Hoe oud is hij precies?quote:Op zondag 4 juli 2021 11:06 schreef Ceviche het volgende:
Ik vind het knap dat je het zelf zo ziet, PKM, alleen dan kan het ook veranderen.
Anders verandert er nooit wat en zeg je man over 30 jaar: 'zo is je moeder nou eenmaal'...
Ik vind het zelf ook lastig soms, en dan wijt ik het maar aan dat het vast makkelijker wordt als Koert gaat praten, dan kan hij in ieder geval zeggen wat hij wil. Maar voorlopig praat Koert alleen tegen de Google home![]()
Ik heb over een paar weken een afspraak op het consultatiebureau gemaakt, we zien niet veel vooruitgang en mocht hij echt achterlopen kunnen we er vroeg wat aan doen.
Al hoop ik vooral op geruststelling dat hij normaal praat voor zijn leeftijd
Inderdaad al een hele geruststelling dat het, als het komt, dan wel snel kan gaan. En herkenbaar, die frustratie uit beide kanten.quote:Op zondag 4 juli 2021 11:47 schreef Malteser het volgende:
[..]
Hoe oud is hij precies?
Ter geruststelling voor jou, Mars praatte nauwelijks bij 2 jaar, hij brabbelde ook niet. Bij 2,5 jaar nog altijd geen verbetering, ondanks wekelijks logopedie.
Wel dagelijks veeeeel huilen, veel frustratie, mijn easy peasy baby was veranderd is een zeer gefrustreerde, boze peuter. En ik in een vervelende moeder.
Toen ben ik op mijn strepen gaan staan en eiste ik een doorverwijzing, de logopediste en het CB ondersteunden dit.
Mars bleek niet te horen. Na een operatie in december kan ik inmiddels na een half jaar zeggen dat wij een ander kind hebben. Hij praat! Hij kan zich uiten, hij hoort, verstaat en begrijpt ons. Hij praat, zingt en neuriet nu de hele dag.
![]()
En: zijn enorme achterstand is hij aan het inlopen. De logopediste en het CB verwachten dat hij over een aantal maanden helemaal ‘bij’ is. We gaan volgende week voor de laatste keer naar de logopediste, dan is hij daar klaar. En dat had ik nooit meer durven hopen want zijn spraakontwikkeling is dus pas gestart bij 2 jaar en 9 maanden.
Dus goed dat je om hulp gaat vragen, misschien valt het allemaal mee bij Koert maar weet dus dat die ontwikkeling met reuze sprongen kan gaan.
Wat goedquote:Op zondag 4 juli 2021 15:27 schreef Rebubbled het volgende:
Hier gaat het slapen zoveel beter! Ten eerste, als ze ons roept zijn we met 30 seconde weer weg en hoeven niet meer een tweede, derde, vierde etc keer naar binnen, maar bovenal! Ze heeft nu drie nachten achter elkaar doorgeslapen.. Ik durf het bijna niet te zeggen. Zal er dan eindelijk een einde aan de maanden beroerd slapen komen? Twee maanden voor de baby er is en ons leven weer overhoop ligt.. *negeert dat feitje maar even voor de sanity.
De eerste twee. 7x en 4x.quote:Op zondag 4 juli 2021 22:36 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Wat goed.
Even voor het vastleggen: hoeveel vreselijke nachten hebben jullie nou gehad voor je profijt had?
Wij hebben normaal savonds ook een taakverdeling. Voor de coronacrisis had man vaak dit soort overwerkdingen en daar redde ik mij altijd prima mee.quote:Op maandag 5 juli 2021 10:55 schreef PKM het volgende:
Poeh @Elleska dat valt ook niet mee.
Mijn man wil eigenlijk zondag weg van 16:00 tot 21: 00 maar hij legt altijd peuter op bed en ik de baby. Daar ga ik niet mee instemmen want grote kans dat niemand slaapt, of dat ik de hele avond op bed moet zitten.
Ziet er inderdaad stevig uit! Voor de variant gegaan met één of twee wielen achter? Of is het om te bouwen?quote:Op maandag 5 juli 2021 14:29 schreef exode het volgende:
NJ, Juul heeft vorige week van ons een Puky step gehad voor haar verjaardag, dikke hit! Wij zochten een degelijk ding en dat is deze wel.
2 wielen, 1 zou ze wel kunnen maar is echt veel minder stabiel. Op deze rijdt ze makkelijk weg EN er is geen standaard ofzo nodig.quote:Op maandag 5 juli 2021 14:53 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ziet er inderdaad stevig uit! Voor de variant gegaan met één of twee wielen achter? Of is het om te bouwen?
Nee, hij is niet doof dus slaagde destijds als baby ook voor de gehoortest. Ik PB je even.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:20 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Inderdaad al een hele geruststelling dat het, als het komt, dan wel snel kan gaan. En herkenbaar, die frustratie uit beide kanten.
Maar wel apart dat ze er pas zo laat achter kwamen dat hij niet hoort. Was/is hij echt helemaal doof? Is dat niet gebleken uit die hoortest die ze met 2 weken krijgen? En de logopedist had ook niets gemerkt? Wat een onverwachte verrassing![]()
Koert zingt wel een en ander mee en zegt een paar woorden, maar ongeveer net zoveel als een half jaar geleden. Dus in die zin is er niet veel vooruitgang.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Onze vakantie zit er bijna weer op, helaas. Foto is een goede samenvatting van de afgelopen 3 weken: een smerige en tevreden Bas die de tijd van zijn leven heeft hier. En wat doet vakantie hem goed zeg, zijn woordenschat ging ineens weer met sprongen vooruit.
Ik denk zomaar dat we over een jaar of 2 weer naar deze camping gaan. Morgen nog een dagje dierentuin om het af te sluiten, vrijdag inpakken en weer maar huis
Wat knap joh! Bas kan nog steeds niet fatsoenlijk loopfietzenquote:Op woensdag 7 juli 2021 19:28 schreef littledrummergirl het volgende:
Wow wij kochten een 16 inch fiets voor de kapitein en binnen vijf minuten kon hij los fietsenuiteraard is het remmen ect nog even lastig, maar hij hield goed zn balans en fietste zo een heel end weg.
Drie hoera'tjes voor loopfietsen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:46 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Wat knap joh! Bas kan nog steeds niet fatsoenlijk loopfietzenHij loopt met de fiets tussen z’n benen. Ik zag het hem vandaag op de crèche ook doen.
Hoe oud is hij? Kaptein ging ook pas vrij laat echt zitten en rennen, eerst gewoon rennen en met zn handen voortduwen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
2 jaar en 8 maanden. Voor m’n gevoel racen hier kinderen van 1,5 al met een loopfiets door de straat.quote:Op woensdag 7 juli 2021 20:48 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Hoe oud is hij? Kaptein ging ook pas vrij laat echt zitten en rennen, eerst gewoon rennen en met zn handen voortduwen.
Hij ging van de glijbaan en z’n been bleef hangenquote:Op woensdag 7 juli 2021 20:56 schreef PKM het volgende:
@:1inamelon been gebroken, hoe dan?Wat kunnen ze veel brokken maken he.
Na lang twijfelen vond ik het ook wel tijd worden voor een step. Hij is best handig maar moet nog leren steppen dus heb toch met twee wielen aan de achterkant gekozen. Lekker getweedehandst, dan maakt het ook niet zo uit als hij het niks vindt.
Kaptein was denk ik 2.5 ofzo toen hij het een beetje door ging krijgenquote:Op woensdag 7 juli 2021 20:50 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
2 jaar en 8 maanden. Voor m’n gevoel racen hier kinderen van 1,5 al met een loopfiets door de straat.
Brrrrrquote:Op woensdag 7 juli 2021 21:00 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Hij ging van de glijbaan en z’n been bleef hangenIk gleed achter hem aan. Zal zijn geschreeuw nooit vergeten
Hij springt en klimt wel weer probleemloos. Glijden hebben we nog niet geprobeerd. Hij wil sowieso liever in de zandbakquote:Op woensdag 7 juli 2021 21:08 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Brrrrrdurven jullie nu weer te glijden?
Oef, schrikken! Dat geluid zal inderdaad door merg en been gaan..quote:Op woensdag 7 juli 2021 21:00 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Hij ging van de glijbaan en z’n been bleef hangenIk gleed achter hem aan. Zal zijn geschreeuw nooit vergeten
Over Welpjes spraak? We wachten op een plekje bij de behandelgroep, dat is op zijn vroegst na de zomer. En tussendoor blijven we logopedie doen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 22:27 schreef Ceviche het volgende:
@:lunapuella
Is er al iets meer bekend bij jullie?
Ah okee, ik ging er vanuit dat dat bij wijze van spreken al meteen gestart werdquote:Op woensdag 7 juli 2021 22:31 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Over Welpjes spraak? We wachten op een plekje bij de behandelgroep, dat is op zijn vroegst na de zomer. En tussendoor blijven we logopedie doen.
Dan zijn ze wel echt groot ja. Pitbull wordt in december 4 en heeft nu maat 110, schoenmaat 27. En wij horen ook constant dat hij zo groot isquote:Op donderdag 8 juli 2021 03:07 schreef aapieannie het volgende:
Ceviche Vincent en Jeremy worden in oktober 3 en beginnen nu net een beetje beter te kletsen. Er komt nu dagelijks wel een nieuw woordje bij, en een kort gesprekje is ook wel mogelijk. Ze begrijpen alles wat we van ze vragen en voeren kleine opdrachtjes moeiteloos uit. Met 2.5 hadden we een belafspraak met het cb over de spraak omdat ze bij de tweejaar afspraak nog maar weinig zeiden.
Wel lastig eigenlijk, peuters die er qua lengte uitzien als bijna 4 jarigen, maar nog niet zoveel en duidelijk praten. Ik krijg regelmatig de vraag of ze niet naar school moeten en zie mensen echt schrikken als ik zeg dat ze twee zijn. Ik heb zelf niet het idee dat ze extreem groot zijn, ze dragen nu beide maat 104 en hebben schoenmaat 25/25.
Het laat praten zit hier trouwens wel bij vriend in de familie, een van zijn ooms was al 4 toen hij oas echt begon te praten..
Haha, dat merk je dan wel eens aan het gesprek inderdaad. Zo’n verslag waardoor je weet dat ze extra opgelet hebbenquote:Op woensdag 7 juli 2021 22:33 schreef twist02 het volgende:
Oh brrr, dat klinkt heftig ja!
Gelukkig herstellen ze vaak snel, die kleintjes.
Loopfiets is hier ook echt een hit ja, al tijden. In het begin ook vooral lopen met zo'n plastic fietsje tussen z'n beentjesmaar inmiddels is het echt een racemonster, vooral van het bergje naast ons huis
Een van de leidsters bij de peuters sprak me vorige week aan, of Pitbull thuis ook "zo van het sorteren was, en alles netjes op een rijtje leggen enzo". Uhh ja, neurotische trekjes hebben we hier allemaal wel ja
En waar hij thuis mee speelde, en dat hij soms een beetje vastloopt qua praten, maar dat het vooral "heel goed gaat, en niks om ons zorgen over te maken".
Geen idee waar ze precies naartoe wildemaar ik vermoed dat ze een observatie momentje hebben gehad ofzo
104cm is inderdaad de lengte van een gemiddelde 4 jarige dus niet zo heel raar dat dat de eerste inschatting is maar heel herkenbaar die opmerkingen en ook het overschatten. L heeft kledingmaat 104/110 en schoenmaat 28/29 (leeft op grote voetquote:Op donderdag 8 juli 2021 03:07 schreef aapieannie het volgende:
Gelukkig rent en springt hij alweer 1inamelon! Geeft hem groor gelijk dat de zandbak nog even de veilige keuze is voor nu![]()
Ceviche Vincent en Jeremy worden in oktober 3 en beginnen nu net een beetje beter te kletsen. Er komt nu dagelijks wel een nieuw woordje bij, en een kort gesprekje is ook wel mogelijk. Ze begrijpen alles wat we van ze vragen en voeren kleine opdrachtjes moeiteloos uit. Met 2.5 hadden we een belafspraak met het cb over de spraak omdat ze bij de tweejaar afspraak nog maar weinig zeiden.
Wel lastig eigenlijk, peuters die er qua lengte uitzien als bijna 4 jarigen, maar nog niet zoveel en duidelijk praten. Ik krijg regelmatig de vraag of ze niet naar school moeten en zie mensen echt schrikken als ik zeg dat ze twee zijn. Ik heb zelf niet het idee dat ze extreem groot zijn, ze dragen nu beide maat 104 en hebben schoenmaat 25/25.
Het laat praten zit hier trouwens wel bij vriend in de familie, een van zijn ooms was al 4 toen hij oas echt begon te praten..
Ja, dat herinner je je goed. Het blijft daardoor ook wat scheef lopen, want Mars groeit wel gewoon zoals het hoort te gaan.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 00:57 schreef aapieannie het volgende:
Twix is een kleintje ja, maar dat heeft een oorzaak toch dacht ik mij te herinneren?
Ik heb een overtuigd rechtshandig kind ( oudste) een overtuigd linkshandig kind ( oudste van tweeling) en een nog zonder voorkeurshand maar die vind kleuren en verven ook stom ( jongste van tweeling)
Tweeling lijkt verder ook voor geen meter op elkaar, Vincent zijn haar is stijl en blond, Jeremy heeft krullen en is donkerder blond. Vincent heeft blauwe ogen en Jeremy bruine. En Jeremy heeft een bril en die heeft Vincent niet, al pakt hij soms wel Jeremy zijn bril af en staat het wel mega stoer bij hem haha! Hij valt redelijk vaak over niks dus ben benieuwd of hij uiteindelijk ook een bril moet.
Dat is toch gewoon ook wat ze overnemen en heeft toch niet perse met genen te maken?quote:Op maandag 12 juli 2021 10:33 schreef exode het volgende:
Beide kinderen hebben mijn humor en open houding naar andere mensen. Toch knap zonder mijn genenOh en B heeft een licht Brabants accent, dus dat is echt kopieer gedraag. (ik kom oorspronkelijk uit Brabant)
B heeft nu in de zomer wat sproetjes en ik zit onder de sproeten. 'Heb ik van jou mama!' zo lief.
Ja, vandaar dat ik kopieergedrag zegquote:Op maandag 12 juli 2021 13:22 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon ook wat ze overnemen en heeft toch niet perse met genen te maken?
Ook, maar die neemt ie dan weer vooral over van mijn familie. Aan mij hoor je het niet echt meer.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:28 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Oww dacht dat je dat zeo over het accent
Is Banaan weer een beetje opgeknapt?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 19:59 schreef PKM het volgende:
Banaan is sinds gisteren zo ziek als een hond. Koorts en diaree vooral en beetje keelpijn/oorpijn.
Zat ik hem vanochtend te voeren terwijl hij op schoot zat, kotste hij ons allebei zo onder. Mijlpaal.![]()
Ik vond het al gek dat hij van die kleine hapjes nam en niet slikte. Hier leer je van.![]()
Hij is sowieso niet vaak ziek en ik had dus ook geen flauw idee hoe ik het doen moest. Beschuit werd geweigerd, een stuk appel bleef er gelukkig toch maar in.
Hij deed zelfs twee(!!) dutjes op de bank. Ik stond versteld, hij heeft nog nooit zelfstandig een dutje gedaan.
Eind van de dag was hij wat opgeknapt en zat ontzettend lief met zijn zusje te spelen.
Een beetje. De koorts is voorbij maar hij poept 30x per dag. 40x als je de nacht ook mee telt.quote:Op woensdag 14 juli 2021 20:20 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Is Banaan weer een beetje opgeknapt?
Waarom nou tochquote:Op woensdag 14 juli 2021 19:06 schreef NicolasJoy het volgende:
Het is zo ver!
"Waaaaaarom?" op alles!
Als Bas het nog niet op tijd kan aangeven dan is hij er misschien gewoon nog niet klaar voor. Dat hadden we met L ook, hij kon al een jaar op de wc plassen (klokzindelijk) maar op tijd aangeven dat hij heen moest lukte niet. Als hij al iets zei dan was dat op het moment dat hij begon te plassen dus dat gaf alleen maar een hoop frustratie.quote:Op zondag 18 juli 2021 16:06 schreef douche-eendje het volgende:
Wat fijn Elleska!
Gisteren wcbrilverkleiners gekocht, Bas gaat nu met heel veel plezier. Vanmorgen heeft hij zelfs z'n pop uitgekleed en meegenomen naar de wc. Zelf aangeven dat hij moet is nog wel een ding merk ik, dus wij blijven voorlopig wel even nog bezig met de luiers.
Soms blijft het wel lastig zo vooruit te denken als ze weer eens 15 minuten bezig zijn met één schoen...quote:Op maandag 19 juli 2021 10:34 schreef Takkie88 het volgende:
Smelt van die foto’s NJ![]()
Herkenbaar dat alles zelf willen doen @:NicolasJoy!
Duurt 6x zo lang maar op een dag levert het tijd op![]()
Zelf aankleden, zelf schoenen aandoen (strak trekken mag ik gelukkig wel doen), zelf de deur open en dicht doen (inclusief slot), zelf drinken inschenken etc.
Ze heeft ook al bedacht dat ze straks zelf, zonder papa of mama, haar zusje gaat wassen/aankleden/flesje geven![]()
Ik vind het wel mooi om te zien hoe ze groeien in die zelfstandigheid. Ze wordt zo snel ‘groot’ ineens en tegelijkertijd kruipt ze nog vaak lekker bij me om te knuffelen.
Met haar verjaardag is ze eigenlijk amper bezig. Ze ‘weet’ dat ze over 3 weken jarig is en meldt dat ze dan taart gaat eten. Verder eigenlijk niet.
Oh, die klinkt ook aardig bekend jaquote:Op maandag 19 juli 2021 12:46 schreef PKM het volgende:
Oh ja de "Nee ik wou dat doen!!" komt bij ons ook vaak voorbij. Vooral wanneer hij toch al zit te treuzelen.![]()
Oh, ik ga alleen maar meer van Pitbull genieten als ie straks op school zit hoorquote:En toch probeer ik maar van hem te genieten, nog maar een half jaar totdat hij naar school mag.
We steken hem in bed tussen 21u45 en 22u00. Dan duurt het 20 min. vooraleer hij in slaap valt maar dat is vaak maar van korte duur. Tegen 23u00 is hij steeds wakker. Zo ook vannacht weer! Hij heeft dan nog anderhalf uur tussen ons in geslapen.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:33 schreef PKM het volgende:
@:einzeinz helpt het als hij gelijk al de nacht bij jullie kan beginnen?
En 22:00 slapen, hoe laat leg je hem dan op bed?
Heb je de ruimte om een paar dagen vrij te nemen? Het lijkt me goed om deze situatie even te "resetten". Ga langs een arts, laat medische dingen uitsluiten en ga dan inzetten op meer slaap, want dit klinkt echt als ongezond weinig, en oververmoeide kinderen slapen weinig (hoe contraproductief dat ook isquote:Op dinsdag 20 juli 2021 05:25 schreef einzeinz het volgende:
[..]
We steken hem in bed tussen 21u45 en 22u00. Dan duurt het 20 min. vooraleer hij in slaap valt maar dat is vaak maar van korte duur. Tegen 23u00 is hij steeds wakker. Zo ook vannacht weer! Hij heeft dan nog anderhalf uur tussen ons in geslapen.
Om 1u30 was hij weer wakker en meneer zijn slaap zat er al weer op. Hij is van 1u30 wakker tot nu (5u30) en dat al voor de 3de dag op rij.
Ik heb niet alles gelezen, maar heb je paracetamol geprobeerd? Misschien heeft hij pijn? Dan kan je dat in ieder geval uitsluiten… Dit is voor niemand leuk natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:09 schreef einzeinz het volgende:
Hij is om 21u30 naar zijn bed gegaan, we zijn nu 22u09. Hij staat al meer dan een half uur rechtop te krijsen. We weten ff ook niet meer wat er aan de hand is.
We hebben hem de hele tijd uitgeput door te gaan wandelen, spelen, ...
Hij valt NIET in slaap. Hij is ook naar z'n oma en opa geweest in de hoop dat hij daar vanmiddag zou slapen maar buiten die 20min. slaap heeft hij verder ook niet meer geslapen.
Mijn kind leeft al 4 dagen op een paar uur slaap
Die vloeibare antibio mag je mengen met bijvoorbeeld vla (niet dat onze stijfkop dat piktequote:Op woensdag 21 juli 2021 11:44 schreef rena het volgende:
Niet bijgelezen sorry, maar wij mogen hier weer aan de antibiotica ivm een loopoor en een beginnende longontstekingEn ik was net heel optimistisch van ze is nu een stuk ouder dan de vorige keer, die antibiotica gaat er nu vast beter in, en ik had het fout
Het was dus weer in de houdgreep toedienen want op een andere manier kreeg ik het er niet in. Is er iemand die de gouden tip heeft om dit soepeler te laten gaan?
Snap ook niet hoe ze aan zo’n longontsteking komt in de zomer![]()
Wat voor AB heeft ze? Simon heeft eens een kuurtje gehad, wat echt smerig was, dat was ook kwestie van elke keer heel lang op hem inpraten (denk aan 45 minuten, ook 's nachts), beloning er voor geven als hij het zou opdrinken. We hebben het toen ook een paar keer vermengd met bv. melk, tomatensap of jus d'orange, maar dat had hij al snel door en zorgde er een tijd voor dat hij helemaal geen melk meer wilde drinken.quote:Op woensdag 21 juli 2021 11:44 schreef rena het volgende:
Niet bijgelezen sorry, maar wij mogen hier weer aan de antibiotica ivm een loopoor en een beginnende longontstekingEn ik was net heel optimistisch van ze is nu een stuk ouder dan de vorige keer, die antibiotica gaat er nu vast beter in, en ik had het fout
Het was dus weer in de houdgreep toedienen want op een andere manier kreeg ik het er niet in. Is er iemand die de gouden tip heeft om dit soepeler te laten gaan?
Snap ook niet hoe ze aan zo’n longontsteking komt in de zomer![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is 'de klinische praktijk' duidelijk genoeg, of is dat te 'vaag'? En is het duidelijk dat we dus niet bij de kinderen die meedoen aan dit onderzoek gaan kijken of zij hulp nodig hebben, maar dat we hen nodig hebben om later bij andere kinderen (in de klinische praktijk) te kunnen bepalen of zij hulp nodig hebben?
quote:Op zondag 25 juli 2021 11:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Ha! Ik kom als meelezer een keer binnenvallen met een vraag.
Ik doe voor mijn werk wetenschappelijk onderzoek bij kinderen, en ben nu bezig met het maken van een informatiebrief voor ouders. En ik kan wel wat input op een stukje uit die brief gebruiken van ouders van de 'doelgroep', om zeker te weten dat duidelijk is wat we willen (en juist wat niet).
Er staat nu in (heel kort stukje, liefst niet quoten zodat ik het later nog kan verwijderen):Wat je onder je spoiler hebt gezet, was voor mij niet duidelijk eigenlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is 'de klinische praktijk' duidelijk genoeg, of is dat te 'vaag'? En is het duidelijk dat we dus niet bij de kinderen die meedoen aan dit onderzoek gaan kijken of zij hulp nodig hebben, maar dat we hen nodig hebben om later bij andere kinderen (in de klinische praktijk) te kunnen bepalen of zij hulp nodig hebben?![]()
Geenquote:Op zondag 25 juli 2021 11:53 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Wat je onder je spoiler hebt gezet, was voor mij niet duidelijk eigenlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Eerder in de brief worden voorbeelden gegeven van aandacht, geheugen en zelfcontrole).
Dankjewel voor je reactie!quote:
Thanks voor je suggestie! We hebben in de bijbehorende informatiefolder wel nog staan dat het kind niet individueel op de prestatie wordt beoordeeld en ouders dus geen uitslag van de taakjes krijgen. Maar het is denk ik idd goed om dat in de brief ook al meteen te benoemen. Ga ik er nog bij zetten!quote:Op zondag 25 juli 2021 14:07 schreef Tink89 het volgende:
Bij mij was twee ook duidelijker, maar ik ben psycholoog en snapte de eerste dus ook wel. Wat je nog explicieter zou kunnen toevoegen, is dat de taken dus niet bedoeld zijn om nu te testen. Dat vind ik nog onvoldoende duidelijk.
quote:Op zondag 25 juli 2021 12:13 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Geennodig! Juist super fijn om te horen, want nu kan ik het nog aanpassen
. Is het stuk überhaupt niet duidelijk, of vooral bepaalde delen/gebruikte termen erin niet?
Ik heb ook dit stukje tekst, is dat duidelijker?Die tweede vind ik ook veel duidelijker, was mij niet duidelijk dat dit dus bedoeld is om andere kinderen te testen en niet de eigen kinderen. Overigens vind ik je tweede stukje ook prettiger om te lezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Eerder in de brief worden voorbeelden gegeven van aandacht, geheugen en zelfcontrole).![]()
Wat ontzettend lief, heel erg graag! Het leest inderdaad niet heel vloeiend zo, ik snap wel wat je bedoelt.quote:Op zondag 25 juli 2021 14:41 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind 3x dezelfde opsomming wel vervelend lezen Vlindertje. Als je wil herschrijf ik die tweede tekst zo graag even naar hoe ik het zou doen. Qua inhoud is de tweede wel veel duidelijker maar ik val dus een beetje over de stijl.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn versie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben niet helemaal tevreden maar Jacob zegt nu voor de derde keer dat hij uit bad wil dus ik ben even weg.Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
quote:Op zondag 25 juli 2021 14:57 schreef Lemijn het volgende:
Ik snap goed wat je wil. Eens zien of dat over te brengen is in minder woorden.
Jouw stuk:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn versie:Dank je wel! Ik vind 'normale variatie' wel een mooie uitleg zo, maar kan niet zo goed inschatten of ook voor niet-hoogopgeleide ouders duidelijk is wat daarmee bedoeld wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben niet helemaal tevreden maar Jacob zegt nu voor de derde keer dat hij uit bad wil dus ik ben even weg.Heel graag! Meer input is altijd goedquote:Op zondag 25 juli 2021 15:19 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben redacteur en psycholoog, wil er ook best even een gooi naar doen straks?. Leuke combinatie, redacteur en psycholoog!
Mag overigens hier maar ook via pm hoor, wil ook niet het hele topic overnemen
[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 25-07-2021 15:58:08 ]
Een testbatterij is inderdaad precies wat je zegt, een aantal verschillende taken die we achter elkaar afnemen.quote:Op zondag 25 juli 2021 16:25 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat ik me afvraag, wat moet ik me voorstellen bij een testbatterijEen reeks verschillende testjes?
En taakjes is inderdaad een jeukwoordopdrachten, taken, testonderdelen oid zouden alternatieven kunnen zijn.
Ik denk trouwens dat als je ook wilt dat ouders met een lager dan gemiddeld niveau deelnemen dat hij nog simpeler/overzichtelijker moet. (Evt aangevuld door een simpele infographic oid).
Ik denk dat je hoogopgeleide mensen niet perse afschrikt met duidelijkere taal, andersom weer wel.quote:Op zondag 25 juli 2021 16:42 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Een testbatterij is inderdaad precies wat je zegt, een aantal verschillende taken die we achter elkaar afnemen.
Dank voor de suggestie voor alternatieve bewoordingen!
Ja, ik ben dat met je eens. Het lastige is dat je eigenlijk niet aparte brieven/folders wil (je kan niet echt mensen eerst vragen naar hun opleidingsniveau en dan een bepaalde brief/folder meegeven) maar je wil ook de algemene brief/folder niet zo simpel maken dat hoger opgeleide ouders weer afhaken. Ik ga er nog even op puzzelen, samen met de suggesties van Lemijn en Tink later ook. De ethische toetsingscommissie gaat er ook nog naar kijken, die gaat ongetwijfeld ook nog om aanpassingen vragen. Misschien dat we uiteindelijk toch nog een aparte simpele tekst maken die we op de website zetten en dan daarnaar verwijzen in de brief oid.. al mis je dan nog steeds degenen die geen internet hebben.
Daar heb je wel een punt.quote:Op zondag 25 juli 2021 18:46 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik denk dat je hoogopgeleide mensen niet perse afschrikt met duidelijkere taal, andersom weer wel.
Wat trouwens al erg kan helpen om te verduidelijken is tussenkopjes. (Wie zijn we we, wat zoeken we, waarom zoeken we die, wat levert het op voor u ect.). Dat maakt het voor mensen met een wat lager begripsniveau wat makkelijker te behappen.
Wat een fijne info, hier kan ik echt wat mee!quote:Op zondag 25 juli 2021 19:05 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb twaalf jaar gewerkt met mensen met een LVB, en heb oneindig veel brieven uitgelegdt viel me vooral op dat ze soms al afhaakten op stukken tekst die optisch lang leken (simpel geschreven of niet) of waar in het begin meteen een paar vage/ingewikkelde termen stonden.
Verder, als er duidelijk instaat "whats in it for me?" Kan dat voor die doelgroep een goede motivator zijn om mee te doen (mensen met een lager gemiddeld iq zijn vaker iets meer op zichzelf en op snel resultaat gericht en hebben wat minder boodschap aan dingen doen "voor de wetenschap, voor de samenleving" o.i.d).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kans is groot dat je met je peuter mee zou kunnen doen als je dat zou willen, we gaan als het goed is kinderen zien in allerlei delen van het land. De enige criteria om mee te kunnen doen, zijn dat je peuter tussen 2.5-4 jaar is op moment van testen en dat de ouder goed genoeg Nederlands spreekt om te begrijpen wat het onderzoek inhoudt en zo 'geinformeerde toestemming' kan geven voor deelname aan het onderzoek. Als we echt gaan starten met de werving (we hopen zo eind oktober de eerste kinderen te kunnen gaan testen) dan kan ik dat hier nog wel even aangeven als je/jullie dat leuk vinden, dan zou ik geïnteresseerden de informatiebrief en folder kunnen sturen![]()
quote:Op zondag 25 juli 2021 20:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Ha, dat snap ikIk (en mijn peuter denk ik ook) heb daar wel interesse inSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kans is groot dat je met je peuter mee zou kunnen doen als je dat zou willen, we gaan als het goed is kinderen zien in allerlei delen van het land. De enige criteria om mee te kunnen doen, zijn dat je peuter tussen 2.5-4 jaar is op moment van testen en dat de ouder goed genoeg Nederlands spreekt om te begrijpen wat het onderzoek inhoudt en zo 'geinformeerde toestemming' kan geven voor deelname aan het onderzoek. Als we echt gaan starten met de werving (we hopen zo eind oktober de eerste kinderen te kunnen gaan testen) dan kan ik dat hier nog wel even aangeven als je/jullie dat leuk vinden, dan zou ik geïnteresseerden de informatiebrief en folder kunnen sturendus ik hoop dat je het ons tzt nog laat weten
![]()
quote:Op zondag 25 juli 2021 20:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Ha, dat snap ikLijkt mij ook leuk om mee te doen als het tijd- en planningtechnisch haalbaar is!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kans is groot dat je met je peuter mee zou kunnen doen als je dat zou willen, we gaan als het goed is kinderen zien in allerlei delen van het land. De enige criteria om mee te kunnen doen, zijn dat je peuter tussen 2.5-4 jaar is op moment van testen en dat de ouder goed genoeg Nederlands spreekt om te begrijpen wat het onderzoek inhoudt en zo 'geinformeerde toestemming' kan geven voor deelname aan het onderzoek. Als we echt gaan starten met de werving (we hopen zo eind oktober de eerste kinderen te kunnen gaan testen) dan kan ik dat hier nog wel even aangeven als je/jullie dat leuk vinden, dan zou ik geïnteresseerden de informatiebrief en folder kunnen sturen
Superleuk!quote:Op vrijdag 30 juli 2021 14:55 schreef Ynske het volgende:
Even trots, een shirtje gemaakt voor mijn tuta ventje. Volgende gaat met tractors zijn
[ afbeelding ]
Als ik nog een kleine toevoeging mag doen. Ik zou even een ander woord verzinnen voor testbatterij. Voor mij is het duidelijk dat je daarmee een verzameling van testen bedoeld, maar ik denk dat er wel een risico is dat mensen het woord te letterlijk nemen/lezen wat verwarring opwekt. Zeker bij mensen die de taal iets minder machtig zijn, zijn figuurlijke uitdrukkingen natuurlijk lastigerquote:Op zondag 25 juli 2021 21:41 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik kom dan zeker nog even hier terug als we ethische goedkeuring hebben en kunnen gaan starten! Wat leuk jullie enthousiasme![]()
dan kunnen jullie dan meteen zien hoe de brief er uiteindelijk uit is komen te zien haha!
Euhm ja.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 20:27 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Bekend verschijnsel met jullie peuters?
Ja en nee. U. heeft laatst het hele huis rood gekleurd met een stempel en een stift…quote:Op vrijdag 30 juli 2021 20:27 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Nee bij mijn peuter niet, als dreumes daarentegen...quote:Op vrijdag 30 juli 2021 20:27 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Oh jahoor.. we zijn aan het overwegen zelfs de bedden uit de kamer te halen en dan maar met matras op de grond.. ze slopen namelijk ook elke keer hun lattenbodem erui voor de helft want dan kan je zo leuk van je matras glijden ipv gewoon slapen.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 20:27 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Ik moest erg lachen om je verhaal. Je zou het eens moeten filmenquote:Op zaterdag 31 juli 2021 17:12 schreef aapieannie het volgende:
We hebben ze nu een deel van het speelgoed op de kamer gezet. Ze mogen best nog even spelen voor ze gaan slapen namelijk, maar dan wel met spullen die daarvoor zijn bedoelt, en niet met de halve inboedel
Het zit in de (Fok)naamquote:Op zaterdag 31 juli 2021 15:34 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, vanmorgen met Bas bij het consultatiebureau geweest. Hij deed braaf en enthousiast alle dingen die gevraagd werden, heel schattig. Het blijft een kleine kabouter met zijn 84 cm, maar ach. Hij kletste de oren van mijn & de arts hoofd af en maakte nog indruk met zijn doei & handkus toen we weg liepen
![]()
Haha! Nou ik moet soms ook mijn lachen inhouden hoor als ik zie wat ze allemaal hebben uitgevroten samen.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:36 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Ik moest erg lachen om je verhaal. Je zou het eens moeten filmenGelukkig is het niet herkenbaar. Bas is best netjes met spullen.
Hij zit momenteel niet zo lekker in z’n vel. Naar het kdv is opeens elke keer huilen en ook thuis huilt hij meer dan normaal. Ik weet niet of het de naweeën zijn van het ziek zijn vorige week of een sprong of iets anders. Ik vind het zo sneu voor hem.
Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar Koert (2 jaar en 2 maanden) heeft dit ook ineens.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:36 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Ik moest erg lachen om je verhaal. Je zou het eens moeten filmenGelukkig is het niet herkenbaar. Bas is best netjes met spullen.
Hij zit momenteel niet zo lekker in z’n vel. Naar het kdv is opeens elke keer huilen en ook thuis huilt hij meer dan normaal. Ik weet niet of het de naweeën zijn van het ziek zijn vorige week of een sprong of iets anders. Ik vind het zo sneu voor hem.
Whehehe kleine charmeurquote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:38 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Het zit in de (Fok)naamBas zei laatst de assistente bij de kinderarts gedag (schönen Taahaaag!), zij zei Danke Schatz! En Bas: okee Schatzzz!
En dit zit misschien ook wel in de (fok)naam. Bas heeft eerder dit jaar een periode gehad waarin hij niet zo lekker ging op het kdv. Veel huilen, lastig te troosten. Het gaat nu aanzienlijk beter terwijl er geen dingen anders zijn gegaan daar. Wel leggen we hem nu 's ochtends al uit dat hij naar 'school' gaat. Tussendoor zijn we 2x op vakantie gegaan en praat hij aanzienlijk meer en beter, op het KDV praat hij nog altijd amper. Wel begint hij dus sinds deze week ineens tegen vreemde mensen te praten, wellicht dat hij zich nu eindelijk zeker genoeg voelt.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:36 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Maar je hebt helemaal geen botsauto's in de Eftelingquote:Op zondag 1 augustus 2021 12:36 schreef Pinnenmutske het volgende:
Doukje waande zich in de Efteling.
Ze zeulde mijn moeder met stoel en al door de woonkamer. Botsauto's.
Ach, Doukje is 3 en in haar beleving kan allesquote:Op zondag 1 augustus 2021 14:56 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Maar je hebt helemaal geen botsauto's in de Efteling
Hij wordt in oktober 3. Hij laat zich gelukkig wel makkelijk afleiden door de leidsters maar het is gewoon sneu. Het eerste wat hij zegt als hij wakker wordt is “Mamaaaaa ik ben klaar met slapen. Gaan we niet naar school?” Of “Is het al weekend?”quote:Op zondag 1 augustus 2021 00:31 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar Koert (2 jaar en 2 maanden) heeft dit ook ineens.
Altijd graag naar de gastouder gegaan, en nu is het bij het afzetten ineens drama. Verder blijft hij huilen en klagen als ik naar boven ben of even weg. Hij heeft zelfs het woord 'huis' leren zeggen, om aan te geven dat hij naar huis wil. En de hele tijd vragen naar mama. Nu weet ik wel dat ze weleens fases hebben waarin de ene ouder alles is, en daarna de andere ouder en periodes waarin dat afzetten bij de opvang wat lastiger is, maar het is wel even wennen.
Van de week bedacht hij zich halverwege dat hij naar de gastouder ging, wilde niet meer verder lopen, bleef maar huis zeggen.
De gastouder heeft hem moeten paaien met het opzetten van 'de wielen van de bus'. Toen was het weer goed
Ohjaa tandjeshoest. Dat heeft Zusje geloof ik. Ze slapen bij elkaar op de kamer en hoesten elkaar lekker wakker.quote:Op zondag 1 augustus 2021 08:22 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Whehehe kleine charmeur
[..]
En dit zit misschien ook wel in de (fok)naam. Bas heeft eerder dit jaar een periode gehad waarin hij niet zo lekker ging op het kdv. Veel huilen, lastig te troosten. Het gaat nu aanzienlijk beter terwijl er geen dingen anders zijn gegaan daar. Wel leggen we hem nu 's ochtends al uit dat hij naar 'school' gaat. Tussendoor zijn we 2x op vakantie gegaan en praat hij aanzienlijk meer en beter, op het KDV praat hij nog altijd amper. Wel begint hij dus sinds deze week ineens tegen vreemde mensen te praten, wellicht dat hij zich nu eindelijk zeker genoeg voelt.
Ik begreep ook van een vriendin die laatst een masterclass van haar werk had, dat ziek zijn en een ontwikkelingssprong ook nog wel eens samen kan gaan. Dus wellicht heeft jouw Bas ook wel een combinatie te pakken
Hier weer tandjeshoest en poep. Wat een nacht.![]()
Wij hebben een weekbord, dat was op die leeftijd heel handig. Het wordt nou niet echt meer gebruikt maar misschien wel weer als hij naar school mag.quote:Op maandag 2 augustus 2021 14:13 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Hij wordt in oktober 3. Hij laat zich gelukkig wel makkelijk afleiden door de leidsters maar het is gewoon sneu. Het eerste wat hij zegt als hij wakker wordt is “Mamaaaaa ik ben klaar met slapen. Gaan we niet naar school?” Of “Is het al weekend?”
Ik denk dat dat hier ook was, die onrust. Hij is in november 2019 begonnen op het KDV op de dinsdag. In Maart de eerste lockdown en dat ging toen nog prima voor mijn man, thuis werken met een baby die 5 uur per dag slaapt. Toen van het najaar de 2e lockdown, zaten wij beide in de cruciale sector. Bas zat ineens op een samengevoegde groep en de kindjes waar hij veel en graag mee speelt waren er allemaal niet. Ook andere leidsters. Hij was toen net 1. De problemen bij hem begonnen toen de groepen weer terug naar normaal gingen. Wij zijn toen echt een standaard ritueeltje ook gaan doen met wegbrengen en dat ging heel goed. Tot vorige weekquote:Op maandag 2 augustus 2021 14:17 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Ohjaa tandjeshoest. Dat heeft Zusje geloof ik. Ze slapen bij elkaar op de kamer en hoesten elkaar lekker wakker.
Een van de juffen van Bas zei ook al dat er misschien een sprong in zijn ontwikkeling aan zit te komen. Maar zijn hele crèchetijd is zo onrustig geweest door Corona. En toen waren we zelf een maand weg. En nu is het straks 2 weken zomersluiting, en dan gaat hij weer een week naar de crèche en dan hebben we weer een maand vakantie. Geen idee nog wat we dan gaan doen. Maar dan zal hij daarna weer moeten wennen. Gelukkig () komt Zusje dan ook al bijna. Die gaat per half oktober wennen.
Wij hebben ook zon planbord. Niet hele dagen volledig ingepland maar wel welke dagen vrij zijn en welke dagen opvangdagen zijn. Ook zetten we erop wie hem komt halen en soms als we iets bijzonders gaan doen zoals bijv tandarts oid.quote:Op maandag 2 augustus 2021 14:39 schreef PKM het volgende:
[..]
Wij hebben een weekbord, dat was op die leeftijd heel handig. Het wordt nou niet echt meer gebruikt maar misschien wel weer als hij naar school mag.
Zaterdag wou hij ineens niet meer naar judo. Je kunt hem er niet aan zijn haren mee naartoe trekken dus we hebben hem maar gelaten.
Eind van de dag had hij toch spijt. Les geleerd hoop ik.
Dat soort wisselingen vond kapitein ook altijd moeilijk op die leeftijd, soms begon de opvang in een ander lokaal omdat de groepen rustig waren en werden samengevoegd. Mooi niet dat we hem dat andere lokaal in kregen zonder verzetquote:Op maandag 2 augustus 2021 14:49 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik denk dat dat hier ook was, die onrust. Hij is in november 2019 begonnen op het KDV op de dinsdag. In Maart de eerste lockdown en dat ging toen nog prima voor mijn man, thuis werken met een baby die 5 uur per dag slaapt. Toen van het najaar de 2e lockdown, zaten wij beide in de cruciale sector. Bas zat ineens op een samengevoegde groep en de kindjes waar hij veel en graag mee speelt waren er allemaal niet. Ook andere leidsters. Hij was toen net 1. De problemen bij hem begonnen toen de groepen weer terug naar normaal gingen. Wij zijn toen echt een standaard ritueeltje ook gaan doen met wegbrengen en dat ging heel goed. Tot vorige week.
Vorige week bracht mijn man hem weg en mocht hij Bas buiten overdragen aan de leidsters wegens mooi weer ipv het normale binnen. Hij was zo boos omdat het anders was dat hij zichzelf een blauwe plek heeft geslagen tegen zijn hoofd op het hek.
Wat knap van U! Geven ze zo’n kleintje verdoving of hoe doen ze dat eigenlijkquote:Op maandag 2 augustus 2021 21:30 schreef arvensis het volgende:
Ook is zijn half afgebroken tandje is weer heel gemaakt door de tandarts. Hij heeft z’n angst voor de tandarts het afgelopen half jaar ook helemaal overwonnen. Ben zo trots op hem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 05-08-2021 18:39:50 ]Let me see you stripped down to the bone
Wel slim en ongetwijfeld heel rustgevend, maar niet iets waar ik zelf voor zou kiezen.. Lijkt me namelijk bij uitstek iets waar je als ouder snel aan went en iets dat je daarom ook een tijd blijft gebruiken. Ik zie het voordeel ervan bij peuters nog wel, maar die knaap van mij gun ik binnenkort een OUD-topic verderop al wel de privacy van ergens heen kunnen gaan zonder dat ik dat ten alle tijden kan controleren. Beetje een principekwestie van me, maar het scheelt daarbij ongetwijfeld wel dat ik in een dorp woon hoor - Günther had laatst een speeldate met het zesjarige zoontje van een exvriendin van me in het centrum van Rotterdam en ondanks haast dubbel zo oud speelde dat jochie nooit zonder toezicht buiten en z'n klasgenootjes desgevraagd ook niet, waar ik gezien de locatie wel in kan komenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 18:48 schreef Lemijn het volgende:
Ik weet van @:_NIKKI_ dat ze haar kinderen gps trackers gaf, en daarmee vrijheid. Dat vond ik heel slim.
Wat goed van die stratenmaker!quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:04 schreef LeSage het volgende:
Ik heb er trouwens ook wel een klein trauma van. Mijn zusje zijn we vroeger ooit kwijt geweest. Mijn moeder was in alle staten. Ze durfde niet bij de buren in de vijver te kijken (we hadden een poortje daarheen). Toen ze daar gelukkig niet bleek te zijn vonden we haar fietsje om de hoek, maar mijn zusje was niet te vinden. Nog een paar hoeken verder zat ze op haar hurken te kijken naar een stratenmaker.
Die was al bang dat we haar kwijt waren en had haar constant aan de praat gehouden zodat ze niet verder zou verdwalen![]()
Maar zo’n klein meisje van 3 jaar die op haar driewieler de wereld alleen verkende vonden wij allemaal niet zo chill thuis
Ah gets, was het geen slaapwandelen wat ze deed? Ik zou dan het hekje juist open laten als ze normaal veilig naar beneden kan lopen. Beter dat ze naar beneden loopt met een kleine kans op een val dan dat ze er (half) slapend overheen klautert waarbij de kans op een val veel groter is.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 07:16 schreef Nolita het volgende:
Peuter heeft me vannacht een hartverzakking bezorgd. Ik werd wakker met het idee dat ik iemand hoor vallen. Ik kijk op de babyphone en zie dat baby nog in bed ligt. Ik denk dan dat peuter uit bed gevallen is, maar ze is niet op d’r kamer. Ik roep naar vriend dat ze er niet is, waar ze kan zijn en loop ondertussen richting badkamer die ook leeg is. Het traphekje laten we altijd open en ik kijk met pijn in mijn buik omlaag (de vloer zie ik net niet vanaf boven). Niets te zien en ik loop snel omlaag. Ook onderaan de trap (gelukkig) niets te zien. Ik loop de donkere woonkamer binnen, staat ze voor het raam naar buiten te kijken.![]()
Ze was aanspreekbaar, maar gaf weinig reactie. Vriend denkt dat ze niet in de gaten had dat wij al in bed lagen en daarom naar beneden is gegaan. Maar ze is het type dat al snel begint te roepen als ze ons niet ziet, dus ik vind het maar vreemd. Ook komt ze normaal meteen naar onze slaapkamer als ze wakker wordt en de trap ligt niet op de route. Nu twijfel ik of we toch het traphekje dicht gaan maken of dat ze dan er overheen gaat proberen te klimmen als ze slaapdronken is? Ik vraag me even af wat het veiligst is.
Ik slaapwandelde vroeger vaak en ook op deze manier. Ik wist dan ook wel dat ik uit bed was de volgende ochtend en dat ik een gesprek had met mijn pa die me kwam halen, maar hoe ik daar kwam wist ik niet meer.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 07:16 schreef Nolita het volgende:
Peuter heeft me vannacht een hartverzakking bezorgd. Ik werd wakker met het idee dat ik iemand hoor vallen. Ik kijk op de babyphone en zie dat baby nog in bed ligt. Ik denk dan dat peuter uit bed gevallen is, maar ze is niet op d’r kamer. Ik roep naar vriend dat ze er niet is, waar ze kan zijn en loop ondertussen richting badkamer die ook leeg is. Het traphekje laten we altijd open en ik kijk met pijn in mijn buik omlaag (de vloer zie ik net niet vanaf boven). Niets te zien en ik loop snel omlaag. Ook onderaan de trap (gelukkig) niets te zien. Ik loop de donkere woonkamer binnen, staat ze voor het raam naar buiten te kijken.![]()
Ze was aanspreekbaar, maar gaf weinig reactie. Vriend denkt dat ze niet in de gaten had dat wij al in bed lagen en daarom naar beneden is gegaan. Maar ze is het type dat al snel begint te roepen als ze ons niet ziet, dus ik vind het maar vreemd. Ook komt ze normaal meteen naar onze slaapkamer als ze wakker wordt en de trap ligt niet op de route. Nu twijfel ik of we toch het traphekje dicht gaan maken of dat ze dan er overheen gaat proberen te klimmen als ze slaapdronken is? Ik vraag me even af wat het veiligst is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Door z'n krullen is het model wel wat minder belangrijk, omdat het toch opkrult.
Wij hebben toen C zindelijk begon te worden een wc verkleiner met trappetje gekocht, het ziet er misschien niet uit maar is me elke cent waard tot noch toe, inmiddels zet ze hem zelf klaar als ze naar de wc moetquote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:28 schreef Takkie88 het volgende:
Zo’n zindelijke peuter die altijd alleen naar de wc wilt is best handig… de wc-vloer is nog nooit zo vaak gedweild![]()
Nu met het mooie weer speelt Sofie eigenlijk continu buiten. En van de schommel/glijbaan/wat dan ook klimmen, naar de deur rennen en dan door het huis naar de wc rennen red ze net. Het zelf op de wc willen klimmen, zonder krukje ‘want ik ben al groot’, is dan net teveel gevraagd. Meid, je bent net 93 cm, je bent niet groot
![]()
Ohja, haar op de wc tillen is natuurlijk geen optie. ‘Ik kan het zelf!’. Dan gaat ze met een hoop gemopper weer van de wc af om er vervolgens zelf weer op te klimmen. Duurt alleen maar langer![]()
Ach, hebben we in ieder geval 1 ruimte in huis die frequent gepoetst wordt
Bas is 2 weken geleden toevallig voor het eerst geweest. Meegenomen naar mijn kapper, ging goed. Gewoon aan de kapster advies gevraagd/besproken wat de wensen zijnquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:36 schreef Ynske het volgende:
Ik denk dat onze vent voor de eerste keer naar de kapper moet. Maar maar welke ga je en hoe zit dat met welk kapsel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij had echt zo'n matje in zijn nek zitten, die had ik al 2x zelf even geknipt.
Met het verhaal van @Malteser in mijn achterhoofd; misschien ook een keer de oren laten checken als je dat nog nooit hebt laten doen. Maar ik kom hier binnen vallen en wellicht een ongewenste tip geven, dus ik ben niet op mijn tenen getrapt als je dat niet waardeertquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 16:36 schreef aapieannie het volgende:
Nee het is zeker niet leuk @:PKM
Maar we weten niet zo goed meer wat we ermee moeten. Hopelijk was de klap van Jeremy hard genoeg dat hij in iedergeval niet meer bijt. En leert hij gauw hoe hij zichzelf toch duidelijk kan maken. Wellicht eens een afspraak maken bij logopedie voor hem.
Haren knippen van de mannen doe ik zelf. Achterkant en zijkanten met tondeuse, niet te kort maar wel weer fris. Bovenkant wat langer, vooral bij Jeremy want hij heeft krullen. Vincent heeft meestal een kuif.
Onze eigenwijze peuter weigert dus ‘hulpmiddelen’ te gebruikenquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 16:45 schreef rena het volgende:
[..]
Wij hebben toen C zindelijk begon te worden een wc verkleiner met trappetje gekocht, het ziet er misschien niet uit maar is me elke cent waard tot noch toe, inmiddels zet ze hem zelf klaar als ze naar de wc moetDeze; https://images.app.goo.gl/5QaJ6ZLR5RrQ9p7a6 en ik denk dat we hem echt nog wel een hele tijd gebruiken, het bevalt goed in ieder geval.
Alle tips zijn welkom hoor! Ik zal maandag de huisarts eens bellen om zijn oren te checken!quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 18:58 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Met het verhaal van @:Malteser in mijn achterhoofd; misschien ook een keer de oren laten checken als je dat nog nooit hebt laten doen. Maar ik kom hier binnen vallen en wellicht een ongewenste tip geven, dus ik ben niet op mijn tenen getrapt als je dat niet waardeert
Mars begreep onze opdrachten, maar sprak nauwelijks terug. Hij bleek echt niet goed te horen. De kno arts gaf als voorbeeld:quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 19:30 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Alle tips zijn welkom hoor! Ik zal maandag de huisarts eens bellen om zijn oren te checken!
Hij begrijpt ons echter wel prima en opdrachtjes uitvoeren doet hij goed. Maar je weet maar nooit he, ik herinner me het verhaal ook dus niet geschoten altijd mis!
Bedankt voor je heldere uitleg!quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 20:00 schreef Malteser het volgende:
[..]
Mars begreep onze opdrachten, maar sprak nauwelijks terug. Hij bleek echt niet goed te horen. De kno arts gaf als voorbeeld:
Kind heeft een lege verpakking vast, jij zegt als ouder “gooi het maar in de prullenbak”. Kind verstaat “ooi aa inne ak” en weet wat er bedoeld wordt want ze snappen dat de lege verpakking in de prullenbak moet.
Mars verstond dus wel klanken (voornamelijk klinkers) maar nauwelijks woorden, maar was wel in staat om logische verbanden te leggen. Daarmee dachten wij dus dat hij hoorde, omdat hij ons begreep.
Frustratie zat hem bij Mars in het feit dat wij hem totaal niet begrepen. Man oh man, wat heeft dat mannetje veel gehuild tussen 1,5 en 2,5 jaar.
Jawel, woorden zoals papa, mama, uit, bah, opa, oma, enz. En daar kwam af en toe wel wat nieuws bij maar duidelijk niet de ontwikkeling zoals je die zou verwachten.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 22:09 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Bedankt voor je heldere uitleg!
Zei Mars wel enkele woordjes? Vincent zegt bijvoorbeeld wel papa mama zus oma opa tuin poes, dat soort dingen. Jeremy spreekt hij uit als baani en vogel blijft hij stug pieppiep noemen.
Ik bel sowieso maandag de huisarts wel even om het te bespreken!
Klinkt wel herkenbaar ja. Bedankt voor je uitgebreidde reactie. Ik geloof dat we wat te doen hebben!quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 22:40 schreef Malteser het volgende:
[..]
Jawel, woorden zoals papa, mama, uit, bah, opa, oma, enz. En daar kwam af en toe wel wat nieuws bij maar duidelijk niet de ontwikkeling zoals je die zou verwachten.
En hij leerde zichzelf dingen fout aan, beetje zoals het voorbeeld wat jij noemt met de naam. Dat deed Mars ook. Toen de kno arts zei dat hij het waarschijnlijk zo gehoord had en zo dus opgeslagen had, vielen er bij ons wel veel kwartjes. Na zijn operatie merkte je snel dat hij dingen ineens wel goed hoorde, bijna al zijn versprekingen zijn verdwenen.
Onze huisarts deed/kon er overigens niet veel mee maar ik wilde toch een doorverwijzing en toen we eenmaal bij kno arts waren, lag hij in no time op de operatietafel.
Succes!quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 23:33 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Klinkt wel herkenbaar ja. Bedankt voor je uitgebreidde reactie. Ik geloof dat we wat te doen hebben!
@:Ceviche Vincent is nu 2 jaar en 10 maanden dus dat is wel een verschil. En zeker nu Jeremy ineens grote sprongen maakt is het verschil hier thuis enorm groot. Met 2 jaar en 3 maanden maakte het cb hier zich ook nog geen zorgen hoor. Maar we merken en zien gewoon dat hij zichzelf heel erg in de weg zit.
In het geval van koert zou ik het nog heel even afwachten
Ow hemel, fijn inderdaadquote:Op maandag 16 augustus 2021 09:09 schreef PKM het volgende:
Lekker hoor @:douche-eendje .
Ik had peuter vannacht juist bij me in bed. Helemaal in paniek want hij zag licht als zijn ogen dicht waren. Leg dat maar eens uit om 1:00.
Lekker authentiek zichzelf laten zijn toch? Ook als dat in een regenboog glitter peppa pig vs dragonball z furry pak is.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 23:04 schreef Nolita het volgende:
Ze heeft me een moreel dilemma bezorgd. Vorig jaar kreeg ze een nieuwe jurk voor haar verjaardag. Dat werd ‘de verjaardagsjurk’ die naar iedere verjaardag aan moest. Ik wilde met haar online een nieuwe verjaardagsjurk uitzoeken, maar nu wil ze een hysterische met eenhoorns erop. Ergens gun ik het haar, maar de wetenschap dat die dan elke verjaardag aan moet vind ik niet zo top.
Precies, en op deze leeftijd is dat gewoon nog hartstikke schattig en aandoenlijk. Denk dat geen mens daar iets geks van zal denken, los van dat ze zo lekker zichzelf is en verliefd op dr jurkquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 16:39 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Lekker authentiek zichzelf laten zijn toch? Ook als dat in een regenboog glitter peppa pig vs dragonball z furry pak is.
Interessant. Wat is een consequentie van roze haar dan die zij volgens jou niet voldoende kunnen begrijpen en belangrijker is dan zelfbeschikkingsrecht?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:31 schreef twist02 het volgende:
Ik ben ook anti oorbellen en besnijdenissen, maar wel pro informed consent, wat betekent dat mijn kind ook daadwerkelijk moet kunnen snappen wat een keuze inhoudt, incl. alle consequenties ervan.
En tot die tijd maak ik dus wel degelijk bepaalde beslissingen voor mijn kind. Niks wat ze niet willen (oorbellen bijv.), maar ook niet alles wat ze wél willen (roze haar bijv.).
Mijn kind kan namelijk ook prima zichzelf zijn zonder roze haar of unicorn jurken
Nquote:Op zondag 22 augustus 2021 04:08 schreef pinquit het volgende:
[ afbeelding ]
I mean
[ afbeelding ]
Love die kinderen en hun smaak
Hij rende laatst zo een half uur rondjes om de bank heen, al 'AAAAAAAAH' roepend en hard lachend. Om je beeldvorming compleet te maken.quote:Op zondag 22 augustus 2021 07:55 schreef aapieannie het volgende:
Haha douche eendje, ik zie nu idd een blote peuter op sokken voor me![]()
Haha die was te verwachten jaquote:Op zondag 22 augustus 2021 05:03 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Interessant. Wat is een consequentie van roze haar dan die zij volgens jou niet voldoende kunnen begrijpen en belangrijker is dan zelfbeschikkingsrecht?
Verschilt enorm per kind.quote:Op zondag 22 augustus 2021 13:51 schreef Peejtur het volgende:
Vanaf welke leeftijd is er helemaal geen slaap meer op een dag? Oudste van 2,5 lijkt niet meer te willen slapen.....
Mini-ToT loopt ook graag in onze schoenen, het liefst met alleen een shirtje en z'n luier aan.quote:Op zondag 22 augustus 2021 11:36 schreef Ceviche het volgende:
Koert heeft dat niet zo, voorkeur voor bepaalde kledingstukken enzo.
Alleen een jas (nog van een fokker overgenomen) waar hij het liefst in woont, altijd drama om die weer uit te krijgen. Maar hij mag er van mij niet in eten want dan wordt dat ding continu vies dus dat is wel een dagelijks dingetje
![]()
Verder loopt hij graag in onze schoenen
Lily slaat hem geregeld over sinds 2,3. Vaak op de opvang wel een uurtje en soms thuis vlak voor het eten stort ze in slaap op de bank of op schoot. Maar dat is zelden. We zitten dus ook in een vreemde overgangsfase.quote:Op zondag 22 augustus 2021 13:51 schreef Peejtur het volgende:
Vanaf welke leeftijd is er helemaal geen slaap meer op een dag? Oudste van 2,5 lijkt niet meer te willen slapen.....
Verschilt per kind. Gewoon zien wat er gebeurd als je het slaapje overslaat.quote:Op zondag 22 augustus 2021 13:51 schreef Peejtur het volgende:
Die van mij is gelukkig erg gehecht aan z'n broekquote:Op zondag 22 augustus 2021 14:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Mini-ToT loopt ook graag in onze schoenen, het liefst met alleen een shirtje en z'n luier aan.
Ook zijn eigen schoentjes moeten vaak aan als hij een luier en shirt aan heeft.
[ afbeelding ]
Hier te zien zonder schoenen.
Uh, ik was niet degene die begon over besnijdenissen en oorbellen hoorquote:Op zondag 22 augustus 2021 14:01 schreef Rebubbled het volgende:
Twist02, vergezochte UNO reverse kaart. Het ging over roze haar en dat mijn dochter helemaal 100% zelf mag weten hoe ze eruit wilt zien. Ik begrijp dus dat je daar eigenlijk geen zwaarwegende negatieve consequentie bij kon bedenken. Net als mijn vriend overigens. De discussie thuis ging overigens over als ze ouder is. Alleen als ze me vandaag zou vragen om roze haar, dan kom ik met haarkrijt vast een heel eind.
Uh nee. Informed consent betekent ook dat de persoon in kwestie in staat is om de consequenties te snappen en af te wegen. Dat is bij een peuter dus per definitie niet het geval (en wel degelijk relevant).quote:Verder is consent altijd informed. Of het nu gaat om een medische ingreep, het kopen van een product of seks. Dat een peuter de consequenties van zulke acties nog niet volledig kan overzien lijkt me evident en geen punt van discussie.
Waarom wel roze haar en geen oorbellen dan? Beiden zijn behoorlijk veranderend voor het uiterlijk en omkeerbaar. Blijkbaar neem jij dus ook nog bepaalde beslissingen terwijl je stelt dat zij deze keuzes zou kunnen maken. Of mis ik hier iets?quote:Op zondag 22 augustus 2021 14:01 schreef Rebubbled het volgende:
Twist02, vergezochte UNO reverse kaart. Het ging over roze haar en dat mijn dochter helemaal 100% zelf mag weten hoe ze eruit wilt zien. Ik begrijp dus dat je daar eigenlijk geen zwaarwegende negatieve consequentie bij kon bedenken. Net als mijn vriend overigens. De discussie thuis ging overigens over als ze ouder is. Alleen als ze me vandaag zou vragen om roze haar, dan kom ik met haarkrijt vast een heel eind.
Verder is consent altijd informed. Of het nu gaat om een medische ingreep, het kopen van een product of seks. Dat een peuter de consequenties van zulke acties nog niet volledig kan overzien lijkt me evident en geen punt van discussie.
Lily wil overigens voornamelijk donkerblauwe kleding aan en dingen met dinosaurussen. En één koraal roze shirt, want dan lijkt ze op haar favo flamingo knuffel. Ze heeft laatst van oma een lading peppa pig kleding gekregen en ondanks haar liefde voor peppa, kiest ze de kleding nooit uit. Ook de peppa knuffel ligt sinds moment één in de hoek. En ondanks mijn hippiedippie zelfbeschikkingsgevoelens ben ik daar best blij om.
Dit is letterlijk zelfbeschikking. IK vind dit lelijk, dus JIJ mag dat niet voor jezelf kiezen. 🙃quote:Maar meer on topic: geen roze haar of schreeuwerige kleding heeft hier vooral te maken met het feit dat ik het ook gewoon lelijk vind, en niet zoveel met zelfbeschikking inderdaad
Ja je mist hier iets. Uitspoelbaar haarkrijt/spray vs permanente gaten in oren. Ik vind dat een verschil. Oorbellen zijn ook niet zonder risico op permanente schade.quote:Op zondag 22 augustus 2021 23:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waarom wel roze haar en geen oorbellen dan? Beiden zijn behoorlijk veranderend voor het uiterlijk en omkeerbaar. Blijkbaar neem jij dus ook nog bepaalde beslissingen terwijl je stelt dat zij deze keuzes zou kunnen maken. Of mis ik hier iets?
Edit: Wellicht ontstaat de verwarring doordat ik eerst zeg dat ze 100% zelf mag beslissen hoe ze eruit ziet, wat ik in de context van de eerdere posts over kleding bedoel. Daarna spiraal ik in een tirade over roze haar en daarna over oorbellen en besnijdenissen wanneer ze in staat is daar zelf over te beslissen. Ik kan zien hoe dat verwarrend leest.quote:ik ben ook anti oorbellen en besnijdenissen voordat iemand dat zelf kan beslissen.
Het gaat er inderdaad om dat je eerst zegt dat ze zelf mag beslissen hoe ze eruit ziet en dan zegt dat ze geen oorbellen mag, dat rijmt niet met elkaar.quote:Op zondag 22 augustus 2021 23:53 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ja je mist hier iets. Uitspoelbaar haarkrijt/spray vs permanente gaten in oren. Ik vind dat een verschil. Oorbellen zijn ook niet zonder risico op permanente schade.
Ik stel nergens dat zij nu al de keuze voor oorbellen kan maken. Ik stel ook nergens dat mijn peuter 100% zelfbeschikkingsrecht over alles heeft.![]()
Wat ik letterlijk zei is:
[..]
Edit: Wellicht ontstaat de verwarring doordat ik eerst zeg dat ze 100% zelf mag beslissen hoe ze eruit ziet, wat ik in de context van de eerdere posts over kleding bedoel. Daarna spiraal ik in een tirade over roze haar en daarna over oorbellen en besnijdenissen wanneer ze in staat is daar zelf over te beslissen. Ik kan zien hoe dat verwarrend leest.
1 jaarquote:Op zondag 22 augustus 2021 13:51 schreef Peejtur het volgende:
Bij mij niet hoor, ik kan nog altijd oorbellen doen door de gaatjes die ik ergens begin basisschoolleeftijd heb gekregen terwijl ik helemaal niet zo lang oorbellen heb gedragen want ik vond ze eigenlijk maar onhandig.quote:
Zo denk ik er ook overquote:Op maandag 23 augustus 2021 00:39 schreef CaVaBien het volgende:
Voor mij persoonlijk houdt het zelfbeschikkingsrecht in dat mijn dochter zelf mag bepalen of ze een kus/knuffel wil geven aan familie, dat ze zelf bepaald hoeveel ze eet van het eten dat ik klaarmaak, dat ze zelf haar kleding/ schoenen mag uitkiezen uit de opties die ik haar geef.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
Jullie hebben een tuin toch?quote:Op maandag 23 augustus 2021 22:19 schreef lunapuella het volgende:
Wat zijn nou leuke verjaardagscadeaus voor een peuter die 3 wordt, als er door zijn grote broer al héél veel in huis is? Hij krijgt een driewieler van opa en oma en ik heb wat puzzels op zijn verlanglijstje gezet, maar verder kom ik eigenlijk niet...
Uno junior, het knappe koppen spel, dekbedovertrek, boeken staan hier vooralsnog op het lijstje.quote:Op maandag 23 augustus 2021 22:19 schreef lunapuella het volgende:
Wat zijn nou leuke verjaardagscadeaus voor een peuter die 3 wordt, als er door zijn grote broer al héél veel in huis is? Hij krijgt een driewieler van opa en oma en ik heb wat puzzels op zijn verlanglijstje gezet, maar verder kom ik eigenlijk niet...
Misschien belevenissen? Bioscoopbon, kaartje voor een grote speeltuin, pretpark ect?quote:Op maandag 23 augustus 2021 22:19 schreef lunapuella het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |