En jeugd TBS. Maar pfff.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:32 schreef superniger het volgende:
2 jaar cel.
Nederland is een dadersparadijs.
https://nos.nl/artikel/24(...)4-uit-almelo-doodden
De jongere krijgt de PIJ-maatregel voor 3 jaar. De maatregel kan 1 of 2 keer worden verlengd en mag in totaal maximaal 7 jaar duren. Na de maximale periode kan de PIJ-maatregel, als de veiligheid van de maatschappij dit vereist, omgezet worden in een maatregel van terbeschikkingstelling (tbs).quote:Op donderdag 23 december 2021 13:32 schreef superniger het volgende:
2 jaar cel.
Nederland is een dadersparadijs.
https://nos.nl/artikel/24(...)4-uit-almelo-doodden
Die vond een paar jaar cel veel te veel voor zoiets als een meisje omleggen.quote:
quote:Begin 2021 werd de 14-jarige Lotte aan de rand van bedrijventerrein Het Wendelgoor in Almelo door een misdrijf om het leven gebracht. Wat doet het met je als je je kind op zo’n vreselijke manier verliest? In de documentaire ‘Lotte, het meisje achter de foto’ doen haar ouders hun verhaal. De documentaire wordt maandag 4 juli uitgezonden op TV Oost.
Haar foto is intussen haast iconisch: een olijke puber, veertien lentes jong nog maar, vrolijk kijkend in de camera. Het portret haalde vrijwel alle media in ons land. Nederland was geschokt toen begin 2021 in een sloot aan de rand van een bedrijvenpark het levenloze lichaam van een jong meisje werd ontdekt. Twee broers werden veroordeeld tot de maximale jeugdstraffen voor betrokkenheid bij haar gewelddadige dood. In een uitgebreid en indringend portret vertellen ouders Ralf en Janneke over Lotte en hoe ze met fraaie herinneringen hun omgebrachte dochter levend houden.
‘Lotte, het meisje achter de foto’ zie je maandag 4 juli om 17.30 uur op TV Oost. De documentaire wordt elk uur herhaald.
Ik lees geen nieuwe feiten eigenlijk. Alleen een bevestiging.quote:Op woensdag 6 juli 2022 18:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je dat zo leest vind ik het maar vreemd dat deze jongen niet als volwassene is berecht..sodeju dan
Ik durf niet te stellen of er nieuwe informatie bij is gekomen, maar de intensiteit spreekt wel boekdelen. Dit is geen opwelling.quote:Op woensdag 6 juli 2022 19:04 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik lees geen nieuwe feiten eigenlijk. Alleen een bevestiging.
Vind het vooral verrassend dat er nogal weinig aanleiding lijkt te zijn, de moordlust van de psychopathische broer ligt vlak onder de oppervlakte.quote:Op woensdag 6 juli 2022 19:04 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik lees geen nieuwe feiten eigenlijk. Alleen een bevestiging.
Had in dit topic gelezen dat het om een naaktfoto ging. Boosheid kan ik mij voorstellen. Uiteraard niet om iemand te vermoorden.quote:Op woensdag 6 juli 2022 19:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vind het vooral verrassend dat er nogal weinig aanleiding lijkt te zijn, de moordlust van de psychopathische broer ligt vlak onder de oppervlakte.
quote:Jongste broer in 'zaak-Lotte' was in jeugdkliniek meermaals betrokken bij geweld
De jongste van de twee broers uit Almelo, die eerder werden veroordeeld voor het om het leven brengen van de 14-jarige Lotte, moet nog minstens 18 maanden aan zijn gedragsstoornis worden behandeld. De jongeman heeft in de jeugdkliniek weliswaar vorderingen gemaakt, maar heeft volgens de rechtbank nog heel wat stappen te maken. Zo blijkt hij in de kliniek onder invloed van cannabis betrokken te zijn geweest bij geweldsincidenten.
Zijn behandelaars brachten twee weken geleden het advies uit om – met het oog op de volgens hen positieve ontwikkelingen – de jeugd-tbs met 18 maanden te verlengen in plaats van de reguliere 24 maanden. De rechtbank gaat daarin mee, maar plaatst niettemin kritische kanttekeningen. Vooral omdat de jongeman in de kliniek meermaals in de fout is gegaan, zo bleek vanmiddag tijdens de uitspraak.
Beide jongens zijn overigens vooruitlopend op hun terugkeer in de maatschappij alvast begonnen aan begeleid verlof, zo bleek ook vanmiddag.
https://www.rtvoost.nl/ni(...)betrokken-bij-geweld
Nou, als deze figuren vrij komen, dan zullen we vast nog wel eens topics over deze heren voorbij zien komen ben ik bang....quote:
Wat een land. Beide al bezig met begeleid verlof… Deze figuren moet je nog jarenlang wegstoppen ergens in detentie maar omdat ze door Fleur en Sanne beoordeeld worden kunnen ze snel weer in de maatschappij rondlopen. Ongelooflijk.quote:
Nou ja ik zou persoonlijk niet graag deze jongens in de buurt hebben wonen, ook al zijn we in Nederland zo moreel gevoelig dat we iedereen een tweede kans willen geven. Dit soort jongens kunnen voor het minste of geringste weer terugvallen met alle gevolgen van dien.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:52 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Wat een land. Beide al bezig met begeleid verlof… Deze figuren moet je nog jarenlang wegstoppen ergens in detentie maar omdat ze door Fleur en Sanne beoordeeld worden kunnen ze snel weer in de maatschappij rondlopen. Ongelooflijk.
Dan vraag ik me sterk af welke positieve stappen hij dan wel gemaakt heeft.quote:
Als er ook maar de kleinste kans bestaat op recidive moet je sowieso niemand uit detentie of TBS laten. Geen risico nemen en geen tweede kans op basis van gokken door zogenaamde experts.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja ik zou persoonlijk niet graag deze jongens in de buurt hebben wonen, ook al zijn we in Nederland zo moreel gevoelig dat we iedereen een tweede kans willen geven. Dit soort jongens kunnen voor het minste of geringste weer terugvallen met alle gevolgen van dien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |