abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 juli 2021 @ 16:23:16 #1
65846 Bocaj
47th President.
pi_200186801
Moslimcollege Beverwijk wil jongens en meisjes op school scheiden.
quote:
BEVERWIJK - Een nieuwe islamitische middelbare school in de regio Haarlem wil meisjes en jongens gescheiden in de klas laten zitten. Ook krijgen de leerlingen geen seksuele voorlichting en homoleerlingen mogen zich wel aanmelden maar ’de islam keurt homoseksualiteit af’.

Naast het islamitische Haga College in Amsterdam (archiefbeeld) zou er nog een islamitische middelbare school moeten komen in Noord-Holland, aldus de initiatiefnemers.
quote:
Dat zegt Enes Ulusoy, initiatiefnemer van het op te richten Ghazali College, tegen het Haarlems Dagblad. De school zou in Beverwijk of Heemskerk moeten komen. Het Ghazali College heeft onlangs een aanvraag ingediend bij het ministerie van Onderwijs.

Ulusoy zegt tegen de krant dat hij ’weg wil blijven van radicalisme’. Moslimjongeren worden in zijn optiek op de normale openbare middelbare scholen ’weggehouden van de islamitische cultuur en waarden’. „De westerse filosofie die er wordt uitgedragen, strookt in veel gevallen niet met de islamitische.”

Hij heeft het in de krant ook over ’kuisheidsschendende lessen’ op andere scholen. Met videobeelden met erotische scènes.

Seksuele voorlichting wordt volgens hem dan ook verboden op het Ghazali College, want die ’zorgt bewezen voor onrust’. „Het is al zo’n moeilijke periode in de levens van jongeren, vooral voor jongens. Steeds meer seksuele voorlichting geven op scholen, zoals openbare scholen doen, is dan misschien gewoon niet zo handig. Het is dweilen met de kraan open.”

Jongens en meisjes gescheiden houden in de klas is volgens hem ’veel beter’ en het zou in de islamitische cultuur passen. Alleen tijdens ’maatschappelijke projecten’ kunnen de twee geslachten samen leren.

De Beverwijkse onderwijswethouder Brigitte van den Berg zegt mede namens haar Heemskerkse collega Aad Schoorl tegen een aparte middelbare school voor moslimjongeren te zijn. „Wij zien graag scholen waar iedereen samen naartoe gaat. Wij zijn geen voorstander van versnippering”, citeert de krant haar.

Hoewel het ministerie besluit over de oprichting, zegt wethouder Van den Berg dat ze ’nog geen gedegen onderwijsplan’ heeft gezien. Ze zegt verder dat ze tegen het scheiden van jongens en meisjes is op school.
Wat zal ome Arie Slob gaan beslissen?
pi_200186819
Heerlijk inclusief. Ga zo door.
pi_200186825
:') :|W
pi_200186897
En wat nou als je genderneutraal bent?

Gescheiden onderwijs lijkt mij onwenselijk. Ben benieuwd hoe de politiek gaat reageren.
pi_200186901
Volgens mij woon je hier niet op de goede plek als je dit wilt invoeren.
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 3 juli 2021 @ 16:29:25 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_200186927
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:27 schreef DarkwingDuck het volgende:
En wat nou als je genderneutraal bent?

Gescheiden onderwijs lijkt mij onwenselijk. Ben benieuwd hoe de politiek gaat reageren.
Dit gaat iedereen afwijzen en Geert gaat weer schuimbekken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 3 juli 2021 @ 16:31:46 #7
493139 Kwaliteitscontroleur
Uiteindelijk komt alles goed
pi_200186971
Laten we het gewoon doen, we zijn geen racisten.
pi_200186986
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dit gaat iedereen afwijzen en Geert gaat weer schuimbekken.
Ongetwijfeld.
Maar op welke argumenten wordt het afgewezen. Gezien de huidige ontwikkelingen in het onderwijs waarbij jongens steeds verder achterop raken is een experiment zo gek nog niet.

En kan de politiek dit wel tegenhouden? Er is immers vrijheid van onderwijs en als een school dit zo wil en gesteund wordt door de ouders dan weet ik niet of dit wel tegengehouden kan worden.
pi_200186987
Als ik kijk naar mijn middelbare schooltijd denk ik dat veel jongens betere resultaten gehaald hadden zonder de continue aanwezigheid van afleidende meiden om zich heen.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 16:33:15 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200186988
Vermoeiende gasten…

Buiten het geld interesseert dit landje ze voor geen meter. Stop dan aub ook met geklaag dat je niet als Nederlander gezien wordt. Dat wil je namelijk sowieso niet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 16:38:12 #11
117098 Hathor
Effe niet
pi_200187038
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:33 schreef Hamzoef het volgende:
Als ik kijk naar mijn middelbare schooltijd denk ik dat veel jongens betere resultaten gehaald hadden zonder de continue aanwezigheid van afleidende meiden om zich heen.
Als je je zo makkelijk laat afleiden ben je sowieso geen knip voor je neus waard. Of zaten ze soms allemaal in pikant ondergoed aan in die schoolbanken?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 16:40:37 #12
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_200187083
Ik mag hopen dat die aanvraag kei- en keihard afgewezen gaat worden gezien die bullshit niet past bij onze NL waarden normen.

Maarja, deugen en buigen zullen we! :')

[ Bericht 37% gewijzigd door BlackEyedAngel op 03-07-2021 16:49:38 ]
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_200187128
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als je je zo makkelijk laat afleiden ben je sowieso geen knip voor je neus waard. Of zaten ze soms allemaal in pikant ondergoed aan in die schoolbanken?
Het scheelde niet veel.
pi_200187184
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:23 schreef Bocaj het volgende:
Wat zal ome Arie Slob gaan beslissen?
Denk hetzelfde als bij de scholen van orthodoxe Joden waarbij al gescheiden les wordt gegeven. Of het mag bij beiden niet of bij allebei wel.

Ik ben overigens persoonlijk van mening dat dit op geen enkele school zou moeten mogen.
pi_200187234
Ik denk dat ik voorstander ben van scheiding van geloof en onderwijs.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 3 juli 2021 @ 16:51:52 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200187243
Religie op scholen moet verboden worden. Oprotten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 3 juli 2021 @ 16:53:41 #17
117098 Hathor
Effe niet
pi_200187277
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het scheelde niet veel.
En wat dan nog? Dat je er een of twee keer naar kijkt, ok prima, maar je gaat toch niet het hele lesuur naar een meisje zitten staren? Bovendien zal je nu best wel wat overdrijven, want als meisjes als een sloerie gekleed in de klas gaan zitten, worden ze daar wel op aangesproken, of mogelijk zelfs naar huis gestuurd om iets anders aan te trekken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_200187373
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

En wat dan nog? Dat je er een of twee keer naar kijkt, ok prima, maar je gaat toch niet het hele lesuur naar een meisje zitten staren? Bovendien zal je nu best wel wat overdrijven, want als meisjes als een sloerie gekleed in de klas gaan zitten, worden ze daar wel op aangesproken, of mogelijk zelfs naar huis gestuurd om iets anders aan te trekken.
Jij bent nooit 16 geweest vol hormonen? :?

En wat betreft die kleding, en hoeverre je ze daar op aan kunt spreken, daar lopen de meningen nogal over uiteen.

NWS / School vraagt leerlingen zich minder bloot te kleden: 'Voora
pi_200187495
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het scheelde niet veel.
Je hebt zeker een stukje knie gezien he!? Jij ondeugende jongen!
  zaterdag 3 juli 2021 @ 17:10:38 #20
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_200187515
Moeten zij weten
Laffe huichelaar
pi_200187546
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:40 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Ik mag hopen dat die aanvraag kei- en keihard afgewezen gaat worden gezien die bullshit niet past bij onze NL waarden normen.

Passen streng christelijke scholen dan wel bij onze Nederlandse normen en waarden?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_200187586
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 17:12 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Passen streng christelijke scholen dan wel bij onze Nederlandse normen en waarden?
Ze zijn de fundering voor onze normen en waarden.
pi_200187621
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 17:14 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ze zijn de fundering voor onze normen en waarden.
Hoe zijn islamscholen dan anders dan streng christelijke scholen?

En hoe zit het met vrije scholen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 17:18:28 #24
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_200187653
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:40 schreef BlackEyedAngel het volgende:

Je weet dat dit in zowel de Grondwet als in de Onderwijswet gewoon geregeld is?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 3 juli 2021 @ 17:21:00 #25
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')