abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 juli 2021 @ 11:18:52 #101
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200197936
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:17 schreef pullup het volgende:

[..]

Quarantaine en uitzieken
wahaha en jij gelooft dat die jongeren zich er aan houden?
  zondag 4 juli 2021 @ 11:20:19 #102
131703 pullup
smartie
pi_200197949
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Diegenen die ik ken wel ja

Heel vreemd blijkbaar maar ze doen het
No I don't want fiber in my soda. I don't want protein in my waffles. Stop adding random shit to perfectly good food.
pi_200197989
quote:

[..]

Net zo goed (of zo slecht) als die honderdduizenden Nederlanders die tot nu toe al positief zijn getest en de opdracht hebben gekregen in quarantaine te gaan.
I'll give you something to do
  zondag 4 juli 2021 @ 11:23:38 #104
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200197992
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 10:52 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Dit. Ik zie en hoor het ook om me heen. Een hoop vrienden en familie hebben zich anderhalf jaar gehouden aan de maatregelen. Sinds een week starten mijn vriendclubjes weer op, voor het eerst sinds maart 2020. Ik geloof niet dat iemand nog maar van plan is om terug te gaan naar de maatregelen. Tenzij de ziekenhuizen vol gaan lopen, maar ik zie dat de komende maanden echt niet gebeuren.
Over twee weken krijg ik m'n tweede vaccinatie & als de 'wachtperiode' voorbij is, dan is het klaar met het leven als halve kluizenaar. Psychisch heeft de afgelopen 1,5 jaar me een dreun gegeven & ik ben het zó zat. Ik ga niet meer terug naar de maatregelen. Vergeet 't.

quote:
Ik erger me intussen enorm aan het 'de besmettingscijfers lopen op' in berichtgeving. Ja èn? Wat wil je daar mee zeggen of bereiken?
Niet lezen. Niet meer doen.
(Un)masking for the greater good.
pi_200198018
twitter

twitter

Wat een verademing deze man.
  zondag 4 juli 2021 @ 11:25:49 #106
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200198020
quote:

[..]

Nee.
(Un)masking for the greater good.
  zondag 4 juli 2021 @ 11:28:05 #107
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200198069
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:23 schreef galantis het volgende:

[..]

Net zo goed (of zo slecht) als die honderdduizenden Nederlanders die tot nu toe al positief zijn getest en de opdracht hebben gekregen in quarantaine te gaan.
nee, die jongeren zijn toch een stuk meer stout
  zondag 4 juli 2021 @ 11:28:14 #108
13309 nostra
ask why
pi_200198073
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:25 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

Wat doet die vent in het dagelijks leven?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 11:28:25 #109
5428 crew  miss_sly
pi_200198075
De besmettingscijfers lopen toch op? Dat is toch een feit?
Dat geeft verder niets, zolang het geen gevolgen heeft voor de druk op de zorg, en daarvoor is en wordt er in flink tempo gevaccineerd. Moeten ze er dan helemaal geen bericht over uit doen, omdat er mensen zijn die dat liever niet lezen?

De besmettingscijfers lopen op, er gebeurt verder niets, mensen genieten van de versoepelingen.

Wij hadden overigens gisteren weer voor het eerst een (kleine) verjaardag bij vrienden. Heel gepast was dit dezelfde bij dezelfde vrienden en met bijna dezelfde bezoekers als andershalf jaar geleden de laatste verjaardag net voor de lockdown. Dus we pakken de draad weer op O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200198109
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 10:14 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik ben een paar keer op dat soort events geweest moet ik bekennen (oa comic con) en ik heb daar eigenlijk vrijwel niemand elkaar zien "huggen". :')

Waren voornamelijk verklede fanboys en fangirls die een beetje ongemakkelijk langs elkaar heen schoven in de drukte, kijkend naar al het speelgoed wat overal te koop lag.
Vooral een hele commerciële aangelegenheid vond ik het...
Wij zijn de afgelopen jaren ook bij wat comic cons geweest; de enige events die we zowaar missen. Hangt een enorm leuk sfeertje; je kan zo gek verkleed gaan als dat je wil, iedereen behandelt elkaar met respect. Niemand die uitgelachen wordt, juist enkel respect en waardering dat mensen zichzelf kunnen zijn. Maar ik herken de dingen die Eragon benoemd inderdaad totaal niet; dat free huggen al helemaal niet :D niet dat daar wat mis mee is, maar zou niks voor mij zijn. En al helemaal niet om het in elke post die ik hier plaats te gaan verwerken :+
  zondag 4 juli 2021 @ 11:31:26 #111
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200198127
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:28 schreef miss_sly het volgende:
Dat geeft verder niets, zolang het geen gevolgen heeft voor de druk op de zorg, en daarvoor is en wordt er in flink tempo gevaccineerd. Moeten ze er dan helemaal geen bericht over uit doen, omdat er mensen zijn die dat liever niet lezen?

De besmettingscijfers lopen op, er gebeurt verder niets, mensen genieten van de versoepelingen.

Wij hadden overigens gisteren weer voor het eerst een (kleine) verjaardag bij vrienden. Heel gepast was dit dezelfde bij dezelfde vrienden en met bijna dezelfde bezoekers als andershalf jaar geleden de laatste verjaardag net voor de lockdown. Dus we pakken de draad weer op O+
True, en er komen ook nog eens meer positieve testen bij door TvT, duizenden extra die getest worden nu.
pi_200198132
Lol

twitter
pi_200198169
quote:
7s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:28 schreef nostra het volgende:

[..]

Wat doet die vent in het dagelijks leven?
Oh sorry. Nieuwe minister van volksgezondheid in het Verenigd Koninkrijk.
pi_200198198
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:31 schreef Momo het volgende:

[..]

True, en er komen ook nog eens meer positieve testen bij door TvT, duizenden extra die getest worden nu.
Is er ergens bekent hoeveel besmettingen van TvT komen. Want dat zullen over het algemeen mensen zijn met geen tot weinig klachten want bij klachten moet je nog steeds naar de GGD officieel.
pi_200198205
quote:

twitter
pi_200198225
quote:

Of er echt een stijging is is zelfs nog maar een vraag. Kan ook nog steeds dat ze er gewoon meer ontdekken omdat er nu veel meer getest wordt door TvT en reizen. Mensen die zich anders misschien niet hadden laten testen; omdat ze wellicht geen tot milde symptomen hadden. Las laatst een paar keer dat er opeens 200.000 mensen zich zouden laten testen op een dag of in een weekend. Dan is het niet gek als daar wat positieve testen tussen zitten die anders misschien niet ontdekt waren.

En inderdaad; zelfs als de cijfers echt aan het stijgen zijn...niks aan het handje totdat de ziekenhuizen echt problematisch mee groeien.
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 11:40:19 #117
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200198242
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wij zijn de afgelopen jaren ook bij wat comic cons geweest; de enige events die we zowaar missen. Hangt een enorm leuk sfeertje; je kan zo gek verkleed gaan als dat je wil, iedereen behandelt elkaar met respect. Niemand die uitgelachen wordt, juist enkel respect en waardering dat mensen zichzelf kunnen zijn. Maar ik herken de dingen die Eragon benoemd inderdaad totaal niet; dat free huggen al helemaal niet :D niet dat daar wat mis mee is, maar zou niks voor mij zijn. En al helemaal niet om het in elke post die ik hier plaats te gaan verwerken :+
Haha nee same here. Ook pre-covid zou ik weinig behoefte voelen om random mensen die ik niet ken te gaan "huggen".

Bij vrienden die ik jaren ken doe ik dat ook niet continu, soms eens als je afscheid neemt na een gezellige avond ofzo.
Maar het zal wel per persoon verschillen uiteraard ;)
  zondag 4 juli 2021 @ 11:41:34 #118
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200198259
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Of er echt een stijging is is zelfs nog maar een vraag. Kan ook nog steeds dat ze er gewoon meer ontdekken omdat er nu veel meer getest wordt door TvT en reizen. Mensen die zich anders misschien niet hadden laten testen; omdat ze wellicht geen tot milde symptomen hadden. Las laatst een paar keer dat er opeens 200.000 mensen zich zouden laten testen op een dag of in een weekend. Dan is het niet gek als daar wat positieve testen tussen zitten die anders misschien niet ontdekt waren.

En inderdaad; zelfs als de cijfers echt aan het stijgen zijn...niks aan het handje totdat de ziekenhuizen echt problematisch mee groeien.
Veel jongeren zijn niet of half gevaccineerd en gaan op vakantie souvenirs meenemen
Kan, en cijfers zullen dus oplopen, maar boeiend, want risicogroepen zijn volledig geprikt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 4 juli 2021 @ 11:41:43 #119
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200198262
quote:

Het aantal positief geteste meldingen loopt op. Niet per se het aantal besmettingen.

Verder loopt het natuurlijk ook alleen maar op tov de cijfers van een week, anderhalf geleden. In vergelijking met een maand terug is het nog steeds een daling.
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 11:41:57 #120
5428 crew  miss_sly
pi_200198265
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:37 schreef potjecreme het volgende:

[..]

[ twitter ]
Klopt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 4 juli 2021 @ 11:42:48 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200198277
quote:
10s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:40 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Haha nee same here. Ook pre-covid zou ik weinig behoefte voelen om random mensen die ik niet ken te gaan "huggen".

Bij vrienden die ik jaren ken doe ik dat ook niet continu, soms eens als je afscheid neemt na een gezellige avond ofzo.
Ik knuffel iedereen die ik ken vrij vaak. Maar onbekenden snap ik niet, krijg daar beetje rhesusaapje idee bij
pi_200198291
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:31 schreef potjecreme het volgende:
Lol

[ twitter ]
Oh ja, deze mensen gaan elkaar nu allemaal medailles opspelden voor hun geweldige crisismanagement. :') Volgende keer zou het fijn zijn als ze de mensen zelf ook even kunnen vragen of ze zin hebben om door een type Hubert Bruls 'gemanaged' te worden. Meneer ik was tegen de avondklok, maar toen voor vanwege de 10% van de R-waarde, meneer er gaan geen boetefuiken komen, oh ja grapje toch wel.
  zondag 4 juli 2021 @ 11:46:26 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200198321
quote:
Lol

[ twitter ]
Wel heel decadente foto en bericht dit
pi_200198339
quote:
Lol

[ twitter ]
Het knoopje zit ook dicht tegen code zwart aan.
  zondag 4 juli 2021 @ 11:48:45 #125
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200198358
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Wel heel decadente foto en bericht dit
Stukje bittergarnituur.
pi_200198368
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:25 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

De pion van JP Morgan in de Britse regering die de NHS gaat afbreken.
pi_200198402
quote:
10s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:40 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik knuffel eigenlijk alleen met m’n partner. En m’n zus geef ik een snelle omhelzing bij het afscheid. That’s it. Veel familie leden van m’n man verwachten eigenlijk een begroeting met drie kussen, maar dat heb ik nooit fijn gevonden, ga ik na Corona ook gewoon niet meer in mee. Hand schudden of zwaaien vind ik helemaal prima. Gelukkig staan onze meeste vrienden er ook zo in. Maar iedereen is anders ja.

Overigens nu bijna 24 uur geleden geprikt en nog steeds geen bijwerkingen naast een klein beetje spierpijn in boven arm. Hoop eigenlijk dat ik het nu wel gemerkt zouden hebben als er nog meer bijwerkingen bij zouden komen.
  zondag 4 juli 2021 @ 11:54:37 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200198412
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik knuffel eigenlijk alleen met m’n partner. En m’n zus geef ik een snelle omhelzing bij het afscheid. That’s it. Veel familie leden van m’n man verwachten eigenlijk een begroeting met drie kussen, maar dat heb ik nooit fijn gevonden, ga ik na Corona ook gewoon niet meer in mee. Hand schudden of zwaaien vind ik helemaal prima. Gelukkig staan onze meeste vrienden er ook zo in. Maar iedereen is anders ja.

Overigens nu bijna 24 uur geleden geprikt en nog steeds geen bijwerkingen naast een klein beetje spierpijn in boven arm. Hoop eigenlijk dat ik het nu wel gemerkt zouden hebben als er nog meer bijwerkingen bij zouden komen.
Denk dat jij als gevoelloze mod gewoon geen bijwerkingen krijgt omdat je geen mens blijkt te zijn
pi_200198429
quote:
6s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Denk dat jij als gevoelloze mod gewoon geen bijwerkingen krijgt omdat je geen mens blijkt te zijn

Eindelijk betrapt ;(

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2021 11:57:28 ]
pi_200198451
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:02 schreef galantis het volgende:

[..]

Dit lijkt me een discussie zonder einde. Je leest vaak wat je wil lezen en dat geldt voor beide kanten. Aan de ene kant is er m.i. van kwade opzet geen sprake. Anderzijds is het tamelijk naief te denken dat de media objectiviteit als grootste goed ziet. Het zijn commerciele instellingen met winstbejag dus de clicks gaan boven alles.
Ik denk zelf dat het brengen van nieuws met suggestieve titels en een melodramatisch tintje het beste 'werkt' in deze crisistijden. Zolang experts en de politiek hier boven staan vind ik het allemaal prima en lullen ze maar een eind weg.
Het ligt natuurlijk aan welke media. De daily mail oid verdenk ik soms echt wel van kwade intenties.

Als je namelijk zodanig winst wil maken ten koste van letterlijk alles, zijn dat mijns inziens namelijk op zichzelf al kwade intenties...
#WeesGeenWhales
  zondag 4 juli 2021 @ 12:00:06 #131
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200198452
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Eindelijk betrapt ;(
Dank voor deze openbaring!
pi_200198457
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:50 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De pion van JP Morgan in de Britse regering die de NHS gaat afbreken.
Wellicht, maar je kunt je ook afvragen of centraal geplande zorg nog werkt in de 21e eeuw. Er is geen makkelijke oplossing voor, maar in het VK is een rationele discussie haast onmogelijk omdat dat ziekenfonds een soort nationale civiele religie is geworden, in coronatijd nog erger.
pi_200198475
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 12:00 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Wellicht, maar je kunt je ook afvragen of centraal geplande zorg nog werkt in de 21e eeuw. Er is geen makkelijke oplossing voor, maar in het VK is een rationele discussie haast onmogelijk omdat dat ziekenfonds een soort nationale civiele religie is geworden, in coronatijd nog erger.
Het lijkt me nog altijd beter dan die rampzalige manier waarop het in de VS geregeld is. Die richting zal het in het VK wel opgaan.
pi_200198511
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hey ik ben gewoon blij dat ik en anderen die het willen (en zie de artikelen gisteren, ik ben niet de enige, in letterlijk allemaal hadden mensen het er expliciet over dat het weer kon en dat ze het hele festival gingen knuffelen lol) het weer kunnen. Ieder z'n ding! :D

Hoop wel dat het wat normaler wordt hierna om te respecteren als iemand het niet wilt. Ik bedoel, ik vraag het altijd, al 10 jaar, maar ik weet dat er een kleine minderheid was die het gewoon deed of zwaar beledigd was als mensen het niet wilden doen (niet op mijjn events overigens meestal, daar is het altijd al gewoon leven en laten leven. Maar je hoorde het wel regelmatig in het algemeen dat mensen half geirriteerd raken als je die drie zoenen niet wil doen). Ik hoop dat als je bv. die drie zoenen (of knuffelen, of handen schudden, of wat dan ook) liever niet doet, dat gewoon meer gerespecteerd wordt. En andersom ook natuurlijk.

Zelf heb ik dan weer niets met handen schudden. Ik knuffel iedereen op die events omdat het gewoon bijdraagt aan dat gezellige one big happy family gevoel. Niet iedereen trouwens natuurlijk letterlijk, maar meestal over 3 dagen zo'n 50 ofzo uit 10000 bezoekers lol. Mensen die eruit springen of een bordje hebben XD

Hoop dat iedereen straks gewoon mag doen wat die zelf fijn vind. Drie zoenen zou ik trouwens ook niets mee hebben, wist voor corona niet eens dat dat een ding was in NL, niemand in mijn omgeving doet dat.

qua bijwerkingen: don't worry! Ik had exact hetzelfde, stijve arm maar verder niets. Volgens mij als dat de dag daarna nog zo is, hoef je je geen zorgen te maken. Denk niet dat je nog iets krijgt ;)
#WeesGeenWhales
pi_200198517
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Eindelijk betrapt ;(
Dit is een van de schattigste dingen die ik deze week gezien heb, bedankt, nu heb ik een smile op m'n gezicht :)
#WeesGeenWhales
pi_200198529
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 12:00 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ze willen hier juist na de crisis meer blijven plannen zeggen ze omdat het voordelen had.

Zoals het in de VS gaat werkt het zowieso niet, en hier is al die marktwerking nou ook niet echt een genot...
#WeesGeenWhales
  zondag 4 juli 2021 @ 12:12:33 #137
451005 Grems
Clown World
pi_200198568
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:23 schreef Celestien het volgende:

[..]

Over twee weken krijg ik m'n tweede vaccinatie & als de 'wachtperiode' voorbij is, dan is het klaar met het leven als halve kluizenaar. Psychisch heeft de afgelopen 1,5 jaar me een dreun gegeven & ik ben het zó zat. Ik ga niet meer terug naar de maatregelen. Vergeet 't.
[..]

Niet lezen. Niet meer doen.
Stoere mensen die doen alsof ze de volgende keer écht niet braaf gaan conformeren :9~
pi_200198602
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 12:01 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het lijkt me nog altijd beter dan die rampzalige manier waarop het in de VS geregeld is. Die richting zal het in het VK wel opgaan.
Alsof dat de enige twee systemen in de wereld zijn... Alsof casinokapitalisme en Sovjet-socialisme de enige twee smaken zijn.

In het VK is er echt geen enkele partij die het aandurft om het mes in de NHS te zetten of te privatiseren, juist door het quasi-religieuze aura dat ze hebben opgebouwd rondom een tamelijk middelmatig presterend staats-zorgstelsel, alsof mensen in Nederland of Duitsland liggen te creperen. Misschien hervormen. Maar vooralsnog gaat ook deze 'pion van JP Morgan' gewoon door met geld in het systeem pompen. Ik durf de voorspelling wel aan dat de Conservatieven nog 5 jaar kunnen blijven zitten en dat het systeem niet fundamenteel zal veranderen.
pi_200198831
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/DMF20210704_1207034

quote:
Angst en bibbers in de prikhal. Jongeren zien veel meer op tegen de naald in hun arm dan hun opa’s en oma’s.
Wat is dit nou weer voor een melodramatisch geleuter dan.
pi_200199044
quote:
10s.gif Op zondag 4 juli 2021 12:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/DMF20210704_1207034
[..]

Wat is dit nou weer voor een melodramatisch geleuter dan.
Enigszins melodramatisch verwoord, maar ik hoorde gister op onze vaccinatie locatie hetzelfde. Wel logisch ook ergens. Volgens een medewerker die ik sprak (en online heb ik veel soortgelijke verhalen gelezen) hadden de jongeren gemiddeld gezien net even wat meer last van de bijwerkingen. Ook had ze het idee dat jongeren wat vaker moesten worden opgehaald voor paniekaanvallen en dergelijke. Hell, volgens m'n man werd de jongen die voor mij in de rij stond ook opgehaald vanwege een paniekaanval. Zelf gelukkig niet meegekregen.

Jongeren hebben daarnaast ook gewoon meer jaren te ''verliezen'' als er toch enige effecten optreden over een paar jaar.
pi_200199067
Bij mij stonden ook een paar jonge mensen in de rij die duidelijk prik- of naaldangst hadden. Ik wist nooit dat dit zo veel voorkwam.
pi_200199105
Damzzz wat ben ik blij dat ik naar festivals ga waar je als begroeting gewoon een biertje in je handen gedouwd krijgt :D
  zondag 4 juli 2021 @ 12:59:30 #143
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_200199135
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 12:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Enigszins melodramatisch verwoord, maar ik hoorde gister op onze vaccinatie locatie hetzelfde. Wel logisch ook ergens. Volgens een medewerker die ik sprak (en online heb ik veel soortgelijke verhalen gelezen) hadden de jongeren gemiddeld gezien net even wat meer last van de bijwerkingen. Ook had ze het idee dat jongeren wat vaker moesten worden opgehaald voor paniekaanvallen en dergelijke. Hell, volgens m'n man werd de jongen die voor mij in de rij stond ook opgehaald vanwege een paniekaanval. Zelf gelukkig niet meegekregen.

Jongeren hebben daarnaast ook gewoon meer jaren te ''verliezen'' als er toch enige effecten optreden over een paar jaar.
Twijfel echt of het daar aan ligt. Het lijkt er meer op dat jongeren gewoon banger zijn voor naalden. Ze zijn over het algemeen nog niets gewend wat dat betreft. En zit blijkbaar een heel grote groep watjes onder die jongeren (en blijkbaar vooral mannen :') )

https://www.ad.nl/gezond/(...)n-onderuit~a5e805be/
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  zondag 4 juli 2021 @ 12:59:54 #144
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200199140
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 02:03 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Niets is zonder risico maar wat is het alternatief? Van lockdown naar lockdown? Mensen willen wel van de maatregelen af maar zijn niet bereid daar iets voor te doen, in dit geval een vaccinatie.

Dat je geen kinderen zou kunnen krijgen vanwege een vaccinatie is volkomen ridicuul. Het gevaar alleen is dat op internet er altijd wel artikelen te vinden zijn die jouw denkbeelden bevestigen. Er is nog altijd een grote groep die beweert dat je door vaccinaties autisme krijgt. Absurd gewoon
Expert gespot..... ja ik word erg cynisch wanneer iemand zo stellig doet over medische zaken waar 'we' nog niets van begrijpen en zeer individueel zijn. En nee het gaat niet om denkbeelden maar of iemand zich wil (laten) behandelen zonder zich daarvoor te hoeven verantwoorden.

Grappig, omdat 'jij' geen alternatieven weet te bedenken voor jouw overtuiging van een 'probleem', anderen maar moeten doen wat 'men' als de oplossing biedt. Over de alternatieven en uitgangspunten met zo ja, wat het probleem dat zg zo moet worden opgelost, zijn boekenplanken te vullen.
Eerder in deze lange reeks zijn tal van voorbeelden te vinden hoe het ook kan worden aangepakt. Oplossingen zijn sws niet binair.

Het is kortzichtig om de samenleving te onderwerpen aan totalitaire maatregelen die een beperkte groep zg (in/direct) zou moeten beschermen en dan nog niet eens het feitelijke issue oplost. De discussie is vooral lastig omdat mensen in 'eigen leed' (worden gebracht) gaan (mee)beslissen wat anderen dan ook maar moeten.

De maatregelen zijn vooral bestemd zijn om de logistiek en het gebrek van 'zorg' op te lossen. Het zou zinniger zijn een gesprek te voeren over grenzen zodat iedereen evenveel aanspraak (ver)krijgt op aandeel van zorg en daarin mag kiezen.

Je argument dat mensen van de maatregelen af willen, is (opzettelijk?) veroorzaakt. Vaccinatie daarin verwerken is de situatie oneigenlijk misbruiken. Mensen opzadelen met 'beperkingen' en dan als messias aanbieden dat ze er vanaf kunnen komen door zichzelf iets (aan) te laten doen.
De gedachte dat iemand zich moet vaccineren voor de ander is er vooral één van manipulatie. Niemand heeft een recht van een ander te eisen of zelfs te vragen dat die zich vaccineert.
Ook omdat vaccinatie en haar eventuele lange termijn (bij)werking per definitie onomkeerbaar zijn.

Helaas ontstaan in de EU nu heftige discussies of vaccinatie niet (alsnog) moet worden opgelegd. Ik kijk net naar BFM waarin een panel dat serieus bespreekt en kennelijk het vakje "ethiek" heeft gemist.
Onbestaanbaar dat men vrijheden en rechten zo te grabbel weet te gooien dat mensen verplicht kunnen kiezen voor vaccinatie. "We" hebben kennelijk niets geleerd van een verleden waarin mensen tot een andermans eigenbeeld werden gedwongen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 04-07-2021 13:09:18 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200199218
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 12:59 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Twijfel echt of het daar aan ligt. Het lijkt er meer op dat jongeren gewoon banger zijn voor naalden. Ze zijn over het algemeen nog niets gewend wat dat betreft. En zit blijkbaar een heel grote groep watjes onder die jongeren (en blijkbaar vooral mannen :') )

https://www.ad.nl/gezond/(...)n-onderuit~a5e805be/
De reden zal voor iedereen wisselen natuurlijk.
pi_200199260
quote:
15s.gif Op zondag 4 juli 2021 12:59 schreef Vallon het volgende:
Helaas ontstaan in de EU nu heftige discussies of vaccinatie niet (alsnog) moet worden opgelegd. Ik kijk net naar BFM waarin een panel dat serieus bespreekt en kennelijk het vakje "ethiek" heeft gemist.
Onbestaanbaar dat men vrijheden en rechten zo te grabbel weet te gooien dat mensen verplicht kunnen kiezen voor vaccinatie. "We" hebben kennelijk niets geleerd van een verleden waarin mensen tot een andermans eigenbeeld werden gedwongen.
EU = D66 ideologie.

Natuurlijk willen die dit, het is immers "progressief" en "goed" dat ze daarin dwang moeten gebruiken vinden ze geen issue daar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 4 juli 2021 @ 14:01:31 #147
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200199993
4 opnames _O_

IC onder de 100 _O_ _O_

Eind Juli <10 covid patiënten in de ziekenhuizen _O_ _O_ _O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 4 juli 2021 @ 14:08:42 #149
13309 nostra
ask why
pi_200200017
quote:
15s.gif Op zondag 4 juli 2021 12:59 schreef Vallon het volgende:
Dat vergelijken met "het verleden" is wat ongepast natuurlijk, maar dat de overheid het wel prettig vindt om allerhande maatregelen dwingend in te voeren (en voorál dat we dat met zijn allen hartstikke prima vinden - sterker nog, je mag volgens sommigen hier dood neervallen als je niet complyt) is wel erg beangstigend ja.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 4 juli 2021 @ 14:15:24 #150
22565 asco
Los in deze tent
pi_200200117
quote:
Lol

[ twitter ]
Wat een figuur (letterlijk een figuurlijk). :') |:( :N
Zou zo'n type nou echt niet in de gaten hebben dat een hoop mensen hier niet goed van worden?
Paar honderd jaar geleden wisten ze in Frankrijk wel raad met dit soort. :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')