abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200168782
Achtergrond:

Ik woon en werk in Ierland, ik snap ook wel dat er niemand wat weet over de ierse wet op een Nederlands forum maar ik wil even kijken of iemand ondanks dat toch wat meer ideeen heeft van waar ik hulp kan zoeken hierbij. Ik heb ook al bronnen binnen Ierland zelf gecontacteerd uiteraard.

Ik werk voor een amerikaans IT bedrijf, kantoor geregistreerd in ierland. Net zoals bij veel IT bedrijven moet ik hiervoor certificeringen halen, de examens daarvoor doe je bij PearsonVue via online proctoring of, voor corona, on-site. Dat laatste was natuurlijk niet mogelijk nu dus ik heb een examen via online proctoring geboekt.

Probleem:
Bij aanvang van het examen waren er veel technische problemen, ik was dus inmiddels al 45min bezig met dat oplossen ism verscheidene support agents. Daarna kreeg ik support agent nummer 3 genaamd Mohamed aan de lijn.

Meneer vroeg 'your glasses, are they medical?' . Ik stond even versteld en ik had zoiets van ' pardon?' . Of ik even mijn bril af wilde zetten. Nou ja geen enkel probleem hoor Mo, dus ik zette hem even af en daarna weer op, ik dacht namelijk dat hij wilde kijken of mijn ID bewijs klopt. Maar tot mijn grote verbazing zei mo toen ' could you take the exam without glasses please' . Toen werd ik toch wel echt even kwaad en zei ik op vriendelijke doch besliste toon ' it's a bit hard to make an exam when you're blind isn't it buddy' .

Daarna weer ellenlange calls met diverse andere support agents en daarna moest mijn examen worden geannuleerd vanwege onoverkomelijke technische problemen. Wel kreeg ik een voucher om het gratis over te doen, maar wat heeft dat voor zin? Als ik word gediscrimineerd en ze kunnen ook de technische problemen niet oplossen.

Bij welke rechtspraak moet ik in dit geval terecht kunnen? PearsonVue is voor zover ik weet Amerikaans, maar ik zit dus in Ierland. Moet ik terecht bij de ierse rechtsrpaak om een claim in te kunnen dienen wegens discriminatie op grond van een beperking (het dragen van een bril is nu eenmaal een beperking, zij het een lichte)? In Ierland is discriminatie op deze grond namelijk bij wet verboden.

Of moet ik in dit geval terecht bij mijn eigen HR? Ik vind dat mijn bedrijf in dezen niet nalatig is. Ja zij vragen mij om een examen te doen via PearsonVue, maar dit is vrij industriestandaard dus vind ik niet onredelijk om te vragen. Ik vind het niet de schuld van mijn eigen bedrijf, dat ik ben gediscrimineerd door een derde partij. Mijn eigen manager toonde wel medeleven toen ik bovenstaande vermeldde en ik heb ook aan hem aangegeven dat ik ook wel snap dat pearsonvue een derde partij is.

Of moet ik een advocaat in Amerika zien te vinden aangezien het een amerikaans bedrijf is? Bij voorbaat dank.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200168897
Discriminatie? Waar kom jij meteen mee? Zou je niet eens eerst contact met die firma moeten opnemen en om opheldering vragen? Voor je begint over advocaten..
  vrijdag 2 juli 2021 @ 14:55:44 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200168925
Wat was de reden dat je de vraag kreeg om het examen zonder bril te doen? Wat was het verband met de technische problemen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_200169059
Wat was dan je antwoord toen hij vroeg 'are they medical?'
  vrijdag 2 juli 2021 @ 15:10:47 #5
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_200169077
Gediscrimineerd :')
  vrijdag 2 juli 2021 @ 15:18:06 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200169147
Misschien had je eerst vriendelijker kunnen uitleggen dat je zonder bril het scherm niet kan lezen... enz.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200169154
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 14:55 schreef Lienekien het volgende:
Wat was de reden dat je de vraag kreeg om het examen zonder bril te doen? Wat was het verband met de technische problemen?
Er is geen reden voor gegeven door deze customer service agent.

Nadat ik aangaf dat ik geen examen kan maken zonder te kunnen.... zien .... ( :') ), verbrak deze de verbinding want hij zou gaan ' overleggen'.

Daarna kreeg ik natuurlijk weer een ander aan de lijn die van niets wist.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200169204
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 14:53 schreef robbietobbie het volgende:
Discriminatie? Waar kom jij meteen mee? Zou je niet eens eerst contact met die firma moeten opnemen en om opheldering vragen? Voor je begint over advocaten..
Uiteraard heb ik nadien al support gecontacteerd en heb ik een case aangemaakt. Maar ik ben aan het inventariseren wat mijn rechten zijn in deze.

Ook heb ik reeds een melding gemaakt bij het ierse antidiscriminatiemeldpunt.

Maar ik ben dus aan het kijken of ik verder nog stappen moet ondernemen.
pi_200169242
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:09 schreef Sodemieters het volgende:
Wat was dan je antwoord toen hij vroeg 'are they medical?'
' Excuse me?'
' Your glasses sir could you take them off please.'
(ik doe even mijn bril af zodat hij duidelijk mijn gezicht kan zien, ik dacht namelijk dat hij mijn ID aan het verifieren was, en daarna deed ik hem weer op)
'Can you sit the exam with your glasses off please sir?'
'Well, it's a bit difficult to make an exam when I am blind don't you think buddy' .

In mijn beste herinnering dan, en het is vanochtend gebeurd dus ik weet het nog wel allemaal. Gesprek ging via een moeilijk slechte audioverbinding maar we konden elkaar wel verstaan, ik moest zelf wel echt roepen door de microfoon maar goed ik zit toch thuis dus dat is geen probleem.
pi_200169288
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:21 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Uiteraard heb ik nadien al support gecontacteerd en heb ik een case aangemaakt. Maar ik ben aan het inventariseren wat mijn rechten zijn in deze.

Huh wat? Ze lachen je vierkant uit bij zo’n meldpunt. Dit heeft echt helemaal niks met discriminatie te maken.
Er werd gevraagd of je het examen zonder bril zou kunnen maken en jij gaat uit je plaat. Want ja, je reactie was buitenproportioneel en je gescherm met discriminatie is absurd
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 15:28:31 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200169290
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:21 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Over welke discriminatie heb je het eigenlijk?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_200169312
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:28 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Huh wat? Ze lachen je vierkant uit bij zo’n meldpunt. Dit heeft echt helemaal niks met discriminatie te maken.
Er werd gevraagd of je het examen zonder bril zou kunnen maken en jij gaat uit je plaat. Want ja, je reactie was buitenproportioneel en je gescherm met discriminatie is absurd
' Zeg mevrouw zou u even kunnen opstaan uit uw rolstoel? De lift is kapot, neem maar de trap.'

:')

Ja dat is discriminatie. Mijn vraag was ook niet of dit discriminatie is, maar wat ik hier verder, juridisch gezien, mee kan doen. Of het daadwerkelijk discriminatie is, dat bepaalt uiteindelijk de rechter namelijk.
pi_200169316
Zucht.. dat begin met BLM gedoe draait door bij iedereen. Iedereen voelt zich gediscrimineerd met alles :')
  vrijdag 2 juli 2021 @ 15:31:43 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200169323
Zoals ik het begrijp, was er een technisch probleem, dat niemand kon oplossen. En een van de nOObs dacht dat het mogelijk wel zou werken als je je bril afdeed. Wat niet zo was.

Als dit de reden was dat hij informeerde of je ook zonder bril je examen kon doen, heb je geen zaak.
pi_200169377
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:31 schreef Lienekien het volgende:
Zoals ik het begrijp, was er een technisch probleem, dat niemand kon oplossen. En een van de nOObs dacht dat het mogelijk wel zou werken als je je bril afdeed. Wat niet zo was.

Als dit de reden was dat hij informeerde of je ook zonder bril je examen kon doen, heb je geen zaak.
Uhm, kan je mij het verband tussen technische problemen en of ik een bril draag jaoftenee uitleggen, want ik volg je even niet schat.

Dat ze technische problemen hadden, daar dien ik geen klacht over in. Dat kan gebeuren. Maar deze onzin met de bril, dat vond niet alleen ik zelf raar, mijn manager vond het ook echt onacceptabel.

De klacht gaat dus over het gedoe met de bril, en niet per se de andere technische problemen. Die probeerden ze op te lossen, is niet gelukt, jammerdebammer kan gebeuren.
pi_200169388
Jij bent vast heel gezellig op feestjes. :*
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 15:38:34 #17
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200169416
Je hebt geen poot om op te staan met je discriminatie klacht. :')
Er is niks discriminerend gebeurd. En of je het examen zonder bril kan doen is een valide vraag.
Er zijn genoeg mensen die hele kleine plus of min hebben, waardoor dat gewoon kan.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 15:38:37 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200169419
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:35 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Uhm, kan je mij het verband tussen technische problemen en of ik een bril draag jaoftenee uitleggen, want ik volg je even niet schat.

Dat ze technische problemen hadden, daar dien ik geen klacht over in. Dat kan gebeuren. Maar deze onzin met de bril, dat vond niet alleen ik zelf raar, mijn manager vond het ook echt onacceptabel.

De klacht gaat dus over het gedoe met de bril, en niet per se de andere technische problemen. Die probeerden ze op te lossen, is niet gelukt, jammerdebammer kan gebeuren.
Je weet toch de reden niet waarom hij je vroeg om je bril af te zetten? Ik doe een suggestie. Jij roept discriminatie. Hoe dan?

En laat dat ‘schat’ achterwege, asjeblieft, dankjewel.
pi_200169442
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je weet toch de reden niet waarom hij je vroeg om je bril af te zetten? Ik doe een suggestie. Jij roept discriminatie. Hoe dan?
Waarom zou ik dat moeten weten, waarom hij dat vroeg? De achterliggende reden vind ik irrelevant. De vraag zelf is discriminerend, omdat je iemand anders behandelt op basis van beperking. Het dragen van een bril is een beperking; mensen met perfecte ogen hoeven namelijk geen bril. In Ierland is discriminatie op basis van beperking verboden.

quote:
Ok, mevrouw Lienekien. Zal ik ook ' u' zeggen?
pi_200169456
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:38 schreef Netsplitter het volgende:
Je hebt geen poot om op te staan met je discriminatie klacht. :')
Er is niks discriminerend gebeurd. En of je het examen zonder bril kan doen is een valide vraag.
Er zijn genoeg mensen die hele kleine plus of min hebben, waardoor dat gewoon kan.
Is vragen of iemand even uit zn rolstoel op kan staan om een trap op te lopen omdat de lift kapot is ook een valide vraag volgens jou?

Ik vind dat ook discriminatie, namelijk.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 15:43:55 #21
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200169490
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:41 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Is vragen of iemand even uit zn rolstoel op kan staan om een trap op te lopen omdat de lift kapot is ook een valide vraag volgens jou?

Je haalt twee dingen door elkaar. Wat jij vind is niet relevant in dit geval.
Beide zijn geen discriminatie, maar mogelijk domme vragen.
Daarbij gaat je rolstoel voorbeeld mank, al dan niet letterlijk omdat diegene in de rolstoel alleen een gebroken been heeft en met krukken best een trap op kan komen,
pi_200169503
Ik denk dat je je bril af moest doen omdat bij online examens dmv de camera oogbewegingen geregistreerd worden. Om te onderzoeken of je op je scherm kijkt of naar iets ernaast of naar bijv iemand Erachter. Misschien dat door weerspiegeling van de bril de software niets kon registreren ?
pi_200169525
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:43 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je haalt twee dingen door elkaar. Wat jij vind is niet relevant in dit geval.
Daarbij gaat je rolstoel voorbeeld mank, al dan niet letterlijk omdat diegene in de rolstoel alleen een gebroken been heeft en met krukken best een trap op kan komen,
Ja, wat ik ervan vind is wel relevant. Als ik het geen discriminatie vond, dan had ik namelijk gewoon het examen herboekt en zat jij niet eens in dit topic. Klaarblijkelijk vind ik het discriminatie. Nou de beslissing of het daadwerkelijk discriminatie IS, dat is een ander verhaal, die vraag gaat bij de rechter komen.

De reden dat ik het topic heb geopend is kijken welke andere kanalen ik nog eventueel tot mijn beschikking heb in dezen. Ik vroeg dus niet naar of jij dit discriminatie vindt.

Jij bent namelijk niet de rechter die over deze zaak (als het daadwerkelijk tot een zaak gaat komen, uiteraard) zal beslissen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 15:48:14 #24
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200169552
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:46 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja, wat ik ervan vind is wel relevant. Als ik het geen discriminatie vond, dan had ik namelijk gewoon het examen herboekt en zat jij niet eens in dit topic. Klaarblijkelijk vind ik het discriminatie. Nou de beslissing of het daadwerkelijk discriminatie IS, dat is een ander verhaal, die vraag gaat bij de rechter komen.

De reden dat ik het topic heb geopend is kijken welke andere kanalen ik nog eventueel tot mijn beschikking heb in dezen. Ik vroeg dus niet naar of jij dit discriminatie vindt.

Jij bent namelijk niet de rechter die over deze zaak (als het daadwerkelijk tot een zaak gaat komen, uiteraard) zal beslissen.
Je zit te janken om niks. Serieus. Je klinkt als een verwende millenial die zijn zin niet krijgt. :')

Maar goed. Zoek een advocaat en klaag die toko aan. Ben benieuwd of je er eentje gaat vinden die het gaat doen met dat verhaal.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 15:48:55 #25
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200169562
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:44 schreef Serinde het volgende:
Ik denk dat je je bril af moest doen omdat bij online examens dmv de camera oogbewegingen geregistreerd worden. Om te onderzoeken of je op je scherm kijkt of naar iets ernaast of naar bijv iemand Erachter. Misschien dat door weerspiegeling van de bril de software niets kon registreren ?
Nee, want dat past niet in zijn discriminatie verhaal. Snap dat dan. :{w
pi_200169567
quote:
Dit kan heel goed, maar ik zou toch verwachten dat er gewoon protocollen zijn hiervoor, en dat dan niet de eerste stap is vragen of de bril af mag op zo'n lompe manier.

Ik heb verder ook nergens bij de registratie voor mijn examen gezien dat het dragen van een bril een rede ntot annuleren examen zou zijn. Ik werk namelijk in de IT sector en in onze sector draagt de meerderheid een bril.

Je zou dus zeggen dat als dit echt een factor is, het overal met koeienletters wordt aangegeven.

Ik moest ook nergens invullen of ik een bril draag ja oftenee voor het nemen van het examen.

Ten slotte heb ik vorig jaar hetzelfde examen gedaan (die heb ik toen gefaald omdat ik niet goed had geleerd, technisch gezien ging het goed). En toen vroeg ook niemand over mijn bril.
pi_200169586
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:48 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Maar goed. Zoek een advocaat en klaag die toko aan. Ben benieuwd of je er eentje gaat vinden die het gaat doen met dat verhaal.
Dankjewel voor je steun. Ik ga inderdaad mijn best doen. Ik houd je op de hoogte *O*
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 15:51:35 #28
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200169618
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dit kan heel goed, maar ik zou toch verwachten dat er gewoon protocollen zijn hiervoor, en dat dan niet de eerste stap is vragen of de bril af mag op zo'n lompe manier.

Ik heb verder ook nergens bij de registratie voor mijn examen gezien dat het dragen van een bril een rede ntot annuleren examen zou zijn. Ik werk namelijk in de IT sector en in onze sector draagt de meerderheid een bril.

Je zou dus zeggen dat als dit echt een factor is, het overal met koeienletters wordt aangegeven.

Ik moest ook nergens invullen of ik een bril draag ja oftenee voor het nemen van het examen.

Ten slotte heb ik vorig jaar hetzelfde examen gedaan (die heb ik toen gefaald omdat ik niet goed had geleerd, technisch gezien ging het goed). En toen vroeg ook niemand over mijn bril.
Doe eens bewijs voor die claim? Ik werk namelijk ook in de "IT" en ken een hoop mensen die geen bril dragen.
pi_200169657
quote:
Zoiets zal het inderdaad geweest zijn. Er wordt echt goed in de gaten gehouden of je eventueel fraudeert.
pi_200169658
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 14:43 schreef sirdanilot het volgende:

Bij welke rechtspraak moet ik in dit geval terecht kunnen? PearsonVue is voor zover ik weet Amerikaans, maar ik zit dus in Ierland. Moet ik terecht bij de ierse rechtsrpaak om een claim in te kunnen dienen wegens discriminatie op grond van een beperking (het dragen van een bril is nu eenmaal een beperking, zij het een lichte)? In Ierland is discriminatie op deze grond namelijk bij wet verboden.
Eh, begin eens met het omschrijven van je doel. Wat wil je precies bereiken?

En welke schade is je precies aangedaan?

Psychische schade door discriminatie geldt niet. Het systeem was kapot, en je hebt een voucher gekregen. Er is dus sprake van een kapot systeem en niet een discriminerend systeem, of structurele discriminatie.
pi_200169670
Zo dacht ik dus ook. Ze willen je ogen kunnen zien, of zijn bang voor een of ander technisch snufje in je bril waardoor je resultaten beter zouden uitvallen.
Discriminatie betekent "uitsluiting". Dus iedereen mag meedoen behalve mensen met een bril? Of wacht, had je geen voucher gekregen om het in te halen (met bril)?.
pi_200169682
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:24 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

' Excuse me?'
' Your glasses sir could you take them off please.'
(ik doe even mijn bril af zodat hij duidelijk mijn gezicht kan zien, ik dacht namelijk dat hij mijn ID aan het verifieren was, en daarna deed ik hem weer op)
'Can you sit the exam with your glasses off please sir?'
'Well, it's a bit difficult to make an exam when I am blind don't you think buddy' .
De man was behulpzaam, en jij was sarcastisch terug. Je werkte dus niet bepaald mee om het probleem op te lossen.
pi_200169690
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:54 schreef RetepV het volgende:

[..]

Eh, begin eens met het omschrijven van je doel. Wat wil je precies bereiken?

En welke schade is je precies aangedaan?

Psychische schade door discriminatie geldt niet. Het systeem was kapot, en je hebt een voucher gekregen. Er is dus sprake van een kapot systeem en niet een discriminerend systeem, of structurele discriminatie.
Ik wil een schadevergoeding eisen vanwege de discriminatie die ik heb ervaren.

Vanwege deze discriminatie op basis van beperking/handicap (ja, het dragen van een bril is een beperking, want als je gezond bent hoef je geen bril op) heb ik niet het examen kunnen maken waar ik hard voor geleerd heb.

Het is voor mijn werkzaamheden noodzakelijk dat ik dit examen haal, want ik moet gecertificeerd zijn.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 15:56:10 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200169692
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:40 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat moeten weten, waarom hij dat vroeg? De achterliggende reden vind ik irrelevant. De vraag zelf is discriminerend, omdat je iemand anders behandelt op basis van beperking. Het dragen van een bril is een beperking; mensen met perfecte ogen hoeven namelijk geen bril. In Ierland is discriminatie op basis van beperking verboden.
[..]

Ok, mevrouw Lienekien. Zal ik ook ' u' zeggen?
Je zou worden gediscrimineerd als je het examen niet mocht doen met bril op. Dat was niet aan de orde.

En doe gewoon normaal, joh.
pi_200169699
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je zou worden gediscrimineerd als je het examen niet mocht doen met bril op. Dat was niet aan de orde.

En doe gewoon normaal, joh.
Maar mevrouw, ik mocht het examen toch ook niet doen met bril op?

Ik heb nou namelijk niet mijn examen gemaakt.
pi_200169720
Ik vond je altijd al een jankzak, maar dit is echt next level
pi_200169726
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:55 schreef Kaza het volgende:
Zo dacht ik dus ook. Ze willen je ogen kunnen zien, of zijn bang voor een of ander technisch snufje in je bril waardoor je resultaten beter zouden uitvallen.
Discriminatie betekent "uitsluiting". Dus iedereen mag meedoen behalve mensen met een bril? Of wacht, had je geen voucher gekregen om het in te halen (met bril)?.
Bij het verstrekken van de voucher om het examen over te doen is niets gezegd over de brilkwestie.

Ik ben er dus niet van overtuigd dat ik niet precies hetzelfde probleem ga krijgen, als ik het over ga doen.
pi_200169729
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:35 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Leg dan eens aan ons uit wat dat technische probleem precies was. En ook hoe jullie er toe kwamen om te concluderen dat de bril mogelijk de oorzaak van dat technische probleem zou kunnen zijn?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 15:58:56 #39
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200169738
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:56 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Vanwege deze discriminatie op basis van beperking/handicap (ja, het dragen van een bril is een beperking, want als je gezond bent hoef je geen bril op) heb ik niet het examen kunnen maken waar ik hard voor geleerd heb.

Het is voor mijn werkzaamheden noodzakelijk dat ik dit examen haal, want ik moet gecertificeerd zijn.
_O-

Wat een geweldig troll topic. Hulde. _O_
  vrijdag 2 juli 2021 @ 15:59:43 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200169757
quote:

[..]

Maar mevrouw, ik mocht het examen toch ook niet doen met bril op?

Ik heb nou namelijk niet mijn examen gemaakt.
Je hebt je examen niet gemaakt vanwege technische problemen.
pi_200169767
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Ik wilde er geen opmerking over maken, maar het grenst aan ongewenste intimiteiten. En dat zegt niet bepaald iets goeds over TS's manier van doen in het leven. Het bevestigt eigenlijk zelfs mijn eerste gedachten over hem, na het lezen van de openingspost.

TS is blijkbaar iemand die graag zijn eigen glazen in gooit.
  Redactie Games vrijdag 2 juli 2021 @ 16:00:59 #42
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_200169776
Je jankt een beetje TS, ik mocht de test vanmorgen gewoon doen met bril. Moest em wel even afzetten ter controle met ID, maar dat was het.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_200169795
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:58 schreef RetepV het volgende:

[..]

Leg dan eens aan ons uit wat dat technische probleem precies was. En ook hoe jullie er toe kwamen om te concluderen dat de bril mogelijk de oorzaak van dat technische probleem zou kunnen zijn?
Toen ik mijn examen startte heeft het anderhalf uur geduurd voordat het uiteindelijk afgebroken werd (zonder dat ik ook maar een daadwerkelijke examenvraag beantwoord had :') ).

Tijdens deze periode hebben 4 of 5 support agents mij proberen te helpen.

Nummer 1 vroeg mij om de koptelefoon af te doen want dat mocht niet. Nou ja, ik heb geen geluid uit mijn bedrijfslaptop, het komt enkel uit de koptelefoon, dat is vrij standaard op bedrijfslaptops dus toen heb ik de koptelefoon maar naast mijn laptop gelegd en heb ik daarna erdoorheen geschreeuwd om me verstaanbaar te maken :')

Nummer 2 vroeg mij om de kamer te laten zien, ik mijn laptop optillen en alles laten zien. Maar toen kwam het beeld vast te zitten aan hun kant, dus moest ik opnieuw opstarten.

Nummer 3 was meneer Mohammed in kwestie met de discriminerende opmerking over mijn bril.

Nummer 4 vroeg mij weer om de kamer te laten zien met mijn laptop, alleen toen was volgens deze support agent het beeld zwartwit. Aan mijn zijde kon ik het beeld gewoon normaal zien. Nummer 4 heeft uiteindelijk het examen geannuleerd (het was inmiddels al zo laat dat ik nog maar een paar minuten over zou hebben om het af te maken), en de vouchercode gegeven.

Nummer 3 is dus de enige die wat heeft gemeld over mijn bril.
pi_200169817
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
Je jankt een beetje TS, ik mocht de test vanmorgen gewoon doen met bril. Moest em wel even afzetten ter controle met ID, maar dat was het.
Nou als dit bij mij ook zo was gegaan had ik dit niet gepost he.

Blij dat het bij jou wel goed ging. Bij mij is het in het verleden ook goed gegaan, maar deze keer helaas niet.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 16:03:56 #45
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200169825
Mare, geef eens antwoord op mijn vraag TS.
Onterecht generaliserend gedrag namelijk.
pi_200169834
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:00 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Ik wilde er geen opmerking over maken, maar het grenst aan ongewenste intimiteiten. En dat zegt niet bepaald iets goeds over TS's manier van doen in het leven. Het bevestigt eigenlijk zelfs mijn eerste gedachten over hem, na het lezen van de openingspost.

TS is blijkbaar iemand die graag zijn eigen glazen in gooit.
Lieverd ik ben homo, waarom zou ik ongewenste intimiteit jegens lienekien tonen? Lienekien is volgens mij een dame.

Verder is ook dit bericht geheel offtopic.
pi_200169840
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:41 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik vind het niet gek om te vragen, wanneer je een ontstaan probleem probeert op te lossen, "bent u helemaal immobiel of kunt u eventueel even opstaan en een paar stappen zetten?". Jij wel?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_200169859
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik vind het niet gek om te vragen, wanneer je een ontstaan probleem probeert op te lossen, "bent u helemaal immobiel of kunt u eventueel even opstaan en een paar stappen zetten?". Jij wel?
Het hangt er vanaf, maar ik zou op zijn minst eerst een uitleg verwachten van waarom het niet met rolstoel zou kunnen. Mensen zitten daar namelijk over het algemeen niet voor de lol in.

Net als dat mensen meestal gee nbril voor de lol dragen. Behalve ee nzonnebril dan en bij een zonnebril is het natuurlijk logisch om dit te vragen want die heb je vaak niet binnen op.
pi_200169865
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:58 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Bij het verstrekken van de voucher om het examen over te doen is niets gezegd over de brilkwestie.

Ik ben er dus niet van overtuigd dat ik niet precies hetzelfde probleem ga krijgen, als ik het over ga doen.
En om die problemen (die vooralsnog alleen in je hoofd bestaan) te voorkomen, ga je ze dus proberen een rechtszaak voor discriminatie aan de broek te doen? Nou, dat zal helpen.

Ik denk dat je gewoon boos bent en nu spijkers op laag water zoekt om je boosheid af te reageren.

Wanneer was dat examen? Zojuist? Kalmeer dan even voordat je stomme dingen gaat doen.

Als dat examen al dagen of weken geleden was, ga dan naar de psycholoog om je te laten adviseren hoe je met boosheid om moet gaan zodat je toch constructief kan blijven.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 16:08:31 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200169895
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Lieverd ik ben homo, waarom zou ik ongewenste intimiteit jegens lienekien tonen? Lienekien is volgens mij een dame.

Hier snap je dus óók al niks van.
pi_200169900
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:06 schreef RetepV het volgende:

[..]

En om die problemen (die vooralsnog alleen in je hoofd bestaan) te voorkomen, ga je ze dus proberen een rechtszaak voor discriminatie aan de broek te doen? Nou, dat zal helpen.

Ik denk dat je gewoon boos bent en nu spijkers op laag water zoekt om je boosheid af te reageren.

Wanneer was dat examen? Zojuist? Kalmeer dan even voordat je stomme dingen gaat doen.

Als dat examen al dagen of weken geleden was, ga dan naar de psycholoog om je te laten adviseren hoe je met boosheid om moet gaan zodat je toch constructief kan blijven.
Ik heb reeds een claim ingediend bij het meldpunt discriminatie in ierland waar ik woon, ik heb reeds een support ticket aangemaakt bij het bedrijf, ik heb al een formele klacht ingediend via een link die een support agent me heeft gegeven en nu win ik dus op andere plaatsen waaronder hier extra juridisch advies in.

Ik ben nu ook met ze in gesprek via een ander kanaal.
pi_200169914
quote:

[..]

Fat chance. Er is je geen onrecht aangedaan. Je hebt een voucher gekregen om het later, als de technische problemen opgelost zijn, nog eens te proberen.

Er is tijd van jou verspild, dat wel. Maar een deel daarvan is je eigen schuld, als ik die conversaties zo lees. Jij hebt weinig geduld en weinig respect voor mensen, terwijl je wel van ze afhankelijk bent. En daarmee heb je het proces onnodig lang gerekt, en ben je dus zelf ook deels verantwoordelijk voor de verloren tijd.

Dat bedoelde ik met dat jij graag je eigen glazen ingooit.
pi_200169928
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:06 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het hangt er vanaf, maar ik zou op zijn minst eerst een uitleg verwachten van waarom het niet met rolstoel zou kunnen. Mensen zitten daar namelijk over het algemeen niet voor de lol in.

Net als dat mensen meestal gee nbril voor de lol dragen. Behalve ee nzonnebril dan en bij een zonnebril is het natuurlijk logisch om dit te vragen want die heb je vaak niet binnen op.
Allemaal waar, maar er is duidelijk een probleem dat opgelost moet worden. Als ik de probleemoplosser zou zijn zou ik vooral willen weten wat belangrijk is voor het oplossen van het probleem. In het geval van een rolstoel -en ik ben het er mee eens dat er overal toegankelijkheid voor rolstoelers zou moeten zijn, maar dat is duidelijk niet het geval nu we voor dit probleem staan- is het dus handig om te weten of de persoon ín de rolstoel even zou kunnen staan of een paar stappen zou kunnen zetten en of die zich daar op dat moment ook toe in staat voelt en toe bereid is. Als dat het geval is kan een andere oplossing volstaan dan wanneer dat niet het geval is.

Het is namelijk eerder "discriminerend" om aan te nemen dat iedereen in een rolstoel wel volledig immobiel zal zijn.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_200169934
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:09 schreef RetepV het volgende:

[..]

Fat chance. Er is je geen onrecht aangedaan. Je hebt een voucher gekregen om het later, als de technische problemen opgelost zijn, nog eens te proberen.

Er is tijd van jou verspild, dat wel. Maar een deel daarvan is je eigen schuld, als ik die conversaties zo lees. Jij hebt weinig geduld en weinig respect voor mensen, terwijl je wel van ze afhankelijk bent. En daarmee heb je het proces onnodig lang gerekt, en ben je dus zelf ook deels verantwoordelijk voor de verloren tijd.

Dat bedoelde ik met dat jij graag je eigen glazen ingooit.
Als het probleem met de bril niet was gebeurd dan had ik wellicht wel gewoon het examen kunnen maken en zaten we nou niet in dit topic. Dus ik ben het daar niet mee eens.
pi_200169969
quote:

[..]

Ik wil een schadevergoeding eisen vanwege de discriminatie die ik heb ervaren
Wat ga je met die schadevergoeding doen? Lenzen kopen?

Echt, wat een bespottelijk topic. Snowflake. :')
Alius aliud dicit
pi_200169993
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:13 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Wat ga je met die schadevergoeding doen? Lenzen kopen?

Echt, wat een bespottelijk topic. Snowflake. :')
Ik zou eerder een huis kopen denk ik.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 16:16:04 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200170022
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:14 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik zou eerder een huis kopen denk ik.
Je studieschuld aflossen, bedoel je.
pi_200170032
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:10 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Allemaal waar, maar er is duidelijk een probleem dat opgelost moet worden. Als ik de probleemoplosser zou zijn zou ik vooral willen weten wat belangrijk is voor het oplossen van het probleem. In het geval van een rolstoel -en ik ben het er mee eens dat er overal toegankelijkheid voor rolstoelers zou moeten zijn, maar dat is duidelijk niet het geval nu we voor dit probleem staan- is het dus handig om te weten of de persoon ín de rolstoel even zou kunnen staan of een paar stappen zou kunnen zetten en of die zich daar op dat moment ook toe in staat voelt en toe bereid is. Als dat het geval is kan een andere oplossing volstaan dan wanneer dat niet het geval is.

Het is namelijk eerder "discriminerend" om aan te nemen dat iedereen in een rolstoel wel volledig immobiel zal zijn.
Hier zit wat in maar de manier waarop dit ging is absoluut niet zoals dit hoort. Ik zou in dit geval een uitleg verwachten in eerste instantie en pas daarna heel voorzichtig de vraag of ik een mogelijkheid heb om zonder bril het examen te kunnen doen, ipv ' your glasses are they medical can you take them off please' zonder uitleg.

Ik zou verder ook verwachten dat ik tijdens het boeken van het examen een melding zou krijgen, van dat het dragen van ee nbril mogelijkerwijs problemen kan geven met de eye tracking etc. Niks van dit alles was van toepassing in dit geval.

Met dingen die ik van tevoren wist heb ik rekening gehouden. Zo is mijn huisgenoot speciaal voor mij een paar uur buiten de woonkamer en keuken gebleven, de arme schat kon niet eens een glaasje water pakken. Allemaal voor noppes, dus.
pi_200170036
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je studieschuld aflossen, bedoel je.
Welk idee hebben jullie in hemelsnaam bij een schadevergoeding voor brilcriminatie? :o
pi_200170050
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:16 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
. Zo is mijn huisgenoot speciaal voor mij een paar uur buiten de woonkamer en keuken gebleven, de arme schat kon niet eens een glaasje water pakken. Allemaal voor noppes, dus.
Jemig zeg -O- RIP aan de nabestaanden -O-
  vrijdag 2 juli 2021 @ 16:17:32 #61
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200170051
Maar er is toch geen causaal verband tussen de brillenvraag en de annulering van je examen (want je had immers technische problemen).
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_200170071
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik hou er ook niet van om lieverd genoemd te worden door iemand anders dan mijn partner. Dat vind ik een ongewenste intimiteit.

quote:
Dat is geen excuus om ongewenste intimiteiten te mogen uiten. Niemand noemt mij lieverd. Niet mijn homofiele vrienden, niet mijn hetero vrienden. En ze noemen mij uit zichzelf niet 'lieverd', omdat ze respect voor me hebben en weten dat ik het niet leuk vind.

Ik geef hier even een grens aan, dat is alles. Ik weet dat je me niet kent (maar noem jij iedereen die je niet kent meteen 'lieverd'?), en dat je het dus niet kont weten. Maar ik heb de grens gezet, ga er niet weer overheen.

Overigens is het is niet geheel offtopic, want het vertelt iets over jouw karakter, en ligt deels ten grondslag aan waarom jouw problemen met die helpdesk en dat hele examen zo escaleerden.
pi_200170076
Hij vraagt toch gewoon of die bril medisch nodig is?

Dat had hij überhaupt niet mogen vragen, of wat?
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 2 juli 2021 @ 16:19:22 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200170086
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:16 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Welk idee hebben jullie in hemelsnaam bij een schadevergoeding voor brilcriminatie? :o
Eigenlijk geen, maar TS heeft het te pas en te onpas over zijn probleem bij een eerste huis kopen en waarom hij het gerechtvaardigd vindt om niet te voldoen aan de eisen voor aflossing van zijn studieschuld.
pi_200170185
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:18 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ik hou er ook niet van om lieverd genoemd te worden door iemand anders dan mijn partner. Dat vind ik een ongewenste intimiteit.
Ok meneer. Zal ik u zeggen of is je/jij goed? Heb je nog speciale pronouns? Xe xim?
pi_200170199
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:19 schreef probeer het volgende:
Hij vraagt toch gewoon of die bril medisch nodig is?

Dat had hij überhaupt niet mogen vragen, of wat?
Natuurlijk niet. Dat gaat hem toch niks aan?
  vrijdag 2 juli 2021 @ 16:26:34 #67
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_200170263
"Yes, these are medical glasses, I cannot see without them".

Wat als je gewoon dat had geantwoord op zijn vraag?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 16:27:46 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200170288
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:24 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nou, geloof het of niet, maar er zijn mensen die een bril dragen met ongeslepen glazen, dus als accessoire.

De vraag is alleen logisch als hij een verband vermoedde met de technische problemen. Ik denk dat je dit als antwoord gaat krijgen als ze deze kwestie voor je tot op de bodem gaan uitzoeken.
pi_200170361
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:26 schreef SillyWalks het volgende:
"Yes, these are medical glasses, I cannot see without them".

Wat als je gewoon dat had geantwoord op zijn vraag?
Dan was er precies hetzelfde gebeurd als nu, want mijn antwoord' its a bit difficult to make an exam when I'm blind dont you think' betekent hetzelfde als dat antwoord, het is gewoon wat sarcastischer gesteld.

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, geloof het of niet, maar er zijn mensen die een bril dragen met ongeslepen glazen, dus als accessoire.

De vraag is alleen logisch als hij een verband vermoedde met de technische problemen. Ik denk dat je dit als antwoord gaat krijgen als ze deze kwestie voor je tot op de bodem gaan uitzoeken.
Dan mag het bedrijf aantonen wat het verband zou kunnen zijn tussen dat ik een bril draag en de technische problemen. Gaat ze toch nooit lukken, denk dat ze dan beter met ee nschikking van een paar duizend kunnen komen want die rechtszaak, daar maak ik gehakt van ze.

En een bril met ongeslepen glazen lijkt me wel heel erg vergezocht :') Bovendien is mijn sterkte dusdanig dat je wel meteen kan zien dat dit niet het geval is.
pi_200170423
quote:
Op vrijdag 2 juli 2021 15:43 schreef Netsplitter het volgende:

Je haalt twee dingen door elkaar. Wat jij vindt is niet relevant in dit geval.
Daarbij gaat je rolstoelvoorbeeld mank, al dan niet letterlijk omdat diegene in de rolstoel alleen een gebroken been heeft en met krukken best een trap op kan komen.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 16:37:11 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200170495
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dan was er precies hetzelfde gebeurd als nu, want mijn antwoord' its a bit difficult to make an exam when I'm blind dont you think' betekent hetzelfde als dat antwoord, het is gewoon wat sarcastischer gesteld.
[..]

Dan mag het bedrijf aantonen wat het verband zou kunnen zijn tussen dat ik een bril draag en de technische problemen. Gaat ze toch nooit lukken, denk dat ze dan beter met ee nschikking van een paar duizend kunnen komen want die rechtszaak, daar maak ik gehakt van ze.

En een bril met ongeslepen glazen lijkt me wel heel erg vergezocht :') Bovendien is mijn sterkte dusdanig dat je wel meteen kan zien dat dit niet het geval is.
Als ik google op ‘proctoring’ kan een bril wel degelijk een issue zijn, alleen is de bril afzetten geen gewenste oplossing.

En het is niet vergezocht. Ik ken er zo al twee die ermee rondlopen.
pi_200170536
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:30 schreef sirdanilot het volgende:
ee nschikking van een paar duizend
:D. :'(. :D.
pi_200170549
Dus jij probeerde vals te spelen door een spiekbriefje ofzo. Zat daar met je zonnebril op zodat ze je ogen niet konden zien. Toen ze vroegen om je kamer te mogen zien heb je de boel gesaboteerd. Hierdoor kon het examen geen doorgaan vinden. En nu ga je het gooien op discriminatie?
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 16:39:43 #74
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_200170563
Ongelofelijk wat een topic. Dit kan toch bijna niet serieus zijn?

Maar, begrijp ik nou goed dat je de schadevergoeding wil aanwenden om een huis te kopen? of was dat gewoon sarcastisch?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_200170724
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:39 schreef CoolGuy het volgende:
Ongelofelijk wat een topic. Dit kan toch bijna niet serieus zijn?

Maar, begrijp ik nou goed dat je de schadevergoeding wil aanwenden om een huis te kopen? of was dat gewoon sarcastisch?
Bijvoorbeeld. Hangt ervanaf.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 2 juli 2021 @ 16:46:51 #76
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200170736
Paar duizend euro schade vergoeding. :D _O-
Hahahahahahahah
pi_200170738
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:39 schreef Delenlill het volgende:
Dus jij probeerde vals te spelen door een spiekbriefje ofzo. Zat daar met je zonnebril op zodat ze je ogen niet konden zien. Toen ze vroegen om je kamer te mogen zien heb je de boel gesaboteerd. Hierdoor kon het examen geen doorgaan vinden. En nu ga je het gooien op discriminatie?
Ik draag een normale bril, geen zonnebril.

Van een spiekbriefje was geen sprake en daar heeft men mij ook niet van beschuldigd.
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 16:50:36 #78
16180 crew  CoolGuy
pi_200170814
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:46 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. Hangt ervanaf.
Ja, ik heb zo het een en ander van je gelezen. Maar ik denk niet dat dit de manier is om iets te bereiken. Volgens mij wil je gewoon iets forceren, want eigenlijk wil je ook al niet echt in Ierland blijven, je kunt geen huis kopen, etc etc. Ik denk dat je wel wat issues hebt, maar dit wat je nu aan het doen bent is natuurlijk spijkers op laag water zoeken.
pi_200170891
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, ik heb zo het een en ander van je gelezen. Maar ik denk niet dat dit de manier is om iets te bereiken. Volgens mij wil je gewoon iets forceren, want eigenlijk wil je ook al niet echt in Ierland blijven, je kunt geen huis kopen, etc etc. Ik denk dat je wel wat issues hebt, maar dit wat je nu aan het doen bent is natuurlijk spijkers op laag water zoeken.
Vind ik niet. Ik kies er niet voor om voor mijn lol een bril te dragen als fashion item. Er is mij van tevoren ook niet aangegeven dat het dragen van een bril enige problemen zou kunnen opleveren. Ik vind dus dat er mij onrecht is aangedaan.

Als men van tevoren had aangegeven dat dit problemen zou kunnen opleveren, had ik mijn werkgever vanaf het begin gevraagd voor een uitzondering zodat ik toch een examen on-site zou kunnen doen eventueel. Dit is niet gebeurd, en daardoor heb ik dus ook niet om die faciliteit kunnen vragen.
pi_200171028
quote:

[..]

Hij is toch voor jou aan het troubleshooten, niet dan? Mogelijk is geeft die software door het dragen van een bril een foutmelding. Want die software registreert onder andere je oogbewegingen. Dus die jongen is bezig met het uitsluiten van zaken die mogelijk een foutmelding kunnen geven.
pi_200171037
Maargoed, jij weet het beter. Laat alsjeblieft weten hoe dit afloopt.
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 17:06:55 #82
16180 crew  CoolGuy
pi_200171061
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:54 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Vind ik niet. Ik kies er niet voor om voor mijn lol een bril te dragen als fashion item. Er is mij van tevoren ook niet aangegeven dat het dragen van een bril enige problemen zou kunnen opleveren. Ik vind dus dat er mij onrecht is aangedaan.

Als men van tevoren had aangegeven dat dit problemen zou kunnen opleveren, had ik mijn werkgever vanaf het begin gevraagd voor een uitzondering zodat ik toch een examen on-site zou kunnen doen eventueel. Dit is niet gebeurd, en daardoor heb ik dus ook niet om die faciliteit kunnen vragen.
Ja, dat hele 'onrecht' roepen is ontzettend overdreven, en zou ook eerst anders opgelost kunnen worden, of in ieder geval, dat proberen. Maar jij roept direct racisme, rechtzaken en advocaten en schadevergoedingen en trekt de slachtofferkaart.

Het is ontzettend over the top. Ik zou, gebaseerd op wat ik verder recent van je heb gelezen (aan geklaag) bijna gaan denken dat dit gewoon een uiting van enorme frustratie over de gehele gang van zaken in je leven is ,en niet zo zeer over dit geisoleerde geval.

Hoe dan ook, je gaat een hoop shit over je afroepen op deze manier, en dat zul je vast allemaal prima vinden, maar dit gaat niet leiden tot een prima verstandhouding met je werkgever, of dat je een huis kunt kopen, of dat je terug naar Nederland kunt, of wat het dan ook maar is wat je wil.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:10:06 #83
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_200171103
Bijzonder dit. Echt iedereen ziet dat TS geen zaak heeft, maar hij blijft bij zijn mening

@TS: weet je zeker dat dit niet gewoon een case is waar jij een slaatje uit wilt slaan?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_200171121
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dat hele 'onrecht' roepen is ontzettend overdreven, en zou ook eerst anders opgelost kunnen worden, of in ieder geval, dat proberen. Maar jij roept direct racisme, rechtzaken en advocaten en schadevergoedingen en trekt de slachtofferkaart.

Het is ontzettend over the top. Ik zou, gebaseerd op wat ik verder recent van je heb gelezen (aan geklaag) bijna gaan denken dat dit gewoon een uiting van enorme frustratie over de gehele gang van zaken in je leven is ,en niet zo zeer over dit geisoleerde geval.

Hoe dan ook, je gaat een hoop shit over je afroepen op deze manier, en dat zul je vast allemaal prima vinden, maar dit gaat niet leiden tot een prima verstandhouding met je werkgever, of dat je een huis kunt kopen, of dat je terug naar Nederland kunt, of wat het dan ook maar is wat je wil.
Welke 'shit' ga ik over me heen krijgen hierdoor, precies?

Zelfs als mijn claim voor schadevergoeding wordt afgewezen.
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 17:15:20 #85
16180 crew  CoolGuy
pi_200171162
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:11 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Jij denkt dat als jij om een kleinigheidje als dit direct discriminatie roept en klachten indient en alles wat je beschreven hebt, dat dat de verstandhouding met je werkgever ten goede komt? Dat die deze handelswijze van je weten te waarderen?
pi_200171171
Medelijden met je huisgenoot. Niet omdat hij een paar uur niet bij je in de buurt mocht komen, maar omdat hij dat normaal misschien juist wel moet. Wat een gejank dit. Als dit normaal is voor jou lijk je me geen prettig persoon.

Hoop dat je een heel dure advocaat krijgt die er voor wil gaan en je uiteindelijk met een dikke rekening achterblijft. Kansloos dit.
pi_200171181
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:11 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dat veel mensen die te maken krijgen met je overtrokken en beschuldigende gedrag, vrij snel met je klaar kunnen zijn. Dat maakt inderdaad vast niet zoveel uit bij mensen waar je eenmalig contact mee hebt. Wel bij mensen waar je mogelijk in de toekomst nog contact mee hebt.

Als ik voor mezelf spreek; ik ben bijvoorbeeld nu al veel minder geneigd om op een topic in een hulp-subforum te klikken waar jij de TS bent.
pi_200171188
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jij denkt dat als jij om een kleinigheidje als dit direct discriminatie roept en klachten indient en alles wat je beschreven hebt, dat dat de verstandhouding met je werkgever ten goede komt? Dat die deze handelswijze van je weten te waarderen?
Maar het examen is dus niet afgenomen door mijn werkgever, maar door deze externe partij, die trouwens heel erg normaal is in deze business. Bij mijn vorige bedrijf nam ik ook examens af van dezelfde partij. Dat ging toen goed, want gebeurde on-site, voor corona.
pi_200171209
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 16:46 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik draag een normale bril, geen zonnebril.

Van een spiekbriefje was geen sprake en daar heeft men mij ook niet van beschuldigd.
Maar je hebt de verbinding dus wel gesaboteerd?
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 17:23:53 #90
16180 crew  CoolGuy
pi_200171244
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:17 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Maar het examen is dus niet afgenomen door mijn werkgever, maar door deze externe partij, die trouwens heel erg normaal is in deze business. Bij mijn vorige bedrijf nam ik ook examens af van dezelfde partij. Dat ging toen goed, want gebeurde on-site, voor corona.
En jij denkt dat dit soort informatie niet uiteindelijk alsnog bij je werkgever terecht komt? Kijk, weet je wat het is, je kunt wel heel leuk overal een antwoord op proberen te hebben, maar de realiteit is dat je gewoon een belachelijk overtrokken reactie hebt gegeven op deze situatie.

Als ik dat dan inpas op wat ik verder van je hier heb gelezen dan tekent zich een beeld af dat niet fraai is, en als dat onterecht zou zijn zou dat vervelend zijn, als het terecht is dan is het...naja, terecht, maar het hele slachtofferverhaal wat als een rode draad door je topics heen loopt gaat je niet verder helpen.

Dat blijkt ook een beetje uit je klachten, want geen huis kopen, kut in Ierland, kunt niet terug naar Nederland, etc etc, dus het gaat allemaal niet heel lekker. Ik zou aan die dingen wat proberen te doen, in plaats van bij dit akkefietje direct racisme te roepen. Tenzij de beoogde schadevergoeding de hele reden voor dit gedoe is, zodat je dat geld kunt aanwenden om een van je doelen te bereiken.

Hoe dan ook; sterkte en succes. Je lijkt het nodig te hebben.
pi_200171245
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:19 schreef Delenlill het volgende:

[..]

Maar je hebt de verbinding dus wel gesaboteerd?
Nee.

Er was een korte tijd dat het internet even uitviel, maar dat kwam niet door mij. Daarna deed de verbinding het weer, maar toen zat de video vast. Daarna weer opnieuw geconnecteerd en toen kwam meneer met het brillenprobleem.
pi_200171273
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En jij denkt dat dit soort informatie niet uiteindelijk alsnog bij je werkgever terecht komt?
Direct na het voorval heb ik mijn werkgever ingelicht en zij waren ook niet over het gedrag van de examenpartij te spreken.

Ik vroeg of ik het ergens on site kan doen, maar dat is momenteel lastig i.v.m. corona. Maar er zijn wel wat mogelijkheden.

Ik zou het overigens prima vinden als ik bij hetzelfde bedrijf onsite een examen kan doen, dat heb ik in het verleden ook probleemloos gedaan namelijk.

De rest van je verhaal vind ik offtopic voor WGR, dat mag je in R en P zetten. Ik reageer daar dus ook niet op.
pi_200171382
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 14:43 schreef sirdanilot het volgende:
Of moet ik in dit geval terecht bij mijn eigen HR? Ik vind dat mijn bedrijf in dezen niet nalatig is. Ja zij vragen mij om een examen te doen via PearsonVue, maar dit is vrij industriestandaard dus vind ik niet onredelijk om te vragen. Ik vind het niet de schuld van mijn eigen bedrijf, dat ik ben gediscrimineerd door een derde partij. Mijn eigen manager toonde wel medeleven toen ik bovenstaande vermeldde en ik heb ook aan hem aangegeven dat ik ook wel snap dat pearsonvue een derde partij is.
Zat n.a.v. je topic in R&P nog terug te denken aan je business flying topic en voila, ben je ineens weer in WGR geland.

Hoezo is je eigen bedrijf niet nalatig in jouw ogen? Betaal je die certificering zelf?

Kan je gebruik van lichtbronnen een rol spelen als in verstorende reflecties in je brillenglas geven? Denk niet alleen aan sterkte, maar ook aan positionering van de lichtbron. Zou sneu zijn als ze dit achteraf kunnen concluderen uit een customer service opname (kwaliteitscontrole, jw) en je zo al die duizenden euro's en misschien zelfs je voucher mis moet lopen, omdat het toch een legitieme vraag vanuit technisch opzicht zou zijn en de issue aan jouw end zit. Ofzo..
pi_200171538
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:36 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Zat n.a.v. je topic in R&P nog terug te denken aan je business flying topic en voila, ben je ineens weer in WGR geland.

Hoezo is je eigen bedrijf niet nalatig in jouw ogen? Betaal je die certificering zelf?
Nee, mijn werkgever geeft mij een vouchercode om de examens mee te doen. Het is in dit vakgebied gebruikelijk dat dat via dat bedrijf gaat. Dat was bij mijn vorige werkgever ook zo.

[quote[

Kan je gebruik van lichtbronnen een rol spelen als in verstorende reflecties in je brillenglas geven? Denk niet alleen aan sterkte, maar ook aan positionering van de lichtbron. Zou sneu zijn als ze dit achteraf kunnen concluderen uit een customer service opname (kwaliteitscontrole, jw) en je zo al die duizenden euro's en misschien zelfs je voucher mis moet lopen, omdat het toch een legitieme vraag vanuit technisch opzicht zou zijn en de issue aan jouw end zit. Ofzo..
[/quote]

Dit kan allemaal, maar voor zover ik weet had ik mijn lampen uit want het was al lang en breed licht.

Ik vind het ook idioot om me te vragen om de koptelefoon uit te doen terwijl dan vervolgens de enige methode om met ze te communiceren was: keihard schreeuwen in mijn microfoontje van mijn koptelefoon die dus inmiddels naast mijn computer lag :')

Maar dat met die bril vond ik gewoon ronduit discriminatie. Ik kies er niet voor om voor mijn lol een bril te dragen.
pi_200171685
Nou uit andere juridische informatie die ik vind blijkt niet dat het stellen van een vraag over of je bril medisch noodzakelijk is strafbaar is. Dus dan maar hopen dat ik mijn examen offline kan doen, op een plek die ik gemakkelijk kan bereiken.

Maar mocht er elders nog een staartje aan komen post ik het hier wel.
pi_200171723
Weet je wat ik toevallig vind? Dat je alleen Mohamed bij naam noemt... Als je dan toch ergens perse discriminatie wil zoeken.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 18:07:10 #97
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_200171812
Van een 'yes these are prescription glasses' naar discriminazie! Advocaten! Rechtszaken! HR!

Dafuq dude.

Je foto in dossier is zonder bril? Of je bent voor de 1e security vraag gezakt.
Dum de dum
pi_200171852
quote:

[..]

Misschien was het een apple of google bril. Het gaat hem om spieken.
pi_200171910
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:08 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Misschien was het een apple of google bril. Het gaat hem om spieken.
Ik vind het nogal vergezocht om te denken dat iemands bril een middel om te spieken is. Dta vind ik discriminatie. Ik kies er niet voor om een bril te dragen.

Als er veel gevallen zijn van spieken dmv googlebrillen, dan mogen ze een dikke vette disclaimer zetten tijdens het boeken van het examen, dat er aan personen met brillen speciale vragen/eisen kunnen worden gesteld. Dit is helaas niet op voorhand gebeurd.
pi_200171937
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:11 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik vind het nogal vergezocht om te denken dat iemands bril een middel om te spieken is. Dta vind ik discriminatie. Ik kies er niet voor om een bril te dragen.

Als er veel gevallen zijn van spieken dmv googlebrillen, dan mogen ze een dikke vette disclaimer zetten tijdens het boeken van het examen, dat er aan personen met brillen speciale vragen/eisen kunnen worden gesteld. Dit is helaas niet op voorhand gebeurd.
Bedoel je niet onrechtmatig ipv discriminatie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')