'ik zie het probleem niet dus het bestaat niet'quote:Op dinsdag 6 juli 2021 11:37 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Als ik dit weekend naar de Veluwe ga en 3 verschillende vogels in het wild op de foto leg krijg ik dan ¤100 van je? Wil je die weddenschap aangaan?
Ja, dat geldt ook wel voor de VVD. Vanuit het CDA gedacht kan ik de 'draai' nu op dit moment wel voorstellen. Ze zitten al in een crisis en moeten zich toch zien te herpakken, op zich is dit dan wel een geschikt moment voor deze omslag.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 11:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dit is voor het CDA zoiets als ooit de WAO-crisis voor de PvdA was. Jarenlang kop in het zand en het probleem vooruitschuiven om iedereen te vriend te houden.
Net zo lang tot het enkel met rigoureuze maatregelen opgelost kan worden en ze gigantisch in hun hemd staan.
Daar is ook een EU fonds voor , het omschakelfondsquote:Op dinsdag 6 juli 2021 11:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
Prima, maar dan zal de EU met bakken subsidie moeten komen.
We gaan te werk zoals de boer in Oostenrijk, puur zelfvoorzienend. Meer oppervlak voor vee dus meer natuur ipv distributie centra en nep recreatie.
https://www.vpro.nl/buite(...)an-de-bioboeren.html
Gigantische ondersteuning dmv subsidie anders kun je niet overleven.
Prima als we die kant uitgaan.
bij de mens gaat de fecaliën het riool in en naar de zuivering via het rioolquote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:00 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
Hoeveel stikstof stoot een mens eigenlijk uit in Nederland ?
Er is een probleem. Maar als je met droge ogen beweert dat er al 20 jaar geen vogels meer fluiten op de Veluwe dan verkondig je gewoon een keiharde leugen.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 11:51 schreef fathank het volgende:
[..]
'ik zie het probleem niet dus het bestaat niet'
Je liegt zelf topics lang en dan ga je iemand anders de maat nemenquote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:01 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Er is een probleem. Maar als je met droge ogen beweert dat er al 20 jaar geen vogels meer fluiten op de Veluwe dan verkondig je gewoon een keiharde leugen.
Ik wil daar best een weddenschap over aangaan. Schijnbaar stuit dat je tegen de borst en niet dat iemand gewoon keihard en aantoonbaar liegt. Bijzonder wel.
Komt omdat jij te gierig bent en niet wil betalen voor topspul.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 11:04 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar de boeren geven dat teveel aan topkwaliteit echter niet gratis aan normale mensen. Zijn namelijk bang dat de normale mensen dan te lang en te breed en dus te snel worden.
Nou dat is onzinquote:Op dinsdag 6 juli 2021 11:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
Maar je verliest wel een groot van je economische export mbt agrarische sector. Dan gaan we ook maar een stapje terug mvt economische groei.
En als ze die forse investeringen hebben gedaan en de stallen schoon zijn, wordt er wel weer wat anders gevonden om de boeren op bizarre kosten te jagen.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 10:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als de megastallen schoon worden dan is er geen enkel probleem
Het vergt een forse investering per boer
De anderen moeten stoppen
Toon maar aan.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:13 schreef fathank het volgende:
[..]
Je liegt zelf topics lang en dan ga je iemand anders de maat nemen
Bijzonder wel
Dan zou ik mijn gehoor eens laten testen want ik durf wel te stellen dat daar iets ernstigs aan mankeert.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 11:31 schreef Mondkapje het volgende:
Er zijn al 20 jaar geen vogeltjes meer te horen op de Veluwe, men heeft al die tijd weggekeken.
Aandeel Nederland agrarische sector. Er is meer dan alleen melk. Och misschien kloppen de cijfers niet.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou dat is onzin
Melkprijzen worden Europees bepaald en Nederlandse boer kan nauwelijks het hoofd boven water houden Europees gezien
https://www.melkvee.nl/ar(...)zen-blijven-oplopen/
Ik interpreteer de tekst niet alsof er geen enkele vogel te horen is.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:16 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Toon maar aan.
En reageer dan even inhoudelijk waarom je een aantoonbare leugen (namelijk dat er al 20 jaar geen vogel meer fluit op de Veluwe) steunt.
Ik interpreteer je antwoord als slap gekronkel. Block.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:29 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik interpreteer de tekst niet alsof er geen enkele vogel te horen is.
Maar als je alles altijd letterlijk neemt is dat misschien wat lastig te begrijpen. Of als je niet bekend bent met de achteruitgang van de afgelopen 30 jaar.
Daar ga je al de mist in. Er verdwijnen al jaarlijks op natuurlijke wijze boeren. Bovendien zijn er maar zeer weinig mensen tegen een lichte krimp van de sector. Zo worden er ook zonder noemenswaardige problemen binnenkort 300+ varkensboeren uitgekocht.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
De conclusies die ik trek na het lezen van #1 en #2 van dit topic:
- er kunnen geen boeren verdwijnen, ondanks dat ruim 2/3e van het vlees, zuivel en landbouwproducten geëxporteerd wordt
Even goede vrienden.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:32 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik interpreteer je antwoord als slap gekronkel. Block.
Dat je een eend, duif en bonte specht (die houdt van dood hout) zult vinden verbaast me niet. Maar een beetje aardig bos heeft 200 vogelsoorten en die heb je daar echt niet meer.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:01 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Er is een probleem. Maar als je met droge ogen beweert dat er al 20 jaar geen vogels meer fluiten op de Veluwe dan verkondig je gewoon een keiharde leugen.
Ik wil daar best een weddenschap over aangaan. Schijnbaar stuit dat je tegen de borst en niet dat iemand gewoon keihard en aantoonbaar liegt. Bijzonder wel.
Ja maar het gaat om de veestapelquote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
Aandeel Nederland agrarische sector. Er is meer dan alleen melk. Och misschien kloppen de cijfers niet.
https://www.google.com/ur(...)JV1WnXrqof5y4lIq1cVW
Ja dat we liever kapot gaan aan de fosfaat en de ammoniak en klimaat verandering dan dat er ook maar een huis gebouwd gaat worden , want dan gaat de prijs van je eigen veel te dure rijtjeshuis misschien omlaag in de toekomstquote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
De conclusies die ik trek na het lezen van #1 en #2 van dit topic:
- er kunnen geen boeren verdwijnen, ondanks dat ruim 2/3e van het vlees, zuivel en landbouwproducten geëxporteerd wordt
- bouwen op landbouwgrond is onmogelijk, ondanks dat we dat al honderden jaren doen (ieder dorp of stad die uitbreidt doet dat op grond die meestal ooit landbouwgrond was tot het bestemmingsplan wijzigde)
- stikstof van boeren is goed maar als een lagere hoeveelheid van woningen op diezelfde plek komt is het fout
- 300.000 woningen erbij betekent dat alle boeren moeten stoppen, ondanks dat dit maar 1,5% landbouwgrond kost
- één user verwijst naar een post van een andere user om zijn gelijk te halen maar kan die post niet reproduceren, heeft zelf geen argumenten en blijft verwijzen naar een onvindbare post
- ondanks de subsidies en grote concurrentie moeten boeren beschermd worden en moet de productie hoger, hoger en hoger (terwijl ieder ander bedrijf gewoon failliet zou gaan bij overproductie)
- 1 user is doof en er is niets aan de hand
- als je geen argumenten hebt blokkeer je de andere user
Ben ik nog wat vergeten?
quote:De recentste cijfers , uit 2015, laten zien dat het totaal agrarisch terrein in Nederland op dat moment 2 236 317 hectare telde, terwijl het totale oppervlakte van Nederland 4 154 303 hectare besloeg. Dat maakt 54%
Nou dit dusquote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:40 schreef fathank het volgende:
Die boeren die verdwijnen, wat gebeurt er met de grond? Die verkopen ze aan de buurman zodat die nog een varkensflat extra kan bouwen
Klopt, we zijn namelijk 's werelds 2e soja-importeur ter wereld (China is de eerste). Als we dat weghalen moeten we zelfvoorzienend worden waardoor we geen exporteur meer zijn, maar importeur. @AchJa heeft al meerdere keren verwezen naar de bron waarin dit staat.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is de bedoeling dat er meer open toegankelijke natuur komtquote:Op dinsdag 6 juli 2021 12:40 schreef fathank het volgende:
Die boeren die verdwijnen, wat gebeurt er met de grond? Die verkopen ze aan de buurman zodat die nog een varkensflat extra kan bouwen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |