Lekker dramatisch maar qua infra natuurlijk gewoon onzinnig gehuil. Juist deze keuze laat zien dat ze veiligheid serieus nemen. In bijna ieder ander land had men een noodreparatie uitgevoerd en daarna gehoopt dat het weer even goed blijft gaan.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:03 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Mooie dramatiek. Wel nodig denk ik want het is 5 voor twaalf om ook maar weer eens een fijn cliché uit de kast te trekken. Het is gewoon waar natuurlijk. Totale afbreuk van alles van waarde wat niet direct geld genereert voor de stakeholders. We staan erbij en kijken ernaar..
Het geeft m.i. tevens aan dat de boel in zeer slechte staat is. En dat overal in NL. Het noodzakelijk onderhoud is steeds naar voren geschoven. Dat zie je overal. Kademuren die instorten, zinkgaten, betonrot. Het is niet zo best gesteld met de dingen hoor.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Lekker dramatisch maar qua infra natuurlijk gewoon onzinnig gehuil. Juist deze keuze laat zien dat ze veiligheid serieus nemen. In bijna ieder ander land had men een noodreparatie uitgevoerd en daarna gehoopt dat het weer even goed blijft gaan.
Valt best mee. Alles in Nederland wordt regelmatig gecontroleerd en de kans op serieuze problemen is vrij minimaal. Dit is juist een teken dat veiligheid gewoon voorop staat. Die brug is 60 jaar oud en ontworpen op een totaal ander gebruik dan waar vandaag de dag sprake van is. Zonder fatsoenlijke inspecties en onderhoud was die al veel eerder uitgevallen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het geeft m.i. tevens aan dat de boel in zeer slechte staat is. En dat overal in NL. Het noodzakelijk onderhoud is steeds naar voren geschoven. Dat zie je overal. Kademuren die instorten, zinkgaten, betonrot. Het is niet zo best gesteld met de dingen hoor.
Onder andere naar een jarenlange en peperdure renovatie van de Haringvlietbrug.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 01:57 schreef Red_85 het volgende:
Waar gaan die auto gerelateerde belastingen naartoe mensen?
Zie hartje Amsterdam.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:13 schreef Bart2002 het volgende:
Het zou wel eens kunnen dat ALLE infrastructuur in NL zwaar verwaarloosd is sinds de Neoliberale regeringen. Onderhoud is duur en levert niks op voor de aandeelhouders. We krijgen hier Italiaanse toestanden. Dat is onvermijdelijk.
Dus instortende bruggen en viaducten. Binnenkort ook hier in uw theater.
Blijkbaar dus niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 07:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Onder andere naar een jarenlange en peperdure renovatie van de Haringvlietbrug.
Ze gaan er tot 2025 voor vele tientallen miljoenen aan verspijkeren. Blijkbaar wel dus.quote:
Probleem wordt ook dat er een hele rits aan kunstwerken (bruggen, viaducten) gebouwd is in de jaren 50/60, die nu richting einde levensduur gaan. En je niet meer met onderhoud wegkomt, maar echt moet gaan vervangen. Dat gaat nog wel wat miljarden kosten komende jaren.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het geeft m.i. tevens aan dat de boel in zeer slechte staat is. En dat overal in NL. Het noodzakelijk onderhoud is steeds naar voren geschoven. Dat zie je overal. Kademuren die instorten, zinkgaten, betonrot. Het is niet zo best gesteld met de dingen hoor.
Het is vooral praktisch een probleem omdat die kunstwerken intensief gebruikt worden en die stremmingen dan heel vervelend zijn. Financieel en technisch is het voor Nederland niet bepaald een onhaalbare opgave.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Probleem wordt ook dat er een hele rits aan kunstwerken (bruggen, viaducten) gebouwd is in de jaren 50/60, die nu richting einde levensduur gaan. En je niet meer met onderhoud wegkomt, maar echt moet gaan vervangen. Dat gaat nog wel wat miljarden kosten komende jaren.
Dat is wel makkelijk gezegd. De plannen moeten gemaakt worden (capaciteit RWS), de politiek moet geld regelen, de aannemers moeten capaciteit/mensen hebben. Allemaal beperkte factoren op dit moment.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is vooral praktisch een probleem omdat die kunstwerken intensief gebruikt worden en die stremmingen dan heel vervelend zijn. Financieel en technisch is het voor Nederland niet bepaald een onhaalbare opgave.
Precies, ik dacht al, hebben ze het over de Moerdijkbrug was mijn eerste gedachte, was al bang.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Belangrijkste verbinding tussen Zuid-Holland en Brabant?
Ik zou eerder denken dat de Moerdijkbrug dat is.
Je kunt alsnog bang worden, want via de Moerdijkbrug wordt als alternatieve route aanbevolen. Dus daar wordt het nóg drukker.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:52 schreef skrn het volgende:
[..]
Precies, ik dacht al, hebben ze het over de Moerdijkbrug was mijn eerste gedachte, was al bang.
Volgens mij bedoelen ze Zuid-Holland en Zeeland.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Belangrijkste verbinding tussen Zuid-Holland en Brabant?
Ik zou eerder denken dat de Moerdijkbrug dat is.
Dat lijkt me accurater inderdaad.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelen ze Zuid-Holland en Zeeland.
Klopt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat lijkt me accurater inderdaad.
Ik denk Chinezen en zelfs Italianen.... (Hebben die ingestorte autobrug daar in Italië ook snel vervangen!)quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Laat de Japanners invliegen, want zij bouwen zoiets in 3 jaar tijd.
Wat blijkbaar te laat is dus.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze gaan er tot 2025 voor vele tientallen miljoenen aan verspijkeren. Blijkbaar wel dus.
ftfyquote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:22 schreef Janneke141 het volgende:
Gewoon een fietsbrug van maken. Past prima in het beleid om autoverkeer reizen te ontmoedigen.
Laat me raden, ze gaan waarschijnlijk tegelijkertijd de A27 ook nog eens op de schop nemen?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je kunt alsnog bang worden, want via de Moerdijkbrug wordt als alternatieve route aanbevolen. Dus daar wordt het nóg drukker.
Lekker rapportje in de la schuiven, zo werken we in Nederlandquote:Intern onderzoek Rijkswaterstaat: files sluiting Haringvlietbrug veel langer dan gedacht
68 minuten extra file
De website van Rijkswaterstaat vermeldde woensdag rond 15.00 uur nog steeds een verwachte extra reistijd van 'ongeveer 30 minuten'.
Het onderzoek van ingenieursbureau Royal Haskoning maakt echter melding van "een vertraging van 68 minuten richting het zuiden". Dat is op werkdagen in de avondspits. Richting het noorden is de verwachte filelengte minder fors, maar de extra reistijd is nog steeds langer dan Rijkswaterstaat volhoudt: niet 30, maar 40 minuten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |