Waarvan 80% van die traineeships verkapte wurgcontracten zijn, heel erg mee oppassen wat je daar tekent, is een businessmodel op zich en uiterst dubieus.quote:Op zondag 4 juli 2021 11:24 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
In de I(C)T wereld het meeste aanbod, ook qua traineeships e.d.
Je verdient er genoeg, maar je moet het wel interessant vinden. Ik vind er geen fuck aan.
Oh! Nou snap ik dat dat detacheringsbedrijf geen functie voor me kon vinden. Ik interpreteer een wurgcontract als een uitnodiging om mijn leidinggevenden te kelen.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarvan 80% van die traineeships verkapte wurgcontracten zijn, heel erg mee oppassen wat je daar tekent, is een businessmodel op zich en uiterst dubieus.
Geen idee, maar ik heb meerdere teamgenoten gehad die zo een contract hadden getekent, gouden bergen over opleidingstrajecten en begeleiding, in de praktijk zelfstudie in je eigen tijd. De grap is dat ze je ook nog eens met een enorme marge detacheren, dus ze winnen altijd.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh! Nou snap ik dat dat detacheringsbedrijf geen functie voor me kon vinden. Ik interpreteer een wurgcontract als een uitnodiging om mijn leidinggevenden te kelen.
traineeshipsquote:Op zondag 4 juli 2021 14:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarvan 80% van die traineeships verkapte wurgcontracten zijn, heel erg mee oppassen wat je daar tekent, is een businessmodel op zich en uiterst dubieus.
Het lullige is dat ze zich ook bewust richten op naieeve, maar niet domme jongens, kortom ze leren het kunstje meestal best snel, maar ze laten zich gewoon een oor aannaaien.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
traineeships![]()
![]()
meer kan ik er niet over zeggen. Degene die ik ken zijn dan ook niet de helderste lichtjes...
Ik heb ooit een keer een blog gelezen, en die schrijver noemde ze zeemeeuwconsultants. Ze vliegen binnen, schijten de boel onder en vliegen weer verder.
Klopt, er worden gouden bergen beloofd, maar slechts enkele halen dat zo snel.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het lullige is dat ze zich ook bewust richten op naieeve, maar niet domme jongens, kortom ze leren het kunstje meestal best snel, maar ze laten zich gewoon een oor aannaaien.
Die uitspraak gebruikte ik ook wel eens(zeemeeuw). Maar goed, het gaat niet altijd om het salaris dat wel belangrijk is maar ook om de werkmetodieken, uitdaging etc. Als dat niet meer motiveert helpt een hoger salaris ook niet meer.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
traineeships![]()
![]()
meer kan ik er niet over zeggen. Degene die ik ken zijn dan ook niet de helderste lichtjes...
Ik heb ooit een keer een blog gelezen, en die schrijver noemde ze zeemeeuwconsultants. Ze vliegen binnen, schijten de boel onder en vliegen weer verder.
Ik ging elke keer weg vanwege de werksfeer met bijkomend falende manager.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:56 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die uitspraak gebruikte ik ook wel eens(zeemeeuw). Maar goed, het gaat niet altijd om het salaris dat wel belangrijk is maar ook om de werkmetodieken, uitdaging etc. Als dat niet meer motiveert helpt een hoger salaris ook niet meer.
Ja, zou ik ook voor passen. Ik heb dan gelukkig wel een bepaalde expertise die vrij uniek is in mijn branche dus als je me niets te bieden hebt even goede vrienden maar ik doe niet mee met die domme spelletjes.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik mocht een keer mijn eigen salaris bepalen bij het eindgesprek, wel binnen acceptabele marges, want een miljoen was natuurlijk teveel![]()
maar ik heb gezegd dat ik niet aan chantage doe en dat hij het ook een paar maanden geleden uit zichzelf had kunnen aanbieden.
Iemand anders die gelijktijdig wou weggaan deed hier wel aan mee. Kreeg een fikse salarisverhoging van dubbele getallen in percentage, maar uiteindelijk is die ook weggegaan![]()
quote:"Het is echt verschrikkelijk, zeker als je op zoek bent naar weekendkrachten", vertelt Tjitra Palijama van kledingzaak Superdry in Den Bosch. "Het lijkt wel of de jongeren niet willen werken. Ik sta de hele tijd met ze te discussiëren omdat ze liever naar een feestje gaan of gaan hockeyen dan dat ze werken en geld kunnen verdienen."
quote:Hennie de Laat van schoenenzaak Wolky denkt dat er misschien ook gewoon beter betaald moet worden. "Volgens mij verdienen de jongeren bij de Albert Heijn meer dan in de winkel en met alle fooien in de horeca heb je uiteindelijk ook meer", zegt Hennie.
Het probleem is dat de werkgevers zo veel als mogelijk willen besparen op personeelskosten. En door hun verdeel en heerstactiek lukt het hun nog steeds.quote:Op donderdag 22 juli 2021 08:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)ijk-niemand-reageert
Dit ook weer:
[..]![]()
Ik gok Tjitra dat je dan te weinig betaalt. En ik snap ze wel als 18 jarige krijg je 2 knaken per uur waar je precies niets meer mee kunt in deze tijd.
Duh, je bent maar 1x jong, geld verdienen kan je nog je hele leven.quote:Op donderdag 22 juli 2021 08:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dit ook weer:
[..]![]()
Ik gok Tjitra dat je dan te weinig betaalt. En ik snap ze wel als 18 jarige krijg je 2 knaken per uur waar je precies niets meer mee kunt in deze tijd.
[..]
Ok boomerquote:Op donderdag 22 juli 2021 09:40 schreef vosss het volgende:
Het hoeft niet altijd maar meer meer meer.
Dat kan niet.
We zouden gewoon eens tevreden moeten zijn met wat we hebben in plaats van dat rupsje nooit genoeg gedrag in de hele maatschappij.
Vergelijk wat wij nu hebben eens met wat je opa en oma hadden vroeger.
Hebben we niet genoeg met zijn allen?
Twee auto's voor de deur
Twee keer op vakantie elk jaar
Elke dag warm eten
Een uitgebouwde tweekapper
Etc etc
Het is wel goed zo lijkt me.
Ik heb maar 1 van die dingen... Doe ik iets verkeerd?quote:Op donderdag 22 juli 2021 09:40 schreef vosss het volgende:
Het hoeft niet altijd maar meer meer meer.
Dat kan niet.
We zouden gewoon eens tevreden moeten zijn met wat we hebben in plaats van dat rupsje nooit genoeg gedrag in de hele maatschappij.
Vergelijk wat wij nu hebben eens met wat je opa en oma hadden vroeger.
Hebben we niet genoeg met zijn allen?
Twee auto's voor de deur
Twee keer op vakantie elk jaar
Elke dag warm eten
Een uitgebouwde tweekapper
Etc etc
Het is wel goed zo lijkt me.
De kern van het probleem. De marktwerking doet z'n werk niet.quote:Op donderdag 22 juli 2021 09:48 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Wat een bullshit.
In de techniek hoor je dit al decennia, maar de waarheid is dat er een TEKORT IS AAN TECHNICI DIE VOOR EEN DUPPIE WILLEN WERKEN.
Je kan mij niet vertellen dat een techneut die de meterkasten komt wisselen, waar er een ERNSTIG TEKORT AAN IS, een fluitje verdient van de eerste de beste Rechten afgestudeerde die een copy/paste maakt en een stuk meer kan vragen.
Dat is de status quo.
Dat is wat de maatschappij met elkaar heeft besproken dat dit zo is (mij is nooit wat gevraagd trouwens)
Dus een nonsens artikel.
Welkom in kapitalisme, geen groei = communismequote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of de arbeidsmigratie zal sneller toenemen.
We moeten eens stoppen met de mythe van de eeuwigdurende groei. We lopen nu tegen de grenzen aan. Een mooie gelegenheid om de meest vervuilende en overlastgevende industrieen te sluiten in Nederland.
Geloof mij de meeste bowuvakkers komen niet in de buurt van jouw salaris.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:30 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ik werk in deze branche en kan nauwelijks mensen vinden terwijl opdrachten in de markt soms wel 30% onder de nummer 2 weggaan. Dit is echt een probleem.
Iemand die een klein beetje handig is met zijn handen en ook communicatief niet gehandicapt kan gewoon een heel goed belegde boterham verdienen tegenwoordig. Geloof dat je woede ergens 10 jaar terug in de vorige crisis is blijven hangen.quote:Op donderdag 22 juli 2021 09:48 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Wat een bullshit.
In de techniek hoor je dit al decennia, maar de waarheid is dat er een TEKORT IS AAN TECHNICI DIE VOOR EEN DUPPIE WILLEN WERKEN.
Je kan mij niet vertellen dat een techneut die de meterkasten komt wisselen, waar er een ERNSTIG TEKORT AAN IS, een fluitje verdient van de eerste de beste Rechten afgestudeerde die een copy/paste maakt en een stuk meer kan vragen.
Dat is de status quo.
Dat is wat de maatschappij met elkaar heeft besproken dat dit zo is (mij is nooit wat gevraagd trouwens)
Dus een nonsens artikel.
En in de allerlaatste alinea begint er eens iemand over salarisquote:Op donderdag 22 juli 2021 08:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dit ook weer:
[..]![]()
[..]
Hey opa, ik verdien al een ton per jaar ja.quote:Op donderdag 22 juli 2021 10:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Iemand die een klein beetje handig is met zijn handen en ook communicatief niet gehandicapt kan gewoon een heel goed belegde boterham verdienen tegenwoordig. Geloof dat je woede ergens 10 jaar terug in de vorige crisis is blijven hangen.
quote:Op donderdag 22 juli 2021 10:11 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Hey opa, ik verdien al een ton per jaar ja.
Alleen kan je mij niet vertellen dat een net afgestudeerd technicus niet 10 jaar moet zwoegen voor een 13 in een dozijn rechten/economie student, die waarschijnlijk 10-12u effectief heeft "gestudeerd" en de technici ruim 40u.
De werkgevers ja.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |