Omdat het lunch is en geen verkapt loon.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:12 schreef Janneke141 het volgende:
Waarom zouden de belastingregels die voor iedereen gelden, niet voor Rob bestemd zijn?
Ja, wel dus.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Omdat het lunch is en geen verkapt loon.
Regels zijn natuurlijk niet in beton gegoten, er zijn wel vaker wetten en regels aangepast.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:12 schreef Janneke141 het volgende:
Waarom zouden de belastingregels die voor iedereen gelden, niet voor Rob bestemd zijn?
Dat is zeker zijn goed recht, en de rechter heeft hem in het ongelijk gesteld.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Regels zijn natuurlijk niet in beton gegoten, er zijn wel vaker wetten en regels aangepast.
En het staat Rob vrij om voor zijn zaak te strijden bij een rechter, precies wat hij doet.
En een volgende keer misschien niet, hij kan nog door tot de hoge raad.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is zeker zijn goed recht, en de rechter heeft hem in het ongelijk gesteld.
Maar deze is vrijwel letterlijk vastgelegd.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En een volgende keer misschien niet.
De kans dat je een zaak wint van de Belastingdienst is momenteel zo'n 45% dus het is zeker de moeite waard om het te proberen. Regels zijn soms op meerdere manieren uit te leggen of spreken elkaar tegen en dan is het aan de rechter om die ambtenarentaal om te zetten in een vonnis.
Naja, dus niet helemaal.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar deze is vrijwel letterlijk vastgelegd.
Het gaat hier om de werkkostenregeling, waarvan bijvoorbeeld koffie op de werkplek expliciet is uitgezonderd, net als een maaltijdvoorziening voor iemand die 's avonds moet doorwerken. Maar een lunch tijdens kantooruren dus niet.
Meneer Baan bedoelt het allemaal vast heel goed, maar is net zo belastingplichtig als ieder ander.
Dat dit iets met veiligheid te maken zou hebben is iets wat Baan zelf bedacht heeft om niet te hoeven betalen. De rechter heeft dat afgedaan als flauwekul, en dat lijkt me in dit geval ook wel terecht.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Naja, dus niet helemaal.
Als het gaat om veiligheid / gezondheid van personeel is hij blijkbaar verplicht om daar alle voorzieningen voor te regelen en mag hij géén bijdrage vragen.
Zijn stelling is dat gezonde voeding daar ook in voorziet en het is niet onmogelijk dat een rechter daar in meegaat. Daarnaast kan zo'n wet ook veranderd worden, als zoiets de politiek bereikt. Een wet is ook maar wet omdat er ooit een meerderheid vóór heeft gestemd maar zo'n meerderheid kan omslaan.
Je lijkt het idee te hebben dat rechters in Nederland altijd "naar de letter van de wet" oordelen maar juist de wet laat ruimte voor interpretatie. Daarom ook juist wordt toch 45% van de zaken tegen de Belastingdienst gewonnen.
Ik geef 'm wel een kans, zal van de argumenten en de rechter afhangen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat dit iets met veiligheid te maken zou hebben is iets wat Baan zelf bedacht heeft om niet te hoeven betalen. De rechter heeft dat afgedaan als flauwekul, en dat lijkt me in dit geval ook wel terecht.
En natuurlijk kan de wet veranderd worden. Maar dat gaat dan wel op zo'n manier dat alle andere werkgevers van Nederland hun lunch ook loonbelastingvrij mogen verstrekken. Hint: ik weet niet of je dat wil.
Euh nee dit is kansloos, gratis lunch mag niet,dat het gezond is is geen argumentquote:Op donderdag 1 juli 2021 23:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik geef 'm wel een kans, zal van de argumenten en de rechter afhangen.
En ja, zoiets zal een prescedent scheppen (al kan dat ook alleen om gezonde voeding gaan).
Ik denk dat het personeel van Rob dat niet gaat betalen, al was het alleen al omdat ze het mogelijk niet kunnen missen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:43 schreef Jappie81 het volgende:
Publiciteitsstunt? Of is Rob een mongool? Gewoon een bijdrage vragen, volgens mij betaal ik iets van 9 euro per week voor mn lunch
Dan doen ze dat niet,smeren ze hun eigen bammetjesquote:Op donderdag 1 juli 2021 23:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat het personeel van Rob dat niet gaat betalen, al was het alleen al omdat ze het mogelijk niet kunnen missen.
Dan moet Rob ze mischien een beter salaris betalen? Want dat gebeurt nu dus in natura.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat het personeel van Rob dat niet gaat betalen, al was het alleen al omdat ze het mogelijk niet kunnen missen.
Dit.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 00:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan moet Rob ze mischien een beter salaris betalen? Want dat gebeurt nu dus in natura.
Ik snap niet echt waarom iedereen zich druk maakt hier, die lunch verstrekken mag gewoon zolang je het opgeeft en zolang er belasting over betaald wordt. Het is gewoon loon in natura.
Laag opgeleid, dus de kans is groot dat ze ook een laag salaris hebben en ze nog steeds geen 50 eigen bijdrage gaan betalen als ze 100 netto meer verdienen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 00:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan moet Rob ze mischien een beter salaris betalen? Want dat gebeurt nu dus in natura.
Ik snap niet echt waarom iedereen zich druk maakt hier, die lunch verstrekken mag gewoon zolang je het opgeeft en zolang er belasting over betaald wordt. Het is gewoon loon in natura.
Hij vindt het belangrijk dat ze gezond eten, en dat werkt kennelijk want minder ziekteverzuim.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:59 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Dan doen ze dat niet,smeren ze hun eigen bammetjes
En hoe werkt dat in horecabedrijven?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 00:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat Rob een lul is wat dat betreft. Rob harkte het geld namelijk binnen voor corona. Ook zijn er andere bedrijven in de buurt die werknemers een gezonde lunch aanbieden en wel belasting betalen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:12 schreef Janneke141 het volgende:
Rob houdt niet van belasting betalen hij heeft nog een ander akkerfietje met de belastingdienst over het betalen van belasting op elektriciteit dat vind hij ook oneerlijk omdat hij probeert duurzaam te ondernemen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 00:17 schreef Farenji het volgende:
Hij doet net alsof ie verboden wordt om lunch aan te bieden maar dat is natuurlijk niet zo. Hij moet er alleen belasting over afdragen. Bovendien iedereen weet dat een gratis lunch helemaal niet bestaat. De regels zijn duidelijk en hier een rechtzaak over aanspannen is beetje vergelijkbaar met zeuren over een boete omdat je "maar een paar km te hard" reed. Ergens moet je de grens stellen.
Het is loon in natura. Daarover moet gewoon belasting worden betaald. Dit geldt ook voor Rob.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 06:21 schreef Montagui het volgende:
Dus Rob betaalt de lunch voor zijn medewerkers, en moet daar ook nog belasting over betalen? Lijkt dubbel op.
Rob heeft een beetje weinig verdiend vorig jaar.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 06:33 schreef PiyeReloaded het volgende:
Omdanks dat ik het met zijn intenties eens ben, zie ik niet hoe hij binnen de huidige wetgeving onder zijn belastingverplichting uitkomt. De rechter in Nederland is niet bedoeld om te bepalen hoe de wet zou moeten zijn, dus hij gaat moeten dokken. Ik vermoed trouwens dat ie dat ook prima kan.
In dit geval voeren ze gewoon de door de politiek bedachte wetten uit.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 01:54 schreef Red_85 het volgende:
Dit land
Belasting ambtenaren![]()
Wat een tuig weer daar bij de bd.
Koffie en thee zijn expliciet vrijgesteld. Koekjes zijn sinds de introductie van de werkkostenregeling op de meeste kantoren verdwenen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:19 schreef ZarB het volgende:
Noem het dan geen lunch. Koffie is toch ook gratis? Of is dat ook verkapt loon? En eventueel koekjes etc.
Dit heeft niks met de ambtenaren te maken maar met de wet en regelgeving die niet door de belastingdienst zijn opgesteld.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 01:54 schreef Red_85 het volgende:
Dit land
Belasting ambtenaren![]()
Wat een tuig weer daar bij de bd.
De parallel die Rob trekt met veiligheid is toch ontzettend scheef? Een veiligheidsschoen is een middel dat direct bescherming biedt tegen werkgerelateerde incidenten, waarvan het logisch is dat hij die als werkgever dient te verstrekken voor een veilige werkomgeving.quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Naja, dus niet helemaal.
Als het gaat om veiligheid / gezondheid van personeel is hij blijkbaar verplicht om daar alle voorzieningen voor te regelen en mag hij géén bijdrage vragen.
Zijn stelling is dat gezonde voeding daar ook in voorziet en het is niet onmogelijk dat een rechter daar in meegaat. Daarnaast kan zo'n wet ook veranderd worden, als zoiets de politiek bereikt. Een wet is ook maar wet omdat er ooit een meerderheid vóór heeft gestemd maar zo'n meerderheid kan omslaan.
Je lijkt het idee te hebben dat rechters in Nederland altijd "naar de letter van de wet" oordelen maar juist de wet laat ruimte voor interpretatie. Daarom ook juist wordt toch 45% van de zaken tegen de Belastingdienst gewonnen.
Koekjes vallen volgens mij ook onder de nihilwaardering en worden niet meegerekend in de werkkostenregeling.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 07:35 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Koffie en thee zijn expliciet vrijgesteld. Koekjes zijn sinds de introductie van de werkkostenregeling op de meeste kantoren verdwenen.
Gaat om principe. Loonbelasting om iets wat je doet waarvan je vind dat de overheid te weinig doet,quote:Op donderdag 1 juli 2021 23:43 schreef Jappie81 het volgende:
Publiciteitsstunt? Of is Rob een mongool? Gewoon een bijdrage vragen, volgens mij betaal ik iets van 9 euro per week voor mn lunch
Ondernemers hebben geld en vrienden genoeg. Kunnen dus gemakkelijk dubbel betalen. Toch?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 06:21 schreef Montagui het volgende:
Dus Rob betaalt de lunch voor zijn medewerkers, en moet daar ook nog belasting over betalen? Lijkt dubbel op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |