quote:TS leeft dus die kantoor leven en merkt vaak dingen op die best irritant zijn.
Laten we ze hier opsommen![]()
- Iemand is dus aan de telefoon en er komt een collega binnen die wilt wat vragen. Ipv dat die collega later terug komt gaat deze collega er naast staan en wachten totdat de ander is uitgebeld.....Zeer vervelend. Vaak is het dan ook nog een nutteloze kut vraag van "wil je wat te drinken ".
Jaa die hebben wij ook genoeg idd. Allemaal spoed spoed spoed, maar als ze zelf er dan wat voor moeten doen (uitzoeken/testen/aangeven) dan hebben ze nergens tijd voor en kan het zo ineens een week blijven liggen..quote:Op donderdag 8 juli 2021 10:25 schreef Hexagon het volgende:
-Collega die met spoed wat moet hebben. En als je dat hem dan mailt dan hoor je urenlang niks. En aan het eind van de dag gaat hij eindelijk kijken en moet het anders, maar wel met spoed natuurlijk.
Geen Microsoft of Google 2FA gebruikenquote:Op donderdag 8 juli 2021 10:43 schreef Berkery het volgende:
Two factor authentication dat down is, zodat bijna al mijn thuiswerkende collega's duimen zitten te draaien. En ik die inlogde voor net de storing wel gewoon mijn werk kan doen (zolang ik niemand nodig heb).
Geen idee of ze dat bij de overheid gebruiken. Wij in ieder geval nietquote:Op donderdag 8 juli 2021 11:14 schreef LooneyTroons het volgende:
Geen Microsoft of Google 2FA gebruiken
Dat gebruiken ze zeker bij de overheid. Zonder dat kom ik niet op mijn werkplek.quote:Op donderdag 8 juli 2021 11:32 schreef Berkery het volgende:
[..]
Geen idee of ze dat bij de overheid gebruiken. Wij in ieder geval niet
Misschien had die geen tijd voor geklets via Skype, maar was die gewoon druk aan het werk (en dus aanwezig). En geen tijd voor gezeur van collega's / bazen.quote:Op donderdag 8 juli 2021 10:38 schreef Kaizen_ het volgende:
Wel mooi dat ik aan het chatten was met mijn baas & een collega, waarbij de collega dus een uur niet reageerde. Zijn status was Online, maar duidelijk was hij iets anders aan het doen.. Moet iedereen zelf weten, maar het komt beter over als je die status gewoon bijhoudt.
Geen 'geklets' via Skype, maar werkgerelateerde vragen.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:17 schreef Walter81 het volgende:
Misschien had die geen tijd voor geklets via Skype, maar was die gewoon druk aan het werk (en dus aanwezig). En geen tijd voor gezeur van collega's / bazen.
Of hij was telefonisch in gesprek.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:31 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Geen 'geklets' via Skype, maar werkgerelateerde vragen.Kleine kans dat hij de skype berichten negeert, maar het is idd een mogelijkheid, hoor. Alsnog irritant, want soms is een Skype bericht sneller en efficienter dan mails of bellen.
Ook dat zie je verwerkt als een status in Skype.quote:
Als je met je mobiel belt?quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:51 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Ook dat zie je verwerkt als een status in Skype.("In Call")
Dan is het niet werkgerelateerd - En daarbij vind ik het normaal dat als je langer dan een kwartier prive aan het bellen bent, je even je werkstatus op 'Ben Zo Terug' zet.quote:
Oh, bij mij zag je het niet als ik mobiel aan het bellen was. Voor het werk.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:06 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Dan is het niet werkgerelateerd - En daarbij vind ik het normaal dat als je langer dan een kwartier prive aan het bellen bent, je even je werkstatus op 'Ben Zo Terug' zet.
Nee hoor, valt allemaal reuze mee. Lijkt nu alleen maar vanwege de vele reacties die ik nu geef. Ik doe er zelf bar weinig mee, alleen even netjes de BRB aan als ik even afwezig ben.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:11 schreef kanovinnie het volgende:
En je bent wel heel geil van die skypestatussen zeg.
Dit.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:21 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb lak aan die statussen hoor. Als iemand me nodig heeft dan moet 'ie me aanspreken en als ik even niet reageer om eender welke reden dan gaat het leven ook gewoon door. Andersom werkt dat net zo.
Kijk, als je uren niet gaat reageren.. oké, maar ga toch niet 20 keer per uur mezelf afvragen of die status wel goed staat. Daaaag.
Zijn er echt nog bedrijven die Skype (for Business neem ik dan aan?) gebruiken? EOL is 31 juli, dacht dat iedereen inmiddels wel over was naar Teams.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 14:17 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Misschien had die geen tijd voor geklets via Skype, maar was die gewoon druk aan het werk (en dus aanwezig). En geen tijd voor gezeur van collega's / bazen.
Ik gebruik al jaren geen Skype meer. Voornamelijk MS-teams en daarna Google Meets en Zoom.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:41 schreef LooneyTroons het volgende:
[..]
Zijn er echt nog bedrijven die Skype (for Business neem ik dan aan?) gebruiken? EOL is 31 juli, dacht dat iedereen inmiddels wel over was naar Teams.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |