Tsjah, er zijn keuzes gemaakt op basis van de toen bekende gegevens. Sinds die tijd is Pfizer/Moderne een bak meer gaan leveren en konden we meer tempo maken. Op dat moment hadden we nog veel pijlen gericht op AZ.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:49 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik ben niet terug gaan rekenen, maar je roept een groep eerder op omdat het belangrijk is die als een van de eersten te vaccineren, dus dan verwacht ik nu eenmaal niet dat het zo krom uitpakt dat ze alsnog amper eerder of niet eens eerder volledig gevaccineerd zijn dan ik als 30-minner.![]()
Door AZ te weigeren en later alsnog voor Pfizer/Moderna te gaan ben je als persoon uit die leeftijdscategorie nog eerder klaar ook. Dat vind ik ook zuur. En er was toch ook iets met AZ dat de tweede op zich wel eerder kon, maar dat we dat in NL niet deden?
Volgens mij is er geen AZ via de GGD gegaan, de groep 60-64 heeft òf AZ via de huisarts gehad (op oproep) òf recent Pfizer via de GGD (op afspraak).quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:28 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat was toch enkel zo als je AZ bij de huisarts kreeg? Een deel ging via de huisarts en een deel via de GGD dacht ik?
Al kan het zijn dat ik mis zit, het gaat zo snel dat ik niet alles op mijn harde schijf kan opslaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 juni:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: -27,1%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: - 35,7 % (percentage positieve tests: 4,3)
[spoiler]dinsdag: 1.032
woensdag: 1.016
donderdag: 1.064
vrijdag: 888
zaterdag: 686
zondag: 701
maandag: 558
totaal: 5.945 [/spoiler
Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: -27,9%
dinsdag: 686
woensdag: 652
donderdag: 700
vrijdag: 641
zaterdag: 552
zondag: 498
maandag: 557
totaal: 4.286
Besmettingcijfers dinsdag 29 juni t/m maandag 5 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 72,6%
dinsdag: 538
woensdag: 634
donderdag: 825
vrijdag: 941
zaterdag: 1.125
zondag: 1.215
maandag: 1.519
totaal: 7.397
Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 juli:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 315,9%
dinsdag: 2.209
woensdag:
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 15.463 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
![]()
Die bak meer gaan leveren stond volgens mij ook gewoon in de planning, vandaar die half juno uitspraak over iedereen een eerste prik van de Jonge. Welke groep eerder is doet er wel toe als het doel is om de IC te ontlasten.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 15:00 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Tsjah, er zijn keuzes gemaakt op basis van de toen bekende gegevens. Sinds die tijd is Pfizer/Moderne een bak meer gaan leveren en konden we meer tempo maken. Op dat moment hadden we nog veel pijlen gericht op AZ.
Eerlijk gezegd maakt het weinig uit, volledige bescherming is volledige bescherming. Welke groep eerder is, doet er weinig toe. Al zou ik er, zoals ik al aangaf, wel voor pleiten om de 60+ groep nu met spoed Pfizer/Moderna te geven zodat die gewoon klaar zijn.
Lijkt me vooral te zitten in het aantal jongeren dat zich nu laat testen om op vakantie te kunnen of ergens binnen te komen. Die lieten zich eerder niet of mindet testen.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 15:25 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Gaat lekker met het testen hè......
Was te verwachten. Jongeren mogen weer feesten maar grootste deel is nog niet gevaccineerd. Die afspraken staan nog deels voor de komende paar weken in de planning volgens mij. Sowieso ook die 2 weken na de prik in aanmerking nemen. Als je een week of 3-4 verder bent zal de verspreiding onder die club ook enorm af gaan nemen denk ik.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 15:37 schreef GereDathan het volgende:
50 procent stijging. Dat is niet waar we op zitten te wachten
Ja I know........op hoop van zegen dan maar......quote:Op dinsdag 6 juli 2021 15:36 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Lijkt me vooral te zitten in het aantal jongeren dat zich nu laat testen om op vakantie te kunnen of ergens binnen te komen. Die lieten zich eerder niet of mindet testen.
En her en der een dicotheek en Studentenvereniging met veel besmettingen helpt ook niet natuurlijk
Zolang het bij die jongeren blijft en de ziekenhuiscijfers niet weer substantieel stijgen zie ik het nog niet zo somber in.
Idem dito hier, al ben ik wel echt een beetje gespannen voor de ziekenhuizen. Niet dat ik denk dat we ineens weer naar 3000 patiënten klappen, dat zie ik met de huidige vaccinatiegraad echt niet meer gebeuren. Maar net nu we lekker de uitgestelde operaties aan het inhalen zijn zitten we niet te wachten op 1000 mensen extra met Corona in het ziekenhuis. Ik vind het een spannende tijd, over ongeveer een week kunnen we de eerste tekenen zien wat er in het ziekenhuis gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 15:36 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Lijkt me vooral te zitten in het aantal jongeren dat zich nu laat testen om op vakantie te kunnen of ergens binnen te komen. Die lieten zich eerder niet of mindet testen.
En her en der een dicotheek en Studentenvereniging met veel besmettingen helpt ook niet natuurlijk
Zolang het bij die jongeren blijft en de ziekenhuiscijfers niet weer substantieel stijgen zie ik het nog niet zo somber in.
Absoluut.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 15:42 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Was te verwachten. Jongeren mogen weer feesten maar grootste deel is nog niet gevaccineerd. Die afspraken staan nog deels voor de komende paar weken in de planning volgens mij. Sowieso ook die 2 weken na de prik in aanmerking nemen. Als je een week of 3-4 verder bent zal de verspreiding onder die club ook enorm af gaan nemen denk ik.
310% stijging t.o.v. de dagcijfers van vorige week dinsdagquote:Op dinsdag 6 juli 2021 15:37 schreef GereDathan het volgende:
50 procent stijging. Dat is niet waar we op zitten te wachten
Ja, hier ook, a.s. maandag moet ik voor de 2e, mijn broer en schoonzus in diezelfde week.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 15:49 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Absoluut.
Zelf moet ik volgende week voor mijn 2e prik en met mij heeft dan op korte termijn de groep 40-60 zijn 2e prik binnen. Dat is ook een positief gegeven, want kort daarna zal (als ze aan AZ vasthouden) de groep 60+ ook klaar zijn. En dan pakken we ook al door met de 2e prik voor 30-40. En ondertussen hebben we enkele honderd duizenden Janssen gezet die vanaf komend weekend effect gaan hebben (zaterdag 2 weken geleden zijn de eerste prikken Janssen gezet).
Al met al ziet de toekomst er echt wel goed uit, maar voor nu is het nog even slikken.
Yup hier ook, volgende week 2e prikquote:Op dinsdag 6 juli 2021 16:24 schreef Freudie het volgende:
[..]
Ja, hier ook, a.s. maandag moet ik voor de 2e, mijn broer en schoonzus in diezelfde week.
Ik denk dat het voornamelijk aan risicoperceptie ligt en daar kan ik ze ook onmogelijk ongelijk in geven.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 16:26 schreef TheVulture het volgende:
Zo'n grote stijging positieve tests had ik nu ook weer niet verwacht, maar het geeft wel aan dat met name de 30- categorie al denkt dat corona niet meer bestaat, terwijl ze nog totaal onbeschermd zijn.
Zolang dit het beeld is kan ik er wel mee leven.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 16:52 schreef Sirolf het volgende:
Het is in de cijfers per leeftijdsgroep gelukkig heel duidelijk te zien dat dit puur bij de jongeren zit:
[ afbeelding ]
De oorzaak is dus vooral het loslaten van (bijna) alle maatregelen in combinatie met een zo goed als niet-gevaccineerde groep die juist elkaar flink veel opzoeken nu. Als over een paar weken een groot deel van deze groep een 1e vaccinatie heeft gehad (+ 1-2 weken tijd om z'n werk te doen) zou dit hopelijk alweer aanzienlijk moeten dalen, en zo rond medio augustus helemaal als de 2e prik ook gezet is.
Ik wil niet pessimistisch zijn, maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit gaat dalen de komende dagen.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 17:20 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zolang dit het beeld is kan ik er wel mee leven.
Dansen na Janssen is ook opgeschort, dus komende dagen hopelijk weer een lichte daling richting de 1000.
quote:Op dinsdag 6 juli 2021 16:52 schreef Sirolf het volgende:
Het is in de cijfers per leeftijdsgroep gelukkig heel duidelijk te zien dat dit puur bij de jongeren zit:
[ afbeelding ]
De oorzaak is dus vooral het loslaten van (bijna) alle maatregelen in combinatie met een zo goed als niet-gevaccineerde groep die juist elkaar flink veel opzoeken nu. Als over een paar weken een groot deel van deze groep een 1e vaccinatie heeft gehad (+ 1-2 weken tijd om z'n werk te doen) zou dit hopelijk alweer aanzienlijk moeten dalen, en zo rond medio augustus helemaal als de 2e prik ook gezet is.
quote:
Ik deel je conclusie niet direct. De groep met de grootste stijging is niet toevallig ook de groep waar de meeste tvt testen op worden uitgevoerd. Er zal best een stijging in werkelijke besmettingen zijn, en samenkomst + drank helpen daar natuurlijk bij. Toch is het percentage besmet van de tvt test heel erg laag. Het zou vooral interessant zijn om het deel GGD en tvt tests hier apart te kunnen zien. Dan zeggen de cijfers misschien ook iets concreets.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 16:52 schreef Sirolf het volgende:
De oorzaak is dus vooral het loslaten van (bijna) alle maatregelen in combinatie met een zo goed als niet-gevaccineerde groep die juist elkaar flink veel opzoeken nu.
Hier twee blagen waarvan eentje vanmorgen haar eerste prik heeft gehad en de ander nu onderweg is naar zijn eerste prikquote:
In de UK loopt het groeipercentage alweer hard terug en de ziekenhuisopnames zijn wel toegenomen maar een fractie van wat het eerder was.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 17:39 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik wil niet pessimistisch zijn, maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit gaat dalen de komende dagen.
Of deze ontwikkeling zorgwekkend is, dat is een tweede.
Mooi om te zien, dank voor het delen!quote:Op woensdag 7 juli 2021 10:44 schreef Multatilu het volgende:
We hebben Israël al ingehaald m.b.t. het aantal mensen met 1e prik.
Israël:
[ afbeelding ]
Nederland:
[ afbeelding ]
Voor wat betreft de 2e prik zullen we de komende weken ook steeds sneller groeien. Een maand geleden maakten we een grote sprong in dagelijks gezette prikken en van die groep die toen z'n eerste kreeg gaat nu de 2e prik ronde beginnen
De enige touwtjes die worden aangetrokken is dat je twee weken moet wachten na janssen, maar dat touwtje was altijd krankzinnig.quote:Op woensdag 7 juli 2021 08:56 schreef GereDathan het volgende:
[..]
In de UK loopt het groeipercentage alweer hard terug en de ziekenhuisopnames zijn wel toegenomen maar een fractie van wat het eerder was.
We zullen zien, maar zoals het er nu uitziet zit het in de jongere groep en daar worden de touwtjes nu weer wat aangetrokken. Hopelijk is dat voldoende samen met de vaccinaties en wat gezond verstand.
quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:04 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
De enige touwtjes die worden aangetrokken is dat je twee weken moet wachten na janssen, maar dat touwtje was altijd krankzinnig.
Ik hoop dat als de hele vaccinaties klaar zijn dat we het hele tvt af kunnen schaffen en gewoon weer normaal kunnen doen
Hear hear!quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:04 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
De enige touwtjes die worden aangetrokken is dat je twee weken moet wachten na janssen, maar dat touwtje was altijd krankzinnig.
Ik hoop dat als de hele vaccinaties klaar zijn dat we het hele tvt af kunnen schaffen en gewoon weer normaal kunnen doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 juni:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: -27,1%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: - 35,7 % (percentage positieve tests: 4,3)
[spoiler]dinsdag: 1.032
woensdag: 1.016
donderdag: 1.064
vrijdag: 888
zaterdag: 686
zondag: 701
maandag: 558
totaal: 5.945 [/spoiler
Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: -27,9%(percentage positieve tests: 3,1)
dinsdag: 686
woensdag: 652
donderdag: 700
vrijdag: 641
zaterdag: 552
zondag: 498
maandag: 557
totaal: 4.286
Besmettingcijfers dinsdag 29 juni t/m maandag 5 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 72,6%(percentage positieve tests: 4,5)
dinsdag: 538
woensdag: 634
donderdag: 825
vrijdag: 941
zaterdag: 1.125
zondag: 1.215
maandag: 1.519
totaal: 7.397
Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 juli:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 399,5%
dinsdag: 2.209
woensdag: 3.646
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 20.490 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
![]()
Jazeker. Ze zijn weleens hoger geweest,.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:22 schreef Tinos85 het volgende:
Iemand nog iets positiefs te melden over de besmettingscijfers
Ja en voor festivals een test van maximaal 24 uur oud. Wel heel benieuwd of men vanuit BCO kan zien waar dit vandaan komt. Hoor nog weinig over festivals clusters maar dit was ook pas 1e weekend met festivals die een vergunning nodig hebben.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:18 schreef GereDathan het volgende:
De dagelijkse besmettingscijfers beginnen nu wel zorgelijk te worden
Ik verwacht dat evenementen binnen snel weer verboden worden. De enige logische stap om dit te stoppen.
Jazeker, ruim 70% van deze besmettingen zijn jongeren tussen de 20-29 jaar. Omgerekend 2550 besmettingen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:22 schreef Tinos85 het volgende:
Iemand nog iets positiefs te melden over de besmettingscijfers
Ik denk dat Nice een correctie heeft gemaakt, die zaten namelijk altijd structureel 200 patiënten te hoog.quote:Op woensdag 7 juli 2021 15:36 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Volgens NICE een grote afname qua patiënten, zeker op de Kliniek
Ik moest lachenquote:Op woensdag 7 juli 2021 15:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Jazeker. Ze zijn weleens hoger geweest,.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |