Feitelijk dus, dat jouw ouders je lidmaatschap op de staat voor je 7de hadden moeten opzeggen. En nu verdient de staat aan jouw naam en verhandelen ze jou als het ware op Wall Street.quote:
Het zijn woorden die ik denk wanneer ik tussen slapen en wakker zijn in zit.quote:Op maandag 5 juli 2021 22:08 schreef MevrouwCactus het volgende:
Dat filmpje![]()
Die mevrouw had een eclectische verzameling van woorden die uit haar mond kwamen
Begrijpelijk dat je moe bent.quote:Op maandag 5 juli 2021 22:21 schreef Vicky het volgende:
Uhhhh dat filmpje..... shoot me..
I survived!! Wat een dag. Superleuk, intensief, emotioneel.. ik ben kapot.
Vanmiddag lag ik op de achterbank van een limousine 🤣
Diploma uitreiking was super, de musical was geweldig... ik ben kapot.
Das best gek.. ik heb er 12 jaar rondgelopen.quote:Op maandag 5 juli 2021 22:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oh my... die vrouw. Hoe krijgt ze het verzonnen.![]()
@:Vicky fijn dat het een geslaagde dag was. Nog maar heel even en dan heb je gewoon geen kinderen meer op de basisschool.
Dat is gewoon asociaal.quote:Op maandag 5 juli 2021 22:41 schreef mefke79 het volgende:
O en om in lijn met het vorige deel te blijven: er wordt momenteel ergens geschuurd, met de ramen wijd open in een leeg huis.![]()
Laat ik het zo formuleren: zo word je niet mijn favoriete buren. Ah, kennelijk moesten ze ook nog boren.
Dit ja. Je mag best je grenzen aangeven.quote:Op maandag 5 juli 2021 22:49 schreef Limone het volgende:
.. het is waarschijnlijk ook in strijd met de geluidsnormen van je gemeente. Je kan de politie bellen.
Wat irritant zeg. Zo houd je wel die reputatie van ‘ze komen toch niet’ in stand, iets wat de pliesie ook niet wil volgens mij..quote:Op maandag 5 juli 2021 22:53 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dit ja. Je mag best je grenzen aangeven.
Hoewel ik eens op een woensdagnacht om half 2 belde omdat er verderop in de straat een karaokefeest was in de tuin en ik letterlijk mee kon doen. Toen vroeg de politie of ik zelf even aan kon gaan bellen.
Ik lag in bed. In mijn pyjama. Want het was woensdagnacht half 2. Ik kende heel die mensen niet, waren van een ander blok en een paar huizen ertussen.
De politie ging er niets aan doen
Jaaaaquote:Op dinsdag 6 juli 2021 08:43 schreef Roomsnoes het volgende:
Over crushes. Hebben jullie die zanger van Måneskin gezien? Die van het songfestival? Manman. Ben met de verkeerde getrouwd.
Ok geen echte real life crush. Maar toch een crush
Komt vast goedquote:Op dinsdag 6 juli 2021 08:47 schreef Amsel het volgende:
[..]
JaaaaAls ik begin 20 was dan wist ik het wel. Wat een uitstraling!
Mijn oudste heeft schoolreisje vandaag maar wilde echt niet. Ik hoop maar dat dat goed komt en dat ze toch een hele leuke dag heeft, ik vind het maar spannend
Frappant ook dat alleen een handjevol Nederlanders zo woke zijn om dit wereldwijde complot te ontmantelen.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 09:03 schreef Bottoms_up het volgende:
Die tweede link, onder het kopje 'Ik':
Geboren met de navelstreng rond de nek en een minuut zonder zuurstof.
Tja...
Deze mevrouw is helaas een Belgquote:Op dinsdag 6 juli 2021 09:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Frappant ook dat alleen een handjevol Nederlanders zo woke zijn om dit wereldwijde complot te ontmantelen.
Julianatoren. En ze heeft er een filmpje van gezien met allerlei achtbanen en snelle dingen en dat vindt ze allemaal engquote:
Mijn oudste is naar Julianatoren geweest toen hij 4 was, het is een super overzichtelijk park en heel leuk voor die leeftijd. Komt echt goedquote:Op dinsdag 6 juli 2021 09:50 schreef Amsel het volgende:
[..]
Julianatoren. En ze heeft er een filmpje van gezien met allerlei achtbanen en snelle dingen en dat vindt ze allemaal engZe wil gewoon honderd keer op de paardjes
Met dit soort dingen merk ik dan wel hoe jong ze nog is. Ze zit nu in groep 3 en wordt in de zomervakantie 7. Precies netjes dus eigenlijk, maar in een klas vol goedgebekte kinderen die allemaal allang 7 zijn, is het echt nog een ukkepuk.
Het gaat wat mij betreft al mis met de vergelijking van de vrachtpapieren en de geboorteregistratie. Het een is vooraf en het andere achteraf… maar ik zal wel niet woke genoeg zijn.quote:Op maandag 5 juli 2021 23:23 schreef Burdie het volgende:
Wacht, hier wordt het allemaal wat minder warrig uitgelegd:
https://levende-gemeensch(...)ead-and-lost-at-sea/
Voor wie het interessant vindt..
Ik heb dus gister kaartjes voor Duinrell voor donderdag gekochtquote:Op dinsdag 6 juli 2021 10:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
Julianatoren is echt heel leuk. Zeker voor (bijna) zevenjarigen.
Mijn oudste ging vorige week naar Duinrell. Het was er zo druk dat ze over de hele dag maar 4 attracties heeft gedaan. Ze stonden 1 tot 1.5 uur per attractie in de rij. Ik vond het erg sneu voor haar, want ze had zich enorm verheugd op de dag.![]()
Zij waren er op vrijdag. Ik denk dat vrijdagen over het algemeen drukker zijn dan donderdagen. Op vrijdag heb je vaak meer dagjesmensen en zitten waarschijnlijk ook de huisjes op hun park voller i.v.m. het aanstaande weekend.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:57 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Ik heb dus gister kaartjes voor Duinrell voor donderdag gekocht
En nu lees ik allemaal slechte verhalen
Leuk dat de school nog een schoolreisje organiseert, hier kregen ze dat niet meer rond. Mijn zoon die aankomend schooljaar naar groep 3 gaat is nog nooit op schoolreisje geweest. Daar ben ik sentimenteler over dan hijquote:Op dinsdag 6 juli 2021 09:50 schreef Amsel het volgende:
[..]
Julianatoren. En ze heeft er een filmpje van gezien met allerlei achtbanen en snelle dingen en dat vindt ze allemaal engZe wil gewoon honderd keer op de paardjes
Met dit soort dingen merk ik dan wel hoe jong ze nog is. Ze zit nu in groep 3 en wordt in de zomervakantie 7. Precies netjes dus eigenlijk, maar in een klas vol goedgebekte kinderen die allemaal allang 7 zijn, is het echt nog een ukkepuk.
Wij gaan volgende week donderdag naar Slagharen. Doordeweeks én in de week dat alleen het Noorden vakantie heeft, fingers crossed!quote:Op dinsdag 6 juli 2021 13:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Zij waren er op vrijdag. Ik denk dat vrijdagen over het algemeen drukker zijn dan donderdagen. Op vrijdag heb je vaak meer dagjesmensen en zitten waarschijnlijk ook de huisjes op hun park voller i.v.m. het aanstaande weekend.
Wat moet ik me voorstellen bij een politie logeerbeer?quote:Op dinsdag 6 juli 2021 13:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Phaidra wat een verhaal.Fijn dat de politie het goed heeft opgepakt, maar het blijft natuurlijk diep triest dat een simpel verzoek ervoor heeft gezorgd dat de buurman en zijn spullen zijn toegetakeld.
Ik volg de plaatselijke politie op feestboek en zij doen elke week verslag van de meldingen die ze hebben afgehandeld. Ze moeten over het algemeen het vaakst naar meldingen over lawaai en onenigheden tussen buren. En dan wonen we gewoon in een suf dorp.![]()
Over de politie gesproken, wij mogen a.s. vrijdag naar het bureau om een politie logeerbeer op te halen. Die mag komend weekend met T en S op pad. Jullie begrijpen natuurlijk dat ik T en S alleen heb aangemeld omdat zij dat wilden en dat ik vurig hoopte dat we niet zouden worden uitgekozen als logeeradres.
Zo'n beetje hetzelfde principe als wat ze in de kleuterklas op school mee naar huis krijgen. Een beer die een weekend komt logeren en die dan leuke avonturen bij je thuis of in het bos/zwembad/whatever beleeft. Het is in dit geval de bedoeling dat we een paar foto's maken en een klein verhaaltje over zijn avonturen.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:08 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat moet ik me voorstellen bij een politie logeerbeer?
*knip*quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:43 schreef exode het volgende:
Ik zou graag een keer buiten schoolvakanties en weekenden om naar de Efteling, maar helaas. B heeft ook komend schooljaar alleen studiemiddagen, geen hele dagen. Buiten het feit dat die nooit gelijk open met vrije dagen van verloofde.
We gaan nu medio augustus naar Legoland in Denemarken, daar schijnt het dan wel rustiger te zijn.
Wat een verhaal Phaidra! Pfffff, leuke buren.
Echt je buren zijn zo belangrijk, als in geen echte overlast maar vooral communiceren. Feestjes prima, maar meld het even, houd het netjes en vooral: besef dat je in een woonwijk zit. En fysiek geweld is natuurlijk helemaal not done. Ik zou mijn werkgever in dit specifieke geval opdracht geven ze volledig uit te kleden. Want hij kan vast ook niet werken nu. Hup letselschade advocaat inschakelen op no cure no pay basis, je werkgever regres laten halen voor alle arbeidskosten die verloren gaan.
Sorry, beroepsdeformatie denk ik.
Niet allemaal ineens rationeel en kritisch gaan wezen neequote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:44 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Het gaat wat mij betreft al mis met de vergelijking van de vrachtpapieren en de geboorteregistratie. Het een is vooraf en het andere achteraf… maar ik zal wel niet woke genoeg zijn.
Bij Twitter moet je zelf toch nog op een driehoekje klikken alvorens een filmpje afspeelt?quote:Op dinsdag 6 juli 2021 21:18 schreef exode het volgende:
Ik kreeg ongevraagd en ongefilterd beelden via Twitter. Echt....
Vreselijk.
De aanslag, het filmen, het plaatsen daarvan. En ja uiteraard gerapporteerd.
Was het maar zo...quote:Op dinsdag 6 juli 2021 21:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
Bij Twitter moet je zelf toch nog op een driehoekje klikken alvorens een filmpje afspeelt?
Ja dat is een instelling.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 21:21 schreef exode het volgende:
[..]
Was het maar zo...
Vast iets fout in mijn instellingen maar zag het zo hop in beeld. Voordat ik wegklikte al teveel gezien.
Gevonden en aangepast. Dat gaat me dus niet meer gebeuren. Nu de vreselijke foto's nog kunnen blocken zonder ze te zien.quote:
Ja ik las hetquote:Op dinsdag 6 juli 2021 21:19 schreef amaranta het volgende:
Op Twitter gaan inmiddels geruchten dat hij zou zijn overleden.
Ik heb er oprecht buikpijn van.
Ja, ik ook. Rugpijn van de spanning ofzo. De shock bedoel ik dan.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 21:19 schreef amaranta het volgende:
Op Twitter gaan inmiddels geruchten dat hij zou zijn overleden.
Ik heb er oprecht buikpijn van.
Ik zit ook maar half te kijkenquote:Op dinsdag 6 juli 2021 21:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat een wereld, dat iemand wordt neergeschoten en mensen dat vervolgens menen te moeten filmen en delen.:r
Wij hadden ons verheugd op een avondje EK voetbal kijken met bitterballen, maar ik heb gewoon een knoop in mijn maag van deze hele situatie. Brrr... wat een drama.
Ik moest ook aan jou denken ja. Jij zal hem indd vaak gesproken hebben toen je bij BM werktequote:Op dinsdag 6 juli 2021 21:46 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben echt in shock, ik sprak deze man vroeger zo vaak voor mijn werk...
Ik ken veel mensen die hem echt goed kennen ook, we appen allemaal druk
quote:Op dinsdag 6 juli 2021 22:10 schreef exode het volgende:
Er schrijven gewoon mensen dat het fake is of een inside job om de aandacht van Corona op de A lijst af te leiden. Echt, wat gebeurt er in de hoofden van mensen.
Jezus. Ik vond dat filmpje van vanochtend nog leuk voer voor en dystopisch misdaadboek. Wat jij noemt is gewoon achterlijk. Hoe komen mensen er bij..quote:Op dinsdag 6 juli 2021 22:10 schreef exode het volgende:
Er schrijven gewoon mensen dat het fake is of een inside job om de aandacht van Corona op de A lijst af te leiden. Echt, wat gebeurt er in de hoofden van mensen.
Knettergek. Ook zij hebben toegang tot internet.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 22:10 schreef exode het volgende:
Nog erger, het mag ook stemmen.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 22:18 schreef vencodark het volgende:
[..]
Knettergek. Ook zij hebben toegang tot internet.
Het is te toevallig allemaal. Meer argumenten hebben ze niet echt.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 22:18 schreef vencodark het volgende:
[..]
Knettergek. Ook zij hebben toegang tot internet.
Ik werkte bij zijn vader en broers hè. Senior was dikke mik met Peter.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 22:03 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik moest ook aan jou denken ja. Jij zal hem indd vaak gesproken hebben toen je bij BM werkte
Zo’n onderwereld waar je geen weet van hebt zo in het dagelijks leven niets van merkt maar wat dan toch heel aanwezig blijkt. Bleh.quote:Op woensdag 7 juli 2021 09:17 schreef exode het volgende:
Ik hoop zo dat hij het overleefd en ook leefbaar zeg maar.
Maar alles wijst er wel op dat het loopjongens waren, midden op de dag, overal camera's en mensen. Mannetjes die net komen kijken in dat circuit en voor geld dit doen. Ze zijn volgens mij gepakt, maar de echte daders niet en dat vind ik wel echt eng.
Eerst natuurlijk die advocaat en broer van die kroongetuige nu hij.
Er lopen echt gestoorde gekken rond.
Dat is bijna knap om het zo te bedenken.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 22:10 schreef exode het volgende:
Toch van harte gefeliciteerdquote:Op woensdag 7 juli 2021 13:29 schreef MaJo het volgende:
Het is verschrikkelijk. Ik ben er ook een paar keer wakker van geschrokken en het eerste wat ik vanochtend checkte was of hij het heeft overleeft. In plaats van bezig zijn met jarig zijn zit dit toch wel heel erg in mijn hoofd vandaag
Echt? Op rood?quote:Op woensdag 7 juli 2021 14:19 schreef exode het volgende:
Gefeliciteerd Majo!
Even iets heel anders, Nederland gewoon weer op rood he, ik weet niet wat voor gevolgen dan gaat hebben voor vakanties over de grenzen.
Ja en als het zo doorgaat met de besmettingen waarschijnlijk volgende week of week erna op donkerrood.quote:Op woensdag 7 juli 2021 14:22 schreef arvensis het volgende:
[..]
Echt? Op rood?![]()
Gefeliciteerd, @:majo!
Ik heb daar nog niets van gezien, dat NL weer rood zou zijn. Heb je een linkje?quote:Op woensdag 7 juli 2021 14:27 schreef exode het volgende:
[..]
Ja en als het zo doorgaat met de besmettingen waarschijnlijk volgende week of week erna op donkerrood.
Ik begreep dat dat vooral gevolgen kan hebben voor de eisen om binnen te komen in bepaalde landen, maar er zullen wellicht ook landen zijn die Nederlanders helemaal gaan weren.
Precies. Ik zie alleen een Tweet van iemand hierover, maar geen bevestiging.quote:Op woensdag 7 juli 2021 14:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb daar nog niets van gezien, dat NL weer rood zou zijn. Heb je een linkje?
Nog niet, morgen worden de nieuwe codes weer bekend gemaakt door https://www.ecdc.europa.e(...)iction-free-movementquote:Op woensdag 7 juli 2021 14:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb daar nog niets van gezien, dat NL weer rood zou zijn. Heb je een linkje?
Waar gaan jullie ook alweer heen?quote:Op woensdag 7 juli 2021 14:54 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja bah zeg. Ik zou zo balen als we niet op vakantie kunnen door dit hele testen voor toegang geneuzel.
Ik blijf het zeggen, ze hadden echt de boel nog niet vrij moeten geven.
Waarom ben jij eigenlijk vertrokken?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:20 schreef oh-oh het volgende:
Ja het houdt mij ook echt bezig, we hebben gisteren tot laat nieuws gevolgd en zitten appen. Ik ben al bijna 7 jaar weg uit dat wereldje
Italië. De regels voor Italië (en Duitsland en Oostenrijk waar we doorheen moeten) veranderen zo ongeveer om de dag, dus er is op dit moment echt geen peil op te trekken.quote:Op woensdag 7 juli 2021 14:56 schreef exode het volgende:
[..]
Waar gaan jullie ook alweer heen?
We stonden natuurlijk als Nederland heel lang op rood en alleen Portugal had lange tijd quarantaineplicht voor Nederlanders. Op zich zou het Coronapaspoort het op moeten lossen.
Maar goed....je weet het niet zeker natuurlijk.
Maar toch zou dat Coronapaspoort wel veel op moeten lossen. Bluh. Echt stom dit.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Italië. De regels voor Italië (en Duitsland en Oostenrijk waar we doorheen moeten) veranderen zo ongeveer om de dag, dus er is op dit moment echt geen peil op te trekken.
3600 besmettingen vandaag![]()
![]()
![]()
Kantoor ging dichtquote:Op woensdag 7 juli 2021 14:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waarom ben jij eigenlijk vertrokken?
Ik twijfelde laatst al aan mezelf want dacht te weten dat jij het was, van je medeherinnering aan Barbie M, maar qua werk kon dat helemaal niet, maar nu klopt mijn herinnering weer gewoon
Dit. De verwachting is wel dat veel landen op het toerisme zitten te wachten en dus niet een quarantine plicht er tegenaan gooien. Wellicht extra testplicht maar dat is niet het einde van de wereld lijkt mij.quote:Op woensdag 7 juli 2021 14:56 schreef exode het volgende:
[..]
Waar gaan jullie ook alweer heen?
We stonden natuurlijk als Nederland heel lang op rood en alleen Portugal had lange tijd quarantaineplicht voor Nederlanders. Op zich zou het Coronapaspoort het op moeten lossen.
Maar goed....je weet het niet zeker natuurlijk.
Precies..quote:Op woensdag 7 juli 2021 14:54 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja bah zeg. Ik zou zo balen als we niet op vakantie kunnen door dit hele testen voor toegang geneuzel.
Ik blijf het zeggen, ze hadden echt de boel nog niet vrij moeten geven.
Zijn die niet ook een beetje open gegaan ivm het EK?quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:06 schreef Roomsnoes het volgende:
Discotheken en nachthoreca had best even kunnen wachten idd.
Dat zijn sowieso natuurlijk potentieel enorme brandhaarden. Lekker bovenop elkaar, drankje erbij, vaak slecht geventileerd. Ik snap daar echt niets van.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:06 schreef Roomsnoes het volgende:
Discotheken en nachthoreca had best even kunnen wachten idd.
Beetje bekken.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:19 schreef exode het volgende:
[..]
Dat zijn sowieso natuurlijk potentieel enorme brandhaarden. Lekker bovenop elkaar, drankje erbij, vaak slecht geventileerd. Ik snap daar echt niets van.
Paar biertjes op en de meter wordt korter en korter. Begrijpelijk, en de behoefte is geoot, maar ik vind andere zaken belangrijker. Mja.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:19 schreef exode het volgende:
[..]
Dat zijn sowieso natuurlijk potentieel enorme brandhaarden. Lekker bovenop elkaar, drankje erbij, vaak slecht geventileerd. Ik snap daar echt niets van.
Nou ja ook omdat honderden, misschien wel duizenden ondernemers in die branche echt op randje faillissement hangen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 16:17 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zijn die niet ook een beetje open gegaan ivm het EK?
Vroeg ik mij ineens af.
Oh zeker. Daar dacht ik ook al aan en die UK berichten heb ik ook gehoord.quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:07 schreef Burdie het volgende:
Nouja, maar op zich komen deze mensen niet in het ziekenhuis en gaan ze niet dood aan corona. Kijk maar naar de statistieken uit de UK; mega veel besmettingen, maar nauwelijks ziekenhuisopnamen en nauwelijks doden.
Dus misschien dat dit ook het begin zou kunnen zijn van het "uitdoven" van het virus, op exact dezelfde manier waarop de Mexicaanse griep destijds verdween.
Dat wordt bekken in de discotheek!quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:17 schreef SQ het volgende:
Anyway, ik heb net mijn tweede prik gehad dus mijn hebben ze niet meer
Ja, en qua timing konden die mooi extra bezoekers krijgen zo met dat EK.quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja ook omdat honderden, misschien wel duizenden ondernemers in die branche echt op randje faillissement hangen.
Ik vind het heel lastig. Ik gun niemand een faillissement. Maar als ik nu zie hoe afgeladen vol die horeca weer is...
Dan mag jij meteen naar de discotheekquote:Op woensdag 7 juli 2021 17:17 schreef SQ het volgende:
Anyway, ik heb net mijn tweede prik gehad dus mijn hebben ze niet meer
De aantallen in de UK lopen juist weer op. Ook in het ziekenhuis.quote:Op woensdag 7 juli 2021 17:07 schreef Burdie het volgende:
Nouja, maar op zich komen deze mensen niet in het ziekenhuis en gaan ze niet dood aan corona. Kijk maar naar de statistieken uit de UK; mega veel besmettingen, maar nauwelijks ziekenhuisopnamen en nauwelijks doden.
Dus misschien dat dit ook het begin zou kunnen zijn van het "uitdoven" van het virus, op exact dezelfde manier waarop de Mexicaanse griep destijds verdween.
Het is juist helemaal niet zo dat de opnames oplopen, ik had het er vanmiddag nog met een Engelse vriend over. Zie bijvoorbeeld https://www.nytimes.com/2(...)t-covid-england.htmlquote:Op woensdag 7 juli 2021 19:25 schreef exode het volgende:
[..]
De aantallen in de UK lopen juist weer op. Ook in het ziekenhuis.
Ik zou hier echt graag in meegaan, maar de aantallen lopen gewoon weer op.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het is juist helemaal niet zo dat de opnames oplopen, ik had het er vanmiddag nog met een Engelse vriend over. Zie bijvoorbeeld https://www.nytimes.com/2(...)t-covid-england.html
De kapper. Dat bleek bij twee vrienden (onafhankelijk van elkaar) uiteindelijk de bron te zijn..quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:28 schreef Donna het volgende:
Mijn schoonzusje heeft Corona en is behoorlijk ziek er van. Ze heeft ook geen idee waar/hoe ze het gekregen heeft.
Vriendinnen en collega's zijn allemaal negatief getest.
Ik kijk altijd hier: https://coronavirus.data.gov.uk/quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:15 schreef exode het volgende:
[..]
Ik zou hier echt graag in meegaan, maar de aantallen lopen gewoon weer op.
https://ourworldindata.org/grapher/uk-daily-covid-admissions
Ik hoop dat de volledige opening op 19 juli in de UK het niet nog erger maakt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik kijk altijd hier: https://coronavirus.data.gov.uk/
Daar kan je, omdat de grafieken boven elkaar staan, goed zien dat de opnames inderdaad wel iets oplopen, maar lang niet zo hard als de besmettingen.
Van mij hoeven het geen klinieken te zijn, wel gespecialiseerde nazorg. Ik heb dat ook gemist.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:52 schreef Clubsoda het volgende:
Waarom moeten dat per se aparte klinieken zijn? En waar dan, met welke specialismen, waar halen we die vandaan en wat is het doel van zo'n kliniek? Voorlichting, diagnostiek, revalidatie?
Dat is wel een heel lang en persoonlijk verhaal voor hier. Kortgezegd liep ik en anderen om me heen tegen de muren tussen specialisten op.quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:05 schreef Clubsoda het volgende:
Gespecialiseerde zorg voor een ziekte die we pas een jaar kennen is best veel gevraagd natuurlijk. Er wordt aan alle kanten onderzoek gedaan en in mijn beleving worden mensen zo goed mogelijk gezien in de bestaande zorglijnen. Maar waar zat het probleem bij jou? De verwijzing van je huisarts naar een specialist? Wat die specialist vervolgens oppakte?
Dat begrijp ik, en dat is heel naar. Ik ben enorm voor multidisciplinaire spreekurenquote:Op woensdag 7 juli 2021 21:11 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is wel een heel lang en persoonlijk verhaal voor hier. Kortgezegd liep ik en anderen om me heen tegen de muren tussen specialisten op.
Juist een situatie als deze is samenwerken key. Ik verwijt niemand iets overigens.
Waarom geen samenwerking optuigen, noem het een kliniek, noem het een speciaal spreekuur. Veel klachten blijven nu onderbelicht.
Ja! Alleen volgens de folder mag ik dus niet omdat ik zwanger ben.quote:Op woensdag 7 juli 2021 19:53 schreef Declan-Harp het volgende:
Eerste uitnodiging bevolkingsonderzoek binnenWat voel ik me opeens volwassen..
Heb jij hem al @:Vaiana ?
Gefeliciteerd! Hoop dat je toch een fijne dag hebt gehadquote:Op woensdag 7 juli 2021 13:29 schreef MaJo het volgende:
Het is verschrikkelijk. Ik ben er ook een paar keer wakker van geschrokken en het eerste wat ik vanochtend checkte was of hij het heeft overleeft. In plaats van bezig zijn met jarig zijn zit dit toch wel heel erg in mijn hoofd vandaag
Oh jaaa, gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 7 juli 2021 22:01 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ja! Alleen volgens de folder mag ik dus niet omdat ik zwanger ben.![]()
Ik wil eigenlijk bellen om te vragen of ik niet alsnog mag, maar dat heb ik nog niet daadwerkelijk gedaan. Voelde me ook opeens wel echt een 30-er.
Daar heeft mijn zusje het vorig jaar waarschijnlijk gekregen, niet dat ooit bevestigd werd dat ze het gehad had, want er werd pas getest als je op de IC lag, maar dat werd dus haar partner.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:27 schreef Limone het volgende:
[..]
De kapper. Dat bleek bij twee vrienden (onafhankelijk van elkaar) uiteindelijk de bron te zijn..
Ach. Ik had dat inderdaad vorig jaar wel meegekregen, niet te bevatten.quote:Op woensdag 7 juli 2021 22:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar heeft mijn zusje het vorig jaar waarschijnlijk gekregen, niet dat ooit bevestigd werd dat ze het gehad had, want er werd pas getest als je op de IC lag, maar dat werd dus haar partner.
Ze dachten een verkoudheidje (zus) en griepje (partner) volgens het schema wat je er toen voor had... niet dus
Ik weet nog toen ik 30 was dat ik op 1 dag die uitnodiging binnen kreeg, een brief dat mijn verzekering duurder ging worden gezien mijn leeftijd en ik mijn eerste grijze haar vond. Dat vond ik een beetje te confronterend allemaalquote:Op woensdag 7 juli 2021 19:53 schreef Declan-Harp het volgende:
Eerste uitnodiging bevolkingsonderzoek binnenWat voel ik me opeens volwassen..
Heb jij hem al @:Vaiana ?
Hmmm dan loop ik, en die vriend, toch achter helaas. Hopelijk blijft het beperkt!quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:15 schreef exode het volgende:
[..]
Ik zou hier echt graag in meegaan, maar de aantallen lopen gewoon weer op.
https://ourworldindata.org/grapher/uk-daily-covid-admissions
Dank je! Ja uiteindelijk nog best een jarig gevoel. Meerdere bezoekers gehad, taart gegeten en cadeaus gekregen. Dat draagt goed bij aan een jarig gevoelquote:Op woensdag 7 juli 2021 22:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Hoop dat je toch een fijne dag hebt gehad
Ach ja, dat scheelt ook weer.quote:Op woensdag 7 juli 2021 22:06 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Oh jaaa, gefeliciteerd!!![]()
Dan mag je binnenkort alsnog met je benen wijd
Dank je!quote:Op woensdag 7 juli 2021 23:00 schreef mefke79 het volgende:
MaJo gefeliciteerd!
Mijn man is net toch maar naar 1 van de klussende buren gelopen, half elf en sleuven hakken![]()
Die beste klusser verstond em in eerste instantie niet want ja herrie. Euh tja, dat was nou net het probleem. Zij snapten het probleem niet, maar stopten gelukkig wel met de herrie.
Dank je!quote:Op woensdag 7 juli 2021 23:07 schreef Vaiana het volgende:
@:MaJo Gefeliciteerd!! Dat klinkt als een fijne dag.
Haha, dat is wel heel veel in 1 dag idd.Ja ik was 8 mei jarig, dus vrij recent idd.
[..]
Ach ja, dat scheelt ook weer.Dankjewel, volgende week ein-de-lijk de eerste echo, haha.
Ik kreeg de oproep ook toen ik zwanger was, ik heb toen met de assistente van de huisarts gebeld en we hebben afgesproken om het erna te doen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 22:01 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ja! Alleen volgens de folder mag ik dus niet omdat ik zwanger ben.![]()
Ik wil eigenlijk bellen om te vragen of ik niet alsnog mag, maar dat heb ik nog niet daadwerkelijk gedaan. Voelde me ook opeens wel echt een 30-er.
Beetje jammer dat ze zelf het probleem niet zagenquote:Op woensdag 7 juli 2021 23:00 schreef mefke79 het volgende:
MaJo gefeliciteerd!
Mijn man is net toch maar naar 1 van de klussende buren gelopen, half elf en sleuven hakken![]()
Die beste klusser verstond em in eerste instantie niet want ja herrie. Euh tja, dat was nou net het probleem. Zij snapten het probleem niet, maar stopten gelukkig wel met de herrie.
Koffie?quote:Op donderdag 8 juli 2021 08:45 schreef exode het volgende:
Zij die met het hele gezin thuiszitten omdat de jongste koorts heeft en hoest, groeten u.
Zij die het echt helemaal zat zijn en de groeiende cijfers er niet bij konden gebruiken, groeten u.
Zij die Hugo de Jonge horen zeggen dat ze het OMT om spoedadvies gaan vragen maar geen extra maatregelen zullen nemen, vloeken om zoveel onnozelheid.
Echt klaar ermee. Pffff.
Koffie?quote:Op donderdag 8 juli 2021 08:45 schreef exode het volgende:
Zij die met het hele gezin thuiszitten omdat de jongste koorts heeft en hoest, groeten u.
Zij die het echt helemaal zat zijn en de groeiende cijfers er niet bij konden gebruiken, groeten u.
Zij die Hugo de Jonge horen zeggen dat ze het OMT om spoedadvies gaan vragen maar geen extra maatregelen zullen nemen, vloeken om zoveel onnozelheid.
Echt klaar ermee. Pffff.
Ah neeeeee en je had vandaag je vrije dag geplandquote:Op donderdag 8 juli 2021 08:45 schreef exode het volgende:
Echt klaar ermee. Pffff.
Ach Tink, wat een rotstart zo. Wat een nare opmerking van je baas. Jaloers ofzo dat jij wél weet hoe je prioriteiten moet stellen? Hoe is het nu met peuter?quote:Op donderdag 8 juli 2021 09:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Koffie?
Wij hadden het hele weekend een om het uur een spuitluier producerende baby, zaten vervolgens de afgelopen drie dagen twee keer bij de kinderarts met een volledig uitgedroogde peuter van het continu kotsen en niet drinken. Ik heb nog nooit zo veel beddengoed gewassen in een week. En dan is dit ook nog eens mijn eerste werkweek na m'n verlof en moet er dus ook nog gekolfd worden en zei mijn baas 'dat haar werk er vroeger geen last van had dat ze borstvoeding gaf' toen ik aangaf m'n kolftijd in m'n agenda geblokt te hebben. Ik ben eventjes op geloof ik...
quote:Op donderdag 8 juli 2021 10:17 schreef Nijna het volgende:
@:Tink89 wat een onstuimige start...
@:Exode, beterschap! En dat op je geplande vrije dag...![]()
Ik zie net dat 2007 ook afspraak kan maken voor vaccinatie. Alleen online kom ik er niet en de brief komt vrijdag pas, weet iemand het telefoonnummer toevallig? Ik heb mijn uitnodigingsbrief weggemikt toen de eerste prik er in zat.
Mijn man vindt het niet nodig dat onze 2007 vaccineert.quote:
Ik heb momenteel twee collega’s die kolven. Van een weet ik niet hoe ze dit geregeld heeft want zij werkt op de dagen dat ik er niet ben.quote:Op donderdag 8 juli 2021 09:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Koffie?
Wij hadden het hele weekend een om het uur een spuitluier producerende baby, zaten vervolgens de afgelopen drie dagen twee keer bij de kinderarts met een volledig uitgedroogde peuter van het continu kotsen en niet drinken. Ik heb nog nooit zo veel beddengoed gewassen in een week. En dan is dit ook nog eens mijn eerste werkweek na m'n verlof en moet er dus ook nog gekolfd worden en zei mijn baas 'dat haar werk er vroeger geen last van had dat ze borstvoeding gaf' toen ik aangaf m'n kolftijd in m'n agenda geblokt te hebben. Ik ben eventjes op geloof ik...
Ik sluit aan op de laatste 2 puntenquote:Op donderdag 8 juli 2021 08:45 schreef exode het volgende:
Echt klaar ermee. Pffff.
Geen idee hoe je hem overtuigen kan...quote:Op donderdag 8 juli 2021 10:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn man vindt het niet nodig dat onze 2007 vaccineert.
Hij heeft hem zelf overigens wel. Hoe overtuig ik hem?
Zelf wilde ze wel. Maar nu wil ze loyaal naar beide haar ouders zijn… en als de ene het wel wil en van de ander hoeft het niet…
Ze bedoelde het ongetwijfeld niet verkeerd, de opmerking kwam ook heel en passant. Ze is verder echt een schat en heeft twee keer 9 maanden fulltime gekolfd. Ik snapte hem daarom ook echt even niet... Maar goed, jammer dan. Ik heb recht om te voeden/kolven en blijf dat gewoon doen. Punt.quote:Op donderdag 8 juli 2021 10:30 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ach Tink, wat een rotstart zo. Wat een nare opmerking van je baas. Jaloers ofzo dat jij wél weet hoe je prioriteiten moet stellen? Hoe is het nu met peuter?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
quote:Op donderdag 8 juli 2021 10:57 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ze bedoelde het ongetwijfeld niet verkeerd, de opmerking kwam ook heel en passant. Ze is verder echt een schat en heeft twee keer 9 maanden fulltime gekolfd. Ik snapte hem daarom ook echt even niet... Maar goed, jammer dan. Ik heb recht om te voeden/kolven en blijf dat gewoon doen. Punt.
En de oudste is weer redelijk opgeknapt. Ze was echt, echt sneu...ik maak me al maanden vooral druk om de baby en ineens was zij weer heel klein en kwetsbaar.Het is ook wel heel veel zo achter elkaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En tijd met haar alleen hoeft niet gelijk een dag te zijn, een verhaaltje voor het slapen gaan of een keer een spelletje doen is ook aandachtwees niet te streng voor jezelf Tink, dit is ook een kwestie van je weg vinden nu weer
Fake it till you make it...
[..]
Ze bedoelde het ongetwijfeld niet verkeerd, de opmerking kwam ook heel en passant. Ze is verder echt een schat en heeft twee keer 9 maanden fulltime gekolfd. Ik snapte hem daarom ook echt even niet... Maar goed, jammer dan. Ik heb recht om te voeden/kolven en blijf dat gewoon doen. Punt.
En de oudste is weer redelijk opgeknapt. Ze was echt, echt sneu...ik maak me al maanden vooral druk om de baby en ineens was zij weer heel klein en kwetsbaar.Gelukkig gaat het weer een beetje. Het zijn hectische maanden geweest voor jullie inderdaad. Er komen vast weer meer momenten om met haar samen iets te doen als je weer een beetje in het ritme komt. Voor nu is het inderdaad al fijn om samen een boekje te lezen, even samen met een bal naar buiten. 15 minuutjes samen lol maken kan écht al een verschil maken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
En probeer dan ook een beetje tijd voor jezelf te makenquote:Op donderdag 8 juli 2021 11:32 schreef Tink89 het volgende:
Txs lieverds, dat helpt enorm!
En ja, ik doe altijd wel een verhaaltje voor het slapen gaan (we hebben Boer Boris nu zo'n beetje wel uit) en we knuffelen ook wel enzo. Het is een goed idee om lekker even met haar te gaan fietsen ofzo. Net na een voeding moet dat best een keer kunnen. Of even stoepkrijten. Ik ga er tijd voor maken
Tink, ik wil me er niet ongevraagd mee bemoeien of pretenderen dat het hier perfect gaat maar:quote:Op donderdag 8 juli 2021 11:32 schreef Tink89 het volgende:
Txs lieverds, dat helpt enorm!
En ja, ik doe altijd wel een verhaaltje voor het slapen gaan (we hebben Boer Boris nu zo'n beetje wel uit) en we knuffelen ook wel enzo. Het is een goed idee om lekker even met haar te gaan fietsen ofzo. Net na een voeding moet dat best een keer kunnen. Of even stoepkrijten. Ik ga er tijd voor maken
Ik zou daar ook behoorlijk van over de flos zijnquote:Op donderdag 8 juli 2021 11:07 schreef exode het volgende:
Jeetje, dat is ook balen Tink!
Mijn verloofde kolfde op de wc en dan maar hopen dat er even iemand voor haar klas kon staan.
Hier staakt BSO en KDV niet Amaranta, maar goed dat zou voor ons nu niet uitgemaakt hebben. Heb wel een leuke discussie met BSO gehad gisteren. Wij hebben BSO min de schoolvakanties. Meestal gaat B 2 of 3 dagen naar de vakantie BSO en nemen we die apart af. Nu hadden wij echt een shitload aan uren openstaan van alle afmeldingen van B de afgelopen maanden. Veel meer dan die 2 a 3 dagen. Die mocht ik niet inzetten voor de vakantie BSO. Echt ik snap het he, regels en het staat vast in het contract maar kom op zeg. Zij verzorgen ook de TSO en tijdens de eerste lockdown hebben we daar ¤0 van teruggehad want dat viel buiten de regeling. Het was dus nogal opgestapeld zeg maar. Denk even mee.
Eind goed, al goed, we mogen hem 2 dagen brengen zonder dat ze daar apart voor factureren. En natuurlijk gaat het ook om geld, maar het voelde heel vervelend om echt tientallen uren te laten vervallen en dan 2 dagen te betalen.
Hoe gaat het met je arm?quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:04 schreef SQ het volgende:
Ik heb nooit meer hele dagen / dagdelen / uren alleen 1:1 aandacht voor 1 kind hoor. Ik denk ook niet dat de oplossing persé zit in dagen vrijmaken, maar vooral jezelf er niet zo schuldig om voelen.
Vroegah, toen ik een kind was van een thuisblijfmoeder, had ik zelden 1:1 aandacht van mijn ouders. Er waren nu eenmaal meerdere kinderen. En met een baan er bij is het helemaal een illusie om te denken dat je elk kind continu quality time kunt / moet bieden.
Het goede nieuws: ze raken er niet door beschadigd![]()
Koester inderdaad de momenten die er wel zijn, want zoals ik het lees zijn die er echt wel veel, en probeer geen onrealistisch beeld na te streven van hoe het zou moeten zijn. Want in de realiteit past dat eenvoudigweg niet.
Wat een lastige situatie! Misschien nog eens rustig samen met haar de voor en nadelen op een rij zetten en dan een keuze maken? Het hoeft misschien ook niet onmiddellijk.quote:Op donderdag 8 juli 2021 10:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn man vindt het niet nodig dat onze 2007 vaccineert.
Hij heeft hem zelf overigens wel. Hoe overtuig ik hem?
Zelf wilde ze wel. Maar nu wil ze loyaal naar beide haar ouders zijn… en als de ene het wel wil en van de ander hoeft het niet…
Heftig! Sterkte met de zieke peuter, en wat een stomme opmerking van je baas zeg.quote:Op donderdag 8 juli 2021 09:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Koffie?
[..]
En de oudste is weer redelijk opgeknapt. Ze was echt, echt sneu...ik maak me al maanden vooral druk om de baby en ineens was zij weer heel klein en kwetsbaar.Over je spoiler, ik heb dat ook gehad met mijn oudste toen Kevin een baby was. En Kevin was een hele makkelijke baby, maar toch ben je daar veel tijd mee kwijt. Willem heeft mij echt een paar maanden niet lief gevonden. Ik was die vervelende huisgenoot die altijd met de baby rond liep. En toen Kevin ongeveer 9 maanden was gingen wij op vakantie en toen was het meteen weer helemaal aan tussen ons (en nu wil ik weer dat ie ooit z’n papa kiest om iets te doen of aan te hangen ipv alleen MAMA!!!! te gillen). Jij bent haar mama en dat blijft zoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mijn leidinggevende heeft laatst toegegeven dat ze stiekem powernaps deed op kantoor toen haar kinderen klein waren![]()
De oplossing voor bijna alle (opvoeding gerelateerde) problemen..quote:Op donderdag 8 juli 2021 12:04 schreef SQ het volgende:
Ik heb nooit meer hele dagen / dagdelen / uren alleen 1:1 aandacht voor 1 kind hoor. Ik denk ook niet dat de oplossing persé zit in dagen vrijmaken, maar vooral jezelf er niet zo schuldig om voelen.
True. Ik wilde in de stad een pannenkoek spek halen.quote:Op donderdag 8 juli 2021 14:05 schreef trui het volgende:
Nou dan heb je 1,5 uur om lekker uitgebreid te lunchen, vencodark.
Waar ga je heen? Want we zijn nog helemaal niet zo lang van rood af en toen hadden ook niet alle landen een quarantaine plicht.quote:Op donderdag 8 juli 2021 16:38 schreef Phaidra het volgende:
Die maatregelen kan ik alleen maar achter staan. Het was sowieso absurd dat alle maatregelen tegelijk werden afgeschaft. Maar ik wil zo graag op vakantie... Ik heb steeds een slag om de arm gehouden, maar de laatste weken had ik echt goede hoop. Ik ben er nu echt even verdrietig door, ik zie niet hoe we nog kunnen zorgen dat er geen code rood komt met een nieuwe quarantaineplicht.
We hebben ons steeds aan alle maatregelen gehouden, maanden mijn schoonouders niet gezien, we hebben totaal geen behoefte aan feesten of uitgebreide verjaardagen. Alleen die vakantie, daar kijken we allemaal zó naar uit.
En ja, ik weet het, er zijn ergere dingen. Het was een risico om onze vakantie door te schuiven naar dit jaar, en dat hebben we bewust genomen. We hadden ook weer voor NL kunnen kiezen, dan waren we onze aanbetaling voor de camping kwijt geweest, maar dat was wel te overzien.
Frankrijk. Maar los van de quarantaineplicht speelt ook mee dat als het advies weer wordt 'alleen noodzakelijke reizen' dat we verzekeringstechnisch gewoon geen risico willen nemen. De leasemaatschappij vindt dat niet zo grappig en de reisverzekering ook niet.quote:Op donderdag 8 juli 2021 16:43 schreef laziness het volgende:
[..]
Waar ga je heen? Want we zijn nog helemaal niet zo lang van rood af en toen hadden ook niet alle landen een quarantaine plicht.
25 juli. We zijn ook nog niet volledig gevaccineerd als we gaan, dus daar kunnen we ook niet van profiteren.quote:Op donderdag 8 juli 2021 16:49 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat een gedoe weer. Die onzekerheid…
Wanneer zou je gaan Phaidra?
Frankrijk had geen quarantaineplicht toen we nog rood waren volgens mij. Zolang Frankrijk ons niet op oranje zet zullen wij dat met hen ook niet doen.quote:Op donderdag 8 juli 2021 16:45 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Frankrijk. Maar los van de quarantaineplicht speelt ook mee dat als het advies weer wordt 'alleen noodzakelijke reizen' dat we verzekeringstechnisch gewoon geen risico willen nemen. De leasemaatschappij vindt dat niet zo grappig en de reisverzekering ook niet.
Maar nog twee maanden zou voor veel ondernemers het einde zijn (geweest).quote:Op donderdag 8 juli 2021 17:45 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind het ook niet per se dat het de schuld is van de jongeren. Wat je zegt, die deden gewoon wat mocht binnen de versoepelingen.
Ik vind wél dat het de schuld is van de overheid die echt veel te vroeg te veel versoepeld heeft. De mondkapjes zijn losgelaten voor ik überhaupt mijn eerste prik had gehad - en zo jong ben ik ook weer niet. Ik begrijp die haast niet. Nog twee maanden voorzichtiger zijn had veel van dit gezwabber kunnen voorkomen. En dat kon iedereen aan zien komen.
Op zich helemaal waar, fraude zou niet moeten gebeuren. Toch vind ik dat bij 17-jarige feestvierders een moeilijke. Ik heb voordat ik 16 was heel regelmatig illegaal in de kroeg gestaan met drank in mijn hand. Dat is fraude. Verkeerd. Maar dat doen we toch allemaal wel een beetje? Je bent jong, je schopt tegen de systemen, ik snap het wel eigenlijkquote:Op donderdag 8 juli 2021 17:47 schreef laziness het volgende:
Behalve het gesjoemel met QR codes dan. Kan me namelijk niet zo goed voorstellen dat er zoveel mensen vals negatief getest zouden zijn. De positieve gevallen tussen de hossende massa moeten toch ergens vandaan komen.
En fraude mag je iemand altijd aan rekenen vind ik.
Oh, ik vind ook dat er (veel) meer steun voor ondernemers zou moeten zijn hoor. Dat is een betere manier dan de volksgezondheid opofferen om bedrijven te redden.quote:Op donderdag 8 juli 2021 18:01 schreef LeSage het volgende:
[..]
Maar nog twee maanden zou voor veel ondernemers het einde zijn (geweest).
Mja ik was zo niet. Maar dan nog had je alleen jezelf er mee. Nu is de impact een stuk groter. We hebben het over de volksgezondheid. Dat mag je ze best aan rekenen.quote:Op donderdag 8 juli 2021 18:04 schreef LeSage het volgende:
[..]
Op zich helemaal waar, fraude zou niet moeten gebeuren. Toch vind ik dat bij 17-jarige feestvierders een moeilijke. Ik heb voordat ik 16 was heel regelmatig illegaal in de kroeg gestaan met drank in mijn hand. Dat is fraude. Verkeerd. Maar dat doen we toch allemaal wel een beetje? Je bent jong, je schopt tegen de systemen, ik snap het wel eigenlijk
Mijn dochter heeft ze alle 3. Ik zal zo een foto uploaden.quote:Op donderdag 8 juli 2021 16:49 schreef Nijna het volgende:
Het stijgt wel hard he... 5000 positief nu...
Ik hoop voor de mensen die op vakantie willen dat dat wel door kan gaan.
Ik ben wel blij dat wij hebben besloten om thuis te blijven...
Ben met de meiden verf gaan halen voor hun kamers, we moeten eerst een laag primer om de huidige kleur te verdoezelen.... het lijkt er toch eindelijk van te gaan komen.
Het grappige is dat de jongste al maanden een kleur had uitgezocht en nu aan het twijfelen geslagen is...
Blauw, paars of turquoise. En de oudste wil geel, maar daar hadden ze heel wat variatie in, dus ze heeft wat staaltjes meegenomen
Maar wie is ze?quote:Op donderdag 8 juli 2021 18:06 schreef laziness het volgende:
[..]
Mja ik was zo niet. Maar dan nog had je alleen jezelf er mee. Nu is de impact een stuk groter. We hebben het over de volksgezondheid. Dat mag je ze best aan rekenen.
Ik vind niet in de kroeg kunnen hossen niet minder een luxeprobleem dan niet op vakantie kunnen omdat men massaal fraude pleegt om te kunnen hossen.
Mijn 42 jarige puber heeft zijn eerste festival ook al erop zitten. 1,5 in de rij gestaan voor test voor toegang.quote:Op donderdag 8 juli 2021 18:13 schreef lily het volgende:
[..]
Maar wie is ze?
Mijn zoon van 20 en zijn vriendengroep zijn vorig weekend voor het eerst na anderhalf jaar weer naar een feest geweest. Dol en dolgelukkig en allemaal netjes met een negatieve test. Helemaal volgens de regels.
En zij worden dan nu met de nek aangekeken.
Ik zou het nu ook absoluut niet meer doen nee. Maar jongeren die al 1,5 jaar horen dat ze een heleboel dingen moeten laten ‘voor de volksgezondheid’ en zich dan een keer niet meer aan de regels houden, ik snap ze wel.quote:Op donderdag 8 juli 2021 18:06 schreef laziness het volgende:
[..]
Mja ik was zo niet. Maar dan nog had je alleen jezelf er mee. Nu is de impact een stuk groter. We hebben het over de volksgezondheid. Dat mag je ze best aan rekenen.
Ik vind niet in de kroeg kunnen hossen niet minder een luxeprobleem dan niet op vakantie kunnen omdat men massaal fraude pleegt om te kunnen hossen.
Nou ja het is niet alsof we jongeren op straat vuil aankijken natuurlijk.quote:Op donderdag 8 juli 2021 18:13 schreef lily het volgende:
[..]
Maar wie is ze?
Mijn zoon van 20 en zijn vriendengroep zijn vorig weekend voor het eerst na anderhalf jaar weer naar een feest geweest. Dol en dolgelukkig en allemaal netjes met een negatieve test. Helemaal volgens de regels.
En zij worden dan nu met de nek aangekeken.
Dat is een enorme minderheid.quote:Op donderdag 8 juli 2021 18:18 schreef laziness het volgende:
"Ze" zijn degene die fraude gepleegd hebben en waar we hier chagrijnig op waren maar dat mag niet omdat het alle jongeren over één kam scheert.
Zoals ik eerder zei, de positieve gevallen komen met testen toch ergens vandaan dus al is het een minderheid, het heeft grote gevolgen als je kijkt naar de enorme stijging.quote:Op donderdag 8 juli 2021 18:19 schreef lily het volgende:
[..]
Dat is een enorme minderheid.
Dat gewijs naar elkaar en groepen de laatste maanden. Vreselijk.
Bedoel je daar je man mee, of...quote:Op donderdag 8 juli 2021 18:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn 42 jarige puber heeft zijn eerste festival ook al erop zitten. 1,5 in de rij gestaan voor test voor toegang.
DaT wE nOoIt MeEr VaN cOrOnA aFkOmEn. We ZiJn Op WeG nAaR eEn DiCtAtUuR!!!!!quote:Op donderdag 8 juli 2021 18:39 schreef amaranta het volgende:
Ik ben heel benieuwd wat Corona ontkenners en anti-vaxxers nu zeggen.
Ik heb rivm de afgelopen dagen gevolgd om te kijken wanneer 2007 aan de beurt was. Maar die reacties eronder zijn inderdaad niet mals.quote:Op donderdag 8 juli 2021 18:59 schreef mefke79 het volgende:
Moet je op Twitter eens vragen over vaccinatie stellen aan het RIVM, wat je dan aan berichten krijgt
Dit ja. Zit je dan met je maatregelen. Maar hoe bereik je deze doelgroep goed? Lijkt me erg lastig. In Nederland zijn er al zo veel die denken «jij gaat me echt noet vertellen wat ik moet doen». Die mentaliteit zit diep bij veel mensen geloof ik.quote:Op donderdag 8 juli 2021 18:39 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb het mijn studenten gevraagd na dit weekend. "Nou juf, er werd gewoon niet gecontroleerd" Tja...Maar testen ho maar. Bij ons wordt ook gevraagd om zelftesten te doen, doen ze niet. Thuisblijven bij klachten? Nee joh. En toen we vorige week een besmetting in een klas hadden moesten we dat van de GGD horen ipv van de student. En vervolgens is er geen quarantaine afgegeven omdat 'ze toch op anderhalve meter blijven op school'![]()
Was het maar zo, maar in hun hoofd is corona voorbij. En ergens snap ik het, maar zij hebben er nu twee weken feesten opzitten en hun docenten zitten straks weer thuis, zonder een keer uit eten of naar het museum. En eerlijk? Ik ben er wel een beetje klaar mee. Ik ben doodop en wil gewoon rust en straks normaal lesgeven...dat kunnen we zo ook weer vergeten.
Nee joh, dat is achterhaald. Met de test wordt er meteen een chip ingebracht. Wist je dat nog niet?quote:Op donderdag 8 juli 2021 19:52 schreef exode het volgende:
Ik ga me niet meer laten testen hoor, onze buren zitten buiten met kinderen en kleinkinderen en die vertellen tegen elkaar dat het stokje in je neus tm je hersenen gaat. Dat ze geen slijm ofzo schrapen maar een stukje van je hersenen. Dus dan weten jullie dat nu ook.
Nou ik bid voor Zweden want ik wil toch echt wel heel graag mijn pup zsm hebben.quote:Op donderdag 8 juli 2021 17:32 schreef exode het volgende:
Volgens mij maakt het voor Zweden niet veel uit als Nederland op rood gaat. Ik vraag me echter wel af of ik 14 uur op die boot wil zitten met honderden andere mensen. Voor Denemarken zijn we wel screwed denk ik.
Dus ja ik baal.
Wacht, ik ga het ze even vertellen.quote:Op donderdag 8 juli 2021 19:59 schreef arvensis het volgende:
[..]
Nee joh, dat is achterhaald. Met de test wordt er meteen een chip ingebracht. Wist je dat nog niet?
Nou ja, het controleren lag toch echt bij de horeca. Als die het al niet doen tja...dan hoef je als jongere niet eens te frauderenquote:Op donderdag 8 juli 2021 20:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:mefke79 wat enorm slecht. Ik was hier ook bang voor. Uiteindelijk verpesten al deze jongeren die zich niet aan de testregels houden en de mensen die denken dat je 1 minuut na Janssen beschermd bent het nu voor de rest van de hele goegemeente. Ik hoop enorm dat de discotheken weer dichtgaan zodat we deze opleving van besmettingen hopelijk snel de kop in kunnen drukken.
Ik was vanmorgen (alweer) met mijn zoon in de teststraat. Ik heb daar alleen maar jongeren gezien en mensen met basisschoolkinderen. Mijn basisschoolkind kreeg net gelukkig weer een negatieve uitslag. Wel heel netjes al binnen 11 uur na de test.
Ja! Het is klein en kneuterig, maar wel echt heel leuk! Vanaf het moment dat je kind een brandweer of politie kan herkennen, is het leukquote:Op donderdag 8 juli 2021 20:24 schreef littledrummergirl het volgende:
Is er hier iemand wel eens in het veiligheidsmuseum in almere geweest? Vanaf welke leeftijd is dat een beetje geinig?
de nieuwe besmettelijker varianten in combinatie met het wat te snel loslaten van de maatregelen lijkt me. Maar ik snap ook wat Sage zegt, ik zou ook niet graag degene zijn die het beleid bepaalt nu, er zat enorm veel druk op om die versoepelingen door te voeren.quote:Op donderdag 8 juli 2021 20:30 schreef Malteser het volgende:
Pittig wel hoor, die cijfers. Er lijkt maar steeds geen licht aan het einde van de coronatunnel te komen, het maakt mij (en vele anderen) sip.
Zit al tijden slecht in mijn vel en sprak mezelf steeds moed in met: “deze zomer gaat het vast beter, dan is corona grotendeels onder controle en kunnen we op vakantie en naar buiten en zulks”.
Nou, ik moet het nog zien.
En waar het aan ligt? Feestende jongeren? Mondkapjesplicht opheffen? Ik heb werkelijk geen idee dus in dat opzicht ben ik Toos Meningloos.
dat is uiteraard waar, maar dat betekent niet dat die besmettingen ongevaarlijk zijn (of overbodig dat we ze nu wel opmerken). Zeker nu er varianten zijn die zich nog veel sneller verspreiden.quote:Op donderdag 8 juli 2021 20:41 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb overigens zelf het idee dat juist doordat er nu overal voor getest moet worden er veel meer positieve testen zijn. De 2 jongeren die ik ken die nu positief zijn, zijn praktisch klachtenvrij en zouden zich daarom anders nooit hebben laten testen maar moesten dat nu voor toegang.
Grote hulpdienstenfan hierquote:Op donderdag 8 juli 2021 20:46 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja! Het is klein en kneuterig, maar wel echt heel leuk! Vanaf het moment dat je kind een brandweer of politie kan herkennen, is het leuk.
Wij hebben er ook meer dan een uur voor gereden en dat vond ik wel de moeite waard.quote:Op donderdag 8 juli 2021 20:54 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Grote hulpdienstenfan hier![]()
Maar klein dus? Wij moeten er best een stuk voor reizen, zijn er nog andere leuke dingen te doen in de buurt voor een bijna vierjarige dat jij weet?
Je kan er geen dag(deel) vullen nee. Ik denk dat wij toen 1,5 tot 2 uur binnen zijn geweest. Bataviawerf is ook echt heel leuk. Er zit een museum bij dat voor een bijna 4-jarige ook echt wel leuk is al. En het schip is natuurlijk heel tof en indrukwekkend. Rondom Almere zelf weet ik eigenlijk niks, ik kom zelf ook niet echt uit de buurt.quote:Op donderdag 8 juli 2021 20:54 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Grote hulpdienstenfan hier![]()
Maar klein dus? Wij moeten er best een stuk voor reizen, zijn er nog andere leuke dingen te doen in de buurt voor een bijna vierjarige dat jij weet?
Dat is de vraag nu natuurlijk. Stel dat hiervan de ziekenhuisopnamen amper stijgen (want diegenen die echt ziek ervan worden zijn inmiddels gevaccineerd) dan is het anders dan de vorige keren.quote:Op donderdag 8 juli 2021 20:51 schreef trui het volgende:
[..]
dat is uiteraard waar, maar dat betekent niet dat die besmettingen ongevaarlijk zijn (of overbodig dat we ze nu wel opmerken). Zeker nu er varianten zijn die zich nog veel sneller verspreiden.
Ik deed dat soort dingen niet en ik zou het ook niet in mijn hoofd halen om in dit geval te frauderen. Maar misschien ook makkelijk praten, want ik ging uberhaupt weinig uit.quote:Op donderdag 8 juli 2021 18:04 schreef LeSage het volgende:
[..]
Op zich helemaal waar, fraude zou niet moeten gebeuren. Toch vind ik dat bij 17-jarige feestvierders een moeilijke. Ik heb voordat ik 16 was heel regelmatig illegaal in de kroeg gestaan met drank in mijn hand. Dat is fraude. Verkeerd. Maar dat doen we toch allemaal wel een beetje? Je bent jong, je schopt tegen de systemen, ik snap het wel eigenlijk
Dat is ook wel gaaf, wauw!quote:Op donderdag 8 juli 2021 18:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn dochter heeft ze alle 3. Ik zal zo een foto uploaden.
Heeft ze zelf gedaan met een vriendin.
Bij mijn oudste op school hebben ze de mogelijkheid om 2 testen per week op te halen bij de congierge. Ik heb niet de indruk dat ze gretig aftrek vinden, maar verplicht is het niet.quote:Op donderdag 8 juli 2021 18:18 schreef lily het volgende:
Op de middelbare school van 16 jarige moeten ze nu allemaal twee keer per week testen. Dat zijn dan zelftesten. Ook daar komen dus nu meer positieve testen vandaan die je anders niet geweten had.
Hahaha, geloven ze dan ook dat ze je dan gelijk stiekem vaccineren of een chip inbrengen? Die hoorde ik namelijk ook al ergensquote:Op donderdag 8 juli 2021 19:52 schreef exode het volgende:
Ik ga me niet meer laten testen hoor, onze buren zitten buiten met kinderen en kleinkinderen en die vertellen tegen elkaar dat het stokje in je neus tm je hersenen gaat. Dat ze geen slijm ofzo schrapen maar een stukje van je hersenen. Dus dan weten jullie dat nu ook.
quote:Op donderdag 8 juli 2021 20:59 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij hebben er ook meer dan een uur voor gereden en dat vond ik wel de moeite waard.
Ah cool, dan gaan we er gewoon naartoe morgenquote:Op donderdag 8 juli 2021 21:00 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Je kan er geen dag(deel) vullen nee. Ik denk dat wij toen 1,5 tot 2 uur binnen zijn geweest. Bataviawerf is ook echt heel leuk. Er zit een museum bij dat voor een bijna 4-jarige ook echt wel leuk is al. En het schip is natuurlijk heel tof en indrukwekkend. Rondom Almere zelf weet ik eigenlijk niks, ik kom zelf ook niet echt uit de buurt.
Van nieuwe varianten worden ook jongere mensen erger ziek, kijk naar de Braziliaanse variant in Suriname. Het indammen van het virus zorgt er ook voor dat er minder mutaties kunnen ontstaan dus daar heeft iedereen uiteindelijk voordeel van.quote:Op donderdag 8 juli 2021 21:06 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Dat is de vraag nu natuurlijk. Stel dat hiervan de ziekenhuisopnamen amper stijgen (want diegenen die echt ziek ervan worden zijn inmiddels gevaccineerd) dan is het anders dan de vorige keren.
Ik zit een goede week voor prik 2, hopelijk haal ik die ongeschonden. Man heeft vandaag weer een offday, die kwam de dag niet door zonder een dut van 2 uur. Dat is dus wat corona kan doen
Met Hazes Sr. erop?quote:Op donderdag 8 juli 2021 22:13 schreef Declan-Harp het volgende:
@:Nijna ik zag in de nieuwe Lidl folder allemaal leuke golfspullen, moest gelijk aan jou denken
De 10-jarige hier denkt dat hij gaat kiezen voor Janssen als hij een prik "moet".quote:Op donderdag 8 juli 2021 21:54 schreef laziness het volgende:
Mijn 10-jarige is chaggo dat hij geen keuze heeft tot een prik. Hij wil graag bijdragen aan de bescherming van ons gezin en ziet weinig verschil tussen 12 jaar en 10 jaar. (Net als het virus)
De mijne wil ook wel Janssen maar om andere redenenquote:Op donderdag 8 juli 2021 23:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
De 10-jarige hier denkt dat hij gaat kiezen voor Jansen als hij een prik "moet".
Alsof dat een keuze is
Volgens mij is alleen Pfizer nog maar goedgekeurd voor 12-18 jaar, of is dat al aangepast?
Oh grappig dat je aan mij denktquote:Op donderdag 8 juli 2021 22:13 schreef Declan-Harp het volgende:
@:Nijna ik zag in de nieuwe Lidl folder allemaal leuke golfspullen, moest gelijk aan jou denken
Hahaha, nee, geen Hazes eropquote:Op donderdag 8 juli 2021 23:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met Hazes Sr. erop?
Wel verwarrend wat de doelgroep van de Lidl nou precies is, de ene wwek Hazesmeuk, want dat is de doelgroep en de week daarna golfspullen?
Hoe is dat dezelfde doelgroep?
Geen oh-oh hier maar volgens mij krijgt de categorie 12-18 Pfizer en moet er X weken tussen prik 1 en prik 2 zitten.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:38 schreef amaranta het volgende:
Vandaag meermaals geprobeerd te bellen met RIVM voor afspraak dochter. Na 15 min wachten 2 keer zelf opgehangen. Na 19:30 nogmaals geprobeerd, lijnen overbelast. Dus mogelijk toch veel persconferentiekijkers die belden.
Net online ingelogd. Kan ze morgen al terecht. Toevallig moet ik zelf ook morgen, (alleen op een compleet ander tijdstip) maar dan neem ik haar gewoon mee naar mijn afspraak
Enige maar is dat prik 2 midden in onze (mogelijke) vakantie valt. Dus die moet ik verzetten. Maar die is wel later dan 6 wk na de 1e. Hoop dat dat geen probleem is.
Tenzij ze hem over 3 wk al willen zetten. Dan zou ze voor onze vakantie volledig gevaccineerd zijn.
@:oh-oh jij enig idee als ervaringsdeskundige wat hierin mogelijk is?
Bij mij zit er 5 weken en een dag tussen en mijn moeder echt geen 12.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 22:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen oh-oh hier maar volgens mij krijgt de categorie 12-18 Pfizer en moet er X weken tussen prik 1 en prik 2 zitten.
https://www.gezondheidsra(...)en-tweede-vaccinatie
Je moeder heeft AZ gehad of ook Pfizer?quote:Op vrijdag 9 juli 2021 22:21 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Bij mij zit er 5 weken en een dag tussen en mijn moeder echt geen 12.
Dus die weken zeggen ook niet veel.
AZ.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 22:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moeder heeft AZ gehad of ook Pfizer?
Haha dit had ik allemaal al gelezen....quote:Op vrijdag 9 juli 2021 22:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen oh-oh hier maar volgens mij krijgt de categorie 12-18 Pfizer en moet er X weken tussen prik 1 en prik 2 zitten.
https://www.gezondheidsra(...)en-tweede-vaccinatie
Oh, interessant:
https://www.rijksoverheid(...)ech-pfizer-comirnaty
De interval bij Pfizer was eerst 3 weken maar daar hebben ze 6 weken van gemaakt zodat meer mensen gevaccineerd konden worden...
Kennelijk kan het bij Pfizer dus wel
Ook interessant:
https://www.nu.nl/coronav(...)mp_tf=Van%20%251%24s
Meer antistoffen aangemaakt bij een langere prik-interval bij Pfizer.
Er zijn volgens mij best veel clubs die aanbiedingen hebben, proeflessen of van die aanbiedingen om GVB te gaan halen. Golf was veel meer kak, maar ook wel afhankelijk van de club.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 12:40 schreef Burdie het volgende:
Wat leuk dat je golft, Nijna! Zou ik ook wel weer eens willen. Toen ik nog op de middelbare school zat ging ik wel eens met vrienden, toen was het weldegelijk een kakkers gebeuren, maar wij waren (zijn) ook kak dus dat paste mooi.
Ik probeer nu al jaren mijn man te overtuigen dat hij eens z'n GVB gaat halen in de zomervakantie (we wonen vlakbij een golfvereniging waar dat kan). Misschien ga ik het anders gewoon zelf eens doen dan.
Ware het niet… dat ze vanmorgen op de radio zeiden dat ze (Hugo) gaan kijken of de interval korter kan.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 11:44 schreef oh-oh het volgende:
Jup dat had ik je dus precies ook kunnen vertellen, het moet echt tussen de 5 en 6 weken zijn bij Pfizer.
Ik heb er dan ook verder geen punt van gemaakt.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 11:51 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja ze gaan kijken, dus nu kan het nog niet. En toen je de vakantie plande ging je er wss vanuit dat ze helemaal niet gevaccineerd zou zijn. Zo blij dat ik dr niet meer werk want letterlijk dit de hele dag
Ja, echt triest, zo jong.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 13:38 schreef amaranta het volgende:
Even iets anders… winnaar van Lego masters van vorig jaar is overleden.
https://www.omroepbrabant(...)k6LC4wxw1fD6x91Zn1yA
Och jee. Ik was eerlijk gezegd verbaasd dat hij nog optradt in het tweede seizoen. Hersentumoren overleef je niet, helaas.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 13:38 schreef amaranta het volgende:
Even iets anders… winnaar van Lego masters van vorig jaar is overleden.
https://www.omroepbrabant(...)k6LC4wxw1fD6x91Zn1yA
Ik ga duimen!quote:Op zaterdag 10 juli 2021 20:17 schreef mefke79 het volgende:
Bij ons wordt de laatste week ineens weer online lesMaandag diploma uitreiking maar ook dat op losse schroeven. Ik kan alleen maar hopen dat afscheid en kamp enzo voor oudste doorgaat, duimen maar.
Wat balen! Ik had vandeweek hetzelfde issue met het inplannen van een test dichtbij huis, alleen maar locaties op minimaal 45 minuten afstand. Ik heb de GGD gebeld en kon toen binnen een uur al terecht op de locatie dichtbij huis. Ik hoop dat je een negatieve uitslag krijgt.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 21:49 schreef Vaiana het volgende:
KAK. Collega die dinsdag op kantoor was en woensdag klachten kreeg is vrijdag positief getest.
Nou zijn we alleen in het trappenhuis langs elkaar gelopen, en tijdens de lunchpauze wandeling wellicht niet constant 1,5 meter vastgehouden, maar meh.
Afspraak met vrienden van morgen maar afgezegd, en dan morgenochtend bellen voor een test. Online kan ik alleen naar plekken waar ik een half uur voor moet rijden terwijl de test locatie hier om de hoek er mega rustig uit zag, dus dan liever morgen bellen.
Ik hoop zo hard dat hij mij niet besmet heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |