselijk DNA. Het RNA kan het DNA simpelweg niet beïnvloeden. Dat is gewoon niet mogelijk. Het DNA bevindt zich in onze celkernen, het RNA van het vaccin in de cellichamen. Er vindt daar dus geen overdracht plaats tussen de twee materialen.
quote:
"Mkb doet het beter dan ooit" oh vandaar al die te huur borden hier in het centrum. C'est ça
Wat is het verschil met voor COVID?
Waarom laat je het woordje "gros" weg uit je quote?
Waarom ga je niet in op wat er hier geroepen werd dat dat het doel van de overheid zou zijn...Dat is namelijk het belangrijke punt uit mijn statement
pi_200381626
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:34 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Ik ben echt benieuwd hoe dat zal gaan in de toekomst als dit niet uitkomt. Dan hebben de complotdenkers geen gelijk gekregen. Vermoedelijk gaan ze dan weer een ander complot verzinnen. Want gelijk moeten en zullen ze krijgen |:)
Ze dekken zich al in... degenen die niet sterven hebben een placebo gekregen.. logisch toch?
pi_200381672
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:36 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ze dekken zich al in... degenen die niet sterven hebben een placebo gekregen.. logisch toch?
O ja, inderdaad, die had ik even gemist. De humor van wappies is een gift that keeps on giving :') :')
pi_200381693
Die man (afdelingshoofd micrologie umc Utrecht) was helemaal nuchter en helder en dat is mijn waarheid.

Hij zei ook gelet op de sterfte hebben we niet eens een afwijkende winter gehad.
Ja dat was met maatregelen en ja toen waren ze nodig.
(wil je perse al die mensen behouden)

Het was te doen om de zorg.
Nu is er niets te doen om de zorg. De ICs blijven logischerwijs leeg (iig niet vol)

Het is nu puur een afweging, willen we koste wat kost dit virus indammen? Elke viroloog weet dat dit niet meer kan.
Willen we het klein houden? Kan maar tegen welke prijs.

Dat is de enige vraag die er nog is.
Vakman pur sang
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:40:52 #128
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200381695
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:29 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Een welbekend plaatje. Alleen is het gelukkig niet zo zwart-wit :)
Ik mis nog " ik wil op vakantie "
pi_200381751
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:40 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik mis nog " ik wil op vakantie "
Wat is er mis met op vakantie willen dan?
Vakman pur sang
pi_200381815
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Die man (afdelingshoofd micrologie umc Utrecht) was helemaal nuchter en helder en dat is mijn waarheid.

Hij zei ook gelet op de sterfte hebben we niet eens een afwijkende winter gehad.

Nu is er niets te doen om de zorg. De ICs blijven logischerwijs leeg (iig niet vol)

Het is nu puur een afweging, willen we koste wat kost dit virus indammen? Elke viroloog weet dat dit niet meer kan.

En dat willen we toch eerst zeker weten.. Plus dat nog lang niet iedereen zijn tweede prik heeft en de zwakkeren mogelijk nog een derde nodig hebben.
pi_200381842
quote:

Eens, echter we zijn 1 wellicht 2 maanden verwijderd van een vaccinatiegraad waar je U tegen zegt.
Aantal maatregelen is momenteel zeer beperkt. De kosten ook.
Ik zeg laten we die korte tijd doorkomen met zijn allen en mocht blijken dat die hausse aan besmettingen over 2-3 weken ook geen enkele impact heeft op ziekenhuis of wat dan ook, dan mag wat mij betreft het hele nachtleven weer losgaan.
Hou wel rekening met hoger ziekteverzuim want ondanks vaccinatie zullen mensen alsnog ziek gaan worden en elkaar blijven aansteken. Zij het in de best controleerbare manier die er is namelijk door vaccins.
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:49:39 #132
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_200381845
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:34 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Het RNA in het vaccin is chemisch samengesteld genetisch materiaal, dat eigenlijk niets te maken heeft met het menselijk DNA. Het RNA kan het DNA simpelweg niet beïnvloeden. Dat is gewoon niet mogelijk. Het DNA bevindt zich in onze celkernen, het RNA van het vaccin in de cellichamen. Er vindt daar dus geen overdracht plaats tussen de twee materialen.
[..]

Wat is het verschil met voor COVID?
Waarom laat je het woordje "gros" weg uit je quote?
Waarom ga je niet in op wat er hier geroepen werd dat dat het doel van de overheid zou zijn...Dat is namelijk het belangrijke punt uit mijn statement
Of het wel of niet met menselijk DNA te maken heeft is niet relevant. Je afweersysteem wordt met RNA gecodeerd om een reactie te geven. Dat is strikt genomen gentherapie.
pi_200381855
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:47 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

En dat willen we toch eerst zeker weten.. Plus dat nog lang niet iedereen zijn tweede prik heeft en de zwakkeren mogelijk nog een derde nodig hebben.
Ludo heeft het voorgerekend.. het kan
pi_200381871
quote:

[..]

Zwak argument. Alle zwakkeren zijn ingeënt of zijn dat volgend maand.
Die zijn toch ook niet op die festivals geweest?
En waarom een derde prik en geen vierde. Kom op zeg.
Vakman pur sang
pi_200381876
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:49 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Of het wel of niet met menselijk DNA te maken heeft is niet relevant. Je afweersysteem wordt met RNA gecodeerd om een reactie te geven. Dat is strikt genomen gentherapie.
Is een infectie met corona of welk ander rna virus dan ook gentherapie?
pi_200381886
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Eens, echter we zijn 1 wellicht 2 maanden verwijderd van een vaccinatiegraad waar je U tegen zegt.
Aantal maatregelen is momenteel zeer beperkt. De kosten ook.
Ik zeg laten we die korte tijd doorkomen met zijn allen en mocht blijken dat die hausse aan besmettingen over 2-3 weken ook geen enkele impact heeft op ziekenhuis of wat dan ook, dan mag wat mij betreft het hele nachtleven weer losgaan.
Hou wel rekening met hoger ziekteverzuim want ondanks vaccinatie zullen mensen alsnog ziek gaan worden en elkaar blijven aansteken. Zij het in de best controleerbare manier die er is namelijk door vaccins.
Eens.
Vakman pur sang
pi_200381888
quote:

Het is nu puur een afweging, willen we koste wat kost dit virus indammen?
Meid, de enige maatregel die we nu hebben is dat er geen festivals zijn en de kroeg om middernacht dicht moet.
Koste wat kost :')
pi_200381897
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Meid, de enige maatregel die we nu hebben is dat er geen festivals zijn en de kroeg om middernacht dicht moet.
Jij moet gewoon je bek houden.
Vakman pur sang
pi_200381901
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

derde prik kan best voor mensen met een zeer zwak immuunsysteem maar daar hoeft de rest van ons niet op te wachten imho.

Waarom zouden "zwakkeren" niet naar festivals/concerten willen? Die invalideplekken zijn er niet voor niks
pi_200381905
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Jij moet gewoon je bek houden.
_O-
Woedend :(
pi_200381918
quote:

[..]

Ja hallo... Rammstein je weet.. volgend jaar... zit ik dan al 2 jaar op te wachten
pi_200381928
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:54 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ja hallo... Rammstein je weet.. volgend jaar... zit ik dan al 2 jaar op te wachten
Zou hij zich daarom zo lopen opnaaien?
Hij gaat het nog veel zwaarder krijgen als de cijfers straks echt op gaan lopen.
pi_200381933
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Eens.
Mooi topic kan dicht

Los en Dev bellen Rutte zo even en regelen het

Het was gezellig allemaal :W
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:56:12 #144
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_200381945
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:51 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Is een infectie met corona of welk ander rna virus dan ook gentherapie?
Nee want dan ram je geen gemodificeerd goedje in je lichaam.
pi_200381946
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:55 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Mooi topic kan dicht

Los en Dev bellen Rutte zo even en regelen het

Het was gezellig allemaal :W
Ik wil nog wel dat beloofde kratje pils als hij straks ongelijk krijgt.
pi_200381951
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:29 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Nee, het veranderd niks aan je DNA, dus is geen gentherapie...

Echt, dit is al tig keer uitgelegd...

Maar wat helpe kaars en bril, als de uil niet ziene wil?
pi_200381975
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:56 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Nee want dan ram je geen gemodificeerd goedje in je lichaam.
zucht
Dat gemodificeerde goedje doet precies hetzelfde wat het virus doet. Maar dat goedje is gentherapie (geen idee wat jij dan onder therapie verstaat) en het virus is ??????
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:59:15 #148
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_200381990
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:56 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Nee, het veranderd niks aan je DNA, dus is geen gentherapie...

Echt, dit is al tig keer uitgelegd...

Maar wat helpe kaars en bril, als de uil niet ziene wil?
Rare conclusie. Beetje alle tijgers zijn zwart/oranje, dus alles wat zwart/oranje is, dat is een tijger.
pi_200382004
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:59 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Rare conclusie. Beetje alle tijgers zijn zwart/oranje, dus alles wat zwart/oranje is, dat is een tijger.
Citeer je wel de goede? Want het gaat nergens over.. Maar dat ben ik gewend van jou.
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:00:34 #150
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_200382008
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]

zucht
Dat gemodificeerde goedje doet precies hetzelfde wat het virus doet. Maar dat goedje is gentherapie (geen idee wat jij dan onder therapie verstaat) en het virus is ??????
Waarom heb je er zoveel moeite mee als het gentherapie is? Kan jou dat verrotten toch? Ben je toch genetisch aangepast, niets mis mee dacht ik? Beste met je voor enzo
pi_200382022
quote:

[..]

Zodat ook hun naar festivals kunnen. Wat is er nu mis om heel even aan te kijken of de zorg echt ontlast is van Covid patiënten. En dan over een week twee alles weer open.
pi_200382031
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:00 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Waarom heb je er zoveel moeite mee als het gentherapie is?
Omdat dat het niet is?
pi_200382034
quote:

[..]

Waarom heb je er zoveel moeite mee als het gentherapie is? Kan jou dat verrotten toch? Ben je toch genetisch aangepast, niets mis mee dacht ik? Beste met je voor enzo
Kerel, het vaccin is binnen 2 tot 3 weken geheel verdwenen, dus hoezo ben je dan genetisch aangepast?
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:02:58 #154
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200382045
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik wil nog wel dat beloofde kratje pils als hij straks ongelijk krijgt.
Nog 6 weken en ik kan mijn kratje pils bij @DeVerzamelaar gaan opeisen *O* .
Huilen dan.
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:02:59 #155
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_200382046
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:00 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Citeer je wel de goede? Want het gaat nergens over.. Maar dat ben ik gewend van jou.
Gentherapie: Klinisch onderzoek in mensen waarbij handelingen uitgevoerd worden met een genetisch gemodificeerd organisme (ggo's).

Niet voor niets heeft de Eu de regelgeving gewijzigd voor deze vaccins. Google GGO en Volkskrant en volle artikelen.

Dus je bent genetisch gemodificeerd ouwe reus.
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:03:15 #156
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200382049
quote:

[..]

Precies als je maar op vakantie kan
pi_200382065
quote:
6s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nog 6 weken en ik kan mijn kratje pils bij @:DeVerzamelaar gaan opeisen *O* .
B:)B
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:04:59 #158
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_200382079
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:02 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Kerel, het vaccin is binnen 2 tot 3 weken geheel verdwenen, dus hoezo ben je dan genetisch aangepast?
Omdat je lichaam het spike eiwit toch herkent?

quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Omdat dat het niet is?
Jawel, zie de definitie die ik heb gepost.
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:07:42 #159
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200382114
quote:

[..]

Misschien omdat het fout is? Dat vaccin of dat virus past je DNA helemaal niet aan.
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:10:11 #160
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_200382153
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:07 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Misschien omdat het fout is? Dat vaccin of dat virus past je DNA helemaal niet aan.
Misschien moet je even lezen wat hierboven staat?
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:12:30 #161
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200382193
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:10 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Waar heb je die definitie vandaan dan? Is in ieder geval niet de gebruikelijke.
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:14:09 #162
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200382223
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:10 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

En sowieso, hoe past dat vaccins je genetische materiaal aan dan?
Onikaan ni ov dovah
pi_200382753
quote:

[..]

Waarom noem je een kat geen hond

Waarom blijf jij het iets noemen wat het niet is?
pi_200382864
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:02 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Gentherapie: Klinisch onderzoek in mensen waarbij handelingen uitgevoerd worden met een genetisch gemodificeerd organisme (ggo's).

Niet voor niets heeft de Eu de regelgeving gewijzigd voor deze vaccins. Google GGO en Volkskrant en volle artikelen.

Dus je bent genetisch gemodificeerd ouwe reus.
Wat is er veranderd aan mijn genen dan?
Juist niks, dus geen gentherapie

Simpel uitgelegd voor je
pi_200383401
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:01 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Zodat ook hun naar festivals kunnen. Wat is er nu mis om heel even aan te kijken of de zorg echt ontlast is van Covid patiënten. En dan over een week twee alles weer open.
Voor de zekerheid het land een jaar dichtgooien om griep te voorkomen kan ook. Maar das een eindeloze discussie want het buitenland gaat nog verder met maatregelen dus je moet wel als land.
Alleen wie trekt er aan die touwtjes?
Vakman pur sang
pi_200383541
quote:

De kosten/baten analyse wordt niet eerlijk gemaakt omdat de risico's velen malen hoger worden ingeschat dan ze zijn. Men begint helemaal te steigeren als je het met een zware griep vergelijkt. Zelfs nu letterlijk iedereen de kans heeft gehad op een vaccinatie met resultante 80-90% minder kans op ziekenhuisopname na infectie.
pi_200383556
quote:
Je angst kent geen anker, wanneer is het genoeg?
pi_200383584
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ludo heeft het voorgerekend.. het kan
Als je de persoonlijke risico's van influenza voor mensen accepteert dan ook voor covid + vaccinatie.
pi_200383600
quote:

[..]

Een blend van alle vaccins, vaccin tocht. Astra - Janssen - Biontech - Sputnik.

Als je ze nog niet allemaal hebt gehad kan het land nog niet open.
pi_200383679
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:46 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Waarom noem je een kat geen hond

Waarom blijf jij het iets noemen wat het niet is?
Waarom noem je water niet nat? Ik vind het ook een terechte vraag, maar blindheid kan heel selectief zijn blijkbaar.
pi_200383687
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Voor de zekerheid het land een jaar dichtgooien om griep te voorkomen kan ook. Maar das een eindeloze discussie want het buitenland gaat nog verder met maatregelen dus je moet wel als land.
Alleen wie trekt er aan die touwtjes?
Dr het leven is niks waard en angst is alles.
pi_200383806
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:24 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Je vraagt bronnen waar ze het op baseren. ik geef je een handvol onderzoeken per vaccin. wat wil je nog meer?

Of is dit weer je normale tactiek dat bronnen die een punt maken wat niet het jouwe is niet betrouwbaar zijn?
Waar had ik het ook alweer over in die post waar je op reageerde? Iets met herinfecties toch, mensen die al een keer eerder waren geinfecteerd?
pi_200387871
quote:

[..]

Nog wel ja. Over een paar weken zitten we weer in een complete lockdown, deze duurt tot en met april volgend jaar. En ze zullen uiteindelijk ook toe moeten geven dat het vaccin niet de uitweg uit deze crisis is, als we ondanks een keurige vaccinatiegraad nog steeds stijgingen ondervinden. Dus gaan er ook persconferenties komen met niet zo'n leuke boodschap voor de mensen die houden van om er even op uit te gaan. Festivals zullen voorgoed verleden tijd zijn, de mensen in de horeca en hospitality gaan aangespoord worden om zich te laten omscholen, fysieke winkels en onderwijs hebben geen plaats meer in het nieuwe normaal. Alles volledig digitaal en transhumaan, volledig in de lijn van the great reset en het transhumanisme waarvoor het WEF (en dus ook de EU en regeringen) openlijk pleit. Deze pandemie wordt aangegrepen om ons leven sociaal te hervormen.

Dit alles kan voorkomen worden als we accepteren dat corona er is, en niet weggaat door het nutteloze vaccin (maatregelen gaan er ook niet door weg) en we ons niet meer laten testen. We hebben het lot in onze eigen handen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_200389436
quote:
Bijna de helft van alle Covidpatiënten verlaat het ziekenhuis met een of meer complicaties. Ook jonge, voorheen gezonde patiënten die niet op de ic hebben gelegen, kunnen na ontslag nog kampen met onder meer nierproblemen, hartklachten en ademhalingsmoeilijkheden, blijkt uit onderzoek onder ruim 70 duizend Britse Covidpatiënten in meer dan driehonderd ziekenhuizen.

De Amsterdamse internist en hoogleraar Joost Wiersinga noemt de resultaten van het Britse onderzoek, dat vandaag is gepubliceerd in vakblad The Lancet, tegenover de Volkskrant 'zeer herkenbaar'. Hij ziet in het Amsterdam UMC een vergelijkbaar beeld van de ziekte. De cijfers maken inzichtelijk hoe ernstig de nasleep kan zijn, zeker op korte termijn, zegt hij, en hoeveel extra werk dat voor de zorg zal opleveren.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-pfizer-br~a632857b/
:{
  vrijdag 16 juli 2021 @ 09:15:42 #176
189978 controlaltdelete
pi_200389684
twitter

Oh? Artikel van de VK zit achter een betaalmuur, maar 30 procent van de 12 tot 18 jarigen neemt de spuit?
pi_200390165
quote:
14s.gif Op donderdag 15 juli 2021 23:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nog wel ja. Over een paar weken zitten we weer in een complete lockdown, deze duurt tot en met april volgend jaar. En ze zullen uiteindelijk ook toe moeten geven dat het vaccin niet de uitweg uit deze crisis is, als we ondanks een keurige vaccinatiegraad nog steeds stijgingen ondervinden. Dus gaan er ook persconferenties komen met niet zo'n leuke boodschap voor de mensen die houden van om er even op uit te gaan. Festivals zullen voorgoed verleden tijd zijn, de mensen in de horeca en hospitality gaan aangespoord worden om zich te laten omscholen, fysieke winkels en onderwijs hebben geen plaats meer in het nieuwe normaal. Alles volledig digitaal en transhumaan, volledig in de lijn van the great reset en het transhumanisme waarvoor het WEF (en dus ook de EU en regeringen) openlijk pleit. Deze pandemie wordt aangegrepen om ons leven sociaal te hervormen.

Dit alles kan voorkomen worden als we accepteren dat corona er is, en niet weggaat door het nutteloze vaccin (maatregelen gaan er ook niet door weg) en we ons niet meer laten testen. We hebben het lot in onze eigen handen.
Mag ik jouw glazen bol een keer lenen? Lijkt me prachtig om zo in de toekomst te kunnen kijken! Heb je daar lang op moeten oefenen of is zo'n glazen bol makkelijk af te lezen? Je komt namelijk over als de
wijsheid zelve. _O_
pi_200390180
Fuck it, ik neem die prik gewoon, ben om sinds één van m'n beste maten in kritieke toestand in het ziekenhuis ligt.

Als hij erdoor geveld wordt, een enorme gezonde beer van een vent, dan ga ik gauw tussen 6 plankies.
pi_200390204
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:15 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]

Oh? Artikel van de VK zit achter een betaalmuur, maar 30 procent van de 12 tot 18 jarigen neemt de spuit?
Ja.. en? Die zijn druk met andere dingen. 30% vind ik al heel wat voor die groep in die korte tijd
  vrijdag 16 juli 2021 @ 10:02:10 #180
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200390216
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:58 schreef illusions het volgende:
Fuck it, ik neem die prik gewoon, ben om sinds één van m'n beste maten in kritieke toestand in het ziekenhuis ligt.

Als hij erdoor geveld wordt, een enorme gezonde beer van een vent, dan ga ik gauw tussen 6 plankies.
Sterkte... Hopelijk komt het goed met die maat van je.
Onikaan ni ov dovah
pi_200390222
quote:

Sterkte
pi_200390330
quote:

Komt die nu mee! :D

Maar hopen dat je maat er snel bovenop is.
Vakman pur sang
pi_200390392
quote:

_O_ :M _O_
pi_200391605
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 10:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Komt die nu mee! :D

Maar hopen dat je maat er snel bovenop is.
Hoe bedoel je, kom ik nu mee? Ik hoor het gisteren, wanneer zou ik er anders mee moeten komen?
pi_200391622
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 11:57 schreef illusions het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, kom ik nu mee? Ik hoor het gisteren, wanneer zou ik er anders mee moeten komen?
Dat je een prik gaat nemen. :D
Vakman pur sang
pi_200391649
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 11:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat je een prik gaat nemen. :D
Eerder wou ik die prik ook niet nemen. Ik ben geschrokken van hoe m'n maat eraan toe is en dat heeft me er toch een andere kijk op gegeven, dat is toch niet raar?
pi_200391686
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:00 schreef illusions het volgende:

[..]

Eerder wou ik die prik ook niet nemen. Ik ben geschrokken van hoe m'n maat eraan toe is en dat heeft me er toch een andere kijk op gegeven, dat is toch niet raar?
Nou ja dat was toch al lang bekend?
Je neemt hem nu pas, dat had je eerder kunnen doen.
Dat bedoel ik met “komt ie nu mee”
Vakman pur sang
pi_200391766
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou ja dat was toch al lang bekend?
Je neemt hem nu pas, dat had je eerder kunnen doen.
Dat bedoel ik met “komt ie nu mee”
Het was al lang bekend, maar het wordt toch pas "echt" als het dichtbij komt. Tja, shit happens.

Hopelijk groeit er nu geen 3e arm uit m'n rug.
pi_200391791
quote:

Balen man, denk alleen wél dat die enorm veel pech heeft.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 12:15:47 #190
189978 controlaltdelete
pi_200391817
Ik ken mensen die super risicogevallen zouden zijn door allerlei gezondheidskwalen maar de spuit niet nemen en ook geen corona hebben gekregen.
pi_200391833
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Balen man, denk alleen wél dat die enorm veel pech heeft.
Ja, dat zeker. Maarja, ik zie hem en andere gemeenschappelijke vrienden meerdere keren per week, dus grote kans dat het een keer op mij overspringt. Tja, fuck it, dan maar prikken. Het zij zo.

Ben er niet principieel voor of tegen ofzo, maar dat weet je.

Zal je net zien, beetje de boel bagatelliseren en dan de pijp uit door Corona, sta je ook voor lul. :P
pi_200391842
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:16 schreef illusions het volgende:

[..]

Ja, dat zeker. Maarja, ik zie hem en andere gemeenschappelijke vrienden meerdere keren per week, dus grote kans dat het een keer op mij overspringt. Tja, fuck it, dan maar prikken. Het zij zo.

Ben er niet principieel voor of tegen ofzo, maar dat weet je.

Zal je net zien, beetje de boel bagatelliseren en dan de pijp uit door Corona, sta je ook voor lul. :P
Maareh, gezonde gast? Beetje actief? Niks geks? Jaar of 30?

Ik ben groot voorstander van vaccinaties, alleen niet voor mezelf als ik hem niet nodig acht en opdringen aan mensen vind ik ook niks.
pi_200391845
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:15 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik ken mensen die super risicogevallen zouden zijn door allerlei gezondheidskwalen maar de spuit niet nemen en ook geen corona hebben gekregen.
Wow, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Niemand heeft ook gezegd dat dat een onmogelijkheid is trouwens.
pi_200391863
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maareh, gezonde gast? Beetje actief? Niks geks? Jaar of 30?
Eind 30, supergezond, 4x per week krachttraining, elke dag 10km lopen, beer van een vent. Dat kwam een beetje koud op m'n dak dus. :X
pi_200391889
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:19 schreef illusions het volgende:

[..]

Eind 30, supergezond, 4x per week krachttraining, elke dag 10km lopen, beer van een vent. Dat kwam een beetje koud op m'n dak dus. :X
Ye heftig, alleen ziekenhuis of IC zelfs? / Beademing?
pi_200391964
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ye heftig, alleen ziekenhuis of IC zelfs? / Beademing?
4 dagen op de IC met beademing inmiddels, zal vast goed komen maar dat had ik niet verwacht bij zo'n sterke en gezonde kerel.
pi_200391981
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:28 schreef illusions het volgende:

[..]

4 dagen op de IC met beademing inmiddels, zal vast goed komen maar dat had ik niet verwacht bij zo'n sterke en gezonde kerel.
Tja van de honderden in ons dorp die ik ken belandde er ook een paar op de IC. Eentje was mijn buurman een week en beademing enzo. Maar die is weer goed te pas.
Vakman pur sang
pi_200391997
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:28 schreef illusions het volgende:

[..]

Pff wat kut joh. 3x kut.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 12:38:36 #199
189978 controlaltdelete
pi_200392097
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Tja van de honderden in ons dorp die ik ken belandde er ook een paar op de IC. Eentje was mijn buurman een week en beademing enzo. Maar die is weer goed te pas.
Ik ken nog steeds niemand, een paar die corona hebben gehad maar geen zware gevallen niet in familie of onder vrienden en onder collega's ook al niet en ik heb aardig wat collega's.
pi_200392113

Oke, welke BNW'ers zijn dit?
pi_200392135
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:38 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik ken nog steeds niemand, een paar die corona hebben gehad maar geen zware gevallen niet in familie of onder vrienden en onder collega's ook al niet en ik heb aardig wat collega's.
Oh, als het in jouw omgeving niet voorkomt dan bestaat het "killervirus" niet!!!!!!!
pi_200392163
quote:

[..]

Nee ik daar ook niet maar ik ken heel veel mensen.
Vakman pur sang
  vrijdag 16 juli 2021 @ 12:49:33 #203
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200392230
Hangt er maar net van af wie je kent. Ik ken ook een paar jonge mensen die er goed ziek van zijn geweest. Gelukkig geen sterfgevallen, wel 1 stap verder zeg maar. Collega's die bijvoorbeeld meerdere familie leden kwijt zijn geraakt afgelopen jaar.

Ik ken wel drie mensen in mijn omgeving die het waarschijnlijk niet overleeft hadden als de zorg verder overbelast was geweest.
Onikaan ni ov dovah
pi_200392314
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je angst kent geen anker, wanneer is het genoeg?
Heeft helemaal niks met angst te maken maar gewoon normaal verstand gebruiken en niet die domme fout maken om de griep met covid te verwarren.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 13:19:05 #205
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_200392511
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:57 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Heeft helemaal niks met angst te maken maar gewoon normaal verstand gebruiken en niet die domme fout maken om de griep met covid te verwarren.
Ik heb niet de indruk dat hij de griep "verwart" met covid.

Maar eerder moedwillig de vergelijking maakt aan de hand van zaken als mortaliteit, mutaties en de gevolgen op de zorg.
pi_200393534
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 13:19 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Ik heb niet de indruk dat hij de griep "verwart" met covid.

Maar eerder moedwillig de vergelijking maakt aan de hand van zaken als mortaliteit, mutaties en de gevolgen op de zorg.
Je moet toch een bepaalt anker hebben voor wat normaal is in de wereld. Als we niks meer accepteren houden we geen normale wereld meer over.

Acceptabel individueel risico
Acceptabel collectief risico (druk op de zorg)
= gooi het loszzzzz.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:39:11 #207
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_200393784
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je moet toch een bepaalt anker hebben voor wat normaal is in de wereld. Als we niks meer accepteren houden we geen normale wereld meer over.

Acceptabel individueel risico
Acceptabel collectief risico (druk op de zorg)
= gooi het loszzzzz.
Dat is ook het grootste punt van mijn kritiek. Zoveel geld en inzet verneukt met roadmaps die een week later alweer de prullenbak in konden. Loze kreten over afschaffen van maatregelen en doelmatigheid daarvan.

En ondertussen is besluitvorming zo grillig als hersenscheten van het OMT in de waan van de dagcijfers. En als de uitkomst wel/niet naar tevredenheid stemt een kamerdebat.

Ben wel klaar met die poppenkast. Het voelt steeds meer alsof er een andere agenda tot ontplooiing wordt gebracht.
pi_200393815
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:39 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Dat is ook het grootste punt van mijn kritiek. Zoveel geld en inzet verneukt met roadmaps die een week later alweer de prullenbak in konden. Loze kreten over afschaffen van maatregelen en doelmatigheid daarvan.

En ondertussen is besluitvorming zo grillig als hersenscheten van het OMT in de waan van de dagcijfers. En als de uitkomst wel/niet naar tevredenheid stemt een kamerdebat.

Ben wel klaar met die poppenkast. Het voelt steeds meer alsof er een andere agenda tot ontplooiing wordt gebracht.
Pieter Lakeman zegt altijd iets in de trant van: Als het ook verklaard kan worden door gigantische onkunde dan is dat meestal de waarheid.

Het zint me alleen niet dat de hele wereld onkundig is, je zou denken dat we met die landsgrenzen van ons tot divers beleid en opvattingen zouden komen.
pi_200393863

Jeetje -O-

@Summers

Wat heb je gedaan?
pi_200394127
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

toevallig
pi_200394156
quote:

[..]

Ken ook niemand. Of iemand die iemand kan die zwaar is getroffen door het killervirus..
Alleen op social media kom je ze tegen, fake verhalen van coronatrollen die op emotie inspelen.

Toevallig zijn ze ook altijd jong en gezond! flikker toch op man
  vrijdag 16 juli 2021 @ 15:08:54 #212
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200394200
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 15:02 schreef PSVCL het volgende:

[..]

toevallig
Dat soort dingen gebeuren ja, deal with it.
Onikaan ni ov dovah
pi_200394349
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 15:04 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Ken ook niemand. Of iemand die iemand kan die zwaar is getroffen door het killervirus..
Alleen op social media kom je ze tegen, fake verhalen van coronatrollen die op emotie inspelen.

Er zijn al een heleboel users in deze reeks voorbij gekomen met verhalen van bekenden die ellende hebben meegemaakt met corona.
pi_200394420
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 15:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn al een heleboel users in deze reeks voorbij gekomen met verhalen van bekenden die ellende hebben meegemaakt met corona.
Verhalen idd
  vrijdag 16 juli 2021 @ 15:28:23 #215
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200394509
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 15:22 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Verhalen idd
Er zijn ook heel veel verhalen van bedrog en verschrikkelijke vaccinatie bijwerkingen .
pi_200394511
quote:

[..]

Ik ken drie mensen die als covid doden zijn opgeschreven.
Vorige jaar 2 tachtigers met jarenlang onderliggende, ernstiger ziektes hadden en 'n ouwe vriendin van 56 die ook jarenlang al ziek was.
Oh en ook 'n jonge dame van 25 of zo die positief getest maar gelooft er geen reet van, nu kerngezond weer is en zegt dat t als 'n zware griep was.
pi_200394525
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 15:08 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat soort dingen gebeuren ja, deal with it.
We do.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 15:30:32 #218
189978 controlaltdelete
pi_200394544
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 15:04 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Altijd uit de spuiters-kliek. Doet me denken aan de MH17 kenden ze ook altijd iemand via via die slachtoffer was.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 15:31:28 #219
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200394569
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 15:22 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Verhalen idd
Wat is je punt?
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 16 juli 2021 @ 15:31:40 #220
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200394572
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 15:28 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik ken drie mensen die als covid doden zijn opgeschreven.
Vorige jaar 2 tachtigers met jarenlang onderliggende, ernstiger ziektes hadden en 'n ouwe vriendin van 56 die ook jarenlang al ziek was.
Oh en ook 'n jonge dame van 25 of zo die positief getest maar gelooft er geen reet van, nu kerngezond weer is en zegt dat t als 'n zware griep was.
Elk jaar is de griep zwaar en dodelijk voor de zwaksten dus die fearporn 24/7 is zo niet op de realiteit gebaseerd .
pi_200394628
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 15:28 schreef Summers het volgende:

[..]

Er zijn ook heel veel verhalen van bedrog en verschrikkelijke vaccinatie bijwerkingen .
Ik ken 12 mensen (UK en NL) die gevaccinneerd zijn, meeste (8) hebben geen last van gehad, eentje erg ziek voor 3 weken, 3 voor maar 1 of 2 dagen of zo hadden last van of ziek van geworden.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 15:36:57 #222
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200394673
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 15:30 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Altijd uit de spuiters-kliek. Doet me denken aan de MH17 kenden ze ook altijd iemand via via die slachtoffer was.
Niet objectief meer want willen maar 1 uitkomst , dat de propaganda waar was ook al stort dat verhaal al in elkaar omdat het verhaal steeds word veranderd van de demissionaire clowns . ( gaslighting)
pi_200394787
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 15:31 schreef Summers het volgende:

[..]

Elk jaar is de griep zwaar en dodelijk voor de zwaksten dus die fearporn 24/7 is zo niet op de realiteit gebaseerd .
Oh en met een van de oudere dames, haar zoon gelooft er niks van die corona gedoe.
'she was already so ill for such a long time,she could have died at any time'. Hij zegt.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 15:48:14 #224
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_200394861
quote:

[..]

Zat laatst bij de tandarts waar alle namen van de MH17 slachtoffers hingen. De meesten leken regelrecht uit een harry Potter boek te komen, maar goed dat zal wel mijn BNW brilletje zijn :')
  vrijdag 16 juli 2021 @ 15:50:11 #225
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200394892
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 15:43 schreef Tingo het volgende:

[..]

Oh en met een van de oudere dames, haar zoon gelooft er niks van die corona gedoe.
'she was already so ill for such a long time,she could have died at any time'. Hij zegt.
Is normaal geworden dat er twee kanten van 1 verhaal zijn en mensen totaal iets anders geloven . Ik zou zeggen er komen steeds meer mensen bij die het ook allemaal niet meer geloven .

[ Bericht 5% gewijzigd door Summers op 16-07-2021 15:56:22 ]
pi_200395143
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 15:48 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Zat laatst bij de tandarts waar alle namen van de MH17 slachtoffers hingen. De meesten leken regelrecht uit een harry Potter boek te komen, maar goed dat zal wel mijn BNW brilletje zijn :')
Ik ken er twee..
pi_200395176
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 15:28 schreef Summers het volgende:

[..]

Klopt ja vooral van mensen die vaers als bron gebruiken.
pi_200395244
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 15:31 schreef Summers het volgende:

[..]

Klopt en dan heb je de rest van het jaar ondersterfte... Met corona is dat niet gebeurd en bleef het maand na maand oversterfte.
Vandaar dat ernstig griepjaar 2018 uiteindelijk een oversterfte kende van 3000 en 2020 een oversterfte van 15.000
  vrijdag 16 juli 2021 @ 16:13:21 #229
189978 controlaltdelete
pi_200395293
quote:

[..]

De onderste steen van Pinokkio.
pi_200395312
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:07 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Klopt ja vooral van mensen die vaers als bron gebruiken.
# fake news.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 16:15:03 #231
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200395325
quote:

[..]

Zoals je kan zien heb je het weer fout.
Onikaan ni ov dovah
pi_200395328
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:10 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Klopt en dan heb je de rest van het jaar ondersterfte... Met corona is dat niet gebeurd en bleef het maand na maand oversterfte.
Vandaar dat ernstig griepjaar 2018 uiteindelijk een oversterfte kende van 3000 en 2020 een oversterfte van 15.000
15k op... 180k per jaar.... Gemiddelde leeftijd van overlijden lag allicht nog hoger dan gemiddeld in het corona jaar, wat een RAMP.
pi_200395458
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

15k op... 180k per jaar.... Gemiddelde leeftijd van overlijden lag allicht nog hoger dan gemiddeld in het corona jaar, wat een RAMP.
Zeg je nou weer dat ouderen die sterven niet zo erg is?

[ Bericht % gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2021 17:13:09 ]
pi_200395487
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik ken er twee..
Namen? Hoe goed heb je ze gekend?
pi_200395537
quote:

[..]

Dat heb ik vaker met die fake terror aanslagen gehad.
pi_200395645
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Zeg je nou weer dat ouderen die sterven niet zo erg is?
De dood an sich is niet zo erg nee, hoort bij het leven.
pi_200395672
quote:

[..]

Some people like to feel part of a drama. There's a big difference between really knowing a person very well and knowing of someone via neighbourhood gossip/social media. Some people will claim to 'know' someone even when they have never spoken to them in their lives.
pi_200395713
Als leven rekken kostbaarder is dan wat dan ook in deze samenleving dan hou je niks leefbaars meer over, het is niet rationeel, doch gebruik je het "levens zijn dus niks waard" chantage argument om je zin door te drukken, je zult het niet eens bewust doen, weet niet eens wat triester is.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 16:40:56 #239
189978 controlaltdelete
pi_200395748
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:34 schreef ludovico het volgende:

[..]

De dood an sich is niet zo erg nee, hoort bij het leven.
Precies durf te leven ipv je druk te maken over ziekte en dood gaan. Oudere mensen krijgen daar vaak ook berusting in dat hun tijd nabij is ipv met medische toeters en bellen in leven gehouden te worden.
pi_200395755
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:39 schreef ludovico het volgende:
Als leven rekken kostbaarder is dan wat dan ook in deze samenleving
Mijn buurtkroeg moet een uurtje eerder dicht......KOSTE WAT KOST LEVEN REKKEN :( :( :( :( :( :(

Het is wat meid :')
pi_200395812
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Mijn buurtkroeg moet een uurtje eerder dicht......KOSTE WAT KOST LEVEN REKKEN :( :( :( :( :( :(

Het is wat meid :')
We hadden het over 10% oversterfte van gemiddeld 80+'ers in matige gezondheid, niet over je buurtkroeg waarvan jij blijkbaar een oorzakelijk verband aannemelijk acht tussen leven en dood.
pi_200395891
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

We hadden het over 10% oversterfte van gemiddeld 80+'ers in matige gezondheid, niet over je buurtkroeg waarvan jij blijkbaar een oorzakelijk verband aannemelijk acht tussen leven en dood.
Dat is een maatregel die is ingesteld om de flinke stijging te stoppen. De enige maatregel momenteel naast het schrappen van festivals. En de ziekenhuizen hier zijn juist heel kritisch wie ze wel of niet behandelen. Als de kans op herstel klein is worden die mensen meestal niet eens opgenomen, maar thuis behandeld.
pi_200395911
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is een maatregel die is ingesteld om de flinke stijging te stoppen. De enige maatregel momenteel naast het schrappen van festivals. En de ziekenhuizen hier zijn juist heel kritisch wie ze wel of niet behandelen. Als de kans op herstel klein is worden die mensen meestal niet eens opgenomen, maar thuis behandeld.
Ander onderwerp gewoon.
Kan er wel leuk op ingaan maar het is echt heel iets anders dan wat Devlin doet.
pi_200395938
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ander onderwerp gewoon.
Je roept maar wat vrijblijvends met je kostte wat kost.
Verduidelijk je eens als je denkt daarmee een punt te maken.
pi_200396025
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:39 schreef ludovico het volgende:
Als leven rekken kostbaarder is dan wat dan ook in deze samenleving dan hou je niks leefbaars meer over, het is niet rationeel, doch gebruik je het "levens zijn dus niks waard" chantage argument om je zin door te drukken, je zult het niet eens bewust doen, weet niet eens wat triester is.
Emotional, sentimental feelings interfere with rational, critical thinking. Ask a policeman involved in serious crime investigations.

PS: Sorry for the use of English, am feeling a bit sad and lazy today.
pi_200396080
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je roept maar wat vrijblijvends met je kostte wat kost.
Verduidelijk je eens als je denkt daarmee een punt te maken.
10% oversterfte in de leeftijdscategorie 80+ met weinig jaar te leven in matige kwaliteit drukt de welvaart nauwelijks. Insignificant.

En ieder sterfte is erg etc etc, maar het is nog steeds totaal insignificant op het maatschappelijke plaatje.

Leuk dus als we ze gericht kunnen helpen allicht maar het is nogal van den zotte om daar allerhande restricties voor op te leggen aan de maatschappij.

Je kan korte termijn namelijk wel leuk rekken maarje krijgt het 3x zo hard terug van moedertje natuur.
En waarom zijn die influenza doden al die jaren dan wel okay geweest? Hypocriet irrationeel emotioneel chanterende kwalijke onethische kul argumentatie is het.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 17:01:18 #247
189978 controlaltdelete
pi_200396081
Prachtig dit..

Hij kent het boek niet.. uhh.. uhh.. zijn neus groeit weer een paar cm. Schwab volgt op de voet alle Tweede Kamer debatten? :o
pi_200396198
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 17:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

10% oversterfte in de leeftijdscategorie 80+ met weinig jaar te leven in matige kwaliteit drukt de welvaart nauwelijks. Insignificant.

En ieder sterfte is erg etc etc, maar het is nog steeds totaal insignificant op het maatschappelijke plaatje.

Leuk dus als we ze gericht kunnen helpen allicht maar het is nogal van den zotte om daar allerhande restricties voor op te leggen aan de maatschappij.

Je kan korte termijn namelijk wel leuk rekken maarje krijgt het 3x zo hard terug van moedertje natuur.
En waarom zijn die influenza doden al die jaren dan wel okay geweest? Hypocriet irrationeel emotioneel chanterende kwalijke onethische kul argumentatie is het.
Als er weinig kans is op herstel of weinig hoop op kwalitatief goede jaren na herstel, dan wordt er niet eens behandeld in het ziekenhuis.

quote:
Dat doen we dus niet. Zodra maatregelen los gelaten kunnen worden doen we dat in NL. Veel eerder dan als je naar onze omliggende landen kijkt. En het leven rekken van oudere mensen is maar een heel klein onderdeel van onze motivatie voor maatregelen.

Nu bijvoorbeeld is er zo goed als geen enkele restrictie voor Nederlanders. Het is vooral het buitenland dat zich zorgen lijkt te maken over de besmettingen hier.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 17:11:48 #249
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200396230
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 17:01 schreef controlaltdelete het volgende:
Prachtig dit..

Hij kent het boek niet.. uhh.. uhh.. zijn neus groeit weer een paar cm. Schwab volgt op de voet alle Tweede Kamer debatten? :o
Door de mand gevallen na zijn ontkenning , _O_
pi_200396235
Nieuwe maatregelen op korte termijn lijken alleen wel onvermijdelijk als het zo door gaat. Maar zoals gewoonlijk gaan we weer wachten tot het laatst mogelijke moment waarna we onevenredig lang met die maatregelen blijven zitten. En ook nog eens strenger dan nodig als we weer besluiten om zo lang te wachten.

quote:
Het reproductiegetal van het coronavirus is gestegen naar het hoogste niveau ooit. Het staat nu op 2,91 op het coronadashboard van de overheid. Dat betekent dat het virus zich razendsnel verspreidt.

Het getal van 2,91 betekent dat een groep van honderd coronapatiënten gemiddeld 291 anderen besmet, die het virus op hun beurt overdragen aan zo'n 847 mensen. Zij steken op hun beurt bijna 2500 mensen aan en via hen bereikt het virus bijna 7200 mensen. Het aantal besmettingen loopt dan sneller en sneller op.

Precies een week geleden stond het getal op 1,37 en afgelopen dinsdag ging het omhoog naar 2,17.
Het gaat om het cijfer van alle varianten bij elkaar. Het reproductiegetal van de Delta-variant (voorheen de Indiase variant) is nog hoger.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ecord-2-91~a632857b/
  vrijdag 16 juli 2021 @ 17:15:31 #251
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200396274
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 17:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nieuwe maatregelen op korte termijn lijken alleen wel onvermijdelijk als het zo door gaat. Maar zoals gewoonlijk gaan we weer wachten tot het laatst mogelijke moment waarna we onevenredig lang met die maatregelen blijven zitten. En ook nog eens strenger dan nodig als we weer besluiten om zo lang te wachten.
[..]

Zo lang te wachten met wat :?
pi_200396300
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 17:15 schreef Summers het volgende:

[..]

De football manager wil het liefst per direct weer alles dicht. Is doodsbang. ;(
Vakman pur sang
pi_200396329
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 17:15 schreef Summers het volgende:

[..]

Te lang wachten met invoeren van maatregelen. Terwijl je al weken weet dat de cijfers door het dak gaan 'een beroep doen op de verantwoordelijkheid van de burgers' en dan diezelfde maatregelen alsnog invoeren terwijl je 4x zoveel besmettingen hebt.

Dat is precies de reden dat we bijna een half jaar met zware maatregelen gezeten hebben. Met lockdowns en een avondklok.

Hopelijk is de regering dit keer verstandiger en komen er eerder maatregelen zodat die ook eerder weer afgeschaft kunnen worden. Het is nu voor iedereen duidelijk dat de cijfers echt niet vanzelf gaan dalen
pi_200396348
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 17:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

De football manager wil het liefst per direct weer alles dicht. Is doodsbang. ;(
Neuh ik ben gewoon gevaccineerd. Heb gewoon niet zo'n zin om straks vanaf september weer een half jaar met lockdowns en dergelijke te maken te hebben. Beter houden ze de cijfers dit keer wat beter onder controle.
pi_200396366
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 17:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Neuh, ik heb gewoon niet zo'n zin om straks vanaf september weer een half jaar met lockdowns en dergelijke te maken te hebben. Beter houden ze de cijfers dit keer wat beter onder controle.
Eerst de zomer en najaar mooie dingen doen. Bij slecht weer maar weer wat maatregelen.
Oh nee, met vaccins zijn geen maatregelen meer nodig.

Oké opgelost, allemaal doorlopen nu, kom op, hush.
Vakman pur sang
pi_200396398
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 17:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Eerst de zomer en najaar mooie dingen doen. Bij slecht weer maar weer wat maatregelen.
Oh nee, met vaccins zijn geen maatregelen meer nodig.

Oké opgelost, allemaal doorlopen nu, kom op, hush.
Dat hopen we inderdaad.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 17:36:25 #257
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_200396525
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 17:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Neuh ik ben gewoon gevaccineerd. Heb gewoon niet zo'n zin om straks vanaf september weer een half jaar met lockdowns en dergelijke te maken te hebben. Beter houden ze de cijfers dit keer wat beter onder controle.
Ja en wie legt die lockdowns op dan?
pi_200396557
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 17:36 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Ja en wie legt die lockdowns op dan?
Die worden uit noodzaak opgelegd. Als je geen Bolsonariaanse toestanden wil, dan moet je die op een gegeven moment wel opleggen. En met een R van bijna 3 gaat het heel erg snel. Een R die nog nooit zo hoog is geweest ondanks de vaccinaties.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 17:38:50 #259
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200396561

@ludovico FEESTJESSEIZOENSEFFECT
Huilen dan.
pi_200396585
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 17:38 schreef Isdatzo het volgende:
[ afbeelding ]

@:ludovico FEESTJESSEIZOENSEFFECT
Oeh, dit moet wel het zo bewierrookte seizoenseffect zijn ja. _O_
pi_200396613
quote:
[ afbeelding ]

_O-
  vrijdag 16 juli 2021 @ 17:46:17 #262
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200396693
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 17:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Oeh, dit moet wel het zo bewierrookte seizoenseffect zijn ja. _O_
Maatregelen/gedrag dat is allemaal geneuzel in de marge; klimatologische omstandigheden hebben een veel groter effect op de verspreiding. "In de zomer verdwijnt het vanzelf"-genot.
Huilen dan.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 17:48:58 #263
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200396740
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 14:03 schreef ludovico het volgende:
Covid heeft geen seizoenseffect, denken enkele covidians in dit topic.

Het meest overduidelijke element van deze crisis ontkennen, hoe ver moet het gaan?

Vertel me nog ff dat water droog is alsjeblieft. Beetje uitgebreid graag.
:+
Huilen dan.
pi_200396788
Koopmans kan weer op reis:

quote:
Wereldgezondheidsorganisatie WHO wil nogmaals in China onderzoek doen naar de herkomst van de uitbraak van het coronavirus, heeft WHO-directeur-generaal Tedros Adhanom Ghebreyesus vandaag gezegd. Het onderzoek zou zich moeten richten op laboratoria rond Wuhan, de Chinese stad waar het virus uitbrak.
pi_200396826
quote:
Niet-gevaccineerde Nederlander moet in België negatieve coronatest kunnen laten zien
Nederlanders die naar België reizen en niet volledig zijn ingeënt tegen het coronavirus, moeten een negatieve test kunnen laten zien. Het land scherpt de eisen aan omdat het aantal besmettingen in Nederland toeneemt.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)oronacrisis-covid-19
Duitsland kondigde eerder vandaag al maatregelen aan tegen Nederlanders vanwege de stijgende cijfers.
pi_200397011
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 17:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik vond mijn water al zo droog vandaag
  vrijdag 16 juli 2021 @ 18:10:35 #267
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200397033
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 18:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik vond mijn water al zo droog vandaag
Vind het vooral fijn om te weten dat het Braziliaanse water even droog is als dat van ons.
Huilen dan.
pi_200397522
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 17:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Koopmans kan weer op reis:
[..]

Dit keer sturen ze vakmensen.
Vakman pur sang
pi_200397537
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 17:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Heb je een post van 11 juni opgezocht? Maar wat wil je nou zeggen? Staat nog steeds als een huis deze observatie. RIVM rekent er mee in zijn modellen, allerhande virologen beamen het.
pi_200397549
quote:
[ afbeelding ]

Komt van openen kroegen, dat weet je zelf ook.
pi_200397573
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 17:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat doen we dus niet. Zodra maatregelen los gelaten kunnen worden doen we dat in NL. Veel eerder dan als je naar onze omliggende landen kijkt. En het leven rekken van oudere mensen is maar een heel klein onderdeel van onze motivatie voor maatregelen.

Nu bijvoorbeeld is er zo goed als geen enkele restrictie voor Nederlanders. Het is vooral het buitenland dat zich zorgen lijkt te maken over de besmettingen hier.
Mwoah, ik vind het wel gewoon paniek voetbal hier hoor.
pi_200397590
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 18:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kroegen waren vorig jaar in juli gewoon open.
pi_200397601
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 18:54 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Kroegen waren vorig jaar in juli gewoon open.
Clubs, binnen, feestjes, binnen, superspread eventz.

Hoe denk je anders dat 87% nu allemaal leeftijdscategorie 15-25 is gemeten..... Die hebben het niet opgelopen in het bejaardentehuis hoor.
pi_200397819
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 18:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Clubs, binnen, feestjes, binnen, superspread eventz.

Hoe denk je anders dat 87% nu allemaal leeftijdscategorie 15-25 is gemeten..... Die hebben het niet opgelopen in het bejaardentehuis hoor.
Maar door het seizoenseffect zou dat onmogelijk moeten zijn toch?
Corona verdwijnt toch in de zomer
Zag je vorige zomer toch ook
pi_200397915
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 19:07 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Maar door het seizoenseffect zou dat onmogelijk moeten zijn toch?
Corona verdwijnt toch in de zomer
Zag je vorige zomer toch ook

Nee,

Als je met water kan blussen betekent nog niet dat je met één brandweerwagen de bosbranden in Australië uit kan krijgen.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 19:25:12 #276
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200398153
quote:

[..]

Heb je een post van 11 juni opgezocht?
Zeker weten |:) .
quote:
Maar wat wil je nou zeggen? Staat nog steeds als een huis deze observatie. RIVM rekent er mee in zijn modellen, allerhande virologen beamen het.
Wat ik ermee wil zeggen is dat het weer er geen klap mee te maken heeft, en menselijk gedrag des te meer.
Huilen dan.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 19:25:44 #277
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200398162
quote:

[..]

Oh. Dus waar is dat seizoenseffect dan?
Huilen dan.
pi_200398281
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 19:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

[..]

Wat ik ermee wil zeggen is dat het weer er geen klap mee te maken heeft, en menselijk gedrag des te meer.
Ontken je dat er seizoenseffecten zijn?
pi_200398372
Seizoenszeffect is voornamelijk menselijk gedrag aangezien men dan meer binnen
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 19:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

[..]

leeft
Vakman pur sang
pi_200398399
Volgens mij trekt een virus zich niet heel veel aan van seizoenen , hooguit de ideale omstandigheden die het nodig heeft.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 19:39:49 #281
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200398409
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 19:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ontken je dat er seizoenseffecten zijn?
Gedrag > > weersomstandigheden

En ja, weersomstandigheden hebben invloed op ons gedrag. Net als maatregelen. Dus als je meent dat er een seizoenseffect is dan zeg je ook dat de maatregelen effectief zijn :7 .
Huilen dan.
pi_200398459
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 19:39 schreef Emmerdeur het volgende:
Volgens mij trekt een virus zich niet heel veel aan van seizoenen , hooguit de ideale omstandigheden die het nodig heeft.
Daarom dat het zomers barst van de griep en s’winters bijna nooit.
Vakman pur sang
  vrijdag 16 juli 2021 @ 19:44:44 #283
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200398533
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 19:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Daarom dat het zomers barst van de griep en s’winters bijna nooit.
Zeg je nou dat corona een griepje is?
Huilen dan.
pi_200398537
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 19:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Gedrag > > weersomstandigheden

En ja, weersomstandigheden hebben invloed op ons gedrag. Net als maatregelen. Dus als je meent dat er een seizoenseffect is dan zeg je ook dat de maatregelen effectief zijn :7 .
Weersomstandigheden.... Ik vind het wat minder correct dan seizoenseffecten. Wat opvalt is dat het seizoen een verklarende variabele is. Weer als parameter zit niet in de modellen en heeft geen bewijs. Dat onderliggend principe van de seizoenseffecten het weer kan zijn en zijn invloed op menselijk gedrag dat zal goed kunnen.

Maar leuk dat hele verhaal maar seizoenseffecten zijn er. Al is de werking indirect via gedrag / weer / luchtvochtigheid, of andere variabelen die mee zouden kunnen spelen die gerelateerd zijn aan het seizoen.

Maatregelen zijn er uiteraard veel van wel effectief, clubs open / carnavallen laat nogal zien dat ze kunnen fungeren als superspread events. Dat is overduidelijk.

Mondkapjes, avondklok, dikke BS werkt niet. Niks significants in de data te zien.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 19:46:01 #285
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200398554
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 19:45 schreef ludovico het volgende:

Wat opvalt is dat het seizoen een verklarende variabele is.
Oja?
Huilen dan.
pi_200398618
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 19:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Oja?
Ja in de regressie en modellen van het RIVM is het een onafhankelijke / verklarende variabele. Die - ik vermoed - een behoorlijk significant effect heeft op de R waarde van +- 20%. Zover ik begrepen heb.

Maar leg anders even uit waar het RIVM het mis heeft.
pi_200398696
Maareh, volgens mij zit je gewoon een of andere overdreven semantische discussie te voeren. Ja het seizoenseffect zal indirect werken via andere parameters, maar die andere parameters zijn niet goed in beeld en niet goed te modelleren. Dus het seizoen als parameter / onafhankelijke / verklarende variabele opnemen in het model is gewoon verstandig, het heeft immers een te meten - waarschijnlijk uiterst significant - effect. Ze zijn niet helemaal knettergek daar bij het RIVM, werken best wat slimme jongens en meisjes bij.
pi_200398745
quote:
8s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 19:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zeg je nou dat corona een griepje is?
Voor mensen met 1 of meer vaccinaties? Niet gevaarlijker dan een griep normaliter. Maar ook met griep en dus ook met Covid zul je er best ongelukkigen tussen hebben zitten die heel erg ziek worden.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 20:05:10 #289
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200398938
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 19:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja in de regressie en modellen van het RIVM is het een onafhankelijke / verklarende variabele. Die - ik vermoed - een behoorlijk significant effect heeft op de R waarde van +- 20%. Zover ik begrepen heb.

Maar leg anders even uit waar het RIVM het mis heeft.
En dat gaat niet via gedrag als veel belangrijkere variabele?
Onikaan ni ov dovah
pi_200398963
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:05 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En dat gaat niet via gedrag als veel belangrijkere variabele?
Ik denk dat er gigantisch veel parameters zijn die meespelen, sommige wegen wat zwaarder dan anderen... Die ventilatie is wel duidelijk en die is ook wel duidelijk gecorreleerd aan dat mensen eerder het raam open zullen hebben in de zomer dan in de winter....

Maar leef je uit.
pi_200399639
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 19:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Weersomstandigheden.... Ik vind het wat minder correct dan seizoenseffecten. Wat opvalt is dat het seizoen een verklarende variabele is. Weer als parameter zit niet in de modellen en heeft geen bewijs. Dat onderliggend principe van de seizoenseffecten het weer kan zijn en zijn invloed op menselijk gedrag dat zal goed kunnen.

Maar leuk dat hele verhaal maar seizoenseffecten zijn er. Al is de werking indirect via gedrag / weer / luchtvochtigheid, of andere variabelen die mee zouden kunnen spelen die gerelateerd zijn aan het seizoen.

Maatregelen zijn er uiteraard veel van wel effectief, clubs open / carnavallen laat nogal zien dat ze kunnen fungeren als superspread events. Dat is overduidelijk.

Mondkapjes, avondklok, dikke BS werkt niet. Niks significants in de data te zien.
Zal ik hem dan maar inkoppen: Heel het voorjaar en de zomer hebben we gematigd weer gehad en heel lang hadden we nauwelijks besmettingen. Het grootste deel van die tijd was er geen Delta variant in NL of was die net in opkomst. In korte tijd is hier het percentage van de Delta variant van een paar procent naar >80% gegaan.
Vervolgens is het in NL in 3 weken van niets aan de hand naar overal code rood en een R van bijna 3 gegaan.
Het loslaten van horecamaatregelen en het toestaan van alle feesten en festivals hebben daar inderdaad bij geholpen, maar de hoofdreden is de komst van de Deltavariant geweest.

We mogen heel blij zijn dat we net een heleboel mensen konden vaccineren voor die variant hier los ging. Ook al is dat voor veel mensen maar1 prikje geweest. De ziekenhuizen zouden er heel anders uit zien zonder die vaccinaties.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 21:21:25 #292
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_200400285
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zal ik hem dan maar inkoppen: Heel het voorjaar en de zomer hebben we gematigd weer gehad en heel lang hadden we nauwelijks besmettingen. Het grootste deel van die tijd was er geen Delta variant in NL of was die net in opkomst. In korte tijd is hier het percentage van de Delta variant van een paar procent naar >80% gegaan.
Vervolgens is het in NL in 3 weken van niets aan de hand naar overal code rood en een R van bijna 3 gegaan.
Het loslaten van horecamaatregelen en het toestaan van alle feesten en festivals hebben daar inderdaad bij geholpen, maar de hoofdreden is de komst van de Deltavariant geweest.

We mogen heel blij zijn dat we net een heleboel mensen konden vaccineren voor die variant hier los ging. Ook al is dat voor veel mensen maar1 prikje geweest. De ziekenhuizen zouden er heel anders uit zien zonder die vaccinaties.
het antwoord is gewoon simpel, mensen zijn bang voor naalden en zoeken een excuus..
Zoals het delta variant, media meld dat er nieuwe variant is met keurige statistieken er bij, en die word hier tot ongekende hoogten getild!!
van ZIE JE WEL!!!!

terwijl de rest van Nederland zich drukker maakt over een neergeschoten journalist dan de zoveelste corona update! ;)
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_200401022
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  vrijdag 16 juli 2021 @ 22:16:46 #294
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200401440
quote:
Ik ben al die toneelstukjes nu wel zat zeg pff , nog ff en de overheid moet geld betalen om iemand te blijven laten kijken naar deze slechte C-film :X
pi_200401561
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_200401888
quote:
Jeetje dit is toch wel overweldigend bewijs van.... Niks
pi_200401910
quote:
Ja want haiti en 2 Afrikaanse landen gaan het verschil maken...

Jezus
  vrijdag 16 juli 2021 @ 23:07:09 #298
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200402259
pi_200402371
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Das leuk allemaal, maar we hadden het over een seizoenseffect. Die delta is allicht wat besmettelijker natuurlijk, neemt niet weg dat die dikke skew van 87% te herleiden naar uitgaanspubliek te herleiden valt naar uitgaansgelegenheden en alles daaromheen.
pi_200402372
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 23:07 schreef Summers het volgende:

[..]

het zal ook niet :D
Ik geloof dat ook meteen! Het staat immers op de interwebs!
Conscience do cost.
pi_200402663
plandemic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')