Aanslag op misdaadverslaggever Peter R. de Vriesquote:De politie kreeg dinsdag rond 19.30 uur een melding van een schietpartij in de Lange Leidsedwarsstraat in Amsterdam. Hoewel het enige tijd duurde voor de politie bevestigde dat het slachtoffer De Vries is, circuleerden kort na het incident al videobeelden waarop hij zwaargewond te zien is.
De bekende misdaadjournalist was die avond te gast in het televisieprogramma RTL Boulevard, dat in een gebouw op de hoek van de straat wordt opgenomen. Na de opnames werd hij onder vuur genomen.
Verschillende getuigen verklaarden meerdere schoten te hebben gehoord. De Vries was van dichtbij neergeschoten en zou daarbij in zijn hoofd zijn geraakt.
De politie startte direct een grootschalig onderzoek en bevestigde ongeveer anderhalf uur na de schietpartij dat het daadwerkelijk om De Vries gaat. "Hij is met spoed overgebracht naar het ziekenhuis en vecht daar momenteel voor zijn leven", werd meegedeeld via Twitter.
Direct na de schietpartij verspreidde de politie het signalement van de dader: een lichtgetinte man met een tenger postuur, groene jas en zwarte pet. De politie liet weten op zoek te zijn naar zeker één, maar mogelijk meerdere verdachten.
Tijdens een ingelaste persconferentie later op de avond maakte de politie bekend in totaal drie aanhoudingen te hebben verricht. Twee verdachten, onder wie de vermoedelijke schutter, werden in de mogelijke vluchtauto aangehouden op de A4 bij Leidschendam. De derde aanhouding verrichte de politie in het Amsterdamse stadsdeel Oost. Deze man zou voldoen aan het eerder verspreidde signalement. Wat zijn betrokkenheid bij de schietpartij is geweest, wordt nog onderzocht.
Of De Vries extra beveiliging kreeg ten tijde van het incident, wilde de politie niet zeggen. De Vries staat onder meer de kroongetuige in het zwaarbeveiligde Marengo-proces bij. Volgens collega Kees van der Spek werd De Vries echter niet beveiligd, omdat hij dit zelf niet wilde. "We hadden het er weleens over, maar Peter zei: 'Ik kan er niet zo heel veel tegen doen'", zei Van der Spek. "Als er rechts politie is en links ook, dan kun je alsnog van voren worden beschoten."
De 64-jarige misdaadverslaggever ligt nog altijd in zorgelijke toestand in het ziekenhuis. Vanuit meerdere hoeken werd verslagen gereageerd op de aanslag. Demissionair premier Mark Rutte noemde het "een aanslag op de vrije journalistiek". "Een zwarte dag", reageerde demissionair minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid).
We weten nog niet wat het motief voor de aanslag op De Vries is geweest. Het politieonderzoek is nog in volle gang.
https://www.politie.nl/ni(...)ter-r.-de-vries.htmlquote:Op de A4 ter hoogte van de afrit Leidschendam hield een arrestatieteam twee mannen aan die worden verdacht van directe betrokkenheid bij het schietincident. Het gaat om een 35-jarige man met de Poolse nationaliteit woonachtig in Maurik en een 21-jarige man woonachtig in Rotterdam. De twee verdachten zitten in volledige beperkingen en worden vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Gedurende de avond en nacht zijn huiszoekingen verricht in Tiel, Maurik en Rotterdam. Daar zijn verschillende gegevensdragers en munitie in beslag genomen.
De politie hield in Amsterdam nog een derde verdachte aan, een 18-jarige Amsterdammer. Hij is vandaag heengezonden en is geen verdachte meer in dit onderzoek.
quote:Let op: GEEN! lugubere/bloedige foto's of filmpjes posten van dit of enig ander gerelateerd onderwerp.
Dank voor uw medewerking & begrip @Danny
Geen afbeeldingen en video's van het slachtoffer, potentiele daders, verdachten e.d. aub.
Ben bezigquote:
Donequote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:08 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dat doet @:starhopper wel even
Roept Steve Brown ook al jarenlang.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:09 schreef AgnesGru het volgende:
Nog even in herhaling, aangezien het vorige topic zo snel vol was:
Vorige week kwam in Boulevard het hoger beroep van Holleeder ter sprake.
Peter benoemde in de uitzending dat Holleeder dus heeft gezegd “Ik schiet hem dood” “Ik schiet Peter R. de Vries dood”
https://www.rtlboulevard.(...)ken-willem-holleeder
zie update in OPquote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:13 schreef cosmosis het volgende:
Al nieuws over Peter zn toestand? Kan toch niet zijn dat na 22 threads er nog geen nieuwe informatie is?
Lees anders even dit topic door.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:13 schreef cosmosis het volgende:
Al nieuws over Peter zn toestand? Kan toch niet zijn dat na 22 threads er nog geen nieuwe informatie is?
Die roept al zijn hele leven lang bullshit.quote:
quote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:18 schreef cosmosis het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dank jullie, zojuist de Op gelezen! [ link | afbeelding ]
Als ie hier (indien een wonder gebeurt en uiteraard na lange tijd revalideren) goed vanaf komt zit hij straks al helemaal maandenlang bij ieder tv-programma, tot groot ongenoegen van z'n tegenstanders.quote:
En vergeet de omzet van de boekverkopen niet. Die gaat ook door het dak.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:27 schreef K21 het volgende:
[..]
Als ie hier (indien een wonder gebeurt en uiteraard na lange tijd revalideren) goed vanaf komt zit hij straks al helemaal maandenlang bij ieder tv-programma, tot groot ongenoegen van z'n tegenstanders.
Zou ik dan wel weer geinig vinden.
Elke avond goenavundquote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:27 schreef K21 het volgende:
[..]
Als ie hier (indien een wonder gebeurt en uiteraard na lange tijd revalideren) goed vanaf komt zit hij straks al helemaal maandenlang bij ieder tv-programma, tot groot ongenoegen van z'n tegenstanders.
quote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:27 schreef K21 het volgende:
[..]
nou nou, laten we eerst maar hopen dat hij uberhaupt bij bewustzijn komtquote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En vergeet de omzet van de boekverkopen niet. Die gaat ook door het dak.
Ben jij dat? Wat staat daar?quote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:27 schreef Tengano het volgende:
Een Ode aan Peter zijn Vechtlust![]()
[ afbeelding ]
Doodgaan is over het algemeen ook heel gunstig voor de boek omzet, overigens. Maar da's dan meer voor de nabestaanden.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:31 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
[..]
nou nou, laten we eerst maar hopen dat hij uberhaupt bij bewustzijn komt
Alles mag, daar gaat het niet om. Maar dat "dat gaat je geen reet aan"-gewauwel bij een trieste gebeurtenis met een publieke figuur tegenwoordig wordt wel erg vermoeiend. Als je zo vaak op tv verschijnt om het over van alles en nog wat te hebben, leeft bij de gratie van je publiek, gekozen volksvertegenwoordigers en de koning reageren met teksten als "17 miljoen Nederlanders leven mee" en programmeringen worden aangepast omdat bepaalde 'vrolijke' zaken dan als "niet gepast" worden beschouwd, is het volkomen logisch dat het publiek benieuwd is naar iets meer informatie.quote:Op donderdag 8 juli 2021 23:41 schreef Drekkoning het volgende: [..] Zijn acute medische situatie gaat je geen reet aan, dat betekent niet dat er geen eerbetonen en portretten mogen worden getoond toch?
Ook voor de verkoop van schilderijen...quote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doodgaan is over het algemeen ook heel gunstig voor de boek omzet, overigens. Maar da's dan meer voor de nabestaanden.
Dat is een foto van de tekst/tatouage die Peter op zijn kuit heeft staan, geinspireerd op het levensmotto van zijn vader die de tweede wereldoorlog had meegemaakt.quote:
En muziek natuurlijk maar daar deed de Vries, geloof ik, niet zo veel mee.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:33 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Ook voor de verkoop van schilderijen...
Hij was meer thuis in de dragqueen wereld.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En muziek natuurlijk maar daar deed de Vries, geloof ik, niet zo veel mee.
Ik kan niet slapen door een bepaalde post/ herinnering in dit topic vanmorgen.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:36 schreef Tengano het volgende:
En met dit goede nieuws ga ik lekker slapen
Er is natuurlijk nogal een verschil tussen benieuwd zijn hoe het gaat en zo'n beetje eisen dat er meer informatie naar buiten moet komen omdat <insert allerlei drogredenen over BN'ers die hun recht op privacy zouden hebben afgegeven>.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:32 schreef Repentless het volgende:
[..]
Alles mag, daar gaat het niet om. Maar dat "dat gaat je geen reet aan"-gewauwel bij een trieste gebeurtenis met een publieke figuur tegenwoordig wordt wel erg vermoeiend. Als je zo vaak op tv verschijnt om het over van alles en nog wat te hebben, leeft bij de gratie van je publiek, gekozen volksvertegenwoordigers en de koning reageren met teksten als "17 miljoen Nederlanders leven mee" en programmeringen worden aangepast omdat bepaalde 'vrolijke' zaken dan als "niet gepast" worden beschouwd, is het volkomen logisch dat het publiek benieuwd is naar iets meer informatie.
Je kiest er zelf voor om in de spotlights te staan en daarnaast wordt je grootsheid ook breed uitgemeten en benadrukt via allerlei mediakanalen. Er wordt tot zoveel mogelijk medeleven opgeroepen, waar ook massaal gehoor aan wordt gegeven. Dan is het niet raar dat het publiek waarvan dat medeleven wordt gevraagd, ook graag iets meer wil weten over de toestand waarin die persoon verkeert.
Natuurlijk snap ik dat jij en je familie gewoon te allen tijde een privéleven hebben en aan niemand verantwoording of uitleg schuldig zijn. Die keuze heb je altijd. Maar dat die informatiebehoefte er is kun je niemand kwalijk nemen en het is ook niet abnormaal om daar iets meer over naar buiten te brengen dan dit.
Goede vraag, het is eerder aan familie om zoiets naar buiten te brengen. Al dan niet via RTL.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:32 schreef jameshond7 het volgende:
Wie is Ton F. van Dijk eigenlijk dat hij dit twittert?
quote:Op donderdag 8 juli 2021 21:45 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Naar mijn mening heeft Taghi hier geen reet mee te maken en is dit niets anders dan een manier om publieke opinie af te leiden. Bij zulke aanslagen is media het beste in het zaaien van verwarring.
Hoe dom kun je als verdachte zijn om een groot journalistiek figuur als Peter om te leggen? Zit totaal geen logica in.
Ik ben van mening dat Peter te veel informatie bezit over de duistere zaken van justitie, topambtenaren en politieke kringen. Wie weet was hij zelfs bezig met een groot onderzoek dat bepaalde belangen in serieuze gevaar bracht.
quote:Op donderdag 8 juli 2021 22:08 schreef Werkperd het volgende:
Er geldt maar één regel. Geloven wat de media voorschotelt. Lekker vrij denkend dan.
Oke oke mensen, sorry. Taghi zit erachter want Taghi is leider van een moordbende. Dus dat past beter bij het plaatje.
Nogmaals excuus. Zal nooit meer zeggen dat er mogelijk veel meer dingen op de achtergrond afspelen dan men ooit denkt.
quote:Op donderdag 8 juli 2021 22:19 schreef Werkperd het volgende:
Ik snap serieus de aanval niet. Is het fout om een mening te hebben waarbij je gelooft dat Taghi niet achter de moordaanslag zit en dat er waarschijnlijk meer aan de hand is?
Alsof de staat niet in staat is om dingen te doen die niet mogen.
[quote:Op donderdag 8 juli 2021 22:34 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Een advocaat is niet vergelijkbaar met een wereldwijd bekende journalist. Anders zou het ook heel normaal zijn dat er moordaanslagen worden gepleegd op ministers en zelfs de MP gezien ze honderdduizenden tegenstanders hebben etc. hebben. Gelukkig gebeurt dat vrijwel nooit.
Taghi kan in ieder geval niet hierachter zitten omdat hij hier helemaal niets mee opschiet. Dat nu opeens een neef op het toneel is verschenen en mogelijk zijn eigen neef voorgoed achter de tralies wil hebben om de troon over te nemen past ook meer bij films.
Wie gelooft er nou in zo'n lulverhaal? Maar ja, zoals gezegd is de publieke opinie makkelijk te beïnvloeden omdat kritisch denken, logisch redeneren en ondervragen voor de meesten te moeilijk is.
quote:Op donderdag 8 juli 2021 22:36 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Zoiets kun je natuurlijk niet bewijzen. Er zijn ook geen bewijzen dat Taghi het heeft gedaan maar meneer wordt al schuldig verklaart. Iedereen moet anders gewoon zijn mond houden totdat een rechtzaak verschijnt en de opdrachtgever veroordeeld wordt op de moordaanslag.
Of is het tegenwoordig heel normaal dat rappers eventjes stoer willen doen met een pistooltje en proberen om journalisten om te leggen?
Kom op man.
quote:Op donderdag 8 juli 2021 22:55 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Als we hier de meeste posts moeten geloven wel. Die ''onderbouwde redenen'' zeggen helemaal niets. Die kan iedereen verzinnen. Beetje kopieer en plakwerk, linkjes leggen en een samenzwering tussen de collega's en hoppa je hebt een zogenaamd sterk verhaal waar het publiek van geniet.
Ik snap je punt overigens wel dat je om een aanleiding vraagt. Dat kan van alles zijn natuurlijk. Voorbeeld is de Demmink doofpot. Hij is na een tijd van mening veranderd maar denk eerlijk gezegd dat hij is tegengehouden. Dit kun je natuurlijk ook niet bewijzen. Het zijn aannames. Ik probeer hier ook niemand van iets te overtuigen. Dat is niet mijn taak. Ik schrijf gewoon wat ik denk.
quote:Op donderdag 8 juli 2021 23:26 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Feit is dat er 5 schoten gelost zijn. De beelden laten zien dat er bloed uit zijn neus is gaan stromen want een duidelijke penetratie is niet zichtbaar. Omstanders, ambulance en politiepersoneel zullen vast ook de overige wonden hebben vastgesteld. Een kop plaatsen als ''door het hoofd geschoten'' vind ik dan veelte ver gaan als we jullie zorgen in acht moeten nemen. Geef gewoon alle informatie of geef niks.
quote:Op donderdag 8 juli 2021 23:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit klinkt toch wel naar omstandigheden redelijk vind ik
quote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wel fijn dat @:Werkperd zo heeft aangedrongen ^O^
quote:Op donderdag 8 juli 2021 23:33 schreef Werkperd het volgende:
Ik ga slapen. Laten we in ieder geval bidden voor Peter. Ik heb nog hoop.
gelukkig ben je nog even wakker gebleven....quote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:06 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Een echte soldaat zoals hij zichzelf benoemd heeft.
Ik had al een sterk gevoel dat hij dit zou overleven en vooral na het bericht dat hij voor zijn leven vecht want dat was toch echt een paar uur na de aanslag.
Nu hopen op een sterk herstel,
Dit is zeker al langer bekend.quote:
Oh ja? Wat is er zo "verbazingwekkend" aan?quote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:39 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Er is natuurlijk nogal een verschil tussen benieuwd zijn hoe het gaat en zo'n beetje eisen dat er meer informatie naar buiten moet komen omdat <insert allerlei drogredenen over BN'ers die hun recht op privacy zouden hebben afgegeven>.
En verder komt die informatie vanzelf wel naar buiten, maar dat staat nu - geheel terecht - waarschijnlijk op een iets lager pitje. Dat is aan de familie en die hebben wel iets meer aan hun hoofd dan de buitenwacht van zoveel mogelijk informatie voorzien.
Dat je dit uit je toetsenbord weet te krijgen is dan ook vrij verbazingwekkend.
Hij twittert het op basis van een artikel van AD.nl (laatste alinea). Was al om 13:45 vanmiddag bekend schijnbaarquote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:41 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Goede vraag, het is eerder aan familie om zoiets naar buiten te brengen. Al dan niet via RTL.
Holleeder Taghi en heel misschien Steve Brown. De overheid iig niet wat ik hier ook al voorbij heb zien komen.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:54 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Dit is zeker al langer bekend.
In 2016 kwamen de beraamde moordplannen op zijn zussen en Peter R. naar buiten.
Het ging mij meer dat Peter een week voor de aanslag dit zo benoemde op tv.
In een wereld waar ze een koos naampje bedenken voor een maffia bende.quote:Op donderdag 8 juli 2021 23:02 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
In welke wereld is mocromaffia liefkozend?
Jawel Holleeder en Bruinsma zijn behoorlijk anders dan de mocro maffia. Velen malen bruter en barbaarser.quote:Op donderdag 8 juli 2021 23:13 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Het is niet of dit soort gedrag geimporteerd is toch? Holleeder en Bruinsma waren niet enorm anders.
Er komen wel verschillende stromen binnen, die zich mengen met andere slechte mensen.
Slechte mensen kunnen alle afkomsten hebben , maar zullen elkaar helaas altijd vinden.
En wat is je conclusie?quote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:57 schreef mijntjexx het volgende:
Nou ik heb die foto duidlijkm gezien. hij had een kogel in zijn linke slaap bij het oog. daar zag ik bloed uitkomen. Je zag het zwarte gat van de kogel in zijn oor /slaap/zitten
Dan hangt veel af van de richting van de kogel.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:57 schreef mijntjexx het volgende:
Nou ik heb die foto duidlijkm gezien. hij had een kogel in zijn linke slaap bij het oog. daar zag ik bloed uitkomen. Je zag het zwarte gat van de kogel in zijn oor /slaap/zitten
Kombijdepolitie.nlquote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:57 schreef mijntjexx het volgende:
Dat je je zo entitled voelt op informatie en zo weinig inlevingsvermogen kunt opbrengen voor wat daar gaande is.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Oh ja? Wat is er zo "verbazingwekkend" aan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |