abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200221989
Voor alles, een beetje en nog wat als toetje.
pi_200222149
Dat filmpje… wtf zegt ze? _O-
Protège moi de mes désirs.
  maandag 5 juli 2021 @ 22:07:38 #3
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200222215
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 22:03 schreef arvensis het volgende:
Feitelijk dus, dat jouw ouders je lidmaatschap op de staat voor je 7de hadden moeten opzeggen. En nu verdient de staat aan jouw naam en verhandelen ze jou als het ware op Wall Street.
En dat alles valt onder de maritieme wet omdat jij ooit in vruchtwater zat.
pi_200222227
Dat filmpje O+

Die mevrouw had een eclectische verzameling van woorden die uit haar mond kwamen _O-
pi_200222275
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 22:08 schreef MevrouwCactus het volgende:
Dat filmpje O+

Die mevrouw had een eclectische verzameling van woorden die uit haar mond kwamen _O-
Het zijn woorden die ik denk wanneer ik tussen slapen en wakker zijn in zit. :')
Of nee: betekenisloze teksten en gewauwel.
Dat denk ik. :+

[ Bericht 8% gewijzigd door vencodark op 05-07-2021 22:17:15 ]
pi_200222448
Uhhhh dat filmpje..... shoot me..

I survived!! Wat een dag. Superleuk, intensief, emotioneel.. ik ben kapot.
Vanmiddag lag ik op de achterbank van een limousine 🤣

Diploma uitreiking was super, de musical was geweldig... ik ben kapot.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_200222572
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 22:21 schreef Vicky het volgende:
Uhhhh dat filmpje..... shoot me..

I survived!! Wat een dag. Superleuk, intensief, emotioneel.. ik ben kapot.
Vanmiddag lag ik op de achterbank van een limousine 🤣

Diploma uitreiking was super, de musical was geweldig... ik ben kapot.
Begrijpelijk dat je moe bent.
Maar wat fijn dat het zo geslaagd :+ was! *O*
pi_200222639
Oh my... die vrouw. Hoe krijgt ze het verzonnen. _O-

@Vicky fijn dat het een geslaagde dag was. Nog maar heel even en dan heb je gewoon geen kinderen meer op de basisschool. :o
  maandag 5 juli 2021 @ 22:38:28 #9
100412 mefke79
komt goed!
pi_200222683
Die vrouw wauwelt wat je als student opschrijft als je niet geleerd hebt voor het tentamen en eigenlijk nog niet nuchter bent op het moment dat je aan het examen begint. Zo van: ik krijg vast ergens punten voor als ik maar veel moeilijke woorden opschrijf. :Y

Toch triest, je zou zo je moeder ineens online zien.

Klinkt als een mooie dag Vicky!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_200222690
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 22:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oh my... die vrouw. Hoe krijgt ze het verzonnen. _O-

@:Vicky fijn dat het een geslaagde dag was. Nog maar heel even en dan heb je gewoon geen kinderen meer op de basisschool. :o
Das best gek.. ik heb er 12 jaar rondgelopen.
T hoeft alleen morgen en woensdag nog naar school.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 5 juli 2021 @ 22:41:09 #11
100412 mefke79
komt goed!
pi_200222738
O en om in lijn met het vorige deel te blijven: er wordt momenteel ergens geschuurd, met de ramen wijd open in een leeg huis. :X
Laat ik het zo formuleren: zo word je niet mijn favoriete buren. Ah, kennelijk moesten ze ook nog boren.
pi_200222796
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 22:41 schreef mefke79 het volgende:
O en om in lijn met het vorige deel te blijven: er wordt momenteel ergens geschuurd, met de ramen wijd open in een leeg huis. :X
Laat ik het zo formuleren: zo word je niet mijn favoriete buren. Ah, kennelijk moesten ze ook nog boren.
Dat is gewoon asociaal. :X
pi_200222824
@mefke79 dat is best laat. Té laat voor dat soort activiteiten als je 't mij vraagt. Prima als je ergens op het platteland woont met buren op een halve kilometer afstand, maar niet in een woonwijk. :N
pi_200222885
.. het is waarschijnlijk ook in strijd met de geluidsnormen van je gemeente. Je kan de politie bellen.
pi_200222903
Die vrouw tilt het wappie-zijn gewoon even naar een nieuw niveau _O_ _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_200222940
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 22:49 schreef Limone het volgende:
.. het is waarschijnlijk ook in strijd met de geluidsnormen van je gemeente. Je kan de politie bellen.
Dit ja. Je mag best je grenzen aangeven.
Hoewel ik eens op een woensdagnacht om half 2 belde omdat er verderop in de straat een karaokefeest was in de tuin en ik letterlijk mee kon doen. Toen vroeg de politie of ik zelf even aan kon gaan bellen.
Ik lag in bed. In mijn pyjama. Want het was woensdagnacht half 2. Ik kende heel die mensen niet, waren van een ander blok en een paar huizen ertussen.
De politie ging er niets aan doen }:|
pi_200223070
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 22:53 schreef LeSage het volgende:

[..]

Dit ja. Je mag best je grenzen aangeven.
Hoewel ik eens op een woensdagnacht om half 2 belde omdat er verderop in de straat een karaokefeest was in de tuin en ik letterlijk mee kon doen. Toen vroeg de politie of ik zelf even aan kon gaan bellen.
Ik lag in bed. In mijn pyjama. Want het was woensdagnacht half 2. Ik kende heel die mensen niet, waren van een ander blok en een paar huizen ertussen.
De politie ging er niets aan doen }:|
Wat irritant zeg. Zo houd je wel die reputatie van ‘ze komen toch niet’ in stand, iets wat de pliesie ook niet wil volgens mij.. :{ Hier komen ze wel lekker vlot, maar misschien hebben hier meer mensen veel sneller last van elkaar.
  maandag 5 juli 2021 @ 23:12:58 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200223246
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 22:03 schreef arvensis het volgende:
Hier wat meer info:

https://www.zichtbaar.be/(...)an-een-levend-wezen/
KuikenGuppy
  maandag 5 juli 2021 @ 23:17:10 #19
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200223293
Overigens geen leesvoer voor laat op de avond, wappie in het kwadraat.
KuikenGuppy
  maandag 5 juli 2021 @ 23:23:03 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200223353
Wacht, hier wordt het allemaal wat minder warrig uitgelegd:
https://levende-gemeensch(...)ead-and-lost-at-sea/

Voor wie het interessant vindt. :P.
KuikenGuppy
pi_200223422
Ok, dit ga ik dus echt lezen, morgen of vannacht ofzo :D

Maar eerst slapen… nog 3 dagen voor de klas (in twee weken) en dan vakantie O+
  dinsdag 6 juli 2021 @ 07:16:54 #22
100412 mefke79
komt goed!
pi_200224706
Vandaag de laatste les aan de eerstejaars en dan volgende week nog een lesje aan de tweedejaars en dan zit het erop *O*
Dan heb ik nog tig andere dingen te doen tot 16/7 maar iig geen lessen meer.

Als er vanavond weer tot zo laat herrie is ga ik op onderzoek uit. Nu lag ik al in bed, geen zin om op te staan. Zo rond 11 uur hielden ze op.
pi_200225115
Haha dat filmpje. Dacht even dat ik Nederlands verleerd was. Snapte er geen bal van :D

En vakantie, daar leef ik echt voor. Zitten nu op 1/3 hier en we genieten zó! Geen plannen dus elke dag eens bedenken wat we nu eens gaan doen. O van bijna 7 had van de week een fietstocht van 18.3 km gedaan. Trots! En zwemmen. En shoppen. En op mn gat zitten en me volvreten met Nederlandse snæcks.

Over crushes. Hebben jullie die zanger van Måneskin gezien? Die van het songfestival? Manman. Ben met de verkeerde getrouwd.

Ok geen echte real life crush. Maar toch een crush :9~
  dinsdag 6 juli 2021 @ 08:47:55 #24
344469 Amsel
zonder t
pi_200225158
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 08:43 schreef Roomsnoes het volgende:

Over crushes. Hebben jullie die zanger van Måneskin gezien? Die van het songfestival? Manman. Ben met de verkeerde getrouwd.

Ok geen echte real life crush. Maar toch een crush :9~
Jaaaa :9~ Als ik begin 20 was dan wist ik het wel. Wat een uitstraling!

Mijn oudste heeft schoolreisje vandaag maar wilde echt niet. Ik hoop maar dat dat goed komt en dat ze toch een hele leuke dag heeft, ik vind het maar spannend :{
  dinsdag 6 juli 2021 @ 08:54:26 #25
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200225212
Nog één linkje dan. Mensen geloven dit heilig. https://burgerrechtsherstel.com/
KuikenGuppy
  dinsdag 6 juli 2021 @ 09:00:39 #26
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200225276
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 08:47 schreef Amsel het volgende:

[..]

Jaaaa :9~ Als ik begin 20 was dan wist ik het wel. Wat een uitstraling!

Mijn oudste heeft schoolreisje vandaag maar wilde echt niet. Ik hoop maar dat dat goed komt en dat ze toch een hele leuke dag heeft, ik vind het maar spannend :{
Komt vast goed :Y. Waar zijn ze naartoe?
KuikenGuppy
pi_200225313
Die tweede link, onder het kopje 'Ik':

Geboren met de navelstreng rond de nek en een minuut zonder zuurstof.

Tja...
pi_200225342
Ik heb de wereldreis naar kantoor overleefd (treinen reden niet, bussen bleken flexbussen te zijn waarvoor je moet bellen etc).
B is vandaag nog thuis, werd weer benauwd wakker en heeft echt zo'n astma hoest. Ik hoop zo dat het morgen beter gaat voor zijn proef afzwemmen. Maar dat is valse hoop vrees ik, zo'n aanval duurt bij mij ook altijd minstens een week.

En met de politie bellen hebben wij geen goede ervaring, voor onze gestoorrde onderbuurvrouw zijn ze destijds 0 keer gekomen. We moesten het onderling maar oplossen. Ja joh, ik ga zelf met een dronken leipo in discussie om 02:00. Elke nacht he.....
  dinsdag 6 juli 2021 @ 09:11:56 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200225373
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 09:03 schreef Bottoms_up het volgende:
Die tweede link, onder het kopje 'Ik':

Geboren met de navelstreng rond de nek en een minuut zonder zuurstof.

Tja...
Frappant ook dat alleen een handjevol Nederlanders zo woke zijn om dit wereldwijde complot te ontmantelen.
KuikenGuppy
pi_200225415
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 09:11 schreef Burdie het volgende:

[..]

Frappant ook dat alleen een handjevol Nederlanders zo woke zijn om dit wereldwijde complot te ontmantelen.
Deze mevrouw is helaas een Belg :@
pi_200225451
Ojee, mijn kind had ook een navelstreng (losjes) om zijn nek.. of compenseert het dat hij als superman eruit kwam, 1 hand vooruit :P

@Amsel, hopelijk gaat het beter als ze eenmaal onderweg is met de klasgenootjes. Komt vast goed!

Vervelend van die klussende buren.. Meestal zijn wij de klussende buren, maar alleen tussen 9:00 en 18:00 met echte herrie ivm jonge kinderen. En liefst als de buren weg zijn. Hun jongste is nogal gevoelig voor geluid.

Straks een date met de buurman. We gaan samen onze heg snoeien.
Geweldige vent is dat, niet de slimste of snelste, maar wel humor. En ik kan zo'n 70 jarig kereltje zijn helft ook niet meer alleen laten doen. O+
  dinsdag 6 juli 2021 @ 09:21:47 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200225474
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 09:16 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Deze mevrouw is helaas een Belg :@
Zij wel, die andere links niet.
KuikenGuppy
  dinsdag 6 juli 2021 @ 09:50:34 #33
344469 Amsel
zonder t
pi_200225774
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 09:00 schreef Burdie het volgende:

[..]

Komt vast goed :Y. Waar zijn ze naartoe?
Julianatoren. En ze heeft er een filmpje van gezien met allerlei achtbanen en snelle dingen en dat vindt ze allemaal eng :N Ze wil gewoon honderd keer op de paardjes :')

Met dit soort dingen merk ik dan wel hoe jong ze nog is. Ze zit nu in groep 3 en wordt in de zomervakantie 7. Precies netjes dus eigenlijk, maar in een klas vol goedgebekte kinderen die allemaal allang 7 zijn, is het echt nog een ukkepuk.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 09:54:45 #34
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200225841
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 09:50 schreef Amsel het volgende:

[..]

Julianatoren. En ze heeft er een filmpje van gezien met allerlei achtbanen en snelle dingen en dat vindt ze allemaal eng :N Ze wil gewoon honderd keer op de paardjes :')

Met dit soort dingen merk ik dan wel hoe jong ze nog is. Ze zit nu in groep 3 en wordt in de zomervakantie 7. Precies netjes dus eigenlijk, maar in een klas vol goedgebekte kinderen die allemaal allang 7 zijn, is het echt nog een ukkepuk.
Mijn oudste is naar Julianatoren geweest toen hij 4 was, het is een super overzichtelijk park en heel leuk voor die leeftijd. Komt echt goed O+ :Y.
KuikenGuppy
pi_200225940
Julianatoren is echt heel leuk. Zeker voor (bijna) zevenjarigen. O+

Mijn oudste ging vorige week naar Duinrell. Het was er zo druk dat ze over de hele dag maar 4 attracties heeft gedaan. Ze stonden 1 tot 1.5 uur per attractie in de rij. Ik vond het erg sneu voor haar, want ze had zich enorm verheugd op de dag. -O-
pi_200227157
Dat filmpje, ik kan er geen soep van koken. Maar ze klinkt als de moeder van een klasgenoot van mijn jongste. Die kan heel veel zeggen, dat je aan het eind geen idee hebt wat ze nou eigenlijk gezegd heeft.

Ze zijn hierachter in een tuin bezig, de muziek staat net niet hard genoeg om de hele muziek te horen, ik hoor vooral dreun en mijn hoofd is constant bezig om er een bestaand nummer bij te zoeken :') .
Fake it till you make it...
  Licht Ontvlambaar dinsdag 6 juli 2021 @ 12:44:09 #37
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_200228140
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 23:23 schreef Burdie het volgende:
Wacht, hier wordt het allemaal wat minder warrig uitgelegd:
https://levende-gemeensch(...)ead-and-lost-at-sea/

Voor wie het interessant vindt. :P.
Het gaat wat mij betreft al mis met de vergelijking van de vrachtpapieren en de geboorteregistratie. Het een is vooraf en het andere achteraf… maar ik zal wel niet woke genoeg zijn.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_200228326
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 10:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
Julianatoren is echt heel leuk. Zeker voor (bijna) zevenjarigen. O+

Mijn oudste ging vorige week naar Duinrell. Het was er zo druk dat ze over de hele dag maar 4 attracties heeft gedaan. Ze stonden 1 tot 1.5 uur per attractie in de rij. Ik vond het erg sneu voor haar, want ze had zich enorm verheugd op de dag. -O-
Ik heb dus gister kaartjes voor Duinrell voor donderdag gekocht
En nu lees ik allemaal slechte verhalen :')
pi_200228429
Over buren: *knip* (je weet niet wie er meeleest he :+ :@)

[ Bericht 75% gewijzigd door Phaidra op 06-07-2021 16:25:21 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_200228773
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 12:57 schreef Butterflower het volgende:

[..]

Ik heb dus gister kaartjes voor Duinrell voor donderdag gekocht
En nu lees ik allemaal slechte verhalen :')
Zij waren er op vrijdag. Ik denk dat vrijdagen over het algemeen drukker zijn dan donderdagen. Op vrijdag heb je vaak meer dagjesmensen en zitten waarschijnlijk ook de huisjes op hun park voller i.v.m. het aanstaande weekend.
pi_200228851
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 09:50 schreef Amsel het volgende:

[..]

Leuk dat de school nog een schoolreisje organiseert, hier kregen ze dat niet meer rond. Mijn zoon die aankomend schooljaar naar groep 3 gaat is nog nooit op schoolreisje geweest. Daar ben ik sentimenteler over dan hij ;)

Mijn dochter is ook een vroege leerling. Die heeft tot halverwege groep vier nodig gehad om te levelen. Het hielp ook niet dat er een meisje in haar klas kwam die én een late leerling is én was blijven zitten én een oudere zus heeft. Die was echt 5 jaar ouder in vergelijking met mijn dochter. Die deed tiktokdansjes terwijl M. nog graag eenhoorn wilde worden als ze later groot was. Het heeft tot halverwege dit schooljaar geduurd voordat ze daar niet meer zo van onder de indruk was.

Hoop dat jouw dochter lekker 100 keer op de paardjes is geweest O+
pi_200228860
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 13:32 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Zij waren er op vrijdag. Ik denk dat vrijdagen over het algemeen drukker zijn dan donderdagen. Op vrijdag heb je vaak meer dagjesmensen en zitten waarschijnlijk ook de huisjes op hun park voller i.v.m. het aanstaande weekend.
Wij gaan volgende week donderdag naar Slagharen. Doordeweeks én in de week dat alleen het Noorden vakantie heeft, fingers crossed!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_200228913
@Phaidra wat een verhaal. :o Fijn dat de politie het goed heeft opgepakt, maar het blijft natuurlijk diep triest dat een simpel verzoek ervoor heeft gezorgd dat de buurman en zijn spullen zijn toegetakeld.

Ik volg de plaatselijke politie op feestboek en zij doen elke week verslag van de meldingen die ze hebben afgehandeld. Ze moeten over het algemeen het vaakst naar meldingen over lawaai en onenigheden tussen buren. En dan wonen we gewoon in een suf dorp. :')

Over de politie gesproken, wij mogen a.s. vrijdag naar het bureau om een politie logeerbeer op te halen. Die mag komend weekend met T en S op pad. Jullie begrijpen natuurlijk dat ik T en S alleen heb aangemeld omdat zij dat wilden en dat ik vurig hoopte dat we niet zouden worden uitgekozen als logeeradres.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 14:08:58 #44
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200229360
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 13:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Phaidra wat een verhaal. :o Fijn dat de politie het goed heeft opgepakt, maar het blijft natuurlijk diep triest dat een simpel verzoek ervoor heeft gezorgd dat de buurman en zijn spullen zijn toegetakeld.

Ik volg de plaatselijke politie op feestboek en zij doen elke week verslag van de meldingen die ze hebben afgehandeld. Ze moeten over het algemeen het vaakst naar meldingen over lawaai en onenigheden tussen buren. En dan wonen we gewoon in een suf dorp. :')

Over de politie gesproken, wij mogen a.s. vrijdag naar het bureau om een politie logeerbeer op te halen. Die mag komend weekend met T en S op pad. Jullie begrijpen natuurlijk dat ik T en S alleen heb aangemeld omdat zij dat wilden en dat ik vurig hoopte dat we niet zouden worden uitgekozen als logeeradres.
Wat moet ik me voorstellen bij een politie logeerbeer?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_200229651
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:08 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Wat moet ik me voorstellen bij een politie logeerbeer?
Zo'n beetje hetzelfde principe als wat ze in de kleuterklas op school mee naar huis krijgen. Een beer die een weekend komt logeren en die dan leuke avonturen bij je thuis of in het bos/zwembad/whatever beleeft. Het is in dit geval de bedoeling dat we een paar foto's maken en een klein verhaaltje over zijn avonturen.
De jongens vinden dit echt geweldig, dus vandaar dat ik toch maar overstag gegaan ben. :')
  dinsdag 6 juli 2021 @ 14:33:05 #46
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_200229746
Op een maandag naar een pretpark gaan. Dat is over het algemeen geen schoolreisjes dag. Scheelt een hoop als particulier.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_200229897
Ik zou graag een keer buiten schoolvakanties en weekenden om naar de Efteling, maar helaas. B heeft ook komend schooljaar alleen studiemiddagen, geen hele dagen. Buiten het feit dat die nooit gelijk open met vrije dagen van verloofde.

We gaan nu medio augustus naar Legoland in Denemarken, daar schijnt het dan wel rustiger te zijn.

Wat een verhaal Phaidra! Pfffff, leuke buren.
Echt je buren zijn zo belangrijk, als in geen echte overlast maar vooral communiceren. Feestjes prima, maar meld het even, houd het netjes en vooral: besef dat je in een woonwijk zit. En fysiek geweld is natuurlijk helemaal not done. Ik zou mijn werkgever in dit specifieke geval opdracht geven ze volledig uit te kleden. Want hij kan vast ook niet werken nu. Hup letselschade advocaat inschakelen op no cure no pay basis, je werkgever regres laten halen voor alle arbeidskosten die verloren gaan.
Sorry, beroepsdeformatie denk ik.
pi_200230710
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:43 schreef exode het volgende:
Ik zou graag een keer buiten schoolvakanties en weekenden om naar de Efteling, maar helaas. B heeft ook komend schooljaar alleen studiemiddagen, geen hele dagen. Buiten het feit dat die nooit gelijk open met vrije dagen van verloofde.

We gaan nu medio augustus naar Legoland in Denemarken, daar schijnt het dan wel rustiger te zijn.

Wat een verhaal Phaidra! Pfffff, leuke buren.
Echt je buren zijn zo belangrijk, als in geen echte overlast maar vooral communiceren. Feestjes prima, maar meld het even, houd het netjes en vooral: besef dat je in een woonwijk zit. En fysiek geweld is natuurlijk helemaal not done. Ik zou mijn werkgever in dit specifieke geval opdracht geven ze volledig uit te kleden. Want hij kan vast ook niet werken nu. Hup letselschade advocaat inschakelen op no cure no pay basis, je werkgever regres laten halen voor alle arbeidskosten die verloren gaan.
Sorry, beroepsdeformatie denk ik.
*knip*

[ Bericht 10% gewijzigd door Phaidra op 06-07-2021 16:26:00 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 6 juli 2021 @ 15:37:19 #49
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_200230727
Mijn oudste nichtje ging op haar 12e alleen naar duinrel met vriendinnen, naar een of ander event met Youtubers, pleurde van een trap op dr gezicht, tand stuk, flauwgevallen, ambulance, ze maakte er een goed verhaal van :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_200230796
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 12:44 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Het gaat wat mij betreft al mis met de vergelijking van de vrachtpapieren en de geboorteregistratie. Het een is vooraf en het andere achteraf… maar ik zal wel niet woke genoeg zijn.
Niet allemaal ineens rationeel en kritisch gaan wezen nee :{w
Alles is een groot complot. Tegen ons.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 15:44:13 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200230839
OMG @Phaidra ! :o
pi_200230900
@Phaidra :o dat is meteen een vervelende kennismaking ja. Hopen dat de buurman zelf net niet helemaal zo’n type is.
Wat dat betreft hebben wij zoveel geluk met onze buren nu O+
pi_200230993
Ze zitten gelukkig nét ver genoeg verwijderd van ons, maar ik zou niet blij zijn als ik daar echt vlak naast woonde.

[ Bericht 56% gewijzigd door Phaidra op 06-07-2021 16:26:36 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 6 juli 2021 @ 15:55:20 #54
176471 oh-oh
pi_200231018
En oef @Phaidra , wat een volk...
Mijn super aardige kleerkast van een Engelse buurman is laatst 's nachts overvallen hier.
Nou ja, dat was het plan. Hij werd in een steegje toen ie de hond uit liet klemgereden door twee gasten op een scooter met maskers en hoodies op en de achterste had een honkbalknuppel. Hij heeft de voorste van de scooter getrokken en flink toegetakeld, en is toen achter die andere aangegaan.
Ik ging net naar binnen toen hij wegging, we hadden nog even staan kletsen, op een doordeweekse nacht om 1:15.
Wat denk je ook werkelijk dat mensen die dan de hond uit laten bij zich hebben?
Ik ieg wel mn pepperspray voorlopig weer ~O>
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_200231381
Oh wauw, dat is ook echt nuttig ja, hondenuitlaters overvallen :'). Goed van hem dat hij ze van zich af kon slaan, met die honkbalknuppel had dat ook heel anders af kunnen lopen!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 6 juli 2021 @ 18:26:09 #56
176471 oh-oh
pi_200232986
Mwah ik denk dat ze eerder hun knuppel kapot hadden gemept op die kerel, tis echt zo een Engelse beer die gast.
Ik vroeg of ie het niet doodeng vond maar nee, hij had er stiekem wel van genoten :')
( Groucho Marx )
pi_200234260
Mijn kind heeft deze week ook schoolreisje, hij maakt zich er erg druk om. De vorige keer ging hij zo mee (naar dezelfde plek), net een paar weken op school :D Nu denkt hij ineens overal over na en vindt het spannend.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 20:25:51 #58
176471 oh-oh
pi_200234889
OMG Peter R de Vries is neergeschoten...

[ Bericht 2% gewijzigd door oh-oh op 06-07-2021 21:49:07 ]
( Groucho Marx )
pi_200235385
Ja vreselijk. :{
pi_200235561
Ik kreeg ongevraagd en ongefilterd beelden via Twitter. Echt....
Vreselijk.
De aanslag, het filmen, het plaatsen daarvan. En ja uiteraard gerapporteerd.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 21:19:29 #61
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200235588
Op Twitter gaan inmiddels geruchten dat hij zou zijn overleden.
Ik heb er oprecht buikpijn van.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 21:20:43 #62
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200235645
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 21:18 schreef exode het volgende:
Ik kreeg ongevraagd en ongefilterd beelden via Twitter. Echt....
Vreselijk.
De aanslag, het filmen, het plaatsen daarvan. En ja uiteraard gerapporteerd.
Bij Twitter moet je zelf toch nog op een driehoekje klikken alvorens een filmpje afspeelt?
pi_200235654
Afschuwelijk inderdaad.
pi_200235680
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 21:20 schreef amaranta het volgende:

[..]

Bij Twitter moet je zelf toch nog op een driehoekje klikken alvorens een filmpje afspeelt?
Was het maar zo...
Vast iets fout in mijn instellingen maar zag het zo hop in beeld. Voordat ik wegklikte al teveel gezien.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 21:22:56 #65
244125 laziness
pi_200235714
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 21:21 schreef exode het volgende:

[..]

Was het maar zo...
Vast iets fout in mijn instellingen maar zag het zo hop in beeld. Voordat ik wegklikte al teveel gezien.
Ja dat is een instelling.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 21:24:14 #66
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200235762
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 21:22 schreef laziness het volgende:

[..]

Dan heb ik die goed staan. Want bij mij speelt niks automatisch af.
pi_200235772
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 21:22 schreef laziness het volgende:

[..]

Gevonden en aangepast. Dat gaat me dus niet meer gebeuren. Nu de vreselijke foto's nog kunnen blocken zonder ze te zien.
pi_200235774
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 21:19 schreef amaranta het volgende:
Ja ik las het ;(. Maar nog niks officieel bevestigd.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_200235896
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 21:19 schreef amaranta het volgende:
Ja, ik ook. Rugpijn van de spanning ofzo. De shock bedoel ik dan.
pi_200235922
Ik blijf trouwens nu gewoon weg van Twitter. :{w
pi_200236494
Wat een wereld, dat iemand wordt neergeschoten en mensen dat vervolgens menen te moeten filmen en delen. ;( :r

Wij hadden ons verheugd op een avondje EK voetbal kijken met bitterballen, maar ik heb gewoon een knoop in mijn maag van deze hele situatie. Brrr... wat een drama. :{
  dinsdag 6 juli 2021 @ 21:45:36 #72
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200236515
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 21:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat een wereld, dat iemand wordt neergeschoten en mensen dat vervolgens menen te moeten filmen en delen. ;( ​:r

Wij hadden ons verheugd op een avondje EK voetbal kijken met bitterballen, maar ik heb gewoon een knoop in mijn maag van deze hele situatie. Brrr... wat een drama. :{
Ik zit ook maar half te kijken
  dinsdag 6 juli 2021 @ 21:46:58 #73
176471 oh-oh
pi_200236565
Ik ben echt in shock, ik sprak deze man vroeger zo vaak voor mijn werk...
Ik ken veel mensen die hem echt goed kennen ook, we appen allemaal druk :'(
( Groucho Marx )
pi_200236991
Dat je op zo’n moment filmt is 1 ding, en kn ik tot zekere hoogte begrijpen. Daar zou de politie nog wat aan hebben. Ergens uploaden - nee. Schandelijk. Zou wmb als privacyschennis beboet mogen worden.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 21:59:05 #75
176471 oh-oh
pi_200237023
Ik hoop echt dat ze die mensen dik maar dan ook heel dik beboeten....
( Groucho Marx )
  dinsdag 6 juli 2021 @ 22:02:09 #76
344469 Amsel
zonder t
pi_200237152
Oh wauw ik had dit helemaal gemist :o
  dinsdag 6 juli 2021 @ 22:03:22 #77
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200237203
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 21:46 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben echt in shock, ik sprak deze man vroeger zo vaak voor mijn werk...
Ik ken veel mensen die hem echt goed kennen ook, we appen allemaal druk :'(
Ik moest ook aan jou denken ja. Jij zal hem indd vaak gesproken hebben toen je bij BM werkte
pi_200237512
Er schrijven gewoon mensen dat het fake is of een inside job om de aandacht van Corona op de A lijst af te leiden. Echt, wat gebeurt er in de hoofden van mensen.
pi_200237543
Heftig oh-oh, sterkte dat is echt wel naar als je een band hebt.
pi_200237597
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 22:10 schreef exode het volgende:
Er schrijven gewoon mensen dat het fake is of een inside job om de aandacht van Corona op de A lijst af te leiden. Echt, wat gebeurt er in de hoofden van mensen.
:o
Dat is echt indrukwekkend
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_200237662
quote:
Jezus. Ik vond dat filmpje van vanochtend nog leuk voer voor en dystopisch misdaadboek. Wat jij noemt is gewoon achterlijk. Hoe komen mensen er bij.. :X
pi_200237891
quote:
Knettergek. Ook zij hebben toegang tot internet. :{w
  dinsdag 6 juli 2021 @ 22:20:23 #83
244125 laziness
pi_200237969
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 22:18 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nog erger, het mag ook stemmen.

Oh-oh :*
pi_200238322
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 22:18 schreef vencodark het volgende:

[..]

Het is te toevallig allemaal. Meer argumenten hebben ze niet echt.
Zoals mijn oma zou zeggen ‘de heer heeft vreemde kostgangers’.

Ik block ze meteen hoor, geen behoefte dat soort rare wezens vaker voorbij te zien komen.
  woensdag 7 juli 2021 @ 01:09:15 #85
176471 oh-oh
pi_200242848
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 22:03 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik moest ook aan jou denken ja. Jij zal hem indd vaak gesproken hebben toen je bij BM werkte
Ik werkte bij zijn vader en broers hè. Senior was dikke mik met Peter.
( Groucho Marx )
pi_200244891
Ik hoop zo dat hij het overleefd en ook leefbaar zeg maar.

Maar alles wijst er wel op dat het loopjongens waren, midden op de dag, overal camera's en mensen. Mannetjes die net komen kijken in dat circuit en voor geld dit doen. Ze zijn volgens mij gepakt, maar de echte daders niet en dat vind ik wel echt eng.
Eerst natuurlijk die advocaat en broer van die kroongetuige nu hij.

Er lopen echt gestoorde gekken rond.
pi_200245304
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:17 schreef exode het volgende:
Ik hoop zo dat hij het overleefd en ook leefbaar zeg maar.

Maar alles wijst er wel op dat het loopjongens waren, midden op de dag, overal camera's en mensen. Mannetjes die net komen kijken in dat circuit en voor geld dit doen. Ze zijn volgens mij gepakt, maar de echte daders niet en dat vind ik wel echt eng.
Eerst natuurlijk die advocaat en broer van die kroongetuige nu hij.

Er lopen echt gestoorde gekken rond.
Zo’n onderwereld waar je geen weet van hebt zo in het dagelijks leven niets van merkt maar wat dan toch heel aanwezig blijkt. Bleh.

Zo bleek de opa van een vriendinnetje van O een professioneel afperser. Zit nu voor de zoveelste keer 1,5 jaar in de bak. Arme kinderen.
  Moderator woensdag 7 juli 2021 @ 09:58:04 #88
382129 crew  Donna
pi_200245372
quote:
Dat is bijna knap om het zo te bedenken. :N
pi_200245399
Wij hadden gisteravond de musical van groep 8, thuis zag ik het nieuwsbericht.
Heftig!

En dat die complot denkers er weer een draai aan geven vind ik ronduit ziek... :{ vreemde wereld.
pi_200246207
Ik heb gewoon slecht geslapen van deze hele situatie, zelfs gedroomd over een moord en was om 5 uur klaarwakker. En dan heb ik niets persoonlijks met hem, behalve heel veel respect voor het werk wat hij doet en de manier waarop. Nergens vreest hij voor, althans zo komt het over. Ik blijf hopen op goed nieuws.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:20:05 #91
176471 oh-oh
pi_200246540
Ja het houdt mij ook echt bezig, we hebben gisteren tot laat nieuws gevolgd en zitten appen. Ik ben al bijna 7 jaar weg uit dat wereldje en we lachen er vaak om dat je nog dagelijks zoveel mensen op tv ziet en zo die je vaak sprak maar nu lijkt het ineens echt niet zo lang geleden. Die man is topfit, ik hoop ook dat ie er goed doorheen komt als ie er doorheen komt, en ik ben meteen wel heel erg benieuwd hoe hij dan nog kan leven hoor. Plus, denk dat ze er niet bij stilgestaan hebben dat hij ongetwijfeld kluisverklaringen heeft klaarliggen voor een geval als dit, dus dat wordt dan ook nog wat...
( Groucho Marx )
pi_200248146
Ik heb als een blok geslapen maar toen ik vanmorgen heel vroeg mijn man hoorde vertrekken, checkte ik wel gelijk het nieuws.
Je wordt er toch mee wakker.

Maar geen nieuws, is wellicht ‘goed’ nieuws.
  Moderator woensdag 7 juli 2021 @ 13:29:07 #93
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200248779
Het is verschrikkelijk. Ik ben er ook een paar keer wakker van geschrokken en het eerste wat ik vanochtend checkte was of hij het heeft overleeft. In plaats van bezig zijn met jarig zijn zit dit toch wel heel erg in mijn hoofd vandaag ;(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_200248850
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 13:29 schreef MaJo het volgende:
Het is verschrikkelijk. Ik ben er ook een paar keer wakker van geschrokken en het eerste wat ik vanochtend checkte was of hij het heeft overleeft. In plaats van bezig zijn met jarig zijn zit dit toch wel heel erg in mijn hoofd vandaag ;(
Toch van harte gefeliciteerd :*
  Moderator woensdag 7 juli 2021 @ 13:37:27 #95
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200248914
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 13:33 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Toch van harte gefeliciteerd :*
Dank je :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_200249016
@MaJo gefeliciteerd! :*
  woensdag 7 juli 2021 @ 14:18:04 #97
176471 oh-oh
pi_200249411
Van harte!
( Groucho Marx )
pi_200249430
Gefeliciteerd Majo!

Even iets heel anders, Nederland gewoon weer op rood he, ik weet niet wat voor gevolgen dan gaat hebben voor vakanties over de grenzen.
  woensdag 7 juli 2021 @ 14:22:22 #99
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200249460
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 14:19 schreef exode het volgende:
Gefeliciteerd Majo!

Even iets heel anders, Nederland gewoon weer op rood he, ik weet niet wat voor gevolgen dan gaat hebben voor vakanties over de grenzen.
Echt? Op rood? :o

Gefeliciteerd, @MaJo!
pi_200249516
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 14:22 schreef arvensis het volgende:

[..]

Echt? Op rood? :o

Gefeliciteerd, @:majo!
Ja en als het zo doorgaat met de besmettingen waarschijnlijk volgende week of week erna op donkerrood.

Ik begreep dat dat vooral gevolgen kan hebben voor de eisen om binnen te komen in bepaalde landen, maar er zullen wellicht ook landen zijn die Nederlanders helemaal gaan weren.
  Moderator woensdag 7 juli 2021 @ 14:29:50 #101
5428 crew  miss_sly
pi_200249537
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 14:27 schreef exode het volgende:

[..]

Ja en als het zo doorgaat met de besmettingen waarschijnlijk volgende week of week erna op donkerrood.

Ik begreep dat dat vooral gevolgen kan hebben voor de eisen om binnen te komen in bepaalde landen, maar er zullen wellicht ook landen zijn die Nederlanders helemaal gaan weren.
Ik heb daar nog niets van gezien, dat NL weer rood zou zijn. Heb je een linkje?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 7 juli 2021 @ 14:33:22 #102
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200249581
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 14:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Precies. Ik zie alleen een Tweet van iemand hierover, maar geen bevestiging.
pi_200249585
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 14:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nog niet, morgen worden de nieuwe codes weer bekend gemaakt door https://www.ecdc.europa.e(...)iction-free-movement
En hier: https://www.telegraaf.nl/(...)eerlijker-kleurcodes

Als je de besmettingen ziet en de berekeningen komen wij gewoon weer in het rood, helaas.
  woensdag 7 juli 2021 @ 14:35:03 #104
244125 laziness
pi_200249602
Jaap van Dissel heeft vanochtend gezegd dat het dreigt te gaan gebeuren omdat testen voor toegang wel meegeteld wordt in het positieve test percentage maar niet in het totale aantal testen.
Dat is het enige nieuwsartikel wat ik terug kan vinden hierover.

https://www.telegraaf.nl/(...)eerlijker-kleurcodes
pi_200249633
Als we positief rekenen, gaan we volgende week donderdag op rood overigens.
pi_200249708
Ik heb inmiddels meerdere berekeningen gezien en gelezen en het komt erop neer dat we niet op 2500 positief geteste mensen per dag uit moeten komen. Dan doet het percentage er namelijk ook niet meer toe.

Ik ben geen wizzkid, maar als je Twitter hebt en de berekeningen en voorspellingen wilt zien:
@ YorickB en @ mzelst die leggen het beide zo uit, dat ik het zelfs snap.

En ik hoop natuurlijk dat ze ongelijk hebben.
  woensdag 7 juli 2021 @ 14:53:27 #107
176471 oh-oh
pi_200249834
Aaargh, maar mijn puppy zou nu 19-8 opgehaald worden in Zweden, nooooo :'(
( Groucho Marx )
pi_200249860
Ja bah zeg. Ik zou zo balen als we niet op vakantie kunnen door dit hele testen voor toegang geneuzel.
Ik blijf het zeggen, ze hadden echt de boel nog niet vrij moeten geven. :N
pi_200249878
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 14:54 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja bah zeg. Ik zou zo balen als we niet op vakantie kunnen door dit hele testen voor toegang geneuzel.
Waar gaan jullie ook alweer heen?
We stonden natuurlijk als Nederland heel lang op rood en alleen Portugal had lange tijd quarantaineplicht voor Nederlanders. Op zich zou het Coronapaspoort het op moeten lossen.
Maar goed....je weet het niet zeker natuurlijk.
pi_200249916
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:20 schreef oh-oh het volgende:
Ja het houdt mij ook echt bezig, we hebben gisteren tot laat nieuws gevolgd en zitten appen. Ik ben al bijna 7 jaar weg uit dat wereldje
Waarom ben jij eigenlijk vertrokken?

Ik twijfelde laatst al aan mezelf want dacht te weten dat jij het was, van je medeherinnering aan Barbie M, maar qua werk kon dat helemaal niet, maar nu klopt mijn herinnering weer gewoon O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_200249932
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 14:56 schreef exode het volgende:

[..]

We stonden natuurlijk als Nederland heel lang op rood en alleen Portugal had lange tijd quarantaineplicht voor Nederlanders. Op zich zou het Coronapaspoort het op moeten lossen.
Italië. De regels voor Italië (en Duitsland en Oostenrijk waar we doorheen moeten) veranderen zo ongeveer om de dag, dus er is op dit moment echt geen peil op te trekken.

3600 besmettingen vandaag -O- -O- -O-
pi_200249997
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:00 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Italië. De regels voor Italië (en Duitsland en Oostenrijk waar we doorheen moeten) veranderen zo ongeveer om de dag, dus er is op dit moment echt geen peil op te trekken.

3600 besmettingen vandaag -O- -O- -O-
Maar toch zou dat Coronapaspoort wel veel op moeten lossen. Bluh. Echt stom dit.
Bizar dat alles zo hoppa is opengegooid met de Delta variant net in het land.
pi_200250043
Ze moeten gewoon ook even de negatieve testen TvT mee gaan tellen. Dan zit het percentage opeens weer ruim onder de 4% }:|

Ben blij dat we een weekje N-Brabant doen dit jaar. Volgend jaar maar weer naar Schotland.
  woensdag 7 juli 2021 @ 15:09:14 #114
176471 oh-oh
pi_200250075
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 14:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Waarom ben jij eigenlijk vertrokken?

Ik twijfelde laatst al aan mezelf want dacht te weten dat jij het was, van je medeherinnering aan Barbie M, maar qua werk kon dat helemaal niet, maar nu klopt mijn herinnering weer gewoon O+
Kantoor ging dicht ;(
( Groucho Marx )
  woensdag 7 juli 2021 @ 15:15:12 #115
244125 laziness
pi_200250148
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 14:56 schreef exode het volgende:

[..]

Dit. De verwachting is wel dat veel landen op het toerisme zitten te wachten en dus niet een quarantine plicht er tegenaan gooien. Wellicht extra testplicht maar dat is niet het einde van de wereld lijkt mij.
  woensdag 7 juli 2021 @ 15:18:12 #116
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200250216
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 14:54 schreef _NIKKI_ het volgende:
Precies.. -O-
pi_200251244
Discotheken en nachthoreca had best even kunnen wachten idd.
pi_200251436
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 16:06 schreef Roomsnoes het volgende:
Zijn die niet ook een beetje open gegaan ivm het EK?
Vroeg ik mij ineens af.
pi_200251466
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 16:06 schreef Roomsnoes het volgende:
Dat zijn sowieso natuurlijk potentieel enorme brandhaarden. Lekker bovenop elkaar, drankje erbij, vaak slecht geventileerd. Ik snap daar echt niets van.
pi_200251593
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 16:19 schreef exode het volgende:

[..]

Dat zijn sowieso natuurlijk potentieel enorme brandhaarden. Lekker bovenop elkaar, drankje erbij, vaak slecht geventileerd. Ik snap daar echt niets van.
Beetje bekken. :')
pi_200251949
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 16:19 schreef exode het volgende:

[..]

Paar biertjes op en de meter wordt korter en korter. Begrijpelijk, en de behoefte is geoot, maar ik vind andere zaken belangrijker. Mja.
  woensdag 7 juli 2021 @ 17:07:47 #122
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200252346
Nouja, maar op zich komen deze mensen niet in het ziekenhuis en gaan ze niet dood aan corona. Kijk maar naar de statistieken uit de UK; mega veel besmettingen, maar nauwelijks ziekenhuisopnamen en nauwelijks doden.
Dus misschien dat dit ook het begin zou kunnen zijn van het "uitdoven" van het virus, op exact dezelfde manier waarop de Mexicaanse griep destijds verdween.
KuikenGuppy
  woensdag 7 juli 2021 @ 17:16:42 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_200252604
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 16:17 schreef vencodark het volgende:

[..]

Zijn die niet ook een beetje open gegaan ivm het EK?
Vroeg ik mij ineens af.
Nou ja ook omdat honderden, misschien wel duizenden ondernemers in die branche echt op randje faillissement hangen.

Ik vind het heel lastig. Ik gun niemand een faillissement. Maar als ik nu zie hoe afgeladen vol die horeca weer is... :X
disclaimer
  woensdag 7 juli 2021 @ 17:17:17 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_200252618
Anyway, ik heb net mijn tweede prik gehad dus mijn hebben ze niet meer ;)
disclaimer
pi_200252686
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 17:07 schreef Burdie het volgende:
Nouja, maar op zich komen deze mensen niet in het ziekenhuis en gaan ze niet dood aan corona. Kijk maar naar de statistieken uit de UK; mega veel besmettingen, maar nauwelijks ziekenhuisopnamen en nauwelijks doden.
Dus misschien dat dit ook het begin zou kunnen zijn van het "uitdoven" van het virus, op exact dezelfde manier waarop de Mexicaanse griep destijds verdween.
Oh zeker. Daar dacht ik ook al aan en die UK berichten heb ik ook gehoord.
Als het vooral niet-gevaccineerden zijn die op de IC en ‘de anderen’ vooral onschuldig besmet zijn, hoeven we niet perse te panikeren. :)
pi_200252694
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 17:17 schreef SQ het volgende:
Dat wordt bekken in de discotheek! *O*
pi_200252712
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 17:16 schreef SQ het volgende:

[..]

Nou ja ook omdat honderden, misschien wel duizenden ondernemers in die branche echt op randje faillissement hangen.

Ik vind het heel lastig. Ik gun niemand een faillissement. Maar als ik nu zie hoe afgeladen vol die horeca weer is... :X
Ja, en qua timing konden die mooi extra bezoekers krijgen zo met dat EK.
Sowieso als NL een beetje beter gepresteerd had. }:|
pi_200252726
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 17:17 schreef SQ het volgende:
Dan mag jij meteen naar de discotheek *O* Vanaf zaterdag moet je na (dezelfde) prik weer 10 dagen wachten.
Ik vind het beleid onhandig, in andere landen was de nieuwe variant al een probleem en wij deden net alsof dat bij ons niet kon.
pi_200252893
Op naar een Slutty summer SQ!
pi_200253201
Yay SQ!

Die tweede prik zit er hier pas 18 september in :’)

En het zal best dat het aanral ziekenhuisopnames niet stijgt, maar Nederland bungelt in Europa als bijna enige rode/oranje land onderaan de lijst. Dan is het toch de vraag of dat discotheken nu al open moest over liever over een maandje of twee.

Waren vandaag een dagje Amsterdam. Daar waren echt al wel veel Fransen, Belgen, Duitsers en dus ook Noren. Was zó heerlijk om door de stad te banjeren. Rijksmuseum. Slenteren en ijsjes eten aan de gracht. Ik kan er weer even tegenaan. 24.000 stappen op het horloge van die grootste 😱
  Moderator woensdag 7 juli 2021 @ 18:20:55 #131
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200253587
Bedankt voor de felicitaties *O*

Die besmettingen zitten me ook helemaal niet lekker, hopelijk kan onze vakantie naar Slovenië doorgaan.

Morgen toch even een testafspraak gemaakt want Aapie, man en ik blijven maar verkouden. Vrijdag gaan we naar een bruiloftsfeest en ik wil toch echt zeker weten dat we niet toch besmet zijn.
pi_200253809
Ik kom niet meer bij....mijn moeder ging vandaag mee met een rondvaartboot. Een tocht van 8,5 uur. Ze stuurt alleen maar foto's van het eten. Dus ik vraag of ze ook iets gezien heeft 'Ja, heel veel water.'
Ze gingen zover ik weet langs allerlei bezienswaardigheden, maar ze zag alleen eten en water :)
pi_200254526
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 17:07 schreef Burdie het volgende:
De aantallen in de UK lopen juist weer op. Ook in het ziekenhuis.
  Moderator woensdag 7 juli 2021 @ 19:28:01 #134
382129 crew  Donna
pi_200254569
Mijn schoonzusje heeft Corona en is behoorlijk ziek er van. Ze heeft ook geen idee waar/hoe ze het gekregen heeft.
Vriendinnen en collega's zijn allemaal negatief getest. :X
  Moderator woensdag 7 juli 2021 @ 19:36:23 #135
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200254693
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 19:25 schreef exode het volgende:

[..]

De aantallen in de UK lopen juist weer op. Ook in het ziekenhuis.
Het is juist helemaal niet zo dat de opnames oplopen, ik had het er vanmiddag nog met een Engelse vriend over. Zie bijvoorbeeld https://www.nytimes.com/2(...)t-covid-england.html
pi_200254911
Eerste uitnodiging bevolkingsonderzoek binnen :o Wat voel ik me opeens volwassen..
Heb jij hem al @Vaiana ?
pi_200255245
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 19:36 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het is juist helemaal niet zo dat de opnames oplopen, ik had het er vanmiddag nog met een Engelse vriend over. Zie bijvoorbeeld https://www.nytimes.com/2(...)t-covid-england.html
Ik zou hier echt graag in meegaan, maar de aantallen lopen gewoon weer op.
https://ourworldindata.org/grapher/uk-daily-covid-admissions
pi_200255405
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 19:28 schreef Donna het volgende:
Mijn schoonzusje heeft Corona en is behoorlijk ziek er van. Ze heeft ook geen idee waar/hoe ze het gekregen heeft.
Vriendinnen en collega's zijn allemaal negatief getest. :X
De kapper. Dat bleek bij twee vrienden (onafhankelijk van elkaar) uiteindelijk de bron te zijn.. :o
  woensdag 7 juli 2021 @ 20:36:03 #139
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200255520
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:15 schreef exode het volgende:

[..]

Ik kijk altijd hier: https://coronavirus.data.gov.uk/
Daar kan je, omdat de grafieken boven elkaar staan, goed zien dat de opnames inderdaad wel iets oplopen, maar lang niet zo hard als de besmettingen.
KuikenGuppy
pi_200255583
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:36 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik kijk altijd hier: https://coronavirus.data.gov.uk/
Daar kan je, omdat de grafieken boven elkaar staan, goed zien dat de opnames inderdaad wel iets oplopen, maar lang niet zo hard als de besmettingen.
Ik hoop dat de volledige opening op 19 juli in de UK het niet nog erger maakt.

De lijn vlakte af en gaat nu weer geleidelijk omhoog. Zoals elke golf begon.

Ik las trouwens ook dat er in Engeland Long Covid klinieken zijn, ook voor kinderen. Dat mogen ze hier ook wel eens gaan optuigen.
pi_200255737
Waarom moeten dat per se aparte klinieken zijn? En waar dan, met welke specialismen, waar halen we die vandaan en wat is het doel van zo'n kliniek? Voorlichting, diagnostiek, revalidatie?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_200255899
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:52 schreef Clubsoda het volgende:
Waarom moeten dat per se aparte klinieken zijn? En waar dan, met welke specialismen, waar halen we die vandaan en wat is het doel van zo'n kliniek? Voorlichting, diagnostiek, revalidatie?
Van mij hoeven het geen klinieken te zijn, wel gespecialiseerde nazorg. Ik heb dat ook gemist.
pi_200256047
Gespecialiseerde zorg voor een ziekte die we pas een jaar kennen is best veel gevraagd natuurlijk. Er wordt aan alle kanten onderzoek gedaan en in mijn beleving worden mensen zo goed mogelijk gezien in de bestaande zorglijnen. Maar waar zat het probleem bij jou? De verwijzing van je huisarts naar een specialist? Wat die specialist vervolgens oppakte?
pi_200256141
Ik heb drie (!) post-covidverwijzingen op de wachtlijst staan. Dat vind ik heel veel. Ik denk persoonlijk dat we eerder op moeten passen dat long covid niet uitdraait op een 'modeziekte', waar mensen onnodig lang aan lijden en we post-pandemie per ongeluk een enorme SOLK-populatie uit de grond hebben gestampt. Dit verwoord ik misschien wat bot, ik heb eigenlijk wel een vrij genuanceerde mening hierover ;) Maar ik vind het een heel precair evenwicht tussen goede zorg bieden en mensen niet zieker maken dan ze zijn.
pi_200256180
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:05 schreef Clubsoda het volgende:
Gespecialiseerde zorg voor een ziekte die we pas een jaar kennen is best veel gevraagd natuurlijk. Er wordt aan alle kanten onderzoek gedaan en in mijn beleving worden mensen zo goed mogelijk gezien in de bestaande zorglijnen. Maar waar zat het probleem bij jou? De verwijzing van je huisarts naar een specialist? Wat die specialist vervolgens oppakte?
Dat is wel een heel lang en persoonlijk verhaal voor hier. Kortgezegd liep ik en anderen om me heen tegen de muren tussen specialisten op.
Juist een situatie als deze is samenwerken key. Ik verwijt niemand iets overigens.
Waarom geen samenwerking optuigen, noem het een kliniek, noem het een speciaal spreekuur. Veel klachten blijven nu onderbelicht.
pi_200256247
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 21:11 schreef exode het volgende:

[..]

Dat is wel een heel lang en persoonlijk verhaal voor hier. Kortgezegd liep ik en anderen om me heen tegen de muren tussen specialisten op.
Juist een situatie als deze is samenwerken key. Ik verwijt niemand iets overigens.
Waarom geen samenwerking optuigen, noem het een kliniek, noem het een speciaal spreekuur. Veel klachten blijven nu onderbelicht.
Dat begrijp ik, en dat is heel naar. Ik ben enorm voor multidisciplinaire spreekuren :Y Maar het is op deze korte temijn best moeilijk om te bepalen wie dat dan moeten verzorgen en wat je wilt bereiken.

Ik realiseer me ook wel dat ik alleen de mensen tegenkom die hun weg wel gevonden hebben in de zorg, dus dat vertekent ook wel wat.
pi_200257646
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 19:53 schreef Declan-Harp het volgende:
Eerste uitnodiging bevolkingsonderzoek binnen :o Wat voel ik me opeens volwassen..
Heb jij hem al @:Vaiana ?
Ja! Alleen volgens de folder mag ik dus niet omdat ik zwanger ben. :{w

Ik wil eigenlijk bellen om te vragen of ik niet alsnog mag, maar dat heb ik nog niet daadwerkelijk gedaan. Voelde me ook opeens wel echt een 30-er. _O-
  woensdag 7 juli 2021 @ 22:04:44 #148
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200257745
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 13:29 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd! Hoop dat je toch een fijne dag hebt gehad ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_200257808
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 22:01 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk bellen om te vragen of ik niet alsnog mag, maar dat heb ik nog niet daadwerkelijk gedaan. Voelde me ook opeens wel echt een 30-er. _O-
Oh jaaa, gefeliciteerd!! *O*
Dan mag je binnenkort alsnog met je benen wijd ;)
pi_200258123
Ik kijk op NPO2 de docu 'goede moeders'. Wat een horror, onterechte uithuisplaatsingen en zelfs een vrouw die zonder dat ze het wilde de prikpil toegediend heeft gekregen. Wat een heftigheid. ;( :'(
  woensdag 7 juli 2021 @ 22:18:24 #151
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200258171
MaJo gefeliciteerd met je verjaardag!
pi_200258281
Gefeliciteerd MaJo!
  woensdag 7 juli 2021 @ 22:25:10 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200258386
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:27 schreef Limone het volgende:

[..]

De kapper. Dat bleek bij twee vrienden (onafhankelijk van elkaar) uiteindelijk de bron te zijn.. :o
Daar heeft mijn zusje het vorig jaar waarschijnlijk gekregen, niet dat ooit bevestigd werd dat ze het gehad had, want er werd pas getest als je op de IC lag, maar dat werd dus haar partner.
Ze dachten een verkoudheidje (zus) en griepje (partner) volgens het schema wat je er toen voor had... niet dus :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 7 juli 2021 @ 22:26:01 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200258405
MaJo gefeliciteerd! *O* *O* :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juli 2021 @ 22:32:58 #155
100412 mefke79
komt goed!
pi_200258633
In het ziekenhuis hier hebben ze al een gecombineerde nazorg poli met de sportarts, longarts en fysio. Voor ons was het krijgen van het etiket 'gevolg van covid' verzekeringstechnisch het lastigst. Mijn man is nooit getest, dat deden ze maart vorig jaar niet en de antistoffen leverde in december niks op. Toch weten we ongeveer zeker dat ie het gehad heeft. De behandeling bestond uit het opnieuw leren anders te ademen bij inspanning, dat automatisme was weg. Dat is nu wel ongeveer weer normaal dankzij fysiotherapie en training. Maar er blijven momenten dat ademen misgaat, laatst bij de koorts na de prik bijvoorbeeld. En ook concentratie is niet wat het was en er zijn soms ineens dagen dat letterlijk alles teveel is. Het vraagt ook mentaal veel, hij voelde zich ineens een opa.
Dus ja, ik denk dat een gecombineerde aanpak slim en verstandig is en dat daar verschillende disciplines bij betrokken kunnen worden, ook voor de lichte gevallen waar dus een vrij forse nasleep bij is. En dat is gelukkig lang niet altijd nodig. Maar alleen al erkenning en tips is fijn.
pi_200259036
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 22:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daar heeft mijn zusje het vorig jaar waarschijnlijk gekregen, niet dat ooit bevestigd werd dat ze het gehad had, want er werd pas getest als je op de IC lag, maar dat werd dus haar partner.
Ze dachten een verkoudheidje (zus) en griepje (partner) volgens het schema wat je er toen voor had... niet dus :{
Ach. Ik had dat inderdaad vorig jaar wel meegekregen, niet te bevatten.
  Moderator woensdag 7 juli 2021 @ 22:53:16 #157
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200259240
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 19:53 schreef Declan-Harp het volgende:
Heb jij hem al @:Vaiana ?
Ik weet nog toen ik 30 was dat ik op 1 dag die uitnodiging binnen kreeg, een brief dat mijn verzekering duurder ging worden gezien mijn leeftijd en ik mijn eerste grijze haar vond. Dat vond ik een beetje te confronterend allemaal _O- Bizar dat dit vandaag alweer 9 jaar geleden is :o

quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:15 schreef exode het volgende:

[..]

Hmmm dan loop ik, en die vriend, toch achter helaas. Hopelijk blijft het beperkt!

quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 22:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Hoop dat je toch een fijne dag hebt gehad ^O^
Dank je! Ja uiteindelijk nog best een jarig gevoel. Meerdere bezoekers gehad, taart gegeten en cadeaus gekregen. Dat draagt goed bij aan een jarig gevoel O+ Ik zag er van tevoren wel tegenop want best down de laatste tijd maar het was een goede dag :)

@Vaiana & @Declan-Harp ook recent jarig geweest?
  woensdag 7 juli 2021 @ 23:00:01 #158
100412 mefke79
komt goed!
pi_200259430
MaJo gefeliciteerd!

Mijn man is net toch maar naar 1 van de klussende buren gelopen, half elf en sleuven hakken |:(
Die beste klusser verstond em in eerste instantie niet want ja herrie. Euh tja, dat was nou net het probleem. Zij snapten het probleem niet, maar stopten gelukkig wel met de herrie.
pi_200259660
@MaJo Gefeliciteerd!! Dat klinkt als een fijne dag. O+

Haha, dat is wel heel veel in 1 dag idd. _O- Ja ik was 8 mei jarig, dus vrij recent idd.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 22:06 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Oh jaaa, gefeliciteerd!! *O*
Dan mag je binnenkort alsnog met je benen wijd ;)
Ach ja, dat scheelt ook weer. :+ Dankjewel, volgende week ein-de-lijk de eerste echo, haha.
  Moderator woensdag 7 juli 2021 @ 23:27:00 #160
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200260302
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 23:00 schreef mefke79 het volgende:
MaJo gefeliciteerd!

Mijn man is net toch maar naar 1 van de klussende buren gelopen, half elf en sleuven hakken |:(
Die beste klusser verstond em in eerste instantie niet want ja herrie. Euh tja, dat was nou net het probleem. Zij snapten het probleem niet, maar stopten gelukkig wel met de herrie.
Dank je!

Haha mooi wel dat ze hem eerst niet verstonden, heb je meteen je punt gemaakt _O- Aso ook om zo laat nog te klussen!

quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 23:07 schreef Vaiana het volgende:
@:MaJo Gefeliciteerd!! Dat klinkt als een fijne dag. O+

Haha, dat is wel heel veel in 1 dag idd. _O- Ja ik was 8 mei jarig, dus vrij recent idd.
[..]

Ach ja, dat scheelt ook weer. :+ Dankjewel, volgende week ein-de-lijk de eerste echo, haha.
Dank je!

Dan alsnog een zeer verlate felicitatie ;) :*
pi_200262404
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 22:01 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ik kreeg de oproep ook toen ik zwanger was, ik heb toen met de assistente van de huisarts gebeld en we hebben afgesproken om het erna te doen.

@MaJo nog gefeliciteerd!
pi_200262662
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 23:00 schreef mefke79 het volgende:
MaJo gefeliciteerd!

Beetje jammer dat ze zelf het probleem niet zagen |:(. Dat zijn toch geen tijden voor dat soort werkzaamheden?? :X
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_200262689
Zij die met het hele gezin thuiszitten omdat de jongste koorts heeft en hoest, groeten u.
Zij die het echt helemaal zat zijn en de groeiende cijfers er niet bij konden gebruiken, groeten u.
Zij die Hugo de Jonge horen zeggen dat ze het OMT om spoedadvies gaan vragen maar geen extra maatregelen zullen nemen, vloeken om zoveel onnozelheid.

Echt klaar ermee. Pffff.
pi_200263030
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 08:45 schreef exode het volgende:
Zij die met het hele gezin thuiszitten omdat de jongste koorts heeft en hoest, groeten u.
Zij die het echt helemaal zat zijn en de groeiende cijfers er niet bij konden gebruiken, groeten u.
Zij die Hugo de Jonge horen zeggen dat ze het OMT om spoedadvies gaan vragen maar geen extra maatregelen zullen nemen, vloeken om zoveel onnozelheid.

Echt klaar ermee. Pffff.
Koffie? c_/

Ja, het zou zomaar maandag kunnen zijn. Balen allemaal!
  donderdag 8 juli 2021 @ 09:54:50 #165
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200263438
quote:

Echt klaar ermee. Pffff.
Koffie?

Wij hadden het hele weekend een om het uur een spuitluier producerende baby, zaten vervolgens de afgelopen drie dagen twee keer bij de kinderarts met een volledig uitgedroogde peuter van het continu kotsen en niet drinken. Ik heb nog nooit zo veel beddengoed gewassen in een week. En dan is dit ook nog eens mijn eerste werkweek na m'n verlof en moet er dus ook nog gekolfd worden en zei mijn baas 'dat haar werk er vroeger geen last van had dat ze borstvoeding gaf' toen ik aangaf m'n kolftijd in m'n agenda geblokt te hebben. Ik ben eventjes op geloof ik...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_200263498
quote:

Echt klaar ermee. Pffff.
Ah neeeeee en je had vandaag je vrije dag gepland :'(. Wat onwijs superkut.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_200263732
@Tink89 wat een onstuimige start... :*

@exode, beterschap! En dat op je geplande vrije dag... :{

Ik zie net dat 2007 ook afspraak kan maken voor vaccinatie. Alleen online kom ik er niet en de brief komt vrijdag pas, weet iemand het telefoonnummer toevallig? Ik heb mijn uitnodigingsbrief weggemikt toen de eerste prik er in zat ;).
pi_200263875
Ja, die vrije dag heb ik ingetrokken ;( Zit nu boven te werken. Vanmiddag stop ik wel wat eerder, want verloofde moet ook nog wat dingen doen.
Morgen zitten we natuurlijk nog thuis want de koorts is dan nog niet 24 uur weg (is er nu ook nog), dus de klas van verloofde heeft lang weekend.
pi_200263919
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 09:54 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Koffie?

Wij hadden het hele weekend een om het uur een spuitluier producerende baby, zaten vervolgens de afgelopen drie dagen twee keer bij de kinderarts met een volledig uitgedroogde peuter van het continu kotsen en niet drinken. Ik heb nog nooit zo veel beddengoed gewassen in een week. En dan is dit ook nog eens mijn eerste werkweek na m'n verlof en moet er dus ook nog gekolfd worden en zei mijn baas 'dat haar werk er vroeger geen last van had dat ze borstvoeding gaf' toen ik aangaf m'n kolftijd in m'n agenda geblokt te hebben. Ik ben eventjes op geloof ik...
Ach Tink, wat een rotstart zo. Wat een nare opmerking van je baas. Jaloers ofzo dat jij wél weet hoe je prioriteiten moet stellen? Hoe is het nu met peuter? :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 8 juli 2021 @ 10:32:15 #170
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200263951
twitter
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:17 schreef Nijna het volgende:
@:Tink89 wat een onstuimige start... :*

@:Exode, beterschap! En dat op je geplande vrije dag... :{

Ik zie net dat 2007 ook afspraak kan maken voor vaccinatie. Alleen online kom ik er niet en de brief komt vrijdag pas, weet iemand het telefoonnummer toevallig? Ik heb mijn uitnodigingsbrief weggemikt toen de eerste prik er in zat ;).
pi_200263978
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:32 schreef amaranta het volgende:
[ twitter ]
[..]

Tnx, nu lukt het online ook trouwens ;)
  donderdag 8 juli 2021 @ 10:37:16 #172
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200264000
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:35 schreef Nijna het volgende:

[..]

Tnx, nu lukt het online ook trouwens ;)
Mijn man vindt het niet nodig dat onze 2007 vaccineert.
Hij heeft hem zelf overigens wel. Hoe overtuig ik hem?
Zelf wilde ze wel. Maar nu wil ze loyaal naar beide haar ouders zijn… en als de ene het wel wil en van de ander hoeft het niet…

:(
  donderdag 8 juli 2021 @ 10:40:18 #173
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200264035
quote:

[..]

Koffie?

Ik heb momenteel twee collega’s die kolven. Van een weet ik niet hoe ze dit geregeld heeft want zij werkt op de dagen dat ik er niet ben.
Bij de andere moet ik de klas overnemen terwijl zij kolft. En mijn klas blijft achter met onze stagiaire.

Super fijn voor haar dat het kan. Toen ik moest kolven deed dat in de pauze. Met een deur die, ondanks dat hij op slot kon, steeds open werd gedaan…Er werd ook niet echt tijd voor mij vrij geroosterd.
  donderdag 8 juli 2021 @ 10:41:09 #174
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200264044
quote:

Echt klaar ermee. Pffff.
Ik sluit aan op de laatste 2 punten
  donderdag 8 juli 2021 @ 10:41:37 #175
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200264052
Staakt bij jullie de kinderopvang ook?
pi_200264102
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Zelf wilde ze wel. Maar nu wil ze loyaal naar beide haar ouders zijn… en als de ene het wel wil en van de ander hoeft het niet…

Geen idee hoe je hem overtuigen kan...
Waarom wil hij het niet?

Kan je dochter vertellen wat ze zelf wil, als de mening van jullie niks uitmaakt?

Mijn man is overtuigder dan ikzelf ;). En kind zelf wil liefst geen prik, maar begrijpt het nut wel, dus met frisse tegenzin zeg maar.
Dit weekend mag ze de eerste en een week voordat school weer begint nummer 2.

Jongste is voorlopig nog niet aan de beurt, zag dat ze tot eind juni 2009 uitnodigen eerst. En ze is daar net na geboren ;).
pi_200264120
Onze 2007 wil geen prik. Ik laat het nog even gaan. Alle kwetsbaren om ons heen zijn al geprikt, dus voel niet de drang om hem om te praten. Misschien als hij hoort dat zijn vrienden gaan, of de cijfers heel raar gaan lopen, dat hij dan wel gaat.

@Tink89, heftige start zo zeg. Dat je eigenlijk al weer toe bent aan een week vakantie :X

@exode, de cijfers gaan niet echt lekker. Vooral die groep 20-29 gaan los. Die gaan voor de natuurlijke immuniteit |:(
Ben nu blij dat ik niet in een grote studentenstad woon.
  donderdag 8 juli 2021 @ 10:57:05 #178
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200264244
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:30 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ach Tink, wat een rotstart zo. Wat een nare opmerking van je baas. Jaloers ofzo dat jij wél weet hoe je prioriteiten moet stellen? Hoe is het nu met peuter? :*
Ze bedoelde het ongetwijfeld niet verkeerd, de opmerking kwam ook heel en passant. Ze is verder echt een schat en heeft twee keer 9 maanden fulltime gekolfd. Ik snapte hem daarom ook echt even niet... Maar goed, jammer dan. Ik heb recht om te voeden/kolven en blijf dat gewoon doen. Punt.

En de oudste is weer redelijk opgeknapt. Ze was echt, echt sneu...ik maak me al maanden vooral druk om de baby en ineens was zij weer heel klein en kwetsbaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 8 juli 2021 @ 11:00:18 #179
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200264279
Je praat hier altijd super liefdevol over je prul Tink89. Ik geloof niet dat je haar tekort hebt gedaan hoor.
pi_200264405
Jeetje, dat is ook balen Tink!

Mijn verloofde kolfde op de wc en dan maar hopen dat er even iemand voor haar klas kon staan.

Hier staakt BSO en KDV niet Amaranta, maar goed dat zou voor ons nu niet uitgemaakt hebben. Heb wel een leuke discussie met BSO gehad gisteren. Wij hebben BSO min de schoolvakanties. Meestal gaat B 2 of 3 dagen naar de vakantie BSO en nemen we die apart af. Nu hadden wij echt een shitload aan uren openstaan van alle afmeldingen van B de afgelopen maanden. Veel meer dan die 2 a 3 dagen. Die mocht ik niet inzetten voor de vakantie BSO. Echt ik snap het he, regels en het staat vast in het contract maar kom op zeg. Zij verzorgen ook de TSO en tijdens de eerste lockdown hebben we daar ¤0 van teruggehad want dat viel buiten de regeling. Het was dus nogal opgestapeld zeg maar. Denk even mee.

Eind goed, al goed, we mogen hem 2 dagen brengen zonder dat ze daar apart voor factureren. En natuurlijk gaat het ook om geld, maar het voelde heel vervelend om echt tientallen uren te laten vervallen en dan 2 dagen te betalen.
pi_200264572
Dat is ook vervelend exode! En inderdaad, er zullen best regels voor zijn maar het is ook wel fijn als er gewoon een beetje meegedacht wordt.

Wij hebben een kolfruimte in de kelder, met wastafel en relaxstoel die van binnenuit op slot te draaien is. Ding is al in jaren niet gebruikt als kolfruimte (wel door mijn zus die dezelfde werkgever heeft als stilteruimte wanneer ze even rust nodig had). Ik vind het soort van leuk dat ik hem over een tijd in ere mag gaan herstellen. _O-
pi_200264580
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:57 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ze bedoelde het ongetwijfeld niet verkeerd, de opmerking kwam ook heel en passant. Ze is verder echt een schat en heeft twee keer 9 maanden fulltime gekolfd. Ik snapte hem daarom ook echt even niet... Maar goed, jammer dan. Ik heb recht om te voeden/kolven en blijf dat gewoon doen. Punt.

En de oudste is weer redelijk opgeknapt. Ze was echt, echt sneu...ik maak me al maanden vooral druk om de baby en ineens was zij weer heel klein en kwetsbaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is ook wel heel veel zo achter elkaar.
En tijd met haar alleen hoeft niet gelijk een dag te zijn, een verhaaltje voor het slapen gaan of een keer een spelletje doen is ook aandacht :* wees niet te streng voor jezelf Tink, dit is ook een kwestie van je weg vinden nu weer :*
pi_200264593
Tink, heb je iemand die op de baby zou kunnen oppassen (en waar jij een gerust gevoel bij hebt) zodat je wat tijd/een uitje alleen met je oudste kan plannen?
pi_200264722
quote:

[..]

SPOILER
Gelukkig gaat het weer een beetje. Het zijn hectische maanden geweest voor jullie inderdaad. Er komen vast weer meer momenten om met haar samen iets te doen als je weer een beetje in het ritme komt. Voor nu is het inderdaad al fijn om samen een boekje te lezen, even samen met een bal naar buiten. 15 minuutjes samen lol maken kan écht al een verschil maken! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 8 juli 2021 @ 11:32:43 #185
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200264819
Txs lieverds, dat helpt enorm!

En ja, ik doe altijd wel een verhaaltje voor het slapen gaan (we hebben Boer Boris nu zo'n beetje wel uit) en we knuffelen ook wel enzo. Het is een goed idee om lekker even met haar te gaan fietsen ofzo. Net na een voeding moet dat best een keer kunnen. Of even stoepkrijten. Ik ga er tijd voor maken :D
pi_200264942
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 11:32 schreef Tink89 het volgende:

En ja, ik doe altijd wel een verhaaltje voor het slapen gaan (we hebben Boer Boris nu zo'n beetje wel uit) en we knuffelen ook wel enzo. Het is een goed idee om lekker even met haar te gaan fietsen ofzo. Net na een voeding moet dat best een keer kunnen. Of even stoepkrijten. Ik ga er tijd voor maken :D
En probeer dan ook een beetje tijd voor jezelf te maken :* je doet het goed O+
pi_200264973
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 11:32 schreef Tink89 het volgende:

Tink, ik wil me er niet ongevraagd mee bemoeien of pretenderen dat het hier perfect gaat maar:
Ik las op Fok destijds (geen idee meer wie het schreef) om soms bewust aandacht te geven aan de oudste als de jongste eigenlijk ook wat wil. Bij ons: als ik bezig was met B en Juul ging huilen dat ik dan expres hardop zei 'Even wachten Juul, ik ben even met B bezig.' Juul als mini baby snapte daar geen ruk van, maar B wel en die vond dat echt fijn merkte ik. In zijn hoofd ging de baby altijd voor en dat vond hij echt lastig.

En inderdaad samen een boekje, zo waardevol! Echte aandacht O+
  donderdag 8 juli 2021 @ 11:50:37 #188
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200265057
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 11:07 schreef exode het volgende:
Jeetje, dat is ook balen Tink!

Mijn verloofde kolfde op de wc en dan maar hopen dat er even iemand voor haar klas kon staan.

Hier staakt BSO en KDV niet Amaranta, maar goed dat zou voor ons nu niet uitgemaakt hebben. Heb wel een leuke discussie met BSO gehad gisteren. Wij hebben BSO min de schoolvakanties. Meestal gaat B 2 of 3 dagen naar de vakantie BSO en nemen we die apart af. Nu hadden wij echt een shitload aan uren openstaan van alle afmeldingen van B de afgelopen maanden. Veel meer dan die 2 a 3 dagen. Die mocht ik niet inzetten voor de vakantie BSO. Echt ik snap het he, regels en het staat vast in het contract maar kom op zeg. Zij verzorgen ook de TSO en tijdens de eerste lockdown hebben we daar ¤0 van teruggehad want dat viel buiten de regeling. Het was dus nogal opgestapeld zeg maar. Denk even mee.

Eind goed, al goed, we mogen hem 2 dagen brengen zonder dat ze daar apart voor factureren. En natuurlijk gaat het ook om geld, maar het voelde heel vervelend om echt tientallen uren te laten vervallen en dan 2 dagen te betalen.
Ik zou daar ook behoorlijk van over de flos zijn
  donderdag 8 juli 2021 @ 12:04:21 #189
149959 SQ
snelle trees
pi_200265292
Ik heb nooit meer hele dagen / dagdelen / uren alleen 1:1 aandacht voor 1 kind hoor. Ik denk ook niet dat de oplossing persé zit in dagen vrijmaken, maar vooral jezelf er niet zo schuldig om voelen.

Vroegah, toen ik een kind was van een thuisblijfmoeder, had ik zelden 1:1 aandacht van mijn ouders. Er waren nu eenmaal meerdere kinderen. En met een baan er bij is het helemaal een illusie om te denken dat je elk kind continu quality time kunt / moet bieden.
Het goede nieuws: ze raken er niet door beschadigd ;)
Koester inderdaad de momenten die er wel zijn, want zoals ik het lees zijn die er echt wel veel, en probeer geen onrealistisch beeld na te streven van hoe het zou moeten zijn. Want in de realiteit past dat eenvoudigweg niet. :*
disclaimer
  donderdag 8 juli 2021 @ 12:07:06 #190
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200265333
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 12:04 schreef SQ het volgende:
Ik heb nooit meer hele dagen / dagdelen / uren alleen 1:1 aandacht voor 1 kind hoor. Ik denk ook niet dat de oplossing persé zit in dagen vrijmaken, maar vooral jezelf er niet zo schuldig om voelen.

Vroegah, toen ik een kind was van een thuisblijfmoeder, had ik zelden 1:1 aandacht van mijn ouders. Er waren nu eenmaal meerdere kinderen. En met een baan er bij is het helemaal een illusie om te denken dat je elk kind continu quality time kunt / moet bieden.
Het goede nieuws: ze raken er niet door beschadigd ;)
Koester inderdaad de momenten die er wel zijn, want zoals ik het lees zijn die er echt wel veel, en probeer geen onrealistisch beeld na te streven van hoe het zou moeten zijn. Want in de realiteit past dat eenvoudigweg niet. :*
Hoe gaat het met je arm?
  donderdag 8 juli 2021 @ 12:08:02 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_200265342
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 12:07 schreef amaranta het volgende:

[..]

Hoe gaat het met je arm?
Lam
disclaimer
  donderdag 8 juli 2021 @ 12:15:53 #192
176471 oh-oh
pi_200265470
Ik kan me oprecht niet herinneren dat een van mijn ouders doelbewust dingen met ons apart deed, maar ik heb daar nooit bij stilgestaan dat dat gek zou zijn, we deden altijd wel wat met elkaar, dat was dikke prima.
Zelfs zwemles en sport ( turnen en later karate ) deden mijn zusje en ik samen zolang we gebracht en gehaald moesten worden, want mijn ouders waren praktisch ingesteld haha.
Mijn broertje heeft veel quality time gehad want wij waren al vrij snel het huis uit ( ik toen ie zes was en mijn zus een jaar later ) die zegt wel eens dat ie dat juist stom vindt dat hij nooit echt dat gezinsgedoetje heeft gehad. Ter compensatie sleepten wij hem dus allemaal overal wel mee naartoe dus het had voor hem zeker ook zijn voordelen. Dus maak het jezelf niet onnodig moeilijk zou ik denken maar ja.
( Groucho Marx )
pi_200265787
Ik doe wel heel bewust dingen apart met alle kinderen. Dat zijn over het algemeen geen complete dagen weg hoor, maar juist kleine dingen zoals een stuk wandelen/fietsen/skaten, een ijsje kopen, winkelen, op de koffie bij opa, maar ook samen lezen. Gewoon even een halfuurtje tot een uurtje aandacht voor één kind, ik geniet er enorm van. Ik heb oprecht ook altijd fijne gesprekken met ze tijdens deze één op één momentjes. O+
  donderdag 8 juli 2021 @ 12:40:51 #194
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_200265830
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat een lastige situatie! Misschien nog eens rustig samen met haar de voor en nadelen op een rij zetten en dan een keuze maken? Het hoeft misschien ook niet onmiddellijk.

Hier hebben de kinderen nu allebei hun eerste prik gehad. Ik vind het toch wel een geruststellend idee, met al die oplopende besmettingen, dat zij daar dan in elk geval minder aan bijdragen. Dus hoera! *O* :)
in de haak.
  donderdag 8 juli 2021 @ 12:42:52 #195
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_200265861
quote:

[..]

Koffie?

Heftig! Sterkte met de zieke peuter, en wat een stomme opmerking van je baas zeg.
in de haak.
pi_200267035
Ik wilde laatst samen met mijn zoon in de stad gaan lunchen terwijl Z. haar dansfilm ging maken met de dansschool.
Maar op het moment dat we willen vertrekken, stond ineens mijn man al voor de deur dus hoefde A. niet mee.
Hij ging liever PlayStation spelen dan met mij lekker lunchen. :{w

Get out, then. ;(

Deze week vakantie en toch lekker de kinderen bij mijn moeder. Even een half dagje voor mezelf.

Plannen: werken aan het cadeau voor mijn pa en ma en dan in de stad lunchen.

Uitvoering: 1,5 uur gewerkt aan het cadeau, op de bank ruim een uur geslapen en nu is het de moeite niet meer naar de stad te gaan. :')

Over 1,5 uur worden de kinderen weer thuisgebracht nu heb ik nog niet gegeten. :P
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:05:51 #197
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_200267262
Nou dan heb je 1,5 uur om lekker uitgebreid te lunchen, vencodark. :)
in de haak.
pi_200267399
quote:

[..]

SPOILER
Over je spoiler, ik heb dat ook gehad met mijn oudste toen Kevin een baby was. En Kevin was een hele makkelijke baby, maar toch ben je daar veel tijd mee kwijt. Willem heeft mij echt een paar maanden niet lief gevonden. Ik was die vervelende huisgenoot die altijd met de baby rond liep. En toen Kevin ongeveer 9 maanden was gingen wij op vakantie en toen was het meteen weer helemaal aan tussen ons (en nu wil ik weer dat ie ooit z’n papa kiest om iets te doen of aan te hangen ipv alleen MAMA!!!! te gillen). Jij bent haar mama en dat blijft zo O+

Mijn leidinggevende heeft laatst toegegeven dat ze stiekem powernaps deed op kantoor toen haar kinderen klein waren :D
pi_200267438
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 12:04 schreef SQ het volgende:

De oplossing voor bijna alle (opvoeding gerelateerde) problemen.. :Y)
pi_200267460
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:05 schreef trui het volgende:
Nou dan heb je 1,5 uur om lekker uitgebreid te lunchen, vencodark. :)
True. Ik wilde in de stad een pannenkoek spek halen. :9
Maar eer ik daar ben en weer terug, is het toch een beetje vlug-vlug.
Dus besloten thuis gewoon brood met kroket te eten. :9
En de rest van de tijd voor me uit te staren. :P
pi_200268945
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_200269055
80% van de besmettingen in de groep 10-29. Stelletje feestvierders. Hopelijk blijven de ziekenhuiscijfers wel stabiel.
pi_200269229
Nou ja, dat lijkt me de clubs etc dicht, ongelooflijk dit.
  donderdag 8 juli 2021 @ 16:15:22 #204
244125 laziness
pi_200269347
Clubs dicht en geen evenementen meer zeggen de bronnen.
pi_200269896
Die maatregelen kan ik alleen maar achter staan :Y. Het was sowieso absurd dat alle maatregelen tegelijk werden afgeschaft. Maar ik wil zo graag op vakantie... Ik heb steeds een slag om de arm gehouden, maar de laatste weken had ik echt goede hoop. Ik ben er nu echt even verdrietig door, ik zie niet hoe we nog kunnen zorgen dat er geen code rood komt met een nieuwe quarantaineplicht.

We hebben ons steeds aan alle maatregelen gehouden, maanden mijn schoonouders niet gezien, we hebben totaal geen behoefte aan feesten of uitgebreide verjaardagen. Alleen die vakantie, daar kijken we allemaal zó naar uit.

En ja, ik weet het, er zijn ergere dingen. Het was een risico om onze vakantie door te schuiven naar dit jaar, en dat hebben we bewust genomen. We hadden ook weer voor NL kunnen kiezen, dan waren we onze aanbetaling voor de camping kwijt geweest, maar dat was wel te overzien.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 8 juli 2021 @ 16:43:12 #206
244125 laziness
pi_200270009
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:38 schreef Phaidra het volgende:
Die maatregelen kan ik alleen maar achter staan :Y. Het was sowieso absurd dat alle maatregelen tegelijk werden afgeschaft. Maar ik wil zo graag op vakantie... Ik heb steeds een slag om de arm gehouden, maar de laatste weken had ik echt goede hoop. Ik ben er nu echt even verdrietig door, ik zie niet hoe we nog kunnen zorgen dat er geen code rood komt met een nieuwe quarantaineplicht.

We hebben ons steeds aan alle maatregelen gehouden, maanden mijn schoonouders niet gezien, we hebben totaal geen behoefte aan feesten of uitgebreide verjaardagen. Alleen die vakantie, daar kijken we allemaal zó naar uit.

En ja, ik weet het, er zijn ergere dingen. Het was een risico om onze vakantie door te schuiven naar dit jaar, en dat hebben we bewust genomen. We hadden ook weer voor NL kunnen kiezen, dan waren we onze aanbetaling voor de camping kwijt geweest, maar dat was wel te overzien.
Waar ga je heen? Want we zijn nog helemaal niet zo lang van rood af en toen hadden ook niet alle landen een quarantaine plicht.
pi_200270049
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:43 schreef laziness het volgende:

[..]

Waar ga je heen? Want we zijn nog helemaal niet zo lang van rood af en toen hadden ook niet alle landen een quarantaine plicht.
Frankrijk. Maar los van de quarantaineplicht speelt ook mee dat als het advies weer wordt 'alleen noodzakelijke reizen' dat we verzekeringstechnisch gewoon geen risico willen nemen. De leasemaatschappij vindt dat niet zo grappig en de reisverzekering ook niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_200270112
Wij wilden toch wel erg graag onze familie in Portugal weer zien... maar als het zo doorgaat, wordt dat behoorlijk lastig :'(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_200270117
Het stijgt wel hard he... 5000 positief nu...

Ik hoop voor de mensen die op vakantie willen dat dat wel door kan gaan.
Ik ben wel blij dat wij hebben besloten om thuis te blijven...
Ben met de meiden verf gaan halen voor hun kamers, we moeten eerst een laag primer om de huidige kleur te verdoezelen.... het lijkt er toch eindelijk van te gaan komen.
Het grappige is dat de jongste al maanden een kleur had uitgezocht en nu aan het twijfelen geslagen is...
Blauw, paars of turquoise. En de oudste wil geel, maar daar hadden ze heel wat variatie in, dus ze heeft wat staaltjes meegenomen
pi_200270127
Wat een gedoe weer. Die onzekerheid…

Wanneer zou je gaan Phaidra?
pi_200270160
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:49 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat een gedoe weer. Die onzekerheid…

Wanneer zou je gaan Phaidra?
25 juli. We zijn ook nog niet volledig gevaccineerd als we gaan, dus daar kunnen we ook niet van profiteren.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 8 juli 2021 @ 16:53:12 #212
244125 laziness
pi_200270192
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:45 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Frankrijk. Maar los van de quarantaineplicht speelt ook mee dat als het advies weer wordt 'alleen noodzakelijke reizen' dat we verzekeringstechnisch gewoon geen risico willen nemen. De leasemaatschappij vindt dat niet zo grappig en de reisverzekering ook niet.
Frankrijk had geen quarantaineplicht toen we nog rood waren volgens mij. Zolang Frankrijk ons niet op oranje zet zullen wij dat met hen ook niet doen.
Wij gaan ook naar Frankrijk. Ik blijf positief omdat dat veel beter is voor mijn geestelijk gestel. Wij gaan rond dezelfde periode als jullie. Wel gevaccineerd al.

Overigens hebben we een prive huis met zwembad in the middle of nowhere. Ik geloof dat ik liever daar in quarantaine zit dan hier in de drukke randstad.
pi_200270199
Die Corona-achtbaan blijft maar duren. :') :r
pi_200270736
Volgens mij maakt het voor Zweden niet veel uit als Nederland op rood gaat. Ik vraag me echter wel af of ik 14 uur op die boot wil zitten met honderden andere mensen. Voor Denemarken zijn we wel screwed denk ik.

Dus ja ik baal.
pi_200270852
Disclaimer: ik schop vast tegen wat schenen nu, maar toch *) :@

Ik vind het wel licht storend dat jongeren nu ineens ‘de schuld’ krijgen. De clubs gingen open met testen voor toegang. Ze deden een test en gingen op stap. Als ik nu 17 was geweest had ik 4 dagen per week in de kroeg gestaan.
Daarbij is het ook vanuit de overheid gokken. We kunnen het zwabberbeleid noemen, maar die mensen proberen het ook maar goed te doen. Schipperen tussen wat de bevolking wil, wat ondernemers nog kunnen dragen en wat goed is voor de volksgezondheid.
Hugo de Jonge krijgt het allemaal voor zijn kiezen, terwijl hij gewoon het gezicht is van een veel grotere groep met beleidsmakers die allemaal het beste met iedereen voor hebben.

En ik vind het nogal hypocriet om anderen de schuld te geven terwijl ze dingen doen die volgens de maatregelen (of juist de niet-maatregelen) mogen, omdat ze nu zelf niet meer naar het buitenland op vakantie kunnen misschien. Uiteindelijk zijn het gewoon luxeproblemen voor iedereen.

Vooropgesteld dat ik ook echt gruwelijk zou balen als we niet op vakantie kunnen. Ik wil gewoon weg. Mijn schoonouders zitten al in Hongarije nu en zouden we anders tot september niet meer zien. En ik wil ook gewoon daar in de tuin bij het zwembad liggen.
Maar ik geloof niet dat het de schuld is van een ander, meer een verdomd vervelende omstandigheid waar we mee te dealen hebben.
pi_200270901
Ik vind het ook niet per se dat het de schuld is van de jongeren. Wat je zegt, die deden gewoon wat mocht binnen de versoepelingen.

Ik vind wél dat het de schuld is van de overheid die echt veel te vroeg te veel versoepeld heeft. De mondkapjes zijn losgelaten voor ik überhaupt mijn eerste prik had gehad - en zo jong ben ik ook weer niet. Ik begrijp die haast niet. Nog twee maanden voorzichtiger zijn had veel van dit gezwabber kunnen voorkomen. En dat kon iedereen aan zien komen.
  donderdag 8 juli 2021 @ 17:47:30 #217
244125 laziness
pi_200270917
Behalve het gesjoemel met QR codes dan. Kan me namelijk niet zo goed voorstellen dat er zoveel mensen vals negatief getest zouden zijn. De positieve gevallen tussen de hossende massa moeten toch ergens vandaan komen.
En fraude mag je iemand altijd aan rekenen vind ik.
pi_200271118
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 17:45 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind het ook niet per se dat het de schuld is van de jongeren. Wat je zegt, die deden gewoon wat mocht binnen de versoepelingen.

Ik vind wél dat het de schuld is van de overheid die echt veel te vroeg te veel versoepeld heeft. De mondkapjes zijn losgelaten voor ik überhaupt mijn eerste prik had gehad - en zo jong ben ik ook weer niet. Ik begrijp die haast niet. Nog twee maanden voorzichtiger zijn had veel van dit gezwabber kunnen voorkomen. En dat kon iedereen aan zien komen.
Maar nog twee maanden zou voor veel ondernemers het einde zijn (geweest).
Het is gewoon niet gauw goed. Geen versoepelingen en een deel van het volk zou moeilijk worden omdat ze weer dingen willen. Wel versoepelingen en mensen zijn boos dat dingen te snel weer mogen.
Ik zou niet graag in de schoenen staan van beleidsmakers zeg maar.
  donderdag 8 juli 2021 @ 18:02:09 #219
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200271131
Ik heb vliegtickets voor mijn ouders gekocht. Zo goedkoop had ik ze nooit. 170 retour. (Voor 2 personen (85 pp). Dus mochten inwoners uit Nederland niet welkom zijn in Spanje dan is 170 euro niet heeeel pijnlijk.
Ze zijn vorig jaar al niet geweest.

Vet irritant dat je bij Ryanair dus tickets ziet en vervolgens minimaal 7 euro pp voor een stoel betaald. Vervolgens 14 euro pp voor handbagage.
Ik dacht dat dat niet meer mocht.

Overigens, als ik hen was, was ik morgen al vertrokken… nu het nog kan. Nu gaan ze begin augustus

[ Bericht 8% gewijzigd door amaranta op 08-07-2021 18:13:19 ]
pi_200271166
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 17:47 schreef laziness het volgende:
Behalve het gesjoemel met QR codes dan. Kan me namelijk niet zo goed voorstellen dat er zoveel mensen vals negatief getest zouden zijn. De positieve gevallen tussen de hossende massa moeten toch ergens vandaan komen.
En fraude mag je iemand altijd aan rekenen vind ik.
Op zich helemaal waar, fraude zou niet moeten gebeuren. Toch vind ik dat bij 17-jarige feestvierders een moeilijke. Ik heb voordat ik 16 was heel regelmatig illegaal in de kroeg gestaan met drank in mijn hand. Dat is fraude. Verkeerd. Maar dat doen we toch allemaal wel een beetje? Je bent jong, je schopt tegen de systemen, ik snap het wel eigenlijk :D
pi_200271178
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 18:01 schreef LeSage het volgende:

[..]

Maar nog twee maanden zou voor veel ondernemers het einde zijn (geweest).
Oh, ik vind ook dat er (veel) meer steun voor ondernemers zou moeten zijn hoor. Dat is een betere manier dan de volksgezondheid opofferen om bedrijven te redden.
  donderdag 8 juli 2021 @ 18:06:48 #222
244125 laziness
pi_200271202
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 18:04 schreef LeSage het volgende:

[..]

Op zich helemaal waar, fraude zou niet moeten gebeuren. Toch vind ik dat bij 17-jarige feestvierders een moeilijke. Ik heb voordat ik 16 was heel regelmatig illegaal in de kroeg gestaan met drank in mijn hand. Dat is fraude. Verkeerd. Maar dat doen we toch allemaal wel een beetje? Je bent jong, je schopt tegen de systemen, ik snap het wel eigenlijk :D
Mja ik was zo niet. Maar dan nog had je alleen jezelf er mee. Nu is de impact een stuk groter. We hebben het over de volksgezondheid. Dat mag je ze best aan rekenen.

Ik vind niet in de kroeg kunnen hossen niet minder een luxeprobleem dan niet op vakantie kunnen omdat men massaal fraude pleegt om te kunnen hossen.
  donderdag 8 juli 2021 @ 18:06:50 #223
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200271203
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:49 schreef Nijna het volgende:
Het stijgt wel hard he... 5000 positief nu...

Ik hoop voor de mensen die op vakantie willen dat dat wel door kan gaan.
Ik ben wel blij dat wij hebben besloten om thuis te blijven...
Ben met de meiden verf gaan halen voor hun kamers, we moeten eerst een laag primer om de huidige kleur te verdoezelen.... het lijkt er toch eindelijk van te gaan komen.
Het grappige is dat de jongste al maanden een kleur had uitgezocht en nu aan het twijfelen geslagen is...
Blauw, paars of turquoise. En de oudste wil geel, maar daar hadden ze heel wat variatie in, dus ze heeft wat staaltjes meegenomen
Mijn dochter heeft ze alle 3. Ik zal zo een foto uploaden.
Heeft ze zelf gedaan met een vriendin.
  donderdag 8 juli 2021 @ 18:10:50 #224
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200271259

pi_200271297
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 18:06 schreef laziness het volgende:

[..]

Mja ik was zo niet. Maar dan nog had je alleen jezelf er mee. Nu is de impact een stuk groter. We hebben het over de volksgezondheid. Dat mag je ze best aan rekenen.

Ik vind niet in de kroeg kunnen hossen niet minder een luxeprobleem dan niet op vakantie kunnen omdat men massaal fraude pleegt om te kunnen hossen.
Maar wie is ze?

Mijn zoon van 20 en zijn vriendengroep zijn vorig weekend voor het eerst na anderhalf jaar weer naar een feest geweest. Dol en dolgelukkig en allemaal netjes met een negatieve test. Helemaal volgens de regels.
En zij worden dan nu met de nek aangekeken.
  donderdag 8 juli 2021 @ 18:15:03 #226
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200271326
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 18:13 schreef lily het volgende:

[..]

Maar wie is ze?

Mijn zoon van 20 en zijn vriendengroep zijn vorig weekend voor het eerst na anderhalf jaar weer naar een feest geweest. Dol en dolgelukkig en allemaal netjes met een negatieve test. Helemaal volgens de regels.
Mijn 42 jarige puber heeft zijn eerste festival ook al erop zitten. 1,5 in de rij gestaan voor test voor toegang.
pi_200271373
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 18:06 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik zou het nu ook absoluut niet meer doen nee. Maar jongeren die al 1,5 jaar horen dat ze een heleboel dingen moeten laten ‘voor de volksgezondheid’ en zich dan een keer niet meer aan de regels houden, ik snap ze wel.
Ze waren nooit de kwetsbare groep, moesten zich aan de regels houden voor opa’s en oma’s die inmiddels allemaal al lang gevaccineerd zijn.
En het grotere geheel is voor pubers best lastig te overzien. Daarom zijn ze ook nog niet volwassen.
  donderdag 8 juli 2021 @ 18:18:41 #228
244125 laziness
pi_200271390
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 18:13 schreef lily het volgende:

[..]

Maar wie is ze?

Nou ja het is niet alsof we jongeren op straat vuil aankijken natuurlijk.

"Ze" zijn degene die fraude gepleegd hebben en waar we hier chagrijnig op waren maar dat mag niet omdat het alle jongeren over één kam scheert.
pi_200271391
Op de middelbare school van 16 jarige moeten ze nu allemaal twee keer per week testen. Dat zijn dan zelftesten. Ook daar komen dus nu meer positieve testen vandaan die je anders niet geweten had.
pi_200271406
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 18:18 schreef laziness het volgende:

"Ze" zijn degene die fraude gepleegd hebben en waar we hier chagrijnig op waren maar dat mag niet omdat het alle jongeren over één kam scheert.
Dat is een enorme minderheid.
Dat gewijs naar elkaar en groepen de laatste maanden. Vreselijk.
  donderdag 8 juli 2021 @ 18:28:48 #231
244125 laziness
pi_200271552
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 18:19 schreef lily het volgende:

[..]

Dat is een enorme minderheid.
Dat gewijs naar elkaar en groepen de laatste maanden. Vreselijk.
Zoals ik eerder zei, de positieve gevallen komen met testen toch ergens vandaan dus al is het een minderheid, het heeft grote gevolgen als je kijkt naar de enorme stijging.

Tevens zijn het een paar posts op een forum waar we even balen. Maak het niet groter dan het is.
Er zijn vast IRL ook mensen die de hele dag er mee bezig zijn en met iedereen de discussie opzoeken maar dat ben ik niet dus laat ik me ook niet in de mond leggen nu.
pi_200271574
Oh ik weet zeker dat ik toen ik zo jong was lallend in de kroeg had gestaan. Ik neem het de jongeren niet kwalijk, wel de beleidsmakers.

Van de roadmap stap voor stap naar hoppa alles open. Ik snap daar niets van, echt niets.

En boven mijn vakantie baalbui ben ik bang voor alle varianten die op gaan duiken als het virus zo rondgaat. We kweken zo in recordtempo een Nederlandse variant. En dan maar hopen dat de vaccinaties daar voldoende tegen beschermen.
  donderdag 8 juli 2021 @ 18:39:41 #233
100412 mefke79
komt goed!
pi_200271758
Ik heb het mijn studenten gevraagd na dit weekend. "Nou juf, er werd gewoon niet gecontroleerd" Tja...Maar testen ho maar. Bij ons wordt ook gevraagd om zelftesten te doen, doen ze niet. Thuisblijven bij klachten? Nee joh. En toen we vorige week een besmetting in een klas hadden moesten we dat van de GGD horen ipv van de student. En vervolgens is er geen quarantaine afgegeven omdat 'ze toch op anderhalve meter blijven op school' |:( :') Was het maar zo, maar in hun hoofd is corona voorbij. En ergens snap ik het, maar zij hebben er nu twee weken feesten opzitten en hun docenten zitten straks weer thuis, zonder een keer uit eten of naar het museum. En eerlijk? Ik ben er wel een beetje klaar mee. Ik ben doodop en wil gewoon rust en straks normaal lesgeven...dat kunnen we zo ook weer vergeten.
  donderdag 8 juli 2021 @ 18:39:42 #234
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200271759
Ik ben heel benieuwd wat Corona ontkenners en anti-vaxxers nu zeggen.
  donderdag 8 juli 2021 @ 18:42:23 #235
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200271803
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 18:15 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mijn 42 jarige puber heeft zijn eerste festival ook al erop zitten. 1,5 in de rij gestaan voor test voor toegang.
Bedoel je daar je man mee, of... :? :P
KuikenGuppy
  donderdag 8 juli 2021 @ 18:48:11 #236
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200271890
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 18:42 schreef Burdie het volgende:

[..]

Bedoel je daar je man mee, of... :? :P
Ja, ik vind hem soms echt puberaal… hoe nodig was het nu om meteen naar een festival te gaan?
pi_200271924
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 18:39 schreef amaranta het volgende:
Ik ben heel benieuwd wat Corona ontkenners en anti-vaxxers nu zeggen.
DaT wE nOoIt MeEr VaN cOrOnA aFkOmEn. We ZiJn Op WeG nAaR eEn DiCtAtUuR!!!!!

Kijk even het recente filmpje van die rare die nu een snor heeft (Baudet ja) en je weet hoe de meerderheid van de wappies nu denkt. Of het Twitter account van Jenssen.
  donderdag 8 juli 2021 @ 18:59:06 #238
100412 mefke79
komt goed!
pi_200272063
Moet je op Twitter eens vragen over vaccinatie stellen aan het RIVM, wat je dan aan berichten krijgt :X
  donderdag 8 juli 2021 @ 19:34:20 #239
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200272644
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 18:59 schreef mefke79 het volgende:
Moet je op Twitter eens vragen over vaccinatie stellen aan het RIVM, wat je dan aan berichten krijgt :X
Ik heb rivm de afgelopen dagen gevolgd om te kijken wanneer 2007 aan de beurt was. Maar die reacties eronder zijn inderdaad niet mals.
Onder die van Hugo ook niet trouwens
pi_200272780
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 18:39 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb het mijn studenten gevraagd na dit weekend. "Nou juf, er werd gewoon niet gecontroleerd" Tja...Maar testen ho maar. Bij ons wordt ook gevraagd om zelftesten te doen, doen ze niet. Thuisblijven bij klachten? Nee joh. En toen we vorige week een besmetting in een klas hadden moesten we dat van de GGD horen ipv van de student. En vervolgens is er geen quarantaine afgegeven omdat 'ze toch op anderhalve meter blijven op school' |:( :') Was het maar zo, maar in hun hoofd is corona voorbij. En ergens snap ik het, maar zij hebben er nu twee weken feesten opzitten en hun docenten zitten straks weer thuis, zonder een keer uit eten of naar het museum. En eerlijk? Ik ben er wel een beetje klaar mee. Ik ben doodop en wil gewoon rust en straks normaal lesgeven...dat kunnen we zo ook weer vergeten.
Dit ja. Zit je dan met je maatregelen. Maar hoe bereik je deze doelgroep goed? Lijkt me erg lastig. In Nederland zijn er al zo veel die denken «jij gaat me echt noet vertellen wat ik moet doen». Die mentaliteit zit diep bij veel mensen geloof ik.

Ik vind dat er echt te veel te snel open ging. Hadden ze beter de nachtelijke uitgaansgelegenheden nog even twee weken dicht kunnen houden. Plus mensen verplichten om niet naar feesten te gaan tot de prik er twee weken in zit, en niet meteen dansen met Janssen. Nu is het dweilen met de kraan open. Veel mensen hebben hun (buitenlandse) familie al heel erg lang niet gezien, en dat wordt nu mogelijk lastig door een paar feestjes. Vreselijk omnodig. Mijn zus mag bv Noorwegen niet in omdat NL geel/rood is. Nu zien we haar 2 weekendjes maar zodra zij vakantie heeft kan ze dus niet naar ons toe. Da’s gewoon heel erg stom.
pi_200272861
Ik ga me niet meer laten testen hoor, onze buren zitten buiten met kinderen en kleinkinderen en die vertellen tegen elkaar dat het stokje in je neus tm je hersenen gaat. Dat ze geen slijm ofzo schrapen maar een stukje van je hersenen. Dus dan weten jullie dat nu ook.
  donderdag 8 juli 2021 @ 19:59:54 #242
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200272962
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 19:52 schreef exode het volgende:
Ik ga me niet meer laten testen hoor, onze buren zitten buiten met kinderen en kleinkinderen en die vertellen tegen elkaar dat het stokje in je neus tm je hersenen gaat. Dat ze geen slijm ofzo schrapen maar een stukje van je hersenen. Dus dan weten jullie dat nu ook.
Nee joh, dat is achterhaald. Met de test wordt er meteen een chip ingebracht. Wist je dat nog niet?
  donderdag 8 juli 2021 @ 20:05:16 #243
176471 oh-oh
pi_200273013
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 17:32 schreef exode het volgende:
Volgens mij maakt het voor Zweden niet veel uit als Nederland op rood gaat. Ik vraag me echter wel af of ik 14 uur op die boot wil zitten met honderden andere mensen. Voor Denemarken zijn we wel screwed denk ik.

Dus ja ik baal.
Nou ik bid voor Zweden want ik wil toch echt wel heel graag mijn pup zsm hebben.
Degene die hem ophaalt is dan volledig gevaccineerd en ze gaat vliegen dus please please, ik hoef geen clubs/vakanties whatever, maar als die pup door corona nu niet kan komen is ie zo oud dat ik er veel te veel werk aan ga hebben...
( Groucho Marx )
pi_200273229
@mefke79 wat enorm slecht. Ik was hier ook bang voor. Uiteindelijk verpesten al deze jongeren die zich niet aan de testregels houden en de mensen die denken dat je 1 minuut na Janssen beschermd bent het nu voor de rest van de hele goegemeente. Ik hoop enorm dat de discotheken weer dichtgaan zodat we deze opleving van besmettingen hopelijk snel de kop in kunnen drukken.

Ik was vanmorgen (alweer) met mijn zoon in de teststraat. Ik heb daar alleen maar jongeren gezien en mensen met basisschoolkinderen. Mijn basisschoolkind kreeg net gelukkig weer een negatieve uitslag. Wel heel netjes al binnen 11 uur na de test. _O_
pi_200273263
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 19:59 schreef arvensis het volgende:

[..]

Nee joh, dat is achterhaald. Met de test wordt er meteen een chip ingebracht. Wist je dat nog niet?
Wacht, ik ga het ze even vertellen.
  donderdag 8 juli 2021 @ 20:24:25 #246
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200273294
Is er hier iemand wel eens in het veiligheidsmuseum in almere geweest? Vanaf welke leeftijd is dat een beetje geinig?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_200273386
Pittig wel hoor, die cijfers. Er lijkt maar steeds geen licht aan het einde van de coronatunnel te komen, het maakt mij (en vele anderen) sip.
Zit al tijden slecht in mijn vel en sprak mezelf steeds moed in met: “deze zomer gaat het vast beter, dan is corona grotendeels onder controle en kunnen we op vakantie en naar buiten en zulks”.
Nou, ik moet het nog zien.
En waar het aan ligt? Feestende jongeren? Mondkapjesplicht opheffen? Ik heb werkelijk geen idee dus in dat opzicht ben ik Toos Meningloos.
  donderdag 8 juli 2021 @ 20:35:15 #248
100412 mefke79
komt goed!
pi_200273454
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 20:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:mefke79 wat enorm slecht. Ik was hier ook bang voor. Uiteindelijk verpesten al deze jongeren die zich niet aan de testregels houden en de mensen die denken dat je 1 minuut na Janssen beschermd bent het nu voor de rest van de hele goegemeente. Ik hoop enorm dat de discotheken weer dichtgaan zodat we deze opleving van besmettingen hopelijk snel de kop in kunnen drukken.

Ik was vanmorgen (alweer) met mijn zoon in de teststraat. Ik heb daar alleen maar jongeren gezien en mensen met basisschoolkinderen. Mijn basisschoolkind kreeg net gelukkig weer een negatieve uitslag. Wel heel netjes al binnen 11 uur na de test. _O_
Nou ja, het controleren lag toch echt bij de horeca. Als die het al niet doen tja...dan hoef je als jongere niet eens te frauderen :X
pi_200273561
Aan de besmettingen die nu weer oplopen kun je juist zien dat de jongeren zich erg goed aan de maatregels hebben gehouden en pas weer los gingen toen dat daadwerkelijk mocht, las ik van de week ergens. Hen de schuld hiervan geven vind ik dan ook niet terecht. De overheid heeft iets geprobeerd en dat is misgegaan. Jammer, maar kan gebeuren.

Ik heb overigens zelf het idee dat juist doordat er nu overal voor getest moet worden er veel meer positieve testen zijn. De 2 jongeren die ik ken die nu positief zijn, zijn praktisch klachtenvrij en zouden zich daarom anders nooit hebben laten testen maar moesten dat nu voor toegang.

Overigens baal ik er zelf ook flink van. Onze vakantie naar Frankrijk staat hierdoor ook opeens weer op losse schroeven. Maar ik heb de hoop dat ze zo afhankelijk zijn van toerisme dat we toch wel welkom zijn zonder quarantaine. Ik heb vanmiddag voor volgende week vrijdag testafspraken gemaakt. Die zaten hier in de stad voor vrijdag en zaterdag al helemaal vol…
pi_200273647
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 20:24 schreef littledrummergirl het volgende:
Is er hier iemand wel eens in het veiligheidsmuseum in almere geweest? Vanaf welke leeftijd is dat een beetje geinig?
Ja! Het is klein en kneuterig, maar wel echt heel leuk! Vanaf het moment dat je kind een brandweer of politie kan herkennen, is het leuk :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 8 juli 2021 @ 20:49:23 #251
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_200273714
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 20:30 schreef Malteser het volgende:
Pittig wel hoor, die cijfers. Er lijkt maar steeds geen licht aan het einde van de coronatunnel te komen, het maakt mij (en vele anderen) sip.
Zit al tijden slecht in mijn vel en sprak mezelf steeds moed in met: “deze zomer gaat het vast beter, dan is corona grotendeels onder controle en kunnen we op vakantie en naar buiten en zulks”.
Nou, ik moet het nog zien.
En waar het aan ligt? Feestende jongeren? Mondkapjesplicht opheffen? Ik heb werkelijk geen idee dus in dat opzicht ben ik Toos Meningloos.
de nieuwe besmettelijker varianten in combinatie met het wat te snel loslaten van de maatregelen lijkt me. Maar ik snap ook wat Sage zegt, ik zou ook niet graag degene zijn die het beleid bepaalt nu, er zat enorm veel druk op om die versoepelingen door te voeren.
in de haak.
  donderdag 8 juli 2021 @ 20:51:21 #252
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_200273758
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 20:41 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb overigens zelf het idee dat juist doordat er nu overal voor getest moet worden er veel meer positieve testen zijn. De 2 jongeren die ik ken die nu positief zijn, zijn praktisch klachtenvrij en zouden zich daarom anders nooit hebben laten testen maar moesten dat nu voor toegang.
dat is uiteraard waar, maar dat betekent niet dat die besmettingen ongevaarlijk zijn (of overbodig dat we ze nu wel opmerken). Zeker nu er varianten zijn die zich nog veel sneller verspreiden.
in de haak.
  donderdag 8 juli 2021 @ 20:54:01 #253
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200273807
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 20:46 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja! Het is klein en kneuterig, maar wel echt heel leuk! Vanaf het moment dat je kind een brandweer of politie kan herkennen, is het leuk :+.
Grote hulpdienstenfan hier :D
Maar klein dus? Wij moeten er best een stuk voor reizen, zijn er nog andere leuke dingen te doen in de buurt voor een bijna vierjarige dat jij weet?
  donderdag 8 juli 2021 @ 20:56:40 #254
344469 Amsel
zonder t
pi_200273847
Pfff, we willen zo graag mijn schoonouders weer zien, het zou echt enorm verdrietig zijn als dat straks niet door zou kunnen gaan door de oplopende besmettingen ;(
  donderdag 8 juli 2021 @ 20:59:12 #255
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200273887
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 20:54 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Maar klein dus? Wij moeten er best een stuk voor reizen, zijn er nog andere leuke dingen te doen in de buurt voor een bijna vierjarige dat jij weet?
Wij hebben er ook meer dan een uur voor gereden en dat vond ik wel de moeite waard.
KuikenGuppy
pi_200273904
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 20:54 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Je kan er geen dag(deel) vullen nee. Ik denk dat wij toen 1,5 tot 2 uur binnen zijn geweest. Bataviawerf is ook echt heel leuk. Er zit een museum bij dat voor een bijna 4-jarige ook echt wel leuk is al. En het schip is natuurlijk heel tof en indrukwekkend. Rondom Almere zelf weet ik eigenlijk niks, ik kom zelf ook niet echt uit de buurt.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 8 juli 2021 @ 21:06:22 #257
100412 mefke79
komt goed!
pi_200273990
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 20:51 schreef trui het volgende:

[..]

dat is uiteraard waar, maar dat betekent niet dat die besmettingen ongevaarlijk zijn (of overbodig dat we ze nu wel opmerken). Zeker nu er varianten zijn die zich nog veel sneller verspreiden.
Dat is de vraag nu natuurlijk. Stel dat hiervan de ziekenhuisopnamen amper stijgen (want diegenen die echt ziek ervan worden zijn inmiddels gevaccineerd) dan is het anders dan de vorige keren.

Ik zit een goede week voor prik 2, hopelijk haal ik die ongeschonden. Man heeft vandaag weer een offday, die kwam de dag niet door zonder een dut van 2 uur. Dat is dus wat corona kan doen }:|
pi_200274091
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 18:04 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik deed dat soort dingen niet en ik zou het ook niet in mijn hoofd halen om in dit geval te frauderen. Maar misschien ook makkelijk praten, want ik ging uberhaupt weinig uit.
Nu denk ik dat niet alles de jongeren aan te rekenen is... en ik snap ook wel de uitgelatenheid en de gretigheid waarmee er uitgegaan werd zodra het kon.

Naar mijn mening heeft de overheid te snel versoepeld. Ze hebben ineens alles open gegooid, dus helemaal raar is het niet dat het zo stijgt. Ik had het verstandiger gevonden om kleinere stapjes te nemen.
Want nu dingen gaan terugdraaien gaat volgens mij echt wel lastig worden.
Maar ik ben ontzettend blij dat ik niet een van die mensen ben, die daar keuzes over moeten maken, want je kan het nooit voor iedereen goed doen. Ik zou er wakker van liggen in elk geval (maar daarom zit ik daar ook niet).

quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 18:06 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mijn dochter heeft ze alle 3. Ik zal zo een foto uploaden.
Heeft ze zelf gedaan met een vriendin.
Dat is ook wel gaaf, wauw!

quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 18:18 schreef lily het volgende:
Op de middelbare school van 16 jarige moeten ze nu allemaal twee keer per week testen. Dat zijn dan zelftesten. Ook daar komen dus nu meer positieve testen vandaan die je anders niet geweten had.
Bij mijn oudste op school hebben ze de mogelijkheid om 2 testen per week op te halen bij de congierge. Ik heb niet de indruk dat ze gretig aftrek vinden, maar verplicht is het niet.
En mijn kind weigert ze op te halen, heeft erg veel moeite met vragen. Wat mij betreft hadden ze ze beter in de klas uit kunnen delen... maar goed.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 19:52 schreef exode het volgende:
Hahaha, geloven ze dan ook dat ze je dan gelijk stiekem vaccineren of een chip inbrengen? Die hoorde ik namelijk ook al ergens ;).
  donderdag 8 juli 2021 @ 21:18:10 #259
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200274171
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 20:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij hebben er ook meer dan een uur voor gereden en dat vond ik wel de moeite waard.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 21:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Je kan er geen dag(deel) vullen nee. Ik denk dat wij toen 1,5 tot 2 uur binnen zijn geweest. Bataviawerf is ook echt heel leuk. Er zit een museum bij dat voor een bijna 4-jarige ook echt wel leuk is al. En het schip is natuurlijk heel tof en indrukwekkend. Rondom Almere zelf weet ik eigenlijk niks, ik kom zelf ook niet echt uit de buurt.
Ah cool, dan gaan we er gewoon naartoe morgen *O* thnx!
pi_200274246
Door dit soort gesprekken van de buren en hun familie heb ik echt lang gedacht dat ze anti vax waren en zelfs richting wappie zouden gaan. Maar ze zijn inmiddels allemaal gevaccineerd en houden zich zover wij in kunnen schatten aan alle maatregelen.
Ik denk echt dat ze het oprecht denken, wonderlijk.
  donderdag 8 juli 2021 @ 21:34:03 #261
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_200274445
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 21:06 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Dat is de vraag nu natuurlijk. Stel dat hiervan de ziekenhuisopnamen amper stijgen (want diegenen die echt ziek ervan worden zijn inmiddels gevaccineerd) dan is het anders dan de vorige keren.

Ik zit een goede week voor prik 2, hopelijk haal ik die ongeschonden. Man heeft vandaag weer een offday, die kwam de dag niet door zonder een dut van 2 uur. Dat is dus wat corona kan doen }:|
Van nieuwe varianten worden ook jongere mensen erger ziek, kijk naar de Braziliaanse variant in Suriname. Het indammen van het virus zorgt er ook voor dat er minder mutaties kunnen ontstaan dus daar heeft iedereen uiteindelijk voordeel van.

En in plaats van alle jonge mensen het dan maar gewoon laten krijgen en op die manier groepsinmuniteit te creëren, hoop ik toch dat veel jonge mensen ook voor vaccineren kiezen. Ik zie mijn kinderen liever een beetje last hebben van zo’n vaccin dan dat ze de kans lopen toch erg ziek te worden van COVID. Die kans is nog steeds vele malen groter dan dat ze de Staatsloterij winnen. Ik sprak vanavond toevallig weer iemand, jonge (voorheen zeer sportieve en vitale) vrouw, die net als jouw man na ruim een half jaar nog ontzettend veel last heeft, heel snel buiten adem is, ze heeft nergens energie voor, echt ingrijpend.
in de haak.
  donderdag 8 juli 2021 @ 21:48:55 #262
100412 mefke79
komt goed!
pi_200274704
Ik heb echt hoop dat dat hele dansen na Janssen gezorgd heeft voor een heleboel prikken bij jongeren, dan hebben deze twee weken tenminste nog zin gehad.

Ondertussen is er nog steeds geen perspectief voor de groep uit 2009 die na 30/6 geboren is maar wel naar het vo gaat. Het argument 'goedgekeurd vanaf 12 jaar' gaat per dag voor steeds minder kinderen op en dan moet je er ook nog vanuit gaan dat het vaccin op een kalender kan kijken.
  donderdag 8 juli 2021 @ 21:54:11 #263
244125 laziness
pi_200274771
Mijn 10-jarige is chaggo dat hij geen keuze heeft tot een prik. Hij wil graag bijdragen aan de bescherming van ons gezin en ziet weinig verschil tussen 12 jaar en 10 jaar. (Net als het virus ;) )
pi_200275106
@Nijna ik zag in de nieuwe Lidl folder allemaal leuke golfspullen, moest gelijk aan jou denken :)
  donderdag 8 juli 2021 @ 23:06:43 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200276193
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 22:13 schreef Declan-Harp het volgende:
@:Nijna ik zag in de nieuwe Lidl folder allemaal leuke golfspullen, moest gelijk aan jou denken :)
Met Hazes Sr. erop? :+

Wel verwarrend wat de doelgroep van de Lidl nou precies is, de ene wwek Hazesmeuk, want dat is de doelgroep en de week daarna golfspullen?

Hoe is dat dezelfde doelgroep?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 8 juli 2021 @ 23:10:21 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200276248
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 21:54 schreef laziness het volgende:
Mijn 10-jarige is chaggo dat hij geen keuze heeft tot een prik. Hij wil graag bijdragen aan de bescherming van ons gezin en ziet weinig verschil tussen 12 jaar en 10 jaar. (Net als het virus ;) )
De 10-jarige hier denkt dat hij gaat kiezen voor Janssen als hij een prik "moet".

Alsof dat een keuze is :D
Volgens mij is alleen Pfizer nog maar goedgekeurd voor 12-18 jaar, of is dat al aangepast?

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 08-07-2021 23:15:53 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 8 juli 2021 @ 23:20:56 #267
244125 laziness
pi_200276388
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 23:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

De 10-jarige hier denkt dat hij gaat kiezen voor Jansen als hij een prik "moet".

Alsof dat een keuze is :D
Volgens mij is alleen Pfizer nog maar goedgekeurd voor 12-18 jaar, of is dat al aangepast?
De mijne wil ook wel Janssen maar om andere redenen ;)

Moderna is bezig met een studie voor 6 maanden tot 11 jaar en Janssen voor 12-17 jarigen.

Janssen heeft trouwens ook bekend gemaakt dat er bij de personen in hun trial 8 maanden later nog steeds een goede immuun response is en er ook duidelijk actieve reactie is op de delta variant.

[ Bericht 5% gewijzigd door laziness op 09-07-2021 07:27:15 ]
  Moderator vrijdag 9 juli 2021 @ 00:22:54 #268
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200276938
Onze testen waren gelukkig negatief *O*

Ik vind het wel spannend de grote stijging. Ik hoop dat dit nog een golf is van 2 weken geleden en dat het dan weer afneemt. We gaan het zien!

Volgende week zaterdag krijg ik de tweede prik en weer 2 weken later gaan we naar Slovenië. Duimen dus dat dat gewoon door kan gaan :s)
pi_200279588
Hier is er vooral veel snot nu, bij beide koters. Juul ook nog steeds koorts.
Mijn schatje zit boven te werken, ze hadden geen invaller dus de klas is thuis. Deels online les, maar vooral veel andere dingen met name planningen voor volgend jaar.

Ze baalt enorm, maandag is generale repetitie musical, vandaag was verkleed oefenen eigenlijk. Dinsdag musical, duimen jullie mee dat ze gewoon kan gaan? Zou wel echt heel zuur zijn als daar niet bij kan zijn. Zelf denkt ze eraan zondag te testen, even afhankelijk hoe het hier gaat. Wij hebben beide (nog) nergens last van iig.

Ik lees inmiddels zo ontzettend veel verhalen van jongeren die met feesten besmet zijn geraakt of met een feestreis. En ik geloof echt wel dat het grote deel van goede trouw was/is, maar echt....hoe verspreid je zo'n virus zo snel mogelijk. Er hoeft maar 1 iemand besmet te zijn, vervolgens bovenop elkaar in de kroeg ;(
Ook tal van verhalen over geen controle aan de deur, of alleen voor de sier. Bizar....
pi_200279762
Oeh duimen exode dat ze maandag naar school kan voor de generale repetitie van de musical. Zou echt zuur zijn anders.

Hier zit de oudste balend thuis. Ze hadden vandaag schoolreisje maar de meester had uit voorzorg vanmorgen een zelftest gedaan.. positief.. dus schoolreisje gaat niet door :{
En ook voor het hele weekend kunnen de plannen niet doorgaan (hij was uitgenodigd op een kinderfeestje, zondag een van de weinige tenniswedstrijden die hij dit jaar maar had. En ze hadden voor hun rapport een maandkaart bij jump-xl gekregen en daar kan hij de komende dagen ook geen gebruik van maken.. dus hij baalt ontzettend)

Ook wel een beetje vaag in het bericht dat het nog we even afwachten was op de uitslag van de test van de ggd vandaag of morgen.. en als die negatief was dat er dan opnieuw overleg zou zijn met de ggd over de quarantaine.. lijkt mij dat dat dan niet meer nodig is.. (en hoop daarbij dat de leraar gewoon zo snel mogelijk een test gepland heeft en dus snel de uitslag heeft)

De teststraat hier in het dorp is na iet meer dan een maand gesloten te zijn geweest weer open op enkele dagen/momenten.. maar goed daar willen ze geen kinderen meer inplannen :')

Verder hier afgelopen weekend wel een moment geweest dat ik het niet echt Corona proof vond.
Het was kermis in het dorp en op zich alles goed geregeld, geen horeca er bij dus geen echte samenscholingen.. alleen hadden de kids een dagkaart voor de Sjimmie zondag (en omdat geen horeca dus maar een tijdje daar zitten wachten) komt er ineens een enorme hoosbui.. dus hup heel de Sjimmie vol met schuilende volwassenen. Maar goed die hoosbui was zo enorm dat ik ook niet vrijwillig naar buiten gegaan ben.. het waaide wel goed door dus hopelijk genoeg geventileerd..
pi_200280084
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 22:13 schreef Declan-Harp het volgende:
@:Nijna ik zag in de nieuwe Lidl folder allemaal leuke golfspullen, moest gelijk aan jou denken :)
Oh grappig dat je aan mij denkt ;). Ik ben aardig voorzien op het moment *) (alleen nog een nieuwe set stokken, maar die hebben ze niet en zou ik nu niet meer daar kopen, ik ga ze laten aanmeten).

quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 23:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met Hazes Sr. erop? :+

Wel verwarrend wat de doelgroep van de Lidl nou precies is, de ene wwek Hazesmeuk, want dat is de doelgroep en de week daarna golfspullen?

Hoe is dat dezelfde doelgroep?
Hahaha, nee, geen Hazes erop ;) lijkt me inderdaad niet helemaal dezelfde doelgroep ;).
Maar je weet het niet, golfers zijn niet allemaal kakkers (erg verschillend per vereniging moet ik zeggen), waar ik lid ben zitten hele gewone mensen ;). De tijd dat golf echt een elite sport was, is wel voorbij. Het is een stuk toegankelijker aan het worden, gelukkig!

@exode, ik duim dat ze maandag gewoon naar school kan :*

@hilliebillie, wel zorgvuldig van de meester, maar getver wat zuur!
  vrijdag 9 juli 2021 @ 12:40:34 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200281190
Wat leuk dat je golft, Nijna! Zou ik ook wel weer eens willen. Toen ik nog op de middelbare school zat ging ik wel eens met vrienden, toen was het weldegelijk een kakkers gebeuren, maar wij waren (zijn) ook kak dus dat paste mooi ;).
Ik probeer nu al jaren mijn man te overtuigen dat hij eens z'n GVB gaat halen in de zomervakantie (we wonen vlakbij een golfvereniging waar dat kan). Misschien ga ik het anders gewoon zelf eens doen dan :+.
KuikenGuppy
  vrijdag 9 juli 2021 @ 21:38:31 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200290227
Vandaag meermaals geprobeerd te bellen met RIVM voor afspraak dochter. Na 15 min wachten 2 keer zelf opgehangen. Na 19:30 nogmaals geprobeerd, lijnen overbelast. Dus mogelijk toch veel persconferentiekijkers die belden.

Net online ingelogd. Kan ze morgen al terecht. Toevallig moet ik zelf ook morgen, (alleen op een compleet ander tijdstip) maar dan neem ik haar gewoon mee naar mijn afspraak
Enige maar is dat prik 2 midden in onze (mogelijke) vakantie valt. Dus die moet ik verzetten. Maar die is wel later dan 6 wk na de 1e. Hoop dat dat geen probleem is.
Tenzij ze hem over 3 wk al willen zetten. Dan zou ze voor onze vakantie volledig gevaccineerd zijn.
@oh-oh jij enig idee als ervaringsdeskundige wat hierin mogelijk is?
  vrijdag 9 juli 2021 @ 22:00:21 #274
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200290728
Ohja, en weet iemand of kinderen dezelfde dosis krijgen als een volwassene?
  vrijdag 9 juli 2021 @ 22:16:58 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200291142
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 21:38 schreef amaranta het volgende:
Vandaag meermaals geprobeerd te bellen met RIVM voor afspraak dochter. Na 15 min wachten 2 keer zelf opgehangen. Na 19:30 nogmaals geprobeerd, lijnen overbelast. Dus mogelijk toch veel persconferentiekijkers die belden.

Net online ingelogd. Kan ze morgen al terecht. Toevallig moet ik zelf ook morgen, (alleen op een compleet ander tijdstip) maar dan neem ik haar gewoon mee naar mijn afspraak
Enige maar is dat prik 2 midden in onze (mogelijke) vakantie valt. Dus die moet ik verzetten. Maar die is wel later dan 6 wk na de 1e. Hoop dat dat geen probleem is.
Tenzij ze hem over 3 wk al willen zetten. Dan zou ze voor onze vakantie volledig gevaccineerd zijn.
@:oh-oh jij enig idee als ervaringsdeskundige wat hierin mogelijk is?
Geen oh-oh hier maar volgens mij krijgt de categorie 12-18 Pfizer en moet er X weken tussen prik 1 en prik 2 zitten.

https://www.gezondheidsra(...)en-tweede-vaccinatie

Oh, interessant:
https://www.rijksoverheid(...)ech-pfizer-comirnaty

De interval bij Pfizer was eerst 3 weken maar daar hebben ze 6 weken van gemaakt zodat meer mensen gevaccineerd konden worden...
Kennelijk kan het bij Pfizer dus wel :o

Ook interessant:
https://www.nu.nl/coronav(...)mp_tf=Van%20%251%24s

Meer antistoffen aangemaakt bij een langere prik-interval bij Pfizer.

[ Bericht 10% gewijzigd door Leandra op 09-07-2021 22:22:52 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 9 juli 2021 @ 22:21:16 #276
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_200291256
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Geen oh-oh hier maar volgens mij krijgt de categorie 12-18 Pfizer en moet er X weken tussen prik 1 en prik 2 zitten.

Bij mij zit er 5 weken en een dag tussen en mijn moeder echt geen 12.
Dus die weken zeggen ook niet veel.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 22:24:10 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200291355
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:21 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Bij mij zit er 5 weken en een dag tussen en mijn moeder echt geen 12.
Dus die weken zeggen ook niet veel.
Je moeder heeft AZ gehad of ook Pfizer?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 9 juli 2021 @ 22:25:19 #278
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_200291379
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je moeder heeft AZ gehad of ook Pfizer?
AZ.
Ze kreeg eerst een oproep voor mei en september, dat is later bijgesteld naar mei en juli.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 22:26:21 #279
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200291407
Ze krijgt Pfizer. Ik lees overal 35-42 dagen. Maar dat gaan we dus niet halen met onze vakantie :{
(Edit: mogelijk precies de 42 dagen)
Want die 21 dagen doen ze dus ook niet meer neem ik aan.

[ Bericht 9% gewijzigd door amaranta op 09-07-2021 22:44:57 ]
  vrijdag 9 juli 2021 @ 22:26:54 #280
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200291424
Ik zal morgen direct om 8 uur proberen te bellen en te overleggen....
anders weet ik het ook niet.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 22:28:21 #281
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200291471
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, interessant:
https://www.rijksoverheid(...)ech-pfizer-comirnaty

De interval bij Pfizer was eerst 3 weken maar daar hebben ze 6 weken van gemaakt zodat meer mensen gevaccineerd konden worden...
Kennelijk kan het bij Pfizer dus wel :o

Ook interessant:
https://www.nu.nl/coronav(...)mp_tf=Van%20%251%24s

Meer antistoffen aangemaakt bij een langere prik-interval bij Pfizer.
Haha dit had ik allemaal al gelezen....
Pff misschien was ik wat voorbarig met het maken van de afspraak voor morgen en er vanuit gaan dat het wel los zou lopen
pi_200295184
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:40 schreef Burdie het volgende:
Wat leuk dat je golft, Nijna! Zou ik ook wel weer eens willen. Toen ik nog op de middelbare school zat ging ik wel eens met vrienden, toen was het weldegelijk een kakkers gebeuren, maar wij waren (zijn) ook kak dus dat paste mooi ;).
Ik probeer nu al jaren mijn man te overtuigen dat hij eens z'n GVB gaat halen in de zomervakantie (we wonen vlakbij een golfvereniging waar dat kan). Misschien ga ik het anders gewoon zelf eens doen dan :+.
Er zijn volgens mij best veel clubs die aanbiedingen hebben, proeflessen of van die aanbiedingen om GVB te gaan halen. Golf was veel meer kak, maar ook wel afhankelijk van de club.
Toen ik ging golfen was ik nog een puber-Nijna en in mijn woonplaats was een echte kak-club met ballotage commissie, waar je dus alleen maar lid kon worden als je dokter was of iets anders "belangrijks". Vaak moest je ook nog een soort aandeel kopen in de club waar je lid wilde worden, bovenop de contributie.
Dat maakte het echt wel duur.
Mijn ouders waren maar gewone middenstanders en waren niet welkom daar, maar even verderop zat een hele gemoedelijke club met "gewone" mensen en daar heb ik het altijd prima naar mijn zin gehad.

De club waar ik nu zit lopen een paar van die kakkers rond, maar het valt mij erg mee. Vriendinnetje van mij zit even verderop bij een club waar meer geld zit, ik vind de sfeer daar minder gemoedelijk.
Ieder zn ding, maar het is inmiddels wel een stuk toegankelijker op de meeste plekken.
Het afgelopen jaar hebben we best wat nieuwe leden gekregen en gelukkig ook wat jongere leden ;) .

@amaranta, dat is mooi vlot. Vandaag al.
Ik zou even bellen (hopen dat je er dan wel tussen komt) en overleggen wat handig is mbt de vakantie.
Ik hoorde wel iets over dat ze aan het onderzoeken waren met een lagere dosering bij kinderen, maar ik heb daar niks meer over gelezen. Ik vermoed dat ze de gebruikelijke dosering krijgen...
Hebben jullie al een uitnodigingsbrief gehad? Want hij lag niet in de bus gisteren en voor vandaag zit het er ook niet bij als ik in de postNL app kijk.
In de mail zit wel zo'n gezondheidscheck formulier, dus die print ik zelf wel uit.
Volgens mij hebben ze bij mij niet eens naar de uitnodiging gekeken toen en de afspraak staat toch wel in de computer dus wij gaan morgen maar gewoon.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 08:52:59 #283
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200295260
Ik heb beide afspraken verzet. Ze konden de 2de afspraak niet verzetten. En de 2de prik na 21 dagen mocht absoluut niet.
Dus 1 voordat we op vakantie gaan en 1 als we terug zijn.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 11:44:43 #284
176471 oh-oh
pi_200296963
Jup dat had ik je dus precies ook kunnen vertellen, het moet echt tussen de 5 en 6 weken zijn bij Pfizer.
( Groucho Marx )
  zaterdag 10 juli 2021 @ 11:48:46 #285
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200297038
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:44 schreef oh-oh het volgende:
Jup dat had ik je dus precies ook kunnen vertellen, het moet echt tussen de 5 en 6 weken zijn bij Pfizer.
Ware het niet… dat ze vanmorgen op de radio zeiden dat ze (Hugo) gaan kijken of de interval korter kan.
Want het advies van Pfizer zelf is 21.
In dat geval zou ze volledig gevaccineerd zijn was de afspraak van vandaag doorgegaan.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 11:51:29 #286
176471 oh-oh
pi_200297080
Nou ja ze gaan kijken, dus nu kan het nog niet. En toen je de vakantie plande ging je er wss vanuit dat ze helemaal niet gevaccineerd zou zijn. Zo blij dat ik dr niet meer werk want letterlijk dit de hele dag :D
( Groucho Marx )
  zaterdag 10 juli 2021 @ 11:54:09 #287
176471 oh-oh
pi_200297112
En echt extra blij dat ik die kids niet meer heb hoeven plannen want op de testlijn waren die ouders ook het lastigst _O- _O-
( Groucho Marx )
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:15:32 #288
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200297388
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:51 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja ze gaan kijken, dus nu kan het nog niet. En toen je de vakantie plande ging je er wss vanuit dat ze helemaal niet gevaccineerd zou zijn. Zo blij dat ik dr niet meer werk want letterlijk dit de hele dag :D
Ik heb er dan ook verder geen punt van gemaakt.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 12:16:47 #289
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200297401
Ik heb gevraagd of afspraak 2 een week later kon, wat niet ging en toen heb ik ze alletwee verzet.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:38:47 #290
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200298348
Even iets anders… winnaar van Lego masters van vorig jaar is overleden.

https://www.omroepbrabant(...)k6LC4wxw1fD6x91Zn1yA
pi_200298630
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:38 schreef amaranta het volgende:

Ja, echt triest, zo jong.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 15:58:50 #292
100412 mefke79
komt goed!
pi_200300060
Pff als we zo doorgaan wordt het een saaie vakantie vrees ik. Meer dan 10000 besmettingen, dat kan nooit goed gaan. Ik denk dat tegen de tijd dat wij vakantie hebben alles wel weer op slot zit.
pi_200300497
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:38 schreef amaranta het volgende:

Och jee. Ik was eerlijk gezegd verbaasd dat hij nog optradt in het tweede seizoen. Hersentumoren overleef je niet, helaas.
pi_200301812
Bij B 3 klassen in quarantaine, verloofde test morgenochtend.
Ik ben er zo ongelooflijk klaar mee.

Net zoals zovelen keek ik echt enorm uit naar de zomer, veel mensen gevaccineerd, cijfers omlaag, minder angst, meer mogen. En dat dit, wat een enorme klote achtbaan is dit.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 20:17:51 #295
100412 mefke79
komt goed!
pi_200303358
Bij ons wordt de laatste week ineens weer online les :'( Maandag diploma uitreiking maar ook dat op losse schroeven. Ik kan alleen maar hopen dat afscheid en kamp enzo voor oudste doorgaat, duimen maar.
pi_200303444
Ik ben stiekem wel blij dat ze hier al vakantie hebben, wat een getallen zeg, ze zijn hoger dan de laatste golf. Ik hoop echt dat dit niet over 1 a 2 weken ook weer een ziekenhuis golf betekent...
pi_200303502
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 20:17 schreef mefke79 het volgende:
Bij ons wordt de laatste week ineens weer online les :'( Maandag diploma uitreiking maar ook dat op losse schroeven. Ik kan alleen maar hopen dat afscheid en kamp enzo voor oudste doorgaat, duimen maar.
Ik ga duimen!

T heeft een super afscheidsweek gehad. Gisteravond een onwijs gezellig feest als afsluiter. Ze riep om het hardste dat ze niet ging huilen.. ze heeft het meeste gehuild 🤣
Ik geloof dat ze woensdag en donderdag nog naar school wil gaan

A heeft gelukkig diploma uitreiking gehad. Die werkt nu als vakantiekracht bij mij op het werk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_200304762
KAK. Collega die dinsdag op kantoor was en woensdag klachten kreeg is vrijdag positief getest.
Nou zijn we alleen in het trappenhuis langs elkaar gelopen, en tijdens de lunchpauze wandeling wellicht niet constant 1,5 meter vastgehouden, maar meh.
Afspraak met vrienden van morgen maar afgezegd, en dan morgenochtend bellen voor een test. Online kan ik alleen naar plekken waar ik een half uur voor moet rijden terwijl de test locatie hier om de hoek er mega rustig uit zag, dus dan liever morgen bellen.
Ik hoop zo hard dat hij mij niet besmet heeft. :{
pi_200304904
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 21:49 schreef Vaiana het volgende:
KAK. Collega die dinsdag op kantoor was en woensdag klachten kreeg is vrijdag positief getest.
Nou zijn we alleen in het trappenhuis langs elkaar gelopen, en tijdens de lunchpauze wandeling wellicht niet constant 1,5 meter vastgehouden, maar meh.
Afspraak met vrienden van morgen maar afgezegd, en dan morgenochtend bellen voor een test. Online kan ik alleen naar plekken waar ik een half uur voor moet rijden terwijl de test locatie hier om de hoek er mega rustig uit zag, dus dan liever morgen bellen.
Ik hoop zo hard dat hij mij niet besmet heeft. :{
Wat balen! Ik had vandeweek hetzelfde issue met het inplannen van een test dichtbij huis, alleen maar locaties op minimaal 45 minuten afstand. Ik heb de GGD gebeld en kon toen binnen een uur al terecht op de locatie dichtbij huis. Ik hoop dat je een negatieve uitslag krijgt.
pi_200305733
Ik dacht omdat testen voor toegang nu niet meer kan, even kijken of er meer tijden beschikbaar zijn gekomen voor testen voor vakantie zodat we niet naar een andere stad hoeven. Maar die zit dus gewoon nog steeds helemaal vol. Wel fijn dat ze adviseren om 5 dagen voor vertrek een afspraak te maken, als we dat hadden gedaan hadden we uberhaupt geen afspraak meer gehad :') 3 testlocaties in de stad die allemaal vol zitten, en in de steden rondom is ook vrijwel geen plaats meer. Tip voor iedereen die naar het buitenland wil dus, reserveer zodra het kan. Afzeggen kan ook weer heel makkelijk ;)
pi_200309617
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')