Er is geen reden voor gegeven door deze customer service agent.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:55 schreef Lienekien het volgende:
Wat was de reden dat je de vraag kreeg om het examen zonder bril te doen? Wat was het verband met de technische problemen?
Uiteraard heb ik nadien al support gecontacteerd en heb ik een case aangemaakt. Maar ik ben aan het inventariseren wat mijn rechten zijn in deze.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:53 schreef robbietobbie het volgende:
Discriminatie? Waar kom jij meteen mee? Zou je niet eens eerst contact met die firma moeten opnemen en om opheldering vragen? Voor je begint over advocaten..
' Excuse me?'quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:09 schreef Sodemieters het volgende:
Wat was dan je antwoord toen hij vroeg 'are they medical?'
Huh wat? Ze lachen je vierkant uit bij zo’n meldpunt. Dit heeft echt helemaal niks met discriminatie te maken.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:21 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Uiteraard heb ik nadien al support gecontacteerd en heb ik een case aangemaakt. Maar ik ben aan het inventariseren wat mijn rechten zijn in deze.
Ook heb ik reeds een melding gemaakt bij het ierse antidiscriminatiemeldpunt.
Maar ik ben dus aan het kijken of ik verder nog stappen moet ondernemen.
Over welke discriminatie heb je het eigenlijk?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:21 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Uiteraard heb ik nadien al support gecontacteerd en heb ik een case aangemaakt. Maar ik ben aan het inventariseren wat mijn rechten zijn in deze.
Ook heb ik reeds een melding gemaakt bij het ierse antidiscriminatiemeldpunt.
Maar ik ben dus aan het kijken of ik verder nog stappen moet ondernemen.
' Zeg mevrouw zou u even kunnen opstaan uit uw rolstoel? De lift is kapot, neem maar de trap.'quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:28 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Huh wat? Ze lachen je vierkant uit bij zo’n meldpunt. Dit heeft echt helemaal niks met discriminatie te maken.
Er werd gevraagd of je het examen zonder bril zou kunnen maken en jij gaat uit je plaat. Want ja, je reactie was buitenproportioneel en je gescherm met discriminatie is absurd
Uhm, kan je mij het verband tussen technische problemen en of ik een bril draag jaoftenee uitleggen, want ik volg je even niet schat.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:31 schreef Lienekien het volgende:
Zoals ik het begrijp, was er een technisch probleem, dat niemand kon oplossen. En een van de nOObs dacht dat het mogelijk wel zou werken als je je bril afdeed. Wat niet zo was.
Als dit de reden was dat hij informeerde of je ook zonder bril je examen kon doen, heb je geen zaak.
Je weet toch de reden niet waarom hij je vroeg om je bril af te zetten? Ik doe een suggestie. Jij roept discriminatie. Hoe dan?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:35 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Uhm, kan je mij het verband tussen technische problemen en of ik een bril draag jaoftenee uitleggen, want ik volg je even niet schat.
Dat ze technische problemen hadden, daar dien ik geen klacht over in. Dat kan gebeuren. Maar deze onzin met de bril, dat vond niet alleen ik zelf raar, mijn manager vond het ook echt onacceptabel.
De klacht gaat dus over het gedoe met de bril, en niet per se de andere technische problemen. Die probeerden ze op te lossen, is niet gelukt, jammerdebammer kan gebeuren.
Waarom zou ik dat moeten weten, waarom hij dat vroeg? De achterliggende reden vind ik irrelevant. De vraag zelf is discriminerend, omdat je iemand anders behandelt op basis van beperking. Het dragen van een bril is een beperking; mensen met perfecte ogen hoeven namelijk geen bril. In Ierland is discriminatie op basis van beperking verboden.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je weet toch de reden niet waarom hij je vroeg om je bril af te zetten? Ik doe een suggestie. Jij roept discriminatie. Hoe dan?
Ok, mevrouw Lienekien. Zal ik ook ' u' zeggen?quote:En laat dat ‘schat’ achterwege, asjeblieft, dankjewel.
Is vragen of iemand even uit zn rolstoel op kan staan om een trap op te lopen omdat de lift kapot is ook een valide vraag volgens jou?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:38 schreef Netsplitter het volgende:
Je hebt geen poot om op te staan met je discriminatie klacht.
Er is niks discriminerend gebeurd. En of je het examen zonder bril kan doen is een valide vraag.
Er zijn genoeg mensen die hele kleine plus of min hebben, waardoor dat gewoon kan.
Je haalt twee dingen door elkaar. Wat jij vind is niet relevant in dit geval.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:41 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Is vragen of iemand even uit zn rolstoel op kan staan om een trap op te lopen omdat de lift kapot is ook een valide vraag volgens jou?
Ik vind dat ook discriminatie, namelijk.
Ja, wat ik ervan vind is wel relevant. Als ik het geen discriminatie vond, dan had ik namelijk gewoon het examen herboekt en zat jij niet eens in dit topic. Klaarblijkelijk vind ik het discriminatie. Nou de beslissing of het daadwerkelijk discriminatie IS, dat is een ander verhaal, die vraag gaat bij de rechter komen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:43 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je haalt twee dingen door elkaar. Wat jij vind is niet relevant in dit geval.
Beide zijn geen discriminatie, maar mogelijk domme vragen.
Daarbij gaat je rolstoel voorbeeld mank, al dan niet letterlijk omdat diegene in de rolstoel alleen een gebroken been heeft en met krukken best een trap op kan komen,
Je zit te janken om niks. Serieus. Je klinkt als een verwende millenial die zijn zin niet krijgt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja, wat ik ervan vind is wel relevant. Als ik het geen discriminatie vond, dan had ik namelijk gewoon het examen herboekt en zat jij niet eens in dit topic. Klaarblijkelijk vind ik het discriminatie. Nou de beslissing of het daadwerkelijk discriminatie IS, dat is een ander verhaal, die vraag gaat bij de rechter komen.
De reden dat ik het topic heb geopend is kijken welke andere kanalen ik nog eventueel tot mijn beschikking heb in dezen. Ik vroeg dus niet naar of jij dit discriminatie vindt.
Jij bent namelijk niet de rechter die over deze zaak (als het daadwerkelijk tot een zaak gaat komen, uiteraard) zal beslissen.
Nee, want dat past niet in zijn discriminatie verhaal. Snap dat dan.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:44 schreef Serinde het volgende:
Ik denk dat je je bril af moest doen omdat bij online examens dmv de camera oogbewegingen geregistreerd worden. Om te onderzoeken of je op je scherm kijkt of naar iets ernaast of naar bijv iemand Erachter. Misschien dat door weerspiegeling van de bril de software niets kon registreren ?
Dit kan heel goed, maar ik zou toch verwachten dat er gewoon protocollen zijn hiervoor, en dat dan niet de eerste stap is vragen of de bril af mag op zo'n lompe manier.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:44 schreef Serinde het volgende:
Ik denk dat je je bril af moest doen omdat bij online examens dmv de camera oogbewegingen geregistreerd worden. Om te onderzoeken of je op je scherm kijkt of naar iets ernaast of naar bijv iemand Erachter. Misschien dat door weerspiegeling van de bril de software niets kon registreren ?
Dankjewel voor je steun. Ik ga inderdaad mijn best doen. Ik houd je op de hoogtequote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar goed. Zoek een advocaat en klaag die toko aan. Ben benieuwd of je er eentje gaat vinden die het gaat doen met dat verhaal.
Doe eens bewijs voor die claim? Ik werk namelijk ook in de "IT" en ken een hoop mensen die geen bril dragen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:49 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dit kan heel goed, maar ik zou toch verwachten dat er gewoon protocollen zijn hiervoor, en dat dan niet de eerste stap is vragen of de bril af mag op zo'n lompe manier.
Ik heb verder ook nergens bij de registratie voor mijn examen gezien dat het dragen van een bril een rede ntot annuleren examen zou zijn. Ik werk namelijk in de IT sector en in onze sector draagt de meerderheid een bril.
Je zou dus zeggen dat als dit echt een factor is, het overal met koeienletters wordt aangegeven.
Ik moest ook nergens invullen of ik een bril draag ja oftenee voor het nemen van het examen.
Ten slotte heb ik vorig jaar hetzelfde examen gedaan (die heb ik toen gefaald omdat ik niet goed had geleerd, technisch gezien ging het goed). En toen vroeg ook niemand over mijn bril.
Zoiets zal het inderdaad geweest zijn. Er wordt echt goed in de gaten gehouden of je eventueel fraudeert.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:44 schreef Serinde het volgende:
Eh, begin eens met het omschrijven van je doel. Wat wil je precies bereiken?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:43 schreef sirdanilot het volgende:
Bij welke rechtspraak moet ik in dit geval terecht kunnen? PearsonVue is voor zover ik weet Amerikaans, maar ik zit dus in Ierland. Moet ik terecht bij de ierse rechtsrpaak om een claim in te kunnen dienen wegens discriminatie op grond van een beperking (het dragen van een bril is nu eenmaal een beperking, zij het een lichte)? In Ierland is discriminatie op deze grond namelijk bij wet verboden.
De man was behulpzaam, en jij was sarcastisch terug. Je werkte dus niet bepaald mee om het probleem op te lossen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:24 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
' Excuse me?'
' Your glasses sir could you take them off please.'
(ik doe even mijn bril af zodat hij duidelijk mijn gezicht kan zien, ik dacht namelijk dat hij mijn ID aan het verifieren was, en daarna deed ik hem weer op)
'Can you sit the exam with your glasses off please sir?'
'Well, it's a bit difficult to make an exam when I am blind don't you think buddy' .
Ik wil een schadevergoeding eisen vanwege de discriminatie die ik heb ervaren.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:54 schreef RetepV het volgende:
[..]
Eh, begin eens met het omschrijven van je doel. Wat wil je precies bereiken?
En welke schade is je precies aangedaan?
Psychische schade door discriminatie geldt niet. Het systeem was kapot, en je hebt een voucher gekregen. Er is dus sprake van een kapot systeem en niet een discriminerend systeem, of structurele discriminatie.
Je zou worden gediscrimineerd als je het examen niet mocht doen met bril op. Dat was niet aan de orde.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:40 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat moeten weten, waarom hij dat vroeg? De achterliggende reden vind ik irrelevant. De vraag zelf is discriminerend, omdat je iemand anders behandelt op basis van beperking. Het dragen van een bril is een beperking; mensen met perfecte ogen hoeven namelijk geen bril. In Ierland is discriminatie op basis van beperking verboden.
[..]
Ok, mevrouw Lienekien. Zal ik ook ' u' zeggen?
Maar mevrouw, ik mocht het examen toch ook niet doen met bril op?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zou worden gediscrimineerd als je het examen niet mocht doen met bril op. Dat was niet aan de orde.
En doe gewoon normaal, joh.
Bij het verstrekken van de voucher om het examen over te doen is niets gezegd over de brilkwestie.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:55 schreef Kaza het volgende:
Zo dacht ik dus ook. Ze willen je ogen kunnen zien, of zijn bang voor een of ander technisch snufje in je bril waardoor je resultaten beter zouden uitvallen.
Discriminatie betekent "uitsluiting". Dus iedereen mag meedoen behalve mensen met een bril? Of wacht, had je geen voucher gekregen om het in te halen (met bril)?.
Leg dan eens aan ons uit wat dat technische probleem precies was. En ook hoe jullie er toe kwamen om te concluderen dat de bril mogelijk de oorzaak van dat technische probleem zou kunnen zijn?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:35 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Uhm, kan je mij het verband tussen technische problemen en of ik een bril draag jaoftenee uitleggen, want ik volg je even niet schat.
quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:56 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik wil een schadevergoeding eisen vanwege de discriminatie die ik heb ervaren.
Vanwege deze discriminatie op basis van beperking/handicap (ja, het dragen van een bril is een beperking, want als je gezond bent hoef je geen bril op) heb ik niet het examen kunnen maken waar ik hard voor geleerd heb.
Het is voor mijn werkzaamheden noodzakelijk dat ik dit examen haal, want ik moet gecertificeerd zijn.
Je hebt je examen niet gemaakt vanwege technische problemen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:56 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Maar mevrouw, ik mocht het examen toch ook niet doen met bril op?
Ik heb nou namelijk niet mijn examen gemaakt.
Ja, inderdaad. Ik wilde er geen opmerking over maken, maar het grenst aan ongewenste intimiteiten. En dat zegt niet bepaald iets goeds over TS's manier van doen in het leven. Het bevestigt eigenlijk zelfs mijn eerste gedachten over hem, na het lezen van de openingspost.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En laat dat ‘schat’ achterwege, asjeblieft, dankjewel.
Toen ik mijn examen startte heeft het anderhalf uur geduurd voordat het uiteindelijk afgebroken werd (zonder dat ik ook maar een daadwerkelijke examenvraag beantwoord hadquote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:58 schreef RetepV het volgende:
[..]
Leg dan eens aan ons uit wat dat technische probleem precies was. En ook hoe jullie er toe kwamen om te concluderen dat de bril mogelijk de oorzaak van dat technische probleem zou kunnen zijn?
Nou als dit bij mij ook zo was gegaan had ik dit niet gepost he.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
Je jankt een beetje TS, ik mocht de test vanmorgen gewoon doen met bril. Moest em wel even afzetten ter controle met ID, maar dat was het.
Lieverd ik ben homo, waarom zou ik ongewenste intimiteit jegens lienekien tonen? Lienekien is volgens mij een dame.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:00 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Ik wilde er geen opmerking over maken, maar het grenst aan ongewenste intimiteiten. En dat zegt niet bepaald iets goeds over TS's manier van doen in het leven. Het bevestigt eigenlijk zelfs mijn eerste gedachten over hem, na het lezen van de openingspost.
TS is blijkbaar iemand die graag zijn eigen glazen in gooit.
Ik vind het niet gek om te vragen, wanneer je een ontstaan probleem probeert op te lossen, "bent u helemaal immobiel of kunt u eventueel even opstaan en een paar stappen zetten?". Jij wel?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:41 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Is vragen of iemand even uit zn rolstoel op kan staan om een trap op te lopen omdat de lift kapot is ook een valide vraag volgens jou?
Ik vind dat ook discriminatie, namelijk.
Het hangt er vanaf, maar ik zou op zijn minst eerst een uitleg verwachten van waarom het niet met rolstoel zou kunnen. Mensen zitten daar namelijk over het algemeen niet voor de lol in.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik vind het niet gek om te vragen, wanneer je een ontstaan probleem probeert op te lossen, "bent u helemaal immobiel of kunt u eventueel even opstaan en een paar stappen zetten?". Jij wel?
En om die problemen (die vooralsnog alleen in je hoofd bestaan) te voorkomen, ga je ze dus proberen een rechtszaak voor discriminatie aan de broek te doen? Nou, dat zal helpen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:58 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Bij het verstrekken van de voucher om het examen over te doen is niets gezegd over de brilkwestie.
Ik ben er dus niet van overtuigd dat ik niet precies hetzelfde probleem ga krijgen, als ik het over ga doen.
Hier snap je dus óók al niks van.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:04 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Lieverd ik ben homo, waarom zou ik ongewenste intimiteit jegens lienekien tonen? Lienekien is volgens mij een dame.
Verder is ook dit bericht geheel offtopic.
Ik heb reeds een claim ingediend bij het meldpunt discriminatie in ierland waar ik woon, ik heb reeds een support ticket aangemaakt bij het bedrijf, ik heb al een formele klacht ingediend via een link die een support agent me heeft gegeven en nu win ik dus op andere plaatsen waaronder hier extra juridisch advies in.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:06 schreef RetepV het volgende:
[..]
En om die problemen (die vooralsnog alleen in je hoofd bestaan) te voorkomen, ga je ze dus proberen een rechtszaak voor discriminatie aan de broek te doen? Nou, dat zal helpen.
Ik denk dat je gewoon boos bent en nu spijkers op laag water zoekt om je boosheid af te reageren.
Wanneer was dat examen? Zojuist? Kalmeer dan even voordat je stomme dingen gaat doen.
Als dat examen al dagen of weken geleden was, ga dan naar de psycholoog om je te laten adviseren hoe je met boosheid om moet gaan zodat je toch constructief kan blijven.
Fat chance. Er is je geen onrecht aangedaan. Je hebt een voucher gekregen om het later, als de technische problemen opgelost zijn, nog eens te proberen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:56 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik wil een schadevergoeding eisen vanwege de discriminatie die ik heb ervaren.
Allemaal waar, maar er is duidelijk een probleem dat opgelost moet worden. Als ik de probleemoplosser zou zijn zou ik vooral willen weten wat belangrijk is voor het oplossen van het probleem. In het geval van een rolstoel -en ik ben het er mee eens dat er overal toegankelijkheid voor rolstoelers zou moeten zijn, maar dat is duidelijk niet het geval nu we voor dit probleem staan- is het dus handig om te weten of de persoon ín de rolstoel even zou kunnen staan of een paar stappen zou kunnen zetten en of die zich daar op dat moment ook toe in staat voelt en toe bereid is. Als dat het geval is kan een andere oplossing volstaan dan wanneer dat niet het geval is.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:06 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf, maar ik zou op zijn minst eerst een uitleg verwachten van waarom het niet met rolstoel zou kunnen. Mensen zitten daar namelijk over het algemeen niet voor de lol in.
Net als dat mensen meestal gee nbril voor de lol dragen. Behalve ee nzonnebril dan en bij een zonnebril is het natuurlijk logisch om dit te vragen want die heb je vaak niet binnen op.
Als het probleem met de bril niet was gebeurd dan had ik wellicht wel gewoon het examen kunnen maken en zaten we nou niet in dit topic. Dus ik ben het daar niet mee eens.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:09 schreef RetepV het volgende:
[..]
Fat chance. Er is je geen onrecht aangedaan. Je hebt een voucher gekregen om het later, als de technische problemen opgelost zijn, nog eens te proberen.
Er is tijd van jou verspild, dat wel. Maar een deel daarvan is je eigen schuld, als ik die conversaties zo lees. Jij hebt weinig geduld en weinig respect voor mensen, terwijl je wel van ze afhankelijk bent. En daarmee heb je het proces onnodig lang gerekt, en ben je dus zelf ook deels verantwoordelijk voor de verloren tijd.
Dat bedoelde ik met dat jij graag je eigen glazen ingooit.
Wat ga je met die schadevergoeding doen? Lenzen kopen?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:56 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik wil een schadevergoeding eisen vanwege de discriminatie die ik heb ervaren
Ik zou eerder een huis kopen denk ik.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:13 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Wat ga je met die schadevergoeding doen? Lenzen kopen?
Echt, wat een bespottelijk topic. Snowflake.
Je studieschuld aflossen, bedoel je.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:14 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik zou eerder een huis kopen denk ik.
Hier zit wat in maar de manier waarop dit ging is absoluut niet zoals dit hoort. Ik zou in dit geval een uitleg verwachten in eerste instantie en pas daarna heel voorzichtig de vraag of ik een mogelijkheid heb om zonder bril het examen te kunnen doen, ipv ' your glasses are they medical can you take them off please' zonder uitleg.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Allemaal waar, maar er is duidelijk een probleem dat opgelost moet worden. Als ik de probleemoplosser zou zijn zou ik vooral willen weten wat belangrijk is voor het oplossen van het probleem. In het geval van een rolstoel -en ik ben het er mee eens dat er overal toegankelijkheid voor rolstoelers zou moeten zijn, maar dat is duidelijk niet het geval nu we voor dit probleem staan- is het dus handig om te weten of de persoon ín de rolstoel even zou kunnen staan of een paar stappen zou kunnen zetten en of die zich daar op dat moment ook toe in staat voelt en toe bereid is. Als dat het geval is kan een andere oplossing volstaan dan wanneer dat niet het geval is.
Het is namelijk eerder "discriminerend" om aan te nemen dat iedereen in een rolstoel wel volledig immobiel zal zijn.
Welk idee hebben jullie in hemelsnaam bij een schadevergoeding voor brilcriminatie?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je studieschuld aflossen, bedoel je.
Jemig zegquote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:16 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
. Zo is mijn huisgenoot speciaal voor mij een paar uur buiten de woonkamer en keuken gebleven, de arme schat kon niet eens een glaasje water pakken. Allemaal voor noppes, dus.
Ik hou er ook niet van om lieverd genoemd te worden door iemand anders dan mijn partner. Dat vind ik een ongewenste intimiteit.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:04 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Lieverd ik ben homo, waarom zou ik ongewenste intimiteit jegens lienekien tonen? Lienekien is volgens mij een dame.
Dat is geen excuus om ongewenste intimiteiten te mogen uiten. Niemand noemt mij lieverd. Niet mijn homofiele vrienden, niet mijn hetero vrienden. En ze noemen mij uit zichzelf niet 'lieverd', omdat ze respect voor me hebben en weten dat ik het niet leuk vind.quote:Verder is ook dit bericht geheel offtopic.
Eigenlijk geen, maar TS heeft het te pas en te onpas over zijn probleem bij een eerste huis kopen en waarom hij het gerechtvaardigd vindt om niet te voldoen aan de eisen voor aflossing van zijn studieschuld.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Welk idee hebben jullie in hemelsnaam bij een schadevergoeding voor brilcriminatie?
Ok meneer. Zal ik u zeggen of is je/jij goed? Heb je nog speciale pronouns? Xe xim?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:18 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik hou er ook niet van om lieverd genoemd te worden door iemand anders dan mijn partner. Dat vind ik een ongewenste intimiteit.
Natuurlijk niet. Dat gaat hem toch niks aan?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:19 schreef probeer het volgende:
Hij vraagt toch gewoon of die bril medisch nodig is?
Dat had hij überhaupt niet mogen vragen, of wat?
Nou, geloof het of niet, maar er zijn mensen die een bril dragen met ongeslepen glazen, dus als accessoire.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:24 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Dat gaat hem toch niks aan?
Dan was er precies hetzelfde gebeurd als nu, want mijn antwoord' its a bit difficult to make an exam when I'm blind dont you think' betekent hetzelfde als dat antwoord, het is gewoon wat sarcastischer gesteld.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:26 schreef SillyWalks het volgende:
"Yes, these are medical glasses, I cannot see without them".
Wat als je gewoon dat had geantwoord op zijn vraag?
Dan mag het bedrijf aantonen wat het verband zou kunnen zijn tussen dat ik een bril draag en de technische problemen. Gaat ze toch nooit lukken, denk dat ze dan beter met ee nschikking van een paar duizend kunnen komen want die rechtszaak, daar maak ik gehakt van ze.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, geloof het of niet, maar er zijn mensen die een bril dragen met ongeslepen glazen, dus als accessoire.
De vraag is alleen logisch als hij een verband vermoedde met de technische problemen. Ik denk dat je dit als antwoord gaat krijgen als ze deze kwestie voor je tot op de bodem gaan uitzoeken.
quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:43 schreef Netsplitter het volgende:
Je haalt twee dingen door elkaar. Wat jij vindt is niet relevant in dit geval.
Beide zijn geen discriminatie, maar mogelijk domme vragen.
Daarbij gaat je rolstoelvoorbeeld mank, al dan niet letterlijk omdat diegene in de rolstoel alleen een gebroken been heeft en met krukken best een trap op kan komen.
Als ik google op ‘proctoring’ kan een bril wel degelijk een issue zijn, alleen is de bril afzetten geen gewenste oplossing.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:30 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dan was er precies hetzelfde gebeurd als nu, want mijn antwoord' its a bit difficult to make an exam when I'm blind dont you think' betekent hetzelfde als dat antwoord, het is gewoon wat sarcastischer gesteld.
[..]
Dan mag het bedrijf aantonen wat het verband zou kunnen zijn tussen dat ik een bril draag en de technische problemen. Gaat ze toch nooit lukken, denk dat ze dan beter met ee nschikking van een paar duizend kunnen komen want die rechtszaak, daar maak ik gehakt van ze.
En een bril met ongeslepen glazen lijkt me wel heel erg vergezochtBovendien is mijn sterkte dusdanig dat je wel meteen kan zien dat dit niet het geval is.
Bijvoorbeeld. Hangt ervanaf.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:39 schreef CoolGuy het volgende:
Ongelofelijk wat een topic. Dit kan toch bijna niet serieus zijn?
Maar, begrijp ik nou goed dat je de schadevergoeding wil aanwenden om een huis te kopen? of was dat gewoon sarcastisch?
Ik draag een normale bril, geen zonnebril.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:39 schreef Delenlill het volgende:
Dus jij probeerde vals te spelen door een spiekbriefje ofzo. Zat daar met je zonnebril op zodat ze je ogen niet konden zien. Toen ze vroegen om je kamer te mogen zien heb je de boel gesaboteerd. Hierdoor kon het examen geen doorgaan vinden. En nu ga je het gooien op discriminatie?
Ja, ik heb zo het een en ander van je gelezen. Maar ik denk niet dat dit de manier is om iets te bereiken. Volgens mij wil je gewoon iets forceren, want eigenlijk wil je ook al niet echt in Ierland blijven, je kunt geen huis kopen, etc etc. Ik denk dat je wel wat issues hebt, maar dit wat je nu aan het doen bent is natuurlijk spijkers op laag water zoeken.quote:
Vind ik niet. Ik kies er niet voor om voor mijn lol een bril te dragen als fashion item. Er is mij van tevoren ook niet aangegeven dat het dragen van een bril enige problemen zou kunnen opleveren. Ik vind dus dat er mij onrecht is aangedaan.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, ik heb zo het een en ander van je gelezen. Maar ik denk niet dat dit de manier is om iets te bereiken. Volgens mij wil je gewoon iets forceren, want eigenlijk wil je ook al niet echt in Ierland blijven, je kunt geen huis kopen, etc etc. Ik denk dat je wel wat issues hebt, maar dit wat je nu aan het doen bent is natuurlijk spijkers op laag water zoeken.
Hij is toch voor jou aan het troubleshooten, niet dan? Mogelijk is geeft die software door het dragen van een bril een foutmelding. Want die software registreert onder andere je oogbewegingen. Dus die jongen is bezig met het uitsluiten van zaken die mogelijk een foutmelding kunnen geven.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:24 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja, dat hele 'onrecht' roepen is ontzettend overdreven, en zou ook eerst anders opgelost kunnen worden, of in ieder geval, dat proberen. Maar jij roept direct racisme, rechtzaken en advocaten en schadevergoedingen en trekt de slachtofferkaart.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:54 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Vind ik niet. Ik kies er niet voor om voor mijn lol een bril te dragen als fashion item. Er is mij van tevoren ook niet aangegeven dat het dragen van een bril enige problemen zou kunnen opleveren. Ik vind dus dat er mij onrecht is aangedaan.
Als men van tevoren had aangegeven dat dit problemen zou kunnen opleveren, had ik mijn werkgever vanaf het begin gevraagd voor een uitzondering zodat ik toch een examen on-site zou kunnen doen eventueel. Dit is niet gebeurd, en daardoor heb ik dus ook niet om die faciliteit kunnen vragen.
Welke 'shit' ga ik over me heen krijgen hierdoor, precies?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat hele 'onrecht' roepen is ontzettend overdreven, en zou ook eerst anders opgelost kunnen worden, of in ieder geval, dat proberen. Maar jij roept direct racisme, rechtzaken en advocaten en schadevergoedingen en trekt de slachtofferkaart.
Het is ontzettend over the top. Ik zou, gebaseerd op wat ik verder recent van je heb gelezen (aan geklaag) bijna gaan denken dat dit gewoon een uiting van enorme frustratie over de gehele gang van zaken in je leven is ,en niet zo zeer over dit geisoleerde geval.
Hoe dan ook, je gaat een hoop shit over je afroepen op deze manier, en dat zul je vast allemaal prima vinden, maar dit gaat niet leiden tot een prima verstandhouding met je werkgever, of dat je een huis kunt kopen, of dat je terug naar Nederland kunt, of wat het dan ook maar is wat je wil.
Jij denkt dat als jij om een kleinigheidje als dit direct discriminatie roept en klachten indient en alles wat je beschreven hebt, dat dat de verstandhouding met je werkgever ten goede komt? Dat die deze handelswijze van je weten te waarderen?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:11 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Welke 'shit' ga ik over me heen krijgen hierdoor, precies?
Zelfs als mijn claim voor schadevergoeding wordt afgewezen.
Dat veel mensen die te maken krijgen met je overtrokken en beschuldigende gedrag, vrij snel met je klaar kunnen zijn. Dat maakt inderdaad vast niet zoveel uit bij mensen waar je eenmalig contact mee hebt. Wel bij mensen waar je mogelijk in de toekomst nog contact mee hebt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:11 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Welke 'shit' ga ik over me heen krijgen hierdoor, precies?
Zelfs als mijn claim voor schadevergoeding wordt afgewezen.
Maar het examen is dus niet afgenomen door mijn werkgever, maar door deze externe partij, die trouwens heel erg normaal is in deze business. Bij mijn vorige bedrijf nam ik ook examens af van dezelfde partij. Dat ging toen goed, want gebeurde on-site, voor corona.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij denkt dat als jij om een kleinigheidje als dit direct discriminatie roept en klachten indient en alles wat je beschreven hebt, dat dat de verstandhouding met je werkgever ten goede komt? Dat die deze handelswijze van je weten te waarderen?
Maar je hebt de verbinding dus wel gesaboteerd?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik draag een normale bril, geen zonnebril.
Van een spiekbriefje was geen sprake en daar heeft men mij ook niet van beschuldigd.
En jij denkt dat dit soort informatie niet uiteindelijk alsnog bij je werkgever terecht komt? Kijk, weet je wat het is, je kunt wel heel leuk overal een antwoord op proberen te hebben, maar de realiteit is dat je gewoon een belachelijk overtrokken reactie hebt gegeven op deze situatie.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:17 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Maar het examen is dus niet afgenomen door mijn werkgever, maar door deze externe partij, die trouwens heel erg normaal is in deze business. Bij mijn vorige bedrijf nam ik ook examens af van dezelfde partij. Dat ging toen goed, want gebeurde on-site, voor corona.
Nee.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:19 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Maar je hebt de verbinding dus wel gesaboteerd?
Direct na het voorval heb ik mijn werkgever ingelicht en zij waren ook niet over het gedrag van de examenpartij te spreken.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En jij denkt dat dit soort informatie niet uiteindelijk alsnog bij je werkgever terecht komt?
Zat n.a.v. je topic in R&P nog terug te denken aan je business flying topic en voila, ben je ineens weer in WGR geland.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:43 schreef sirdanilot het volgende:
Of moet ik in dit geval terecht bij mijn eigen HR? Ik vind dat mijn bedrijf in dezen niet nalatig is. Ja zij vragen mij om een examen te doen via PearsonVue, maar dit is vrij industriestandaard dus vind ik niet onredelijk om te vragen. Ik vind het niet de schuld van mijn eigen bedrijf, dat ik ben gediscrimineerd door een derde partij. Mijn eigen manager toonde wel medeleven toen ik bovenstaande vermeldde en ik heb ook aan hem aangegeven dat ik ook wel snap dat pearsonvue een derde partij is.
Nee, mijn werkgever geeft mij een vouchercode om de examens mee te doen. Het is in dit vakgebied gebruikelijk dat dat via dat bedrijf gaat. Dat was bij mijn vorige werkgever ook zo.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:36 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Zat n.a.v. je topic in R&P nog terug te denken aan je business flying topic en voila, ben je ineens weer in WGR geland.
Hoezo is je eigen bedrijf niet nalatig in jouw ogen? Betaal je die certificering zelf?
Misschien was het een apple of google bril. Het gaat hem om spieken.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:24 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vind het nogal vergezocht om te denken dat iemands bril een middel om te spieken is. Dta vind ik discriminatie. Ik kies er niet voor om een bril te dragen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:08 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Misschien was het een apple of google bril. Het gaat hem om spieken.
Bedoel je niet onrechtmatig ipv discriminatie?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 18:11 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vind het nogal vergezocht om te denken dat iemands bril een middel om te spieken is. Dta vind ik discriminatie. Ik kies er niet voor om een bril te dragen.
Als er veel gevallen zijn van spieken dmv googlebrillen, dan mogen ze een dikke vette disclaimer zetten tijdens het boeken van het examen, dat er aan personen met brillen speciale vragen/eisen kunnen worden gesteld. Dit is helaas niet op voorhand gebeurd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |