-offtopic-quote:
Ja doet ie goed, niet echt moeilijk werk maar officieel moet je toch zo'n certificaatje hebben voordat je hem gebruiksklaar kan maken. Maar ja bakken met geld is ook korte termijn denken... lijkt allemaal snel wat als ondernemer maar kan ook weer snel weg zijn.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mijn broer is een airco bedrijfje begonnen en die verdient bakken met geld
gewoon met zijn beide handjes en een bus en gereedschap
Ik denk dat het iets met moraal of principes te maken heeft ofzoquote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is er mis met minder betalen dan nodig?
Soms niets, soms veel. Minder betalen kan verzorgen dat een systeem stuk gaat als je er actief gebruik van maakt op een onbedoelde manier.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is er mis met minder betalen dan nodig?
Volledig mee eens.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 22:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op een manier die na meer dan 100 jaar HRA het systeem in 30 jaar naar een faillissement heeft geholpen.
Soort van proletarisch winkelen, je weet dat de andere klanten de rekening betalen.
In dit geval zijn de andere klanten de generaties erna.
Woningen zijn onbetaalbaar geworden, maar dat is mede veroorzaakt door de aflossingsvrije hypotheken, waarvan de rente toch aftrekbaar is.
Prima als je een aflossingsvrije hypotheek wilt omdat je dan alleen rente betaalt, maar die rente had nooit aftrekbaar mogen zijn.
Dat is immers wat het systeem maar de klote heeft geholpen.
Onbedoelde manier? Dan had de staat dat niet zo moeten vormgeven of moeten ze het aanpassen.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 22:16 schreef investeerdertje het volgende:
Soms niets, soms veel. Minder betalen kan verzorgen dat een systeem stuk gaat als je er actief gebruik van maakt op een onbedoelde manier.
Mweh, de fiscalisten van weleer zullen bij de aftrekbaarheid van de rente echt wel nagedacht hebben over het gelijktrekken van fiscale regelgeving voor onderneming/ privaat persoon.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 22:01 schreef Leandra het volgende:
Prima als je een aflossingsvrije hypotheek wilt omdat je dan alleen rente betaalt, maar die rente had nooit aftrekbaar mogen zijn.
Dat is immers wat het systeem maar de klote heeft geholpen.
Zeker. Maar in geest van de wet was het nooit de bedoeling. Het daarna aanpassen was politieke zelfmoord en je zou door de snelheid waarin het gebeurde teveel mensen in de problemen brengen.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 22:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Onbedoelde manier? Dan had de staat dat niet zo moeten vormgeven of moeten ze het aanpassen.
Lees voor de grap de memorie van toelichting eens van wetten. Je overschat onze wetgever imho.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 22:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mweh, de fiscalisten van weleer zullen bij de aftrekbaarheid van de rente echt wel nagedacht hebben over het gelijktrekken van fiscale regelgeving voor onderneming/ privaat persoon.
Dat is dan ook gewoon de grondslag geweest, zo fel kan ik er allemaal niet tegen zijn in ieder geval, er gebeuren fiscaal gezien wel meer gekke dingetjes, een oplossing vinden vind ik niet simpel, behalve dan universeel afspreken dat we stoppen met rente aftrekbaar te maken...
Mja, niet meer dan terecht hoor dat men amoreel naar de belasting kijkt. Vind ik.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 22:33 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Zeker. Maar in geest van de wet was het nooit de bedoeling. Het daarna aanpassen was politieke zelfmoord en je zou door de snelheid waarin het gebeurde teveel mensen in de problemen brengen.
Maybe? Ik ben niet wegwijs genoeg om de juiste info te vinden denk ik hierin.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 22:34 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Lees voor de grap de memorie van toelichting eens van wetten. Je overschat onze wetgever imho.
Ja voor deze moet je oude Staatscouranten enz zoeken. Maar de gedachte dat echt alles wel doordacht is en iedereen weet wat ze doen. Nahquote:Op vrijdag 9 juli 2021 22:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maybe? Ik ben niet wegwijs genoeg om de juiste info te vinden denk ik hierin.
Naar het betalen van belasting of?quote:Op vrijdag 9 juli 2021 22:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mja, niet meer dan terecht hoor dat men amoreel naar de belasting kijkt. Vind ik.
Ben van de fiscale wetgeving toch wel behoorljk wat gewend dat er over nagedacht is, maar misschien focussen ze daar in de college's wat meer op.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 22:41 schreef investeerdertje het volgende:
Ja voor deze moet je oude Staatscouranten enz zoeken. Maar de gedachte dat echt alles wel doordacht is en iedereen weet wat ze doen. Nah
Yes, betalen van belasting.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 22:41 schreef investeerdertje het volgende:
Naar het betalen van belasting of?
Als er echt zo over nagedacht was, dan was het niet zo een teringzooi geweest toch?quote:Op vrijdag 9 juli 2021 22:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ben van de fiscale wetgeving toch wel behoorljk wat gewend dat er over nagedacht is, maar misschien focussen ze daar in de college's wat meer op.
Iedereen die een probleem heeft met belasting betalen adviseer ik ook om evenredig minder gebruik te maken van sociale voorzieningen. Dus inderdaad, minder gebruik maken van onderwijs, zorg, wegen etc.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 22:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Yes, betalen van belasting.
Het fabriceren van belastingwetten is natuurlijk helemaal omgekeerd. De wetgever moet sturen hoe het moet zijn etc, ik vind dat echt niet de taak van de particulier.
Eigenlijk mag je dan best pissig worden op je makelaar dat hij het huis bijna een ton te laag op de markt flikkertquote:Op zaterdag 10 juli 2021 10:56 schreef Essebes het volgende:
Het huis van een vriend staat te koop in A’dam met een vraagprijs van 350k, biedingen lopen nu al tot 435k en het is nog niet klaar. Wat een gekkenhuis![]()
(Ik prijs mezelf gelukkig dat ik nu niet hoef te zoeken, we hebben in 2015 gekocht en zitten hier prima)
Het gaat niet om onszelfquote:Op zaterdag 10 juli 2021 10:57 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Eigenlijk mag je dan best pissig worden op je makelaar dat hij het huis bijna een ton te laag op de markt flikkert
Mijn zus had ook zoiets joh, gewoon vanwege de lage rente dit.. En duur doorverkopen.. Enige die echt pijn heeft is de instromer.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 11:22 schreef Leandra het volgende:
Ik hoorde pas al een verhaal over een ton boven de vraagprijs bieden en het dan nog niet hebben omdat een ander nog meer geboden heeft... op een tussenwoning, in Ermelo
nee rente stijgt nietquote:Op zaterdag 10 juli 2021 11:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mijn zus had ook zoiets joh, gewoon vanwege de lage rente dit.. En duur doorverkopen.. Enige die echt pijn heeft is de instromer.
Maar dit is niet houdbaar blijf ik zeggen, de rente stijgt wel weer.
Het is een tactiek omdat er over het "overboden" bedrag meer commissie betaald moet worden.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 11:00 schreef Essebes het volgende:
[..]
Het gaat niet om onszelf![]()
En is dat niet gewoon tactiek om een huis zo neer te zetten? Misschien krijg je veel minder belangstelling als de vraagprijs al standaard uitgaat van overbiedingen.
Ik bedoelde 'je' meer als in 'men'.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 11:00 schreef Essebes het volgende:
[..]
Het gaat niet om onszelf![]()
En is dat niet gewoon tactiek om een huis zo neer te zetten? Misschien krijg je veel minder belangstelling als de vraagprijs al standaard uitgaat van overbiedingen.
Ah is dat zo? Ja dan snap ik het wel. Totaal niet zuiver maar wel te volgen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 12:06 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Het is een tactiek omdat er over het "overboden" bedrag meer commissie betaald moet worden.
Hyperinflatie is ook niks hoor. Komt wel weer die rente.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 11:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee rente stijgt niet
dan gaat de EU failliet
Dat zal mevrouw La Garde nooit doen, NOOIT
Als we 5% inflatie krijgen dan gaat ze dat verbergen en ontkennen, als het al niet zover is
De reden dat de ECB niet direct de obligatie opneemt is omdat door te kopen van een commerciële partij als pensioenfondsen of banken is er nog sprake van een beperkte ( rente) vergoeding voor de ECB
ze ( ECB )geven het graag nog een zweem van marktwerking
De waarheid is , rente bestaat niet meer
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |