Ah gets, was het geen slaapwandelen wat ze deed? Ik zou dan het hekje juist open laten als ze normaal veilig naar beneden kan lopen. Beter dat ze naar beneden loopt met een kleine kans op een val dan dat ze er (half) slapend overheen klautert waarbij de kans op een val veel groter is.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 07:16 schreef Nolita het volgende:
Peuter heeft me vannacht een hartverzakking bezorgd. Ik werd wakker met het idee dat ik iemand hoor vallen. Ik kijk op de babyphone en zie dat baby nog in bed ligt. Ik denk dan dat peuter uit bed gevallen is, maar ze is niet op d’r kamer. Ik roep naar vriend dat ze er niet is, waar ze kan zijn en loop ondertussen richting badkamer die ook leeg is. Het traphekje laten we altijd open en ik kijk met pijn in mijn buik omlaag (de vloer zie ik net niet vanaf boven). Niets te zien en ik loop snel omlaag. Ook onderaan de trap (gelukkig) niets te zien. Ik loop de donkere woonkamer binnen, staat ze voor het raam naar buiten te kijken.![]()
Ze was aanspreekbaar, maar gaf weinig reactie. Vriend denkt dat ze niet in de gaten had dat wij al in bed lagen en daarom naar beneden is gegaan. Maar ze is het type dat al snel begint te roepen als ze ons niet ziet, dus ik vind het maar vreemd. Ook komt ze normaal meteen naar onze slaapkamer als ze wakker wordt en de trap ligt niet op de route. Nu twijfel ik of we toch het traphekje dicht gaan maken of dat ze dan er overheen gaat proberen te klimmen als ze slaapdronken is? Ik vraag me even af wat het veiligst is.
Ik slaapwandelde vroeger vaak en ook op deze manier. Ik wist dan ook wel dat ik uit bed was de volgende ochtend en dat ik een gesprek had met mijn pa die me kwam halen, maar hoe ik daar kwam wist ik niet meer.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 07:16 schreef Nolita het volgende:
Peuter heeft me vannacht een hartverzakking bezorgd. Ik werd wakker met het idee dat ik iemand hoor vallen. Ik kijk op de babyphone en zie dat baby nog in bed ligt. Ik denk dan dat peuter uit bed gevallen is, maar ze is niet op d’r kamer. Ik roep naar vriend dat ze er niet is, waar ze kan zijn en loop ondertussen richting badkamer die ook leeg is. Het traphekje laten we altijd open en ik kijk met pijn in mijn buik omlaag (de vloer zie ik net niet vanaf boven). Niets te zien en ik loop snel omlaag. Ook onderaan de trap (gelukkig) niets te zien. Ik loop de donkere woonkamer binnen, staat ze voor het raam naar buiten te kijken.![]()
Ze was aanspreekbaar, maar gaf weinig reactie. Vriend denkt dat ze niet in de gaten had dat wij al in bed lagen en daarom naar beneden is gegaan. Maar ze is het type dat al snel begint te roepen als ze ons niet ziet, dus ik vind het maar vreemd. Ook komt ze normaal meteen naar onze slaapkamer als ze wakker wordt en de trap ligt niet op de route. Nu twijfel ik of we toch het traphekje dicht gaan maken of dat ze dan er overheen gaat proberen te klimmen als ze slaapdronken is? Ik vraag me even af wat het veiligst is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Door z'n krullen is het model wel wat minder belangrijk, omdat het toch opkrult.
Wij hebben toen C zindelijk begon te worden een wc verkleiner met trappetje gekocht, het ziet er misschien niet uit maar is me elke cent waard tot noch toe, inmiddels zet ze hem zelf klaar als ze naar de wc moetquote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:28 schreef Takkie88 het volgende:
Zo’n zindelijke peuter die altijd alleen naar de wc wilt is best handig… de wc-vloer is nog nooit zo vaak gedweild![]()
Nu met het mooie weer speelt Sofie eigenlijk continu buiten. En van de schommel/glijbaan/wat dan ook klimmen, naar de deur rennen en dan door het huis naar de wc rennen red ze net. Het zelf op de wc willen klimmen, zonder krukje ‘want ik ben al groot’, is dan net teveel gevraagd. Meid, je bent net 93 cm, je bent niet groot
![]()
Ohja, haar op de wc tillen is natuurlijk geen optie. ‘Ik kan het zelf!’. Dan gaat ze met een hoop gemopper weer van de wc af om er vervolgens zelf weer op te klimmen. Duurt alleen maar langer![]()
Ach, hebben we in ieder geval 1 ruimte in huis die frequent gepoetst wordt
Bas is 2 weken geleden toevallig voor het eerst geweest. Meegenomen naar mijn kapper, ging goed. Gewoon aan de kapster advies gevraagd/besproken wat de wensen zijnquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 14:36 schreef Ynske het volgende:
Ik denk dat onze vent voor de eerste keer naar de kapper moet. Maar maar welke ga je en hoe zit dat met welk kapsel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij had echt zo'n matje in zijn nek zitten, die had ik al 2x zelf even geknipt.
Met het verhaal van @Malteser in mijn achterhoofd; misschien ook een keer de oren laten checken als je dat nog nooit hebt laten doen. Maar ik kom hier binnen vallen en wellicht een ongewenste tip geven, dus ik ben niet op mijn tenen getrapt als je dat niet waardeertquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 16:36 schreef aapieannie het volgende:
Nee het is zeker niet leuk @:PKM
Maar we weten niet zo goed meer wat we ermee moeten. Hopelijk was de klap van Jeremy hard genoeg dat hij in iedergeval niet meer bijt. En leert hij gauw hoe hij zichzelf toch duidelijk kan maken. Wellicht eens een afspraak maken bij logopedie voor hem.
Haren knippen van de mannen doe ik zelf. Achterkant en zijkanten met tondeuse, niet te kort maar wel weer fris. Bovenkant wat langer, vooral bij Jeremy want hij heeft krullen. Vincent heeft meestal een kuif.
Onze eigenwijze peuter weigert dus ‘hulpmiddelen’ te gebruikenquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 16:45 schreef rena het volgende:
[..]
Wij hebben toen C zindelijk begon te worden een wc verkleiner met trappetje gekocht, het ziet er misschien niet uit maar is me elke cent waard tot noch toe, inmiddels zet ze hem zelf klaar als ze naar de wc moetDeze; https://images.app.goo.gl/5QaJ6ZLR5RrQ9p7a6 en ik denk dat we hem echt nog wel een hele tijd gebruiken, het bevalt goed in ieder geval.
Alle tips zijn welkom hoor! Ik zal maandag de huisarts eens bellen om zijn oren te checken!quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 18:58 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Met het verhaal van @:Malteser in mijn achterhoofd; misschien ook een keer de oren laten checken als je dat nog nooit hebt laten doen. Maar ik kom hier binnen vallen en wellicht een ongewenste tip geven, dus ik ben niet op mijn tenen getrapt als je dat niet waardeert
Mars begreep onze opdrachten, maar sprak nauwelijks terug. Hij bleek echt niet goed te horen. De kno arts gaf als voorbeeld:quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 19:30 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Alle tips zijn welkom hoor! Ik zal maandag de huisarts eens bellen om zijn oren te checken!
Hij begrijpt ons echter wel prima en opdrachtjes uitvoeren doet hij goed. Maar je weet maar nooit he, ik herinner me het verhaal ook dus niet geschoten altijd mis!
Bedankt voor je heldere uitleg!quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 20:00 schreef Malteser het volgende:
[..]
Mars begreep onze opdrachten, maar sprak nauwelijks terug. Hij bleek echt niet goed te horen. De kno arts gaf als voorbeeld:
Kind heeft een lege verpakking vast, jij zegt als ouder “gooi het maar in de prullenbak”. Kind verstaat “ooi aa inne ak” en weet wat er bedoeld wordt want ze snappen dat de lege verpakking in de prullenbak moet.
Mars verstond dus wel klanken (voornamelijk klinkers) maar nauwelijks woorden, maar was wel in staat om logische verbanden te leggen. Daarmee dachten wij dus dat hij hoorde, omdat hij ons begreep.
Frustratie zat hem bij Mars in het feit dat wij hem totaal niet begrepen. Man oh man, wat heeft dat mannetje veel gehuild tussen 1,5 en 2,5 jaar.
Jawel, woorden zoals papa, mama, uit, bah, opa, oma, enz. En daar kwam af en toe wel wat nieuws bij maar duidelijk niet de ontwikkeling zoals je die zou verwachten.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 22:09 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Bedankt voor je heldere uitleg!
Zei Mars wel enkele woordjes? Vincent zegt bijvoorbeeld wel papa mama zus oma opa tuin poes, dat soort dingen. Jeremy spreekt hij uit als baani en vogel blijft hij stug pieppiep noemen.
Ik bel sowieso maandag de huisarts wel even om het te bespreken!
Klinkt wel herkenbaar ja. Bedankt voor je uitgebreidde reactie. Ik geloof dat we wat te doen hebben!quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 22:40 schreef Malteser het volgende:
[..]
Jawel, woorden zoals papa, mama, uit, bah, opa, oma, enz. En daar kwam af en toe wel wat nieuws bij maar duidelijk niet de ontwikkeling zoals je die zou verwachten.
En hij leerde zichzelf dingen fout aan, beetje zoals het voorbeeld wat jij noemt met de naam. Dat deed Mars ook. Toen de kno arts zei dat hij het waarschijnlijk zo gehoord had en zo dus opgeslagen had, vielen er bij ons wel veel kwartjes. Na zijn operatie merkte je snel dat hij dingen ineens wel goed hoorde, bijna al zijn versprekingen zijn verdwenen.
Onze huisarts deed/kon er overigens niet veel mee maar ik wilde toch een doorverwijzing en toen we eenmaal bij kno arts waren, lag hij in no time op de operatietafel.
Succes!quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 23:33 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Klinkt wel herkenbaar ja. Bedankt voor je uitgebreidde reactie. Ik geloof dat we wat te doen hebben!
@:Ceviche Vincent is nu 2 jaar en 10 maanden dus dat is wel een verschil. En zeker nu Jeremy ineens grote sprongen maakt is het verschil hier thuis enorm groot. Met 2 jaar en 3 maanden maakte het cb hier zich ook nog geen zorgen hoor. Maar we merken en zien gewoon dat hij zichzelf heel erg in de weg zit.
In het geval van koert zou ik het nog heel even afwachten
Ow hemel, fijn inderdaadquote:Op maandag 16 augustus 2021 09:09 schreef PKM het volgende:
Lekker hoor @:douche-eendje .
Ik had peuter vannacht juist bij me in bed. Helemaal in paniek want hij zag licht als zijn ogen dicht waren. Leg dat maar eens uit om 1:00.
Lekker authentiek zichzelf laten zijn toch? Ook als dat in een regenboog glitter peppa pig vs dragonball z furry pak is.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 23:04 schreef Nolita het volgende:
Ze heeft me een moreel dilemma bezorgd. Vorig jaar kreeg ze een nieuwe jurk voor haar verjaardag. Dat werd ‘de verjaardagsjurk’ die naar iedere verjaardag aan moest. Ik wilde met haar online een nieuwe verjaardagsjurk uitzoeken, maar nu wil ze een hysterische met eenhoorns erop. Ergens gun ik het haar, maar de wetenschap dat die dan elke verjaardag aan moet vind ik niet zo top.
Precies, en op deze leeftijd is dat gewoon nog hartstikke schattig en aandoenlijk. Denk dat geen mens daar iets geks van zal denken, los van dat ze zo lekker zichzelf is en verliefd op dr jurkquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 16:39 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Lekker authentiek zichzelf laten zijn toch? Ook als dat in een regenboog glitter peppa pig vs dragonball z furry pak is.
Interessant. Wat is een consequentie van roze haar dan die zij volgens jou niet voldoende kunnen begrijpen en belangrijker is dan zelfbeschikkingsrecht?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 22:31 schreef twist02 het volgende:
Ik ben ook anti oorbellen en besnijdenissen, maar wel pro informed consent, wat betekent dat mijn kind ook daadwerkelijk moet kunnen snappen wat een keuze inhoudt, incl. alle consequenties ervan.
En tot die tijd maak ik dus wel degelijk bepaalde beslissingen voor mijn kind. Niks wat ze niet willen (oorbellen bijv.), maar ook niet alles wat ze wél willen (roze haar bijv.).
Mijn kind kan namelijk ook prima zichzelf zijn zonder roze haar of unicorn jurken
Nquote:Op zondag 22 augustus 2021 04:08 schreef pinquit het volgende:
[ afbeelding ]
I mean
[ afbeelding ]
Love die kinderen en hun smaak
Hij rende laatst zo een half uur rondjes om de bank heen, al 'AAAAAAAAH' roepend en hard lachend. Om je beeldvorming compleet te maken.quote:Op zondag 22 augustus 2021 07:55 schreef aapieannie het volgende:
Haha douche eendje, ik zie nu idd een blote peuter op sokken voor me![]()
Haha die was te verwachten jaquote:Op zondag 22 augustus 2021 05:03 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Interessant. Wat is een consequentie van roze haar dan die zij volgens jou niet voldoende kunnen begrijpen en belangrijker is dan zelfbeschikkingsrecht?
Verschilt enorm per kind.quote:Op zondag 22 augustus 2021 13:51 schreef Peejtur het volgende:
Vanaf welke leeftijd is er helemaal geen slaap meer op een dag? Oudste van 2,5 lijkt niet meer te willen slapen.....
Mini-ToT loopt ook graag in onze schoenen, het liefst met alleen een shirtje en z'n luier aan.quote:Op zondag 22 augustus 2021 11:36 schreef Ceviche het volgende:
Koert heeft dat niet zo, voorkeur voor bepaalde kledingstukken enzo.
Alleen een jas (nog van een fokker overgenomen) waar hij het liefst in woont, altijd drama om die weer uit te krijgen. Maar hij mag er van mij niet in eten want dan wordt dat ding continu vies dus dat is wel een dagelijks dingetje
![]()
Verder loopt hij graag in onze schoenen
Lily slaat hem geregeld over sinds 2,3. Vaak op de opvang wel een uurtje en soms thuis vlak voor het eten stort ze in slaap op de bank of op schoot. Maar dat is zelden. We zitten dus ook in een vreemde overgangsfase.quote:Op zondag 22 augustus 2021 13:51 schreef Peejtur het volgende:
Vanaf welke leeftijd is er helemaal geen slaap meer op een dag? Oudste van 2,5 lijkt niet meer te willen slapen.....
Verschilt per kind. Gewoon zien wat er gebeurd als je het slaapje overslaat.quote:Op zondag 22 augustus 2021 13:51 schreef Peejtur het volgende:
Die van mij is gelukkig erg gehecht aan z'n broekquote:Op zondag 22 augustus 2021 14:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Mini-ToT loopt ook graag in onze schoenen, het liefst met alleen een shirtje en z'n luier aan.
Ook zijn eigen schoentjes moeten vaak aan als hij een luier en shirt aan heeft.
[ afbeelding ]
Hier te zien zonder schoenen.
Uh, ik was niet degene die begon over besnijdenissen en oorbellen hoorquote:Op zondag 22 augustus 2021 14:01 schreef Rebubbled het volgende:
Twist02, vergezochte UNO reverse kaart. Het ging over roze haar en dat mijn dochter helemaal 100% zelf mag weten hoe ze eruit wilt zien. Ik begrijp dus dat je daar eigenlijk geen zwaarwegende negatieve consequentie bij kon bedenken. Net als mijn vriend overigens. De discussie thuis ging overigens over als ze ouder is. Alleen als ze me vandaag zou vragen om roze haar, dan kom ik met haarkrijt vast een heel eind.
Uh nee. Informed consent betekent ook dat de persoon in kwestie in staat is om de consequenties te snappen en af te wegen. Dat is bij een peuter dus per definitie niet het geval (en wel degelijk relevant).quote:Verder is consent altijd informed. Of het nu gaat om een medische ingreep, het kopen van een product of seks. Dat een peuter de consequenties van zulke acties nog niet volledig kan overzien lijkt me evident en geen punt van discussie.
Waarom wel roze haar en geen oorbellen dan? Beiden zijn behoorlijk veranderend voor het uiterlijk en omkeerbaar. Blijkbaar neem jij dus ook nog bepaalde beslissingen terwijl je stelt dat zij deze keuzes zou kunnen maken. Of mis ik hier iets?quote:Op zondag 22 augustus 2021 14:01 schreef Rebubbled het volgende:
Twist02, vergezochte UNO reverse kaart. Het ging over roze haar en dat mijn dochter helemaal 100% zelf mag weten hoe ze eruit wilt zien. Ik begrijp dus dat je daar eigenlijk geen zwaarwegende negatieve consequentie bij kon bedenken. Net als mijn vriend overigens. De discussie thuis ging overigens over als ze ouder is. Alleen als ze me vandaag zou vragen om roze haar, dan kom ik met haarkrijt vast een heel eind.
Verder is consent altijd informed. Of het nu gaat om een medische ingreep, het kopen van een product of seks. Dat een peuter de consequenties van zulke acties nog niet volledig kan overzien lijkt me evident en geen punt van discussie.
Lily wil overigens voornamelijk donkerblauwe kleding aan en dingen met dinosaurussen. En één koraal roze shirt, want dan lijkt ze op haar favo flamingo knuffel. Ze heeft laatst van oma een lading peppa pig kleding gekregen en ondanks haar liefde voor peppa, kiest ze de kleding nooit uit. Ook de peppa knuffel ligt sinds moment één in de hoek. En ondanks mijn hippiedippie zelfbeschikkingsgevoelens ben ik daar best blij om.
Dit is letterlijk zelfbeschikking. IK vind dit lelijk, dus JIJ mag dat niet voor jezelf kiezen. 🙃quote:Maar meer on topic: geen roze haar of schreeuwerige kleding heeft hier vooral te maken met het feit dat ik het ook gewoon lelijk vind, en niet zoveel met zelfbeschikking inderdaad
Ja je mist hier iets. Uitspoelbaar haarkrijt/spray vs permanente gaten in oren. Ik vind dat een verschil. Oorbellen zijn ook niet zonder risico op permanente schade.quote:Op zondag 22 augustus 2021 23:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waarom wel roze haar en geen oorbellen dan? Beiden zijn behoorlijk veranderend voor het uiterlijk en omkeerbaar. Blijkbaar neem jij dus ook nog bepaalde beslissingen terwijl je stelt dat zij deze keuzes zou kunnen maken. Of mis ik hier iets?
Edit: Wellicht ontstaat de verwarring doordat ik eerst zeg dat ze 100% zelf mag beslissen hoe ze eruit ziet, wat ik in de context van de eerdere posts over kleding bedoel. Daarna spiraal ik in een tirade over roze haar en daarna over oorbellen en besnijdenissen wanneer ze in staat is daar zelf over te beslissen. Ik kan zien hoe dat verwarrend leest.quote:ik ben ook anti oorbellen en besnijdenissen voordat iemand dat zelf kan beslissen.
Het gaat er inderdaad om dat je eerst zegt dat ze zelf mag beslissen hoe ze eruit ziet en dan zegt dat ze geen oorbellen mag, dat rijmt niet met elkaar.quote:Op zondag 22 augustus 2021 23:53 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ja je mist hier iets. Uitspoelbaar haarkrijt/spray vs permanente gaten in oren. Ik vind dat een verschil. Oorbellen zijn ook niet zonder risico op permanente schade.
Ik stel nergens dat zij nu al de keuze voor oorbellen kan maken. Ik stel ook nergens dat mijn peuter 100% zelfbeschikkingsrecht over alles heeft.![]()
Wat ik letterlijk zei is:
[..]
Edit: Wellicht ontstaat de verwarring doordat ik eerst zeg dat ze 100% zelf mag beslissen hoe ze eruit ziet, wat ik in de context van de eerdere posts over kleding bedoel. Daarna spiraal ik in een tirade over roze haar en daarna over oorbellen en besnijdenissen wanneer ze in staat is daar zelf over te beslissen. Ik kan zien hoe dat verwarrend leest.
1 jaarquote:Op zondag 22 augustus 2021 13:51 schreef Peejtur het volgende:
Bij mij niet hoor, ik kan nog altijd oorbellen doen door de gaatjes die ik ergens begin basisschoolleeftijd heb gekregen terwijl ik helemaal niet zo lang oorbellen heb gedragen want ik vond ze eigenlijk maar onhandig.quote:
Zo denk ik er ook overquote:Op maandag 23 augustus 2021 00:39 schreef CaVaBien het volgende:
Voor mij persoonlijk houdt het zelfbeschikkingsrecht in dat mijn dochter zelf mag bepalen of ze een kus/knuffel wil geven aan familie, dat ze zelf bepaald hoeveel ze eet van het eten dat ik klaarmaak, dat ze zelf haar kleding/ schoenen mag uitkiezen uit de opties die ik haar geef.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
Jullie hebben een tuin toch?quote:Op maandag 23 augustus 2021 22:19 schreef lunapuella het volgende:
Wat zijn nou leuke verjaardagscadeaus voor een peuter die 3 wordt, als er door zijn grote broer al héél veel in huis is? Hij krijgt een driewieler van opa en oma en ik heb wat puzzels op zijn verlanglijstje gezet, maar verder kom ik eigenlijk niet...
Uno junior, het knappe koppen spel, dekbedovertrek, boeken staan hier vooralsnog op het lijstje.quote:Op maandag 23 augustus 2021 22:19 schreef lunapuella het volgende:
Wat zijn nou leuke verjaardagscadeaus voor een peuter die 3 wordt, als er door zijn grote broer al héél veel in huis is? Hij krijgt een driewieler van opa en oma en ik heb wat puzzels op zijn verlanglijstje gezet, maar verder kom ik eigenlijk niet...
Misschien belevenissen? Bioscoopbon, kaartje voor een grote speeltuin, pretpark ect?quote:Op maandag 23 augustus 2021 22:19 schreef lunapuella het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |