Maar de huizenprijzen zijn procentueel gezien ook gigantisch gestegen, dus ik weet niet in hoeverre die 9% ook redelijk in de buurt zit bij 2016.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 16:46 schreef laziness het volgende:
[..]
Nou als je daar onder leest wat zij daaronder verstaan is dat gewoon te krap.
Wij kochten onze nieuwbouwwoning 5,5 jaar geleden voor 262k von en hebben het vrij bescheiden gehouden en de prijzen lagen toen voor meerwerk en vloeren, wanden, keuken, badkamer echt beduidend lager dan nu en dat kostte ons al 35k. En dan heb je nog geen tuin aan gelegd.
En dat kan je, mits je salaris het toelaat, ook gewoon meefinancieren bij nieuwbouw want het wordt casco opgeleverd en nagelvast is te financieren.
was niet sarcastisch en besefte me dat het een beetje een papagaai reactie wasquote:Op vrijdag 23 juli 2021 16:51 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Omdat ik niet weet of je sarcastisch was. Ik woon er met een samen. Elke maand komt er een prima beloning binnen.
Zeker voor het begin van de carrière klopt dit. Er zijn alleen weinig groeimogelijkheden wat betreft functie binnen het onderwijs. Daardoor houdt de groei in salaris op zodra de hoogste trede van de salarisschaal is bereikt.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 16:45 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Een leraar verdient niet slecht, dat is echt een fabel.
Ik heb maar 6k meerwerk via de bouwer laten doen. Keuken, badkamer etc allemaal extern.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 17:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar de huizenprijzen zijn procentueel gezien ook gigantisch gestegen, dus ik weet niet in hoeverre die 9% ook redelijk in de buurt zit bij 2016.
Verder is meerwerk laten verrichten bij een bouwer gewoon ontzettend duur en als het iets is wat makkelijk door een ander bouwbedrijf/klusjesman gedaan kan worden zou ik dat zeker doen. Voor douchewand + installatie (mengkraan + afvoer zaten er al in, ging alleen om de wand) vroeg mijn bouwer ¤1715/¤1945 afhankelijk van welk model. Dat zijn absurde prijzen voor een douchewand van ¤200-500.
Laatste reactie want anders moeten we maar een ander topic openen. Maar de meeste docenten kunnen ooit echt wel L11 worden of doorstromen naar LB als dat zo belangrijk voor hen is. Mochten ze dat niet willen, 4k per maand, 13e maand en (bij basisonderwijs) dag van de leerkracht bonus is gewoon een prima loon. Bedenk dat je niet commercieel zit. Dat is voor een startersfunctie een goede 57 per jaar bij 11 weken vakantie.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 17:57 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Zeker voor het begin van de carrière klopt dit. Er zijn alleen weinig groeimogelijkheden wat betreft functie binnen het onderwijs. Daardoor houdt de groei in salaris op zodra de hoogste trede van de salarisschaal is bereikt.
Dat was in de jaren '60 dan ook geen starterswoning maar een woning waar een gezin in woonde.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 16:12 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ook starterswoningen die in de jaren 60 zijn gebouwd, zijn inmiddels onbetaalbaar geworden voor starters om te kopen, dus die vlieger gaat niet op. Die woningen staan er namelijk nog altijd. Zat zelfs.
https://www.funda.nl/koop(...)7-meerburgerkade-53/
Hier is een voorbeeld. 250k valt dan nog wel mee maar je snapt zelf ook wel dat je dit in de praktijk maar nauwelijks onder de 3 ton gaat krijgen i.v.m. overbiedingen.
Er moet toch een keuken in je huis neem ik aan?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 16:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En ook als je geld over hebt steek je dat toch meestal liever in lastenverlaging dan een keuken... denk ik.
Doe eens een linkje naar een jaren 60 starterswoning danquote:Op vrijdag 23 juli 2021 18:27 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat was in de jaren '60 dan ook geen starterswoning maar een woning waar een gezin in woonde.
ik begreep het verkeerd.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 18:22 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Laatste reactie want anders moeten we maar een ander topic openen. Maar de meeste docenten kunnen ooit echt wel L11 worden of doorstromen naar LB als dat zo belangrijk voor hen is. Mochten ze dat niet willen, 4k per maand, 13e maand en (bij basisonderwijs) dag van de leerkracht bonus is gewoon een prima loon. Bedenk dat je niet commercieel zit. Dat is voor een startersfunctie een goede 57 per jaar bij 11 weken vakantie.
En ja, ik heb alleen "slechte" docenten in mijn omgeving want vakantie is bij hen ook dat, vakantie.
Helaas wel jaquote:Op vrijdag 23 juli 2021 19:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er moet toch een keuken in je huis neem ik aan?
Ik denk een projectkeuken IPV een eigen designquote:Op vrijdag 23 juli 2021 22:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe wil je bij nieuwbouw dan lagere lasten ipv een keuken?
Bij de meeste nieuwbouwwoningen zit tegenwoordig helemaal geen keuken meer omdat niemand dat veredelde woningbouw (lees: niveau sociale huur) keukentje meer wilde hebben en iedereen voor de minderwaarde van de keuken ging.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 22:07 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik denk een projectkeuken IPV een eigen design
Niet maar het is gewoon wel zonde dat je al een nieuw huis koopt en dat je dan geld kwijt bent aan een keuken en dat niet kunt gebruiken om wat minder hypotheek te krijgen.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 22:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe wil je bij nieuwbouw dan lagere lasten ipv een keuken?
Ik snap de obsessie die mensen met een nieuwe keuken hebben niet zo. De keuken moet wel echt onbruikbaar slecht zijn dat ik meteen een peperdure nieuwe keuken zou kopen.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 23:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Niet maar het is gewoon wel zonde dat je al een nieuw huis koopt en dat je dan geld kwijt bent aan een keuken en dat niet kunt gebruiken om wat minder hypotheek te krijgen.
Als je iets bestaands koopt kun je altijd de keuken later kopen nadat je er voor gespaard hebt.
In mijn geval is het ook wel vervelend denk je redelijk wat spaargeld te hebben maar daar blijft dan weer niets van over als je bedenkt dat er ook overdrachtsbelasting, het aanpakken van het huis en een beetje buffer aanhouden bij komt. Uiteindelijk valt het dan weer vies tegen hoeveel minder je dan per maand kwijt bent.
Blijft niet veel meer over dan doorsparen en goedkoper huis zoeken.
Dat is toch waar je spaargeld voor hebt? Om het uit te geven aan iets?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 23:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Niet maar het is gewoon wel zonde dat je al een nieuw huis koopt en dat je dan geld kwijt bent aan een keuken en dat niet kunt gebruiken om wat minder hypotheek te krijgen.
Als je iets bestaands koopt kun je altijd de keuken later kopen nadat je er voor gespaard hebt.
In mijn geval is het ook wel vervelend denk je redelijk wat spaargeld te hebben maar daar blijft dan weer niets van over als je bedenkt dat er ook overdrachtsbelasting, het aanpakken van het huis en een beetje buffer aanhouden bij komt. Uiteindelijk valt het dan weer vies tegen hoeveel minder je dan per maand kwijt bent.
Blijft niet veel meer over dan doorsparen en goedkoper huis zoeken.
Ik snap het wel. Voor de meeste mensen is de keuken een belangrijk iets. En een smaakmaker qua uitstraling in je huis.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 00:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik snap de obsessie die mensen met een nieuwe keuken hebben niet zo. De keuken moet wel echt onbruikbaar slecht zijn dat ik meteen een peperdure nieuwe keuken zou kopen.
Maar goed ik kan toch geen huis kopen, laat staan een nieuwe keuken, dus dit is luchtfietserij. Misschien kicken de ' nesting' hormonen in zodra je een koophuis hebt en krijg je een primordiale oerdwang om een nieuwe keuken erin te zetten of zo? Geen idee.
In het bedrijfsleven is dit qua doorgroeimogelijkheden hetzelfde of je moet naar een andere functie gaan waar er ook niet veel van zijn, en wat startsalaris betreft vaak beduidend slechter.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 17:57 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Zeker voor het begin van de carrière klopt dit. Er zijn alleen weinig groeimogelijkheden wat betreft functie binnen het onderwijs. Daardoor houdt de groei in salaris op zodra de hoogste trede van de salarisschaal is bereikt.
mijn dochters kopen iedere 10 jaar een andere keuken ofzoquote:Op zaterdag 24 juli 2021 00:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik snap de obsessie die mensen met een nieuwe keuken hebben niet zo. De keuken moet wel echt onbruikbaar slecht zijn dat ik meteen een peperdure nieuwe keuken zou kopen.
Maar goed ik kan toch geen huis kopen, laat staan een nieuwe keuken, dus dit is luchtfietserij. Misschien kicken de ' nesting' hormonen in zodra je een koophuis hebt en krijg je een primordiale oerdwang om een nieuwe keuken erin te zetten of zo? Geen idee.
Er zijn ook mensen die koken leuk vinden en een groot deel van hun tijd in de keuken doorbrengen 😉quote:Op zaterdag 24 juli 2021 00:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vind koken ook hartstikke leuk maar een keuken moet wel echt heel slecht zijn dat ik er niet in zou kunnen koken.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 10:29 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die koken leuk vinden en een groot deel van hun tijd in de keuken doorbrengen 😉
je kunt er bijna gratis geld voor lenenquote:Op zaterdag 24 juli 2021 11:30 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vind koken ook hartstikke leuk maar een keuken moet wel echt heel slecht zijn dat ik er niet in zou kunnen koken.
Je eigen vieze gammele keuken is toch wat anders dan de vieze gammele keuken van een ander overnemen..quote:Op zaterdag 24 juli 2021 11:30 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vind koken ook hartstikke leuk maar een keuken moet wel echt heel slecht zijn dat ik er niet in zou kunnen koken.
Bij ons was er geen keuken, ook geen minderwerk als je de keuken niet nam of zo, de hele optie was er niet. Vonden we verder wel prima want zo'n feest zijn de inbegrepen keukens meestal niet.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 22:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij de meeste nieuwbouwwoningen zit tegenwoordig helemaal geen keuken meer omdat niemand dat veredelde woningbouw (lees: niveau sociale huur) keukentje meer wilde hebben en iedereen voor de minderwaarde van de keuken ging.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |