abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 juli 2021 @ 22:10:12 #201
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_200290991
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 21:27 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

@:Lospedrosa is jouw broer?
-offtopic-

[ Bericht 27% gewijzigd door Rene op 09-07-2021 23:24:32 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_200291094
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 21:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

mijn broer is een airco bedrijfje begonnen en die verdient bakken met geld
gewoon met zijn beide handjes en een bus en gereedschap
Ja doet ie goed, niet echt moeilijk werk maar officieel moet je toch zo'n certificaatje hebben voordat je hem gebruiksklaar kan maken. Maar ja bakken met geld is ook korte termijn denken... lijkt allemaal snel wat als ondernemer maar kan ook weer snel weg zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 21:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat is er mis met minder betalen dan nodig?
Ik denk dat het iets met moraal of principes te maken heeft ofzo :P
Facts don't care about your feelings
pi_200291124
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 21:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat is er mis met minder betalen dan nodig?
Soms niets, soms veel. Minder betalen kan verzorgen dat een systeem stuk gaat als je er actief gebruik van maakt op een onbedoelde manier.

Maar ik snap niet wat je bedoeld met mensen in een ziekenhuis in een supermarkt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Op een manier die na meer dan 100 jaar HRA het systeem in 30 jaar naar een faillissement heeft geholpen.

Soort van proletarisch winkelen, je weet dat de andere klanten de rekening betalen.
In dit geval zijn de andere klanten de generaties erna.
Woningen zijn onbetaalbaar geworden, maar dat is mede veroorzaakt door de aflossingsvrije hypotheken, waarvan de rente toch aftrekbaar is.

Prima als je een aflossingsvrije hypotheek wilt omdat je dan alleen rente betaalt, maar die rente had nooit aftrekbaar mogen zijn.
Dat is immers wat het systeem maar de klote heeft geholpen.
Volledig mee eens.
pi_200291402
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:16 schreef investeerdertje het volgende:
Soms niets, soms veel. Minder betalen kan verzorgen dat een systeem stuk gaat als je er actief gebruik van maakt op een onbedoelde manier.
Onbedoelde manier? Dan had de staat dat niet zo moeten vormgeven of moeten ze het aanpassen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200291466
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:01 schreef Leandra het volgende:
Prima als je een aflossingsvrije hypotheek wilt omdat je dan alleen rente betaalt, maar die rente had nooit aftrekbaar mogen zijn.
Dat is immers wat het systeem maar de klote heeft geholpen.
Mweh, de fiscalisten van weleer zullen bij de aftrekbaarheid van de rente echt wel nagedacht hebben over het gelijktrekken van fiscale regelgeving voor onderneming/ privaat persoon.

Dat is dan ook gewoon de grondslag geweest, zo fel kan ik er allemaal niet tegen zijn in ieder geval, er gebeuren fiscaal gezien wel meer gekke dingetjes, een oplossing vinden vind ik niet simpel, behalve dan universeel afspreken dat we stoppen met rente aftrekbaar te maken...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200291582
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Onbedoelde manier? Dan had de staat dat niet zo moeten vormgeven of moeten ze het aanpassen.
Zeker. Maar in geest van de wet was het nooit de bedoeling. Het daarna aanpassen was politieke zelfmoord en je zou door de snelheid waarin het gebeurde teveel mensen in de problemen brengen.
pi_200291597
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mweh, de fiscalisten van weleer zullen bij de aftrekbaarheid van de rente echt wel nagedacht hebben over het gelijktrekken van fiscale regelgeving voor onderneming/ privaat persoon.

Dat is dan ook gewoon de grondslag geweest, zo fel kan ik er allemaal niet tegen zijn in ieder geval, er gebeuren fiscaal gezien wel meer gekke dingetjes, een oplossing vinden vind ik niet simpel, behalve dan universeel afspreken dat we stoppen met rente aftrekbaar te maken...
Lees voor de grap de memorie van toelichting eens van wetten. Je overschat onze wetgever imho.
pi_200291600
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:33 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Zeker. Maar in geest van de wet was het nooit de bedoeling. Het daarna aanpassen was politieke zelfmoord en je zou door de snelheid waarin het gebeurde teveel mensen in de problemen brengen.
Mja, niet meer dan terecht hoor dat men amoreel naar de belasting kijkt. Vind ik.
pi_200291626
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:34 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Lees voor de grap de memorie van toelichting eens van wetten. Je overschat onze wetgever imho.
Maybe? Ik ben niet wegwijs genoeg om de juiste info te vinden denk ik hierin.
pi_200291741
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maybe? Ik ben niet wegwijs genoeg om de juiste info te vinden denk ik hierin.
Ja voor deze moet je oude Staatscouranten enz zoeken. Maar de gedachte dat echt alles wel doordacht is en iedereen weet wat ze doen. Nah

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:34 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mja, niet meer dan terecht hoor dat men amoreel naar de belasting kijkt. Vind ik.
Naar het betalen van belasting of?
pi_200291759
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:41 schreef investeerdertje het volgende:
Ja voor deze moet je oude Staatscouranten enz zoeken. Maar de gedachte dat echt alles wel doordacht is en iedereen weet wat ze doen. Nah
Ben van de fiscale wetgeving toch wel behoorljk wat gewend dat er over nagedacht is, maar misschien focussen ze daar in de college's wat meer op.
pi_200291775
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:41 schreef investeerdertje het volgende:
Naar het betalen van belasting of?
Yes, betalen van belasting.

Het fabriceren van belastingwetten is natuurlijk helemaal omgekeerd. De wetgever moet sturen hoe het moet zijn etc, ik vind dat echt niet de taak van de particulier.
pi_200291876
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ben van de fiscale wetgeving toch wel behoorljk wat gewend dat er over nagedacht is, maar misschien focussen ze daar in de college's wat meer op.
Als er echt zo over nagedacht was, dan was het niet zo een teringzooi geweest toch?

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Yes, betalen van belasting.

Het fabriceren van belastingwetten is natuurlijk helemaal omgekeerd. De wetgever moet sturen hoe het moet zijn etc, ik vind dat echt niet de taak van de particulier.
Iedereen die een probleem heeft met belasting betalen adviseer ik ook om evenredig minder gebruik te maken van sociale voorzieningen. Dus inderdaad, minder gebruik maken van onderwijs, zorg, wegen etc.

Ons welstandsniveau bestaat maar om 1 reden. Maar we gaan aardig offtopic haha
pi_200296316
Ik verbaas me soms echt over hoeveel er nu overboden wordt. Had een proefaccount aangemaakt op Walterliving. Ik kwam deze huizen in Haarlem tegen, die overboden zijn met 29% van de vraagprijs:

https://www.funda.nl/koop(...)de-la-reijstraat-60/
https://www.funda.nl/koop(...)07143-javastraat-31/

:{
pi_200296378
Het huis van een vriend staat te koop in A’dam met een vraagprijs van 350k, biedingen lopen nu al tot 435k en het is nog niet klaar. Wat een gekkenhuis :'(

(Ik prijs mezelf gelukkig dat ik nu niet hoef te zoeken, we hebben in 2015 gekocht en zitten hier prima)
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_200296397
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:56 schreef Essebes het volgende:
Het huis van een vriend staat te koop in A’dam met een vraagprijs van 350k, biedingen lopen nu al tot 435k en het is nog niet klaar. Wat een gekkenhuis :'(

(Ik prijs mezelf gelukkig dat ik nu niet hoef te zoeken, we hebben in 2015 gekocht en zitten hier prima)
Eigenlijk mag je dan best pissig worden op je makelaar dat hij het huis bijna een ton te laag op de markt flikkert
pi_200296427
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:57 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Eigenlijk mag je dan best pissig worden op je makelaar dat hij het huis bijna een ton te laag op de markt flikkert
Het gaat niet om onszelf :o

En is dat niet gewoon tactiek om een huis zo neer te zetten? Misschien krijg je veel minder belangstelling als de vraagprijs al standaard uitgaat van overbiedingen.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  zaterdag 10 juli 2021 @ 11:22:04 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200296707
Ik hoorde pas al een verhaal over een ton boven de vraagprijs bieden en het dan nog niet hebben omdat een ander nog meer geboden heeft... op een tussenwoning, in Ermelo :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200296817
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:22 schreef Leandra het volgende:
Ik hoorde pas al een verhaal over een ton boven de vraagprijs bieden en het dan nog niet hebben omdat een ander nog meer geboden heeft... op een tussenwoning, in Ermelo :X
Mijn zus had ook zoiets joh, gewoon vanwege de lage rente dit.. En duur doorverkopen.. Enige die echt pijn heeft is de instromer.

Maar dit is niet houdbaar blijf ik zeggen, de rente stijgt wel weer.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 11:51:04 #220
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_200297070
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mijn zus had ook zoiets joh, gewoon vanwege de lage rente dit.. En duur doorverkopen.. Enige die echt pijn heeft is de instromer.

Maar dit is niet houdbaar blijf ik zeggen, de rente stijgt wel weer.
nee rente stijgt niet
dan gaat de EU failliet

Dat zal mevrouw La Garde nooit doen, NOOIT
Als we 5% inflatie krijgen dan gaat ze dat verbergen en ontkennen, als het al niet zover is
De reden dat de ECB niet direct de obligatie opneemt is omdat door te kopen van een commerciële partij als pensioenfondsen of banken is er nog sprake van een beperkte ( rente) vergoeding voor de ECB

ze ( ECB )geven het graag nog een zweem van marktwerking
De waarheid is , rente bestaat niet meer

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 10-07-2021 11:56:53 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_200297274
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:00 schreef Essebes het volgende:

[..]

En is dat niet gewoon tactiek om een huis zo neer te zetten? Misschien krijg je veel minder belangstelling als de vraagprijs al standaard uitgaat van overbiedingen.
Het is een tactiek omdat er over het "overboden" bedrag meer commissie betaald moet worden.
pi_200297399
De prijzen hier stijgen echt bizar, ik weet waarvoor het huis van de buren onlangs minimaal is verkocht en zie hier in de wijk voor kleinere huizen de vraagprijzen zelfs ook al naar dat niveau stijgen, het gaat echt zo hard dat ik het inmiddels niet gek zou vinden als wij komend jaar veeeel meer krijgen dan waar ik ruim een jaar geleden mee heb gerekend toen we een verhuizing naar nieuwbouw begonnen te overwegen.
pi_200298246
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:00 schreef Essebes het volgende:

[..]

Ik bedoelde 'je' meer als in 'men'.

Het kan tactiek zijn maar een ton is wel erg veel.
pi_200298253
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:06 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Het is een tactiek omdat er over het "overboden" bedrag meer commissie betaald moet worden.
Ah is dat zo? Ja dan snap ik het wel. Totaal niet zuiver maar wel te volgen.
pi_200298377
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee rente stijgt niet
dan gaat de EU failliet

Dat zal mevrouw La Garde nooit doen, NOOIT
Als we 5% inflatie krijgen dan gaat ze dat verbergen en ontkennen, als het al niet zover is
De reden dat de ECB niet direct de obligatie opneemt is omdat door te kopen van een commerciële partij als pensioenfondsen of banken is er nog sprake van een beperkte ( rente) vergoeding voor de ECB

ze ( ECB )geven het graag nog een zweem van marktwerking
De waarheid is , rente bestaat niet meer

[ afbeelding ]

Hyperinflatie is ook niks hoor. Komt wel weer die rente.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')