FOK!forum / Games & Consoles / F1 2021 Codemasters - HET IS ZOVER!
ChevyCapricedinsdag 13 juli 2021 @ 15:34
Een jaar na F1 2019 is het dan eindelijk de beurt aan 2020 om het stokje over te nemen. Ondanks de uitgestelde start van het seizoen komt F1 het spel dit jaar rond de normale tijd uit.

De belangrijkste toevoegingen aan het spel zijn natuurlijk de races en circuits Zandvoort en Hanoi. Normaal gesproken zouden we deze races al achter de rug hebben gehad, maar helaas gooide een griepje roet in het eten. (lol) (grapje)



Andere toevoegingen zijn volgens de trailer:

Carrière
- Creëer je eigen team. Eigen livery kon online al, nu borduren ze daarop voort met de carrièremodus.
- Aanpassingsmogelijkheid tot de integratie van je F2-traject.
- Aanpassingsmogelijkheid van de lengte van een seizoen.
- Nieuwe kalendertijdlijn voor carrière. (Gebruik dat zelf toch nooit)
- Nieuw contractsysteem.

Het racen zelf
- ERS inhaalknop.
- Virtual mirror.
- Nieuwe stuurassistentie.
- Offtracks minder bestraffend(?) Dan denk ik aan de schade aan de auto?

Overig
- Een eigen podiumdansje kiezen, waaronder de moonwalk. ( :') ) (eigenlijk wel lollig)
- Splitscreen. Handig als je vrienden hebt lijkt me.

ERS wordt dus gewoon een knop ipv die vijf modi die je nu hebt. Ik had in 2019 ERS eerst heel lang op automatic staan, laatst de assists op Elite gezet dus mocht ik het zelf gaan doen. Op zich een leuk idee maar om er echt voordeel aan te hebben moet je veel te vaak switchen ipv dat je aan het racen bent, dus een goede wijzing wat mij betreft.

Op Suzuka had je eerst altijd een soort kuiltje voor de main straight, zwaar irritant, zeker omdat dat stuk heuvel af is. Die lijkt er irl helemaal niet te zijn, dus die is in de game weggehaald _O_ Had daar vandaag twee keer een momentje omdat ik meteen volgas gaf op dat stuk. Zal morgen een gifje ervan plaatsen.

Verder hoop ik zelf dat het DRS lampje uitgaat als je per ongeluk de DRS weer uitzet omdat je dacht dat die niet aan stond, maar dat wel het geval was |:) Nu blijft dat lampje dus aan staan zelfs als je hem per ongeluk hebt gedeactiveerd. Erg irritant.

10 juli is het zover. :)
ChevyCapricedinsdag 13 juli 2021 @ 15:35
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:03 schreef bianconeri het volgende:
F1 2021 over iets meer dan een week ^O^

Ben van plan de Deluxe edition toch gewoon te bestellen, pre-order.

Wat ik wel opvallend vind is dat de braking point verhaallijn een soort van dlc lijkt te zijn?
Die krijg je er nu als bonus bij als je pre-order plaatst? Tja dat is toch voer voor de EA haters.
Maar het ziet er toch wel super mooi uit hoor dat verhaal. Lijkt mij echt wel mooie toevoeging.
Alleen die gezichten zijn wel echt matig.

MyTeam gelukkig ook terug. Meer opties voor split-screen.
Meerdere circuits erbij dus top.

Wel een hoge prijs dit jaar. Al verschilt dat niet zo vergeleken met andere games.

Lijkt gewoon een prima game te worden die het door de nieuwe toevoegingen wel waard is om ook te halen is t.o.v. F1 2020. Soms heb je zo'n jaarlijkse editie waarvan je denkt nou ja goed dit is weinig extra's, maar deze lijkt wel prima te zijn aan extra's.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 23:24 schreef King_Merc het volgende:
Heb de deluxe edition ook op preorder, dus kan hem volgende week dinsdag lekker spelen :) , ben eigenlijk wel benieuwd naar Braking point :) (ga ik zeker ook spelen ) , blij dat myteam/career wat lastiger gemaakt kunnen worden (diverse sliders die rd punten omhoog /omlaag kunnen halen , geld dat je binnenkrijgt , dan is het niet zo dat je even in je 2de seizoen de dominante auto hebt , (mag van mij minstens 4 seizoenen duren ) (al zijn flinke shuffles ook wel lekker (na regelveranderingen bijv Williams de beste auto etc (beetje zoals tussen 2008 en 9 is gebeurd )

Hopelijk is de FOM auto een beetje aangepast (smallere neus ) (of je kan verschillende designs kiezen (met elk voor of nadeel )
Ik koop dit spel om te racen, niet in de eerste plaats om een verhaallijn te volgen, of überhaupt in carrière modus te spelen.

Het rijden is wel wat aangepakt heb ik gezien, dat is wel fijn. Niet meer iedereen laf op 50% rembalans.
ChevyCapricedinsdag 13 juli 2021 @ 15:35
Wel jammer dat Barcelona bocht 10 niet is aangepast net zoals in het echt
bianconeridinsdag 13 juli 2021 @ 16:12
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 15:35 schreef ChevyCaprice het volgende:

Ik koop dit spel om te racen, niet in de eerste plaats om een verhaallijn te volgen, of überhaupt in carrière modus te spelen.

Het rijden is wel wat aangepakt heb ik gezien, dat is wel fijn. Niet meer iedereen laf op 50% rembalans.
F1 is natuurlijk niet zo zeer een verhaallijn spel. Maar goed toch leuk om te kunnen doen vind ik dan.
Carrière niet? MyTeam of coureurs carrière ook niet? Zeker MyTeam vind ik echt een super mooie toevoeging sinds vorig jaar, echt geweldig om je team zo te managen en het doet helemaal niets af aan het racen.

Wil je puur een race starten dan moet je een losse carrière doen (alsnog carrière), maar dat extra team en ook wat managen vind ik mooi om te doen.

Wat ik wel mis overigens is een boxed Deluxe edition :(
Ik zie de standard edition wel boxed maar de Deluxe edition kan je blijkbaar niet boxed krijgen.
ChevyCapricedinsdag 13 juli 2021 @ 16:16
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 16:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]

F1 is natuurlijk niet zo zeer een verhaallijn spel. Maar goed toch leuk om te kunnen doen vind ik dan.
Carrière niet? MyTeam of coureurs carrière ook niet? Zeker MyTeam vind ik echt een super mooie toevoeging sinds vorig jaar, echt geweldig om je team zo te managen en het doet helemaal niets af aan het racen.

Wil je puur een race starten dan moet je een losse carrière doen (alsnog carrière), maar dat extra team en ook wat managen vind ik mooi om te doen.

Wat ik wel mis overigens is een boxed Deluxe edition :(
Ik zie de standard edition wel boxed maar de Deluxe edition kan je blijkbaar niet boxed krijgen.
My Team trekt me niet echt, het is me een beetje te veel gekloot in menu's, en heb ook ooit een carrière modus gedaan in F1 2017, daarbij kon je ook al zorgen voor R&D uitgaven en nieuwe aandrijflijn componenten kiezen. Dat vond ik dan nog wel ok, maar het liefst ben ik gewoon op de baan.

Tegen AI racen kan wel leuk zijn maar ik ben sowieso meer online te vinden, en in league races.
bianconeridinsdag 13 juli 2021 @ 16:21
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 16:16 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

My Team trekt me niet echt, het is me een beetje te veel gekloot in menu's, en heb ook ooit een carrière modus gedaan in F1 2017, daarbij kon je ook al zorgen voor R&D uitgaven en nieuwe aandrijflijn componenten kiezen. Dat vond ik dan nog wel ok, maar het liefst ben ik gewoon op de baan.

Tegen AI racen kan wel leuk zijn maar ik ben sowieso meer online te vinden, en in league races.
Ik heb echt precies het tegenovergestelde.
Online racen vind ik echt geen zak aan. Altijd gezeik en rare vogels en geeft toch geen extra uitdaging en is altijd weer hetzelfde.

Een gewone carrière is al erg leuk, gewoon de groei gaan maken van bv een Williams en een matige coureur naar steeds betere teams. Het voor jezelf ook qua moeilijkheidsgraad verhogen meer en meer.

My Team vind ik nog weer veel mooier. Ik vind het aantal menu's eigenlijk maar heel beperkt hoor?
In het begin moet je even je auto livery en personage doen en dan kom je daar ook nooit weer aan.
Wat voor menu's kom je verder nog? Eens in de zoveel tijd (vele vele races zitten daar tussen) kom je eens op de fabriek om je afdelingen te verbeteren. En na elke week koop je even een nieuwe update voor op je auto.
Daarnaast is het laatste menu waar je wel komt de onderdelen, dat je na elke race (al hoeft dat de 1e 5 a 6 ronden ook niet) even van bak gaat wisselen.

Ik vind dat opbouwen en echt groeien en die uitdaging veel leuker dan elke keer weer een compleet losstaande race online doen waar niets aan vast zit. Je niets met groei of onderdelen hoeft te doen en alleen op start doet om te racen en daarna end en alles is klaar.

Ik moet zeggen dat ik dat met alle spellen heb hoor. Is de singleplayer niet in orde dan kom ik niet aan een spel.
bianconeridinsdag 13 juli 2021 @ 16:22
Is er iemand die een boxed versie van Deluxe edition heeft weten te vinden?
Of weet of die er überhaupt is/gaat komen?
ChevyCapricedinsdag 13 juli 2021 @ 16:35
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 16:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik heb echt precies het tegenovergestelde.
Online racen vind ik echt geen zak aan. Altijd gezeik en rare vogels en geeft toch geen extra uitdaging en is altijd weer hetzelfde.

Een gewone carrière is al erg leuk, gewoon de groei gaan maken van bv een Williams en een matige coureur naar steeds betere teams. Het voor jezelf ook qua moeilijkheidsgraad verhogen meer en meer.

My Team vind ik nog weer veel mooier. Ik vind het aantal menu's eigenlijk maar heel beperkt hoor?
In het begin moet je even je auto livery en personage doen en dan kom je daar ook nooit weer aan.
Wat voor menu's kom je verder nog? Eens in de zoveel tijd (vele vele races zitten daar tussen) kom je eens op de fabriek om je afdelingen te verbeteren. En na elke week koop je even een nieuwe update voor op je auto.
Daarnaast is het laatste menu waar je wel komt de onderdelen, dat je na elke race (al hoeft dat de 1e 5 a 6 ronden ook niet) even van bak gaat wisselen.

Ik vind dat opbouwen en echt groeien en die uitdaging veel leuker dan elke keer weer een compleet losstaande race online doen waar niets aan vast zit. Je niets met groei of onderdelen hoeft te doen en alleen op start doet om te racen en daarna end en alles is klaar.

Ik moet zeggen dat ik dat met alle spellen heb hoor. Is de singleplayer niet in orde dan kom ik niet aan een spel.
Had het idee dat je tussen elke race wel even bij die afdelingen langs moest zodat je alle potentie eruit zou halen wat erin zit. Volgens jou valt dat dus wel mee? Oké interessant, misschien dan maar eens heroverwegen.
ChevyCapricedinsdag 13 juli 2021 @ 16:35
Wel mooi dat die motormodi eruit zijn gegooid.
bianconeridinsdag 13 juli 2021 @ 17:23
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 16:35 schreef ChevyCaprice het volgende:

Had het idee dat je tussen elke race wel even bij die afdelingen langs moest zodat je alle potentie eruit zou halen wat erin zit. Volgens jou valt dat dus wel mee? Oké interessant, misschien dan maar eens heroverwegen.
Misschien in F1 2021 wel, maar in 2020 niet.

Langs de afdelingen hoefde je alleen maar om updates voor de fabrieken te kopen. En dat kost 5 miljoen, 10 miljoen, 15 miljoen of wel meer.
Dus het is niet dat je daar elke week ruimte voor hebt, verre van. En zelfs al heb je een keer 10 miljoen over dan druk je 1x op kopen en ben je binnen halve minuut weer klaar.

Motoronderdelen moet je wel regelmatig controleren als je aantal racen in het seizoen bent.
Tijdens trainingen (die overigens aangepast zijn begreep ik, er zijn minder programma's) wil je oudere onderdelen gebruiken en je hebt maar gelimiteerd aantal onderdelen per seizoen anders krijg je gridstraf.

En je resourcepunten kijk je eigenlijk wel na elke race. En dan 1 of 2 onderdelen die je kan kopen.
En dan bedenk je alleen even of je durability, motor, chassis of vleugels wilt aanpassen en dan is dat ook wel klaar.
Trouwens is dit ook aangepast en krijg je mooiere plaatjes te zien van de onderdelen en is de tech tree wat anders geworden (weet ik ook niet precies hoe).

Je moet af en toe even een sponsor vernieuwen en je teamgenoot, maar dat is ook maar heel af en toe.

Dus nee het is meestal gewoon van race in het seizoen na het andere seizoen.
Tussen races heb je paar vrije dagen en daar kun je activiteiten inplannen (wat je geld kan opleveren, resourcepunten, of afdelingsmoraal) maar daar zie je niets van en is binnen halve minuut ingepland.
En als je niet wil hoef je niets in te plannen.

Dus je gaat in principe gewoon van race naar race en je kunt je eigen team compleet opbouwen en van back marker naar top team maken. En je teamgenoot kiezen.

Ik vind het echt super leuk om te doen. Het zal niet voor iedereen zijn natuurlijk.
ChevyCapricewoensdag 14 juli 2021 @ 12:54
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 17:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Misschien in F1 2021 wel, maar in 2020 niet.

Langs de afdelingen hoefde je alleen maar om updates voor de fabrieken te kopen. En dat kost 5 miljoen, 10 miljoen, 15 miljoen of wel meer.
Dus het is niet dat je daar elke week ruimte voor hebt, verre van. En zelfs al heb je een keer 10 miljoen over dan druk je 1x op kopen en ben je binnen halve minuut weer klaar.

Motoronderdelen moet je wel regelmatig controleren als je aantal racen in het seizoen bent.
Tijdens trainingen (die overigens aangepast zijn begreep ik, er zijn minder programma's) wil je oudere onderdelen gebruiken en je hebt maar gelimiteerd aantal onderdelen per seizoen anders krijg je gridstraf.

En je resourcepunten kijk je eigenlijk wel na elke race. En dan 1 of 2 onderdelen die je kan kopen.
En dan bedenk je alleen even of je durability, motor, chassis of vleugels wilt aanpassen en dan is dat ook wel klaar.
Trouwens is dit ook aangepast en krijg je mooiere plaatjes te zien van de onderdelen en is de tech tree wat anders geworden (weet ik ook niet precies hoe).

Je moet af en toe even een sponsor vernieuwen en je teamgenoot, maar dat is ook maar heel af en toe.

Dus nee het is meestal gewoon van race in het seizoen na het andere seizoen.
Tussen races heb je paar vrije dagen en daar kun je activiteiten inplannen (wat je geld kan opleveren, resourcepunten, of afdelingsmoraal) maar daar zie je niets van en is binnen halve minuut ingepland.
En als je niet wil hoef je niets in te plannen.

Dus je gaat in principe gewoon van race naar race en je kunt je eigen team compleet opbouwen en van back marker naar top team maken. En je teamgenoot kiezen.

Ik vind het echt super leuk om te doen. Het zal niet voor iedereen zijn natuurlijk.
Gebruik jij hulpsystemen en flashback?
bianconeriwoensdag 14 juli 2021 @ 18:18
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 12:54 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Gebruik jij hulpsystemen en flashback?
Ik ken de instellingen van F1 2021 nog niet, moet die nog gaan proberen. Nog geen vrij uurtje gehad.
Maar F1 2020 speelde ik tussen 100-105 AI, met controller en lichte assists aan. Niet volledig.
Flashbacks heb ik wel aanstaan en gebruik ik zo af en toe omdat ik toch te perfectionistisch ben om net even dat goede rondje eruit te persen haha. Maar dat doe ik ook niet altijd, zeker in de race niet omdat je dat toch niet kan voorkomen.

Is wel nadeel van met controller spelen hoor, is toch veel minder gevoelig en dus mis je wel sneller de goede lijnen enzo.
ChevyCapricewoensdag 14 juli 2021 @ 20:13
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 18:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik ken de instellingen van F1 2021 nog niet, moet die nog gaan proberen. Nog geen vrij uurtje gehad.
Maar F1 2020 speelde ik tussen 100-105 AI, met controller en lichte assists aan. Niet volledig.
Flashbacks heb ik wel aanstaan en gebruik ik zo af en toe omdat ik toch te perfectionistisch ben om net even dat goede rondje eruit te persen haha. Maar dat doe ik ook niet altijd, zeker in de race niet omdat je dat toch niet kan voorkomen.

Is wel nadeel van met controller spelen hoor, is toch veel minder gevoelig en dus mis je wel sneller de goede lijnen enzo.
Assists zijn grotendeels hetzelfde als in 2020. Ik speel zelf op elite assists, dus alles uit. Is het meest uitdagende vind ik :P En met stuur. Is veel meer beleving dan met alleen een controller. Krijg persoonlijk zelfs kramp in mijn vingers als ik een controller gebruik (maar dat zal aan mijzelf liggen :T )
bianconeriwoensdag 14 juli 2021 @ 20:17
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 20:13 schreef ChevyCaprice het volgende:

Assists zijn grotendeels hetzelfde als in 2020. Ik speel zelf op elite assists, dus alles uit. Is het meest uitdagende vind ik :P En met stuur. Is veel meer beleving dan met alleen een controller. Krijg persoonlijk zelfs kramp in mijn vingers als ik een controller gebruik (maar dat zal aan mijzelf liggen :T )
Ik zou ook veel liever met stuur spelen hoor. Maar ik speel op PS en in de woonkamer, dus is niet echt te doen om daar een opstelling te zetten helaas.

Controller is gewoon veel minder precies. Sturen, gas en remmen.
Maar ik wil niet alle assists aan hebben, dat helpt ook niet om snelheid te vinden.
Alles uit zou verreweg het meest uitdagende zijn natuurlijk, ik vind dat vooral door AI gewoon hoog te zetten (al vind ik sowieso dat je minstens op 100 AI moet hebben anders speel je echt op kleuter niveau).

Ik denk dat ik ook gewoon te weinig speel om de assists echt volledig af te zetten, om echt die volle controle te krijgen met controller.
Al kan ik wel redelijk soepel ermee sturen en alles, kramp krijg ik ook geen last van. Merk het wel na paar uur een race te doen, maar niet overmatig ofzo.
bianconerivrijdag 16 juli 2021 @ 12:09
1e race gedaan in Braking Point.

Tja. De commentatoren Nederlands zijn echt zeer slecht. Alsof ze gewoon random op straat opgepikt zijn en ineens wat mochten inspreken. Niet om aan te horen.
SPOILER
En die F2 kampioens race slaat gewoon nergens op. Het idee is dat je een route naar F1 zou maken en pad van F2 naar F1? Nou je doet maar 1 race in F2 en het is volgens mij onmogelijk om niet met gigantische afstand 1e te worden in die race.
Toen ik Latifi inhaalde voor P2 kreeg ik ook een hele irritante flashback mega groot in beeld. Ik kon de volgende bocht niet meer zien. Geen idee waarom. Het was niet dat ik echt de bocht had afgesneden of heel raar hem raakte ofzo.

GP Australië is ook zo apart. Dan rij je even 2 sec weg van een coureur om bij coureur 2 te komen voor cutscene en ineens is coureur 3 er ook bij uit het niets?
Kom je uit die cutscene zit ineens coureur 3 bijna 3 seconden voor je en rijdt Norris die 11 seconden voor jullie zat ineens bij coureur 3? Hoe dan?
En de looks van die Aiden Jackson, hoe dat afgewerkt is en de hele mimiek daarbij is ook zo slecht.
De echte coureurs dat gaat dan nog wel, maar die Aiden Jackson (die je zelf speelt) dat ziet er echt niet uit.

Zitten ook wat foutjes nog in. Graphics vallen soms weg. Bv het uniform dat dan een geblurde hoop ellende is terwijl de rest nog helemaal strak is. Ondertiteling zit ook nog wel eens een foutje in.

Het spel ziet er verder wel echt heel strak uit. Werkt top. Racen werkt ook top.
Achterblijvers reageren wel beetje gek. 1-tje ging gewoon helemaal niet aan de kant en bleef mij compleet in de weg rijden en de andere ging op een recht stuk heen en weer bewegen.
DRS vind ik ook beetje onopvallend, maar lijkt wel heel strak.

Goed. Beetje dingen die wat minder opvallen. Blijft top spel natuurlijk.

[ Bericht 11% gewijzigd door bianconeri op 16-07-2021 13:34:18 ]
TheFreshPrincevrijdag 16 juli 2021 @ 12:25
Heb over een dikke week nog 1 race te gaan in F1 2020 dus wil nog niet teveel in F1 2021 rijden maar de eerste indruk is wel positief.

Sommige kerbs zijn echte lanceerplatforms geworden, dat is wel even wennen.
Al m'n met zorg gemaakte car setups kunnen ook weer in de prullenbak, je hebt er niets meer aan. Maar het maken van setups is ook 50% van de hobby :+
bianconerimaandag 19 juli 2021 @ 22:37
Weinig mensen hier op FOK die ook deze editie kopen zo lijkt het. Zonde.

Inmiddels al weer goed stuk verder in Braking Point.
Buiten dat nog niets geprobeerd. Sowieso tijdskwestie, maar denk ook dat ik dat eerst wil afronden en dan pas aan My Team ga beginnen.

Braking Point lijkt een vrij korte verhaallijn. 3 seizoen waarvan 1 seizoen maar 1 race is.
2e seizoen stelt ook weinig voor.

SPOILER
De switch van coureurs is wel bijzonder en onverwachts. Je krijgt daardoor wel met beide coureurs een feeling. De verhalen zelf zijn ook wel prima. Maar ook niet heel bijzonder.
Moeilijkheidsgraad van Braking Point hebben ze denk ik echt heel erg verkeerd ingeschat.
Ik ben echt geen ster in de game, ik speel op een controller wat nou ook niet bepaald de beste optie is.
Ik speel ook echt niet vaak, dus het is ook niet dat ik ervaring echt opbouw en daardoor beter ben.
Zelfs voor mij is op hard zetten gewoon super simpel.
ChevyCapricedinsdag 20 juli 2021 @ 00:13
Ik speel Braking Point op Hard maar ik vind het behoorlijk moeilijk. Heb nu het eerste deel gespeeld in formule 2, wat ik al best lastig vond omdat je bijna geen fouten kan maken. Het uitremmen van AI is dan weer makkelijker.

Echter heb ik vrij veel moeite op Melbourne, waarbij het toch al lastig inhalen is. Handeling is ook vrij moeilijk
ChevyCapricedinsdag 20 juli 2021 @ 00:14
Ach ja ik speel natuurlijk ook in cockpit view en met elite assists, dat is sowieso al veel moeilijker
Zwoerddinsdag 20 juli 2021 @ 00:18
Kun je bij carrière of Myteam een maximum flashbacks instellen? Of is het altijd onbeperkt als je flashbacks aan zet?
leeroydinsdag 20 juli 2021 @ 11:35
Hoe rijdt iedereen hier? Ik ben sinds vrijdag aan het racen met vrienden en ik heb er veel plezier in maar je ziet dat gasten met een stuurtje zoveel beter zijn. Ik rij nu zonder tractie control waardoor je soms wel eens crasht en dan kan je mee kijken bij andere spelers. Het verschil hoe hun insturen als je kijkt naar de handen van je poppetje is zo groot.
TheFreshPrincedinsdag 20 juli 2021 @ 12:38
Ik rij met een Fanatec setje.

- ClubSport Wheel Base V2.5
- ClubSport pedalen V3
- ClubSport Formula V2 stuurtje met de Podium Advanced Paddle Module uitbreiding.

Ben natuurlijk een "pro" maar vermaak me er wel goed mee, rij tegen ex-collega's het hele seizoen (100% races), ongeveer iedere 3 weken een race.

Assists voor traction control en brake assist / ABS staan uit en zelf schakelen natuurlijk.
ChevyCapricedinsdag 20 juli 2021 @ 13:04
Ik met Thrustmaster T300 en dus cockpit en 0 assists. Aardig moeilijk met de nieuwe handeling van de auto toch wel
ChevyCapricedinsdag 20 juli 2021 @ 13:04
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 00:18 schreef Zwoerd het volgende:
Kun je bij carrière of Myteam een maximum flashbacks instellen? Of is het altijd onbeperkt als je flashbacks aan zet?
Dacht dat dat altijd onbeperkt is
leeroydinsdag 20 juli 2021 @ 17:10
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 12:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik rij met een Fanatec setje.

- ClubSport Wheel Base V2.5
- ClubSport pedalen V3
- ClubSport Formula V2 stuurtje met de Podium Advanced Paddle Module uitbreiding.

Ben natuurlijk een "pro" maar vermaak me er wel goed mee, rij tegen ex-collega's het hele seizoen (100% races), ongeveer iedere 3 weken een race.

Assists voor traction control en brake assist / ABS staan uit en zelf schakelen natuurlijk.
Klinkt heel dope man! Aardige rig ook zeg, merkte je veel vooruitgang toen je bent gaan rijden met deze spullen?
leeroydinsdag 20 juli 2021 @ 17:14
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik met Thrustmaster T300 en dus cockpit en 0 assists. Aardig moeilijk met de nieuwe handeling van de auto toch wel
Een maatje van mij heeft ook een T300 met die eerste F1 Ferarri Add on. Hij had ook dezelfde issues met handeling, maar ik denk dat dat gewoon gewenning is.

Wat ik wel mis bij de cockpit view is de info die je ziet als je de tv camera gebruikt. Het lijkt mij wel leuker om die cockpit view te gaan gebruiken maar dan wel icm een stuurtje die je de info geeft ofzo. Zoals die nieuwe Ferarri SF1000
TheFreshPrincedinsdag 20 juli 2021 @ 17:15
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 17:10 schreef leeroy het volgende:

[..]

Klinkt heel dope man! Aardige rig ook zeg, merkte je veel vooruitgang toen je bent gaan rijden met deze spullen?
Vooral de pedalen hebben effect gehad, met load cell rem je meer op de druk dan op de stand van het pedaal en dat is veel "natuurlijker" waardoor je consistenter aan kan remmen.

Het stuur en de base zijn verder heel prima en nauwkeurig maar op zich denk ik niet dat daar de grootste winst zit. De ergonomie is wel fijn, wat meer knoppen, extra flippers die naar wens in te stellen zijn.

Als je budget beperkt is zou ik dus altijd eerst de pedalen upgraden.
Sjemmertdinsdag 20 juli 2021 @ 17:28
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 17:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Vooral de pedalen hebben effect gehad, met load cell rem je meer op de druk dan op de stand van het pedaal en dat is veel "natuurlijker" waardoor je consistenter aan kan remmen.

Het stuur en de base zijn verder heel prima en nauwkeurig maar op zich denk ik niet dat daar de grootste winst zit. De ergonomie is wel fijn, wat meer knoppen, extra flippers die naar wens in te stellen zijn.

Als je budget beperkt is zou ik dus altijd eerst de pedalen upgraden.
Een load cell rem is voor performance zo'n beetje de beste upgrade die je kan doen inderdaad.

Natuurlijker, consistenter en daardoor ben je gewoon veel eerder op race snelheid ook. Met een potentiometer rem kan je ook hard gaan maar dan kost het gewoon veel meer oefening.

Ik rij zelf met de CSL Elite LC pedalen.
ChevyCapricedinsdag 20 juli 2021 @ 17:37
ChevyCapricedinsdag 20 juli 2021 @ 17:42
Ik vind niet echt dat gear moet uitmaken, er zijn veel goede (snelle) spelers met controller of een budget stuur/pedalen.
shizdinsdag 20 juli 2021 @ 17:51
:Y
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:19 schreef shiz het volgende:
Ik kocht de G29 eigenlijk alleen omdat toen de lockdown begon Stoffel Vandoorne daarmee the simscene opschudde. Waar iedereen een raceseatje met Fanatec e.d. setup gebruikte. Zat hij gewoon in een bureaustoel met een G29 voor z'n snuffert en kon het daarmee gewoon prima bijhouden. :D Uiteindelijk ook wel wezen upgraden naarmate dat circus wat serieuzer werd kreeg 'ie vast het nodige toegestuurd.

7amuetu.jpg

Ook in Australië reden de Supercars jonges ermee...
3VLlfbZ.png

Mijn conclusie 'als het goed genoeg is voor hen, is het ruimschoots genoeg voor een beetje lol'.
Ik ben toch geen tiendenchaser, gaat me meer om lol dan rondetijden, er zijn toch altijd snellere lui.
Sjemmertdinsdag 20 juli 2021 @ 18:02
Oh eens hoor.

De snelle jongens zullen met elke gear wel snel gaan. Andersom als je niet snel bent kun je de duurste spullen kopen die je kan krijgen maar dat gaat je zeker niet ineens snel maken.

Ik heb ook jaren geraced met een G27 set en kon daarmee prima meekomen op hoog niveau.

Wie er achter het stuur (of controller) zit heeft nog altijd verreweg de grootste invloed.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjemmert op 20-07-2021 18:08:11 ]
bianconeridinsdag 20 juli 2021 @ 23:04
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 00:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik speel Braking Point op Hard maar ik vind het behoorlijk moeilijk. Heb nu het eerste deel gespeeld in formule 2, wat ik al best lastig vond omdat je bijna geen fouten kan maken. Het uitremmen van AI is dan weer makkelijker.

Echter heb ik vrij veel moeite op Melbourne, waarbij het toch al lastig inhalen is. Handeling is ook vrij moeilijk
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 00:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ach ja ik speel natuurlijk ook in cockpit view en met elite assists, dat is sowieso al veel moeilijker
Ik heb hem ook op hard gespeeld met gemiddelde assists en dus op controller.
En vrijwel alle targets vrij gemakkelijk gehaald en wel boven de target. Alleen Zandvoort niet, dat is gewoon een schijt baan xD.

En als ik online zie dan zie ik het eigenlijk bij iedereen dat ze er gewoon heel gemakkelijk door heen gaan.

Controller vs geen assists heft elkaar wel beetje op. Maar het helpt voor mij wel in zoverre dat ik geen fouten maak. Ik rij niet op top snelheid, maar ik maak gewoon nooit echt fouten. Daardoor rij je gewoon standaard al een seconde per ronde minstens sneller dan de AI die je moet verslaan.
Alleen een Hamilton en Verstappen rijden ongeveer dezelfde tijden.
bianconeridinsdag 20 juli 2021 @ 23:07
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 11:35 schreef leeroy het volgende:
Hoe rijdt iedereen hier? Ik ben sinds vrijdag aan het racen met vrienden en ik heb er veel plezier in maar je ziet dat gasten met een stuurtje zoveel beter zijn. Ik rij nu zonder tractie control waardoor je soms wel eens crasht en dan kan je mee kijken bij andere spelers. Het verschil hoe hun insturen als je kijkt naar de handen van je poppetje is zo groot.
Helaas een controller rijder hier.
Er zit wel echt een verschil in inderdaad. Alle top rijders zijn simpelweg met stuur.
Logisch ook want je kunt met controller gewoon veel minder alles onder controle houden.
Het soepel sturen, gas geven en remmen zit er gewoon niet in.

Je joystick op een hele soepele manier besturen is een hele kunst. Het lukt mij nog wel, maar het is lastig om dat een hele race vol te houden. Je hand gaat er ook snel net wat vanaf. Dus dan heb je een heerlijke bocht en net op het eind schiet je net wat door.

En al heb je het sturen op orde dan is het geklungel met heel precies kunnen gas geven en remmen.

Het gaat prima met controller, maar wil je echt wat dan moet je toch een stuur met setup hebben.
En verstand hebben van het maken van setups, wat ik gewoon 0,0 heb. Ik neem altijd wat over, maar dat is gewoon niet ideaal.
bianconeridinsdag 20 juli 2021 @ 23:13
Vanmiddag op me vrije dag Braking Point uitgespeeld.
Laatste hoofdstukken waren allemaal gewoon hele korte.

Tja wat moet ik zeggen? Leuke poging dat zeker.
Zitten ook echt wel goede momenten in.

Moeilijkheid blijft voor mij wel echt een grote faal.
En het verhaal zelf blijft ook zeker niet steken. Het eindigt ook best wel matig, beetje flauw.
Het gaat ook gewoon heel erg van het ene naar het andere. Je wordt overal maar middenin gezet. Je krijgt weinig mee. Je wint paar wedstrijden en alsnog strijd je om lage plekken, dus schijnbaar win je bij wijze van alles wat je zelf rijdt en alle andere wedstrijden laatste?
Verhaal stopt wel vrij open, dus wellicht een vervolg in F1 2022? Of door een update met wat geluk?

Al met al als je het spel hebt gewoon doen. Maar is geen must do optie wat mij betreft.
ChevyCapricedinsdag 20 juli 2021 @ 23:14
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 23:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

Ik heb hem ook op hard gespeeld met gemiddelde assists en dus op controller.
En vrijwel alle targets vrij gemakkelijk gehaald en wel boven de target. Alleen Zandvoort niet, dat is gewoon een schijt baan xD.

En als ik online zie dan zie ik het eigenlijk bij iedereen dat ze er gewoon heel gemakkelijk door heen gaan.

Controller vs geen assists heft elkaar wel beetje op. Maar het helpt voor mij wel in zoverre dat ik geen fouten maak. Ik rij niet op top snelheid, maar ik maak gewoon nooit echt fouten. Daardoor rij je gewoon standaard al een seconde per ronde minstens sneller dan de AI die je moet verslaan.
Alleen een Hamilton en Verstappen rijden ongeveer dezelfde tijden.
Klopt, ik lees zelf ook dat de "hard" moeilijkheidsgraad voor sommigen nog te makkelijk is. Geen fouten maken is inderdaad belangrijk, en je moet er ook vanaf het begin goed op zitten. Was zelf sinds zaterdag met het tweede deel in Melbourne bezig en heb hem vanavond eindelijk gehaald.

Auto is gewoon veel moeilijker te besturen tov 2020, maar het gaat wel steeds beter. Vooral de ingrijpendere werking van het differentieel merk ik erg, en de rembalans.
bianconeriwoensdag 21 juli 2021 @ 08:08
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 23:14 schreef ChevyCaprice het volgende:

Klopt, ik lees zelf ook dat de "hard" moeilijkheidsgraad voor sommigen nog te makkelijk is. Geen fouten maken is inderdaad belangrijk, en je moet er ook vanaf het begin goed op zitten. Was zelf sinds zaterdag met het tweede deel in Melbourne bezig en heb hem vanavond eindelijk gehaald.

Auto is gewoon veel moeilijker te besturen tov 2020, maar het gaat wel steeds beter. Vooral de ingrijpendere werking van het differentieel merk ik erg, en de rembalans.
Ik denk dan inderdaad dat een beetje aan assists wat ik wel aan heb wel goed helpt daarbij.
Misschien is dat ook wel gewoon mijn dommigheid haha, maar ik duik er al vanaf het begin vol in.
Heel laat remmen pak je al heel erg veel mee, en als je dan gewoon relatief soepel rijdt dan is het echt geen probleem.

Ik merk eigenlijk weinig dat nu anders is. Ik merk inderdaad wel dat als je soms de auto instuurt dat die soms gewoon totaal niet mee wil sturen en de draaicirkel echt flink hoog is.
Dat voelt gewoon wel echt anders.
En de curbs. Die straffen wel echt een stuk meer. Ik ben echter nooit iemand geweest die wist hoe je die goed kon gebruiken voor snelheid, dus ik mis er eigenlijk weinig aan.
leeroywoensdag 21 juli 2021 @ 10:17
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 23:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Helaas een controller rijder hier.
Er zit wel echt een verschil in inderdaad. Alle top rijders zijn simpelweg met stuur.
Logisch ook want je kunt met controller gewoon veel minder alles onder controle houden.
Het soepel sturen, gas geven en remmen zit er gewoon niet in.

Je joystick op een hele soepele manier besturen is een hele kunst. Het lukt mij nog wel, maar het is lastig om dat een hele race vol te houden. Je hand gaat er ook snel net wat vanaf. Dus dan heb je een heerlijke bocht en net op het eind schiet je net wat door.

En al heb je het sturen op orde dan is het geklungel met heel precies kunnen gas geven en remmen.

Het gaat prima met controller, maar wil je echt wat dan moet je toch een stuur met setup hebben.
En verstand hebben van het maken van setups, wat ik gewoon 0,0 heb. Ik neem altijd wat over, maar dat is gewoon niet ideaal.
Wil je wel upgraden naar een stuurtje? Zo ja, welke setup overweeg je?

Ik zie in die video hierboven ook dat hij door omlaag te schakelen ook veel tijd wint. Het schakelen op een controller is ook vrij lastig. Een goede preset van je auto scheelt idd ook veel tijd, ik had er op Oostenrijk eentje van internet geplukt en kon in de kwali met de bovenste meekomen. Werd er alleen na een goede start afgereden door een medespeler
bianconeriwoensdag 21 juli 2021 @ 18:59
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 10:17 schreef leeroy het volgende:

Wil je wel upgraden naar een stuurtje? Zo ja, welke setup overweeg je?

Ik zie in die video hierboven ook dat hij door omlaag te schakelen ook veel tijd wint. Het schakelen op een controller is ook vrij lastig. Een goede preset van je auto scheelt idd ook veel tijd, ik had er op Oostenrijk eentje van internet geplukt en kon in de kwali met de bovenste meekomen. Werd er alleen na een goede start afgereden door een medespeler
Ik zou het wel willen ja, maar gaat niet gebeuren denk ik.
Niet per se financieel maar is voor mij gewoon geen doen in de woonkamer.
En ik zie voorlopig ook niet dat ik ergens een mancave ga hebben waar ik het goed kan hebben.

Ik game ook gewoon te weinig om een setup te gaan maken ergens, is het niet waard ook al zou ik het graag willen.

Schakelen is niet te doen op controller. Ik doe ook automatisch. Zelfde met de MFD die tegenwoordig op R1 zit, man wat een gedoe is dat soms. Zit je midden in een chicane en dan moet je strategie wijzing doorgeven met R1. Waar je dus geen vinger vrij hebt aan die kant.
Zelfde eigenlijk met dus schakelen en ik vergeet nog wel meer.

Het kan allemaal best, en als je er je baan van gaat maken ga je het ongetwijfeld wel leren.
Maar niet als je casual speelt.
bianconerivrijdag 23 juli 2021 @ 16:36
Vanmiddag ook eindelijk tijd gehad om te beginnen aan My Team.
Heb het maar voorzicht ingesteld met AI op 100. Hulpmiddelen een beetje aan.

Maar het ziet er weer super strak uit hoor. Qua instellingen kun je ook echt weer van alles doen.
Je kunt meer SCs instellen. Ook of je elk onderdeel van je eigen team wel wil besturen en welk deel niet.
Schade en het effect daarvan. Lengte van de race en daarmee ook quali en training.

Zelf doe ik altijd 50% races. Nadeel is dat de training dan 60 minuten is. Dat is heel lang. Kun je natuurlijk wel grotendeels skippen. De trainingsprogramma's zijn ook flink aangepakt en nu heb je binnen 1 training meerdere targets (bv een quali sim waarbij je ook een clean lap moet rijden en een gemiddelde snelheid).
Allemaal makkelijk te doen binnen 1 training.
Haal je het niet of heb je er geen zin in dan kun je nu ook snelle training doen. Dan doet de computer de training voor je.

De keuzes die je hebt voor je team zijn ook dikke prima. Stuk of 8 coureurs kun je direct uit kiezen. De 4 motorleveranciers. Sponsor. Livery, looks, logo.
Het upgraden van apparatuur is wel even wennen vergeleken met het vorige systeem, maar ziet er wel echt strak uit hoor.

Blijft voor mij toch echt het mooiste onderdeel van de F1 game. Het blijft draaien om het racen, het managen neemt niet teveel tijd in. Je kunt hele traject prachtig volgen, trainingen uitvoeren en daardoor je team laten groeien. Veel daarin rijden en constant gewoon racen.
Maar daarnaast ook naast de baan wat betekenen voor het team en van het slechtste team naar de top gaan.
Maakt het toch net even net iets meer dan alleen racen.
bianconerizaterdag 24 juli 2021 @ 17:17
1e race My Team gedaan en gewonnen :')
Kwam van plek 21 (yup waardeloze quali).

Echt bijzondere race in Bahrain. Niveau 100 AI is toch niet echt bijzonder.
Stuk of 6 DNF's, allemaal door crashes. Tsunoda reed in de chicane bij mij achterop en was controle kwijt en knalde tegen ander op.

Ook de haarspeldbocht zijn de AI totaal niet dol op. Daar willen ze je buitenom inhalen en vliegen dan compleet buiten de baan. Max Verstappen had kleine off momentje en parkeerde toen buiten de baan om pas helemaal achterin het veld weer in te voegen.

Zo waren er wel meer gekke momenten. Ook wel door flink verdedigen van mij haha.
3x een SC in totaal. Bij de 1e was ik al van medium naar hards gegaan ipv wat ze voorstelden soft en dan nog eens stoppen. Moest nog wel 21 ronden op hards, die kwamen net boven de 50% dus dat was prima.
Omdat de AI allemaal 3 of 4 stops deden kwam ik op die manier flink naar voren.
Bij de start al op P11 gekomen en daardoor uiteindelijk op P1.

De berichten zijn ook wel anders. Je krijgt nu ook geel voor rommel op de weg, of even een melding van Jeff dat de stewards ermee bezig zijn. Er kan een VSC voor komen, gwn voor rotzooi op de weg.

1 probleem had ik niet voorzien en dat was dat de fuel natuurlijk helemaal anders is nu xD.
Ik dacht ik doe voorzichting met -1 lap. WOOPS. Ik wou al bijna rage quitten omdat ik constant op -0,9 bleef zitten. En toen kwam er een SC en dan gaat het hard met fuel saven.
Je kunt engine mode eigenlijk constant aanpassen, dus hard er niet meer over nagedacht.
Tijdens de SC kan je die wel weer omlaag zetten om nog extra te sparen.

Eerste race dus binnen. De jaar doelstelling voor sponsor ook alweer gehaald haha.
Ontwikkeling van auto gaat ook razendsnel.
PirEzaterdag 24 juli 2021 @ 17:30
Mijn kneuzen MyTeam weet het te presteren om echt elke update te failen :(. Maar toch al 3 hele punten gepakt. 10e plek op Bahrein waarbij ik na de pitsstops de hele 2 stint Stroll achter me wist te houden. Hij kwam me elke keer op het rechte stuk voorbij maar ik kon elke keer buitenom of binnendoor terugkomen in turn 4 (??). Daarna vrij kansloos (niet eens Q2 gehaald) in de andere GPs en ver buiten de punten tot de 10e plek in Baku in de regen. Hele race op intermediates gereden op een opdrogende baan. Ik had geluk met een vroege safetycar in full wet en veel van de AI-rijders waren zo slim om 2 ronden na de safety car te stoppen voor intermediates. Tegen het einde stopten er nog een boel voor droge banden en alleen ik (10e), Ocon (8e) en Tsunoda (2e) zijn niet geswitched. Ferrari/Mercedes allemaal 3 stops dus dat is wel realistisch.

Monaco is wel klote, zelfs met stuur lukt het me totaal niet. Ik heb die race gesimuleerd. Wel zonde aangezien dat altijd mijn favoriete baan was in GP2 (is ook gelijk de laatste F1 game die ik met een stuur heb gespeeld.

[ Bericht 6% gewijzigd door PirE op 24-07-2021 17:59:55 ]
PirEzaterdag 24 juli 2021 @ 22:18
Montreal blijft een heerlijke baan als je eenmaal in de flow zit. P8 en mijn snelste raceronde was sneller dan mijn kwalificatietijd :'). En nee, de kwalificatie was net als de race droog.
bianconerizondag 25 juli 2021 @ 12:04
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 17:30 schreef PirE het volgende:
Mijn kneuzen MyTeam weet het te presteren om echt elke update te failen :(. Maar toch al 3 hele punten gepakt.
Haha dat is echt pech. Bij mij van de 6 ofzo (1 race nog maar gehad) is er maar 1 gefaald (bougies).
Ik denk dat Bahrain voor mij ook echt net goed viel, volgende races gaat ook allemaal bagger worden.

Welke AI niveau past voor jou goed?
Hopelijk vallen de gekkigheden bij de AI er snel een beetje uit bij wat hoger niveau.

Dat is voor My Team natuurlijk wel erg belangrijk te hebben.
PirEzondag 25 juli 2021 @ 13:11
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Haha dat is echt pech. Bij mij van de 6 ofzo (1 race nog maar gehad) is er maar 1 gefaald (bougies).
Ik denk dat Bahrain voor mij ook echt net goed viel, volgende races gaat ook allemaal bagger worden.

Welke AI niveau past voor jou goed?
Hopelijk vallen de gekkigheden bij de AI er snel een beetje uit bij wat hoger niveau.

Dat is voor My Team natuurlijk wel erg belangrijk te hebben.
Begonnen op 80 en nu op 87 (als ik eind S1 op 100 zit ben ik tevreden). Ik verhoog hem met 2 als ik Q2 haal en na Frankrijk heb ik er 3 bijgedaan omdat ik daar Q3 haalde en P8 in de race pakte. Het ging iets te makkelijk daar en wil het een beetje realistisch te houden, ik vecht liever om P13 dan dat ik makkelijk top 10 rij met deze auto. P1 komt later wel als ik een seizoen met Red Bull ga rijden.
bianconerizondag 25 juli 2021 @ 13:58
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 13:11 schreef PirE het volgende:

Begonnen op 80 en nu op 87 (als ik eind S1 op 100 zit ben ik tevreden). Ik verhoog hem met 2 als ik Q2 haal en na Frankrijk heb ik er 3 bijgedaan omdat ik daar Q3 haalde en P8 in de race pakte. Het ging iets te makkelijk daar en wil het een beetje realistisch te houden, ik vecht liever om P13 dan dat ik makkelijk top 10 rij met deze auto. P1 komt later wel als ik een seizoen met Red Bull ga rijden.
87?

Heb je alle assists uit?

Ik snap echt niets van het niveau dat anderen aanhouden.
Sure ik heb tractie en sturen een beetje aan staan als assist omdat dat voor controller toch wel echt fijn is.
Maar ik zie zoveel die op een veel lager niveau rijden.

Ik zie de AI op 100 al ontzettend klungelen en in mijn allereerste race met My Team win ik.
Terwijl ik 1x per week eens een race doe. Op controller rij. En dus echt niet zo goed ben.
Als ik mijn tijden vergelijk en bv time trial doe dan sta ik ook echt niet zo hoog ofzo (meestal halverwege de lijst ergens op PS, soms iets hoger).
Maar op niveau 87 zou ik de nummer 2 nog een ronde inhalen in My Team.

Snap der niets van :{ :{ :{
ChevyCapricezondag 25 juli 2021 @ 14:09
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 13:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]

87?

Heb je alle assists uit?

Ik snap echt niets van het niveau dat anderen aanhouden.
Sure ik heb tractie en sturen een beetje aan staan als assist omdat dat voor controller toch wel echt fijn is.
Maar ik zie zoveel die op een veel lager niveau rijden.

Ik zie de AI op 100 al ontzettend klungelen en in mijn allereerste race met My Team win ik.
Terwijl ik 1x per week eens een race doe. Op controller rij. En dus echt niet zo goed ben.
Als ik mijn tijden vergelijk en bv time trial doe dan sta ik ook echt niet zo hoog ofzo (meestal halverwege de lijst ergens op PS, soms iets hoger).
Maar op niveau 87 zou ik de nummer 2 nog een ronde inhalen in My Team.

Snap der niets van :{ :{ :{
Logisch toch dat iedereen zijn eigen niveau aanhoudt
bianconerizondag 25 juli 2021 @ 15:25
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:09 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Logisch toch dat iedereen zijn eigen niveau aanhoudt
Ja, dat snap ik.
Maar ik ben best wel bagger in het spel. Kan helemaal niet consistent ronde tijden rijden en ook helemaal niet top tijden in mijn snelste rondes.

100 AI is voor mij echter al echt te laag. Vandaar dat ik ook wel benieuwd was hoe dat voor anderen valt.
Ik begin elke F1 spel minimaal al op 100 en kijk vanuit daar of ik hoger moet zetten.
Daarom vind ik het verbazingwekkend dat sommigen zo ontzettend laag het niveau hebben staan.

Of ik schat mijzelf veel te laag in (weet wel zeker van niet), of assists doen meer dan het lijkt (lijkt mij ook niet), of een onbekende reden.
PirEzondag 25 juli 2021 @ 15:26
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 13:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]

87?

Heb je alle assists uit?

Ik snap echt niets van het niveau dat anderen aanhouden.
Sure ik heb tractie en sturen een beetje aan staan als assist omdat dat voor controller toch wel echt fijn is.
Maar ik zie zoveel die op een veel lager niveau rijden.

Ik zie de AI op 100 al ontzettend klungelen en in mijn allereerste race met My Team win ik.
Terwijl ik 1x per week eens een race doe. Op controller rij. En dus echt niet zo goed ben.
Als ik mijn tijden vergelijk en bv time trial doe dan sta ik ook echt niet zo hoog ofzo (meestal halverwege de lijst ergens op PS, soms iets hoger).
Maar op niveau 87 zou ik de nummer 2 nog een ronde inhalen in My Team.

Snap der niets van :{ :{ :{
Ik rij zonder assists omdat dat het snelste is volgens Jarno Opmeer. Probleem is dat ik nog teveel fouten maak en niet heel bekend ben met een aantal banen. Ik kan hem op 100 zetten en dan flashbacks gebruiken of wat lager en gewoon accepteren dat ik weleens een bocht mis of een voorvleugel moet wisselen. Vooral in de 1e stint maak ik echt veel te veel fouten, 2e stint zit ik wel in een ritme en dan maak ik terrein goed.

En de AI maakt hier niet heel veel fouten. 1x een safety car gezien in de regen en de enige die uitvallen zijn Mick Schumacher of Latifi...
ChevyCapricezondag 25 juli 2021 @ 15:33
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik.
Maar ik ben best wel bagger in het spel. Kan helemaal niet consistent ronde tijden rijden en ook helemaal niet top tijden in mijn snelste rondes.

100 AI is voor mij echter al echt te laag. Vandaar dat ik ook wel benieuwd was hoe dat voor anderen valt.
Ik begin elke F1 spel minimaal al op 100 en kijk vanuit daar of ik hoger moet zetten.
Daarom vind ik het verbazingwekkend dat sommigen zo ontzettend laag het niveau hebben staan.

Of ik schat mijzelf veel te laag in (weet wel zeker van niet), of assists doen meer dan het lijkt (lijkt mij ook niet), of een onbekende reden.
Misschien moet jij het maar opnemen tegen e-sporters, want je bent echt BIZAR goed!!
ChevyCapricezondag 25 juli 2021 @ 15:34
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:26 schreef PirE het volgende:

[..]

Ik rij zonder assists omdat dat het snelste is volgens Jarno Opmeer. Probleem is dat ik nog teveel fouten maak en niet heel bekend ben met een aantal banen. Ik kan hem op 100 zetten en dan flashbacks gebruiken of wat lager en gewoon accepteren dat ik weleens een bocht mis of een voorvleugel moet wisselen. Vooral in de 1e stint maak ik echt veel te veel fouten, 2e stint zit ik wel in een ritme en dan maak ik terrein goed.

En de AI maakt hier niet heel veel fouten. 1x een safety car gezien in de regen en de enige die uitvallen zijn Mick Schumacher of Latifi...
Zonder assists spelen is inderdaad technisch gezien het snelst, maar het ligt ook aan de speler. Iemand die niet veel ervaring heeft zal zonder assists misschien veel voorzichtiger moeten zijn en kan dus niet op de limiet van de auto rijden. Misschien ben je met assists sneller dus
ChevyCapricezondag 25 juli 2021 @ 15:35
Ik speel al sinds F1 2019 zonder assists, en ik neem het op tegen mensen die de racing lijn ( :') ) aan hebben staan.

Tsja die zijn misschien sneller omdat zij altijd het optimale rempunt zo voorgeschoteld krijgen. Maar ik denk daarover: boeiend, ik doe het tenminste zonder hulpjes en dat is natuurlijk veel veter (en knapper)
ChevyCapricezondag 25 juli 2021 @ 15:36
Heb net trouwens na een paar pogingen chapter 5 gehaald van Braking Point.

Was even bang dat het op "hard" te moeilijk voor me zou zijn maar gelukkig lukt het me tot nu toe nog altijd _O_
PirEzondag 25 juli 2021 @ 15:49
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:34 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Zonder assists spelen is inderdaad technisch gezien het snelst, maar het ligt ook aan de speler. Iemand die niet veel ervaring heeft zal zonder assists misschien veel voorzichtiger moeten zijn en kan dus niet op de limiet van de auto rijden. Misschien ben je met assists sneller dus
Ik vind het niet erg om fouten te maken, daar leer je van. Met assists maak ik het me wel makkelijker maar ik wen liever niet aan een racelijn en andere assists. Op het moment dat je ze uitzet moet je weer dingen aan- of afleren.

Als ik te hoog kwalificeer verhoog ik het niveau gewoon en heel soms zet ik hem in P1 wat lager zodat ik die programma's easy kan halen op een nieuwe baan :@ (met al die failed components heb ik nu de langzaamste auto op de grid :()
Sjemmertzondag 25 juli 2021 @ 15:58
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 13:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]

87?

Heb je alle assists uit?

Ik snap echt niets van het niveau dat anderen aanhouden.
Sure ik heb tractie en sturen een beetje aan staan als assist omdat dat voor controller toch wel echt fijn is.
Maar ik zie zoveel die op een veel lager niveau rijden.

Ik zie de AI op 100 al ontzettend klungelen en in mijn allereerste race met My Team win ik.
Terwijl ik 1x per week eens een race doe. Op controller rij. En dus echt niet zo goed ben.
Als ik mijn tijden vergelijk en bv time trial doe dan sta ik ook echt niet zo hoog ofzo (meestal halverwege de lijst ergens op PS, soms iets hoger).
Maar op niveau 87 zou ik de nummer 2 nog een ronde inhalen in My Team.

Snap der niets van :{ :{ :{
Heb je steering assist ook aan ?

Want dan heb je automatisch ook braking assist aan toch ?

Dan gaat wel bijna alles vanzelf.

Ik speel nu met controller met steering en braking assist uit en alleen anti lock brakes aan en traction control op medium, racelijn uit, wel automatisch schakelen. AI 80-85 en dan moet ik redelijk moeite doen om in de top 10 te komen in my team.

Ik heb ook een stuur en als ik die zou gebruiken zou ik wel echt alles uit zetten en met wat oefening de Al flink kunnen opschroeven maar ik speel dit spel graag lekker casual met de controller gewoon een beetje het my team carreer doorlopen enzo. Mijn stuur gebruik ik voor het meer serieuzere werk zoals iRacing en Assetto Corsa Competizione.

En haal jij dit spel niet elk jaar ? Niet gek dat je dan ondertussen best goed erin bent geworden toch ?
bianconerizondag 25 juli 2021 @ 16:28
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:33 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Misschien moet jij het maar opnemen tegen e-sporters, want je bent echt BIZAR goed!!
Ik zeg letterlijk in mijn reactie dat ik absoluut niet goed ben en in mijn tijden ook echt niet hoog zit.
En zelfs voor mij met mijn matige tijden en alles is 100 gewoon te laag.

En zoals ik al zei verbaas ik mij er daarom om dat er best veel mensen zijn die zo laag zitten.
bianconerizondag 25 juli 2021 @ 16:34
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:58 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Heb je steering assist ook aan ?

Want dan heb je automatisch ook braking assist aan toch ?

Dan gaat wel bijna alles vanzelf.

Ik speel nu met controller met steering en braking assist uit en alleen anti lock brakes aan en traction control op medium, racelijn uit, wel automatisch schakelen. AI 80-85 en dan moet ik redelijk moeite doen om in de top 10 te komen in my team.

Ik heb ook een stuur en als ik die zou gebruiken zou ik wel echt alles uit zetten en met wat oefening de Al flink kunnen opschroeven maar ik speel dit spel graag lekker casual met de controller gewoon een beetje het my team carreer doorlopen enzo. Mijn stuur gebruik ik voor het meer serieuzere werk zoals iRacing en Assetto Corsa Competizione.

En haal jij dit spel niet elk jaar ? Niet gek dat je dan ondertussen best goed erin bent geworden toch ?
Braking en sturen staat los van elkaar. Braking vind ik echt heel irritant, bijvoorbeeld in de lange bochten combinatie op COTA laten ze je constant remmen.
Rest heb ik als ik goed zeg op medium, sowieso niet hoger. Automatisch schakelen idd ook, daar verlies je veel tijd mee maar op controller is dat echt rot werk.

Nee, ik haal het spel niet elk jaar. En ik doe hooguit 1 race per week. Meer lukt gewoon niet qua tijd.
En de laatste maanden van F1 2020 (die ik wel gehaald heb vanwege My Team en split screen) deed ik misschien eens 1 race per maand.

Ik weet niet hoeveel iedereen hier speelt. Maar met controller heb je sowieso al echt nadeel en kun je gewoon echt sneller zijn, ook omdat je dan veel beter zonder de assists kunt spelen.
Maar wat je zegt klopt wel. Ik ken de banen wel en ik heb er weinig problemen verder mee.
Ik rij wel redelijk smooth daarin en tactisch ben je al snel beter dan AI. En AI achter mij houden heb ik ook wel geleerd (juiste momenten ERS enzo).
bianconerizondag 25 juli 2021 @ 16:38
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik speel al sinds F1 2019 zonder assists, en ik neem het op tegen mensen die de racing lijn ( :') ) aan hebben staan.

Tsja die zijn misschien sneller omdat zij altijd het optimale rempunt zo voorgeschoteld krijgen. Maar ik denk daarover: boeiend, ik doe het tenminste zonder hulpjes en dat is natuurlijk veel veter (en knapper)
Je kunt overigens vaak veel later remmen dan die racing lijn toont xD.

quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:34 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Zonder assists spelen is inderdaad technisch gezien het snelst, maar het ligt ook aan de speler. Iemand die niet veel ervaring heeft zal zonder assists misschien veel voorzichtiger moeten zijn en kan dus niet op de limiet van de auto rijden. Misschien ben je met assists sneller dus
Wil je snel zijn moet je met stuur en zonder assists spelen.
Elke stap die je zonder/lager van assists doet moet je zeker wel even wennen.

Ik speel veel te weinig en te casual om er echt voor te gaan en te leren volledig zonder te gaan. Zou ik met stuur wel doen. En al helemaal handmatig schakelen.
Daardoor ben ik wel langzamer dan zou kunnen, maar sneller waarschijnlijk dan wat ik met hoe ik het nu doe ben.

Maar wil je echt wat dan moet je gewoon stuur hebben en zonder assists.

quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:49 schreef PirE het volgende:

Als ik te hoog kwalificeer verhoog ik het niveau gewoon en heel soms zet ik hem in P1 wat lager zodat ik die programma's easy kan halen op een nieuwe baan :@ (met al die failed components heb ik nu de langzaamste auto op de grid :()
Doe ik idd ook. Vandaar dat ik ook wou weten wat iedereen beetje qua AI niveau heeft hier. Maar goed daar schoot ik weinig mee op. Zeker in het begin van de game is het echt nog even leren welk AI niveau goed passend is.

Zeker op den duur in een My Team carriere is het wel nodig om de trainingen lager te zetten. Die zijn anders gewoon niet meer te halen zo hoog is de target.
ChevyCapricezondag 25 juli 2021 @ 17:07
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 16:28 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik zeg letterlijk in mijn reactie dat ik absoluut niet goed ben en in mijn tijden ook echt niet hoog zit.
En zelfs voor mij met mijn matige tijden en alles is 100 gewoon te laag.

En zoals ik al zei verbaas ik mij er daarom om dat er best veel mensen zijn die zo laag zitten.
Goed van je zeg
bianconerizondag 25 juli 2021 @ 21:58
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 17:07 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Goed van je zeg
Je hoeft niet zo dom te reageren.
Verpest een beetje de houding hier.

Ik mag best gewoon naar AI niveau vragen. Ik geef aan dat ik echt niet goed ben in de game en verbaas mij gewoon over de AI levels.
Thats all. Heeft niets met een verkapte opscheppen of wat dan ook te maken, want ik snap het oprecht niet.

Hoef je echt niet zo dom over te reageren.
ChevyCapricezondag 25 juli 2021 @ 22:14
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Je hoeft niet zo dom te reageren.
Verpest een beetje de houding hier.

Ik mag best gewoon naar AI niveau vragen. Ik geef aan dat ik echt niet goed ben in de game en verbaas mij gewoon over de AI levels.
Thats all. Heeft niets met een verkapte opscheppen of wat dan ook te maken, want ik snap het oprecht niet.

Hoef je echt niet zo dom over te reageren.
Oh sorry wist niet dat je boos werd. Het leek alleen een beetje alsof je aan het opscheppen was

Maar waarom speel je eigenlijk niet op AI 110 als je op 100 al races wint? En assists zouden dan ook wel uit kunnen toch
Sjemmertzondag 25 juli 2021 @ 22:32
Een van de pluspunten van dit spel is juist de ruime instel mogelijkheden kwa moeilijkheidsgraad van de AI.

Daardoor kan iedereen mooi zijn eigen snelheid vinden.

Ik weet nog dat in de eerste delen je slechts 11 levels had en dan kon het wel eens voorkomen dat je een beetje vast kwam tussen twee levels. Te snel voor de vorige stap, te langzaam voor de volgende zeg maar.
Zwoerdzondag 25 juli 2021 @ 23:08
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 16:34 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Automatisch schakelen idd ook, daar verlies je veel tijd mee maar op controller is dat echt rot werk.


Hoezo is dat zo moeilijk? Je hebt je rechterduim toch vrij om te schakelen?
bianconerizondag 25 juli 2021 @ 23:27
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 22:14 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Oh sorry wist niet dat je boos werd. Het leek alleen een beetje alsof je aan het opscheppen was

Maar waarom speel je eigenlijk niet op AI 110 als je op 100 al races wint? En assists zouden dan ook wel uit kunnen toch
Ik zeg 100x duidelijk dat ik een hele casual rijder ben, als een noob op een controller speel en ook echt niet mijn best wil doen om assists af te leren.
Dat ik qua tijden niet consistent bent en qua tijden misschien eens halverwege sta op de ranglijsten en soms een circuit eens iets beter.

Noem je dat opscheppen? Dan is jullie met je rig aankomen zetten en zonder assists eerder opscheppen.
Ik geef toch duidelijk aan dat ik absoluut geen goede rijder ben, dat zie ik van mijzelf ook nog wel.

Dat is juist waarom ik zo verbaasd ben dat anderen zelfs nog lager spelen dan dat ik doe.

Waarom denk je dat ik hier vroeg zucht.... Om het AI niveau in te kunnen schatten.
Ik heb nog niet weer kunnen spelen en weet dus het niet kunnen proberen.
100 is noob niveau (ondanks dat het volgens Codemasters expert ofzo is).
Alleen uit ervaring van 2020 weet ik dat het in de 100 echt per stap al heel sterk qua niveau kan stijgen.
101 kan al ineens heel veel beter zijn.

Wss zal het ongeveer 103 of 104 zijn.
bianconerizondag 25 juli 2021 @ 23:30
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 23:08 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Hoezo is dat zo moeilijk? Je hebt je rechterduim toch vrij om te schakelen?
En dan irritant met de X en Vierkantje lopen smashen de hele tijd?
Op en neer constant. Terwijl je ook nog met je hand smooth wilt sturen met de joystick en smooth gas wilt gaan geven.

Ja, nee laat mij maar lekker casual als een noob automatic rijden.
Als ik ooit wat serieuzer wil gaan rijden zoals de meesten hier dan ga ik daar wel aan wennen of een rig aanschaffen.
Voor nu kunnen mij die tienden per ronde mij wel gestolen worden.
Sjemmertmaandag 26 juli 2021 @ 01:12
Net ff wat online races geprobeerd.

1 shot qualifying 5 lap races.

Dit was wel een leuke. Op een haar na niet gewonnen. :)

PirEmaandag 26 juli 2021 @ 11:44
https://forums.codemaster(...)-high-speed-corners/

Ik dacht dat het aan mij lag maar blijkbaar hebben meer mensen dit probleem in high speed corners. Dacht dat het aan mijn setup lag dat ik niet flatout door Copse kan zoals de AI.
ChevyCapricemaandag 2 augustus 2021 @ 23:50
Net eerste leaguerace in het spel gehad op Australië. Draak van een race, verloor de auto uit de laatste bocht en was m’n hele frontwing kwijt.

Spinde sowieso vaak bijna, handeling is toch echt een tandje trickier dan vorig jaar. Maar al met al toch prima racen.
TheFreshPrincedinsdag 3 augustus 2021 @ 00:52
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 23:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
Net eerste leaguerace in het spel gehad op Australië. Draak van een race, verloor de auto uit de laatste bocht en was m’n hele frontwing kwijt.

Spinde sowieso vaak bijna, handeling is toch echt een tandje trickier dan vorig jaar. Maar al met al toch prima racen.
Ja, wel pittiger.
Heb op Sochi nu een race-setup waar ik nog voldoende rotatie mee heb en in S3 ook nog stabiel kan rijden.
Race is pas over enkele weken dus kan nog flink trainen.
ChevyCapricedinsdag 3 augustus 2021 @ 01:11
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 00:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja, wel pittiger.
Heb op Sochi nu een race-setup waar ik nog voldoende rotatie mee heb en in S3 ook nog stabiel kan rijden.
Race is pas over enkele weken dus kan nog flink trainen.
Dat is zeker lekker. Trouwens bij de pitentry in sochi hoef je niet binnen de witte lijn te rijden dus je kan die “afslag” gewoon afsnijden :P kan wat tijd opleveren

Reed zelf met de licht getweakte standaard prima tijdens het oefenen van een longrun met halfvolle tank, maar in de race hadden we vrij snel een safetycar en bij de restart ging ik al na de eerste bocht zijwaarts :') al ving ik hem gelukkig wel meteen op :7

Differentieel voel je gewoon veel meer werken.
TheFreshPrincedinsdag 3 augustus 2021 @ 08:58
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 01:11 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Dat is zeker lekker. Trouwens bij de pitentry in sochi hoef je niet binnen de witte lijn te rijden dus je kan die “afslag” gewoon afsnijden :P kan wat tijd opleveren
In Singapore bespaarde me dat ook tijd :+

Bedankt voor de tip, ga ik zeker op oefenen!

quote:
Reed zelf met de licht getweakte standaard prima tijdens het oefenen van een longrun met halfvolle tank, maar in de race hadden we vrij snel een safetycar en bij de restart ging ik al na de eerste bocht zijwaarts :') al ving ik hem gelukkig wel meteen op :7

Differentieel voel je gewoon veel meer werken.
Met m'n eerste Sochi setups verloor ik de auto in (de lange) bocht 3 ineens spontaan achter een andere auto, dus dan weet je dat er nog werk aan de winkel is :+
De kerbs zijn daar in sommige bochten ook lanceerplatforms maar daar kan je omheen werken.
Die in bocht 15 is ook verraderlijk, het is maar een relatief langzame bocht maar je staat zo in de rondte als je die te strak aansnijdt.

Met Time Trial sta ik op Sochi op een 1:29.776 en heb niet het gevoel dat ik veel sneller kan.
(overigens met een compleet andere setup)
edit: nu een 1:29.607
edit: nu een 1:29.464
edit: nu een 1:29.449

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 05-08-2021 21:29:26 ]
bianconerizondag 8 augustus 2021 @ 11:13
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 08:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

In Singapore bespaarde me dat ook tijd :+

Bedankt voor de tip, ga ik zeker op oefenen!
Tot ze dat soort dingen gaan patchen haha :P

quote:
De kerbs zijn daar in sommige bochten ook lanceerplatforms maar daar kan je omheen werken.
Die in bocht 15 is ook verraderlijk, het is maar een relatief langzame bocht maar je staat zo in de rondte als je die te strak aansnijdt.
Kerbs hebben ze inderdaad wel wat aan gedaan in veel circuits dit jaar. Wel beter eigenlijk.
Bocht 15 Sochi was in 2020 ook best wel een rot kerb, als je hem spot on had dan ging die nog wel.
Maar meestal gaf die je wel wat air time.

Beter inderdaad wat wijder ingaan, is voor de volgende bocht ook wel net zo makkelijk.
ChevyCapricezondag 8 augustus 2021 @ 15:51
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 11:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Tot ze dat soort dingen gaan patchen haha :P
[..]

Kerbs hebben ze inderdaad wel wat aan gedaan in veel circuits dit jaar. Wel beter eigenlijk.
Bocht 15 Sochi was in 2020 ook best wel een rot kerb, als je hem spot on had dan ging die nog wel.
Maar meestal gaf die je wel wat air time.

Beter inderdaad wat wijder ingaan, is voor de volgende bocht ook wel net zo makkelijk.
In heel 2020 is het niet gepatcht dus het zal nu ook niet gebeuren
ChevyCapricemaandag 9 augustus 2021 @ 00:44
ChevyCapricedinsdag 10 augustus 2021 @ 14:01
Ik had me toch een nare DNF gister op Zandvoort.

Ging op die kerb en dacht het te kunnen corrigeren. Zo dom

LK4znW7.gif
bianconeridinsdag 10 augustus 2021 @ 14:23
Ik heb sinds de vorige race dat mijn tyre MFD constant in beeld komt.
Schijnbaar vanaf het moment dat de 1e band op 20% komt ongeveer.
Om de zoveel seconden (20-30 seconden?) komt het tyre schema weer in beeld.
Alsof het mij wil waarschuwen voor mijn banden, echt ontzettend irritant.
ChevyCapricedinsdag 10 augustus 2021 @ 14:31
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 14:23 schreef bianconeri het volgende:
Ik heb sinds de vorige race dat mijn tyre MFD constant in beeld komt.
Schijnbaar vanaf het moment dat de 1e band op 20% komt ongeveer.
Om de zoveel seconden (20-30 seconden?) komt het tyre schema weer in beeld.
Alsof het mij wil waarschuwen voor mijn banden, echt ontzettend irritant.
Komt door de laatste patch. Erg irritant inderdaad.
bianconeridinsdag 10 augustus 2021 @ 14:39
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 14:31 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Komt door de laatste patch. Erg irritant inderdaad.
Kun je wel zeggen inderdaad, echt afgrijselijk.
Ik dacht dat ik het de vorige race ook al had. En laatste patch heb ik gister gedaan.
bianconeridinsdag 10 augustus 2021 @ 14:41
Nu ook voor het eerst gehad dat ze de pit strategy fout doen.
Ik heb die aangepast voor de race en ging langer door op softs, echter daardoor zat ik op de stopronde van mijn teamgenoot. Normaal zouden ze die dan met elkaar omruilen alleen nu kwam mijn teamgenoot doodleuk achter mij aan de pits in en had daardoor de vertraagde pitstop.

En is er iets aan de hand met ghosten?
Gewoon in My Team. Ik ghost ineens de hele tijd in bochten bij inhaalacties of domme acties van de AI.
Ik ghost gewoon direct.
Dit lijkt bij pitstops te gebeuren. Na stop 1 ging het van niet ghosten naar ghosten en na pitstop 2 was het ineens weer goed.

Lekkere patch geweest dus :{

[ Bericht 21% gewijzigd door bianconeri op 10-08-2021 15:53:55 ]
DombohetOlifantje1woensdag 11 augustus 2021 @ 10:19
Ik word heel kriebelig van die kerbs.
PirEvrijdag 13 augustus 2021 @ 20:24
Hebben ze wat veranderd aan de moeilijkheidsgraad? Ik heb voor de patch de practice van Monza gedaan en daar stond ik netjes rond P15 (zoals past bij mijn auto) met mijn tijden. Ik deed vanmiddag Qualifying en race met de 1.06 update. Tot mijn grote verrassing stond ik ineens op P1 na Q1 en uiteindelijk P2 na Q3 met 0.018 achterstand op Hamilton.
bianconerizondag 15 augustus 2021 @ 14:12
Dat irritante banden scherm blijft nog altijd opkomen. Kunnen ze dat niet even sneller patchen?
Het ineens veranderen van ghosten midden in de race heb ik niet meer gehad (maar goed buiten die keer ook maar 1 race gedaan).

AI merk ik verder geen verschil in dat dat veranderd zou zijn?

Ik weet wel dat AI qua pitstop strategie nog altijd bagger is.
Gister race in Frankrijk gedaan waar halverwege de race regen zou komen.
Ik natuurlijk dus op de harde band om die te pushen tot de regen, zoals elk mens zou doen.
Die ging wel echt aardig af op het eind moet ik zeggen, maar goed.

De AI? Die gingen 1 ronde voor het echt inters tijd was (het regende dus wel al) nog naar binnen voor stop nummer 3 |:( |:(
Alsof de AI gewoon compleet vast gezet is op een strategie en totaal de omstandigheden niet kan mee berekenen, zo ontzettend jammer. Ik rij dan geen 110 AI, misschien dat het daar stuk beter is hoor?

Alleen Bottas bleef na zijn stop voor mij, die bleef extra ronde buiten waardoor die net genoeg ruimte had om na stop voor mij uit te komen. De rest kon ik door op juiste momenten snel te zijn achter mij houden.
Perez vloog er nog voorbij, die was gewoon niet te houden. En de rest zijn er mss nog wel voorbij gekomen, maar door extra stop niet voor mij weten te eindigen.
ChevyCapricezondag 15 augustus 2021 @ 16:03
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 14:12 schreef bianconeri het volgende:
Dat irritante banden scherm blijft nog altijd opkomen. Kunnen ze dat niet even sneller patchen?
Het ineens veranderen van ghosten midden in de race heb ik niet meer gehad (maar goed buiten die keer ook maar 1 race gedaan).
Het is geen foutje, elke keer als een band bijvoorbeeld 20% versletenheid aantikt krijg je het. Misschien dat ze het aanpassen maar misschien niet.
bianconerizondag 15 augustus 2021 @ 22:41
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 16:03 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Het is geen foutje, elke keer als een band bijvoorbeeld 20% versletenheid aantikt krijg je het. Misschien dat ze het aanpassen maar misschien niet.
Je had er zelf ook over dat dat toch een probleem was na de laatste patch?

Komt ook wel vaker omhoog bij hogere gradaties. Is gewoon erg vervelend.
Als het al blijvend is dan hoop ik dat ze dat optioneel maken.
ChevyCapricezondag 15 augustus 2021 @ 22:43
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 22:41 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je had er zelf ook over dat dat toch een probleem was na de laatste patch?

Komt ook wel vaker omhoog bij hogere gradaties. Is gewoon erg vervelend.
Als het al blijvend is dan hoop ik dat ze dat optioneel maken.
Ik vind het ook irritant, misschien went het na een tijdje. Maar voorlopig irritant :+
bianconerizondag 15 augustus 2021 @ 22:44
Wat ik trouwens ook wel opvallend vind is de gele vlag die gegeven wordt bij de hele scherpe haarspeldbochten.
Denk aan Monaco en Canada.
Schijnbaar wordt de gele vlag getriggered bij een bepaalde snelheid. Dus bv bij de haarspeld bij Canada als je daar een treintje hebt (wat geregeld voorkomt) dan heb je met name AI die veel achter elkaar aan rijdt en gewoon in een treintje daar rustig door heen hobbelt.

Dus in Canada heb je dan bijna elke ronde ineens een gele vlag dat je denkt van huh wat is er nu weer?
Is niet zo ernstig natuurlijk, maar wel een gekke vlag steeds.
Kan het mij ook niet herinneren van de vorige games dat dit zo was.
DX11vrijdag 3 september 2021 @ 22:08
Ik heb voor mijn pc een stuur (G29) maar had nog nooit F1 gespeeld voor vandaag.
Voorheen het stuur voornamelijk gebruikt voor ETS2/Dirt/Project Cars. Nooit super fanatiek maar ik kan redelijk rondkomen.
Dacht, laat ik F1 eens kopen en uitproberen. Opgestart, uiteraard als Max gespeeld op Zandvoort.
Pffff F1 is echt wel heel wat anders dan racen in "normale auto's". Ik merk dat ik wat concentratie te kort kom zegmaar. Je moet veel meer tegelijk doen.
Half uurtje practice gedaan en toen kon ik redelijk op de baan blijven. Dus ik dacht nu eens een gp testen (de gehele tijd op amateur setting + manual shiften).

Anyway, gp gestart, bocht 3 ramt hamilton me er af :')
Iets te realistisch dit!
Wel veel lol! Alleen ik heb het idee dat ik ogen en vingers te kort kom!
bianconerizondag 5 september 2021 @ 11:02
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 22:08 schreef DX11 het volgende:

Pffff F1 is echt wel heel wat anders dan racen in "normale auto's". Ik merk dat ik wat concentratie te kort kom zegmaar. Je moet veel meer tegelijk doen.
Half uurtje practice gedaan en toen kon ik redelijk op de baan blijven. Dus ik dacht nu eens een gp testen (de gehele tijd op amateur setting + manual shiften).

Wel veel lol! Alleen ik heb het idee dat ik ogen en vingers te kort kom!
Kun je je voorstellen wat die coureurs allemaal moeten doen haha.
Dan is het spel nog simpel.
Zeker dit jaar aangezien je de motorstand niet meer kunt aanpassen.

Maar leuk om te horen dat het je toch bevalt! Het is zeker een heel andere manier van rijden/racen.
Het gaat gewoon zo snel en het gevoel dat je hebt met de F1 auto's is anders dan wat je krijgt bij andere races.
Wees blij dat je daar een stuur voor hebt, met een controller is het nog een veel groter drama.
Zeker voor een race.

De F1 games zitten ook gewoon top in elkaar. Zien er geweldig goed uit en je hebt zoveel opties om te kunnen doen. Kun je gewoon erg veel plezier in hebben.
En voor een race moet je wel even je concentratie bewaren, zeker als je rond andere auto's weet te blijven dan is het al gauw een uur lang of langer volle concentratie.
Sjemmertzaterdag 11 september 2021 @ 23:24
Vinden jullie nog games online ? In het begin had ik geen problemen maar vind nu helemaal niks meer online lijkt het wel (PS5).
ChevyCapricezaterdag 11 september 2021 @ 23:27
Lobby's bedoel je? Geen idee, rij de laatste tijd alleen in league races.

Dinsdag schijnt trouwens het circuit Portimao in de game te komen dus dat wordt vet.
Sjemmertzondag 12 september 2021 @ 10:39
Ja van die ranked of social online matches.
Tassendiefmaandag 13 september 2021 @ 20:39
Portimão is een lekker baantje _O_
MMXMMXdinsdag 14 september 2021 @ 04:16
Is er nu eindelijk muis besturing in het menu ?
Zo niet dan koop ik hem niet deze keer.
DombohetOlifantje1dinsdag 14 september 2021 @ 19:56
quote:
11s.gif Op maandag 13 september 2021 20:39 schreef Tassendief het volgende:
Portimão is een lekker baantje _O_
Pwooh en of. Prima vermaak.
ChevyCapricedinsdag 14 september 2021 @ 20:04
Wel moeilijk zeg in cockpit view
ChevyCapricedinsdag 14 september 2021 @ 20:09
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 04:16 schreef MMXMMX het volgende:
Is er nu eindelijk muis besturing in het menu ?
Zo niet dan koop ik hem niet deze keer.
Interessant detail om je aankoop van af laten hangen
DombohetOlifantje1zaterdag 18 september 2021 @ 21:05
Hoop persoonlijk wel dat ze in de toekomst de nieuwe banen ook in de volgende games houden. Vooral ook voor de afwisselende kalenders in de career modusse.

Portugal is namelijk echt genieten met al die hoogteverschillen. Topbaantje.
ChevyCapricezaterdag 18 september 2021 @ 22:45
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:05 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Hoop persoonlijk wel dat ze in de toekomst de nieuwe banen ook in de volgende games houden. Vooral ook voor de afwisselende kalenders in de career modusse.

Portugal is namelijk echt genieten met al die hoogteverschillen. Topbaantje.
Mooie baan inderdaad. Wel op 2 punten moeilijk om je rempunt te vinden (vooral in de bocht van het screenshot), maar daar hebben ze wel wat op gevonden, bij dit punt hebben ze normaal gesproken een reclamebord, als die echter vernietigd is staat er nog een witte lijn _O-

Z4sLPbo.jpeg

En bij die laatste keer heuvel op hebben ze ook een witte lijn maar die is heel moeilijk te zien in cockpit. Maar in die bocht kan ik ook redelijk op gevoel aanremmen.
ChevyCapricezaterdag 18 september 2021 @ 22:48
Bij deze bocht zie ik trouwens veel mensen spinnen in ranked mode _O-

THBIueA.gif
King_Mercdinsdag 21 september 2021 @ 18:38
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:56 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Pwooh en of. Prima vermaak.
Voor het eerst gespeeld in my team.. en gelijk Met regen…
ChevyCapricewoensdag 22 september 2021 @ 12:45
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:38 schreef King_Merc het volgende:

[..]
Voor het eerst gespeeld in my team.. en gelijk Met regen…
Op de baan kunnen blijven?
ChevyCapricezondag 26 september 2021 @ 02:30
gister een start gehad in de regen, was redelijk goed weg maar helaas stond er naast mij een idioot die slecht met traction uit kan spelen en die knalt verdomme zo tegen me aan.

Gebeurde me van de week ook al eens :') toen had ik zelfs DNF terwijl het dus niet mijn fout was.

Het gekke is dat die me nu na elke race in een andere sessie gooit die soms halverwege een race zit zodat ik moet speccen, en wanneer die race is afgelopen ik weer in een andere room wordt gegooid waardoor ik weer moet speccen :') ongelofelijk.

Rest van de week wel prima in ranked mode kunnen spelen, maar gister had ik ff pech.
DombohetOlifantje1zondag 26 september 2021 @ 13:25
Van dr week een regenrace gehad in Amerika, reden ze in een treintje achter een Haas aan en dat ging in 1 bocht zo traag dat er elke ronde een VSC was. :')

Toprace.
ChevyCapricewoensdag 13 oktober 2021 @ 13:50
Jongens, groot nieuws: Imola zit in de laatste update _O_ let’s go!
ChevyCapricewoensdag 13 oktober 2021 @ 13:52
Had maandagavond trouwens een 5 lapper op Portimao, full wets. Ik startte P2 en pakte meteen de leiding, die ik de hele race niet weggaf.

Was wel ongelofelijk intens met die regen zeg, had vieze kramp in mijn handen van die race :')
bianconeridonderdag 14 oktober 2021 @ 19:15
Ik baal dat ik mijn nieuwe seizoen My Team al gestart heb haha.

Was wel gaaf geweest om Imola ook te kunnen doen. Maar dat wordt komende seizoen.

Ik ben nu weer op reis in buitenland dus kan sws niet spelen. Had nog net voor mijn reis seizoen 2 gestart, echt zin in!
Wel per ongeluk te snel gestart. Drukte op x (PS) om China te bekijken en dat was verkeerde knop haha. My bad.

Dus hopelijk zit Portimao er wel in.
Als ik had gewacht tot ik terug zou zijn had ik Imola ook gehad.

Seizoen 3 dan maar. Hopelijk ook met bv Jeddah.
ChevyCapricevrijdag 15 oktober 2021 @ 12:41
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:15 schreef bianconeri het volgende:
Ik baal dat ik mijn nieuwe seizoen My Team al gestart heb haha.

Was wel gaaf geweest om Imola ook te kunnen doen. Maar dat wordt komende seizoen.

Ik ben nu weer op reis in buitenland dus kan sws niet spelen. Had nog net voor mijn reis seizoen 2 gestart, echt zin in!
Wel per ongeluk te snel gestart. Drukte op x (PS) om China te bekijken en dat was verkeerde knop haha. My bad.

Dus hopelijk zit Portimao er wel in.
Als ik had gewacht tot ik terug zou zijn had ik Imola ook gehad.

Seizoen 3 dan maar. Hopelijk ook met bv Jeddah.
Hoe lang is de racelengte die jij doet tijdens je my team modus?
bianconerivrijdag 15 oktober 2021 @ 14:28
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:41 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Hoe lang is de racelengte die jij doet tijdens je my team modus?
50%.
Precies lang genoeg wat mij betreft. 25% vind ik zelf echt een net niet race.
Dat is mss leuk voor online om met elkaar snel veel races te doen en snel door te gaan als er wat mis gaat.
En 100% vind ik dan wel weer echtr lang.

Gewoon 1 uurs trainingen, maar goed daar ben je met een paar minuten wel klaar mee en de 2e en 3e training doe ik zo nodig in snelle trainig of skip ik.

Quali volledig, dat vind ik toch met afstand de mooiste vorm.

Al met al nog geen volle middag die je kwijt bent.
ChevyCapricevrijdag 15 oktober 2021 @ 15:07
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 14:28 schreef bianconeri het volgende:

[..]
50%.
Precies lang genoeg wat mij betreft. 25% vind ik zelf echt een net niet race.
Dat is mss leuk voor online om met elkaar snel veel races te doen en snel door te gaan als er wat mis gaat.
En 100% vind ik dan wel weer echtr lang.
50% vind ik ook wel de sweet spot voor serieuze races, hebben ik ook in de leagues waarin ik eace
quote:
Gewoon 1 uurs trainingen, maar goed daar ben je met een paar minuten wel klaar mee en de 2e en 3e training doe ik zo nodig in snelle trainig of skip ik.

Quali volledig, dat vind ik toch met afstand de mooiste vorm.
Wel met doorspoelen neem ik dan aan?

Toen ik zelf nog career deed, had ik hem altijd op 18 minuten. Vind ik ook wel zat, het kwalificatieformat is meer geënt op tv uitzending toch? Leagues hanteren ook vaak 18 minunten, soms volledige kwali in bijvoorbeeld Monaco waarbij je weinig ruimte hebt.

Wat ik wel vet vind aan kwalificeren in de game is dat het je wel de experience geeft die rijders (min of meer) ook hebben, die spanning een beetje :P
bianconerivrijdag 15 oktober 2021 @ 15:52
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 15:07 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
50% vind ik ook wel de sweet spot voor serieuze races, hebben ik ook in de leagues waarin ik eace
Ja precies. Je krijgt nog het gevoel van dat je een race gedaan hebt en echt met strategie.
Ipv even snel wat rondjes er door heen knallen.
Alsof je maar een record aantal races wilt rijden ipv de race opzich.

quote:
Wel met doorspoelen neem ik dan aan?

Toen ik zelf nog career deed, had ik hem altijd op 18 minuten. Vind ik ook wel zat, het kwalificatieformat is meer geënt op tv uitzending toch? Leagues hanteren ook vaak 18 minunten, soms volledige kwali in bijvoorbeeld Monaco waarbij je weinig ruimte hebt.

Wat ik wel vet vind aan kwalificeren in de game is dat het je wel de experience geeft die rijders (min of meer) ook hebben, die spanning een beetje :P
Haha ja training 1 spoel ik door zodra ik alle programma's gedaan heb. Dat is vaak met nog 40-45 min over. Dus ga dat niet afwachten.

Training 2 en 3 is dus snelle training voor programma die ik niet haal. Dus dat skip je eig sowieso al qua tijd.

Ja, dat is ook waarom ik liever een volle quali heb.
Ik vind dat een veel mooiere ervaring geven dan tijdsgebonden of 1 shot quali.
Die spanning van door komen naar Q2 (wat in seizoen 1 nog lastig zat is haha), kijken waar je op laatste moment nog naar terug valt of omhoog springt.
Met de hele grid op 2-3 minuten voor het einde naar buiten rijden.
ChevyCapricezaterdag 16 oktober 2021 @ 00:47
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 15:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ja precies. Je krijgt nog het gevoel van dat je een race gedaan hebt en echt met strategie.
Ipv even snel wat rondjes er door heen knallen.
Alsof je maar een record aantal races wilt rijden ipv de race opzich.
Met 25% kan je ook wel strategie gebruiken maar met 50 kom je in een flow, dat is wel vet altijd.

Als ik even een avondje erop zit doe ik ook wel online 5 lappers, kan ook wel lachen zijn. Kan je veel circuits pakken en als je crasht hoef je niet al te lang te wachten.
quote:
Haha ja training 1 spoel ik door zodra ik alle programma's gedaan heb. Dat is vaak met nog 40-45 min over. Dus ga dat niet afwachten.

Training 2 en 3 is dus snelle training voor programma die ik niet haal. Dus dat skip je eig sowieso al qua tijd.

Ja, dat is ook waarom ik liever een volle quali heb.
Ik vind dat een veel mooiere ervaring geven dan tijdsgebonden of 1 shot quali.
Die spanning van door komen naar Q2 (wat in seizoen 1 nog lastig zat is haha), kijken waar je op laatste moment nog naar terug valt of omhoog springt.
Met de hele grid op 2-3 minuten voor het einde naar buiten rijden.
Volledige Q zal wel spannend kunnen zijn ja, afhankelijk van je positie op de grid
TheFreshPrincezaterdag 16 oktober 2021 @ 00:57
Hier eigenlijk altijd 100% races.
We rijden in een groepje van 5 en gaan het hele seizoen af.

Dus half uurtje VT, dan 18 minuten kwalificeren en dan volle race.
ChevyCapricezaterdag 16 oktober 2021 @ 02:27
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 00:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hier eigenlijk altijd 100% races.
We rijden in een groepje van 5 en gaan het hele seizoen af.

Dus half uurtje VT, dan 18 minuten kwalificeren en dan volle race.
Zitten jullie dicht bij elkaar qua pace met zijn vijven?
TheFreshPrincezaterdag 16 oktober 2021 @ 10:59
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 02:27 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Zitten jullie dicht bij elkaar qua pace met zijn vijven?
Ja, dat zit aardig close, ik denk dat we alle 5 ongeveer even slecht zijn :+

De verschillen zie je vooral in het maken van fouten. Degene die nu leidt is niet perse altijd de snelste rijder maar wel het meest consistent. Ik sta nog met hakken over de sloot op P2 maar daarachter is het maar 10 puntjes verschil en er is maar weinig nodig (1 slechte race) om terug te zakken naar P4.

We rijden wel allemaal zonder hulpmiddelen.
ChevyCapricezaterdag 16 oktober 2021 @ 12:45
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 10:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, dat zit aardig close, ik denk dat we alle 5 ongeveer even slecht zijn :+
Wel tof dat je met 5 man zo dicht bij elkaar zit. Misschien omdat jullie het allemaal even vaak spelen?
quote:
De verschillen zie je vooral in het maken van fouten. Degene die nu leidt is niet perse altijd de snelste rijder maar wel het meest consistent. Ik sta nog met hakken over de sloot op P2 maar daarachter is het maar 10 puntjes verschil en er is maar weinig nodig (1 slechte race) om terug te zakken naar P4.
Consistentie is belangrijk inderdaad, zijn veel mensen die snel zijn over 1 ronde, maar in een race er weinig van bakken omdat ze bijvoorbeeld niet wiel aan wiel kunnen rijden :')
quote:
We rijden wel allemaal zonder hulpmiddelen.
Zoals het hoort :7
TheFreshPrincezaterdag 16 oktober 2021 @ 12:55
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 12:45 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Wel tof dat je met 5 man zo dicht bij elkaar zit. Misschien omdat jullie het allemaal even vaak spelen?
We zijn er zelf ook vaak wel verbaasd over dat je alle 5 oefent, een setup maakt en test, dan alle 5 online bij elkaar komt om te racen en dan binnen een paar tienden van elkaar kwalificeert :P

quote:
[..]
Consistentie is belangrijk inderdaad, zijn veel mensen die snel zijn over 1 ronde, maar in een race er weinig van bakken omdat ze bijvoorbeeld niet wiel aan wiel kunnen rijden :')
Klopt, wiel-aan-wiel racen is niet echt mijn ding nog, het loopt meestal voor de ander slecht af :@

quote:
[..]
Zoals het hoort :7
Ik was niet meteen overtuigd maar de rest (2 personen waar we bij aansloten) reed ook zonder dus dan moet je wel, anders ben je gewoon niet snel genoeg.

In het begin lijkt het alsof je het nooit onder controle krijgt (bij iedere bocht aanremmen blokkeren, bij iedere bocht accelereren spinnen) maar na een paar dagen wat korte sessies proberen neemt je "muscle memory" het over en merk je ineens dat het prima gaat (behalve op dat hobbeltje bij opkomen rechte stuk Japan, dat gelukkig is weggehaald :+ )

[ Bericht 0% gewijzigd door TheFreshPrince op 16-10-2021 13:00:51 ]
TheFreshPrincezaterdag 16 oktober 2021 @ 13:05
Mijn setups zijn vaak wel heel erg op stabiliteit gericht, dus relatief veel vleugel achter t.o.v. voorkant, achtervering niet te stug, anti roll bar achter niet te strak, rijhoogte achter een tikje hoger en dan in testsessies dat langzaam wat opschroeven om de balans te vinden tussen rotatie en stabiliteit. En dan in de lange testsessies kijken hoe je bandenslijtage is, je wil geen dramatisch overstuur als je banden 20 ronden oud zijn.

In F1 2020 had ik dat helemaal onder de knie, in F1 2021 is dat toch wel weer even anders.
Volgende race is Portimão en voorlopig ben ik daar nog niet echt snel.
Afgelopen 1,5 week een stevige griep dus niet meer gereden maar gelukkig heb ik nog 2 weken tot die race.

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 16-10-2021 13:20:44 ]
ChevyCapricezaterdag 16 oktober 2021 @ 13:23
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 12:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
We zijn er zelf ook vaak wel verbaasd over dat je alle 5 oefent, een setup maakt en test, dan alle 5 online bij elkaar komt om te racen en dan binnen een paar tienden van elkaar kwalificeert :P
Dat is wel chill, als er niet te veel verschil zit in skill-level. In de leagues waarin ik race zit er altijd wel anderhalf/twee seconden tussen de eerste en laatste rijder, kleine kans dus dat er echt een concurrent is, daarom vind ik zoveel mogelijk man altijd het leukst.
quote:
[..]
Klopt, wiel-aan-wiel racen is niet echt mijn ding nog, het loopt meestal voor de ander slecht af :@
Had ik in het begin ook last van, mede door het gebruik van cockpitview. Maar op een gegeven moment leer je gewoon wat mensen (vaak) doen tijdens inhaalacties, daar hou ik rekening mee. Dus het is wel een beetje op eieren rijden, maar ik ben al best lang niet in contact gekomen met een andere rijder tijdens een gevecht, dus dat is fijn.

Door de vele 5 lappers die ik heb gedaan in mijn F1 carrière heb ik ook wel aardig leren starten, dat komt ook vaak goed van pas :7
quote:
[..]
Ik was niet meteen overtuigd maar de rest (2 personen waar we bij aansloten) reed ook zonder dus dan moet je wel, anders ben je gewoon niet snel genoeg.

In het begin lijkt het alsof je het nooit onder controle krijgt (bij iedere bocht aanremmen blokkeren, bij iedere bocht accelereren spinnen) maar na een paar dagen wat korte sessies proberen neemt je "muscle memory" het over en merk je ineens dat het prima gaat (behalve op dat hobbeltje bij opkomen rechte stuk Japan, dat gelukkig is weggehaald :+ )
Klopt, die had ik nog in het vorige deel gezet :D
SPOILER
2QccCFh.gif
Toen ik voor het eerst traction uitzette had ik dat ook wel, spinnen op random momenten en zo. Echt frustererend. Tegenwoordig spin ik gelukkig zelden meer.

Ergens begin 2020 ging ik gewoon in één keer cockpitview rijden zonder lijn. Ging gewoon het circuit van Barcelona rijden, en dan leer je gewoon die auto kennen, waarna je er op elk circuit mee overweg kan. Was toen ook al vaak bezig met een sim, en zo probeer ik nu F1 ook te benaderen. Ben niet de snelste, maar heb wel gewoon fun, da's het belangrijkste
TheFreshPrincezaterdag 16 oktober 2021 @ 13:48
Plezier is het belangrijkste inderdaad :)
ChevyCapricemaandag 15 november 2021 @ 13:41
Goed nieuws. Jeddah zit in de nieuwe update.

DombohetOlifantje1vrijdag 19 november 2021 @ 00:47
Ongekend kut circuit.

Geef mij maar Portugal.
ChevyCapricevrijdag 19 november 2021 @ 00:53
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 00:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ongekend kut circuit.

Geef mij maar Portugal.
Oh ik vind hem echt mokervet met al die snelle bochten :9 gaaf man
bianconerivrijdag 19 november 2021 @ 10:30
Ik moet wachten tot volgend My Team seizoen voor zowel Imola als Jeddah, maar kan niet wachten :D
Portugal was echt een feestje, vergeleken met de AI is het wel even lastig. Maar echt wat een heerlijk baantje om te rijden, heerlijke achtbaan alle kanten op.

Ook weer echt zo'n typische AI race gehad met wisselende weersverwachting. Dat blijft toch wel eens jammer dat AI daar nooit op kan inspelen.
Was op Frankrijk waar ik in quali ergens midpack stond. Halverwege de race zou het gaan regenen, ik dus hard-med strat alleen iedereen ging dus minstens med-hard en moesten dus al eerder stoppen.
En de top 10 moesten met softs nog eerder stoppen en kwamen echt precies achter een treintje (nog achter mij).

Pitstop uitgespaard en uiteindelijk konden een paar mij net voor het eind op inters wel bijhalen nadat ze heel veel moesten inhalen weer, o.a. Max. Maar zijn er niet voorbij gekomen (goede topsnelheid, zeker tov RBR).
Dus een win gepakt vanwege de AI strats.