abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 13 juli 2021 @ 15:34:53 #1
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_200345843
Een jaar na F1 2019 is het dan eindelijk de beurt aan 2020 om het stokje over te nemen. Ondanks de uitgestelde start van het seizoen komt F1 het spel dit jaar rond de normale tijd uit.

De belangrijkste toevoegingen aan het spel zijn natuurlijk de races en circuits Zandvoort en Hanoi. Normaal gesproken zouden we deze races al achter de rug hebben gehad, maar helaas gooide een griepje roet in het eten. (lol) (grapje)



Andere toevoegingen zijn volgens de trailer:

Carrière
- Creëer je eigen team. Eigen livery kon online al, nu borduren ze daarop voort met de carrièremodus.
- Aanpassingsmogelijkheid tot de integratie van je F2-traject.
- Aanpassingsmogelijkheid van de lengte van een seizoen.
- Nieuwe kalendertijdlijn voor carrière. (Gebruik dat zelf toch nooit)
- Nieuw contractsysteem.

Het racen zelf
- ERS inhaalknop.
- Virtual mirror.
- Nieuwe stuurassistentie.
- Offtracks minder bestraffend(?) Dan denk ik aan de schade aan de auto?

Overig
- Een eigen podiumdansje kiezen, waaronder de moonwalk. ( :') ) (eigenlijk wel lollig)
- Splitscreen. Handig als je vrienden hebt lijkt me.

ERS wordt dus gewoon een knop ipv die vijf modi die je nu hebt. Ik had in 2019 ERS eerst heel lang op automatic staan, laatst de assists op Elite gezet dus mocht ik het zelf gaan doen. Op zich een leuk idee maar om er echt voordeel aan te hebben moet je veel te vaak switchen ipv dat je aan het racen bent, dus een goede wijzing wat mij betreft.

Op Suzuka had je eerst altijd een soort kuiltje voor de main straight, zwaar irritant, zeker omdat dat stuk heuvel af is. Die lijkt er irl helemaal niet te zijn, dus die is in de game weggehaald _O_ Had daar vandaag twee keer een momentje omdat ik meteen volgas gaf op dat stuk. Zal morgen een gifje ervan plaatsen.

Verder hoop ik zelf dat het DRS lampje uitgaat als je per ongeluk de DRS weer uitzet omdat je dacht dat die niet aan stond, maar dat wel het geval was |:) Nu blijft dat lampje dus aan staan zelfs als je hem per ongeluk hebt gedeactiveerd. Erg irritant.

10 juli is het zover. :)
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator dinsdag 13 juli 2021 @ 15:35:16 #2
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_200345849
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:03 schreef bianconeri het volgende:
F1 2021 over iets meer dan een week ^O^

Ben van plan de Deluxe edition toch gewoon te bestellen, pre-order.

Wat ik wel opvallend vind is dat de braking point verhaallijn een soort van dlc lijkt te zijn?
Die krijg je er nu als bonus bij als je pre-order plaatst? Tja dat is toch voer voor de EA haters.
Maar het ziet er toch wel super mooi uit hoor dat verhaal. Lijkt mij echt wel mooie toevoeging.
Alleen die gezichten zijn wel echt matig.

MyTeam gelukkig ook terug. Meer opties voor split-screen.
Meerdere circuits erbij dus top.

Wel een hoge prijs dit jaar. Al verschilt dat niet zo vergeleken met andere games.

Lijkt gewoon een prima game te worden die het door de nieuwe toevoegingen wel waard is om ook te halen is t.o.v. F1 2020. Soms heb je zo'n jaarlijkse editie waarvan je denkt nou ja goed dit is weinig extra's, maar deze lijkt wel prima te zijn aan extra's.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 23:24 schreef King_Merc het volgende:
Heb de deluxe edition ook op preorder, dus kan hem volgende week dinsdag lekker spelen :) , ben eigenlijk wel benieuwd naar Braking point :) (ga ik zeker ook spelen ) , blij dat myteam/career wat lastiger gemaakt kunnen worden (diverse sliders die rd punten omhoog /omlaag kunnen halen , geld dat je binnenkrijgt , dan is het niet zo dat je even in je 2de seizoen de dominante auto hebt , (mag van mij minstens 4 seizoenen duren ) (al zijn flinke shuffles ook wel lekker (na regelveranderingen bijv Williams de beste auto etc (beetje zoals tussen 2008 en 9 is gebeurd )

Hopelijk is de FOM auto een beetje aangepast (smallere neus ) (of je kan verschillende designs kiezen (met elk voor of nadeel )
Ik koop dit spel om te racen, niet in de eerste plaats om een verhaallijn te volgen, of überhaupt in carrière modus te spelen.

Het rijden is wel wat aangepakt heb ik gezien, dat is wel fijn. Niet meer iedereen laf op 50% rembalans.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator dinsdag 13 juli 2021 @ 15:35:33 #3
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_200345855
Wel jammer dat Barcelona bocht 10 niet is aangepast net zoals in het echt
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_200346395
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 15:35 schreef ChevyCaprice het volgende:

Ik koop dit spel om te racen, niet in de eerste plaats om een verhaallijn te volgen, of überhaupt in carrière modus te spelen.

Het rijden is wel wat aangepakt heb ik gezien, dat is wel fijn. Niet meer iedereen laf op 50% rembalans.
F1 is natuurlijk niet zo zeer een verhaallijn spel. Maar goed toch leuk om te kunnen doen vind ik dan.
Carrière niet? MyTeam of coureurs carrière ook niet? Zeker MyTeam vind ik echt een super mooie toevoeging sinds vorig jaar, echt geweldig om je team zo te managen en het doet helemaal niets af aan het racen.

Wil je puur een race starten dan moet je een losse carrière doen (alsnog carrière), maar dat extra team en ook wat managen vind ik mooi om te doen.

Wat ik wel mis overigens is een boxed Deluxe edition :(
Ik zie de standard edition wel boxed maar de Deluxe edition kan je blijkbaar niet boxed krijgen.
  Moderator dinsdag 13 juli 2021 @ 16:16:51 #5
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_200346449
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 16:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]

F1 is natuurlijk niet zo zeer een verhaallijn spel. Maar goed toch leuk om te kunnen doen vind ik dan.
Carrière niet? MyTeam of coureurs carrière ook niet? Zeker MyTeam vind ik echt een super mooie toevoeging sinds vorig jaar, echt geweldig om je team zo te managen en het doet helemaal niets af aan het racen.

Wil je puur een race starten dan moet je een losse carrière doen (alsnog carrière), maar dat extra team en ook wat managen vind ik mooi om te doen.

Wat ik wel mis overigens is een boxed Deluxe edition :(
Ik zie de standard edition wel boxed maar de Deluxe edition kan je blijkbaar niet boxed krijgen.
My Team trekt me niet echt, het is me een beetje te veel gekloot in menu's, en heb ook ooit een carrière modus gedaan in F1 2017, daarbij kon je ook al zorgen voor R&D uitgaven en nieuwe aandrijflijn componenten kiezen. Dat vond ik dan nog wel ok, maar het liefst ben ik gewoon op de baan.

Tegen AI racen kan wel leuk zijn maar ik ben sowieso meer online te vinden, en in league races.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_200346515
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 16:16 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

My Team trekt me niet echt, het is me een beetje te veel gekloot in menu's, en heb ook ooit een carrière modus gedaan in F1 2017, daarbij kon je ook al zorgen voor R&D uitgaven en nieuwe aandrijflijn componenten kiezen. Dat vond ik dan nog wel ok, maar het liefst ben ik gewoon op de baan.

Tegen AI racen kan wel leuk zijn maar ik ben sowieso meer online te vinden, en in league races.
Ik heb echt precies het tegenovergestelde.
Online racen vind ik echt geen zak aan. Altijd gezeik en rare vogels en geeft toch geen extra uitdaging en is altijd weer hetzelfde.

Een gewone carrière is al erg leuk, gewoon de groei gaan maken van bv een Williams en een matige coureur naar steeds betere teams. Het voor jezelf ook qua moeilijkheidsgraad verhogen meer en meer.

My Team vind ik nog weer veel mooier. Ik vind het aantal menu's eigenlijk maar heel beperkt hoor?
In het begin moet je even je auto livery en personage doen en dan kom je daar ook nooit weer aan.
Wat voor menu's kom je verder nog? Eens in de zoveel tijd (vele vele races zitten daar tussen) kom je eens op de fabriek om je afdelingen te verbeteren. En na elke week koop je even een nieuwe update voor op je auto.
Daarnaast is het laatste menu waar je wel komt de onderdelen, dat je na elke race (al hoeft dat de 1e 5 a 6 ronden ook niet) even van bak gaat wisselen.

Ik vind dat opbouwen en echt groeien en die uitdaging veel leuker dan elke keer weer een compleet losstaande race online doen waar niets aan vast zit. Je niets met groei of onderdelen hoeft te doen en alleen op start doet om te racen en daarna end en alles is klaar.

Ik moet zeggen dat ik dat met alle spellen heb hoor. Is de singleplayer niet in orde dan kom ik niet aan een spel.
pi_200346525
Is er iemand die een boxed versie van Deluxe edition heeft weten te vinden?
Of weet of die er überhaupt is/gaat komen?
  Moderator dinsdag 13 juli 2021 @ 16:35:10 #8
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_200346687
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 16:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik heb echt precies het tegenovergestelde.
Online racen vind ik echt geen zak aan. Altijd gezeik en rare vogels en geeft toch geen extra uitdaging en is altijd weer hetzelfde.

Een gewone carrière is al erg leuk, gewoon de groei gaan maken van bv een Williams en een matige coureur naar steeds betere teams. Het voor jezelf ook qua moeilijkheidsgraad verhogen meer en meer.

My Team vind ik nog weer veel mooier. Ik vind het aantal menu's eigenlijk maar heel beperkt hoor?
In het begin moet je even je auto livery en personage doen en dan kom je daar ook nooit weer aan.
Wat voor menu's kom je verder nog? Eens in de zoveel tijd (vele vele races zitten daar tussen) kom je eens op de fabriek om je afdelingen te verbeteren. En na elke week koop je even een nieuwe update voor op je auto.
Daarnaast is het laatste menu waar je wel komt de onderdelen, dat je na elke race (al hoeft dat de 1e 5 a 6 ronden ook niet) even van bak gaat wisselen.

Ik vind dat opbouwen en echt groeien en die uitdaging veel leuker dan elke keer weer een compleet losstaande race online doen waar niets aan vast zit. Je niets met groei of onderdelen hoeft te doen en alleen op start doet om te racen en daarna end en alles is klaar.

Ik moet zeggen dat ik dat met alle spellen heb hoor. Is de singleplayer niet in orde dan kom ik niet aan een spel.
Had het idee dat je tussen elke race wel even bij die afdelingen langs moest zodat je alle potentie eruit zou halen wat erin zit. Volgens jou valt dat dus wel mee? Oké interessant, misschien dan maar eens heroverwegen.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator dinsdag 13 juli 2021 @ 16:35:54 #9
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_200346700
Wel mooi dat die motormodi eruit zijn gegooid.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_200347395
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 16:35 schreef ChevyCaprice het volgende:

Had het idee dat je tussen elke race wel even bij die afdelingen langs moest zodat je alle potentie eruit zou halen wat erin zit. Volgens jou valt dat dus wel mee? Oké interessant, misschien dan maar eens heroverwegen.
Misschien in F1 2021 wel, maar in 2020 niet.

Langs de afdelingen hoefde je alleen maar om updates voor de fabrieken te kopen. En dat kost 5 miljoen, 10 miljoen, 15 miljoen of wel meer.
Dus het is niet dat je daar elke week ruimte voor hebt, verre van. En zelfs al heb je een keer 10 miljoen over dan druk je 1x op kopen en ben je binnen halve minuut weer klaar.

Motoronderdelen moet je wel regelmatig controleren als je aantal racen in het seizoen bent.
Tijdens trainingen (die overigens aangepast zijn begreep ik, er zijn minder programma's) wil je oudere onderdelen gebruiken en je hebt maar gelimiteerd aantal onderdelen per seizoen anders krijg je gridstraf.

En je resourcepunten kijk je eigenlijk wel na elke race. En dan 1 of 2 onderdelen die je kan kopen.
En dan bedenk je alleen even of je durability, motor, chassis of vleugels wilt aanpassen en dan is dat ook wel klaar.
Trouwens is dit ook aangepast en krijg je mooiere plaatjes te zien van de onderdelen en is de tech tree wat anders geworden (weet ik ook niet precies hoe).

Je moet af en toe even een sponsor vernieuwen en je teamgenoot, maar dat is ook maar heel af en toe.

Dus nee het is meestal gewoon van race in het seizoen na het andere seizoen.
Tussen races heb je paar vrije dagen en daar kun je activiteiten inplannen (wat je geld kan opleveren, resourcepunten, of afdelingsmoraal) maar daar zie je niets van en is binnen halve minuut ingepland.
En als je niet wil hoef je niets in te plannen.

Dus je gaat in principe gewoon van race naar race en je kunt je eigen team compleet opbouwen en van back marker naar top team maken. En je teamgenoot kiezen.

Ik vind het echt super leuk om te doen. Het zal niet voor iedereen zijn natuurlijk.
  Moderator woensdag 14 juli 2021 @ 12:54:03 #11
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_200358652
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 17:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Misschien in F1 2021 wel, maar in 2020 niet.

Langs de afdelingen hoefde je alleen maar om updates voor de fabrieken te kopen. En dat kost 5 miljoen, 10 miljoen, 15 miljoen of wel meer.
Dus het is niet dat je daar elke week ruimte voor hebt, verre van. En zelfs al heb je een keer 10 miljoen over dan druk je 1x op kopen en ben je binnen halve minuut weer klaar.

Motoronderdelen moet je wel regelmatig controleren als je aantal racen in het seizoen bent.
Tijdens trainingen (die overigens aangepast zijn begreep ik, er zijn minder programma's) wil je oudere onderdelen gebruiken en je hebt maar gelimiteerd aantal onderdelen per seizoen anders krijg je gridstraf.

En je resourcepunten kijk je eigenlijk wel na elke race. En dan 1 of 2 onderdelen die je kan kopen.
En dan bedenk je alleen even of je durability, motor, chassis of vleugels wilt aanpassen en dan is dat ook wel klaar.
Trouwens is dit ook aangepast en krijg je mooiere plaatjes te zien van de onderdelen en is de tech tree wat anders geworden (weet ik ook niet precies hoe).

Je moet af en toe even een sponsor vernieuwen en je teamgenoot, maar dat is ook maar heel af en toe.

Dus nee het is meestal gewoon van race in het seizoen na het andere seizoen.
Tussen races heb je paar vrije dagen en daar kun je activiteiten inplannen (wat je geld kan opleveren, resourcepunten, of afdelingsmoraal) maar daar zie je niets van en is binnen halve minuut ingepland.
En als je niet wil hoef je niets in te plannen.

Dus je gaat in principe gewoon van race naar race en je kunt je eigen team compleet opbouwen en van back marker naar top team maken. En je teamgenoot kiezen.

Ik vind het echt super leuk om te doen. Het zal niet voor iedereen zijn natuurlijk.
Gebruik jij hulpsystemen en flashback?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_200364172
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 12:54 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Gebruik jij hulpsystemen en flashback?
Ik ken de instellingen van F1 2021 nog niet, moet die nog gaan proberen. Nog geen vrij uurtje gehad.
Maar F1 2020 speelde ik tussen 100-105 AI, met controller en lichte assists aan. Niet volledig.
Flashbacks heb ik wel aanstaan en gebruik ik zo af en toe omdat ik toch te perfectionistisch ben om net even dat goede rondje eruit te persen haha. Maar dat doe ik ook niet altijd, zeker in de race niet omdat je dat toch niet kan voorkomen.

Is wel nadeel van met controller spelen hoor, is toch veel minder gevoelig en dus mis je wel sneller de goede lijnen enzo.
  Moderator woensdag 14 juli 2021 @ 20:13:39 #13
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_200366032
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 18:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik ken de instellingen van F1 2021 nog niet, moet die nog gaan proberen. Nog geen vrij uurtje gehad.
Maar F1 2020 speelde ik tussen 100-105 AI, met controller en lichte assists aan. Niet volledig.
Flashbacks heb ik wel aanstaan en gebruik ik zo af en toe omdat ik toch te perfectionistisch ben om net even dat goede rondje eruit te persen haha. Maar dat doe ik ook niet altijd, zeker in de race niet omdat je dat toch niet kan voorkomen.

Is wel nadeel van met controller spelen hoor, is toch veel minder gevoelig en dus mis je wel sneller de goede lijnen enzo.
Assists zijn grotendeels hetzelfde als in 2020. Ik speel zelf op elite assists, dus alles uit. Is het meest uitdagende vind ik :P En met stuur. Is veel meer beleving dan met alleen een controller. Krijg persoonlijk zelfs kramp in mijn vingers als ik een controller gebruik (maar dat zal aan mijzelf liggen :T )
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_200366118
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 20:13 schreef ChevyCaprice het volgende:

Assists zijn grotendeels hetzelfde als in 2020. Ik speel zelf op elite assists, dus alles uit. Is het meest uitdagende vind ik :P En met stuur. Is veel meer beleving dan met alleen een controller. Krijg persoonlijk zelfs kramp in mijn vingers als ik een controller gebruik (maar dat zal aan mijzelf liggen :T )
Ik zou ook veel liever met stuur spelen hoor. Maar ik speel op PS en in de woonkamer, dus is niet echt te doen om daar een opstelling te zetten helaas.

Controller is gewoon veel minder precies. Sturen, gas en remmen.
Maar ik wil niet alle assists aan hebben, dat helpt ook niet om snelheid te vinden.
Alles uit zou verreweg het meest uitdagende zijn natuurlijk, ik vind dat vooral door AI gewoon hoog te zetten (al vind ik sowieso dat je minstens op 100 AI moet hebben anders speel je echt op kleuter niveau).

Ik denk dat ik ook gewoon te weinig speel om de assists echt volledig af te zetten, om echt die volle controle te krijgen met controller.
Al kan ik wel redelijk soepel ermee sturen en alles, kramp krijg ik ook geen last van. Merk het wel na paar uur een race te doen, maar niet overmatig ofzo.
pi_200391740
1e race gedaan in Braking Point.

Tja. De commentatoren Nederlands zijn echt zeer slecht. Alsof ze gewoon random op straat opgepikt zijn en ineens wat mochten inspreken. Niet om aan te horen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de looks van die Aiden Jackson, hoe dat afgewerkt is en de hele mimiek daarbij is ook zo slecht.
De echte coureurs dat gaat dan nog wel, maar die Aiden Jackson (die je zelf speelt) dat ziet er echt niet uit.

Zitten ook wat foutjes nog in. Graphics vallen soms weg. Bv het uniform dat dan een geblurde hoop ellende is terwijl de rest nog helemaal strak is. Ondertiteling zit ook nog wel eens een foutje in.

Het spel ziet er verder wel echt heel strak uit. Werkt top. Racen werkt ook top.
Achterblijvers reageren wel beetje gek. 1-tje ging gewoon helemaal niet aan de kant en bleef mij compleet in de weg rijden en de andere ging op een recht stuk heen en weer bewegen.
DRS vind ik ook beetje onopvallend, maar lijkt wel heel strak.

Goed. Beetje dingen die wat minder opvallen. Blijft top spel natuurlijk.

[ Bericht 11% gewijzigd door bianconeri op 16-07-2021 13:34:18 ]
pi_200391928
Heb over een dikke week nog 1 race te gaan in F1 2020 dus wil nog niet teveel in F1 2021 rijden maar de eerste indruk is wel positief.

Sommige kerbs zijn echte lanceerplatforms geworden, dat is wel even wennen.
Al m'n met zorg gemaakte car setups kunnen ook weer in de prullenbak, je hebt er niets meer aan. Maar het maken van setups is ook 50% van de hobby :+
pi_200447881
Weinig mensen hier op FOK die ook deze editie kopen zo lijkt het. Zonde.

Inmiddels al weer goed stuk verder in Braking Point.
Buiten dat nog niets geprobeerd. Sowieso tijdskwestie, maar denk ook dat ik dat eerst wil afronden en dan pas aan My Team ga beginnen.

Braking Point lijkt een vrij korte verhaallijn. 3 seizoen waarvan 1 seizoen maar 1 race is.
2e seizoen stelt ook weinig voor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moeilijkheidsgraad van Braking Point hebben ze denk ik echt heel erg verkeerd ingeschat.
Ik ben echt geen ster in de game, ik speel op een controller wat nou ook niet bepaald de beste optie is.
Ik speel ook echt niet vaak, dus het is ook niet dat ik ervaring echt opbouw en daardoor beter ben.
Zelfs voor mij is op hard zetten gewoon super simpel.
  Moderator dinsdag 20 juli 2021 @ 00:13:00 #18
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_200449174
Ik speel Braking Point op Hard maar ik vind het behoorlijk moeilijk. Heb nu het eerste deel gespeeld in formule 2, wat ik al best lastig vond omdat je bijna geen fouten kan maken. Het uitremmen van AI is dan weer makkelijker.

Echter heb ik vrij veel moeite op Melbourne, waarbij het toch al lastig inhalen is. Handeling is ook vrij moeilijk
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator dinsdag 20 juli 2021 @ 00:14:30 #19
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_200449182
Ach ja ik speel natuurlijk ook in cockpit view en met elite assists, dat is sowieso al veel moeilijker
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_200449201
Kun je bij carrière of Myteam een maximum flashbacks instellen? Of is het altijd onbeperkt als je flashbacks aan zet?
  dinsdag 20 juli 2021 @ 11:35:12 #21
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_200453078
Hoe rijdt iedereen hier? Ik ben sinds vrijdag aan het racen met vrienden en ik heb er veel plezier in maar je ziet dat gasten met een stuurtje zoveel beter zijn. Ik rij nu zonder tractie control waardoor je soms wel eens crasht en dan kan je mee kijken bij andere spelers. Het verschil hoe hun insturen als je kijkt naar de handen van je poppetje is zo groot.
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
pi_200453938
Ik rij met een Fanatec setje.

- ClubSport Wheel Base V2.5
- ClubSport pedalen V3
- ClubSport Formula V2 stuurtje met de Podium Advanced Paddle Module uitbreiding.

Ben natuurlijk een "pro" maar vermaak me er wel goed mee, rij tegen ex-collega's het hele seizoen (100% races), ongeveer iedere 3 weken een race.

Assists voor traction control en brake assist / ABS staan uit en zelf schakelen natuurlijk.
  Moderator dinsdag 20 juli 2021 @ 13:04:02 #23
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_200454198
Ik met Thrustmaster T300 en dus cockpit en 0 assists. Aardig moeilijk met de nieuwe handeling van de auto toch wel
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator dinsdag 20 juli 2021 @ 13:04:25 #24
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_200454200
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 00:18 schreef Zwoerd het volgende:
Kun je bij carrière of Myteam een maximum flashbacks instellen? Of is het altijd onbeperkt als je flashbacks aan zet?
Dacht dat dat altijd onbeperkt is
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  dinsdag 20 juli 2021 @ 17:10:56 #25
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_200457866
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 12:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik rij met een Fanatec setje.

- ClubSport Wheel Base V2.5
- ClubSport pedalen V3
- ClubSport Formula V2 stuurtje met de Podium Advanced Paddle Module uitbreiding.

Ben natuurlijk een "pro" maar vermaak me er wel goed mee, rij tegen ex-collega's het hele seizoen (100% races), ongeveer iedere 3 weken een race.

Assists voor traction control en brake assist / ABS staan uit en zelf schakelen natuurlijk.
Klinkt heel dope man! Aardige rig ook zeg, merkte je veel vooruitgang toen je bent gaan rijden met deze spullen?
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
  dinsdag 20 juli 2021 @ 17:14:38 #26
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_200457915
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik met Thrustmaster T300 en dus cockpit en 0 assists. Aardig moeilijk met de nieuwe handeling van de auto toch wel
Een maatje van mij heeft ook een T300 met die eerste F1 Ferarri Add on. Hij had ook dezelfde issues met handeling, maar ik denk dat dat gewoon gewenning is.

Wat ik wel mis bij de cockpit view is de info die je ziet als je de tv camera gebruikt. Het lijkt mij wel leuker om die cockpit view te gaan gebruiken maar dan wel icm een stuurtje die je de info geeft ofzo. Zoals die nieuwe Ferarri SF1000
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
pi_200457931
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 17:10 schreef leeroy het volgende:

[..]

Klinkt heel dope man! Aardige rig ook zeg, merkte je veel vooruitgang toen je bent gaan rijden met deze spullen?
Vooral de pedalen hebben effect gehad, met load cell rem je meer op de druk dan op de stand van het pedaal en dat is veel "natuurlijker" waardoor je consistenter aan kan remmen.

Het stuur en de base zijn verder heel prima en nauwkeurig maar op zich denk ik niet dat daar de grootste winst zit. De ergonomie is wel fijn, wat meer knoppen, extra flippers die naar wens in te stellen zijn.

Als je budget beperkt is zou ik dus altijd eerst de pedalen upgraden.
pi_200458067
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 17:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Vooral de pedalen hebben effect gehad, met load cell rem je meer op de druk dan op de stand van het pedaal en dat is veel "natuurlijker" waardoor je consistenter aan kan remmen.

Het stuur en de base zijn verder heel prima en nauwkeurig maar op zich denk ik niet dat daar de grootste winst zit. De ergonomie is wel fijn, wat meer knoppen, extra flippers die naar wens in te stellen zijn.

Als je budget beperkt is zou ik dus altijd eerst de pedalen upgraden.
Een load cell rem is voor performance zo'n beetje de beste upgrade die je kan doen inderdaad.

Natuurlijker, consistenter en daardoor ben je gewoon veel eerder op race snelheid ook. Met een potentiometer rem kan je ook hard gaan maar dan kost het gewoon veel meer oefening.

Ik rij zelf met de CSL Elite LC pedalen.
  Moderator dinsdag 20 juli 2021 @ 17:37:51 #29
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_200458162
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator dinsdag 20 juli 2021 @ 17:42:57 #30
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_200458221
Ik vind niet echt dat gear moet uitmaken, er zijn veel goede (snelle) spelers met controller of een budget stuur/pedalen.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  dinsdag 20 juli 2021 @ 17:51:01 #31
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_200458337
:Y
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:19 schreef shiz het volgende:
Ik kocht de G29 eigenlijk alleen omdat toen de lockdown begon Stoffel Vandoorne daarmee the simscene opschudde. Waar iedereen een raceseatje met Fanatec e.d. setup gebruikte. Zat hij gewoon in een bureaustoel met een G29 voor z'n snuffert en kon het daarmee gewoon prima bijhouden. :D Uiteindelijk ook wel wezen upgraden naarmate dat circus wat serieuzer werd kreeg 'ie vast het nodige toegestuurd.



Ook in Australië reden de Supercars jonges ermee...


Mijn conclusie 'als het goed genoeg is voor hen, is het ruimschoots genoeg voor een beetje lol'.
Ik ben toch geen tiendenchaser, gaat me meer om lol dan rondetijden, er zijn toch altijd snellere lui.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_200458495
Oh eens hoor.

De snelle jongens zullen met elke gear wel snel gaan. Andersom als je niet snel bent kun je de duurste spullen kopen die je kan krijgen maar dat gaat je zeker niet ineens snel maken.

Ik heb ook jaren geraced met een G27 set en kon daarmee prima meekomen op hoog niveau.

Wie er achter het stuur (of controller) zit heeft nog altijd verreweg de grootste invloed.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjemmert op 20-07-2021 18:08:11 ]
pi_200463935
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 00:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik speel Braking Point op Hard maar ik vind het behoorlijk moeilijk. Heb nu het eerste deel gespeeld in formule 2, wat ik al best lastig vond omdat je bijna geen fouten kan maken. Het uitremmen van AI is dan weer makkelijker.

Echter heb ik vrij veel moeite op Melbourne, waarbij het toch al lastig inhalen is. Handeling is ook vrij moeilijk
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 00:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ach ja ik speel natuurlijk ook in cockpit view en met elite assists, dat is sowieso al veel moeilijker
Ik heb hem ook op hard gespeeld met gemiddelde assists en dus op controller.
En vrijwel alle targets vrij gemakkelijk gehaald en wel boven de target. Alleen Zandvoort niet, dat is gewoon een schijt baan xD.

En als ik online zie dan zie ik het eigenlijk bij iedereen dat ze er gewoon heel gemakkelijk door heen gaan.

Controller vs geen assists heft elkaar wel beetje op. Maar het helpt voor mij wel in zoverre dat ik geen fouten maak. Ik rij niet op top snelheid, maar ik maak gewoon nooit echt fouten. Daardoor rij je gewoon standaard al een seconde per ronde minstens sneller dan de AI die je moet verslaan.
Alleen een Hamilton en Verstappen rijden ongeveer dezelfde tijden.
pi_200463978
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 11:35 schreef leeroy het volgende:
Hoe rijdt iedereen hier? Ik ben sinds vrijdag aan het racen met vrienden en ik heb er veel plezier in maar je ziet dat gasten met een stuurtje zoveel beter zijn. Ik rij nu zonder tractie control waardoor je soms wel eens crasht en dan kan je mee kijken bij andere spelers. Het verschil hoe hun insturen als je kijkt naar de handen van je poppetje is zo groot.
Helaas een controller rijder hier.
Er zit wel echt een verschil in inderdaad. Alle top rijders zijn simpelweg met stuur.
Logisch ook want je kunt met controller gewoon veel minder alles onder controle houden.
Het soepel sturen, gas geven en remmen zit er gewoon niet in.

Je joystick op een hele soepele manier besturen is een hele kunst. Het lukt mij nog wel, maar het is lastig om dat een hele race vol te houden. Je hand gaat er ook snel net wat vanaf. Dus dan heb je een heerlijke bocht en net op het eind schiet je net wat door.

En al heb je het sturen op orde dan is het geklungel met heel precies kunnen gas geven en remmen.

Het gaat prima met controller, maar wil je echt wat dan moet je toch een stuur met setup hebben.
En verstand hebben van het maken van setups, wat ik gewoon 0,0 heb. Ik neem altijd wat over, maar dat is gewoon niet ideaal.
pi_200464073
Vanmiddag op me vrije dag Braking Point uitgespeeld.
Laatste hoofdstukken waren allemaal gewoon hele korte.

Tja wat moet ik zeggen? Leuke poging dat zeker.
Zitten ook echt wel goede momenten in.

Moeilijkheid blijft voor mij wel echt een grote faal.
En het verhaal zelf blijft ook zeker niet steken. Het eindigt ook best wel matig, beetje flauw.
Het gaat ook gewoon heel erg van het ene naar het andere. Je wordt overal maar middenin gezet. Je krijgt weinig mee. Je wint paar wedstrijden en alsnog strijd je om lage plekken, dus schijnbaar win je bij wijze van alles wat je zelf rijdt en alle andere wedstrijden laatste?
Verhaal stopt wel vrij open, dus wellicht een vervolg in F1 2022? Of door een update met wat geluk?

Al met al als je het spel hebt gewoon doen. Maar is geen must do optie wat mij betreft.
  Moderator dinsdag 20 juli 2021 @ 23:14:21 #36
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_200464099
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 23:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

Ik heb hem ook op hard gespeeld met gemiddelde assists en dus op controller.
En vrijwel alle targets vrij gemakkelijk gehaald en wel boven de target. Alleen Zandvoort niet, dat is gewoon een schijt baan xD.

En als ik online zie dan zie ik het eigenlijk bij iedereen dat ze er gewoon heel gemakkelijk door heen gaan.

Controller vs geen assists heft elkaar wel beetje op. Maar het helpt voor mij wel in zoverre dat ik geen fouten maak. Ik rij niet op top snelheid, maar ik maak gewoon nooit echt fouten. Daardoor rij je gewoon standaard al een seconde per ronde minstens sneller dan de AI die je moet verslaan.
Alleen een Hamilton en Verstappen rijden ongeveer dezelfde tijden.
Klopt, ik lees zelf ook dat de "hard" moeilijkheidsgraad voor sommigen nog te makkelijk is. Geen fouten maken is inderdaad belangrijk, en je moet er ook vanaf het begin goed op zitten. Was zelf sinds zaterdag met het tweede deel in Melbourne bezig en heb hem vanavond eindelijk gehaald.

Auto is gewoon veel moeilijker te besturen tov 2020, maar het gaat wel steeds beter. Vooral de ingrijpendere werking van het differentieel merk ik erg, en de rembalans.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_200466270
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 23:14 schreef ChevyCaprice het volgende:

Klopt, ik lees zelf ook dat de "hard" moeilijkheidsgraad voor sommigen nog te makkelijk is. Geen fouten maken is inderdaad belangrijk, en je moet er ook vanaf het begin goed op zitten. Was zelf sinds zaterdag met het tweede deel in Melbourne bezig en heb hem vanavond eindelijk gehaald.

Auto is gewoon veel moeilijker te besturen tov 2020, maar het gaat wel steeds beter. Vooral de ingrijpendere werking van het differentieel merk ik erg, en de rembalans.
Ik denk dan inderdaad dat een beetje aan assists wat ik wel aan heb wel goed helpt daarbij.
Misschien is dat ook wel gewoon mijn dommigheid haha, maar ik duik er al vanaf het begin vol in.
Heel laat remmen pak je al heel erg veel mee, en als je dan gewoon relatief soepel rijdt dan is het echt geen probleem.

Ik merk eigenlijk weinig dat nu anders is. Ik merk inderdaad wel dat als je soms de auto instuurt dat die soms gewoon totaal niet mee wil sturen en de draaicirkel echt flink hoog is.
Dat voelt gewoon wel echt anders.
En de curbs. Die straffen wel echt een stuk meer. Ik ben echter nooit iemand geweest die wist hoe je die goed kon gebruiken voor snelheid, dus ik mis er eigenlijk weinig aan.
  woensdag 21 juli 2021 @ 10:17:12 #38
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_200467728
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 23:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Helaas een controller rijder hier.
Er zit wel echt een verschil in inderdaad. Alle top rijders zijn simpelweg met stuur.
Logisch ook want je kunt met controller gewoon veel minder alles onder controle houden.
Het soepel sturen, gas geven en remmen zit er gewoon niet in.

Je joystick op een hele soepele manier besturen is een hele kunst. Het lukt mij nog wel, maar het is lastig om dat een hele race vol te houden. Je hand gaat er ook snel net wat vanaf. Dus dan heb je een heerlijke bocht en net op het eind schiet je net wat door.

En al heb je het sturen op orde dan is het geklungel met heel precies kunnen gas geven en remmen.

Het gaat prima met controller, maar wil je echt wat dan moet je toch een stuur met setup hebben.
En verstand hebben van het maken van setups, wat ik gewoon 0,0 heb. Ik neem altijd wat over, maar dat is gewoon niet ideaal.
Wil je wel upgraden naar een stuurtje? Zo ja, welke setup overweeg je?

Ik zie in die video hierboven ook dat hij door omlaag te schakelen ook veel tijd wint. Het schakelen op een controller is ook vrij lastig. Een goede preset van je auto scheelt idd ook veel tijd, ik had er op Oostenrijk eentje van internet geplukt en kon in de kwali met de bovenste meekomen. Werd er alleen na een goede start afgereden door een medespeler
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
pi_200475503
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 10:17 schreef leeroy het volgende:

Wil je wel upgraden naar een stuurtje? Zo ja, welke setup overweeg je?

Ik zie in die video hierboven ook dat hij door omlaag te schakelen ook veel tijd wint. Het schakelen op een controller is ook vrij lastig. Een goede preset van je auto scheelt idd ook veel tijd, ik had er op Oostenrijk eentje van internet geplukt en kon in de kwali met de bovenste meekomen. Werd er alleen na een goede start afgereden door een medespeler
Ik zou het wel willen ja, maar gaat niet gebeuren denk ik.
Niet per se financieel maar is voor mij gewoon geen doen in de woonkamer.
En ik zie voorlopig ook niet dat ik ergens een mancave ga hebben waar ik het goed kan hebben.

Ik game ook gewoon te weinig om een setup te gaan maken ergens, is het niet waard ook al zou ik het graag willen.

Schakelen is niet te doen op controller. Ik doe ook automatisch. Zelfde met de MFD die tegenwoordig op R1 zit, man wat een gedoe is dat soms. Zit je midden in een chicane en dan moet je strategie wijzing doorgeven met R1. Waar je dus geen vinger vrij hebt aan die kant.
Zelfde eigenlijk met dus schakelen en ik vergeet nog wel meer.

Het kan allemaal best, en als je er je baan van gaat maken ga je het ongetwijfeld wel leren.
Maar niet als je casual speelt.
pi_200505310
Vanmiddag ook eindelijk tijd gehad om te beginnen aan My Team.
Heb het maar voorzicht ingesteld met AI op 100. Hulpmiddelen een beetje aan.

Maar het ziet er weer super strak uit hoor. Qua instellingen kun je ook echt weer van alles doen.
Je kunt meer SCs instellen. Ook of je elk onderdeel van je eigen team wel wil besturen en welk deel niet.
Schade en het effect daarvan. Lengte van de race en daarmee ook quali en training.

Zelf doe ik altijd 50% races. Nadeel is dat de training dan 60 minuten is. Dat is heel lang. Kun je natuurlijk wel grotendeels skippen. De trainingsprogramma's zijn ook flink aangepakt en nu heb je binnen 1 training meerdere targets (bv een quali sim waarbij je ook een clean lap moet rijden en een gemiddelde snelheid).
Allemaal makkelijk te doen binnen 1 training.
Haal je het niet of heb je er geen zin in dan kun je nu ook snelle training doen. Dan doet de computer de training voor je.

De keuzes die je hebt voor je team zijn ook dikke prima. Stuk of 8 coureurs kun je direct uit kiezen. De 4 motorleveranciers. Sponsor. Livery, looks, logo.
Het upgraden van apparatuur is wel even wennen vergeleken met het vorige systeem, maar ziet er wel echt strak uit hoor.

Blijft voor mij toch echt het mooiste onderdeel van de F1 game. Het blijft draaien om het racen, het managen neemt niet teveel tijd in. Je kunt hele traject prachtig volgen, trainingen uitvoeren en daardoor je team laten groeien. Veel daarin rijden en constant gewoon racen.
Maar daarnaast ook naast de baan wat betekenen voor het team en van het slechtste team naar de top gaan.
Maakt het toch net even net iets meer dan alleen racen.
pi_200523815
1e race My Team gedaan en gewonnen :')
Kwam van plek 21 (yup waardeloze quali).

Echt bijzondere race in Bahrain. Niveau 100 AI is toch niet echt bijzonder.
Stuk of 6 DNF's, allemaal door crashes. Tsunoda reed in de chicane bij mij achterop en was controle kwijt en knalde tegen ander op.

Ook de haarspeldbocht zijn de AI totaal niet dol op. Daar willen ze je buitenom inhalen en vliegen dan compleet buiten de baan. Max Verstappen had kleine off momentje en parkeerde toen buiten de baan om pas helemaal achterin het veld weer in te voegen.

Zo waren er wel meer gekke momenten. Ook wel door flink verdedigen van mij haha.
3x een SC in totaal. Bij de 1e was ik al van medium naar hards gegaan ipv wat ze voorstelden soft en dan nog eens stoppen. Moest nog wel 21 ronden op hards, die kwamen net boven de 50% dus dat was prima.
Omdat de AI allemaal 3 of 4 stops deden kwam ik op die manier flink naar voren.
Bij de start al op P11 gekomen en daardoor uiteindelijk op P1.

De berichten zijn ook wel anders. Je krijgt nu ook geel voor rommel op de weg, of even een melding van Jeff dat de stewards ermee bezig zijn. Er kan een VSC voor komen, gwn voor rotzooi op de weg.

1 probleem had ik niet voorzien en dat was dat de fuel natuurlijk helemaal anders is nu xD.
Ik dacht ik doe voorzichting met -1 lap. WOOPS. Ik wou al bijna rage quitten omdat ik constant op -0,9 bleef zitten. En toen kwam er een SC en dan gaat het hard met fuel saven.
Je kunt engine mode eigenlijk constant aanpassen, dus hard er niet meer over nagedacht.
Tijdens de SC kan je die wel weer omlaag zetten om nog extra te sparen.

Eerste race dus binnen. De jaar doelstelling voor sponsor ook alweer gehaald haha.
Ontwikkeling van auto gaat ook razendsnel.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 17:30:13 #42
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_200523937
Mijn kneuzen MyTeam weet het te presteren om echt elke update te failen :(. Maar toch al 3 hele punten gepakt. 10e plek op Bahrein waarbij ik na de pitsstops de hele 2 stint Stroll achter me wist te houden. Hij kwam me elke keer op het rechte stuk voorbij maar ik kon elke keer buitenom of binnendoor terugkomen in turn 4 (??). Daarna vrij kansloos (niet eens Q2 gehaald) in de andere GPs en ver buiten de punten tot de 10e plek in Baku in de regen. Hele race op intermediates gereden op een opdrogende baan. Ik had geluk met een vroege safetycar in full wet en veel van de AI-rijders waren zo slim om 2 ronden na de safety car te stoppen voor intermediates. Tegen het einde stopten er nog een boel voor droge banden en alleen ik (10e), Ocon (8e) en Tsunoda (2e) zijn niet geswitched. Ferrari/Mercedes allemaal 3 stops dus dat is wel realistisch.

Monaco is wel klote, zelfs met stuur lukt het me totaal niet. Ik heb die race gesimuleerd. Wel zonde aangezien dat altijd mijn favoriete baan was in GP2 (is ook gelijk de laatste F1 game die ik met een stuur heb gespeeld.

[ Bericht 6% gewijzigd door PirE op 24-07-2021 17:59:55 ]
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zaterdag 24 juli 2021 @ 22:18:14 #43
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_200528619
Montreal blijft een heerlijke baan als je eenmaal in de flow zit. P8 en mijn snelste raceronde was sneller dan mijn kwalificatietijd :'). En nee, de kwalificatie was net als de race droog.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_200537041
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 17:30 schreef PirE het volgende:
Mijn kneuzen MyTeam weet het te presteren om echt elke update te failen :(. Maar toch al 3 hele punten gepakt.
Haha dat is echt pech. Bij mij van de 6 ofzo (1 race nog maar gehad) is er maar 1 gefaald (bougies).
Ik denk dat Bahrain voor mij ook echt net goed viel, volgende races gaat ook allemaal bagger worden.

Welke AI niveau past voor jou goed?
Hopelijk vallen de gekkigheden bij de AI er snel een beetje uit bij wat hoger niveau.

Dat is voor My Team natuurlijk wel erg belangrijk te hebben.
  zondag 25 juli 2021 @ 13:11:40 #45
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_200538115
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Haha dat is echt pech. Bij mij van de 6 ofzo (1 race nog maar gehad) is er maar 1 gefaald (bougies).
Ik denk dat Bahrain voor mij ook echt net goed viel, volgende races gaat ook allemaal bagger worden.

Welke AI niveau past voor jou goed?
Hopelijk vallen de gekkigheden bij de AI er snel een beetje uit bij wat hoger niveau.

Dat is voor My Team natuurlijk wel erg belangrijk te hebben.
Begonnen op 80 en nu op 87 (als ik eind S1 op 100 zit ben ik tevreden). Ik verhoog hem met 2 als ik Q2 haal en na Frankrijk heb ik er 3 bijgedaan omdat ik daar Q3 haalde en P8 in de race pakte. Het ging iets te makkelijk daar en wil het een beetje realistisch te houden, ik vecht liever om P13 dan dat ik makkelijk top 10 rij met deze auto. P1 komt later wel als ik een seizoen met Red Bull ga rijden.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_200538757
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 13:11 schreef PirE het volgende:

Begonnen op 80 en nu op 87 (als ik eind S1 op 100 zit ben ik tevreden). Ik verhoog hem met 2 als ik Q2 haal en na Frankrijk heb ik er 3 bijgedaan omdat ik daar Q3 haalde en P8 in de race pakte. Het ging iets te makkelijk daar en wil het een beetje realistisch te houden, ik vecht liever om P13 dan dat ik makkelijk top 10 rij met deze auto. P1 komt later wel als ik een seizoen met Red Bull ga rijden.
87?

Heb je alle assists uit?

Ik snap echt niets van het niveau dat anderen aanhouden.
Sure ik heb tractie en sturen een beetje aan staan als assist omdat dat voor controller toch wel echt fijn is.
Maar ik zie zoveel die op een veel lager niveau rijden.

Ik zie de AI op 100 al ontzettend klungelen en in mijn allereerste race met My Team win ik.
Terwijl ik 1x per week eens een race doe. Op controller rij. En dus echt niet zo goed ben.
Als ik mijn tijden vergelijk en bv time trial doe dan sta ik ook echt niet zo hoog ofzo (meestal halverwege de lijst ergens op PS, soms iets hoger).
Maar op niveau 87 zou ik de nummer 2 nog een ronde inhalen in My Team.

Snap der niets van :{ :{ :{
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 14:09:06 #47
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_200538910
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 13:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]

87?

Heb je alle assists uit?

Ik snap echt niets van het niveau dat anderen aanhouden.
Sure ik heb tractie en sturen een beetje aan staan als assist omdat dat voor controller toch wel echt fijn is.
Maar ik zie zoveel die op een veel lager niveau rijden.

Ik zie de AI op 100 al ontzettend klungelen en in mijn allereerste race met My Team win ik.
Terwijl ik 1x per week eens een race doe. Op controller rij. En dus echt niet zo goed ben.
Als ik mijn tijden vergelijk en bv time trial doe dan sta ik ook echt niet zo hoog ofzo (meestal halverwege de lijst ergens op PS, soms iets hoger).
Maar op niveau 87 zou ik de nummer 2 nog een ronde inhalen in My Team.

Snap der niets van :{ :{ :{
Logisch toch dat iedereen zijn eigen niveau aanhoudt
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_200540203
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:09 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Logisch toch dat iedereen zijn eigen niveau aanhoudt
Ja, dat snap ik.
Maar ik ben best wel bagger in het spel. Kan helemaal niet consistent ronde tijden rijden en ook helemaal niet top tijden in mijn snelste rondes.

100 AI is voor mij echter al echt te laag. Vandaar dat ik ook wel benieuwd was hoe dat voor anderen valt.
Ik begin elke F1 spel minimaal al op 100 en kijk vanuit daar of ik hoger moet zetten.
Daarom vind ik het verbazingwekkend dat sommigen zo ontzettend laag het niveau hebben staan.

Of ik schat mijzelf veel te laag in (weet wel zeker van niet), of assists doen meer dan het lijkt (lijkt mij ook niet), of een onbekende reden.
  zondag 25 juli 2021 @ 15:26:01 #49
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_200540214
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 13:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]

87?

Heb je alle assists uit?

Ik snap echt niets van het niveau dat anderen aanhouden.
Sure ik heb tractie en sturen een beetje aan staan als assist omdat dat voor controller toch wel echt fijn is.
Maar ik zie zoveel die op een veel lager niveau rijden.

Ik zie de AI op 100 al ontzettend klungelen en in mijn allereerste race met My Team win ik.
Terwijl ik 1x per week eens een race doe. Op controller rij. En dus echt niet zo goed ben.
Als ik mijn tijden vergelijk en bv time trial doe dan sta ik ook echt niet zo hoog ofzo (meestal halverwege de lijst ergens op PS, soms iets hoger).
Maar op niveau 87 zou ik de nummer 2 nog een ronde inhalen in My Team.

Snap der niets van :{ :{ :{
Ik rij zonder assists omdat dat het snelste is volgens Jarno Opmeer. Probleem is dat ik nog teveel fouten maak en niet heel bekend ben met een aantal banen. Ik kan hem op 100 zetten en dan flashbacks gebruiken of wat lager en gewoon accepteren dat ik weleens een bocht mis of een voorvleugel moet wisselen. Vooral in de 1e stint maak ik echt veel te veel fouten, 2e stint zit ik wel in een ritme en dan maak ik terrein goed.

En de AI maakt hier niet heel veel fouten. 1x een safety car gezien in de regen en de enige die uitvallen zijn Mick Schumacher of Latifi...
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 15:33:07 #50
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_200540364
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik.
Maar ik ben best wel bagger in het spel. Kan helemaal niet consistent ronde tijden rijden en ook helemaal niet top tijden in mijn snelste rondes.

100 AI is voor mij echter al echt te laag. Vandaar dat ik ook wel benieuwd was hoe dat voor anderen valt.
Ik begin elke F1 spel minimaal al op 100 en kijk vanuit daar of ik hoger moet zetten.
Daarom vind ik het verbazingwekkend dat sommigen zo ontzettend laag het niveau hebben staan.

Of ik schat mijzelf veel te laag in (weet wel zeker van niet), of assists doen meer dan het lijkt (lijkt mij ook niet), of een onbekende reden.
Misschien moet jij het maar opnemen tegen e-sporters, want je bent echt BIZAR goed!!
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')