Ik zou niet in moeten gaan op je getrol, maar soit.quote:
Dat deden ze al. Zal er voor jou een beetje extra aan trekken tot ze mn knieen raken ok?quote:
Ik heb ook betere links gezocht maar niet gevonden, meende dat Tico (of iemand anders) een jaar of 8 geleden iets plaatste waarin stond dat zelfs bij het precies weten wat een kind dronk (dus bij flesvoeding) de weegschaal andere waardes aangaf...quote:Op zondag 11 juli 2021 08:46 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat deden ze al. Zal er voor jou een beetje extra aan trekken tot ze mn knieen raken ok?
@:sq ik zoek even een linkje (zoekt) hmmmm er staat alleen dat je dan 24u eigenlijk na elke voeding moet wegen want per voeding kan het veel verschillen. Ik dacht dat er een beter verhaal was, maar verkeerd onthouden wellicht.
Dat heb ik inderdaad geprobeerd maar dat resulteert in een enorme schreeuw partij tot hysterie aan toe voor mama drink. En als ik hem aanleg in bed dan gaat hij uiteindelijk weer slapen. Maaar ik kan zo niet liggen, resulteert in heel veel pijn en ook geen slaap.quote:Op zondag 11 juli 2021 08:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Misschien is mijn gedachte en post overbodig want ik weet vergeleken bij jullie niet zoveel van bv af, maar zou het niet zo kunnen zijn dat hij gewoon bij jou wilt zijn? Tenminste, dat leid ik een beetje af uit het feit dat hij geen gewone melk blieft (dus bij jou wilt drinken/zijn). Water wilt hij ook niet, dus geen dorst. Misschien als je dat wilt eens bij jou in bed proberen? Zonder een voeding? Kijken hoe dat gaat?
Wat wil ik, goede vraag. Ik vind het prima als 't is zoals voorheen, dat hij komt ergens tussen 3 en 4 en dan weer tegen 6 uur. Maar om de 1,5 uur trek ik niet. Hij slaapt dan vanaf een uur of 7.30. 7 naar bed, nog 1 keer terug voor te drinken en dan slapen.quote:Op zondag 11 juli 2021 08:48 schreef arvensis het volgende:
@:ynske wat wil je zelf? En wat wil je kindje?
Voor mij was 2 jaar de grens om te stoppen met nachtvoedingen. Dat ging gepaard met veel tranen, maar het heeft zijn vruchten afgeworpen. Hij ging niet meteen doorslapen, maar werd toch wel minder vaak wakker. En vraagt ‘s nachts niet meer om melk.
Nu met 3,5 hebben we de ochtendvoeding afgebouwd. Weer gepaard met tranen, maar toch geaccepteerd. Blijft alleen nog de voeding over voor het slapen gaan.
Dan begint hij nog harder om mij te gillen, bananen als hij hem wilt optillen en slaanquote:
En hoe heb je dat aangepakt?quote:Op zondag 11 juli 2021 12:48 schreef Lemijn het volgende:
+1 op SQ. Kijk, je kan ook wachten tot het vanzelf minder frequent wordt, maar dit is een patroon waar je kind geen last van heeft dus die zal het niet zomaar aanpassen. Als moeder lijkt me dit wel zodanig slopend dat ik het zou doorbreken. Ik deed dat met een maand of 15 en het was veel makkelijker dan ik had gedacht. Ik had we een boos kind natuurlijk maar hij had een zeer stellige moeder: dit gaan we vanaf nu anders doen. Punt. En na een week wisten we allebei niet meer beter en niemand is getraumatiseerd geraakt in de tussentijd.
Het belangrijkste was stap 1: er echt helemaal van doordrongen zijn dat het anders moet.quote:
Ja, om half 9 nog even een slok of wat en toen geslapen tot vanmorgenquote:Op maandag 12 juli 2021 07:13 schreef Lemijn het volgende:
Zonder drinken tussendoor of strijd? Dat is toch ook wonderlijk hè…. en fijn!
Volgens mijn olifantengeheugen is het gegaan zoals je hierboven hebt gepost.quote:Op zondag 11 juli 2021 14:58 schreef Lemijn het volgende:
Disclamers:
- ik herinner het me niet exact want hij is inmiddels bijna een kleuter
Het was geen 4 uur slaap hoor, maar drinken, spelen en daarna 2,5 uur slapen gelukkig.quote:Op zondag 11 juli 2021 14:06 schreef PKM het volgende:
Poffertje is een heel vlugge drinker, als ik haar knuffel geef ik vaak gelijk een slokje melk erbij.
@:Tink89 prima dat je wat meer gaat geven. Die vier uur onafgebroken slaap lijkt me wel erg veel, fijn voor de opvang maar niet noodzakelijk. Dat zou ik ze dan toch ook bij de grotere porties willen meegeven.
@:arvensis ik probeer juist de avondvoeding eraf te krijgen. Mijn man leest vaak een boek voor aan Poffertje, en Banaan kiest dan toch het boek.![]()
De middagvoeding is er zelfs pas heel kort af.
oh man wat een irritant artikel, er staan meer disclaimers in dan gewone tekst.quote:Op maandag 12 juli 2021 09:22 schreef Phaidra het volgende:
@:Ynske, is deze al voorbij gekomen?
https://www.drjaygordon.c(...)ns-in-the-family-bed
Zo ongeveer hebben wij het aangepakt toen de kinderen rond de 2 jaar waren. Ze sliepen overigens niet altijd bij ons in bed, maar ook in eigen bedje is dit toe te passen. Het zal de eerste nachten een heleboel boosheid en tranen veroorzaken, zoals je zelf ook al hebt gemerkt, maar dat duurt waarschijnlijk niet heel lang. Bij ons ging het na een paar dagen écht flink beter. Het werden nog steeds geen doorslapers, maar er hoefde niet meer (altijd) gevoed te worden. Ze waren nog maar 5-10 min wakker ipv halve of hele uren.
Zoals Tink al zei, een (medische) weegschaal mag een bepaald percentage afwijken van de geijkte waarde. Als er kleine verschillen gemeten moeten worden, wat zeker zo is in de eerste paar maanden, mag de afwijking zo groot zijn dat je eigenlijk geen waarde kan hechten aan de meting. Maar goed om te lezen dat er tegenwoordig uitgebreidere protocollen zijn. Toen wij er 9 jaar geleden mee te maken hadden, was het gewoon 1x wegen met hevig bewegende baby en de meting werd als heilig gezienquote:Op zondag 11 juli 2021 08:48 schreef arvensis het volgende:
@:kwakz0r klopt inderdaad, meten voor en na een voeding is niet betrouwbaar. Maar waarom weet ik eigenlijk ook niet. Kindjes aan de borst reguleren zelf, zullen ook niet iedere keer even veel drinken denk ik.
quote:Op maandag 12 juli 2021 09:31 schreef SQ het volgende:
[..]
oh man wat een irritant artikel, er staan meer disclaimers in dan gewone tekst.maar het punt is me geloof ik wel duidelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |