abonnement Unibet Coolblue
pi_202182238
Ik kan me voorstellen dat door/na COVID-19 door verzwakking van het immuunsysteem het Epstein-Barrvirus meer "kans" krijgt.


https://www.thebiomedical(...)s?&redirectcounter=1

https://www.studyfinds.org/long-covid-epstein-barr-virus/

Sterkte allemaal trouwens.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202184445
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 20:16 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Wat fijn om te horen, maar heftig dat je er al een jaar mee zit ondanks je vooruitgang. Heeft een vaccinatie (als je die gehad hebt) nog uitgemaakt voor de klachten?
[..]
Mwah, denk 't niet. Ook voor de vaccinatie was er al een stijgende lijn. Ben van de eerste vaccinatie een weekje duf geweest, van de tweede ook wel echt een dag ziek.
Your opinion of me is none of my business.
pi_202184843
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 16:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ik ben dan toch altijd wel benieuwd hoe het sommige gezonde mensen zo hard kan treffen. Daar moet toch een genetische oorzaak voor zijn.
Zou misschien dan toch komen door een zwaar tekort aan bepaalde voedingsstoffen (zink, selenium)?

https://www.foodlog.nl/artikel/het-corona-effect-12-oktober-2021/

https://www.vrt.be/vrtnws(...)unnen-ernstiger-zie/

https://www.ad.nl/gezond/(...)van-corona~adcd294a/

quote:
Bijna alle patiënten die in het ziekenhuis uiteindelijk zwaar ziek zouden worden of zelfs zouden overlijden, bleken bij hun opname een ernstig tekort aan selenium en zink in hun bloed te hebben.
  maandag 15 november 2021 @ 10:51:52 #54
16305 Jappie
parttime reverend
pi_202184951
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 16:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ik ben dan toch altijd wel benieuwd hoe het sommige gezonde mensen zo hard kan treffen. Daar moet toch een genetische oorzaak voor zijn.
Op dit moment bestaat er een Zweeds onderzoek, welke heeft gekeken naar het binnendringen van de nucleus door het spike eiwit. Aldaar verstoord het het herstel van beschadigd DNA. Het is nog niet peer reviewed of anderzins bevestigd maar als dit onderzoek klopt betekent dit dat zowel Covid als mrna vaccins een probleem zijn voor ons genetisch herstel. Ik heb de onderzoekers niets specifieks over long covid zien schrijven maar dit onderzoek komt het dichtst in de buurt van genetische problemen wat ik tot nu toe heb gelezen.

Tis een long shot maar het zou eventueel verklaren waardoor ook longcovid patienten zonder harde covid infectie diagnose toch met long covid klachten te maken krijgen.

https://www.mdpi.com/1999-4915/13/10/2056/htm
pi_202186455
quote:
Kan in theorie, maar tijdens mijn bloedwaarde onderzoek, weest dit hierop niet. Maar ik ben nog steeds bezig met mijn herstel na 1,5 jaar er mee bezig te zijn.
pi_202186499
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 12:55 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Kan in theorie, maar tijdens mijn bloedwaarde onderzoek, weest dit hierop niet. Maar ik ben nog steeds bezig met mijn herstel na 1,5 jaar er mee bezig te zijn.
A ok, fucked up man, hadden ze er maar een magic pil voor.
pi_202186779
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 12:58 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
A ok, fucked up man, hadden ze er maar een magic pil voor.
Jep.
Toevallig vorige week bij een sportarts geweest voor een diepere analyse waar nu mijn hijg klachten vandaan komen.
Ik hijg bijvoorbeeld al tijdens het douchen en regelmatig als ik iets te snel de trap op loop.

Conclusie was voornamelijk: Je hebt gewoon beroerde basis conditie.
Terwijl ik afgelopen 6 maanden al flink met de fysio bezig ben geweest om dit op te bouwen, daarin had ik ook een hoop progressie gemaakt. Tot eigenlijk 2 maanden geleden, toen het gehijg weer terug kwam met basis dingen, zoals douchen of trap lopen.
Vorige week maandag, heb ik eigenlijk ook de complete dag stil gezeten, omdat alle inspanning eigenlijk direct in hijgen resulteerde. Heel bizar.

Gelukkig valt het nu wel mee met mijn cognitieve vaardigheden. Die klachten zijn minder terug gevallen.

Heb nu een nieuwe trainingsschema vanuit mijn fysio gekregen, wat meer op cardio en uithoudingsvermogen. Maar de komende maanden ben ik er nog wel mee bezig.

Het is voornamelijk heel goed luisteren naar je lichaam.
pi_202187780
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:19 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Jep.
Toevallig vorige week bij een sportarts geweest voor een diepere analyse waar nu mijn hijg klachten vandaan komen.
Ik hijg bijvoorbeeld al tijdens het douchen en regelmatig als ik iets te snel de trap op loop.

Conclusie was voornamelijk: Je hebt gewoon beroerde basis conditie.
Terwijl ik afgelopen 6 maanden al flink met de fysio bezig ben geweest om dit op te bouwen, daarin had ik ook een hoop progressie gemaakt. Tot eigenlijk 2 maanden geleden, toen het gehijg weer terug kwam met basis dingen, zoals douchen of trap lopen.
Vorige week maandag, heb ik eigenlijk ook de complete dag stil gezeten, omdat alle inspanning eigenlijk direct in hijgen resulteerde. Heel bizar.

Gelukkig valt het nu wel mee met mijn cognitieve vaardigheden. Die klachten zijn minder terug gevallen.

Heb nu een nieuwe trainingsschema vanuit mijn fysio gekregen, wat meer op cardio en uithoudingsvermogen. Maar de komende maanden ben ik er nog wel mee bezig.

Het is voornamelijk heel goed luisteren naar je lichaam.
In ieder geval heel veel sterkte met je herstel. Lijkt me geen pretje allemaal.
pi_203563399
Interessante video over een Duits onderzoek naar long covid. Zij hebben ontdekt dat rode bloedlichaampjes bij long covid patiënten niet goed meer vervormen waardoor ze moeilijker in de kleinste bloedvaten kunnen komen. De onderzoekers denken dat dit komt door bepaalde auto-antistoffen die zich tegen het eigen lichaam keren. Er is inmiddels ook al een mogelijke behandeling die een aantal mensen volledig heeft doen genezen.

https://www.dw.com/en/tra(...)szJ2FveT2DTC05-fkZ0Q
pi_203581930
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 02:34 schreef Gehrman het volgende:
Interessante video over een Duits onderzoek naar long covid. Zij hebben ontdekt dat rode bloedlichaampjes bij long covid patiënten niet goed meer vervormen waardoor ze moeilijker in de kleinste bloedvaten kunnen komen. De onderzoekers denken dat dit komt door bepaalde auto-antistoffen die zich tegen het eigen lichaam keren. Er is inmiddels ook al een mogelijke behandeling die een aantal mensen volledig heeft doen genezen.

https://www.dw.com/en/tra(...)szJ2FveT2DTC05-fkZ0Q
Heel interessant...... Zeer bedankt voor deze info. Zou mooi zijn als dit werkelijk zo is en nog mooier als dit zo gemakkelijk op te lossen is.

En dat sommige het maar nog steeds een "griepje" en "maar een verkoudheidje" durven te noemen.
pi_203748867
Mooi artikel in de NY Times over de longcovid oorzaken:
https://www.nytimes.com/i(...)ng-covid-causes.html
  dinsdag 19 april 2022 @ 21:16:30 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204486002
Ik meld me ook maar eens hier. Eind december 4 dagen op bed gelegen met covid en daar eigenlijk nooit 100% van hersteld. De ene dag gaat beter dan de andere dag, maar wandelen en praten tegelijk is lastig. Een wasmandnaar zolder brengen, snel overeind komen.. elke dag ben ik wel een keer kortademig. Verder erg snel moe na fysieke inspanning. Een wandelingetje van 10 minuten is op slechte dagen al teveel.

Dus nu covid fysio. Bizar, ik ervaar geen nekklachten maar zij vond binnen no time een drukpunt die echt gevoelig was. En bij druk op het borstbeen, voelt het alsof mijn keel wordt dichtgeknepen.

En ik heb een verwijzing naar een ergotherapeut. Heeft iemand daar ervaring mee?
Resistance is futile.
  dinsdag 19 april 2022 @ 21:17:24 #63
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204486013
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:19 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Jep.
Toevallig vorige week bij een sportarts geweest voor een diepere analyse waar nu mijn hijg klachten vandaan komen.
Ik hijg bijvoorbeeld al tijdens het douchen en regelmatig als ik iets te snel de trap op loop.

Conclusie was voornamelijk: Je hebt gewoon beroerde basis conditie.
Terwijl ik afgelopen 6 maanden al flink met de fysio bezig ben geweest om dit op te bouwen, daarin had ik ook een hoop progressie gemaakt. Tot eigenlijk 2 maanden geleden, toen het gehijg weer terug kwam met basis dingen, zoals douchen of trap lopen.
Vorige week maandag, heb ik eigenlijk ook de complete dag stil gezeten, omdat alle inspanning eigenlijk direct in hijgen resulteerde. Heel bizar.

Gelukkig valt het nu wel mee met mijn cognitieve vaardigheden. Die klachten zijn minder terug gevallen.

Heb nu een nieuwe trainingsschema vanuit mijn fysio gekregen, wat meer op cardio en uithoudingsvermogen. Maar de komende maanden ben ik er nog wel mee bezig.

Het is voornamelijk heel goed luisteren naar je lichaam.
Hoe gaat het nu?
Resistance is futile.
  dinsdag 19 april 2022 @ 21:18:02 #64
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204486019
@Sarasi hoe gaat het met jou?
Resistance is futile.
pi_204486247
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 april 2022 21:18 schreef Seven. het volgende:
@:Sarasi hoe gaat het met jou?
Nog steeds elke keer een beetje beter! Ik werk inmiddels 36hr per week, deels ook op kantoor, en heb elke week een avondvullende sociale afspraak. M'n energie is nog niet op het niveau van voor covid, maar ik loop niet meer zomaar tegen m'n grenzen aan. Ik doe ringfit tegenwoordig, en dat helpt ook. :) Ik heb vooral ook steeds minder vaak "slechte dagen", waarop inderdaad een kleine inspanning al veel kost. Dat is inmiddels nog maar eens per drie of vier weken, en zelfs dan kan ik inmiddels altijd gewoon de was verzamelen en opruimen zonder uit te hoeven hijgen. Op die dagen schroef ik 't tempo wat omlaag en dan kan ik toch best wel veel.
Your opinion of me is none of my business.
pi_204486286
Case in point: gisteren eind van de middag een tatoeage laten zetten, gisteravond echt wel even ingestort op de bank, goed gegeten en gedronken, languit een filmpje gekeken gisteravond op de avond ging het alweer beter. Vandaag gewoon (thuis)gewerkt, even naar de supermarkt gewandeld (langzaam), en nu bezig met m'n sociale groepsafspraak. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_204518969
quote:
Het lijkt mij onmogelijk te bewijzen dat het werk de bron van besmetting is. Dus moet je hardmaken dat long-covid an sich een voorkeursbehandeling verdient t.o.v. andere langdurige kwalen. Lijkt me ook vrij lastig, hoewel het kabinet toch die kant op lijkt te willen gaan.
I'll give you something to do
pi_204519007
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 18:41 schreef galantis het volgende:

[..]
Het lijkt mij onmogelijk te bewijzen dat het werk de bron van besmetting is. Dus moet je hardmaken dat long-covid an sich een voorkeursbehandeling verdient t.o.v. andere langdurige kwalen. Lijkt me ook vrij lastig, hoewel het kabinet toch die kant op lijkt te willen gaan.
Ze krijgen nog een half jaar extra ziektewet en dan is het over...
Weet eigenlijk niet of het terecht is of niet... Je kunt overal ziek van worden... Toch?
Dat van 'Chroom 6' is wel iets anders...
pi_204543467
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2022 21:17 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoe gaat het nu?
Eigenlijk redelijk goed.

Werk momenteel 75% van mijn uren. Conditie is aanzienlijk verbeterd, maar nog steeds een punt. Ik heb vanuit mijn werk momenteel hier ook ondersteuning in gekregen, soort van sporten onder begeleiding.
Maar nog wel de nodige tegenslagen gehad in mijn herstel de afgelopen periode.

Toevallig vorige week een hele zware werk week gehad, en donderdag sprak in de project manager nog even, en die merkte ook dat ik nog heel goed klonk. Dat was even een flinke emotionele opsteker mag ik zeggen.

Mijn grootste probleem is momenteel mijn geheugen, ik vergeet veel meer dingen dan normaal, bijvoorbeeld afspraken. Dat is nog wel een dingetje.

Ik hoop eind juni weer 100% te werken, maar met mijn herstel zal ik zeker nog wel tot eind van dit jaar bezig zijn, verwacht ik.

Door de rest is het heel goed luisteren naar je lichaam en voldoende rust en balans inbrengen.
pi_204543499
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 18:41 schreef galantis het volgende:

[..]
Het lijkt mij onmogelijk te bewijzen dat het werk de bron van besmetting is. Dus moet je hardmaken dat long-covid an sich een voorkeursbehandeling verdient t.o.v. andere langdurige kwalen. Lijkt me ook vrij lastig, hoewel het kabinet toch die kant op lijkt te willen gaan.
Verschil is dat deze personen wel in de frontlinie stonden zonder de juiste informatie en benodigdheden om ons te helpen en te vervoeren or redden.

En veel long covid klachten zijn vrij duidelijk, je hijgt je helemaal kapot bij lichte inspanningen, zoals bijvoorbeeld een was ophangen, vaatwasser leeghalen, simple trap op lopen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 18:44 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Ze krijgen nog een half jaar extra ziektewet en dan is het over...
Lastige is, als je in 2 jaar nog geen progressie gemaakt hebt met je herstel, ga je dat dan wel doen in nog 6 maanden extra?
quote:
Weet eigenlijk niet of het terecht is of niet... Je kunt overal ziek van worden... Toch?
Veel long covid klachten zijn vrij duidelijk te herkennen.
quote:
Dat van 'Chroom 6' is wel iets anders...
Waarom is chroom iets anders?
  Redactie Frontpage maandag 2 mei 2022 @ 21:09:47 #72
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_204611257
Inmiddels bijna 3 maanden na besmetting, nog altijd snel doodmoe, een uithoudingsvermogen van niks, kortademig en hoofdpijn. Een dikke maand bezig bij de fysio, maar geen vooruitgang tot dusverre.

Vandaag bij een andere fysio in de omgeving geweest naar aanleiding van verhalen van anderen. Daar gestart met lasertherapie. Mijn middenrif stond vol op spanning, na het laseren niet meer. Ademhaling zat op 16 per minuut, waar het 6 of 7 zou moeten zijn. Toeval of niet, maar ik heb vandaag voor het eerst sinds mijn besmetting de afwas gedaan zonder pauze en zonder hijgen… Na 3x zou er duidelijke progressie moeten zijn en na een keer of 6 is de behandeling dan klaar. Ik ben heel benieuwd. Fysio had tot nu toe 12 patiënten behandeld die binnen enkele weken flink opgeknapt waren, dus hopelijk ben ik straks nummmer 13 🥸
  maandag 2 mei 2022 @ 21:59:07 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204611697
Mijn fysio voelt altijd aan mijn middenrif en dan zet ze wat druk op m'n borstbeen. Vervolgens gaat ze langzaam hoger en hoger en ergens halverwege krijg ik dan ineens het gevoel dat iemand m'n keel dichtknijpt. Echt hele rare gewaarwording :') .
Resistance is futile.
  maandag 2 mei 2022 @ 22:03:04 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204611746
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 21:09 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Inmiddels bijna 3 maanden na besmetting, nog altijd snel doodmoe, een uithoudingsvermogen van niks, kortademig en hoofdpijn. Een dikke maand bezig bij de fysio, maar geen vooruitgang tot dusverre.

Vandaag bij een andere fysio in de omgeving geweest naar aanleiding van verhalen van anderen. Daar gestart met lasertherapie. Mijn middenrif stond vol op spanning, na het laseren niet meer. Ademhaling zat op 16 per minuut, waar het 6 of 7 zou moeten zijn. Toeval of niet, maar ik heb vandaag voor het eerst sinds mijn besmetting de afwas gedaan zonder pauze en zonder hijgen… Na 3x zou er duidelijke progressie moeten zijn en na een keer of 6 is de behandeling dan klaar. Ik ben heel benieuwd. Fysio had tot nu toe 12 patiënten behandeld die binnen enkele weken flink opgeknapt waren, dus hopelijk ben ik straks nummmer 13 🥸
Wel hoopvol signaal dat je zonder pauze kan afwassen!

Ik heb zelf echt hele wisselende dagen, ik merk een hele sterke samenhang met de nachtrust. Slechte nacht is standaard een dag waarop ik fysiek weinig kan.

Ik slaap overigens al maanden kut wegens rugklachten en stressvolle baan. Dus ik heb ook het gevoel dat dat mijn herstel enorm in de weg staat.
Resistance is futile.
  Redactie Frontpage dinsdag 3 mei 2022 @ 13:34:24 #75
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_204615662
Dat van de slechte nachten en vervolgens slechte dagen herken ik ook wel.

Vandaag 45 minuten zonder pauze door een bos geslenterd. Echt bizar, dat lukte mij eerder niet. Kijk nu al uit naar de tweede sessie donderdag 😅
pi_204616657
Bij mij was slaap echt heel erg gelinkt aan energie inderdaad. PreC sliep ik doorgaans 6 - 7,5 uur per nacht. Ik heb na C nog wel een jaar lang minstens 8hr per nacht moeten slapen, anders kon je me echt opvegen. Inmiddels gaat ook dat weer beter; ik heb genoeg aan 7,5 - 8 uur per nacht, en ik ben ook niet meer direct waus als het een keer minder is. :)

Laatst heb ik een bedframe uit de berging gesjouwd en in de auto gelegd. Ook dat kon ik een paar maanden geleden nog niet zonder sterretjes te zien. :D
Your opinion of me is none of my business.
pi_204773754
quote:
Nivel: long covid bij zeker een op de vijf coronapatiënten
Zeker 20 procent van de patiënten die tijdens de eerste en tweede golf een coronabesmetting opliepen, hielden er langdurige klachten aan over. Dat concludeert gezondheidsinstituut Nivel na onderzoek.
Het instituut onderzocht meer dan 10.000 patiëntendossiers en ondervroeg mensen die wegens corona de huisarts bezochten. Het zogeheten post-Covid syndroom (PCS) is een aandoening waarover nog weinig duidelijkheid is.

Grote gevolgen
"Wel zijn er veel berichten over mensen die na een coronabesmetting nog maanden thuiszitten. De gevolgen van de coronapandemie lijken daarmee een flinke impact te hebben op de samenleving", stelt het Nivel. Volgens een 'brede definitie' hielden zelfs 37 procent van de patiënten langdurige klachten over aan een coronabesmetting.

Een algemeen geaccepteerde definitie van long covid bestaat nog niet. Het Nivel hanteerde voor zijn onderzoek verschillende definities, waarbij gekeken werd naar de klachten die patiënten zelf rapporteerden, de patiëntgegevens na een huisartsbezoek, het aantal consulten en de hoeveelheid klachten.

Mensen met long covid hebben uiteenlopende klachten zoals vermoeidheid, hoofdpijn, kortademigheid, vergeetachtigheid, verlies van reukvermogen of depressie.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ting-pandemie-impact
:{
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 16 mei 2022 @ 22:44:06 #78
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204774804
Mijn klachten zijn veel erger op warme dagen, merk ik!
Resistance is futile.
  maandag 16 mei 2022 @ 22:45:52 #79
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204774824
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 13:34 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Dat van de slechte nachten en vervolgens slechte dagen herken ik ook wel.

Vandaag 45 minuten zonder pauze door een bos geslenterd. Echt bizar, dat lukte mij eerder niet. Kijk nu al uit naar de tweede sessie donderdag 😅
Hoe gaat het met je herstel? Je had goede hoop met de lasertherapie, hopelijk heeft dat een kickstart richting herstel gegeven!
Resistance is futile.
pi_204775935
Ik sta weer in de sportschool! *O*
Your opinion of me is none of my business.
  Redactie Frontpage dinsdag 24 mei 2022 @ 09:30:22 #81
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_204845727
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2022 22:45 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoe gaat het met je herstel? Je had goede hoop met de lasertherapie, hopelijk heeft dat een kickstart richting herstel gegeven!
Het is echt bizar, maar ik ben in 3 weken tijd met sprongen vooruitgegaan. Vermoeidheid een stuk minder en uithoudingsvermogen is weer bijna terug op het normale niveau. Ik sport nu op hogere intensiteit bij de fysio, herstel er snel van en ook de dagelijkse dingen gaan bijna weer zoals normaal.

Heb nu 6 behandelingen achter de rug, morgen nummer 7 en als het goed is over twee weken de laatste!
  dinsdag 24 mei 2022 @ 17:58:44 #82
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204850821
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 09:30 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]
Het is echt bizar, maar ik ben in 3 weken tijd met sprongen vooruitgegaan. Vermoeidheid een stuk minder en uithoudingsvermogen is weer bijna terug op het normale niveau. Ik sport nu op hogere intensiteit bij de fysio, herstel er snel van en ook de dagelijkse dingen gaan bijna weer zoals normaal.

Heb nu 6 behandelingen achter de rug, morgen nummer 7 en als het goed is over twee weken de laatste!
Oh, supergoed nieuws! *O*

Blij voor jou ^O^
Resistance is futile.
  Redactie Frontpage woensdag 25 mei 2022 @ 13:01:27 #83
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_204858499
Thanks! 🙂 Hopelijk kan het ook anderen een oplossing zijn!
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 13:05:04 #84
236264 crew  capricia
pi_204858537
quote:
18s.gif Op maandag 16 mei 2022 22:44 schreef Seven. het volgende:
Mijn klachten zijn veel erger op warme dagen, merk ik!
Hoe gaat het nu met jou? Het weer is weer wat koeler. Merk je wel iets vooruitgang?
Definitely not CIA
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:14:02 #85
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204859138
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoe gaat het nu met jou? Het weer is weer wat koeler. Merk je wel iets vooruitgang?
Ja, koeler weer doet me goed. En ik werk bij de fysio aan stabiliteit, daarmee bouw ik ook heel rustig een beetje conditie. Dat helpt ook wel. Steeds minder vaak slechte dagen.
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 14:18:15 #86
236264 crew  capricia
pi_204859173
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:14 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ja, koeler weer doet me goed. En ik werk bij de fysio aan stabiliteit, daarmee bouw ik ook heel rustig een beetje conditie. Dat helpt ook wel. Steeds minder vaak slechte dagen.
Vooruitgang voelen geeft ook gewoon weer moed. Merk het zelf ook na mijn osteotomie van afgelopen maart (niet COVID gerelateerd hoor). Dat ik al weer wat meer kan dan vorige week. Minder rust nodig heb, iets verder kan fietsen, dat doet me echt goed.
Definitely not CIA
pi_204945054
Pluspuntje hier. Woensdag laatste Fysio gehad, na 14 maanden, is dat afgesloten.

Nu verder met sporten onder begeleiding, 2 keer per week. Ik ben mijn werkgever hierin heel dankbaar, wat er allemaal mogelijk is voor mijn herstel.

Volgende week is ook de planning om naar 28 van de 32 uur gaan. Het einde komt in zicht.... Ik hoop eind Juli volledig te werken.
Maar ik verwacht tot het einde van het jaar nog wel bezig te zijn met herstel, voordat ik weer volledig de oude weer ben.
Ik merk nog steeds dat ik 10.000 stappen op mijn vakantie zonder enig probleem kan doen, maar als ik een trap op loop, staat ik soms nog steeds te hijgen. Blijft vaag.

Maar ik merk dat ik mij momenteel echt goed voel, wat een super fijn gevoel is.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 07:38:30 #88
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205133682
Hier gaat het ook lekker. Ik reageer nog wel heftig op temperatuurverschillen, dus laatst op een warme dag het deels overdekte winkelcentrum inlopen ging niet lekker. Buiten 25 graden, binnen 35 graden, moest echt ff bijkomen. Maar gisteren had ik bijvoorbeeld geen last van de hitte.

Dus voorheen had ik na slechte nachten klachten, op warme dagen klachten. Nu heb ik na een slechte nacht op een warme dag nog klachten.
Resistance is futile.
pi_205134465
Ik ben laatst 's ochtends naar kantoor geweest, 's avonds naar een concert in Ahoy gegaan, was om half drie 's nachts thuis, EN de volgende ochtend weer aan het werk vanuit huis! Niet dat ik echt wat waard was, maar ik heb geen hoofdpijn gehad, geen zwart gezien, etc. *O* Zou me ook absoluut niet elke dag of week lukken nog, maar dit was een halfjaar geleden nog ondenkbaar.

Ik heb nu vakantie en ik kan ook echt dingen dóén! Ik heb alvast een rondvaart geboekt voor zaterdag, want zoiets kan ik inmiddels elke dag. :D Ik heb ook een nieuw kussen gekocht. Daardoor slaap ik nu een stuk beter, en dat helpt ook enorm. :)

1,5 jaar verder en nog steeds elke week gemiddeld verbetering te zien. :D
Your opinion of me is none of my business.
pi_205432003
Ennnnnn ik heb weer corona. :') Ben benieuwd wat voor impact dit gaat hebben op m'n long covid klachten.
Your opinion of me is none of my business.
pi_205432170
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 14:49 schreef Sarasi het volgende:
Ennnnnn ik heb weer corona. :') Ben benieuwd wat voor impact dit gaat hebben op m'n long covid klachten.
Is een hele goede vraag. Loop daar ook al een tijdje mee. Kan een herbesmetting nu juist helpen of het weer verergeren?

Sterke in ieder geval.

Hier gaat die eigenlijk ook vrij goed. Mijn sporten onder begeleiding van 3 maanden heeft mij ook flink op de goede werk gezet. Mijn conditie is aanzienlijk hierdoor verbeterd en ik merk dat ik op mijn werk ook veel meer de oude begin te worden. Eind van de maand moet ik weer 100% werken, wat ook zonder problemen het geval zou moeten zijn.

Maar wat iknog steeds merk, ik ben vergeetachtiger, waar ik wel goed mee kan omgaan. Maar voornamelijk mijn reserves blijven lastig. Een slechte nacht, kan zo maar een paar dagen naijlen, terwijl ik dit vroeger nooit had.
Maar het is en blijft vooral goed naar je lichaam blijven luisteren.
  zondag 24 juli 2022 @ 11:24:29 #92
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205441184
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 14:49 schreef Sarasi het volgende:
Ennnnnn ik heb weer corona. :') Ben benieuwd wat voor impact dit gaat hebben op m'n long covid klachten.
Beterschap...
Resistance is futile.
  zondag 24 juli 2022 @ 11:26:01 #93
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205441196
Ik had nog een booster tegoed. Die heb ik begin juli gehaald en sindsdien zo goed als klachtenvrij. Ik kan gewoon weer door de Ikea lopen zonder pauze, sporten gaat heel erg goed.
Resistance is futile.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:57:59 #94
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205698928
En een maand later doe ik 2x per week redelijk intensief sporten (voor mijn doen). Kan wel merken dat m'n conditie nog niet is wat het was voor de lockdowns toen ik stopte met intensief yoga, maar vanaf volgende week ga ik 2x per week asthanga yoga doen (vrij pittige vorm die goed is voor mobiliteit, kracht en conditie) en nog 1x per week sportschool (stabiliteit, en op termijn wil ik kracht gaan doen).

Ik heb vandaag letterlijk van 11 tot 4 in de keuken gestaan zonder klachten en zonder pauze.

Mijn leven is weer wat zou moeten zijn, het staat niet meer on hold. Ik ben flink met mijn neus op de feiten gedrukt in het afgelopen half jaar. Ik neem mijn gezondheid voorlopig niet meer voor lief.
Resistance is futile.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:58:30 #95
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205698934
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 14:49 schreef Sarasi het volgende:
Ennnnnn ik heb weer corona. :') Ben benieuwd wat voor impact dit gaat hebben op m'n long covid klachten.
Hoe is het nu?
Resistance is futile.
pi_205701202
Onlangs zijn de resultaten van een belangrijke studie naar de biologische grondslagen van long covid gepubliceerd:

Er lijkt eindelijk meer duidelijk te worden over long covid: immuunsysteem vertoont tal van afwijkingen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2022 02:42:09 ]
  Miss 200.000.000! maandag 22 augustus 2022 @ 12:21:50 #97
367000 roos94
pi_205711338
Herkent iemand langdurig hoesten? Mijn man heeft ong 7 weken geleden corona gehad en hoest sindsdien veel. Verder geen klachten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')