Ja, dat had ik ook al bedacht, maar dat is echt teveel werk...quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:01 schreef dimmak het volgende:
Screenshot Google Maps > Illustrator > Pentool
Kutwerk
Nu 6 jaar later, is het je ooit gelukt?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:44 schreef goed_volk het volgende:
He allemaal,
Ik zie her en der op internet toffe landkaarten voorbijkomen die met een lasersnijder uitgesneden zijn.
Lijkt me ook leuk om zoiets zelf te maken, maar ik kom er niet achter hoe ze die landkaarten gegenereerd hebben.
Om te snijden heb je in ieder geval een vector afbeelding nodig. Een .png omzetten naar een .eps of .ai is een ding, maar vergt enorm veel werk om het netjes en strak te krijgen.
Iemand een idee hoe je zoiets aanpakt?
Voorbeeld ter illustratie:
[ afbeelding ]
Je post is 1,5 jaar te vroeg.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:23 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nu 6 jaar later, is het je ooit gelukt?
Denk je, dan had ik nog even geduld moeten hebben dusquote:
Een beste klus om zoiets te maken zo te lezenquote:Op zondag 25 januari 2026 16:26 schreef dimmak het volgende:
Ik heb toevallig vorige week deze voorbij zien komen: https://github.com/anvaka/city-roads
Valt wel mee toch, de demo is gewoon te gebruiken: https://anvaka.github.io/city-roads/quote:Op zondag 25 januari 2026 17:43 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Een beste klus om zoiets te maken zo te lezen
Jazeker, maar dat is ook alweer even geleden. Er is een site waar je je eigen landkaarten kunt maken op basis van google maps oid. Daar kun je aangeven welke elementen je zichtbaar wil hebben. Vervolgens kun je daar een afbeelding van downloaden en omzetten in een snijbestand via bijvoorbeeld illustrator. Lullige is alleen dat ik de website vergeten ben....quote:Op zondag 25 januari 2026 10:23 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O dat is jammer.quote:Op woensdag 28 januari 2026 11:20 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Jazeker, maar dat is ook alweer even geleden. Er is een site waar je je eigen landkaarten kunt maken op basis van google maps oid. Daar kun je aangeven welke elementen je zichtbaar wil hebben. Vervolgens kun je daar een afbeelding van downloaden en omzetten in een snijbestand via bijvoorbeeld illustrator. Lullige is alleen dat ik de website vergeten ben....
4 jaar, 6 maanden en 12 dagen later bedoel je?quote:Op zondag 25 januari 2026 10:23 schreef Dotteke het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |