abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204616657
Bij mij was slaap echt heel erg gelinkt aan energie inderdaad. PreC sliep ik doorgaans 6 - 7,5 uur per nacht. Ik heb na C nog wel een jaar lang minstens 8hr per nacht moeten slapen, anders kon je me echt opvegen. Inmiddels gaat ook dat weer beter; ik heb genoeg aan 7,5 - 8 uur per nacht, en ik ben ook niet meer direct waus als het een keer minder is. :)

Laatst heb ik een bedframe uit de berging gesjouwd en in de auto gelegd. Ook dat kon ik een paar maanden geleden nog niet zonder sterretjes te zien. :D
Your opinion of me is none of my business.
pi_204773754
quote:
Nivel: long covid bij zeker een op de vijf coronapatiënten
Zeker 20 procent van de patiënten die tijdens de eerste en tweede golf een coronabesmetting opliepen, hielden er langdurige klachten aan over. Dat concludeert gezondheidsinstituut Nivel na onderzoek.
Het instituut onderzocht meer dan 10.000 patiëntendossiers en ondervroeg mensen die wegens corona de huisarts bezochten. Het zogeheten post-Covid syndroom (PCS) is een aandoening waarover nog weinig duidelijkheid is.

Grote gevolgen
"Wel zijn er veel berichten over mensen die na een coronabesmetting nog maanden thuiszitten. De gevolgen van de coronapandemie lijken daarmee een flinke impact te hebben op de samenleving", stelt het Nivel. Volgens een 'brede definitie' hielden zelfs 37 procent van de patiënten langdurige klachten over aan een coronabesmetting.

Een algemeen geaccepteerde definitie van long covid bestaat nog niet. Het Nivel hanteerde voor zijn onderzoek verschillende definities, waarbij gekeken werd naar de klachten die patiënten zelf rapporteerden, de patiëntgegevens na een huisartsbezoek, het aantal consulten en de hoeveelheid klachten.

Mensen met long covid hebben uiteenlopende klachten zoals vermoeidheid, hoofdpijn, kortademigheid, vergeetachtigheid, verlies van reukvermogen of depressie.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ting-pandemie-impact
:{
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 16 mei 2022 @ 22:44:06 #78
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204774804
Mijn klachten zijn veel erger op warme dagen, merk ik!
Resistance is futile.
  maandag 16 mei 2022 @ 22:45:52 #79
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204774824
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 13:34 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Dat van de slechte nachten en vervolgens slechte dagen herken ik ook wel.

Vandaag 45 minuten zonder pauze door een bos geslenterd. Echt bizar, dat lukte mij eerder niet. Kijk nu al uit naar de tweede sessie donderdag 😅
Hoe gaat het met je herstel? Je had goede hoop met de lasertherapie, hopelijk heeft dat een kickstart richting herstel gegeven!
Resistance is futile.
pi_204775935
Ik sta weer in de sportschool! *O*
  Redactie Frontpage dinsdag 24 mei 2022 @ 09:30:22 #81
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_204845727
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2022 22:45 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoe gaat het met je herstel? Je had goede hoop met de lasertherapie, hopelijk heeft dat een kickstart richting herstel gegeven!
Het is echt bizar, maar ik ben in 3 weken tijd met sprongen vooruitgegaan. Vermoeidheid een stuk minder en uithoudingsvermogen is weer bijna terug op het normale niveau. Ik sport nu op hogere intensiteit bij de fysio, herstel er snel van en ook de dagelijkse dingen gaan bijna weer zoals normaal.

Heb nu 6 behandelingen achter de rug, morgen nummer 7 en als het goed is over twee weken de laatste!
  dinsdag 24 mei 2022 @ 17:58:44 #82
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204850821
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 09:30 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]
Het is echt bizar, maar ik ben in 3 weken tijd met sprongen vooruitgegaan. Vermoeidheid een stuk minder en uithoudingsvermogen is weer bijna terug op het normale niveau. Ik sport nu op hogere intensiteit bij de fysio, herstel er snel van en ook de dagelijkse dingen gaan bijna weer zoals normaal.

Heb nu 6 behandelingen achter de rug, morgen nummer 7 en als het goed is over twee weken de laatste!
Oh, supergoed nieuws! *O*

Blij voor jou ^O^
Resistance is futile.
  Redactie Frontpage woensdag 25 mei 2022 @ 13:01:27 #83
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_204858499
Thanks! 🙂 Hopelijk kan het ook anderen een oplossing zijn!
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 13:05:04 #84
236264 crew  capricia
pi_204858537
quote:
18s.gif Op maandag 16 mei 2022 22:44 schreef Seven. het volgende:
Mijn klachten zijn veel erger op warme dagen, merk ik!
Hoe gaat het nu met jou? Het weer is weer wat koeler. Merk je wel iets vooruitgang?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:14:02 #85
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204859138
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoe gaat het nu met jou? Het weer is weer wat koeler. Merk je wel iets vooruitgang?
Ja, koeler weer doet me goed. En ik werk bij de fysio aan stabiliteit, daarmee bouw ik ook heel rustig een beetje conditie. Dat helpt ook wel. Steeds minder vaak slechte dagen.
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 14:18:15 #86
236264 crew  capricia
pi_204859173
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:14 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ja, koeler weer doet me goed. En ik werk bij de fysio aan stabiliteit, daarmee bouw ik ook heel rustig een beetje conditie. Dat helpt ook wel. Steeds minder vaak slechte dagen.
Vooruitgang voelen geeft ook gewoon weer moed. Merk het zelf ook na mijn osteotomie van afgelopen maart (niet COVID gerelateerd hoor). Dat ik al weer wat meer kan dan vorige week. Minder rust nodig heb, iets verder kan fietsen, dat doet me echt goed.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204945054
Pluspuntje hier. Woensdag laatste Fysio gehad, na 14 maanden, is dat afgesloten.

Nu verder met sporten onder begeleiding, 2 keer per week. Ik ben mijn werkgever hierin heel dankbaar, wat er allemaal mogelijk is voor mijn herstel.

Volgende week is ook de planning om naar 28 van de 32 uur gaan. Het einde komt in zicht.... Ik hoop eind Juli volledig te werken.
Maar ik verwacht tot het einde van het jaar nog wel bezig te zijn met herstel, voordat ik weer volledig de oude weer ben.
Ik merk nog steeds dat ik 10.000 stappen op mijn vakantie zonder enig probleem kan doen, maar als ik een trap op loop, staat ik soms nog steeds te hijgen. Blijft vaag.

Maar ik merk dat ik mij momenteel echt goed voel, wat een super fijn gevoel is.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 07:38:30 #88
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205133682
Hier gaat het ook lekker. Ik reageer nog wel heftig op temperatuurverschillen, dus laatst op een warme dag het deels overdekte winkelcentrum inlopen ging niet lekker. Buiten 25 graden, binnen 35 graden, moest echt ff bijkomen. Maar gisteren had ik bijvoorbeeld geen last van de hitte.

Dus voorheen had ik na slechte nachten klachten, op warme dagen klachten. Nu heb ik na een slechte nacht op een warme dag nog klachten.
Resistance is futile.
pi_205134465
Ik ben laatst 's ochtends naar kantoor geweest, 's avonds naar een concert in Ahoy gegaan, was om half drie 's nachts thuis, EN de volgende ochtend weer aan het werk vanuit huis! Niet dat ik echt wat waard was, maar ik heb geen hoofdpijn gehad, geen zwart gezien, etc. *O* Zou me ook absoluut niet elke dag of week lukken nog, maar dit was een halfjaar geleden nog ondenkbaar.

Ik heb nu vakantie en ik kan ook echt dingen dóén! Ik heb alvast een rondvaart geboekt voor zaterdag, want zoiets kan ik inmiddels elke dag. :D Ik heb ook een nieuw kussen gekocht. Daardoor slaap ik nu een stuk beter, en dat helpt ook enorm. :)

1,5 jaar verder en nog steeds elke week gemiddeld verbetering te zien. :D
pi_205432003
Ennnnnn ik heb weer corona. :') Ben benieuwd wat voor impact dit gaat hebben op m'n long covid klachten.
pi_205432170
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 14:49 schreef Sarasi het volgende:
Ennnnnn ik heb weer corona. :') Ben benieuwd wat voor impact dit gaat hebben op m'n long covid klachten.
Is een hele goede vraag. Loop daar ook al een tijdje mee. Kan een herbesmetting nu juist helpen of het weer verergeren?

Sterke in ieder geval.

Hier gaat die eigenlijk ook vrij goed. Mijn sporten onder begeleiding van 3 maanden heeft mij ook flink op de goede werk gezet. Mijn conditie is aanzienlijk hierdoor verbeterd en ik merk dat ik op mijn werk ook veel meer de oude begin te worden. Eind van de maand moet ik weer 100% werken, wat ook zonder problemen het geval zou moeten zijn.

Maar wat iknog steeds merk, ik ben vergeetachtiger, waar ik wel goed mee kan omgaan. Maar voornamelijk mijn reserves blijven lastig. Een slechte nacht, kan zo maar een paar dagen naijlen, terwijl ik dit vroeger nooit had.
Maar het is en blijft vooral goed naar je lichaam blijven luisteren.
  zondag 24 juli 2022 @ 11:24:29 #92
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205441184
quote:
Beterschap...
Resistance is futile.
  zondag 24 juli 2022 @ 11:26:01 #93
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205441196
Ik had nog een booster tegoed. Die heb ik begin juli gehaald en sindsdien zo goed als klachtenvrij. Ik kan gewoon weer door de Ikea lopen zonder pauze, sporten gaat heel erg goed.
Resistance is futile.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:57:59 #94
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205698928
En een maand later doe ik 2x per week redelijk intensief sporten (voor mijn doen). Kan wel merken dat m'n conditie nog niet is wat het was voor de lockdowns toen ik stopte met intensief yoga, maar vanaf volgende week ga ik 2x per week asthanga yoga doen (vrij pittige vorm die goed is voor mobiliteit, kracht en conditie) en nog 1x per week sportschool (stabiliteit, en op termijn wil ik kracht gaan doen).

Ik heb vandaag letterlijk van 11 tot 4 in de keuken gestaan zonder klachten en zonder pauze.

Mijn leven is weer wat zou moeten zijn, het staat niet meer on hold. Ik ben flink met mijn neus op de feiten gedrukt in het afgelopen half jaar. Ik neem mijn gezondheid voorlopig niet meer voor lief.
Resistance is futile.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:58:30 #95
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205698934
quote:
Hoe is het nu?
Resistance is futile.
pi_205701202
Onlangs zijn de resultaten van een belangrijke studie naar de biologische grondslagen van long covid gepubliceerd:

Er lijkt eindelijk meer duidelijk te worden over long covid: immuunsysteem vertoont tal van afwijkingen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2022 02:42:09 ]
  Miss 200.000.000! maandag 22 augustus 2022 @ 12:21:50 #97
367000 roos94
pi_205711338
Herkent iemand langdurig hoesten? Mijn man heeft ong 7 weken geleden corona gehad en hoest sindsdien veel. Verder geen klachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')