Maar als de vaccinatiegraad niet hoog genoeg is is het of of. En dan is het totaal oneerlijk dat ik ook in lockdown moet terwijl ik aantoonbaar geen deel van het probleem ben.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vind ook dat iedereen alles weer moet mogen. Maar tegen het door jou voorgestelde medische apartheidsregime (want dat is het), zal ik me met hand en tand verzetten. Deze mening zal wel weer op de nodige huillach-smileys van maatregelfanatici kunnen rekenen maar dat interesseert me niet.
Mocht het zo ver komen dan zijn er ook andere oplossingen voor te bedenken dan zo’n fascistoïde “slegs vir blankes”-systeem. Want dat is precies waar je dan op aanstuurt namelijk.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:43 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar als de vaccinatiegraad niet hoog genoeg is is het of of. En dan is het totaal oneerlijk dat ik ook in lockdown moet terwijl ik aantoonbaar geen deel van het probleem ben.
Ik weet dat het eigenlijk geen zin heeft, maar ik probeer het toch. Het is echt niet oké hoe jij hier praat over ongevaccineerden imo. Iedereen staat anders in het leven en er zijn zoveel redenen waarom iemand zich niet wil vaccineren. Sommigen kunnen zichzelf niet eens laten vaccineren. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar de manier hoe jij naar die groep kijkt vind ik echt heel erg denigrerend en zwart/wit. Alsof het criminelen zijn joh. De wereld gaat verder dan enkel jouw hobbies en verlangens.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:32 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik wil van de maatregelen af en gewoon mijn leven terug. Een kleine minderheid idioten bedreigt dat want "heb op feesboek gestaan". Echt, fuck them.
Ben wel voor het Duitse model: als er weer beperkingen nodig zijn omdat teveel van die groep tegelijk een ziekenhuisbed inpikken, gevaccineerden vrijstellen
Ik wil gewoon weer naar m'n anime events kunnen, anderen naar festivals, etc, het kan nu eindelijk weer, 90% laat zich vaccineren. Ik denk dat dat genoeg is om rustig de winter door te komen en dan is het okay. Ze moeten niet te veel bedden bezet houden gewoon. Maar áls onze vrijheid en leven weer moet worden afgepakt door die kleine minderheid dan wordt ik heel heel heel erg pisnijdig. En niet alleen ik, ik denk dat er ook nog wel wat ondernemers erg boos worden dan, en wat jongeren, en eigenlijk iedereen in die 90% als ze weten dat de enige reden dat ze weer in de levende hel terechtkomen die kleine minderheid stronteigenwijze feesboek-tokkies is.
Als iedereen daar goed van doordrongen is zou het me niet eens verbazen als er lokaal een paar semi gelynched worden,je hebt maar één gefrustreerde kroegbaas nodig.
Zowieso hoef je dan denk ik als trots ongevaccineerde niet te verwachten ooit nog een baan te krijgen of een leven te hebben. En terecht.
We willen allemaal van alle verschrikkelijke maatregelen af, daarvoor moeten we vaccineren, 90% doet dat, waarschijnlijk is dat genoeg en dan is het prima, maar anders is het zeer frustrerend als ik straks weer niet van mn events kan genieten normaal en lekker gezellig kan doen door een kleine groep idioten waar ik geen invloed op heb. Die groep steelt dan iedereens vrijheid weer en is er vaak nog trots op ook "Ach schaapie heb je je laten executeren? Wordt toch wakker". Kots. Ja daar vind ik iets van.
Daarom pleit ik ook voor duits model: als er daardoor weer maatregelen nodig zijn, gewoon gevaccineerden van alles vrijstellen. Dan is het prima.
Precies jaquote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Mocht het zo ver komen dan zijn er ook andere oplossingen voor te bedenken dan zo’n fascistoïde “slegs vir blankes”-systeem. Want dat is precies waar je dan op aanstuurt namelijk.
Dat laatste heeft ie dan ook toegegeven niet te hebbenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik weet dat het eigenlijk geen zin heeft, maar ik probeer het toch. Het is echt niet oké hoe jij hier praat over ongevaccineerden imo. Iedereen staat anders in het leven en er zijn zoveel redenen waarom iemand zich niet wil vaccineren. Sommigen kunnen zichzelf niet eens laten vaccineren. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar de manier hoe jij naar die groep kijkt vind ik echt heel erg denigrerend en zwart/wit. Alsof het criminelen zijn joh. De wereld gaat verder dan enkel jouw hobbies en verlangens.
Ik snap het echt wel dat jij je vrijheden niet kwijt wil raken omdat er op een bepaald moment misschien nog iets teveel ongevaccineerden zijn. Dat zou ik ook frustrerend vinden. Maar dat hoef je niet op die groep af te reageren imo. Je kent nooit het hele verhaal van iemand anders; er kunnen zoveel redenen meespelen. Je kan dan beter proberen om die groep toch alsnog over te halen. De dialoog aan te gaan. Op een respectvolle manier.
Het toejuichen dat ongevaccineerden geen baan of leven meer zouden hebben...echt, hoe krijg je het uit je toetsenbord als je ook maar enig gevoel voor anderen hebt?
Omdat vaccineren ons onze vrijheid en leven en economie teruggeeft, is elk maar dan ook werkelijk elk middel toegestaan volgens internationaal recht mijns inziens gerechtvaardigd om die bereidheid omhoog te krijgen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:41 schreef Molo het volgende:
[..]
De tweedeling die hij hiermee extra scherp weer aanzet vind ik belachelijk. Juist die nuance en het grijze gebied tussen wappie en extreem pro vaccineren is wat ons tot beschaafd mens maakt
Nee, een van de hoofddoelen is het voorkomen dat de zorg overbelast raakt.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Want het Robert Koch Instituut en long covid. Ofzo. Hugo zegt tegen nu.nl dat we niet moeten denken dat we er al zijn. Want er kunnen nog steeds mensen die niet zijn gevaccineerd in het ziekenhuis komen. Daar gaan de doelpalen al weer.
Totale bullshit en als je dit werkelijk gelooft dan hoop ik dat je zelf vooral nooit een kind krijgt of andere zorg voor anderen hoeft te dragen want ik gun hen een beter levenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:51 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Omdat vaccineren ons onze vrijheid en leven en economie teruggeeft, is elk maar dan ook werkelijk elk middel toegestaan volgens internationaal recht mijns inziens gerechtvaardigd om die bereidheid omhoog te krijgen.
Lokale lockdowns in wijken met lage vaccinatiegraad zonder economische steunmaatregelen (met uitzondering voor gevaccineerden) terwijl de rest gewoon doorleeft, verplicht testen voor toegang tot het schoolfeestje voor ongevaccineerde 12 tot 18 jarigen (dat hebben we nu al), bij besmettingen ongevaccineerde kinderen weer thuisonderwijs laten volgen zonder dat de werkgevers iets hoeven te regelen voor de ouders dus betaal maar elke maand kinderopvang zelf, etc.
BTW dit zijn allemaal dingen die ze dus ook al van plan zijn of al gebeuren. Deal ermee, we willen allemaal van de maatregelen af. Dit is gewoon in Nederland in 2021, en dat is prima.
Gesjoemeld sowieso, dat gebeurde in heel Nederland, je kan gewoon QR codes opvragen, screenshots, mensen kennen elkaar toch wel.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:54 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe het in de discotheek in Enschede mis is gegaan. Hebben besmette personen toch een negatieve testuitslag gekregen en/of is er door jongeren gesjoemeld met de testbewijzen om binnen te komen?
Dit komt vrij verknipt over.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:51 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Omdat vaccineren ons onze vrijheid en leven en economie teruggeeft, is elk maar dan ook werkelijk elk middel toegestaan volgens internationaal recht mijns inziens gerechtvaardigd om die bereidheid omhoog te krijgen.
Lokale lockdowns in wijken met lage vaccinatiegraad zonder economische steunmaatregelen (met uitzondering voor gevaccineerden) terwijl de rest gewoon doorleeft, verplicht testen voor toegang tot het schoolfeestje voor ongevaccineerde 12 tot 18 jarigen (dat hebben we nu al), bij besmettingen ongevaccineerde kinderen weer thuisonderwijs laten volgen zonder dat de werkgevers iets hoeven te regelen voor de ouders dus betaal maar elke maand kinderopvang zelf, etc.
BTW dit zijn allemaal dingen die ze dus ook al van plan zijn of al gebeuren. Deal ermee, we willen allemaal van de maatregelen af. Dit is gewoon in Nederland in 2021, en dat is prima.
Ik begreep dat er wat mankeerde aan de controle op de toegangsbewijzen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:54 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe het in de discotheek in Enschede mis is gegaan. Hebben besmette personen toch een negatieve testuitslag gekregen en/of is er door jongeren gesjoemeld met de testbewijzen om binnen te komen?
Ik vind dit soort denkbeelden eigenlijk net zo eng als die van de hardcore complotwappies.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:51 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik verwacht wel dat evenementen etc een tijdje wat witter zullen worden, maar dan moet Achmed ook maar gewoon het vaccin nemen XD
Er is vooral veel emotie.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Paar mensen zijn flink aan het radicaliseren hier.
Als je na je prik meteen naar binnen mag, dan geeft dat volgens mij genoeg gelegenheid voor een paar om ook het virus nog even mee te nemen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:54 schreef Breekfast het volgende:
Te vroeg na vaccinatie voor beschermd zijnquote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:54 schreef Breekfast het volgende:
Bij een nieuwe fase van de crisis en na mitigerende maatregelen (inclusief vaccineren) dus je toch moeten heroverwegen wat gepast is om te doenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, een van de hoofddoelen is het voorkomen dat de zorg overbelast raakt.
Zolang niet iedereen gevaccineerd is blijf je dat risico houden en moeten we inderdaad niet denken dat we er al zijn
En als de vaccinatiegraad niet hoog genoeg komt, dan zullen we er voorlopig nog niet zijn.
Gezien dat niet centraal geregistreerd staat neem.ik aan van welquote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:58 schreef galantis het volgende:
[..]
Als je na je prik meteen naar binnen mag, dan geeft dat volgens mij genoeg gelegenheid voor een paar om ook het virus nog even mee te nemen.
Waar ik wel benieuwd naar ben is of ze mensen die al langer zijn gevaccineerd ook hebben gevraagd om zich naderhand te testen.
De gene die het niet kunnen nemen zijn prima natuurlijk, die zijn just slachtoffer van de feesboek lezers!quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik weet dat het eigenlijk geen zin heeft, maar ik probeer het toch. Het is echt niet oké hoe jij hier praat over ongevaccineerden imo. Iedereen staat anders in het leven en er zijn zoveel redenen waarom iemand zich niet wil vaccineren. Sommigen kunnen zichzelf niet eens laten vaccineren. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar de manier hoe jij naar die groep kijkt vind ik echt heel erg denigrerend en zwart/wit. Alsof het criminelen zijn joh. De wereld gaat verder dan enkel jouw hobbies en verlangens.
Ik snap het echt wel dat jij je vrijheden niet kwijt wil raken omdat er op een bepaald moment misschien nog iets teveel ongevaccineerden zijn. Dat zou ik ook frustrerend vinden. Maar dat hoef je niet op die groep af te reageren imo. Je kent nooit het hele verhaal van iemand anders; er kunnen zoveel redenen meespelen. Je kan dan beter proberen om die groep toch alsnog over te halen. De dialoog aan te gaan. Op een respectvolle manier.
Het toejuichen dat ongevaccineerden geen baan of leven meer zouden hebben...echt, hoe krijg je het uit je toetsenbord als je ook maar enig gevoel voor anderen hebt?
Je moet continue heroverwegen wat gepast is om te doen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Bij een nieuwe fase van de crisis en na mitigerende maatregelen (inclusief vaccineren) dus je toch moeten heroverwegen wat gepast is om te doen
Dat hoeft wmb niet hetzelfde te zijn als nu, maar is ene politieke beslissing
En ingewikkeld, want ethiek enzo
quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:11 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
De gene die het niet kunnen nemen zijn prima natuurlijk, die zijn just slachtoffer van de feesboek lezers!
Maar ik, en geloof me, die 89% die het neemt, en ondernemers, en iedereen, wil gewoon niet langer dan nodig mijn vrijheid en leven afgepakt hebben door een bewust keuze van een minderheid die niet in wetenschap vertrouwt.
Die events zijn mijn leven. Dit is een levende hel. Als dat nooit meer zou kunnen wil ik alleen nog maar dood. Ik leef voor die gezelligheid, vrienden maken, free hugs, leuke shows, cosplayen, lekker gek doen. Het is wie ik ben. Ik mis het verschrikkelijk en ik wil het terug. Ik ben bi en ik voel me net alsof ik in hongarije ben, de kern van wie ik ben is van mij afgepakt. We worden al 1.5 jaar beloofd dat dat allemaal weer kan als we allemaal gevaccineerd zijn. Daar werken ze ook goed genoeg voor. 90% neemt het.
Realiseer je, als we die 10% die het executiebevelen noemt en ons voor schapen uitmaakt niet overtuigen zitten we voor ALTIJD voor DE REST VAN ONS LEVEN, aan de 1.5m, knuffelverboden, mondkapjes, looplijnen, geen festivals etc vast. Wil jij leven in zo'n levende hel? Accepteer jij zo'n wereld voor altijd? Want dat is wat er dan gebeurt toch? Paar maanden vertraging is nog tot daar aan toe, maar zij zouden er voor zorgen dat we NOOIT meer normaal met onze oude vrijheid zouden kunnen leven als het er teveel zijn. En daar pas ik voor. Dat accepteer ik NOOIT. Dan vlieg ik wel een paar keer per jaar op en neer naar Engeland voor een event waar ze al zeggen dat freedom day doorgaat zelfs als er nog 2 x meer besmettingen per dag zijn als nu en dat ze het als de griep gaan behandelen.
Het is niet tijdelijk he. Deze mensen zouden onze vrijheid permanent van ons afpakken terwijl ze ons schapen noemen die zich laten executeren. Waarom zou ik daar enig respect voor hebben?
Ik ben gevaccineerd. Als zodsnig ben ik geen deel meer van het probleem. Als zodanig eis ik botweg mijn vrijheid en leven terug. Dat heb ik ook al, ik mag nu zo naar een club zonder test.
Alles wat ik nog zeg is dat als er later weer maatregelen nodig zijn, dat ik daar dan net als in Duitsland van wordt vrijgesteld. Zodat ik gewoon weer van mn leven kan genieten, m'n leven weer terugheb, mezelf kan zijn en gewoon weer lekker naar m'n events kan normaal. Ik niet meer in deze levende hel terecht kom en opnieuw zelfmoord gedachten krijg, terwijl dat helemaal niet nodig is.
En gezien dat we nu ook al vrijgesteld zijn van testen, dat het meerebdeel van de bevolking (meer dan 70%) het steunde in polls, en Duitsland het al doet, denk ik dat dat dan ook wel gebeurt:)
Ik ben pas weer blij en gelukkig gelukkig en pas weer zin in het leven als ik gewoon weer als vanouds zonder beperkingen lekker los kan gaan op m'n events. Zonder 1.5m, mondkapjes, etc. Dat kan nu, en ik accepteer niet dat een zeer kleine groep wetenschapsontkenners dat weer van mij zou stelen. Punt klaar uit. Als Gevaccineerde wil ik dan gewoon vrijgesteld zijn,en anders pak ik wel de trein naar Duitsland of London voor London anime con, zo simpel is het.
Een zeer kleine groep, maar het wel kunnen stelen? Dat lijkt op een contradictie.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:11 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik ben pas weer blij en gelukkig gelukkig en pas weer zin in het leven als ik gewoon weer als vanouds zonder beperkingen lekker los kan gaan op m'n events. Zonder 1.5m, mondkapjes, etc. Dat kan nu, en ik accepteer niet dat een zeer kleine groep wetenschapsontkenners dat weer van mij zou stelen. Punt klaar uit. Als Gevaccineerde wil ik dan gewoon vrijgesteld zijn,en anders pak ik wel de trein naar Duitsland of London voor London anime con, zo simpel is het.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |