abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juni 2021 @ 21:59:19 #1
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200148653
quote:
Hongarije verbiedt 'promotie' van homoseksualiteit onder jongeren

In Hongarije wordt het verboden om homoseksualiteit en verandering van sekse te "promoten" onder minderjarigen. Het Hongaarse parlement heeft daartoe een wet aangenomen. Tegen het wetsvoorstel werd gisteren en eerder vandaag nog door duizenden mensen gedemonstreerd.

Boeken, films en andere media met seksuele inhoud die niet heteroseksueel is, worden verboden. Ook reclame-uitingen waarin homo- of transseksualiteit wordt 'genormaliseerd' mag niet meer worden getoond.

Het verbod vertoont grote gelijkenis met de situatie in Rusland, waar sinds 2013 een wet van kracht is die "propaganda voor niet-traditionele seksuele relaties" verbiedt.

'Zo absurd'
Wat de wet in de praktijk zal betekenen, is de Hongaarse lbhti-gemeenschap nog niet helemaal duidelijk. "We weten helemaal niet wat promotie voor homoseksualiteit is", zegt Viktoria Radvanyi van Budapest Pride, een belangenorganisatie voor lbhti'ers. "We begrijpen het gewoon niet. Dit is zo absurd."

Maar waarschijnlijk krijgen vooral media en scholen ermee te maken. Radvanyi: "De bedoeling van de regering is om censuur op te leggen aan de media. Tv-stations zullen te bang zijn om maar iets uit te zenden dat naar homoseksualiteit riekt."

Voor scholen geldt ook een financieel argument. Als er bijvoorbeeld iemand een praatje komt houden over lbhti-onderwerpen, dan kan dat een boete van 100.000 forint (een kleine 300 euro) opleveren. "Mijn moeder werkt in het onderwijs", zegt Radvanyi. "Zij moet zelf krijtjes meenemen om op het schoolbord te schrijven omdat er geen geld voor is." Boetes kunnen scholen zich dus helemaal niet veroorloven.

De positie van jonge lbhti'ers in Hongarije is al behoorlijk moeilijk. Volgens cijfers van Budapest Pride komt depressie buitengewoon veel voor onder die groep; 65 procent zou wel eens hebben overwogen zichzelf van het leven te beroven. 10 procent heeft volgens de cijfers daadwerkelijk een poging daartoe gedaan. "Door dit verbod raakt die groep alleen nog maar verder geïsoleerd", verwacht Radvanyi.

Nog afgezien van het verbod op "promotie" van homoseksualiteit en sekseverandering steekt het organisaties als Budapest Pride dat het onderdeel is van een wet die pedofilie moet tegengaan. Radvanyi: "Dat is heel pijnlijk voor onze gemeenschap, alsof wij voor pedofilie zijn. Dat doen ze alleen om ons te belasteren."

Dat de wetgeving juist nu wordt aangenomen, heeft volgens haar direct te maken met de parlementsverkiezingen die voor begin volgend jaar op het programma staan. Zes oppositiepartijen hebben een coalitie gesmeed om de Fidesz-partij van de populistische premier Viktor Orbán van de overwinning af te houden.

In die coalitie zit ook Jobbik, voorheen een radicaal-nationalistische partij die zich tegenwoordig profileert als gematigd christen-democratisch. Deze partij stemde, zoals verwacht, voor het verbod op "promotie" van homoseksualiteit. "Zo probeert Orbán niet alleen haat te zaaien, maar ook de coalitie uit elkaar te spelen", zegt Radvanyi.

https://nos.nl/artikel/23(...)iteit-onder-jongeren
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 30 juni 2021 @ 21:59:50 #2
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200148660
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 21:57 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Daar zijn publieke parkeerplaatsen natuurlijk niet voor bedoeld en het lijkt me dat iedereen daar terecht moet kunnen onafhankelijk van seksuele voorkeur van eventuele viespeuken aldaar.

Deze wet had het kennelijk over promotie op scholen he. Nu weet ik niet hoeveel middelbare scholen grenzen aan een dergelijke parkeerplaats in Hongarije, maar ik denk dat het de 0 benadert.
Het hoort anders gewoon bij de opsomming die men maakt om aan te tonen dat de wet terecht is.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_200148709
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 21:58 schreef Vis1980 het volgende: [..] Genoeg stellen die wekelijks ergens op een parkeerplaats elkaar suf neuken in de hoop gezien te worden.
Ik ken geen parkeerplaatsen waar 's nachts vrouwen in de struiken zitten te wachten tot er een onbekende man langskomt die ze oraal kunnen bevredigen.
  woensdag 30 juni 2021 @ 22:02:51 #4
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200148711
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 21:58 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dan moet je dat tegen je deugmaat isdatzo zeggen, die kwam aan met:
[..]

Oh nee, je kan beter de "tegenpartij" aanvallen dan je soortgenoot vertellen dat de WHO daar geen richtlijn voor heeft opgesteld.
Maar afijn, je hebt er weer een deugpunt bij ^O^
Ik zie je niet eens als partij. Doorgaans heeft een tegenpartij namelijk nog iets van een inhoudelijk argument.

Maar goed, dat WHO document is namelijk al eens aangehaald door conservatieve engnekken die beweerden dat daarin werd gesteld dat er allerlei seksuele uitspattingen op scholen werd aanbevolen; toen bleek dat dat nergens in het document stond, en zelfs het tegendeel werd gesteld, namelijk dat seksualiteit een persoonlijk gegeven is en dat niemand zo maar aan je mag zitten, dropen onze pseudo-academici weer af. (Daar refereerde isdatzo dan ook naar.)

Om vervolgens terug te komen in de gestalte van Woelwater die opnieuw aantoont te belabberd te zijn om zich in te lezen en vooral hier weer even z'n achterlijke deug-riedel komt afsteken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200148721
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 22:02 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ik ken geen parkeerplaatsen waar 's nachts vrouwen in de struiken zitten te wachten tot er een onbekende man langskomt die ze oraal kunnen bevredigen.
Ik ken er eentje, maar hou die geheim. Sorry. :X Je hebt trouwens wel afwerkplaatsen, maar da's tegen betaling. Ik weet niet hoe je dat evalueert.

Hoe dan ook, wat heeft dat te maken met deze wet?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  woensdag 30 juni 2021 @ 22:06:45 #6
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200148776
quote:

[..]

Ik ken eerlijk gezegd ook geen parkeerplekken waar mannen dat doen, maar ze zullen er vast zijn. Ik ben met je eens dat we dat niet meer moeten leren aan onze kinderen.

Ga ik nu naar sexjobs om eens af te spreken voor een gangbang op een parkeerplaats met twee prachtige dames.
  woensdag 30 juni 2021 @ 22:07:15 #7
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200148784
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 22:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ik ken eerlijk gezegd ook geen parkeerplekken waar mannen dat doen, maar ze zullen er vast zijn. Ik ben met je eens dat we dat niet meer moeten leren aan onze kinderen.

Ga ik nu naar sexjobs om eens af te spreken voor een gangbang op een parkeerplaats met twee prachtige dames.
Geen hond die zoiets in 14 delen heeft geopperd, dat we dat moeten 'aanleren'. Wel genoeg types die stellen dát het aangeleerd wordt door perverse homo's, en dat ze dat ook graag curriculair willen terugzien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 30 juni 2021 @ 22:07:52 #8
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200148791
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 22:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Geen hond die zoiets in 14 delen heeft geopperd, dat we dat moeten 'aanleren'. Wel genoeg types die stellen dát het aangeleerd wordt door perverse homo's.
Promoten dan. ;)

(ik stel zelfs dat niemand dat aan de kinderen leert op school, vandaar 'niet meer'.
pi_200148938
quote:

[..]

En nu hoop je natuurlijk dat iemand 'n paar van die parkeerplaatsen noemt in dit topic.
  woensdag 30 juni 2021 @ 22:19:22 #10
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200148955
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 22:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maar goed, dat WHO document is namelijk al eens aangehaald
Dát document.. Er werd helemaal niet over een bepaald document gesproken..
quote:
Heeft de WHO vast richtlijnen voor opgesteld.
Het had ook gewoon een richtlijn in een ander homo-promotie document van de WHO kunnen zijn.
pi_200148957
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 22:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

En nu hoop je natuurlijk dat iemand 'n paar van die parkeerplaatsen noemt in dit topic.
Nee, hij is slechts tegen de promotie van dergelijke vulgariteit. Het is uiteraard normaal dat in een dergelijke wet de promotie van afwerkplaatsen niet geregeld wordt.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  woensdag 30 juni 2021 @ 22:33:34 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200149157
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 22:19 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dát document.. Er werd helemaal niet over een bepaald document gesproken..
[..]

Het had ook gewoon een richtlijn in een ander homo-promotie document van de WHO kunnen zijn.
In de voorgaande delen wel. Is een beetje het punt wat isdatzo ook maakte.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200150720

Slippery slope
-XOXO-
pi_200152323
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 01:30 schreef datismijnmening het volgende:
[ afbeelding ]

Slippery slope
Wat is de inhoud van het artikel?
pi_200152328
quote:
[ afbeelding ]

Slippery slope
Dat kun je natuurlijk verwachten bij een links-en radicaal progressieve krant als de Washington Post. Die juichen dit alleen maar toe.
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 09:19:14 #16
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_200152396
quote:
13s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:13 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat kun je natuurlijk verwachten bij een links-en radicaal progressieve krant als de Washington Post. Die juichen dit alleen maar toe.
Wat een schandelijk mening inderdaad, je kinderen leren dat de wereld meer is dan de gebaande paden van de massa.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_200152404
Dat moet die dame helemaal zelf weten. Het zijn haar kinderen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_200152495
quote:
[ afbeelding ]

Slippery slope
Ik vind het ook geen slimme actie eerlijk gezegd, dat er andere vormen bestaan mogen kids best weten.
Maar waarom die kinks :?

Bij de traditionele seksuele voorlichting waar de kindertjes vandaan komen heeft men het immers ook niet over dat mama het wel lekker vind om tijdens de daad vernederd en vastgebonden te worden (om maar een dwarsstraat te noemen)
Waarom dat bij LGBT wel het geval zou moeten zijn is mij een raadsel.

Het schiet zijn doel op deze manier voorbij en werkt dan dus averechts, als men de voorlichting persé op die manier moet geven is dat taak van de ouders en zou zeker geen onderdeel moeten zijn van algemene voorlichting.

Nu vind het het persoonlijk wel vermakelijk en lig ik er zelf niet zo wakker van maar eigenlijk zou ik dat wel moeten doen, het is op die manier tenslotte schadelijk voor de acceptatie van LGBT.

Dat bi/homoseksualiteit en transgenderisme belicht worden is alleen maar prima, maar laat (net zoals bij gewone voorlichting) de rest achterwege, dat zijn dingen die iemand op latere leeftijd zelf zal moeten ontdekken, ongeacht of het LGBT is of niet.

Wel ben ik van mening dat het los van het hele LGBT gebeuren hoog tijd wordt voor een nieuwe seksuele revolutie. De preutsheid van de laatste twee decennia is tenenkrommend

[ Bericht 4% gewijzigd door LanaMyst op 01-07-2021 09:34:05 ]
  donderdag 1 juli 2021 @ 09:29:17 #19
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200152531
quote:
13s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:13 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Wat is er radicaal aan de WaPo?
Huilen dan.
pi_200152575
quote:
7s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

WaPo biedt een platform aan allerhande meningen. Dat vinden conservatieven eng.
pi_200152762
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

WaPo biedt een platform aan allerhande meningen.
Lol, dat valt nogal tegen. Sinds Bezos het overgenomen heeft is het er ook niet beter op geworden. Kijk je kan bepaalde dingen wel “diversiteit” noemen, maar ironisch genoeg blijkt hetgeen er dan onder de noemer diversiteit geschaatst wordt toch nogal betrekkelijk divers.
  donderdag 1 juli 2021 @ 09:53:46 #22
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_200152769
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

WaPo biedt een platform aan allerhande meningen. Dat vinden conservatieven eng.
Sommige snappen "opinie-stuk" ook niet zo goed.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_200152799
quote:
7s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ze plaatsen opiniestukjes die niet stroken met Dejann's jaren 50 mentaliteit.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_200152801
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:53 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Lol, dat valt nogal tegen. Sinds Bezos het overgenomen heeft is het er ook niet beter op geworden. Kijk je kan bepaalde dingen wel “diversiteit” noemen, maar ironisch genoeg blijkt hetgeen er dan onder de noemer diversiteit geschaatst wordt toch nogal betrekkelijk divers.
Case in point.
pi_200152911
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Case in point.
Even serieus, jij hebt journalistiek gestudeerd toch? Hoewel elke krant zijnmeigen signatuur kent, zou een journalist (of eigenlijk de (eind)redacteur) moeten zorgen voor een enigszins evenwichtige belichting van bepaalde onderwerpen. Ik heb het dan niet over de columns natuurlijk. De ene krant slaagt daar beter in de andere.

Hoe vind jij dat de WaPo dit doet t.o.v. average?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2021 10:06:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')