Ik ken wel wat mensen die als volwassenen alsnog de diagnose ADHD hebben gekregen. Ook zij functioneerden als kind voldoende om niet al te veel op te vallen, maar ze waren wel heel opgelucht na de diagnose. Er vielen toch dingen op hun plek. Dus aan de ene kant begrijpelijk dat je niet kan diagnosticeren zonder duidelijke 'problemen', maar ergens ook iets te kort door de bocht? Al is het voor de meester natuurlijk wel echt buiten zijn boekje zo.quote:Op woensdag 14 juli 2021 09:03 schreef Clubsoda het volgende:
De grap is dat een onderdeel van de classificatie is dat bepaalde symptomen interfereren met het functioneren of de ontwikkeling. Dus zolang een kind nergens last van heeft kun je de classificatie ADHD niet makendus eigenlijk moet zo'n leraar dat niet zeggen, of hooguit beschrijven wat hij ziet ipv op de stoel van een ander te zitten. Kijk, jij kan er goed mee omgaan venco, wat he fijn is, maar een hoop ouders en kinderen raken wel van de leg van zoiets.
Ik las vanmorgen een artikel in de krant dat er op dit moment bij bepaalde teststraten voor vakanties problemen waren met de testcapaciteit. Mensen die de uitslag van de test die 48 uur geldig was na 52 uur binnen kregen (dus daardoor ben ik er vanuit gegaan dat de testuitslag 48 uur geldig is vanaf moment van testen, maar dit is echt gebaseerd op het lezen van dit artikel heb me verder niet verdiept).quote:Op woensdag 14 juli 2021 10:29 schreef FlyingFish het volgende:
Repost:
Weet iemand wanneer de 72/48 uur van testen precies in gaat?
Is dat op het moment dat je de test hebt gedaan, of het moment dat je de uitslag krijgt?
Wij moeten voor ons verblijf een maximaal 48 uur oude pcr test tonen, maar het duurt 24 uur voor we de uitslag hebben. Betekent dat dat je eigenlijk netto maar 24 uur een negatieve test hebt? Of gaat die 48 uur pas tellen na de uitslag?
Sowieso wel veel gedoe dit. Testen kan niet op het park, dus moeten we er vanaf om te kunnen testen, maar je moet een negatieve PCR test overleggen om er weer op te komen. Waarvan de uitslag 24 uur kan duren… en als je dan opeens positief test ben je de Sjaak en moet je maar in de auto slapen ofzo? :’)
En dat inderdaad! Echt heel naar.quote:Op woensdag 14 juli 2021 10:48 schreef mefke79 het volgende:
Dyslexie diagnosticeren vind ik wel zo'n pijnlijk procesKind moet meerdere malen enorm laag scoren, dus je moet doorgaan met testen terwijl je heel goed weet dat de uitslag dramatisch gaat zijn. Enig idee wat dat met een kind doet? Telkens falen terwijl je er niets aan kan doen...
Naar Frankrijk. Voor de 1e test hebben we ook 72 uur en ruim de tijd, dus geteld vanaf het moment van afnemen, maar in Frankrijk zelf houden ze 48 uur aan, zowel voor attracties als bij onze wissel van park. Ik ga straks ook nog wel even bellen hoe ze dit praktisch voor zich zien idd, maar daar is nu nog geen doorkomen aan.quote:Op woensdag 14 juli 2021 10:46 schreef Phaidra het volgende:
[..]
@:FlyingFish, waar gaan jullie heen? Wij hebben wel geteld vanaf moment van testen, hier hebben we rekening mee gehouden met het inplannen. Maar wij hebben 72 uur, dat maakt het wel iets makkelijker.
Dagje Disney en parkwissel is wel logisch dat er dan getest moet worden en is de 'moeite' wel waard. Ik vrees toch wel dat op het testmoment de teller voor 48 uur gaat lopen. Het gaat immers om de virusdeeltjes op dát moment, en niet 24 uur later, dan kan je alsnog iets hebben opgelopen in de tussentijd lijkt me. Maar ik kan me ook voorstellen dat het praktisch niet uitvoerbaar is met de verwachte drukte en wachttijden, dus dat de soep niet zo heet gegeten wordt als die wordt opgediend...quote:Op woensdag 14 juli 2021 10:52 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Naar Frankrijk. Voor de 1e test hebben we ook 72 uur en ruim de tijd, dus geteld vanaf het moment van afnemen, maar in Frankrijk zelf houden ze 48 uur aan, zowel voor attracties als bij onze wissel van park. Ik ga straks ook nog wel even bellen hoe ze dit praktisch voor zich zien idd, maar daar is nu nog geen doorkomen aan.
Wij blijven overigens in week 2 wel op het park nu (is genoeg te doen) en in week 1 gaan we er alleen vanaf voor een dagje Disney en om dus te wisselen naar park 2 de dag erna. Eerste deel van die week zijn er sowieso nog geen beperkingen. 1 keer testen tijdens de vakantie vind ik nog acceptabel, en mijn man is tijdens week 2 volgens Franse interne norm volledig gevaccineerd (1 week), dus hij kan wel boodschappen doen ofzo indien nodig.
Zie voor alle Q&A's: https://www.lemonde.fr/le(...)6088173_4355770.htmlquote:Le gouvernement n'a pour l'heure pas précisé la surface des centres commerciaux au-delà de laquelle le passe sanitaire sera exigé dès août. « On parle de surfaces qui vont être importantes, des grands centres et pas des supermarchés », a seulement déclaré, mardi, le ministre de la santé, Olivier Véran. « Ce sera défini dans le cadre du projet de loi », a-t-il ajouté.
quote:Op woensdag 14 juli 2021 10:46 schreef Phaidra het volgende:
Ik ken wel wat mensen die als volwassenen alsnog de diagnose ADHD hebben gekregen. Ook zij functioneerden als kind voldoende om niet al te veel op te vallen, maar ze waren wel heel opgelucht na de diagnose. Er vielen toch dingen op hun plek. Dus aan de ene kant begrijpelijk dat je niet kan diagnosticeren zonder duidelijke 'problemen', maar ergens ook iets te kort door de bocht? Al is het voor de meester natuurlijk wel echt buiten zijn boekje zo.
Even voor de zekerheid: het is niet mijn mening dat je geen ADHD 'vast kan stellen' zonder problemen in het dagelijks functioneren. Dat is hoe de classificatie werkt, je móet voldoen aan het criterium dat er interferentie is in het functioneren, anders krijg je het label niet.quote:Op woensdag 14 juli 2021 10:46 schreef Phaidra het volgende:
Ik ken wel wat mensen die als volwassenen alsnog de diagnose ADHD hebben gekregen. Ook zij functioneerden als kind voldoende om niet al te veel op te vallen, maar ze waren wel heel opgelucht na de diagnose. Er vielen toch dingen op hun plek. Dus aan de ene kant begrijpelijk dat je niet kan diagnosticeren zonder duidelijke 'problemen', maar ergens ook iets te kort door de bocht? Al is het voor de meester natuurlijk wel echt buiten zijn boekje zo.
Maar met iets als dyslexie werkt het ook zo. Je komt pas in aanmerking voor onderzoek bij een absoluut lage score (herhaaldelijk onder niveau V dacht ik) en een relatief lage score (lager scoren dan verwachting, maar nog wel boven IV/V) telt niet mee. Terwijl een kind best belemmerd kan worden in zijn leerproces hierdoor.
Snap ik hoor! En natuurlijk zit daar een bepaalde logica achter. Maar je hebt aan beide kanten een grijs gebied. Kinderen/volwassenen die een label krijgen maar waar eigenlijk iets anders speelt, en aan de andere kant kinderen/volwassenen die zelf goed zijn in het maskeren van kenmerken en daardoor ongezien blijven. Een label is niet zaligmakend, daar ben ik het helemaal mee eens, maar ik hoor regelmatig dat bepaalde hulp alleen mét label verkregen kan worden. Het zou mooi zijn als dat niet nodig is jaquote:Op woensdag 14 juli 2021 11:21 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Even voor de zekerheid: het is niet mijn mening dat je geen ADHD 'vast kan stellen' zonder problemen in het dagelijks functioneren. Dat is hoe de classificatie werkt, je móet voldoen aan het criterium dat er interferentie is in het functioneren, anders krijg je het label niet.
Dat er dan vervolgens mensen zijn die pas op latere leeftijd wel de classificatie krijgen, kan meerdere oorzaken hebben: of ze hadden als kind wel problemen maar die werden niet (goed) gezien, of de eisen die nu gesteld worden zij zo veranderd dat iemand nu wel problemen ondervindt (je ziet dat bijvoorbeeld bij overgang naar de middelbare school of zelfstandig wonen), of er is iets anders aan de hand dan ADHD. Dat eerste komt natuurlijk veel voor, dat kinderen adaptief zijn en internaliseren en dat er niet goed naar ze gekeken wordt. Maar vlak dat laatste ook niet uit, ik kom genoeg mensen tegen die in de GGZ 'gediagnosticeerd' zijn met ADHD terwijl ze gewoon traumatisch hersenletsel in hun voorgeschiedenis hebben![]()
Het komt allemaal neer op mijn eerste punt: ADHD is niet 'iets'. Het is een verzameling symptomen, waarvan mensen besloten hebben dat ze in een bundeltje horen en dat ze bij een x aantal symptomen in een y mate, het label ADHD verdienen. Maar het zijn eigenschappen die bij iedereen in meer of mindere mate voorkomen, maar we hebben besloten om daar een keiharde ja of nee op te gooien in plaats van een soort glijdende schaal. Er gaan wel steeds meer stemmen op om psychiatrische problematiek in een continuum te zien (je kunt ook een beetje dwangmatig zijn, of soms druk), maar zover zijn we nog niet helaas.
Daarom heeft een label in mijn ogen niet zoveel zin. Het gaat veel meer om de beschrijving: hoe werkt jouw hoofd, hoe werken andere hoofden, hoe kunnen we jouw hoofd helpen om beter te functioneren in hoe onze maatschappij is vormgegeven? En soms is het fijn om daar een psycholoog voor in te zetten en soms kunnen ouders, kinderen en leerkrachten dat ook prima zelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 27% gewijzigd door laziness op 14-07-2021 16:16:28 ]Ik heb je lief mijn hele leven
Haha, nee de mijne is uitermate netjes, beetje te veel soms zelfs. Kind heeft op bepaalde vlakken ook OCD neigingen trouwensquote:Op woensdag 14 juli 2021 12:55 schreef mefke79 het volgende:
Lastig Lazi! Mijn ervaring is dat al je maar weet dat ze anders denken, dat je er dan heel veel mee kan. Ik las ooit ergens dat de gemiddelde add'er overal sokken laat slingeren. Of het waar is, geen idee, maar N=1 het klopt. Het zou mij ook echt niets verbazen als mijn man dezelfde diagnose zou krijgen als ie nu getest wordt. En juist daarom botst het soms zo tussen hem en de jongens. Maar goed, hij heeft allerlei coping strategieën ontwikkeld en de jongens (nog) niet. Succes met dingen uitzoeken en handvatten vinden.
niet alleen vergoeding, ook het voortgezet onderwijs en verder vraagt om een officiele verklaring en die moet dan toch echt weer afgegeven worden door een bureau wat als eis stelt dat er leestesten afgenomen zijn. Die overigens natuurlijk ook te faken zijnquote:Op woensdag 14 juli 2021 13:24 schreef Lemijn het volgende:
Over zoveel keer maximaal laag moeten scoren voor je de diagnose dyslexie kan krijgen: dat gaat over een vergoed diagnose-traject, dus over geld. Niet over de criteria van dyslexie.
Heel simpel gezegd: het geeft hem de rust om zijn werk te doen en te overzien. Hij haakt nu niet meer meteen af als ie het niet snapt, hij zet door. En je kan hem daar nu ook op aanspreken en aanmoedigen, dat kwam eerst helemaal niet aan. Volgens de juf in de klas werkt hij ook netter en sneller. Hij omschreef het zelf als dat hij nu veel minder lijstjes in zijn hoofd heeft van dingen die moeten, die hij moet onthouden en dat hij minder het gevoel heeft dat hij alles hoort en ziet. Hij kan zich beter afsluiten dus.quote:
Of zelfs 'gewoon' trauma. Of hechtingsgedoe. Wordt ook niet per se iedereen rustiger of georganiseerder van.quote:Op woensdag 14 juli 2021 11:21 schreef Clubsoda het volgende:
ik kom genoeg mensen tegen die in de GGZ 'gediagnosticeerd' zijn met ADHD terwijl ze gewoon traumatisch hersenletsel in hun voorgeschiedenis hebben![]()
Ik dacht dat dat gewoon man-eigen wasquote:Op woensdag 14 juli 2021 12:55 schreef mefke79 het volgende:
Lastig Lazi! Mijn ervaring is dat al je maar weet dat ze anders denken, dat je er dan heel veel mee kan. Ik las ooit ergens dat de gemiddelde add'er overal sokken laat slingeren. Of het waar is, geen idee, maar N=1 het klopt. Het zou mij ook echt niets verbazen als mijn man dezelfde diagnose zou krijgen als ie nu getest wordt. En juist daarom botst het soms zo tussen hem en de jongens. Maar goed, hij heeft allerlei coping strategieën ontwikkeld en de jongens (nog) niet. Succes met dingen uitzoeken en handvatten vinden.
Dat geloof ik directquote:Op woensdag 14 juli 2021 14:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Of zelfs 'gewoon' trauma. Of hechtingsgedoe. Wordt ook niet per se iedereen rustiger of georganiseerder van.
Maar die kom jij dan misschien weer wat minder tegen.
Dan ben ik ook een manquote:Op woensdag 14 juli 2021 14:47 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat gewoon man-eigen was. Ik kom zelf uit een vrouwenhuishouden en woon nu met 3 mannen in 1 huis, dus huishoudelijke blindheid schaar ik eigenlijk standaard onder het verschil in geslacht
.
Maar dyslexie is een hardnekkige lees- (en/of spelling) achterstand, dan is het toch logisch dat die achterstand gemeten moet worden? Bij de opticien moeten ze ook weten dat mijn ogen slecht zijn voor ze me lenzen aanmeten.quote:Op woensdag 14 juli 2021 13:47 schreef mefke79 het volgende:
[..]
niet alleen vergoeding, ook het voortgezet onderwijs en verder vraagt om een officiele verklaring en die moet dan toch echt weer afgegeven worden door een bureau wat als eis stelt dat er leestesten afgenomen zijn. Die overigens natuurlijk ook te faken zijn![]()
Het is iig bij beide methodes uit het zicht. Dat is al win! De heren in ons huishouden denken dat 'opruimen' hetzelfde is als 'neerleggen waar je het het laatst hebt gebruikt'. Op één of andere manier hebben ze een blinde vlek voor rondslingerende items op onlogische plekken.quote:Op woensdag 14 juli 2021 15:38 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Dan ben ik ook een manMijn man is veel meer van het opruimen, maar dan uit de categorie 'alles wat je niet ziet, bestaat niet'. Dus die gooit gerust een stapel papieren in een la terwijl ik die dan met structuur in een map wil hebben. Voor beide valt wat te zeggen en hij ergert zich aan mijn manier en ik aan die van hem.
Dyslexie kán een leesachterstand veroorzaken, maar het is een hersenaandoening. Kinderen die heel goed de context kunnen inschatten en associatief lezen, kunnen hun leesachterstand best goed verbloemen/compenseren. Je ziet dan bijvoorbeeld wel dat ze op DMT lager scoren dat je zou verwachten, niet in lijn met overige scores. Maar niet voldoende om echt eruit te springen en reden te hebben voor testen. Terwijl ze wel baat kunnen hebben bij extra tijd en aangepaste teksten e.d. Maar je hoort ook wel dat als iemand niet absoluut laag scoort, dat er dan per definitie geen sprake is van dyslexie. Edit: zo wordt het wel verwoord door de Stichting Dyslexie Nederland, dat iemand onder de laagste 10% moet scoren om de diagnose dyslexie te kunnen krijgen.quote:Op woensdag 14 juli 2021 15:59 schreef Hupje het volgende:
[..]
Maar dyslexie is een hardnekkige lees- (en/of spelling) achterstand, dan is het toch logisch dat die achterstand gemeten moet worden? Bij de opticien moeten ze ook weten dat mijn ogen slecht zijn voor ze me lenzen aanmeten.
Je kunt het ook brengen als 'we gaan kijken wat je al goed kan en wat je lastig vindt, want dan weten we waar we je mee kunnen gaan helpen'.
Ja dat is zo simpel nog niet want als iemand ongewoon gedrag van zichzelf als gewoon bestempelt want dat is het voor hem, dan kom je daar natuurlijk niet uitquote:Op woensdag 14 juli 2021 16:24 schreef Phaidra het volgende:
Hahaha lazi, dat kan inderdaad een heel ander beeld geven.
Je kan in wezen dus de vraag stellen of iemand met ASS wel in staat is om te reflecteren op zijn eigen gedrag.quote:Op woensdag 14 juli 2021 16:29 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja dat is zo simpel nog niet want als iemand ongewoon gedrag van zichzelf als gewoon bestempelt want dat is het voor hem, dan kom je daar natuurlijk niet uitBen heel benieuwd hoe de mensen met verstand er van daar dan naar kijken.
Precies! Dat is dus exact waar ik het vervolgens met de meneer over had. Dat de zelfreflectie te kort schiet hier. De vragen werden ook heel zwart wit opgepakt of de vraag bestond uit twee delen en als aan één deel was voldaan was het goed. Het was een interessante eyeopener alleen al om die lijst in te vullen en te vergelijken hoe we dingen zagen en vragen opvattenquote:Op woensdag 14 juli 2021 16:31 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Je kan in wezen dus de vraag stellen of iemand met ASS wel in staat is om te reflecteren op zijn eigen gedrag.
En het is vanuit die specifieke problematiek ook volstrekt logisch dat zelfreflectie lastig is. Wel een interessant traject zo, inderdaad!quote:Op woensdag 14 juli 2021 16:35 schreef laziness het volgende:
[..]
Precies! Dat is dus exact waar ik het vervolgens met de meneer over had. Dat de zelfreflectie te kort schiet hier. De vragen werden ook heel zwart wit opgepakt of de vraag bestond uit twee delen en als aan één deel was voldaan was het goed. Het was een interessante eyeopener alleen al om die lijst in te vullen en te vergelijken hoe we dingen zagen en vragen opvatten
Helemaal eens met je post; ik had de reactie van mefke gelezen als dat het voor een mogelijk dyslectisch kind stom is om een leesonderzoek te moeten doen.quote:Op woensdag 14 juli 2021 16:17 schreef Phaidra het volgende:
Dyslexie kán een leesachterstand veroorzaken, maar het is een hersenaandoening.
Ah vandaarquote:Op woensdag 14 juli 2021 17:02 schreef Hupje het volgende:
[..]
Helemaal eens met je post; ik had de reactie van mefke gelezen als dat het voor een mogelijk dyslectisch kind stom is om een leesonderzoek te moeten doen.
Zo vind ik het heel gewoon om 1 item wasgoed met 2 dezelfde wasknijpers op te hangen, terwijl een ander dat absoluut niet gewoon zal vinden.quote:Op woensdag 14 juli 2021 16:29 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja dat is zo simpel nog niet want als iemand ongewoon gedrag van zichzelf als gewoon bestempelt want dat is het voor hem, dan kom je daar natuurlijk niet uitBen heel benieuwd hoe de mensen met verstand er van daar dan naar kijken.
Dat vind ik niet helemaal fair obv het gesprek totnogtoe. Je eigen kader is al snel wat je gewoon vindt. Daar hoef je geen autisme voor te hebben. Ook binnen het 'normale' spectrum is meer dan genoeg variatie om een enorme diversiteit in normaal te hebben.quote:Op woensdag 14 juli 2021 16:31 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Je kan in wezen dus de vraag stellen of iemand met ASS wel in staat is om te reflecteren op zijn eigen gedrag.
quote:Op woensdag 14 juli 2021 17:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo vind ik het heel gewoon om 1 item wasgoed met 2 dezelfde wasknijpers op te hangen, terwijl een ander dat absoluut niet gewoon zal vinden.
2 verschillende wasknijpers op 1 item zou ik wel ongewoon vinden
Er blijft een sok onder het bed of in onder de bank liggen, er is een sok in een laars blijven zitten, er is een sok in een broek blijven hangen, er ligt een sok onder een matras of in de legobak, er zat een gat in een sok dus die ene is weggegooid en de ander in de was gedaan, de ene sok is allang gewassen en de ander ligt op de bodem van een bodemloze mand met was. En dan gooi ik eens per kwartaal alle 'solosokken' weg, en dan komt de andere helft uiteraard weer boven water, die dan weer solosok zijnquote:Op woensdag 14 juli 2021 16:17 schreef Cathmar het volgende:
Ik heb net zeker 30 single sokken in de vuilnisbak gekieperd. Ik snap ècht niet hoe dat kan.
Haat aan wasknijpers, dus die gebruik ik alleen op een pak koekjes, suiker of snoepjesquote:Op woensdag 14 juli 2021 17:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo vind ik het heel gewoon om 1 item wasgoed met 2 dezelfde wasknijpers op te hangen, terwijl een ander dat absoluut niet gewoon zal vinden.
2 verschillende wasknijpers op 1 item zou ik wel ongewoon vinden
Als een kind door zowel de eigen docenten als de hulp van buitenaf als dyslectisch wordt gezien omdat het echt aan alle kenmerken voldoet is het behoorlijk frustrerend voor dat kind om eerst nog drie keer 30 woordjes te moeten lezen in x minuten als zelfs 1 woordje al een gevecht is. Dan kan je ook na 10 woordjes zeggen 'lukt niet, we stoppen'. Maar nee, dan moet het dus een bepaalde tijd later nog een keer en dan nog een keer. En al die tijd gaat het kind niet vooruit en wordt niet extra geholpen. Dat vonden ze bij ons op school gewoon not done. Het is alsof je ziet dat het kind slecht ziet maar eerst maar eens gaat afwachten of dat niet uit zichzelf beter wordt terwijl je ook wel weet dat een bril een beter plan is. En bedenk dan dat het in ons geval speelde eind groep 5 (!), hij ploeterde al bijna 3 jaar zonder echte vooruitgang en zag om zich heen iedereen fluitend leren lezen. Lekker voor je zelfvertrouwen ook...not.quote:Op woensdag 14 juli 2021 17:06 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ah vandaar. Het is natuurlijk wel heel demotiverend als er minstens 3-5 toetsen laag gescoord moet zijn (ik ken de criteria niet precies), terwijl je misschien al veel eerder ziet dat het gewoon écht niet lukt.
Daar heb je ook een punt ja. Kan je je eigen gedrag abnormaal vinden, of alleen als je het toetst aan een ander en zijn/haar referentiekader?quote:Op woensdag 14 juli 2021 17:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat vind ik niet helemaal fair obv het gesprek totnogtoe. Je eigen kader is al snel wat je gewoon vindt. Daar hoef je geen autisme voor te hebben. Ook binnen het 'normale' spectrum is meer dan genoeg variatie om een enorme diversiteit in normaal te hebben.
Hier thuis liggen de beide normalen iig een behoorlijk eind uiteen.
En het hip maken om 2 verschillende aan te hebbenquote:Op woensdag 14 juli 2021 17:36 schreef Burdie het volgende:
Gewoon niet al te veel waarde aan sokken hechten, regelmatig de eenligen weggooien en regelmatig de voorraad aanvullen, is hoe ik het doe.
Ik kan mijn eigen gedrag wel abnormaal vinden, maar ik weet niet of dat voor iedereen geldtquote:Op woensdag 14 juli 2021 18:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Daar heb je ook een punt ja. Kan je je eigen gedrag abnormaal vinden, of alleen als je het toetst aan een ander en zijn/haar referentiekader?
Daar zal ik dan weer nooit wasknijpers voor gebruiken, wel van die klemmetjes, maar meestal (ook) een istad zakje van Ikea, want een spuughekel aan knoeisuiker in de kast.quote:Op woensdag 14 juli 2021 17:37 schreef Burdie het volgende:
[..]
Haat aan wasknijpers, dus die gebruik ik alleen op een pak koekjes, suiker of snoepjes.
Mijn wederhelft kennende heb ik dan 8 open zakken suiker....quote:Op woensdag 14 juli 2021 18:23 schreef Vanyel het volgende:
Daarom suiker in
https://www.marktplaats.n(...)ag-vintage-blik.html
te lui voor plaatje plakken, sorry
Suiker zit bij mij in een afgesloten bus, was even een voorbeeldjequote:Op woensdag 14 juli 2021 18:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar zal ik dan weer nooit wasknijpers voor gebruiken, wel van die klemmetjes, maar meestal (ook) een istad zakje van Ikea, want een spuughekel aan knoeisuiker in de kast.
die gaat gewoon op..quote:Op woensdag 14 juli 2021 18:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Suiker zit bij mij in een afgesloten bus, was even een voorbeeldje. Op een zak chips oid dan.
Ik snap dus niks van die klemmenquote:
Die heet bij ons sluitclippieclappie (op z'n Nederlands uitgesproken), onze peuter noemt het ook zoquote:
Haha ditquote:Op woensdag 14 juli 2021 22:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik snap dus niks van die klemmenBij ons ook wasknijpers!
Nee, zelf tickets en hotel los geboekt. Hotel kunnen we tot 24 uur van tevoren kosteloos annuleren. Geld voor de tickets zullen we wel kwijt zijn als we niet gaan. Ik denk dat het een last-minute beslissing wordt. Ik zou het geen enkel probleem vinden om bij terugkomst in quarantaine te moeten, het gaat ons er vooral om hoe het daar ter plekke zal zijn. We willen gewoon de familie weer kunnen zienquote:Op woensdag 14 juli 2021 22:09 schreef laziness het volgende:
@:Amsel, gaan jullie met Tui naar Menorca?
quote:
Deze bijwerking had een vriendin van me ook. Zolang je geen last krijgt met ademhaling is er niks aan de hand zei de huisartsquote:Op woensdag 14 juli 2021 23:11 schreef mefke79 het volgende:
Suiker gaat in een plastic voorraadbox maar alle losse zakjes meel of rozijnen ofzo gaan in van die hersluitbare zakken van de IKEA, echt ideaal.
Ik vermoed dat er op mij ook best een label te plakken valt en op man ook. Maar wij redden ons prima, hebben er mee leren leven en als we maar in control zijn lukt het prima. Maar vooral man herkent zich enorm in het afgeleid zijn op school. Is allemaal goed gekomen, gaat bij onze jongens vast ook lukken.
Ik lijk een licht allergische reactie op de tweede prik te hebben, alsof ik verse ananas op heb. Licht tintelende tong en wang/gezicht en heel typisch alleen links. Begon ook binnen een halve minuut na prik, alsof je zo'n verdoving van de tandarts krijgt. Ik had om de tijd te doden en wat suiker binnen te krijgen een lolly mee. Kon op zich vrij goed op de stoel zitten zelfs, het meest pijnlijke was de rit er naar toe
Die reactie klinkt wel een beetje eng. Hopelijk trekt het snel weg!quote:Op woensdag 14 juli 2021 23:11 schreef mefke79 het volgende:
Suiker gaat in een plastic voorraadbox maar alle losse zakjes meel of rozijnen ofzo gaan in van die hersluitbare zakken van de IKEA, echt ideaal.
Ik vermoed dat er op mij ook best een label te plakken valt en op man ook. Maar wij redden ons prima, hebben er mee leren leven en als we maar in control zijn lukt het prima. Maar vooral man herkent zich enorm in het afgeleid zijn op school. Is allemaal goed gekomen, gaat bij onze jongens vast ook lukken.
Ik lijk een licht allergische reactie op de tweede prik te hebben, alsof ik verse ananas op heb. Licht tintelende tong en wang/gezicht en heel typisch alleen links. Begon ook binnen een halve minuut na prik, alsof je zo'n verdoving van de tandarts krijgt. Ik had om de tijd te doden en wat suiker binnen te krijgen een lolly mee. Kon op zich vrij goed op de stoel zitten zelfs, het meest pijnlijke was de rit er naar toe
Wij moesten voor de oudste een lijst invullen, ging dan over sociaal emotionele ontwikkeling. Dat hebben we samen gedaan met de psychologe. Die kon uitleg geven bij sommige vragen, want ze waren niet allemaal even duidelijk gesteld. En uiteindelijk kwamen we dan tot 1 antwoord. Meeste vragen waren trouwens wel eenduidig te beantwoorden.quote:Op woensdag 14 juli 2021 16:22 schreef laziness het volgende:
Mijn heren zijn juist pietluttig precies, veel meer dan ik. Echt van, het moet precies recht liggen of die beker staat altijd links in de kast![]()
Overigens vulden we voor de meneer ook nog een autisme lijst in. Ieder eentje. Opvallend hoe alleen al de opvatting van gewoon en ongewoon nogal verschilde tussen ons en daardoor heel andere uitkomsten gaf
Dit is te kort door de bocht! Dat verschilt per persoon met ass, net als bij mensen zonder ass.quote:Op woensdag 14 juli 2021 16:31 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hoezo snap je die klemmen niet? Vind je ze gewoon onhandig?quote:Op woensdag 14 juli 2021 22:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik snap dus niks van die klemmenBij ons ook wasknijpers!
Interessante discussies hier! Ook bij mij is ADD op mijn 26ste vastgesteld en ik was blij met het label. Alles viel op zijn plek! Ik was dus niet raar maar er was een verklaring voor veel dingen.
De sokkentheorie klopt ook
Ik ben niet heel goed bekend in de wereld van ASS, dus correct me if I'm wrong, maar ik vind goed kunnen tekenen toch niet echt een kenmerk van ASS, terwijl iets als overmatig behoefte aan regelmaat (om maar iets te noemen) dat wel meer is. Dat gedrag wordt gezien als afwijkend van de norm, terwijl diegene met ASS het juist normaal of zelfs noodzakelijk vindt om te kunnen functioneren. Mijn vermoeden is, dat dat (veel) vaker voorkomt bij mensen met ASS dan zonder, maar ik begrijp dat het kort door de bocht is en zeker niet 100% toepasbaarquote:Op donderdag 15 juli 2021 08:08 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wij moesten voor de oudste een lijst invullen, ging dan over sociaal emotionele ontwikkeling. Dat hebben we samen gedaan met de psychologe. Die kon uitleg geven bij sommige vragen, want ze waren niet allemaal even duidelijk gesteld. En uiteindelijk kwamen we dan tot 1 antwoord. Meeste vragen waren trouwens wel eenduidig te beantwoorden.
[..]
Dit is te kort door de bocht! Dat verschilt per persoon met ass, net als bij mensen zonder ass.
Zo zijn er mensen met ass die heel goed zijn in rekenen of heel gedetailleerd tekenen.
Ik kom niet verder dan stokpoppetjes en toch ass.
@:Mefke, hoe is het nu? Niet meer last gekregen?
Tot zover de vakantie voorpret.quote:Op donderdag 15 juli 2021 08:57 schreef exode het volgende:
Nou we mogen de GGD gaan bellen om de prikafspraak van verloofde te verplaatsen. Gisterenavond weer hoge koorts en nu nog steeds koorts. Moedeloos.
Ik hoop wel dat ze ergens volgende week kan, anders wordt het erg dicht op onze reis en dan zal je zien dat ze er ziek van wordt met haar huidige verminderde weerstand.
Driewerf klotequote:Op donderdag 15 juli 2021 08:57 schreef exode het volgende:
Nou we mogen de GGD gaan bellen om de prikafspraak van verloofde te verplaatsen. Gisterenavond weer hoge koorts en nu nog steeds koorts. Moedeloos.
Ik hoop wel dat ze ergens volgende week kan, anders wordt het erg dicht op onze reis en dan zal je zien dat ze er ziek van wordt met haar huidige verminderde weerstand.
Verzetten. Je mag niet ziek zijn tijdens de prik. Staat in de mail als het goed is.quote:Op donderdag 15 juli 2021 09:12 schreef F_r het volgende:
Beterschap voor je vriendin Exode. Ik mag morgen ook voor mijn 2e inenting ik ben alleen nog erg verkouden en hoest. Maandag negatief getest en heb geen koorts geen idee wat nu te doen.
quote:Als je in thuisquarantaine zit en/of klachten hebt die op Corona lijken zoals verkoudheid, benauwdheid of koorts, kun je niet komen. Het is dan belangrijk dat je jezelf eerst laat testen.
Zo ziet de afspraak eruit
Kom vijf minuten voordat je aan de beurt bent. Je krijgt eerst een aantal vragen, daarna volgt de vaccinatie en na afloop moet je nog een kwartier blijven ter nazorg. Houd er dus rekening mee dat je ongeveer 30 minuten op de locatie aanwezig bent.
De afspraak verzetten of afzeggen
Bel voor het verzetten of afzeggen van jouw afspraak met het Landelijk Vaccinatie Afsprakennummer 0800-7070. We verzoeken je om jouw afspraken alleen te verzetten als het écht niet anders kan. Bijvoorbeeld bij corona-gerelateerde klachten, andere medische redenen of bij uiterst dringende persoonlijke omstandigheden.
Als wij de afspraak afzeggen
Het kan gebeuren dat je afspraak om een bepaalde reden niet kan doorgaan. In dat geval bellen we je van tevoren.
Even bellen voor advies? Maar ik denk dat ik zelf zou verzetten, je immuunsysteem is al bezig met een ander virus. Bij de kinderen heb ik vaccinaties ook altijd uitgesteld als ze niet lekker waren.quote:Op donderdag 15 juli 2021 09:12 schreef F_r het volgende:
Beterschap voor je vriendin Exode. Ik mag morgen ook voor mijn 2e inenting ik ben alleen nog erg verkouden en hoest. Maandag negatief getest en heb geen koorts geen idee wat nu te doen.
quote:
https://www.rivm.nl/covid(...)e-en-medicijngebruikquote:Als je ziek bent en je hebt een afspraak voor vaccinatie
Als je klachten hebt die kunnen passen bij corona (verkoudheidsklachten, verhoging/koorts benauwdheid, hoesten, verlies van smaak en reuk) kun je niet naar de vaccinatieafspraak komen. Blijf thuis, laat je testen en houd je aan de beschermingsregels totdat je de testuitslag hebt.
Als blijkt uit de test dat je geen corona hebt, kun je gevaccineerd worden als je geen koorts (meer) hebt.
Als blijkt uit de test dat je corona hebt, ga je in thuisisolatie en kun je later gevaccineerd worden als je weer beter bent. Je kunt gevaccineerd worden vanaf acht weken na de positieve testuitslag.
Handigquote:Op donderdag 15 juli 2021 09:32 schreef Vaiana het volgende:
Wat rot dat ze zo ziek is exode.
Collega vertelde van een kennis die zou gaan trouwen, hij is op zijn vrijgezellenfeestje besmet dus nu kan de bruiloft niet door gaan.
Jup... Dezelfde collega heeft binnenkort zelf ook een vrijgezellenfeestje en bruiloft, en die wilden met het feestje in Utrecht gaan stappen. Daar gaat collega ook maar eens opperen of ze beter niet gewoon ergens op een kampeerboerderij ofzo kunnen gaan zitten.quote:
Als je partner niet al een bridezilla was dan is deze dat nu waarschijnlijk wel.quote:Op donderdag 15 juli 2021 09:32 schreef Vaiana het volgende:
Collega vertelde van een kennis die zou gaan trouwen, de bruidegom is op zijn vrijgezellenfeestje besmet dus nu kan de bruiloft niet door gaan.
Nou echt hoor, yikes. Ik heb het al heel vaak gezegd, maar ik ben zó blij dat wij in 2019 getrouwd zijn.quote:Op donderdag 15 juli 2021 09:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
Als je partner niet al een bridezilla was dan is deze dat nu waarschijnlijk wel.
(Of groomzilla)
Ooooh dat is zo balen!quote:Op donderdag 15 juli 2021 08:58 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Jongste is verkouden met hoesten. Dus op naar de teststraat straks... Vanmiddag hebben we voor de kinderen een afspraak bij het gemeentehuis voor een nieuw paspoort. Het oude is verlopen, dus als we op vakantie willen, móét die afspraak doorgaan (het was een paar weken geleden nog het enige gaatje in de agenda bij het gemeentehuis). Het universum haat ons.
Moet ik nou lachen of huilen om dit soort verhalen?quote:Op donderdag 15 juli 2021 09:28 schreef exode het volgende:
Nog een keer testen was ook het advies van de huisarts maar ze acht de kans erg groot dat het dus RS is. RS heerst op het KDV van Juul, vastgesteld ook.
Alleen nu testen kan echt niet, ze ligt van de 24 uur 22 uur in het donker met zo min mogelijk geluid.
Dus ze zou pas kunnen testen als ze weer een beetje op de been is.
Ik had net een korte call met collega's en allemaal zaten ze thuis met minstens 1 ziek familielid. Geen van allen Corona. Wat een zomer dit....
Maar 1 had een bizar verhaal: buren zitten met Corona thuis, allemaal 2 x prik gehad en de 2 weken voorbij. Gingen naar een bruiloft, iedereen was getest, ook zij. Heeft er 1 iemand met de QR code gekloot en die heeft 50 van de 90 gasten aangestoken...Echt....hoe kan je dat doen?
Kunnen mensen tegenwoordig niet meer nadenken ofzo?quote:Op donderdag 15 juli 2021 09:34 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Jup... Dezelfde collega heeft binnenkort zelf ook een vrijgezellenfeestje en bruiloft, en die wilden met het feestje in Utrecht gaan stappen. Daar gaat collega ook maar eens opperen of ze beter niet gewoon ergens op een kampeerboerderij ofzo kunnen gaan zitten.Daar moet je toch niet aan denken, geen enkele annuleringsverzekering dekt dat meer.
Wat een puinhoop. Kan je dus letterlijk alles afzeggen. Je zou haast 2 weken voor de bruiloft al lekker in quarantine gaan. Gewoon voor de zekerheid.quote:Op donderdag 15 juli 2021 09:32 schreef Vaiana het volgende:
Collega vertelde van een kennis die zou gaan trouwen, de bruidegom is op zijn vrijgezellenfeestje besmet dus nu kan de bruiloft niet door gaan.
To be fair, die plannen waren gemaakt toen iedereen dacht dat in de zomer de wereld wel van het slot zou zijn. Maar toch he, met voortschrijdend inzicht zou ik dan de plannen al wel wat aangepast hebben.quote:Op donderdag 15 juli 2021 09:40 schreef Burdie het volgende:
[..]
Kunnen mensen tegenwoordig niet meer nadenken ofzo?.
Ja gewoon lekker een maand van tevoren je vrijgezellenfeestje en dan samen in thuisquarantaine gaan.quote:Op donderdag 15 juli 2021 09:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wat een puinhoop. Kan je dus letterlijk alles afzeggen. Je zou haast 2 weken voor de bruiloft al lekker in quarantine gaan. Gewoon voor de zekerheid.
Nu het daar oranje is dekt de reisverzekering niet alles meer als je toch zou gaan. Dat is een afweging die je moet maken.quote:Op woensdag 14 juli 2021 23:31 schreef Amsel het volgende:
[..]
Nee, zelf tickets en hotel los geboekt. Hotel kunnen we tot 24 uur van tevoren kosteloos annuleren. Geld voor de tickets zullen we wel kwijt zijn als we niet gaan. Ik denk dat het een last-minute beslissing wordt. Ik zou het geen enkel probleem vinden om bij terugkomst in quarantaine te moeten, het gaat ons er vooral om hoe het daar ter plekke zal zijn. We willen gewoon de familie weer kunnen zien
Nou, het was me ook echt ontschoten. De oude ID-kaarten zijn al een half jaar verlopen, een jaar geleden netjes een brief gehad enzo, maar toen had ik geen zin om het te regelen als je toch niet op vakantie kanquote:Op donderdag 15 juli 2021 09:38 schreef laziness het volgende:
[..]
Ooooh dat is zo balen!
Hier ook een verlopen paspoort bij kind. Eerste gaatje toen we het ontdekten was over 2 weken. Dat was dus afgelopen maandag. Ik had dus niet meer aan dat toestemmingsformulier gedachtdus werden we weer weg gestuurd. Om het voor de vakantie te regelen was de enige mogelijkheid nog via de spoed procedure dus sowieso duur grapje. Kom ik daar gisteren weer, blijkt dat toen we 5 jaar geleden een paspoort aanvroegen, de ID kaart nog een week geldig was en die mag je naast elkaar hebben dus die is toen niet ingenomen en die hadden we nu ook mee moeten brengen.
Mevrouw achter de balie vond het maar stom dat we dat 5 jaar later echt niet meer op ons netvlies hadden.
Toen heb ik die als vermist opgegeven ter plekke en dan kunnen we nu morgen dan als het goed is dat paspoort afhalen.
Echt deze zomer is op vakantie gaan alleen maar één stress bom.
Het wordt nog erger hoorde ik net:quote:Op donderdag 15 juli 2021 09:39 schreef vencodark het volgende:
[..]
Moet ik nou lachen of huilen om dit soort verhalen?![]()
Mensen toch.
Of gewoon niet?quote:Op donderdag 15 juli 2021 09:34 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Jup... Dezelfde collega heeft binnenkort zelf ook een vrijgezellenfeestje en bruiloft, en die wilden met het feestje in Utrecht gaan stappen. Daar gaat collega ook maar eens opperen of ze beter niet gewoon ergens op een kampeerboerderij ofzo kunnen gaan zitten.Daar moet je toch niet aan denken, geen enkele annuleringsverzekering dekt dat meer.
Wij zouden naar de US vorig jaar, maar uiteindelijk heeft dat paspoort alleen Europa gezien. Wel weer een nieuw paspoort nu want hoop doet leven dat het toch ergens die 5 jaar wel gaat lukken om de plas over te stekenquote:Op donderdag 15 juli 2021 09:56 schreef Phaidra het volgende:
Oh ja, tip: wij kiezen voor de kinderen nu toch voor een paspoort ipv ID-kaart, omdat je vanaf 1 oktober niet meer met ID-kaart naar Groot-Brittannië mag. En wij willen eigenlijk wel een keer die kant op tussen nu en 5 jaar.
Zo hadden wij voor de oudste ook gelijk een paspoort gekozen, toen hij 8 maanden was en we voor het eerst naar het buitenland gingen. Grootse plannen om nog een keer een lange reis te maken voor hij leerplichtig zou worden. Uiteindelijk ook niks van terecht gekomen. En dat zonder covidquote:Op donderdag 15 juli 2021 10:03 schreef laziness het volgende:
[..]
Wij zouden naar de US vorig jaar, maar uiteindelijk heeft dat paspoort alleen Europa gezien. Wel weer een nieuw paspoort nu want hoop doet leven dat het toch ergens die 5 jaar wel gaat lukken om de plas over te steken![]()
Maar de UK is een goede om het ook voor geregeld te hebben inderdaad![]()
Reizen is wel ingewikkelder dan ooit geworden inmiddels en niet alleen door covid.
Ik ga heel hard duimen.quote:Op donderdag 15 juli 2021 10:30 schreef exode het volgende:
Afspraak 2e prik verzet, het is megadruk met mensen die hun afspraak willen verzetten vanwege ziek zijn. Volgende week woensdag is ze nu ingepland, hoop toch wel dat ze dan aardig opgeknapt is.
Oh shit… wat ontzettend balen zeg!quote:Op donderdag 15 juli 2021 11:12 schreef Jagärtrut het volgende:
Ja, wij waren dus van die mensen die al op vakantie waren. Met de nadruk op waren. 3 hele dagen, op een idyllische camping aan een beekje in Duitsland, tussen Koblenz en Keulen. Ok, gister was iets minder idyllisch, met de hele dag regen. En het water Inn het beekje was toch ook wel flink gestegen.
Om 2 uur vannacht werden we wakker gemaakt dat we de tent nu moesten inpakken, want het water was nog een halve meter gestegen en was op een mate van de voortent. Toen we klaar waren met inpakken dreef de tent in het water....
Om 7 uur vanmorgen stonden we weer voor ons huis. Morgen der boek schoonmaken en maar eens kijken hoe en wat. Wat een drama zeg...
Oef....wat ellendig. Dat is echt wel een rottige manier om je vakantie af te moeten breken, zo midden in de nacht (en in de regen).quote:Op donderdag 15 juli 2021 11:12 schreef Jagärtrut het volgende:
Ja, wij waren dus van die mensen die al op vakantie waren. Met de nadruk op waren. 3 hele dagen, op een idyllische camping aan een beekje in Duitsland, tussen Koblenz en Keulen. Ok, gister was iets minder idyllisch, met de hele dag regen. En het water Inn het beekje was toch ook wel flink gestegen.
Om 2 uur vannacht werden we wakker gemaakt dat we de tent nu moesten inpakken, want het water was nog een halve meter gestegen en was op een mate van de voortent. Toen we klaar waren met inpakken dreef de tent in het water....
Om 7 uur vanmorgen stonden we weer voor ons huis. Morgen der boek schoonmaken en maar eens kijken hoe en wat. Wat een drama zeg...
Onze jongste vond het het beste avontuur ooit. Die zat te glunderen in de auto en iedereen toe te roepen..quote:Op donderdag 15 juli 2021 11:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oef....wat ellendig. Dat is echt wel een rottige manier om je vakantie af te moeten breken, zo midden in de nacht (en in de regen).
Sterkte.quote:Op donderdag 15 juli 2021 11:12 schreef Jagärtrut het volgende:
Dat vind ik dan wel weer schattig! Maar pf, dat is echt niet leuk om zo te vertrekken.quote:Op donderdag 15 juli 2021 11:19 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Onze jongste vond het het beste avontuur ooit. Die zat te glunderen in de auto en iedereen toe te roepen..
quote:Op donderdag 15 juli 2021 11:12 schreef Jagärtrut het volgende:
Het regentquote:Op donderdag 15 juli 2021 11:25 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer schattig! Maar pf, dat is echt niet leuk om zo te vertrekken.
Wij kregen vanochtend om 6.10 een appje van mijn ouders. 'we zijn veilig thuis, verhaal volgt'. Die zaten in de Ardennen, kregen daar om 1 uur een modderlawine langs het vakantiehuis af waarbij bomen, stenen en schuurtjes mee van de berg gingen. DUs die hebben koffie gezet, ingepakt, de weg vrijgemaakt en zijn toen de berg op gaan rijden want berg af richting La Roche ging al niet meer. Uiteindelijk op de snelweg voor Luik opgewacht door de politie en toen onder begeleiding door Luik. Ze waren nog van alles tegengekomen op de weg vannacht; bomen, kano's, water, stenen...
Ik heb nog steeds een lichte tinteling links, mijn wang en tong voelen anders aan, maar dat is het dan ook. Ik ga de bijwerking wel melden, moet even het batchnummer zoeken en erbij zetten.
quote:Op donderdag 15 juli 2021 11:19 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Onze jongste vond het het beste avontuur ooit. Die zat te glunderen in de auto en iedereen toe te roepen..
Wel 2 eindbazen dat ze eerst nog koffie gaan zetten.quote:Op donderdag 15 juli 2021 11:25 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer schattig! Maar pf, dat is echt niet leuk om zo te vertrekken.
Wij kregen vanochtend om 6.10 een appje van mijn ouders. 'we zijn veilig thuis, verhaal volgt'. Die zaten in de Ardennen, kregen daar om 1 uur een modderlawine langs het vakantiehuis af waarbij bomen, stenen en schuurtjes mee van de berg gingen. DUs die hebben koffie gezet, ingepakt, de weg vrijgemaakt en zijn toen de berg op gaan rijden want berg af richting La Roche ging al niet meer. Uiteindelijk op de snelweg voor Luik opgewacht door de politie en toen onder begeleiding door Luik. Ze waren nog van alles tegengekomen op de weg vannacht; bomen, kano's, water, stenen...
Ik heb nog steeds een lichte tinteling links, mijn wang en tong voelen anders aan, maar dat is het dan ook. Ik ga de bijwerking wel melden, moet even het batchnummer zoeken en erbij zetten.
Ze passen vaak niet goed, ik krijg ze dan niet dichtquote:Op donderdag 15 juli 2021 08:48 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hoezo snap je die klemmen niet? Vind je ze gewoon onhandig?
We hebben wel 20 van die dingen en gaan overal op.![]()
Bij mezelf vermoed ik ook weleens ADD dus de appel valt niet ver van de boom, of that’s the case.
Mijn verloofde zou hem ook hebben uitgesteld als de koorts weg was. Als je ziek bent, is je weerstand lager. Maar je kan het altijd even overleggen met je huisarts. Ik denk alleen wel dat je een recente test moet hebben om uberhaupt binnen te mogen daar.quote:Op donderdag 15 juli 2021 12:47 schreef MaJo het volgende:
ID kaartHelemaal niet over nagedacht, wij gaan over 2,5 op vakantie. Eens kijken of ik dat nog voor elkaar kan krijgen.
Ik heb zaterdag mijn tweede prik maar ik blijf maar ziek. Snotteren en keelpijn. Het gaat wel ietsje beter dus ik ga denk ik wel gewoon zaterdag en vul dan eerlijk de gezondheidsverklaring in. Of kun je beter de prik ook niet nemen als je net ziek bent geweest?
Een vriend was ziek maar heeft gelogen op de gezondheidsverklaring, die werd dus doodziek van de tweede prik. Niet zo slim ook
Ik zat ook al te denken, lekker nuchter stelquote:Op donderdag 15 juli 2021 11:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wel 2 eindbazen dat ze eerst nog koffie gaan zetten.
Ik ben de afgelopen maanden vrijwel standaard ziek dus die weerstand is al niets van overquote:Op donderdag 15 juli 2021 12:50 schreef exode het volgende:
[..]
Mijn verloofde zou hem ook hebben uitgesteld als de koorts weg was. Als je ziek bent, is je weerstand lager. Maar je kan het altijd even overleggen met je huisarts. Ik denk alleen wel dat je een recente test moet hebben om uberhaupt binnen te mogen daar.
Mijn collega's zo'n beetje allemaal (ik werk in het zuiden-zuiden). Wij wonen gelukkig net wat noorderlijker, maar bij een collega stond 50 cm water in de woonkamer.quote:Op donderdag 15 juli 2021 12:45 schreef exode het volgende:
Ah nee Jagar, wat naar! Gelukkig weer thuis.
Succes met alles weer opruimen en het weer thuis zijn. Balen hoor.
Ik vind het wel heftig die beelden uit Limburg, hier niemand met schade?
Vreselijk!quote:Op donderdag 15 juli 2021 13:23 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Mijn collega's zo'n beetje allemaal (ik werk in het zuiden-zuiden). Wij wonen gelukkig net wat noorderlijker, maar bij een collega stond 50 cm water in de woonkamer.
He jakkes, beterschapquote:Op donderdag 15 juli 2021 13:21 schreef Adrian4 het volgende:
Heftig Mefke en Jager!
Gelukkig is iedereen veilig.
Ik ben echt ziek van de tweede prik gisteren. Koorts, spierpijn en ook ik heb een tintelende tong.
Vervelend.. de tintelende tong kende ik nog niet. M’n man heeft hem ook gister gehad en ligt nu ook ziek in bed.quote:Op donderdag 15 juli 2021 13:21 schreef Adrian4 het volgende:
Heftig Mefke en Jager!
Gelukkig is iedereen veilig.
Ik ben echt ziek van de tweede prik gisteren. Koorts, spierpijn en ook ik heb een tintelende tong.
Ikquote:Op donderdag 15 juli 2021 13:34 schreef MaJo het volgende:
Zijn er ook mensen die niet ziek werden van de tweede prik?
1 nachtje is nog wel te overzien. Fijn dat je ook veel mensen kent die geen last hadden!quote:Op donderdag 15 juli 2021 13:35 schreef exode het volgende:
Wat een zieken na de prik!
Ik heb me 1 nacht beroerd gevoeld (had het vooral ijskoud en voelde me mhoaw) maar dat was na de nacht voorbij gelukkig.
Ik ken er genoeg hoor Majo, mijn zus, schoonzus, zwager, andere schoonzus, moeder, schoonouders, allemaal klachtenloos na de prik.
Fijn!quote:
Dat geeft de burger moedquote:Op donderdag 15 juli 2021 13:36 schreef BE het volgende:
Ja hoor, ik heb ook nergens last van gehad. Alleen een zere arm.
Ik ga er juist al van uit dat ik ziek word, dan kan het alleen nog maar meevallen hoop ikquote:Op donderdag 15 juli 2021 13:39 schreef Adrian4 het volgende:
De meeste die ik ken werden niet ziek!
Ik ging er ook gewoon echt van uit dat ik niet ziek zou worden
Wij hebben nog droge voeten, bij onze naaste buren en mijn schoonouders loopt het naar binnen.. Scholen hebben gezegd dat de kinderen niet hoeven te komen, ze zijn echter wel open voor wie dat wil. School van Sticker ligt vlakbij de waterbuffer de Dem die op overstromen staat, ik zag het echt niet zitten om hem daarheen te brengen..quote:Op donderdag 15 juli 2021 12:45 schreef exode het volgende:
Ah nee Jagar, wat naar! Gelukkig weer thuis.
Succes met alles weer opruimen en het weer thuis zijn. Balen hoor.
Ik vind het wel heftig die beelden uit Limburg, hier niemand met schade?
Woon jij zo dichtbij?quote:Op donderdag 15 juli 2021 13:57 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Wij hebben nog droge voeten, bij onze naaste buren en mijn schoonouders loopt het naar binnen.. Scholen hebben gezegd dat de kinderen niet hoeven te komen, ze zijn echter wel open voor wie dat wil. School van Sticker ligt vlakbij de waterbuffer de Dem die op overstromen staat, ik zag het echt niet zitten om hem daarheen te brengen..
Dikke knuffelquote:Op donderdag 15 juli 2021 11:12 schreef Jagärtrut het volgende:
Yes, in Heerlen. Wij wonen redelijk bovenaan een van de heuvels, en onze tuin loopt af dus wij zitten denk ik veilig (bij de buren loopt het niet af, daarom loopt het daar naar binnen en hier niet).quote:Op donderdag 15 juli 2021 13:59 schreef Ynske het volgende:
[..]
Woon jij zo dichtbij?
Hoop dat t droog blijft bij jullie!
Oh noquote:Op donderdag 15 juli 2021 14:04 schreef MaJo het volgende:
Peter R. de Vries overledenHet viel te verwachten, maar toch.
Ja idd.quote:Op donderdag 15 juli 2021 14:04 schreef MaJo het volgende:
Ik had eigenlijk wel goede hoop nu hij al meer dan een week verder was.quote:Op donderdag 15 juli 2021 14:04 schreef MaJo het volgende:
Qua overleven wel maar kleine kans dat hij er ook goed uit zou komen met een schot in het hoofd.quote:Op donderdag 15 juli 2021 14:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk wel goede hoop nu hij al meer dan een week verder was.
Het lijkt me ook niet het type om zwaar gehandicapt te leven. Tja wie wel, maar hem in het bijzonder niet.quote:Op donderdag 15 juli 2021 14:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Qua overleven wel maar kleine kans dat hij er ook goed uit zou komen met een schot in het hoofd.
Ik was toch stiekem hoopvol dat hij er doorheen zou komen. Onbekend hoe, maar toch.quote:Op donderdag 15 juli 2021 14:04 schreef MaJo het volgende:
In Helmond, toch?quote:Op donderdag 15 juli 2021 14:30 schreef Hupje het volgende:
Niet al die ziek-verhalen over de 2e prik aub. Ik zit nu de 15 minuten wachttijd uit
Precies dit. Met de dag groeide mijn hoop. Ik ben er gewoon misselijk van.quote:Op donderdag 15 juli 2021 14:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk wel goede hoop nu hij al meer dan een week verder was.
Jup, weer gelukt om in Helmond te komen én weer gauw te vertrekkenquote:
Dit eigenlijk. En die tong en gezicht. Voelt nog steeds niet 100% normaal, maar dat is het dan ook. Zag wel dat mijn hartslag behoorlijk hoger was vannacht dan normaal.quote:Op donderdag 15 juli 2021 15:53 schreef Malteser het volgende:
Prik 2 Pfizer: ik voelde me in de avond slap/moe/futloos, om 19.00 uur naar bed gegaan, dag erna weer prima.
Peter R: rip. Ik heb er geen woorden voor.
Nou dit jaquote:Op donderdag 15 juli 2021 14:24 schreef exode het volgende:
Wat een onvoorstelbaar waardeloos jaar is dit. Ik dacht dat 2020 al erg was.
nee, met zoveel honden niet naar buiten kunnen lijkt me de hel..en als de stroom dan ook nog uitvalt..quote:Op donderdag 15 juli 2021 21:54 schreef F_r het volgende:
Flat of niet dat water wil je niet binnen hebben.
haha, dat had ik ook gezien ja.. erg grappig.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:10 schreef Roomsnoes het volgende:
Van vanmorgen:
https://www.nu.nl/klimaat(...)er-honderd-jaar.html
Die naam van de woordvoerder. Dat vind ik dan wel grappig.
Wat ontzettend verdrietig.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:11 schreef Nanukerst het volgende:
Het is hier wel langzaam aan tot een slechte film aan het verworden. Bij ons thuis nog steeds droog, maar de zorgorganisatie waar ik voor werk heeft 3 locaties moeten evacueren. Al die mensen zijn op andere locaties onder gebracht, waaronder bij ons. Stel je een kantine voor die groot genoeg is voor 20 tafeltjes en waar nu 130 verwarde ouderen verkleumd in natte kleding en op blote voeten zich een weg naar een uitgang proberen te zoeken omdat ze geen ene fuck begrijpen van wat er nu allemaal gebeurt..
Och jeetje wat triest/zielig/heftig.quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:11 schreef Nanukerst het volgende:
Het is hier wel langzaam aan tot een slechte film aan het verworden. Bij ons thuis nog steeds droog, maar de zorgorganisatie waar ik voor werk heeft 3 locaties moeten evacueren. Al die mensen zijn op andere locaties onder gebracht, waaronder bij ons. Stel je een kantine voor die groot genoeg is voor 20 tafeltjes en waar nu 130 verwarde ouderen verkleumd in natte kleding en op blote voeten zich een weg naar een uitgang proberen te zoeken omdat ze geen ene fuck begrijpen van wat er nu allemaal gebeurt..
quote:Op donderdag 15 juli 2021 22:11 schreef Nanukerst het volgende:
Nou, dit ja. Ik was er ook echt letterlijk misselijk van en heb bij RTL boulevard even heel hard zitten huilen. Het vliegt me soms best aan, dat er dus dit soort georganiseerde misdaad netwerken zitten door het land waar we meestal niks van merken maar die er dus wel degelijk zijn.quote:Op donderdag 15 juli 2021 15:44 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Precies dit. Met de dag groeide mijn hoop. Ik ben er gewoon misselijk van.
Ik zag het op het jeugdjournaal. Arme mensenquote:Op donderdag 15 juli 2021 22:11 schreef Nanukerst het volgende:
Het was gewoon een ronduit shit dagquote:Op vrijdag 16 juli 2021 01:07 schreef oh-oh het volgende:
Ik zit qua water veilig zoals Sjeen zegt worden de mensen hier opgevangen in de sporthal. Net even gaan kijken of er nog iets nodig was , veel mensen , komen ook nog mensen nu aan. Domino's heeft non stop gratis pizza bezorgd. Sporthal ligt vol. Auto's staan dubbelgeparkeerd langs de straten en er rijden er echt belachelijk veel rond nog... Ik hou mijn hart vast voor morgen...
En dan Peter...
Het was niet mijn leukste dag ooit.
In januari vorig jaar zei men ook nog dat covid waarschijnlijk niet naar Europa zou komen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 09:49 schreef mefke79 het volgende:
Ik blijf het zo vreemd vinden dat Rijkswaterstaat zegt 'hoger komt het niet' terwijl de Belgen nog niet zo zeker zijn.
Ik ga keihard duimenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 10:02 schreef Tink89 het volgende:
Wij wonen gelukkig hoog genoeg, maar ik zie het hier ook mis gaan. De Maas zou over een uur of twee z'n max moeten bereiken hier. Fingers crossed!
Volgens mij zit het er nu vooral nog in dat water vanuit het buitenland nog de Nederlandse kanalen in kan komen denderen...quote:
Toppie van je. Dikke knuffel.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:44 schreef Nanukerst het volgende:
Het is gestopt met regenen, en ik las dat de Maas zijn toppunt had bereikt maar binnen de oevers was gebleven. Dat is goed nieuws. Vandaag sta ik on-call voor het crisisteam om te gaan helpen bij de mensen die gisteravond verplaatst zijn, tot nu toe nog geen telefoontje gehad (dat houdt meestal in dat er genoeg hulp is, dus).
Zit jij in Belgie?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:10 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Toppie van je. Dikke knuffel.
Wallonie is wel heel hard getroffen.
Oepsquote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:31 schreef Nanukerst het volgende:
Vorige maand keken wij 'Als de dijken breken' op Netflix. Vonden we erg indrukwekkend, maar toen zaten we hier op de bank erg zelfingenomen te zijn: 'NOU ALS DE DIJKEN BREKEN EN DE RANDSTAD LOOPT OVER ZITTEN WE IN LIMBURG TENMINSTE DROOG'
We kunnen wel vaststellen dat ik de goden heb verzocht met die opmerking en dit alles geheel mijn schuld is.
Ik dacht dit vanmorgen nog. Altijd is het gegaan over de dijken in het westen van het land. Over dat als deze zouden breken heel Nederland onder water zou staan, maar Limburg niet.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:31 schreef Nanukerst het volgende:
Vorige maand keken wij 'Als de dijken breken' op Netflix. Vonden we erg indrukwekkend, maar toen zaten we hier op de bank erg zelfingenomen te zijn: 'NOU ALS DE DIJKEN BREKEN EN DE RANDSTAD LOOPT OVER ZITTEN WE IN LIMBURG TENMINSTE DROOG'
We kunnen wel vaststellen dat ik de goden heb verzocht met die opmerking en dit alles geheel mijn schuld is.
Ja we leven nou eenmaal in een delta, dus we of last van het rivieren of van zee. Komt het water van zee dan zit je toch echt beter in Limburg. En de Maas is tegenwoordig een gekanaliseerde rivier, Waar ik geboren ben was vroeger (begin vorige eeuw) een overloopgebied. Als het water in de Maas (die toen nog meanderde) te hoog kwam staken ze de dijk voor en liep de boel onder water. Maar dan echt vele vierkante kilometers. Dat was natuurlijk niet praktisch dus nu hebben ze de boel gekanaliseerd en voorzien van stuwen. Dat laatste maakt dat ze de golf nu ook vrij snel kunnen afvoeren, kwestie van stuwen opengooien en afvoeren maar. En rivieren als de Geul, de Gulp en de Roer voeren het water af dat in de heuvels valt, dat moet ook ergens heen en dat is met een volle maas ook niet zo praktisch. Eigenlijk zit het best goed in elkaar en bedenk dat zomer overstromingen echt heel zeldzaam zijn. Ik kan me eigenlijk alleen volle uitwaarden herinneren waarop je kon schaatsen, niet dat het warm genoeg was om er in te zwemmen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:44 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik dacht dit vanmorgen nog. Altijd is het gegaan over de dijken in het westen van het land. Over dat als deze zouden breken heel Nederland onder water zou staan, maar Limburg niet.
En nu is het hoog gelegen Limburg getroffen.
Tja, de Maas is een regenrivier en dus echt afhankelijk van wat er valt. De Rijn is dat veel minder, die heeft ook smeltwater wat de boel nog kan ontregelen. Maar goed, dat is alleen in het voorjaar, nooit in de zomer.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:14 schreef exode het volgende:
Maar in Limburg is de kans toch sowieso groter? Vanwege de rivieren die daar vanuit Duitsland en België binnenkomen?
In de jaren 90 ging het 2 keer flink mis en zijn er juist heel veel maatregelen genomen om dit te voorkomen. Zeker in en aan het einde van de winter is het steeds tricky met al het smelwater uit met name Duitsland.
Maar dit is wel nog een graadje erger en nog in de zomer ook. Dan verwacht je het niet, tenminste ik niet.
Toevallig had ik het daar met mijn man over.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 12:31 schreef Nanukerst het volgende:
Ik lees comments op Social media dat je je tuin dan maar niet moet voltegelen. Ik heb niet zoveel verstand van watermanagement he, maar zelfs ik snap dat die kant nog wal raakt in dit geval.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:18 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Tja, de Maas is een regenrivier en dus echt afhankelijk van wat er valt. De Rijn is dat veel minder, die heeft ook smeltwater wat de boel nog kan ontregelen. Maar goed, dat is alleen in het voorjaar, nooit in de zomer.
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:19 schreef Vicky het volgende:
[..]
Toevallig had ik het daar met mijn man over.
Wij wonen zo'n 6,5 km van het strand. Als de dijken breken dan staan wij onder water.
En snel en hoog. Veel sneller denk ik dan in Limburg waar het land niet lager ligt dan de rivier (maar waar het waterpeil omhoog gaat). Aan de kust liggen hele stukken ver beneden het zeeniveau, dat werkt dan als een badkuip, dat loopt vol.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:19 schreef Vicky het volgende:
[..]
Toevallig had ik het daar met mijn man over.
Wij wonen zo'n 6,5 km van het strand. Als de dijken breken dan staan wij onder water.
Ehm, grond waar geen tegels op liggen neemt water op tot een bepaald punt. En al wat het opneemt hoeft niet afgevoerd via stoepen etc. Dus ja, hoe meer jij kan laten infiltreren in je tuin hoe minder water er uiteindelijk in een rivier komt op korte termijn. Waar denk je dat al het water blijft dat in de putten op straat komt?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:21 schreef exode het volgende:
[..]
Ik lees comments op Social media dat je je tuin dan maar niet moet voltegelen. Ik heb niet zoveel verstand van watermanagement he, maar zelfs ik snap dat die kant nog wal raakt in dit geval.
Ja dat snap ik, maar mensen waarvan nu het huis onderstaat afdoen met 'had je maar geen tegels in je tuin moeten leggen.' Is nogal kort door de bocht natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:23 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Ehm, grond waar geen tegels op liggen neemt water op tot een bepaald punt. En al wat het opneemt hoeft niet afgevoerd via stoepen etc. Dus ja, hoe meer jij kan laten infiltreren in je tuin hoe minder water er uiteindelijk in een rivier komt op korte termijn.
ca. 4 meter onder zeeniveau hier... Maar gelukkig ook een aantal werkende gemalen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:22 schreef mefke79 het volgende:
[..]
[..]
En snel en hoog. Veel sneller denk ik dan in Limburg waar het land niet lager ligt dan de rivier (maar waar het waterpeil omhoog gaat). Aan de kust liggen hele stukken ver beneden het zeeniveau, dat werkt dan als een badkuip, dat loopt vol.
Dat is wel heeeel kort door de bocht ja. Maar toch zou het echt helpen als iedereen er wat tegels uit zou wippen. Ik weet dat wij een compleet gescheiden systeem hebben, ons water komt in bergingen hier in de wijk en gaat uiteindelijk via het kanaal richting de Maas. Maar het kan dus heel lang in de wijk blijven als het nodig is.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:24 schreef exode het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar mensen waarvan nu het huis onderstaat afdoen met 'had je maar geen tegels in je tuin moeten leggen.' Is nogal kort door de bocht natuurlijk.
Dat zeker!quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:32 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Dat is wel heeeel kort door de bocht ja. Maar toch zou het echt helpen als iedereen er wat tegels uit zou wippen. Ik weet dat wij een compleet gescheiden systeem hebben, ons water komt in bergingen hier in de wijk en gaat uiteindelijk via het kanaal richting de Maas. Maar het kan dus heel lang in de wijk blijven als het nodig is.
We hebben ook de duinen, het strand is behoorlijk breed hier we hebben De Zandmotor op de Maasvlakte. Daar is heel veel zand opgespoten en door de stroming van de zee wordt het zand verspreid en worden de stranden op een natuurlijke wijze brederquote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:22 schreef mefke79 het volgende:
[..]
[..]
En snel en hoog. Veel sneller denk ik dan in Limburg waar het land niet lager ligt dan de rivier (maar waar het waterpeil omhoog gaat). Aan de kust liggen hele stukken ver beneden het zeeniveau, dat werkt dan als een badkuip, dat loopt vol.
Klopt zeker. Wij wonen zelf op 0,9 boven NAPquote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:41 schreef mefke79 het volgende:
Klopt, maar als het misgaat, gaat het sneller en harder mis omdat het water nou eenmaal altijd naar het laagste punt wil dus dan loopt het vanuit zee richting het land puur en alleen omdat dat land lager ligt.
Goed om te horen ja. Als je die caravans ziet drijven…quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat een drama, jongens.
Ik ben zo blij dat wij op tijd weg zijn gekomen van de camping en nu veilig thuis zitten. Ja, natuurlijk was ik liever nog steeds op vakantie, maar liever thuis dan ergens in de problemen. Als je er over na gaat denken wat er allemaal had kunnen gebeuren, man o man, vreselijk.
Nu is de tent weer schoon en droog en hopen we morgen weer te vertrekken. Wat een luxe, eigenlijk.
In dit geval niet nee, maar voor het grote plaatje maakt het wel uit of het water op veel plekken in de grond kan wegzakken of overal weg moet lopen naar 1 punt.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 13:21 schreef exode het volgende:
[..]
Ik lees comments op Social media dat je je tuin dan maar niet moet voltegelen. Ik heb niet zoveel verstand van watermanagement he, maar zelfs ik snap dat die kant nog wal raakt in dit geval.
De hele Rechtstraat is een en al slangen uit kelders. Het is zo triest om te zien…quote:Op vrijdag 16 juli 2021 20:00 schreef oh-oh het volgende:
Ik was naar de stad gelopen vandaag, heftig als je op de brug staat, dat water, bah...
Sprak iemand die ik al jaren ken, met een ijssalon en een restaurant tegenover elkaar in Wyck.
Beide kelders 1.60 water erin, aan de ene kant de hele wijnvoorraad en alles naar de haaien, aan de andere kant de ijsmachines en de vriezers ....
Is Jeugdzorg al ingeschakeld?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:50 schreef vencodark het volgende:
Mijn zoon zat heerlijk van een chocoladetoetje te eten tot ik op de ingrediënten zag dat er 1,7 procent alcohol in zat.![]()
Lekker slapen vanavondquote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:50 schreef vencodark het volgende:
Mijn zoon zat heerlijk van een chocoladetoetje te eten tot ik op de ingrediënten zag dat er 1,7 procent alcohol in zat.![]()
Bij mij duurde dat tot 12 uur na de prik (moderna).. Daarna behoorlijk ziek en pas 4e dag weer beter.. Hopelijk word jij gewoon niet ziek!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:59 schreef MaJo het volgende:
De tweede prik zit erinnu afwachten of ik er klachten van ga krijgen, nu 7 uur later nog nergens last van.
Ik wacht het maar rustig af, hopelijk valt het inderdaad mee!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 18:36 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Bij mij duurde dat tot 12 uur na de prik (moderna).. Daarna behoorlijk ziek en pas 4e dag weer beter.. Hopelijk word jij gewoon niet ziek!
Ik ben vooral heel erg moe, donderdag 2e pfizer gehad. Zo maar weer lekker naar bedquote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik wacht het maar rustig af, hopelijk valt het inderdaad mee!
Hmm, ik dacht dat een wat langere tussenperiode beter was. Dus of het nou verstandig is om die terug te brengen naar 3 weken?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:01 schreef exode het volgende:
Voor degene die op prik 2 van pfizer wachten, je mag op meerdere plekken van de GGD gewoon binnenlopen vanaf maandag. Als er maar 3 weken tussen prik 1 en prik 2 zit.
Oh, echt? Dat zou betekenen dat ik niet weer naar Urk hoef!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:01 schreef exode het volgende:
Voor degene die op prik 2 van pfizer wachten, je mag op meerdere plekken van de GGD gewoon binnenlopen vanaf maandag. Als er maar 3 weken tussen prik 1 en prik 2 zit.
Pfizer zelf zegt in de bijsluiter volgens mij 3 weken. Het is hier destijds naar 6 weken gezet om zoveel mogelijk mensen zo snel mogelijk een eerste prik te geven. Het is dus vooral ontstaan door de vaccinschaarste.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:15 schreef trui het volgende:
[..]
Hmm, ik dacht dat een wat langere tussenperiode beter was. Dus of het nou verstandig is om die terug te brengen naar 3 weken?
Pfizer adviseerde zelf vanaf het begin al 3 weken volgens mij. Voor Moderna moet je een weekje langer wachten overigens.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:15 schreef trui het volgende:
[..]
Hmm, ik dacht dat een wat langere tussenperiode beter was. Dus of het nou verstandig is om die terug te brengen naar 3 weken?
Ik heb er toevallig vandaag over gebeld. Maar er moest echt 5 weken tussen zitten.. en ik wou er 4 weken en 5 dagen tussen hebben, zodat ik geen test gezeur had voor de vakantie. Maar er viel niet over te praten. De eerste vent hing gewoon opquote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:01 schreef exode het volgende:
Maandag weer doen, dan gaat het in.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:46 schreef Loj het volgende:
[..]
Ik heb er toevallig vandaag over gebeld. Maar er moest echt 5 weken tussen zitten.. en ik wou er 4 weken en 5 dagen tussen hebben, zodat ik geen test gezeur had voor de vakantie. Maar er viel niet over te praten. De eerste vent ging gewoon op
Het minimum is 3 weken maar studies hebben laten zien dat een langere interval beter lijkt te werken. 12 weken interval liet tot 3,5x meer antistoffen zien. Wel was het aantal T cellen lager.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:38 schreef exode het volgende:
[..]
Pfizer adviseerde zelf vanaf het begin al 3 weken volgens mij. Voor Moderna moet je een weekje langer wachten overigens.
Misschien zit er een fout in het systeem rondom de maat?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:10 schreef amaranta het volgende:
Om maar even iets luchtigs te delen.
Ik bestelde sneakers bij een (online) sneaker winkel.
Verkeerde maat ontvangen.
Ruilen ging niet bij deze winkel, kon enkel terugsturen.
Dit maar gedaan. Toen ik mijn eigen maat alsnog wilde bestellen kon in de sneaker helemaal niet meer vinden op hun pagina.
Gisteren dezelfde sneaker besteld bij een grote keten. Komt hij vandaag binnen…. In de verkeerde maat.
Het universum wil denk niet dat ik de sneaker koop.
😅
Volgens mij is het inderdaad alleen voor de eerste en niet voor de tweede vanwege de interval die er tussen moet zitten.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:39 schreef arvensis het volgende:
Het enige wat ik hierover heb kunnen vinden is nu in Amsterdam en vanaf maandag in Utrecht, maar alleen als je je eerste vaccin nog niet hebt gehad. Helaas..
Als dat de enige bijwerking is dan is dat wel te overzienquote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:34 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik ben vooral heel erg moe, donderdag 2e pfizer gehad. Zo maar weer lekker naar bed.
Hoe oud zijn je jongens? Frankrijk is sowieso bijna niet te doen met die PCR test die maximaal 24 uur oud mag zijn, tenzij je maximaal gevaccineerd bent. Ik vraag me echt af hoe ze dat willen hanteren, of is het puur ontmoedigingsbeleid?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:58 schreef mefke79 het volgende:
Het 8 uur journaal had het over 12 jaar als minimum leeftijd voor de maatregelen in Frankrijk, terwijl ik online 11 jaar zag (wat ook past bij de maatregelen voor de Franse bevolking), lekker verwarrend. Nou ja, we zien wel. De Eiffel en Zuid-Limburg hebben we maar van de vakantie-optielijst afgevoerd![]()
Mijn mannen waren vandaag met mijn vader bij het beginnende hoogwater in Brabant. Het maakte behoorlijk indruk op de jongens, zij kennen het natuurlijk niet. Ik vond het nog erg meevallen, maar logisch, piek moet nog komen. Wel raar hoor, al dat water midden in de zomer. Wij hoopten altijd op beschaafd hoog water in de winter en daarna flinke kou, dan kon je schaatsen op de uiterwaarden.
Kozijnen raken doe ik ook regelmatig. Je zou denken dat je na 11 jaar in hetzelfde huis alle afmetingen wel kentquote:Op zondag 18 juli 2021 00:33 schreef mefke79 het volgende:
Ik probeer regelmatig kozijnen uit muren te lopen met mijn schouder of struikel over een niet bestaande drempel, geen idee waar je het dus over hebt![]()
De jongens zijn 10 en 11, als we goed door kunnen rijden (zonder problemen in Luik bijvoorbeeld) zijn we in een uur of 3/4 in Frankrijk. Dus met een sneltest wel te doen. Maar dan boek je dus iets en geen idee of je ook werkelijk kan gaan, dat idee is nog niet heel fijn. We hebben nog een aantal weken, eerst nog de laatste schoolweek doorkomen en afscheid nemen voor de groep acht zoon.
Ik loop wel overal tegenaan, punt van de vaatwasserdeur, als die open staat... precies scheen hoogte.quote:Op zondag 18 juli 2021 00:12 schreef MaJo het volgende:
Hebben jullie ook wel eens van die lompe ongelukjes? Ik stoot elke week wel een lichaamsdeel dus ik heb altijd wel een blauwe plek of een schram maar nu had ik zelfs voor mijn doen iets lomps. Ik liep met zo'n onderzetter voor je laptop naar de bank, stoot daarmee tegen de zijkant van de bank, het ding valt maar boort eerst nog met de punt een gat in mijn bovenbeen![]()
Ik heb zo met je te doen… iedereen liep al op z’n tandvlees en dan krijg je nog even een trap naquote:Op zondag 18 juli 2021 09:21 schreef exode het volgende:
Hier is het nog steeds 'overleven'. Verloofde nog ziek, geen koorts meer maar zoveel pijn. Juul is al dagen poepsjago.
Zucht.
B begint ook te hoesten (zijn astma hoest).
Echt....klaar mee.
Het ging indd om een van deze winkels. Het scheelt nu maar een halve maat. Maar ik ga ze wel terugsturen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:37 schreef vencodark het volgende:
[..]
Misschien zit er een fout in het systeem rondom de maat?
Ik had dit een tijdje terug met een zomerjas. Het systeem bij Wehkamp en Amazon gaf aan dat maat 38 aanwezig en besteld was en vervolgens kwam er van beide winkels maat 36 binnen.
Uiteindelijk heb een maat 40 besteld en dat was 38, die paste dus prima!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |