abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 13 juli 2021 @ 00:21:49 #76
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_200338505
quote:
88s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 00:12 schreef Koen66 het volgende:

[..]

wat zijn dat voor halsbrekende toeren _O-
Die heuvel zou zo een bedevaartsoord kunnen worden, want het is met recht een wonder dat daar niet regelmatig een dooie valt.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 02:01:55 #77
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_200338694
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  ESF Reporter dinsdag 13 juli 2021 @ 06:20:19 #78
87554 Cee
Welluk?
pi_200339034
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 22:16 schreef Strani het volgende:
Ik ga voor de verandering eens een serieuze vraag stellen:

Net in het bos kwam ik een jongedame tegen (met een hondje, maar niet bepaald een pitbull) en ik vraag me op zulke momenten af of ik iets kan doen om er voor te zorgen dat zo'n vrouw niet al te zenuwachtig wordt van een grote kerel op een bospaadje met niemand in de buurt. (Ze struikelde ook nog bijna, trouwens!)

Dus, dames hier. Zijn er dingen die mannen zouden kunnen doen om een vrouw in zo'n situatie zo snel mogelijk gerust te stellen? Ik kijk ze meestal wel aan en glimlach vriendelijk.
Als individu kan je er op het moment zelf niets aan doen om te zorgen dat een vrouw zich veilig voelt.
Nou ja, misschien wel: gewoon vriendelijk lachen, groeten, doorlopen. Precies wat je bij mannen of kinderen zou doen. Als alle mannen op heel de wereld dit voortaan doen, dan zal er op z’n vroegst over een aantal decennia misschien een kentering komen in de mate van veiligheid die vrouwen voelen wanneer ze ‘s avonds laat in hun eentje over straat lopen. Daarbij komt ook dat de ene vrouw wat minder angstig is aangelegd dan de ander dus ook daar zit een verschil en is het als man amper (of helemaal niet) in te schatten wat op zo’n moment door haar heen gaat.

Het jammerlijke feit is dat er nooit een dag voorbij gaat dat er ergens ter wereld, in het land of zelfs in je eigen woonplaats berichten zijn over vrouwen die zijn lastig gevallen, of mishandeld, of erger, vermoord door een man. Of het nu een bekende of totale vreemde voor haar is/was. Waarom veel mannen zich toch geneigd voelen tot zulk gedrag is een heel andere discussie waar evolutie misschien wel een grote oorzaak heeft. Feit is wel dat godzijdank dit soort mannen in de minderheid zijn, dus de kans dát er iets gebeurt is klein, terwijl de kans op het hebben van een onbehaaglijk gevoel groot is, want dat zit nu eenmaal in ‘ons’ systeem ingesleten.

Net als dat de kans op het neerstorten in een vliegtuig door opzettelijk toedoen van de piloot klein is, de kans bestaat wél en daarom zijn we altijd wel een beetje gespannen bij het opstijgen en is er opluchting wanneer je bent geland. Alleen de piloot kan de veiligheid enigszins garanderen door ‘gewoon’ te vliegen maar pas wanneer er honderden jaren zonder incident zijn voorbijgegaan stapt een mens misschien met 0 spanning het vliegtuig in, want men weet niet beter dan dat het gewoon 100% veilig is.

Lang verhaal kort:
Je dit openlijk (af)vragen is al mooi en geeft een stukje vertrouwen.
Doe gewoon. Loop door, lach, groet. :) Het helpt misschien niet direct het gevoel van onbehagen weg te nemen maar als maar lang genoeg iedereen zich zo gedraagt, en veel mannen kappen met klootzakken zijn, zal daar op den duur misschien, hopelijk, verandering in komen.
  ESF Reporter dinsdag 13 juli 2021 @ 06:21:07 #79
87554 Cee
Welluk?
pi_200339036
Er is niks mis met uw tijdwaarneming, ik typ dit echt om kwart over 6 ‘s ochtends. :')
Goedemorgen!
  dinsdag 13 juli 2021 @ 07:17:10 #80
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
  Moderator dinsdag 13 juli 2021 @ 07:43:57 #81
446930 crew  ESF1Gamer
pi_200339266
:W
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 13 juli 2021 @ 09:14:37 #82
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_200339847
Helloooooooo! Vandaag is een hoop regen voorspeld. Regent het al ergens? Ik hoop op droge momenten voor een wandeling.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_200339887
quote:
10s.gif Op maandag 12 juli 2021 22:43 schreef Strani het volgende:
Zou het zin hebben als ik heel hard 'ik ben homo hoor!' roep terwijl ik langs sprint?
Dat kan iedereen wel roepen :P
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_200339907
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 09:14 schreef Yesse het volgende:
Helloooooooo! Vandaag is een hoop regen voorspeld. Regent het al ergens? Ik hoop op droge momenten voor een wandeling.
Hallooooo :W
Hier al veel en ononderbroken regen (In het land van høken) *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_200339919
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 06:21 schreef Cee het volgende:
Er is niks mis met uw tijdwaarneming, ik typ dit echt om kwart over 6 ‘s ochtends. :')
Goedemorgen!
Dit kan echt niet |:)
Ik moet morgenvroeg ook om 6 uur op -O-
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  dinsdag 13 juli 2021 @ 09:22:11 #86
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_200339925
Ik keek net op buienradar en volgens mij moet ik er vroeg bij zijn vandaag, anders denk ik dat ik pas om 10 uur vanavond weg kan :X
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_200340013
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 06:20 schreef Cee het volgende:

[..]

Als individu kan je er op het moment zelf niets aan doen om te zorgen dat een vrouw zich veilig voelt.
Nou ja, misschien wel: gewoon vriendelijk lachen, groeten, doorlopen. Precies wat je bij mannen of kinderen zou doen. Als alle mannen op heel de wereld dit voortaan doen, dan zal er op z’n vroegst over een aantal decennia misschien een kentering komen in de mate van veiligheid die vrouwen voelen wanneer ze ‘s avonds laat in hun eentje over straat lopen. Daarbij komt ook dat de ene vrouw wat minder angstig is aangelegd dan de ander dus ook daar zit een verschil en is het als man amper (of helemaal niet) in te schatten wat op zo’n moment door haar heen gaat.

Het jammerlijke feit is dat er nooit een dag voorbij gaat dat er ergens ter wereld, in het land of zelfs in je eigen woonplaats berichten zijn over vrouwen die zijn lastig gevallen, of mishandeld, of erger, vermoord door een man. Of het nu een bekende of totale vreemde voor haar is/was. Waarom veel mannen zich toch geneigd voelen tot zulk gedrag is een heel andere discussie waar evolutie misschien wel een grote oorzaak heeft. Feit is wel dat godzijdank dit soort mannen in de minderheid zijn, dus de kans dát er iets gebeurt is klein, terwijl de kans op het hebben van een onbehaaglijk gevoel groot is, want dat zit nu eenmaal in ‘ons’ systeem ingesleten.

Net als dat de kans op het neerstorten in een vliegtuig door opzettelijk toedoen van de piloot klein is, de kans bestaat wél en daarom zijn we altijd wel een beetje gespannen bij het opstijgen en is er opluchting wanneer je bent geland. Alleen de piloot kan de veiligheid enigszins garanderen door ‘gewoon’ te vliegen maar pas wanneer er honderden jaren zonder incident zijn voorbijgegaan stapt een mens misschien met 0 spanning het vliegtuig in, want men weet niet beter dan dat het gewoon 100% veilig is.

Lang verhaal kort:
Je dit openlijk (af)vragen is al mooi en geeft een stukje vertrouwen.
Doe gewoon. Loop door, lach, groet. :) Het helpt misschien niet direct het gevoel van onbehagen weg te nemen maar als maar lang genoeg iedereen zich zo gedraagt, en veel mannen kappen met klootzakken zijn, zal daar op den duur misschien, hopelijk, verandering in komen.
Denk dat het alleen maar erger wordt helaas, met name door opvoeding en dan nog instelling, steekje los, testosteron, teleurstellingen en ‘vrienden’.
Ik vind het echt triestig wat we tegenkomen als we alleen al gaan wandelen :{
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_200340016
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 09:22 schreef Yesse het volgende:
Ik keek net op buienradar en volgens mij moet ik er vroeg bij zijn vandaag, anders denk ik dat ik pas om 10 uur vanavond weg kan :X
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_200340056
RIP Adjudant van der Steen :'(
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_200340058
Ook bekend van het NSF trouwens

De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_200340092
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 09:29 schreef Fred_B het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Top die paraplu! Én Corona-proof *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  dinsdag 13 juli 2021 @ 09:49:11 #92
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_200340293
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 06:20 schreef Cee het volgende:

[..]

Als individu kan je er op het moment zelf niets aan doen om te zorgen dat een vrouw zich veilig voelt.
Nou ja, misschien wel: gewoon vriendelijk lachen, groeten, doorlopen. Precies wat je bij mannen of kinderen zou doen. Als alle mannen op heel de wereld dit voortaan doen, dan zal er op z’n vroegst over een aantal decennia misschien een kentering komen in de mate van veiligheid die vrouwen voelen wanneer ze ‘s avonds laat in hun eentje over straat lopen. Daarbij komt ook dat de ene vrouw wat minder angstig is aangelegd dan de ander dus ook daar zit een verschil en is het als man amper (of helemaal niet) in te schatten wat op zo’n moment door haar heen gaat.

Het jammerlijke feit is dat er nooit een dag voorbij gaat dat er ergens ter wereld, in het land of zelfs in je eigen woonplaats berichten zijn over vrouwen die zijn lastig gevallen, of mishandeld, of erger, vermoord door een man. Of het nu een bekende of totale vreemde voor haar is/was. Waarom veel mannen zich toch geneigd voelen tot zulk gedrag is een heel andere discussie waar evolutie misschien wel een grote oorzaak heeft. Feit is wel dat godzijdank dit soort mannen in de minderheid zijn, dus de kans dát er iets gebeurt is klein, terwijl de kans op het hebben van een onbehaaglijk gevoel groot is, want dat zit nu eenmaal in ‘ons’ systeem ingesleten.

Net als dat de kans op het neerstorten in een vliegtuig door opzettelijk toedoen van de piloot klein is, de kans bestaat wél en daarom zijn we altijd wel een beetje gespannen bij het opstijgen en is er opluchting wanneer je bent geland. Alleen de piloot kan de veiligheid enigszins garanderen door ‘gewoon’ te vliegen maar pas wanneer er honderden jaren zonder incident zijn voorbijgegaan stapt een mens misschien met 0 spanning het vliegtuig in, want men weet niet beter dan dat het gewoon 100% veilig is.

Lang verhaal kort:
Je dit openlijk (af)vragen is al mooi en geeft een stukje vertrouwen.
Doe gewoon. Loop door, lach, groet. :) Het helpt misschien niet direct het gevoel van onbehagen weg te nemen maar als maar lang genoeg iedereen zich zo gedraagt, en veel mannen kappen met klootzakken zijn, zal daar op den duur misschien, hopelijk, verandering in komen.
Dank je wel voor je antwoord! En ik ben het helemaal met je eens.

Dit kan ook nog verder uitgebreid worden naar dat mannen zich gewoon een beetje normaal moeten gedragen op straat wanneer ze een leuke vrouw zien. Ik mag daar ook graag naar kijken natuurlijk (net zoals vrouwen graag naar een knappe man kijken) maar doe dat dan tenminste subtiel en ga niet als een gorilla met open mond naar haar zitten staren of er allemaal rare geluiden bij maken.

Nou gok ik dat de mannen in deze SC zulke dingen niet zo snel zouden doen, maar het is iets waar ik me al jaren aan erger.

En hetzelfde geldt voor het online gedrag van veel mannen. Het lijkt wel alsof sommige mannen door apen zijn opgevoed, wanneer het over vrouwen gaat.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 13 juli 2021 @ 10:20:35 #93
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_200340973
Gezien de stilte denken de mannen hier 'nou, dan zeg ik maar helemaal niets meer'.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_200341006
quote:
10s.gif Op maandag 12 juli 2021 22:43 schreef Strani het volgende:
Zou het zin hebben als ik heel hard 'ik ben homo hoor!' roep terwijl ik langs sprint?
Wie weet in wat voor spannende situatie je dan belandt :7
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator dinsdag 13 juli 2021 @ 10:22:50 #95
375570 crew  Cyan9
pi_200341014
Het is weer zo'n dag.. :O
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 10:24:35 #96
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_200341045
Ik ben lid van de bibliotheek en daar kun je ook gratis luisterboeken huren. Sinds kort luister ik dus tijdens mijn wandelingen vaak naar het boek "Het idee M/V" van Asha ten Broeke. Hier een samenvatting van NEMO. Ik vind het super boeiend om dit soort dingen te lezen/luisteren. Maar volgens haar onderzoek (mede naar andere onderzoeken) is het verschil tussen mannen en vrouwen en dus ook ons gedrag gebaseerd op cultuur. En volgens haar redenatie is geweld door mannen dus ook het gevolg van (onbewuste) culturele invloeden. En dat is meer dan alleen opvoeding door de ouders; op school en in de maatschappij heerst de cultuur. Dus je gaat het niet zomaar als individu veranderen.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  dinsdag 13 juli 2021 @ 10:29:23 #97
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_200341114
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 10:24 schreef Yesse het volgende:
Ik ben lid van de bibliotheek en daar kun je ook gratis luisterboeken huren. Sinds kort luister ik dus tijdens mijn wandelingen vaak naar het boek "Het idee M/V" van Asha ten Broeke. Hier een samenvatting van NEMO. Ik vind het super boeiend om dit soort dingen te lezen/luisteren. Maar volgens haar onderzoek (mede naar andere onderzoeken) is het verschil tussen mannen en vrouwen en dus ook ons gedrag gebaseerd op cultuur. En volgens haar redenatie is geweld door mannen dus ook het gevolg van (onbewuste) culturele invloeden. En dat is meer dan alleen opvoeding door de ouders; op school en in de maatschappij heerst de cultuur. Dus je gaat het niet zomaar als individu veranderen.
Dat is ook zo inderdaad. Ik denk dat het daarom ook aan andere mannen is om zich meer te laten horen en sociale controle toe te gaan passen. Als je ziet dat je vrienden zich als idioten gedragen naar een vrouw op straat, er dan wat van zeggen. Een simpel 'doe normaal joh' kan daarin volstaan.

We moeten wel onze mond open durven trekken om hier langzaam maar zeker een einde aan te maken.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 13 juli 2021 @ 10:35:32 #98
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_200341247
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 09:49 schreef Strani het volgende:
En hetzelfde geldt voor het online gedrag van veel mannen. Het lijkt wel alsof sommige mannen door apen zijn opgevoed, wanneer het over vrouwen gaat.
Zo denkt het de lading ook al, het is iig mijn ervaring dat dit soort gasten gewoon altijd horken zijn.
Ook als het over auto's gaat, of over whatever anders.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 10:35:59 #99
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_200341257
* Thee en koffie neerzet
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 10:36:38 #100
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_200341268
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 10:29 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat is ook zo inderdaad. Ik denk dat het daarom ook aan andere mannen is om zich meer te laten horen en sociale controle toe te gaan passen. Als je ziet dat je vrienden zich als idioten gedragen naar een vrouw op straat, er dan wat van zeggen. Een simpel 'doe normaal joh' kan daarin volstaan.

We moeten wel onze mond open durven trekken om hier langzaam maar zeker een einde aan te maken.
Ik denk dat dat lastig wordt. De meesten zijn toch bang om een mes tussen de ribben te krijgen oid.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')