abonnement Unibet Coolblue
pi_200122056
Met de uitschakeling van Frankrijk is het resterende schema voor België natuurlijk een lachertje. Italië bleek tegen Oostenrijk maar een matig team te zijn en had de hulp van de VAR nodig om door te gaan. Een halve finale tegen Spanje is natuurlijk helemaal een grap. Die hebben het in hun bol na 10 doelpunten tegen zeer matige teams en er is daar een klein volksfeest gaande omdat de spits een doelpunt heeft gezet, dat zegt genoeg. België wint dat met gemak. Dan wacht in de finale 'slechts' Denemarken of Tsjechië, al hoop ik op Duitsland.

Gevolg: België wordt Europees kampioen. Later dit jaar wordt de Nations League gewonnen en daarmee is België Nederland voorbij gestreefd in het aantal behaalde prijzen. België is officieel een beter voetballand dan Nederland en Nederland is het kleine broertje van België en het lachertje van (zelfs) de Benelux.

Hoe komt Nederland dit te boven? In België zullen ze nog jarenlang lachen en grappen maken over het Nederlandse voetbal. Ik vind het persoonlijk een eer dat België in de voetsporen van Portugal treedt maar ik begrijp dat het voor Nederland extreem pijnlijk is om wéér voorbij gestreefd te worden. Is dit definitief het einde van het Nederlandse voetbal?
  dinsdag 29 juni 2021 @ 09:14:11 #2
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_200122149
Neehoor, het is Belgie die met bijna immer veteranen balt. Ze zullen nu moeten oogsten want over 2 of 4 jaar zitten ze weer op niveau Nederland.

Overigens zie ik Nederland over 4 jaar wel weer als topland als de jonkies wat gegroeid zijn bij hun clubs.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_200122168
Italië verslaat België gewoon.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 09:19:22 #4
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_200122189
Italië zet je niet zomaar opzij, in 2016 was de hype hier zo groot dat dat wel gedacht werd. Ik ben en was niet zo gecharmeerd van die hype en inderdaad 0 - 2 waarbij we weinig konden doen tegen de Italianen. Ze speelden het slim en waren gewoon beter, hopelijk zijn deze keer de Duivels wat slimmer.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 09:25:17 #5
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200122240
Ik vind die rivaliteit tussen landen wel mooi en heb er geen enkel probleem mee wanneer Duitsland of België een goede plaagstoot uit deelt.

Alsof wij dat andersom nooit doen. O-)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_200122387
België heeft makkelijk gewonnen? Met 1-0 van een heel matig Portugal dat door bijvoorbeeld Duitsland totaal van de mat is gespeeld? Ik weet niet welke wedstrijden jij hebt gekeken, maar België is zeker geen favoriet meer.
  Redactie Sport dinsdag 29 juni 2021 @ 09:37:29 #7
274204 crew  Mexicanobakker
pi_200122389
Potentieel Kekster backfire topic, leuke rubriek.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_200122489
Ach ja, wij hebben jarenlang kunnen lachen toen zij zich met Wesley Sonck en consorten keer op keer niet wisten te kwalificeren. Nu hebben zij eens een betere generatie en wij een mindere. Kan over een paar jaar zomaar weer andersom zijn.
pi_200122630
Ik ga heel eerlijk zijn, ik gun het ze niet. Omhooggevallen Brabanders zijn het.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 10:00:26 #10
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_200122632
Is er iemand die het ook maar een beetje zo ziet ja?
Laffe huichelaar
  dinsdag 29 juni 2021 @ 10:04:24 #11
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_200122693
Haha België werd helemaal zoek gespeeld door die Portugezen en winnen uiteindelijk met een mazzelgoaltje. Zo'n gelukje kun je een keer hebben maar niet tot aan de finale natuurlijk.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 29 juni 2021 @ 10:04:30 #12
240618 Micson
The lonely stoner
pi_200122695
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:14 schreef Walterwhite64 het volgende:
Neehoor, het is Belgie die met bijna immer veteranen balt. Ze zullen nu moeten oogsten want over 2 of 4 jaar zitten ze weer op niveau Nederland.

Overigens zie ik Nederland over 4 jaar wel weer als topland als de jonkies wat gegroeid zijn bij hun clubs.
Wie dan?
Wijnaldum en Virgil en Depay zijn dan ook op leeftijd. Frenkie en Matthijs zijn dan wat beter maar daar red je het niet mee.

What else? Cody Gakpo, is dat waar onze hoop op is gevestigd? Cody fucking Gakpo?
pi_200122871
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:03 schreef Kekster het volgende:Gevolg: België wordt Europees kampioen.
Nee.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:03 schreef Kekster het volgende:
Is dit definitief het einde van het Nederlandse voetbal?
Nee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 10:33:55 #14
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200123067
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 10:04 schreef PzKpfw het volgende:
Haha België werd helemaal zoek gespeeld door die Portugezen en winnen uiteindelijk met een mazzelgoaltje. Zo'n gelukje kun je een keer hebben maar niet tot aan de finale natuurlijk.
Het is geen schande om zoek gespeeld te worden door Portugal. Van de beste tegenstander hebben ze nu al gewonnen. Frankrijk had potentieel een moeilijke tegenstander kunnen zijn. Van de rest moeten ze gewoon makkelijk kunnen winnen. De kans is nu wel heel groot dat België het EK wint.
pi_200123130
lol, nog 1 toernooi en dan zijn we weer voor de komende 20/30 jaar af van de Belgen :')
  dinsdag 29 juni 2021 @ 10:39:21 #16
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200123138
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 10:18 schreef Salina het volgende:

[..]

Nee.
[..]

Nee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is natuurlijk niet even een mindere lichting. Het laatste succesje is behaald in 2014 en dat was al ruim boven de verwachting. Het is dus eigenlijk al 7 jaar helemaal niks en dat is natuurlijk niet 'even'. Daarnaast zijn de (meeste) betere spelers van Nederland ook al ver in de 20 en dient er zich niet echt een nieuwe lichting aan.

De plaatsing voor dit EK is met een mazzel tegen Noord-Ierland tot stand gekomen en de WK kwalificatie loopt ook slecht. Nederland heeft een groot probleem.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 10:43:44 #17
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200123191
Hai Kekster, nog gefeliciteerd met Portugal. Ik denk dat ze dit jaar wederom een goede kans maken.

Verder is Nederland inderdaad steeds dieper aan het wegzakken, dus hebt eindelijk eens gelijk.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200123199
Gaat België met een EK en NL in de prijzenkast dan ook Portugal voorbij?
  dinsdag 29 juni 2021 @ 10:47:39 #19
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_200123242
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 10:04 schreef PzKpfw het volgende:
Haha België werd helemaal zoek gespeeld door die Portugezen en winnen uiteindelijk met een mazzelgoaltje. Zo'n gelukje kun je een keer hebben maar niet tot aan de finale natuurlijk.
Zoek gespeeld? Mazzelgoaltje? Thorgan scoort elk seizoen wel een paar goaltjes die hij er in knalt vanaf de 16 meter, daar is ie echt geen koekenbakker in hoor. Portugezen kregen ook slechts 3 echte kansen bijeen geraapt door het zogenaamde 'wegspelen van België', dan moet je hem er wel inschieten of koppen hé. En als de scheids zijn werk had gedaan, hadden we een andere partij gezien.
Hadden de Portugezen ook het geluk dat we zowat onze slechtste wedstrijd ooit speelden qua tegenaanval die we eigenhandig de nek omdraaiden. Nog nooit is dat zo slecht verlopen met deze lichting, deels met dank aan de blessure van De Bruyne.
pi_200123497
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:03 schreef Kekster het volgende:
Met de uitschakeling van Frankrijk is het resterende schema voor België natuurlijk een lachertje. Italië bleek tegen Oostenrijk maar een matig team te zijn en had de hulp van de VAR nodig om door te gaan. Een halve finale tegen Spanje is natuurlijk helemaal een grap. Die hebben het in hun bol na 10 doelpunten tegen zeer matige teams en er is daar een klein volksfeest gaande omdat de spits een doelpunt heeft gezet, dat zegt genoeg. België wint dat met gemak. Dan wacht in de finale 'slechts' Denemarken of Tsjechië, al hoop ik op Duitsland.

Gevolg: België wordt Europees kampioen. Later dit jaar wordt de Nations League gewonnen en daarmee is België Nederland voorbij gestreefd in het aantal behaalde prijzen. België is officieel een beter voetballand dan Nederland en Nederland is het kleine broertje van België en het lachertje van (zelfs) de Benelux.

Hoe komt Nederland dit te boven? In België zullen ze nog jarenlang lachen en grappen maken over het Nederlandse voetbal. Ik vind het persoonlijk een eer dat België in de voetsporen van Portugal treedt maar ik begrijp dat het voor Nederland extreem pijnlijk is om wéér voorbij gestreefd te worden. Is dit definitief het einde van het Nederlandse voetbal?
Een makkelijk schema? Italië maakte, op de wedstrijd tegen Oostenrijk na, een behoorlijke indruk. En tegen Oostenrijk was het lastig voetballen. Ik zou liever tegen Tsjechië of Denemarken spelen dan tegen Italië.

In dit soort KO-wedstrijden hebben teams als Oostenrijk weinig te verliezen. In de poule zul je 'n keer drie punten moeten pakken om door te gaan. In de KO kun je gewoon blijven loeren op dat ene kansje en als die niet komt, dan ga je voor de pingels.

België heeft 'n beter team dan Nederland en tactisch staat het ook een stuk beter. Voor België is het ook wel zo ongeveer de laatste kans. Verdedigers zijn allemaal aardig op leeftijd. Wel ervaring. Dat zag je ook wel tegen Portugal. Portugal schoot veel, maar vooral kansloze schoten van ver af. Denk dat bij de helft van de schoten de bal zo ongeveer in de tribune vloog.

Hopelijk zijn de Bruyne en Hazard fit genoeg. Mertens i.p.v. De Bruyne en Carrasco i.p.v. Hazard, da's een behoorlijke aderlating.
pi_200123777
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 10:39 schreef Kekster het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk niet even een mindere lichting. Het laatste succesje is behaald in 2014 en dat was al ruim boven de verwachting. Het is dus eigenlijk al 7 jaar helemaal niks en dat is natuurlijk niet 'even'. Daarnaast zijn de (meeste) betere spelers van Nederland ook al ver in de 20 en dient er zich niet echt een nieuwe lichting aan.

De plaatsing voor dit EK is met een mazzel tegen Noord-Ierland tot stand gekomen en de WK kwalificatie loopt ook slecht. Nederland heeft een groot probleem.
Oh, ik kijk al ruim 35 jaar serieus naar voetbal en 7 jaar is dan gewoon "even". Dat kan een lichting duren, of twee. Er komt vast wel weer een betere lichting. Dat het nu wat minder is, betwist is zeker niet.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_200123946
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 10:33 schreef Kekster het volgende:

[..]

Het is geen schande om zoek gespeeld te worden door Portugal. Van de beste tegenstander hebben ze nu al gewonnen. Frankrijk had potentieel een moeilijke tegenstander kunnen zijn. Van de rest moeten ze gewoon makkelijk kunnen winnen. De kans is nu wel heel groot dat België het EK wint.
Wauw... je doet het gewoon expres he.. Portugal werd totaal weggespeeld door Duitsland. Het Duitsland dat zelf ook niet bepaald een goede indruk achterlaat tot nu toe. Nee, België is geen serieuze kanshebber. Ze zitten er nog in, dat is de enige reden dat ze in theorie een kans hebben.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 11:45:08 #23
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200123960
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 11:26 schreef Salina het volgende:

[..]

Oh, ik kijk al ruim 35 jaar serieus naar voetbal en 7 jaar is dan gewoon "even". Dat kan een lichting duren, of twee. Er komt vast wel weer een betere lichting. Dat het nu wat minder is, betwist is zeker niet.
Daarom gaat het juist fout, "er komt wel weer een betere lichting". Ondertussen is het al 7 jaar bagger en eigenlijk al 11 als je die uitspatting op het WK van 2014 niet meerekent. Je kan blijven hopen op beter maar daar kom je nergens mee.

Italië heeft gelijk actie ondernomen na het mislopen van het WK en die hebben nu een aardig elftal. Nog niet goed genoeg om België te verslaan maar die komen er wel. Volgens mij had Duitsland een zelfde soort proces meegemaakt voor de gewonnen WK finale in 2014. In Nederland kan dit blijkbaar niet, waarschijnlijk door een mix van incompetentie en arrogantie en een gebrek aan zelfreflectie.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 11:51:35 #24
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_200124045
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 11:45 schreef Kekster het volgende:

[..]

Daarom gaat het juist fout, "er komt wel weer een betere lichting". Ondertussen is het al 7 jaar bagger en eigenlijk al 11 als je die uitspatting op het WK van 2014 niet meerekent. Je kan blijven hopen op beter maar daar kom je nergens mee.

Italië heeft gelijk actie ondernomen na het mislopen van het WK en die hebben nu een aardig elftal. Nog niet goed genoeg om België te verslaan maar die komen er wel. Volgens mij had Duitsland een zelfde soort proces meegemaakt voor de gewonnen WK finale in 2014. In Nederland kan dit blijkbaar niet, waarschijnlijk door een mix van incompetentie en arrogantie en een gebrek aan zelfreflectie.
Die landen hebben ook vele grotere vijvers om uit te vissen, dan kun je zo'n 'droogte' net iets sneller terug oplossen.
pi_200124101
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 11:45 schreef Kekster het volgende:

[..]

Daarom gaat het juist fout, "er komt wel weer een betere lichting". Ondertussen is het al 7 jaar bagger en eigenlijk al 11 als je die uitspatting op het WK van 2014 niet meerekent. Je kan blijven hopen op beter maar daar kom je nergens mee.

Italië heeft gelijk actie ondernomen na het mislopen van het WK en die hebben nu een aardig elftal. Nog niet goed genoeg om België te verslaan maar die komen er wel. Volgens mij had Duitsland een zelfde soort proces meegemaakt voor de gewonnen WK finale in 2014. In Nederland kan dit blijkbaar niet, waarschijnlijk door een mix van incompetentie en arrogantie en een gebrek aan zelfreflectie.
Stel jezelf beschikbaar als adviseur voor de KNVB. ;)

Nee, serieus. Duitsland heeft het goed gedaan inderdaad, voor het gewonnen WK. Meerdere landen hebben van die meerjarenplannen om het voetbal naar een hoger niveau te tillen. De VS. Nooit meer wat van gehoord. China. Dito. Het is niet meteen altijd zo'n onverdeeld succes, dat soort plannen. Vaak verdwijnt het op den duur gewoon in de koelkast.
Nederland heeft in de basis al een goede structuur staan. Perfectioneren en aanscherpen is altijd mogelijk en wenselijk, maar qua faciliteiten, kennis en coaches is het toch best goed allemaal. Nederland onder 23 deed het goed op het recente EK, zonder een paar bepalende spelers die al bij het grote Oranje zitten.

Of er ooit nog een lichting zoals pakweg 96/98 tot 2002 komt, geen idee. Dat was wel een erg goede lichting, vond ik altijd. Later met de Grote Vier (Sneijder, Van Persie, Robben en VdV) was het ook niet verkeerd.
Maar goed, buiten dat hebben we altijd topspelers gehad die tot de top van Europa behoorden. Nu is het vooral aanvallend wat minder (Depay zie ik niet als top). Verdedigend staat het met Van Dijk, De Vrij en De Ligt op papier wel redelijk (pech dat VD niet meedeed). De Jong is een goede middenvelder, absolute top. Wijnaldum is ook een speler richting op zijn minst subtop.

Nou ja, zo zie ik het.

Hoe zou jij het Nederlands voetbal nu een boost willen geven? Serieuze vraag trouwens. Wat is er nodig?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 11:57:11 #26
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200124107
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 11:44 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Wauw... je doet het gewoon expres he.. Portugal werd totaal weggespeeld door Duitsland. Het Duitsland dat zelf ook niet bepaald een goede indruk achterlaat tot nu toe. Nee, België is geen serieuze kanshebber. Ze zitten er nog in, dat is de enige reden dat ze in theorie een kans hebben.
Duitsland speelt heel wisselvallig. Bij vlagen is het fantastisch en ze hadden zeker een goede dag tegen Portugal. Ik hoop dat ze hun vorm weten te vinden en vast te houden want ik gun ze die finale plaats tegen België.

En België is echt wel een serieuze kanshebber, dat ziet iedereen met verstand van voetbal. Ik proef hier toch een vorm van angst dat België, in Nederland jarenlang belachelijk gemaakt om hun voetbalelftal, toch ineens Nederland voorbij gaat streven en de rollen voor altijd omgedraaid zijn.
  Moderator dinsdag 29 juni 2021 @ 12:15:16 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200124290
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:03 schreef Kekster het volgende: ik begrijp dat het voor Nederland extreem pijnlijk is om wéér voorbij gestreefd te worden.
Waar komt dat begrip vandaan?

Je hoort er buiten wat verdwaalde Belgen echt niemand over

Het zal me echt compleet roesten of België Nederland wel of niet voorbij is

Sterker nog als het lot van de hele mensheid af zou hangen van het antwoord van de gemiddelde Nederlander op de vraag 'waar staat België ten opzichte van Nederland' dan zou ik maar alvast gaan biechten jongens want het kan niemand een reet schelen volgens mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 29 juni 2021 @ 12:16:11 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200124299
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 11:57 schreef Kekster het volgende:

[..]

Duitsland speelt heel wisselvallig. Bij vlagen is het fantastisch en ze hadden zeker een goede dag tegen Portugal. Ik hoop dat ze hun vorm weten te vinden en vast te houden want ik gun ze die finale plaats tegen België.

En België is echt wel een serieuze kanshebber, dat ziet iedereen met verstand van voetbal. Ik proef hier toch een vorm van angst dat België, in Nederland jarenlang belachelijk gemaakt om hun voetbalelftal, toch ineens Nederland voorbij gaat streven en de rollen voor altijd omgedraaid zijn.
Proef je die angst of zoek je die angst?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 12:35:43 #29
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200124526
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 11:56 schreef Salina het volgende:

[..]

Stel jezelf beschikbaar als adviseur voor de KNVB. ;)

Nee, serieus. Duitsland heeft het goed gedaan inderdaad, voor het gewonnen WK. Meerdere landen hebben van die meerjarenplannen om het voetbal naar een hoger niveau te tillen. De VS. Nooit meer wat van gehoord. China. Dito. Het is niet meteen altijd zo'n onverdeeld succes, dat soort plannen. Vaak verdwijnt het op den duur gewoon in de koelkast.
Nederland heeft in de basis al een goede structuur staan. Perfectioneren en aanscherpen is altijd mogelijk en wenselijk, maar qua faciliteiten, kennis en coaches is het toch best goed allemaal. Nederland onder 23 deed het goed op het recente EK, zonder een paar bepalende spelers die al bij het grote Oranje zitten.

Of er ooit nog een lichting zoals pakweg 96/98 tot 2002 komt, geen idee. Dat was wel een erg goede lichting, vond ik altijd. Later met de Grote Vier (Sneijder, Van Persie, Robben en VdV) was het ook niet verkeerd.
Maar goed, buiten dat hebben we altijd topspelers gehad die tot de top van Europa behoorden. Nu is het vooral aanvallend wat minder (Depay zie ik niet als top). Verdedigend staat het met Van Dijk, De Vrij en De Ligt op papier wel redelijk (pech dat VD niet meedeed). De Jong is een goede middenvelder, absolute top. Wijnaldum is ook een speler richting op zijn minst subtop.

Nou ja, zo zie ik het.

Hoe zou jij het Nederlands voetbal nu een boost willen geven? Serieuze vraag trouwens. Wat is er nodig?
Ik denk dat het niet eens aan de individuele kwaliteiten ligt. Dat was goed genoeg om verder te komen op dit toernooi en misschien voor een stunt te zorgen. Het ligt zoals meestal (ook in het verleden) aan de mentaliteit. Je hoeft maar 5 minuten naar een wedstrijd van Nederland te kijken en je weet hoe de koppies er bij hangen.

Het Nederlands elftal is extreem makkelijk te frustreren en met een beetje druk op de opbouw kan zelfs Kazachstan makkelijk van dit elftal winnen. Soms zorgt een individuele actie nog voor een boost in het elftal maar meestal zakt het als een pudding in mekaar. Er is geen plan B, er is niemand in het team die het elftal op sleeptouw kan nemen en al helemaal geen team spirit of drive om voor mekaar te vechten zoals bijvoorbeeld een Denemarken nu. Ik geloof ook niet dat er veel spelers zijn in dit elftal die trots zijn om voor Nederland uit te komen maar dat ze interland voetbal meer zien als een uithangbord voor hunzelf.

Combineer dat met een gebrek aan zelfreflectie (bij spelers, coach, knvb), motivatie, spelers die vooral met hun eigen successen bezig zijn en in de slachtoffer rol kruipen bij enig vorm van kritiek en al helemaal geen coach willen die dat soort gewoontes er uit weet te slaan (zoals een van Gaal) en je hebt dit Nederlands elftal.

Als ik het Nederlands elftal een boost zou willen geven dan zou ik hier aan werken en niet schromen om spelers te slachtofferen die hier niet aan mee willen werken :7
pi_200124603
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 11:57 schreef Kekster het volgende:

[..]

Duitsland speelt heel wisselvallig. Bij vlagen is het fantastisch en ze hadden zeker een goede dag tegen Portugal. Ik hoop dat ze hun vorm weten te vinden en vast te houden want ik gun ze die finale plaats tegen België.

En België is echt wel een serieuze kanshebber, dat ziet iedereen met verstand van voetbal. Ik proef hier toch een vorm van angst dat België, in Nederland jarenlang belachelijk gemaakt om hun voetbalelftal, toch ineens Nederland voorbij gaat streven en de rollen voor altijd omgedraaid zijn.
De angst dat België wat bereikt is er wel in Nederland, denk ik. Nederlanders denken dat België Nederland als de grote broer ziet. Onzin. Belgen vinden het leuk als de arrogante 'Ollanders" en de nog arrogantere Fransen eruit vliegen, maar dat is het dan ook wel.

De rollen voor altijd omgedraaid is wel onzin. Na 'n goede lichting kan er even goed weer een zwakkere lichting volgen. Nederland haalde in '74 en '78 de WK-finale, maar daarna in 82, 84 en 86 toernooien gemist. Voor België zal het een hele klus worden om het team te verversen. De achterhoede bestaat bijvoorbeeld vrijwel volledig uit speler die tegen hun voetbalpensioen aan hikken.

Op 'n paar toplanden na, gaat het eigenlijk overal zo.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 12:42:41 #31
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200124615
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 12:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

Waar komt dat begrip vandaan?

Je hoort er buiten wat verdwaalde Belgen echt niemand over

Het zal me echt compleet roesten of België Nederland wel of niet voorbij is

Sterker nog als het lot van de hele mensheid af zou hangen van het antwoord van de gemiddelde Nederlander op de vraag 'waar staat België ten opzichte van Nederland' dan zou ik maar alvast gaan biechten jongens want het kan niemand een reet schelen volgens mij
Zo werkt rivaliteit. Je kan niet jarenlang lol maken over de prestaties de zuiderburen, en dan zeggen dat het niks doet als je voorbij gestreefd wordt door je (kleine) broer/rivaal. Dat is gewoon extreem pijnlijk en vernederend. Zeggen dat het je niks doet is dan een vorm van weglopen.
  Moderator dinsdag 29 juni 2021 @ 12:44:33 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200124641
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 12:42 schreef Kekster het volgende:

[..]

Zo werkt rivaliteit. Je kan niet jarenlang lol maken over de prestaties de zuiderburen, en dan zeggen dat het niks doet als je voorbij gestreefd wordt door je (kleine) broer/rivaal. Dat is gewoon extreem pijnlijk en vernederend. Zeggen dat het je niks doet is dan een vorm van weglopen.
die rivaliteit bestaat alleen aan de zuidelijke kant van de grens
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 12:51:52 #33
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200124740
quote:
83s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 12:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

die rivaliteit bestaat alleen aan de zuidelijke kant van de grens
Eenzijdige rivaliteit? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Hoe vaak wordt er hier niet lacherig gedaan over een slecht resultaat van België (helemaal nu ze #1 van de wereld zijn), of worden ze heel denigrerend de Belgjes genoemd. Dat is gewoon rivaliteit hoor :D
pi_200124794
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 12:51 schreef Kekster het volgende:

[..]

Eenzijdige rivaliteit? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Hoe vaak wordt er hier niet lacherig gedaan over een slecht resultaat van België (helemaal nu ze #1 van de wereld zijn), of worden ze heel denigrerend de Belgjes genoemd. Dat is gewoon rivaliteit hoor :D
Van een Belg:
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 15:47 schreef capuchon_jongen het volgende:
En dat is België tegen Nederland. Voor mij, zou dit met voorsprong de allerbelangrijkste voetbalwedstrijd zijn die ik ooit zal bekijken op TV. Maar zeg nu zelf, een strijd tussen 2 buurlanden die (bijna) dezelfde taal spreken ( behalve het Frans sprekend gedeelte)

Ik weet dat in Nederland een grotere rivaliteit is tussen Nederland en Duitsland. Maar in Vlaanderen is dat vooral België - Nederland

Beiden landen kunnen elkaar ook maar in de finale treffen.

Realistisch is deze plan toch wat anders. Zowel België als Nederland hebben niet het sterkste elftal op dit toernooi. een eerdere schatting is voor beide ploegen de kwartfinale.

Wedstrijd verloop van mijn droomfinale:

België - Nederland 1-0

1-0 E.Hazard 120+3'

Ik ben er van bewust dat ik een Belg ben die op een Nederlands forum zit. En dat de reacties niet positief kunnen zijn
pi_200124797
Er wordt hier ook lacherig gedaan over een slecht resultaat van Frankrijk. Of Spanje. Of ... (vul zelf maar in)
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  Moderator dinsdag 29 juni 2021 @ 12:56:56 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200124819
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 12:55 schreef SamCooke het volgende:
Er wordt hier ook lacherig gedaan over een slecht resultaat van Frankrijk. Of Spanje. Of ... (vul zelf maar in)
we doen ook lacherig over slecht resultaat van Nederland _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 12:51 schreef Kekster het volgende:
Eenzijdige rivaliteit? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
dat maakt dat geforceerde gedoe ook zo genant
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 13:00:30 #37
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200124871
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 12:55 schreef SamCooke het volgende:
Er wordt hier ook lacherig gedaan over een slecht resultaat van Frankrijk. Of Spanje. Of ... (vul zelf maar in)
quote:
83s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 12:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

we doen ook lacherig over slecht resultaat van Nederland _O-
[..]

dat maakt dat geforceerde gedoe ook zo genant
Het is maar een voorbeeld, maar het zal je waarschijnlijk aan je reet roesten dat Bolivia gister verloren heeft van Argentinië.

Er is echt wel een vorm van rivaliteit. En ja misschien is die groter met Duitsland, en is die vanuit België misschien groter dan andersom maar hij is er hier ook echt wel en het zou extreem pijnlijk zijn als België net als Duitsland ook ineens de grote broer is geworden.
  Moderator dinsdag 29 juni 2021 @ 13:06:56 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200124982
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:00 schreef Kekster het volgende:

[..]

[..]

Het is maar een voorbeeld, maar het zal je waarschijnlijk aan je reet roesten dat Bolivia gister verloren heeft van Argentinië.

Er is echt wel een vorm van rivaliteit. En ja misschien is die groter met Duitsland, en is die vanuit België misschien groter dan andersom maar hij is er hier ook echt wel en het zou extreem pijnlijk zijn als België net als Duitsland ook ineens de grote broer is geworden.
het boeit echt niemand hier een kut

als je als international tegen Belgie mag spelen dan denk je 'leuk! maar ik had liever Duitsland gehad) in elke sport behalve korfbal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 29 juni 2021 @ 13:07:42 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200124993
waarschijnlijk zelfs korfbal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200125047
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 11:57 schreef Kekster het volgende:

[..]

Duitsland speelt heel wisselvallig. Bij vlagen is het fantastisch en ze hadden zeker een goede dag tegen Portugal. Ik hoop dat ze hun vorm weten te vinden en vast te houden want ik gun ze die finale plaats tegen België.

En België is echt wel een serieuze kanshebber, dat ziet iedereen met verstand van voetbal. Ik proef hier toch een vorm van angst dat België, in Nederland jarenlang belachelijk gemaakt om hun voetbalelftal, toch ineens Nederland voorbij gaat streven en de rollen voor altijd omgedraaid zijn.
Totale kolder wat je schrijft. Je hoeft maar naar het clubvoetbal te kijken om te zien dat dat echt niet gaat gebeuren.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 13:24:30 #41
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_200125203
Als Nederlander lees ik de verhalen hier en op het Belgische nieuws echt met verbazing. De Belgen lijken het toch allemaal veel groter en belangrijker te maken dan het is. Woorden als vernedering richting Nederland lijken vooral een uiting van jarenlange frustratie en onzekerheid.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 14:06:25 #42
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200125778
quote:
83s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

het boeit echt niemand hier een kut

als je als international tegen Belgie mag spelen dan denk je 'leuk! maar ik had liever Duitsland gehad) in elke sport behalve korfbal
Ik las hier toch wel wat boze en verontwaardigde reacties na de sneer van Courtois richting Nederland. En ik zag zelfs teleurstelling na de gewonnen wedstrijd van België tegen notabene het hier zo gehate Portugal. En dat bovenop alle afgunst die er sowieso al is richting de successen van België. Het lijkt dus wel degelijk een hoop mensen te boeien. Dan is het toch gewoon pijnlijk en vernederend dat België straks het EK en de Nations League wint?

[ Bericht 1% gewijzigd door Kekster op 29-06-2021 14:12:32 ]
pi_200126284
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:06 schreef Kekster het volgende:

[..]

IDan is het toch gewoon pijnlijk en vernederend dat België straks het EK en de Nations League wint?
DAT? Laat ze eerst maar eens Italië verslaan.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_200126312
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 12:35 schreef Kekster het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet eens aan de individuele kwaliteiten ligt. Dat was goed genoeg om verder te komen op dit toernooi en misschien voor een stunt te zorgen. Het ligt zoals meestal (ook in het verleden) aan de mentaliteit. Je hoeft maar 5 minuten naar een wedstrijd van Nederland te kijken en je weet hoe de koppies er bij hangen.

Het Nederlands elftal is extreem makkelijk te frustreren en met een beetje druk op de opbouw kan zelfs Kazachstan makkelijk van dit elftal winnen. Soms zorgt een individuele actie nog voor een boost in het elftal maar meestal zakt het als een pudding in mekaar. Er is geen plan B, er is niemand in het team die het elftal op sleeptouw kan nemen en al helemaal geen team spirit of drive om voor mekaar te vechten zoals bijvoorbeeld een Denemarken nu. Ik geloof ook niet dat er veel spelers zijn in dit elftal die trots zijn om voor Nederland uit te komen maar dat ze interland voetbal meer zien als een uithangbord voor hunzelf.

Combineer dat met een gebrek aan zelfreflectie (bij spelers, coach, knvb), motivatie, spelers die vooral met hun eigen successen bezig zijn en in de slachtoffer rol kruipen bij enig vorm van kritiek en al helemaal geen coach willen die dat soort gewoontes er uit weet te slaan (zoals een van Gaal) en je hebt dit Nederlands elftal.

Als ik het Nederlands elftal een boost zou willen geven dan zou ik hier aan werken en niet schromen om spelers te slachtofferen die hier niet aan mee willen werken :7
Bepaalde dingen die je noemt herken ik wel, hoor. Mentaliteit, uithangbord. Niemand die de boel op sleeptouw neemt. Geen echte leider, zou ik het noemen.

Maar ik vraag me altijd af of dat nou echt zo anders is dan bij andere landenteams. Deze kritiek hoor je ook vaak in het buitenland als het daar slecht loopt, als ploegen als Spanje, Italië of Frankrijk vroeg worden uitgeschakeld. Alles wat hier in ons land wordt gezegd en geschreven qua kritiek, heb ik ook over andere landenploegen gehoord in de tijd dat ik kijk. Te weinig feeling met het team, te individualistisch, geen mentaliteit.
Het is redelijk makkelijke kritiek, die een kern van waarheid lijkt te hebben aan de buitenkant. Maar aan de andere kant: waarom zou een Nederlandse speler met een salaris van 5 miljoen per jaar bijvoorbeeld een volgevreten vedette zijn die zich niet kan inspannen voor zijn land, terwijl een dito speler van een ander land dat wel zou kunnen doen?
Volgens mij zien supporters en buitenstaanders er vaak veel meer in dan dat er daadwerkelijk veel aan de hand is. Ik kan trouwens zo en zo niet in het hoofd van die spelers kruipen, dus ja.

Hopen dat het ooit weer beter gaat met Oranje. :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_200127364
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:45 schreef Salina het volgende:

[..]

Bepaalde dingen die je noemt herken ik wel, hoor. Mentaliteit, uithangbord. Niemand die de boel op sleeptouw neemt. Geen echte leider, zou ik het noemen.

Maar ik vraag me altijd af of dat nou echt zo anders is dan bij andere landenteams. Deze kritiek hoor je ook vaak in het buitenland als het daar slecht loopt, als ploegen als Spanje, Italië of Frankrijk vroeg worden uitgeschakeld. Alles wat hier in ons land wordt gezegd en geschreven qua kritiek, heb ik ook over andere landenploegen gehoord in de tijd dat ik kijk. Te weinig feeling met het team, te individualistisch, geen mentaliteit.
Het is redelijk makkelijke kritiek, die een kern van waarheid lijkt te hebben aan de buitenkant. Maar aan de andere kant: waarom zou een Nederlandse speler met een salaris van 5 miljoen per jaar bijvoorbeeld een volgevreten vedette zijn die zich niet kan inspannen voor zijn land, terwijl een dito speler van een ander land dat wel zou kunnen doen?
Volgens mij zien supporters en buitenstaanders er vaak veel meer in dan dat er daadwerkelijk veel aan de hand is. Ik kan trouwens zo en zo niet in het hoofd van die spelers kruipen, dus ja.

Hopen dat het ooit weer beter gaat met Oranje. :)
Ik hoop het ook, en ik hoop ooit in mijn leven een WK/EK finale te zien tussen beide landen
  dinsdag 29 juni 2021 @ 15:59:38 #46
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_200127367
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 11:56 schreef Salina het volgende:

[..]

Serieuze vraag trouwens. Wat is er nodig?
Om te beginnen een coach, en dan de middelmaat saneren. Depay , weghorst, promes kunnen in het vervolg thuis blijven. De rest heeft wel zeker potentie.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_200127623
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:06 schreef Kekster het volgende:

[..]

Ik las hier toch wel wat boze en verontwaardigde reacties na de sneer van Courtois richting Nederland. En ik zag zelfs teleurstelling na de gewonnen wedstrijd van België tegen notabene het hier zo gehate Portugal. En dat bovenop alle afgunst die er sowieso al is richting de successen van België. Het lijkt dus wel degelijk een hoop mensen te boeien. Dan is het toch gewoon pijnlijk en vernederend dat België straks het EK en de Nations League wint?
Ik zou me kunnen voorstellen dat het vooral in Limburg of Brabant wel zou kunnen spelen.

Voor de rest zal Belgie weinig mensen echt bezig houden denk ik. Ik hoor er niet veel mensen over in ieder geval.

Ik hoop nog wel steeds dat ze verliezen, maar niet omdat het een rivaal is, meer omdat ik er niet veel mee heb. Het voelt als een grijze muis. Landen als Engeland, Duitsland en Frankrijk hebben gewoon een sterkere identiteit.

Belgie heeft een prachtige lichting nu, maar tegen Portugal en ook in de poule vond ik het vaak gewoon saai en behoudend. Een goede lichting wist niet uit dat we de afgelopen 50 jaar gewoon veel sterkere rivaliteiten hebben opgebouwd, die gelijkwaardiger zijn. De Duitsers zijn daar een voorbeeld van, maar voor mij ook de Portugezen, Spanjaarden en Fransen.

De Fransen zullen dan wel naar ons kijken zoals ik naar Belgie kijk.
  Moderator dinsdag 29 juni 2021 @ 17:15:16 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200128410
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:06 schreef Kekster het volgende:

[..]

Ik las hier toch wel wat boze en verontwaardigde reacties na de sneer van Courtois richting Nederland. En ik zag zelfs teleurstelling na de gewonnen wedstrijd van België tegen notabene het hier zo gehate Portugal. En dat bovenop alle afgunst die er sowieso al is richting de successen van België. Het lijkt dus wel degelijk een hoop mensen te boeien.
Joh?

Welkom op het internet

quote:
Dan is het toch gewoon pijnlijk en vernederend dat België straks het EK en de Nations League wint?
Niet echt

Rivaliteit komt niet uit de lucht vallen ofzo daar is een pijnlijk verleden voor nodig en dat is er tussen NL en BE gewoon niet

Als België wint zeg ik leuk voor ze en dan ga ik wat anders doen, net als de rest van Nederland

ITT als bv de moffen winnen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 17:37:15 #49
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200128667
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

Joh?

Welkom op het internet
[..]

Niet echt

Rivaliteit komt niet uit de lucht vallen ofzo daar is een pijnlijk verleden voor nodig en dat is er tussen NL en BE gewoon niet

Als België wint zeg ik leuk voor ze en dan ga ik wat anders doen, net als de rest van Nederland

ITT als bv de moffen winnen
Vanwege een oorlog die je niet meegemaakt hebt? En rivaliteit kan alleen uit een historisch verleden ontstaan ja? Overigens is er tussen België en Nederland ook wel genoeg geschiedenis hoor waardoor er enige rivaliteit zou kunnen zijn. Een afsplitsing van het koninkrijk der Nederlanden lijkt me wel zoiets ;)

Het is gewoon pijnlijk dat het Nederlandse voetbal links en rechts voorbijgestreefd wordt. Nu is het België, daarvoor Portugal en eerder ook Spanje en nog iets eerder Frankrijk. Je kan niet eeuwig blijven teren op een prijs uit '88 en wat leuke voetballertjes hier en daar. Het is tijd om deze vernedering te stoppen en een wederopstanding van het Nederlandse voetbal, dat begint met erkenning :7
  Moderator dinsdag 29 juni 2021 @ 17:42:24 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200128751
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:37 schreef Kekster het volgende:

[..]

Vanwege een oorlog die je niet meegemaakt hebt? En rivaliteit kan alleen uit een historisch verleden ontstaan ja? Overigens is er tussen België en Nederland ook wel genoeg geschiedenis hoor waardoor er enige rivaliteit zou kunnen zijn. Een afsplitsing van het koninkrijk der Nederlanden lijkt me wel zoiets ;)
Wij nee door belangrijke wedstrijden tegen elkaar te spelen en die dan te winnen of te verliezen, liefst een beetje controversieel

Nederland en België komen elkaar zelden tegen, meestal vriendschappelijk en die band is dan dus ook gewoon vriendschappelijk

Al helpt WO2 ook wel mee idd, de afscheiding van België hebben we het alleen over als we ff lekker willen lachen
quote:
Het is gewoon pijnlijk dat het Nederlandse voetbal links en rechts voorbijgestreefd wordt. Nu is het België, daarvoor Portugal en eerder ook Spanje en nog iets eerder Frankrijk. Je kan niet eeuwig blijven teren op een prijs uit '88 en wat leuke voetballertjes hier en daar. Het is tijd om deze vernedering te stoppen en een wederopstanding van het Nederlandse voetbal, dat begint met erkenning :7
Ja je kan het blijven roepen maar het is totaal niet pijnlijk en het voelt niet als een vernedering ... voor niemand

Het doet er gewoon niet toe, we lagen er te vroeg uit om welke reden dan ook, dat moet beter en weer door
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 17:46:37 #51
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200128817
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 13:00 schreef Kekster het volgende:

[..]

[..]

Het is maar een voorbeeld, maar het zal je waarschijnlijk aan je reet roesten dat Bolivia gister verloren heeft van Argentinië.

Er is echt wel een vorm van rivaliteit. En ja misschien is die groter met Duitsland, en is die vanuit België misschien groter dan andersom maar hij is er hier ook echt wel en het zou extreem pijnlijk zijn als België net als Duitsland ook ineens de grote broer is geworden.
Dat klopt, en Belgie is momenteel natuurlijk ook veel beter , maar Nederland is historisch gezien zo'n reusachtig voetballand dat er nog heel wat water door de Schelde moet vloeien voordat Belgie 'de grote broer' is.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200135034
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat klopt, en Belgie is momenteel natuurlijk ook veel beter , maar Nederland is historisch gezien zo'n reusachtig voetballand dat er nog heel wat water door de Schelde moet vloeien voordat Belgie 'de grote broer' is.
Als het om voetballand als geheel gaat ben je er imho idd niet met 1 Europees prijs. Kijk naar de Grieken, die neemt ook niemand serieus.

De Nederlandse top 3 allen de Europacup/CL gewonnen, Feyenoord en Ajax beiden Uefa Cup's. Veel belangrijke beslissende voetballers bij buitenlandse clubs, ik meen ook iets van 7 Ballon D'or's

Er is wel een zekere rivaliteit, dat zal ik niet ontkennen. Maar nu het even minder gaat is Belgie ons echt niet opeens 'voorbij' als voetballand. Afgelopen jaar is België ook flink gekelderd op de UEFA club rankings.

Dat gezegd hebbende, ze moeten het eerst nog maar eens winnen. We hebben al onverwachte uitslagen gezien tot dusverre.
  woensdag 30 juni 2021 @ 06:05:14 #53
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_200136805
Volgens mij is een belangrijke reden dat het nu weinig mensen boeit simpelweg dat mensen allang geaccepteerd hebben dat het Nederlands elftal nu weinig voorstelt. In een betere tijd zouden de meeste Nederlanders echt niet afgetroefd willen worden door België.
  woensdag 30 juni 2021 @ 06:29:09 #54
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_200136888
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 22:56 schreef tjoptjop het volgende:

[..]


Er is wel een zekere rivaliteit, dat zal ik niet ontkennen.


Zijn er echt mensen die dit vinden? :D

Om mij heen hoor ik enkel mensen, ook vorige eindronde toen we er niet bij waren, die nu maar voor de Belgen zijn en helemaal niemand die ervan baalt dat de Belgen wel door zijn oid.
Laffe huichelaar
pi_200137032
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 14:06 schreef Kekster het volgende:

[..]

Ik las hier toch wel wat boze en verontwaardigde reacties na de sneer van Courtois richting Nederland. En ik zag zelfs teleurstelling na de gewonnen wedstrijd van België tegen notabene het hier zo gehate Portugal. En dat bovenop alle afgunst die er sowieso al is richting de successen van België. Het lijkt dus wel degelijk een hoop mensen te boeien. Dan is het toch gewoon pijnlijk en vernederend dat België straks het EK en de Nations League wint?
Die sneer van Courtois zegt alles. Zelf winnen en dan met Nederland bezig zijn. En het is niet de eerste keer dat Belgische spelers zich negatief uitlaten over Oranje zonder aanleiding. Ik heb nog nooit een Nederlandse international over Belgie gehoord. Logisch ook, het interesseert in Nederland helemaal niemand.
- verwijderd door admin -
pi_200137813
Belgen hebben een minderwaardigheids complex t.o.v. NL & FR. Het volksfeest was hier trouwens veel groter toen FR eruit lag. (Mede ook door de verloren halve finale op het WK). Bij NL is dat nu wat minder omdat NL er nu pas weer bij was sinds 2014.
pi_200138851
Ik zie het niet gebeuren voor de Belgen. Hebben nogal wat probleempjes met de fitheid van bepaalde sterkhouders en onder grote druk vind ik het altijd vrij angstig ogen. Dus laat staan dat België in een mogelijke finale, op Wembley, eventjes de Engelsen gaat verslaan. Ik zou het ze overigens van harte gunnen, een leuke ploeg namelijk en heb niets tegen België.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 09:22 schreef Belgosome het volgende:
Belgen hebben een minderwaardigheids complex t.o.v. NL & FR. Het volksfeest was hier trouwens veel groter toen FR eruit lag. (Mede ook door de verloren halve finale op het WK). Bij NL is dat nu wat minder omdat NL er nu pas weer bij was sinds 2014.
Eigenlijk vrij beschamend. Heb je zo'n fantastische generatie, sta je harder te juichen als Frankrijk is uitgeschakeld.
pi_200139052
België ligt er na vrijdag ook uit.
N A P O L I
C A M P A N I A
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 11:11:36 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200139066
Das het verschil ook wel hier, de Belgen juichen dat er landen onder ze staan terwijl Nederlanders balen als er landen boven ze staan

Enige wat voor ons extreem pijnlijk en vernederend was dit toernooi was de wedstrijd tegen Tsjechië
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 30 juni 2021 @ 11:46:40 #60
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200139493
De wedstrijd tegen Noord-Macedonië was ook behoorlijk pijnlijk met 2 afgekeurde doelpunten en een paar ballen op de paal/lat. Oostenrijk dat de hele wedstrijd domineert ook zo pijnlijk. Met Arnautovic was Nederland weggevaagd.
  woensdag 30 juni 2021 @ 11:57:34 #61
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_200139617
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 11:46 schreef Kekster het volgende:Oostenrijk dat de hele wedstrijd domineert ook zo pijnlijk. Met Arnautovic was Nederland weggevaagd.
Dat was dan de Frank de Boer-versie van domineren, want ze mochten inderdaad de bal hebben en zijn vervolgens tot één gevaarlijke kopkans gekomen, toen het al 2-0 stond.

Macedonië was wél echt waardeloos van ons tot het in de tweede helft even ging lopen. Aan de andere kant was dat een potje om des keizers baard, dus iedereen met een beetje verstand speelt dan met de rem erop om geen kaarten te pakken (of een blessure op te lopen). Macedonië was daarentegen gemotiveerd om nog iets te laten zien in Pandevs laatste wedstrijd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kriegel op 30-06-2021 13:19:19 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_200140187
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 11:46 schreef Kekster het volgende:
De wedstrijd tegen Noord-Macedonië was ook behoorlijk pijnlijk met 2 afgekeurde doelpunten en een paar ballen op de paal/lat. Oostenrijk dat de hele wedstrijd domineert ook zo pijnlijk. Met Arnautovic was Nederland weggevaagd.
Wat een onzin, we waren al geplaatst tegen Macedonie en hoewel het spel matig was, kwamen we niet in gevaar. Er werd ook gespeeld op buitenspel, dus niet zo gek dat er dan spelers buitenspel worden gezet.

Oostenrijk had geen schijn van kans. Die hebben helemaal niet gedomineerd. Tegen Tsjechie waren we heel slecht, maar zonder die rode kaart was het nog gewoon gelijk opgaand geweest. We waren zeker niet minder tot dat moment.

We hebben zelden heel goed gevoetbald, een beetje met vlagen tegen Oekraine, maar ook omdat de tegenstand te zwak was. In de poule speelden teveel mensen een onvoldoende, wat helaas hoort bij deze selectie.

Belgie heeft meer topspelers die niet zo ver wegzakken. Die hadden er ook makkelijk uit kunnen vliegen tegen Portugal.
pi_200140352
Wat is het toch dat mensen tegen beter weten in maar blijven voorspellen? Niemand maar dan ook helemaal niemand had van te voren gezien dat Frankrijk, Portugal en Duitsland er nu uitliggen. Achteraf wint iedereen de lotto. Kijk gewoon naar de wedstrijden en geniet. Niks meer, niks minder.
  woensdag 30 juni 2021 @ 13:18:37 #64
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200140696
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 12:53 schreef Harmankardon het volgende:
Wat is het toch dat mensen tegen beter weten in maar blijven voorspellen? Niemand maar dan ook helemaal niemand had van te voren gezien dat Frankrijk, Portugal en Duitsland er nu uitliggen. Achteraf wint iedereen de lotto. Kijk gewoon naar de wedstrijden en geniet. Niks meer, niks minder.
EK-pooltjes ook maar afschaffen? Met een beetje kennis valt er best wel het één en ander te voorspellen, in tegenstelling tot de lotto wat volstrekte willekeur is. De kans dat België het EK en de NL wint is best groot natuurlijk.
pi_200141766
Hoeveel Belgische spelers hebben eigenlijk een EC1/CL gewonnen?
  woensdag 30 juni 2021 @ 14:51:26 #66
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_200142023
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 14:27 schreef tjoptjop het volgende:
Hoeveel Belgische spelers hebben eigenlijk een EC1/CL gewonnen?
Champions League: Vermaelen (als je hem bij Barca kunt tellen, zat er volgens mij meer geblesseerd dan fit)
Uefa Cup of Europa league: Hazard en Courtois

Carasco heeft wel eens gescoord in de finale van Champions league, niet gewonnen jammer genoeg.

Van de huidige selectie rode duivels is dit, in de geschiedenis zijn er nog een handjevol die wel eens een prijs gepakt hebben, maar niet te vergelijken met Nederland denk ik.
pi_200142063
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 14:51 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Champions League: Vermaelen (als je hem bij Barca kunt tellen, zat er volgens mij meer geblesseerd dan fit)
Uefa Cup of Europa league: Hazard en Courtois

Carasco heeft wel eens gescoord in de finale van Champions league, niet gewonnen jammer genoeg.
Van Buyten ook nog wel een finale met Bayern Munchen toen van Gaal daar zat. Ik weet niet of hij er eigenlijk nog speelde toen ze het in 2013 (?) wel wonnen.

Karig lijstje al met al
pi_200142134
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 14:27 schreef tjoptjop het volgende:
Hoeveel Belgische spelers hebben eigenlijk een EC1/CL gewonnen?
En wat heeft dat er precies mee te maken? Is Bakker beter als 'ie volgend jaar in de CL-finale één minuut in mag vallen bij PSG dan bv. de Bruyne of zo?
  woensdag 30 juni 2021 @ 15:02:04 #69
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_200142155
Ik dacht dat Origi de champions league ook gewonnen heeft en scoorde tijdens de finale in 2019 met Liverpool. Nota bene tegen Jan Vertonghen en Toby Alderweireld . Origi was wel soms basis soms reservespeler.

Natuurlijk zijn er meer, maar heb geen zin om in de archieven te duiken.
pi_200142181
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

En wat heeft dat er precies mee te maken? Is Bakker beter als 'ie volgend jaar in de CL-finale één minuut in mag vallen bij PSG dan bv. de Bruyne of zo?
Nou, TS stelt dat België Nederland voorbij is als voetballand. Afgezien van dat België misschien Europees Kampioen wordt zie ik dat niet echt. Ik had ook kunnen vragen hoeveel Belgen beslissend waren in een EC1/CL winst maar dat is 0, dus vandaar wat breder getrokken naar überhaupt gewonnen.

"Voetballand" is imo wel wat meer dan alleen het nationaal elftal
pi_200142275
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:02 schreef kl1172 het volgende:
Ik dacht dat Origi de champions league ook gewonnen heeft en scoorde tijdens de finale in 2019 met Liverpool. Nota bene tegen Jan Vertonghen en Toby Alderweireld . Origi was wel soms basis soms reservespeler.

Natuurlijk zijn er meer, maar heb geen zin om in de archieven te duiken.
Goeie

Ook een belangrijke goal tegen Barcelona in de halve finale ^O^
pi_200142471
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:03 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nou, TS stelt dat België Nederland voorbij is als voetballand. Afgezien van dat België misschien Europees Kampioen wordt zie ik dat niet echt. Ik had ook kunnen vragen hoeveel Belgen beslissend waren in een EC1/CL winst maar dat is 0, dus vandaar wat breder getrokken naar überhaupt gewonnen.

"Voetballand" is imo wel wat meer dan alleen het nationaal elftal
Aantal goede spelers dat 'n land voortbrengt zegt ook wel wat, maar of iemand een CL heeft gewonnen, zegt ook niet alles. Ligt er dan ook maar net aan hoe je team presteert.

Mbappé heeft er ook nog geen gewonnen bijvoorbeeld.

Puur historisch is Nederland gevoelsmatig een groter voetballand dan Nederland wat dat betreft. Drie keer de WK-finale, een keer het EK gewonnen.

Dat gaat België met één EK-titel niet inhalen. Maar goed, historie koop je niks voor. Hongarije en de Sovjet-Unie waren ook ooit grote voetballanden.

België heeft nu een beter elftal dat ook beter presteert dan het Nederlands elftal. Maar dat zegt niks over het WK in 2022 en het EK in 2024. België heeft een volledige achterhoede te vervangen de komende jaren. Dat zal niet meevallen.
pi_200142674
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Aantal goede spelers dat 'n land voortbrengt zegt ook wel wat, maar of iemand een CL heeft gewonnen, zegt ook niet alles. Ligt er dan ook maar net aan hoe je team presteert.

Mbappé heeft er ook nog geen gewonnen bijvoorbeeld.
Uiteraard zegt het niet alles, Ronaldo, Buffon en Ibra hebben ook geen CL tenslotte. Maar je moet bepaalde parameters hebben om een beetje te vergelijken. En dit is daar gewoon 1 van. Topspelers kunnen ook de pech hebben dat ze in een slecht voetballand zijn opgegroeid natuurlijk.

quote:
Puur historisch is Nederland gevoelsmatig een groter voetballand dan Nederland wat dat betreft. Drie keer de WK-finale, een keer het EK gewonnen.

Dat gaat België met één EK-titel niet inhalen. Maar goed, historie koop je niks voor. Hongarije en de Sovjet-Unie waren ook ooit grote voetballanden.

België heeft nu een beter elftal dat ook beter presteert dan het Nederlands elftal. Maar dat zegt niks over het WK in 2022 en het EK in 2024. België heeft een volledige achterhoede te vervangen de komende jaren. Dat zal niet meevallen.
Ja dat is dus wat ik zeg. Als je alles meeneemt, en niet alleen een momentopname van de nationale ploeg, is Nederland nog steeds een groter voetballand. Want naast de nationale ploeg gaat het natuurlijk ook om de clubs en spelers. Dat ze nu het momentum hebben maakt niet dat die geschiedenis uitgewist wordt.

Dat we moeten waken voor vergane glorie ben ik met je eens.
pi_200142751
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:27 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Uiteraard zegt het niet alles, Ronaldo, Buffon en Ibra hebben ook geen CL tenslotte. Maar je moet bepaalde parameters hebben om een beetje te vergelijken. En dit is daar gewoon 1 van. Topspelers kunnen ook de pech hebben dat ze in een slecht voetballand zijn opgegroeid natuurlijk.
[..]
Ja, en dan valt het niet mee om prijzen te pakken of überhaupt een WK te spelen. Qua prijzen zegt bv. de rol van de Bruyne bij 'n titel van City me meer dan iemand die een keer invalt bij een winnend team in een CL-finale.
quote:
Ja dat is dus wat ik zeg. Als je alles meeneemt, en niet alleen een momentopname van de nationale ploeg, is Nederland nog steeds een groter voetballand. Want naast de nationale ploeg gaat het natuurlijk ook om de clubs en spelers. Dat ze nu het momentum hebben maakt niet dat die geschiedenis uitgewist wordt.

Dat we moeten waken voor vergane glorie ben ik met je eens.
Ja, Nederland is een groter voetballend en ben het oneens met TS dat dat zou veranderen als België de titel pakt. Dat 'definitief' in de OP is helemaal lariekoek, want daar weet je niks van wat de toekomst gaat brengen.

Over vier jaar kunnen de kaarten weer helemaal anders liggen. NL haalde in 1986 het WK niet eens, maar werd twee jaar later EK om twee jaar daarna er niks van te bakken op het WK.

Clubs vind ik dan weer minder zeggen. Argentijnse clubs pakken ook amper prijzen die echt indruk maken. Laatste WK voor clubs voor een Argentijnse club dateert alweer van 2013.
  woensdag 30 juni 2021 @ 15:35:28 #75
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200142813
Uiteindelijk tellen de behaalde prijzen. Daarom stel ik dat België Nederland voorbij is bij het winnen van het EK en de NL. Historie is leuk en aardig maar dat verteld meer wat over hoe lang je 'mee doet'. Als je moet kiezen tussen 1 gewonnen WK of 3 keer een 2e plaats dan is de keus natuurlijk snel gemaakt.
  woensdag 30 juni 2021 @ 15:50:24 #76
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200143119
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, en dan valt het niet mee om prijzen te pakken of überhaupt een WK te spelen. Qua prijzen zegt bv. de rol van de Bruyne bij 'n titel van City me meer dan iemand die een keer invalt bij een winnend team in een CL-finale.
[..]

Ja, Nederland is een groter voetballend en ben het oneens met TS dat dat zou veranderen als België de titel pakt. Dat 'definitief' in de OP is helemaal lariekoek, want daar weet je niks van wat de toekomst gaat brengen.

Over vier jaar kunnen de kaarten weer helemaal anders liggen. NL haalde in 1986 het WK niet eens, maar werd twee jaar later EK om twee jaar daarna er niks van te bakken op het WK.

Clubs vind ik dan weer minder zeggen. Argentijnse clubs pakken ook amper prijzen die echt indruk maken. Laatste WK voor clubs voor een Argentijnse club dateert alweer van 2013.
Dat 'definitief' is dus de vraag. Ik zeg niet dat het zo is maar als je het mij vraagt is het Nederlands elftal al 11 jaar een puinhoop (ook in 2014) en blijkt de KNVB niet echt geschikt om daar verandering in te brengen. Het is nog steeds een puinhoop en geweldige vooruitzichten zijn er ook niet. Op een gegeven moment kan je dan afvragen of het definitief is.
pi_200143145
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:50 schreef Kekster het volgende:

[..]

Dat 'definitief' is dus de vraag. Ik zeg niet dat het zo is maar als je het mij vraagt is het Nederlands elftal al 11 jaar een puinhoop (ook in 2014) en blijkt de KNVB niet echt geschikt om daar verandering in te brengen. Het is nog steeds een puinhoop en geweldige vooruitzichten zijn er ook niet. Op een gegeven moment kan je dan afvragen of het definitief is.
Dat 'definitief' kun je niks over zeggen.

België heeft een geweldige lichting, maar het is nog maar even de vraag of dat het resultaat is van beleid, of er opeens structureel meer talent in België wordt geboren (en gaat voetballen) of gewoon grotendeels geluk is.
  woensdag 30 juni 2021 @ 16:09:49 #78
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200143486
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat 'definitief' kun je niks over zeggen.

België heeft een geweldige lichting, maar het is nog maar even de vraag of dat het resultaat is van beleid, of er opeens structureel meer talent in België wordt geboren (en gaat voetballen) of gewoon grotendeels geluk is.
Uit de huidige chaos en onkunde gaat niks goeds voortkomen dat is al aardig wat jaren duidelijk. Je kan hopen op goed geluk (want waarom zou je veranderen) maar dan kan je wachten tot het jaar 2100 voordat je weer eens wat wint. De huidige selecties van NL en BE doen niet zo veel voor mekaar onder als je het mij vraagt. Ik zou het dus meer in de hoek van beleid gaan zoeken. En het is ook wel duidelijk dat de KNVB een totaal ongeschikte organisatie is. Zolang die niet willen veranderen is het redelijk definitief.
pi_200143500
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:09 schreef Kekster het volgende:

[..]

Uit de huidige chaos en onkunde gaat niks goeds voortkomen dat is al aardig wat jaren duidelijk. Je kan hopen op goed geluk (want waarom zou je veranderen) maar dan kan je wachten tot het jaar 2100 voordat je weer eens wat wint. De huidige selecties van NL en BE doen niet zo veel voor mekaar onder als je het mij vraagt. Ik zou het dus meer in de hoek van beleid gaan zoeken. En is het ook wel duidelijk dat de KNVB een totaal ongeschikte organisatie is. Zolang die niet willen veranderen is het redelijk definitief.
Je bent ook wel afhankelijk van talent dat wordt geboren en hoe dat talent wordt opgeleid. Talent wordt opgeleid door clubs. Ajax en in mindere mate PSV en Feyenoord doen dat toch wel aardig.

Gerommel bij de KNVB heeft daar verder niet direct heel veel invloed op.
  woensdag 30 juni 2021 @ 16:26:42 #80
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200143767
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je bent ook wel afhankelijk van talent dat wordt geboren en hoe dat talent wordt opgeleid. Talent wordt opgeleid door clubs. Ajax en in mindere mate PSV en Feyenoord doen dat toch wel aardig.

Gerommel bij de KNVB heeft daar verder niet direct heel veel invloed op.
Een Ajax of PSV pikt hun talenten voor een groot deel ook maar op bij de lokale FC en daar kan de KNVB wel wat meer invloed op uitoefenen. Het is aan hun om een gezond klimaat te creëren waarin jonge talentjes überhaupt willen voetballen en vervolgens gezien kunnen worden door de grotere clubs.

Ik zie niet alles wat de KNVB doet maar als het in de bovenste laag een puinhoop is kan ik me niet voorstellen dat het daaronder veel beter gaat.
pi_200143835
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:26 schreef Kekster het volgende:

[..]

Een Ajax of PSV pikt hun talenten voor een groot deel ook maar op bij de lokale FC en daar kan de KNVB wel wat meer invloed op uitoefenen. Het is aan hun om een gezond klimaat te creëren waarin jonge talentjes überhaupt willen voetballen en vervolgens gezien kunnen worden door de grotere clubs.

Ik zie niet alles wat de KNVB doet maar als het in de bovenste laag een puinhoop is kan ik me niet voorstellen dat het daaronder veel beter gaat.
Zou de KNVB daar heel erg veel invloed op hebben? In negatieve zin dan.

Een groter gevaar vind ik dan het verdwijnen van veel voetbalclubs. Het aantal clubs daalt best pittig. Dat verhoogt de drempel om te gaan voetballen natuurlijk. Voorheen had elk dorp en elke wijk van 'n stad wel een club. Nu moet je soms verder rijden om je kind naar een club te brengen.

Positief punt is misschien dat verenigingen zo wel iets beter georganiseerd worden i.p.v. ieder voor zich aan te blijven modderen.
  woensdag 30 juni 2021 @ 17:23:55 #82
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200144920
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zou de KNVB daar heel erg veel invloed op hebben? In negatieve zin dan.

Een groter gevaar vind ik dan het verdwijnen van veel voetbalclubs. Het aantal clubs daalt best pittig. Dat verhoogt de drempel om te gaan voetballen natuurlijk. Voorheen had elk dorp en elke wijk van 'n stad wel een club. Nu moet je soms verder rijden om je kind naar een club te brengen.

Positief punt is misschien dat verenigingen zo wel iets beter georganiseerd worden i.p.v. ieder voor zich aan te blijven modderen.
Ik weet niet of ze veel negatieve invloed hebben maar ik vraag me af of ze nog wel genoeg positieve invloed hebben.

Maar goed, ik weet ook niet alles wat ze goed of fout doen. Ik zie onder andere dat ze al 7 jaar gigantisch falen met het aanstellen van een coach en nog wat meer gerommel in de hogere lagen. De geeft me gewoon niet veel hoop voor de rest van de organisatie.
pi_200145283
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:23 schreef Kekster het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze veel negatieve invloed hebben maar ik vraag me af of ze nog wel genoeg positieve invloed hebben.

Maar goed, ik weet ook niet alles wat ze goed of fout doen. Ik zie onder andere dat ze al 7 jaar gigantisch falen met het aanstellen van een coach en nog wat meer gerommel in de hogere lagen. De geeft me gewoon niet veel hoop voor de rest van de organisatie.
Het kan altijd beter, maar de KNVB heeft meer taken dan alleen Oranje. Bijvoorbeeld breedtesport, gehandicaptenvoetbal, vrouwenvoetbal, etc.

Wat mij betreft mag het ook wel rustiger in de top ja en moet het belang van Oranje niet onderschat worden. Dan moet je er niet iemand neer gaan zetten die bij drie keer op rij ontslagen is omdat 'ie er niks van bakte.

Je moet kijken naar de groep en dan 'n geschikte coach zoeken. Niet 'n goedkope optie die toevallig vrij is. Of ja, toevallig. Toeval is het niet, want hij bakt er overal niks van.
pi_200145297
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:30 schreef Halcon het volgende:
Een groter gevaar vind ik dan het verdwijnen van veel voetbalclubs. Het aantal clubs daalt best pittig. Dat verhoogt de drempel om te gaan voetballen natuurlijk. Voorheen had elk dorp en elke wijk van 'n stad wel een club. Nu moet je soms verder rijden om je kind naar een club te brengen.
Hier in de omgeving ook een probleem. Vooral gebrek aan vrijwilligers en gemeentes die eea willen 'professionaliseren' waardoor het hele sociale fundament wegvalt.

Goed punt
pi_200145313
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:52 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hier in de omgeving ook een probleem. Vooral gebrek aan vrijwilligers en gemeentes die eea willen 'professionaliseren' waardoor het hele sociale fundament wegvalt.

Goed punt
Ja, hakt er op termijn wel in, denk ik.

Het scheelt voor veel ouders natuurlijk wel of je kind drie keer in de week 'n paar minuten moet fietsen naar de voetbalclub of dat je je kind drie keer in de week 15 kilometer verderop moet gaan brengen.

En dan moeten ze bij uitwedstrijden vaak ook nog verder rijden.

Behalve dat voetbal in Nederland hartstikke populair is, is het natuurlijk ook altijd een sport geweest die relatief goedkoop is en waar voor ouders relatief weinig tijd in ging zitten.
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 17:59:32 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200145345
die paar kilometers die je in het voetbal maakt zou mijn vader drie moorden en een verkrachting voor doen man _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200147196
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:03 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nou, TS stelt dat België Nederland voorbij is als voetballand. Afgezien van dat België misschien Europees Kampioen wordt zie ik dat niet echt. Ik had ook kunnen vragen hoeveel Belgen beslissend waren in een EC1/CL winst maar dat is 0, dus vandaar wat breder getrokken naar überhaupt gewonnen.

"Voetballand" is imo wel wat meer dan alleen het nationaal elftal
Origi was beslissend bij CL winst, maar is niet eens in de selectie.
pi_200148036
quote:
83s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:59 schreef sp3c het volgende:
die paar kilometers die je in het voetbal maakt zou mijn vader drie moorden en een verkrachting voor doen man _O-
Jouw vader is niet hetzelfde als elke vader.
pi_200178725
De Belgen laten het weer eens afweten tegen een goede tegenstander. WK 2022 wordt de laatste kans voor deze generatie, maar dan staan de verdedigers waarschijnlijk al met rollators op het veld.
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 23:06:06 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200178894
Nations League dan maar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200178991
Het is nu al jaren achtereen dat de Belgen zichzelf voor elk toernooi uitroepen tot topfavoriet. Dit jaar ook weer, met na één wedstrijd al uitspraken als ‘Lukaku moet de kans krijgen om topscorer te worden’.

Daarbij ook elke keer weer hetzelfde Calimeropraat richting Oranje/Nederland. Uiteindelijk is het op de derde plaats in 2018 na weinig soeps geweest met hun gouden generatie.
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 23:54:22 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200179744
Als ze nations League en het WK winnen zijn ze ons wel voorbij anders en da's extreem vernederend en pijnlijk en kut anders
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 00:00:20 #93
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200179798
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:54 schreef sp3c het volgende:
Als ze nations League en het WK winnen zijn ze ons wel voorbij anders en da's extreem vernederend en pijnlijk en kut anders
Nations leagues tellen niet en het aankomend WK winnen ze ook niet en komen ze niet voorbij de kwartfinale.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200179801
Leuk topic
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_200179808
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:54 schreef sp3c het volgende:
Als ze nations League en het WK winnen zijn ze ons wel voorbij anders en da's extreem vernederend en pijnlijk en kut anders
Nations League heeft 0 status. Dat is gewoon hetzelfde als een paar vriendschappelijke wedstrijden winnen.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 00:03:48 #96
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200179830
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:00 schreef marsan het volgende:
Leuk topic
Toch snijdt Kekster hier:

quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:09 schreef Kekster het volgende:

[..]

Uit de huidige chaos en onkunde gaat niks goeds voortkomen dat is al aardig wat jaren duidelijk. Je kan hopen op goed geluk (want waarom zou je veranderen) maar dan kan je wachten tot het jaar 2100 voordat je weer eens wat wint. De huidige selecties van NL en BE doen niet zo veel voor mekaar onder als je het mij vraagt. Ik zou het dus meer in de hoek van beleid gaan zoeken. En het is ook wel duidelijk dat de KNVB een totaal ongeschikte organisatie is. Zolang die niet willen veranderen is het redelijk definitief.
en hier

quote:
Dat 'definitief' is dus de vraag. Ik zeg niet dat het zo is maar als je het mij vraagt is het Nederlands elftal al 11 jaar een puinhoop (ook in 2014) en blijkt de KNVB niet echt geschikt om daar verandering in te brengen. Het is nog steeds een puinhoop en geweldige vooruitzichten zijn er ook niet. Op een gegeven moment kan je dan afvragen of het definitief is.
goede punten aan die 90% van de Nederlanders op fok maar niet willen inzien.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200179870
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Toch snijdt Kekster hier:
[..]

en hier
[..]

goede punten aan die 90% van de Nederlanders op fok maar niet willen inzien.
Ik zie 2 verschillende dingen.
Knvb. Ja dat is een zooitje.
Belgie is nl definitief voorbij. Dat is gelul.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zaterdag 3 juli 2021 @ 00:10:39 #98
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200179875
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:10 schreef marsan het volgende:

[..]

Ik zie 2 verschillende dingen.
Knvb. Ja dat is een zooitje.
Belgie is nl definitief voorbij. Dat is gelul.
Klopt, ik had het over de zooi in Nederland. Wij raken onze status als 2e voetballand van Noord-Europa kwijt en worden van het niveau Denemarken als we niet uitkijken.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200179886
TS staat nogal voor joker. :')
Het is koud, het is guur....
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 00:25:45 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200180001
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:01 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Nations League heeft 0 status. Dat is gewoon hetzelfde als een paar vriendschappelijke wedstrijden winnen.
Ja weet ik veel dat heb ik van TS geleerd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 00:26:54 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200180010
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Toch snijdt Kekster hier:
[..]

en hier
[..]

goede punten aan die 90% van de Nederlanders op fok maar niet willen inzien.
Dat het een puinhoop is is iedereen het wel over eens denk ik hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 00:29:56 #102
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200180043
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dat het een puinhoop is is iedereen het wel over eens denk ik hoor
Het totale Nederlandse voetbal kent enorme structurele problemen. Ik heb daar een aantal maanden geleden meerdere discussies over proberen aan te zwengelen maar iedere keer kreeg ik van het halve forum de wind van voren want het ging allemaal prima.
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 08:04:03 #103
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200180934
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:01 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Nations League heeft 0 status. Dat is gewoon hetzelfde als een paar vriendschappelijke wedstrijden winnen.
De Nations League is moeilijker te winnen dan het EK in 1988. Je kunt gerust stellen dat het wel iets van status heeft.

Misschien is die ‘gretigheid’ ook wel de reden waarom Nederland de finale verloren heeft in 2019. Het is ‘maar’ de Nations League. Dat zag je eigenlijk ook wel terug in die wedstrijd. Met die instelling ga je nooit prijzen winnen natuurlijk.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 08:07:40 #104
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200180952
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:12 schreef TweedeKlum het volgende:
TS staat nogal voor joker. :')
Vanwege het schetsen van een reëel scenario?
  zaterdag 3 juli 2021 @ 08:20:06 #105
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_200180996
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 08:07 schreef Kekster het volgende:

[..]

Vanwege het schetsen van een reëel scenario?
Nee wegens enerzijds doen of België al kampioen is en anderzijds wegens het forceren van een niet bestaande rivaliteit van Nederland jegens de Belgen.

90% van de Nederlanders was gisteren voor de Belgen en baalt dat het ze niet gelukt is.
Laffe huichelaar
  zaterdag 3 juli 2021 @ 08:23:21 #106
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200181025
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:10 schreef Tommeke het volgende:
Het is nu al jaren achtereen dat de Belgen zichzelf voor elk toernooi uitroepen tot topfavoriet. Dit jaar ook weer, met na één wedstrijd al uitspraken als ‘Lukaku moet de kans krijgen om topscorer te worden’.

Daarbij ook elke keer weer hetzelfde Calimeropraat richting Oranje/Nederland. Uiteindelijk is het op de derde plaats in 2018 na weinig soeps geweest met hun gouden generatie.
Ach, je moet al die haat en nijd naar d’ollanders gewoon als een verkapt compliment zien. Beetje rivaliteit is niks mis mee.

Ofschoon het vanuit België soms wel obsessief lijkt.

Je kunt natuurlijk ook groeien. Die manifeste haat van vroeger richting Duitsland, is toch echt wel verminderd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_200181104
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 08:04 schreef Kekster het volgende:

[..]

De Nations League is moeilijker te winnen dan het EK in 1988. Je kunt gerust stellen dat het wel iets van status heeft.

Misschien is die ‘gretigheid’ ook wel de reden waarom Nederland de finale verloren heeft in 2019. Het is ‘maar’ de Nations League. Dat zag je eigenlijk ook wel terug in die wedstrijd. Met die instelling ga je nooit prijzen winnen natuurlijk.
Ik snap helemaal niets van je redenering.
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 08:41:54 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200181113
Ja dat laatste moeten we weer terug zien te kweken

Dat was echt fantastisch
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 08:48:18 #109
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200181154
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 08:20 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nee wegens enerzijds doen of België al kampioen is en anderzijds wegens het forceren van een niet bestaande rivaliteit van Nederland jegens de Belgen.

90% van de Nederlanders was gisteren voor de Belgen en baalt dat het ze niet gelukt is.
Dat eerste heb ik niet gedaan. Dat tweede, lees de reacties hier op het forum eens terug na de uitschakeling zou ik zeggen. Één en al opluchting dat ze er uit liggen en o.a. een vriendelijk uitzwaaitopic. Het doet toch wel iets blijkbaar.
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 08:50:20 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200181171
Nee hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 10:12:57 #111
117098 Hathor
Effe niet
pi_200181872
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 08:48 schreef Kekster het volgende:

[..]

Dat eerste heb ik niet gedaan. Dat tweede, lees de reacties hier op het forum eens terug na de uitschakeling zou ik zeggen. Één en al opluchting dat ze er uit liggen en o.a. een vriendelijk uitzwaaitopic. Het doet toch wel iets blijkbaar.
Uitzwaaitopics zijn er voor elk land dat er uitvliegt, daar is Belgie geen uitzondering in.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_200182783
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:03 schreef Kekster het volgende:
Met de uitschakeling van Frankrijk is het resterende schema voor België natuurlijk een lachertje. Italië bleek tegen Oostenrijk maar een matig team te zijn en had de hulp van de VAR nodig om door te gaan. Een halve finale tegen Spanje is natuurlijk helemaal een grap. Die hebben het in hun bol na 10 doelpunten tegen zeer matige teams en er is daar een klein volksfeest gaande omdat de spits een doelpunt heeft gezet, dat zegt genoeg. België wint dat met gemak. Dan wacht in de finale 'slechts' Denemarken of Tsjechië, al hoop ik op Duitsland.

Gevolg: België wordt Europees kampioen. Later dit jaar wordt de Nations League gewonnen en daarmee is België Nederland voorbij gestreefd in het aantal behaalde prijzen. België is officieel een beter voetballand dan Nederland en Nederland is het kleine broertje van België en het lachertje van (zelfs) de Benelux.

Hoe komt Nederland dit te boven? In België zullen ze nog jarenlang lachen en grappen maken over het Nederlandse voetbal. Ik vind het persoonlijk een eer dat België in de voetsporen van Portugal treedt maar ik begrijp dat het voor Nederland extreem pijnlijk is om wéér voorbij gestreefd te worden. Is dit definitief het einde van het Nederlandse voetbal?
/r/agedlikemilk _O-
pi_200183419
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 10:33 schreef Kekster het volgende:

[..]
De kans is nu wel heel groot dat België het EK wint.
:')
pi_200183481
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 08:48 schreef Kekster het volgende:

[..]

Dat eerste heb ik niet gedaan.
Dat heb je wel gedaan. Lees je OP nog maar eens terug. Of de rest van je posts in dit topic.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_200184131
Keksters tweejaarlijkse act
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_200184827
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 08:04 schreef Kekster het volgende:

[..]

De Nations League is moeilijker te winnen dan het EK in 1988. Je kunt gerust stellen dat het wel iets van status heeft.

Misschien is die ‘gretigheid’ ook wel de reden waarom Nederland de finale verloren heeft in 2019. Het is ‘maar’ de Nations League. Dat zag je eigenlijk ook wel terug in die wedstrijd. Met die instelling ga je nooit prijzen winnen natuurlijk.
De Nations League heeft nog weinig historie, maar is wel een serieus toernooi uiteraard met een sterke bezetting.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 16:53:49 #117
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200187282
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:37 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Dat heb je wel gedaan. Lees je OP nog maar eens terug. Of de rest van je posts in dit topic.
Ik heb me volgens mij alleen afgevraagd wat het betekend voor het Nederlands voetbal als België het EK en de NL wint.

Overigens loopt het hier wel storm sinds België uitgeschakeld is. Dat bewijst toch wel mijn punt dat het extreem pijnlijk en vernedend had geweest wanneer België het EK had gewonnnen. De opluchting is groot (en dat mag natuurlijk bij een gezonde rivaliteit).
pi_200187345
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:53 schreef Kekster het volgende:

[..]

Ik heb me volgens mij alleen afgevraagd wat het betekend voor het Nederlands voetbal als België het EK en de NL wint.

Overigens loopt het hier wel storm sinds België uitgeschakeld is. Dat bewijst toch wel mijn punt dat het extreem pijnlijk en vernedend had geweest wanneer België het EK had gewonnnen. De opluchting is groot (en dat mag natuurlijk bij een gezonde rivaliteit).
Niks waarschijnlijk.

Nederland gaat daar niet beter of slechter van voetballen, denk ik.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 17:01:49 #119
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_200187382
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:53 schreef Kekster het volgende:

[..]

Ik heb me volgens mij alleen afgevraagd wat het betekend voor het Nederlands voetbal als België het EK en de NL wint.

Overigens loopt het hier wel storm sinds België uitgeschakeld is. Dat bewijst toch wel mijn punt dat het extreem pijnlijk en vernedend had geweest wanneer België het EK had gewonnnen. De opluchting is groot (en dat mag natuurlijk bij een gezonde rivaliteit).
_O-

Ik vind dat je nogal een rare obsessie hebt, maar ik wens je veel plezier met je denkbeeldige rivaliteit
Laffe huichelaar
pi_200187595
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:53 schreef Kekster het volgende:

[..]

Ik heb me volgens mij alleen afgevraagd wat het betekend voor het Nederlands voetbal als België het EK en de NL wint.

Overigens loopt het hier wel storm sinds België uitgeschakeld is. Dat bewijst toch wel mijn punt dat het extreem pijnlijk en vernedend had geweest wanneer België het EK had gewonnnen. De opluchting is groot (en dat mag natuurlijk bij een gezonde rivaliteit).
Wat een onzin dit! Je beseft het misschien niet, maar veel Nederlanders steunen België als Nederland eenmaal is uitgeschakeld. In polls staat België steevast bovenaan als Nederlanders een land moeten kiezen na zelf te zijn uitgeschakeld. Dat België het Nederland kennelijk niet gunt, betekent nog niet dat dat gevoel wederzijds is.
pi_200187657
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:53 schreef Kekster het volgende:

[..]

Ik heb me volgens mij alleen afgevraagd wat het betekend voor het Nederlands voetbal als België het EK en de NL wint.

Overigens loopt het hier wel storm sinds België uitgeschakeld is. Dat bewijst toch wel mijn punt dat het extreem pijnlijk en vernedend had geweest wanneer België het EK had gewonnnen. De opluchting is groot (en dat mag natuurlijk bij een gezonde rivaliteit).
Wat dat voor nl betekent zullen we voorlopig niet weten. Belgie ligt er even hard uit als nl.
Voorkopig staat belgie qua prijzen evenhoog als luxemburg: Gedeeld 2e/3e in de benelux.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zaterdag 3 juli 2021 @ 21:56:28 #122
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200192568
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 17:18 schreef marsan het volgende:

[..]

Wat dat voor nl betekent zullen we voorlopig niet weten. Belgie ligt er even hard uit als nl.
Voorkopig staat belgie qua prijzen evenhoog als luxemburg: Gedeeld 2e/3e in de benelux.
Klopt, even wachten tot de NL finale, die gewoon door België gewonnen gaat worden. Dan zijn ze 1e van de Benelux.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 21:59:16 #123
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_200192627
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 21:56 schreef Kekster het volgende:

[..]

Klopt, even wachten tot de NL finale, die gewoon door België gewonnen gaat worden. Dan zijn ze 1e van de Benelux.
Daar gaat K3 niet op klaarkomen hoor.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_200192743
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 21:56 schreef Kekster het volgende:

[..]

Klopt, even wachten tot de NL finale, die gewoon door België gewonnen gaat worden. Dan zijn ze 1e van de Benelux.
Ok we wachten dan nog maar weer eens.

Je bent overigens de 1e die nl blijkbaar hoger aanslaat dan een ek.

In de rest van de wereld sta je dan gewoon 2e.
Wel boven luxemburg. Dat dan weer wel.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zaterdag 3 juli 2021 @ 22:09:28 #125
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200192876
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 22:05 schreef marsan het volgende:

[..]

Ok we wachten dan nog maar weer eens.

Je bent overigens de 1e die nl blijkbaar hoger aanslaat dan een ek.

In de rest van de wereld sta je dan gewoon 2e.
Wel boven luxemburg. Dat dan weer wel.
Niet boven het huidige EK. Maar wel dat van 88 waar 50% van het deelnemersveld na de poulefase in de halve finale zit.
pi_200192885
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 21:56 schreef Kekster het volgende:

[..]

Klopt, even wachten tot de NL finale, die gewoon door België gewonnen gaat worden. Dan zijn ze 1e van de Benelux.
NL heeft nog totaal geen status. Wellicht komt dat nog in de toekomst maar vooralsnog is het niet meer dan een veredeld oefen toernooi.
pi_200192971
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 22:09 schreef Kekster het volgende:

[..]

Niet boven het huidige EK. Maar wel dat van 88 waar 50% van het deelnemersveld na de poulefase in de halve finale zit.
Ah ja gelukkig was er ook geen kwalificatie en werden de deelnemers uitgenodigd op basis van een loterij. Een loterij waar landen als belgie niet eens aan mee mochten doen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zaterdag 3 juli 2021 @ 22:40:10 #128
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200193696
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 22:11 schreef marsan het volgende:

[..]

Ah ja gelukkig was er ook geen kwalificatie en werden de deelnemers uitgenodigd op basis van een loterij. Een loterij waar landen als belgie niet eens aan mee mochten doen.
Je moet in ieder geval je status in de hoogste divisie behouden om mee te doen om de hoofdprijs.

Maar kwalificatie is misschien wel iets meer een dingetje ja. Je kan het zomaar afleggen tegen een IJsland of Zweden.
pi_200193778
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 22:40 schreef Kekster het volgende:

[..]

Je moet in ieder geval je status in de hoogste divisie behouden om mee te doen om de hoofdprijs.

Maar kwalificatie is misschien wel iets meer een dingetje ja. Je kan het zomaar afleggen tegen een IJsland of Zweden.
Kwalificatie voor t ek in 88.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zondag 4 juli 2021 @ 11:22:16 #130
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200197976
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 22:09 schreef Kekster het volgende:

[..]

Niet boven het huidige EK. Maar wel dat van 88 waar 50% van het deelnemersveld na de poulefase in de halve finale zit.
Dan ben je de enige in de wereld die dat vindt. Je moest je namelijk gewoon kwalificeren voor zo'n EK en dat was ongelofelijk zwaar. Bovendien gaven spelers en supporters nog een neuk om dat toernooi, in tegenstelling tot de Nations League. In Nederland (nota bene een van de finalisten) keken er amper 3 miljoen mensen naar de finale, in de rest van Europa buiten NL en Portugal keek zo ongeveer niemand. Nederland speelde ook een beetje in een fantasieopstelling in zomeravondsfeer.

Dat is geen vergelijk met een iconisch toernooi als 88, met een van de bekendste doelpunten die er ooit in een voetbalfinale zijn gescoord en veel roemruchtere wedstrijden dan er op dit EK worden gespeeld. Dat EK toen was veel belangrijker en prestigieuzer dan het nu is.

NL is historisch nog altijd het 6e voetballand ter wereld, Belgie het 20e ofzo :')
We have always been at war with Eastasia.
pi_200227653
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 22:05 schreef marsan het volgende:

[..]

Ok we wachten dan nog maar weer eens.

Je bent overigens de 1e die nl blijkbaar hoger aanslaat dan een ek.

In de rest van de wereld sta je dan gewoon 2e.
Wel boven luxemburg. Dat dan weer wel.
EK heeft meer historie dan de NL, maar bezetting van de NL is even sterk als die van het EK. Op papier is de bezetting van de halve finale zelfs sterker dan die van de halve finale op het EK.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 13:16:04 #132
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200228562
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 12:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

EK heeft meer historie dan de NL, maar bezetting van de NL is even sterk als die van het EK. Op papier is de bezetting van de halve finale zelfs sterker dan die van de halve finale op het EK.
Het fundamentele verschil tussen de NK en EK is dat de NL geen groot toernooi is en ook helemaal niet als zodanig in het leven geroepen werd. Het is gewoon een oefentoernooi waar de intensiteit veel lager ligt. Geen land werkt er naartoe, spelers met blessures gaan echt niet alles op alles zetten om in de NL te kunnen spelen, er wordt niet een stapje harder gelopen en als bv Duitsland de prestatie in de vorige NL neergezet had op dit EK was Loew er direct uitgegooid.

Een exhibitietoernooi met Djokovic, Nadal en Federer in hun beste dagen zou ook niet dezelfde status hebben als Wimbledon.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200228589
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 13:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het fundamentele verschil tussen de NK en EK is dat de NL geen groot toernooi is en ook helemaal niet als zodanig in het leven geroepen werd. Het is gewoon een oefentoernooi waar de intensiteit veel lager ligt. Geen land werkt er naartoe, spelers met blessures gaan echt niet alles op alles zetten om in de NL te kunnen spelen, er wordt niet een stapje harder gelopen en als bv Duitsland de prestatie in de vorige NL neergezet had op dit EK was Loew er direct uitgegooid.
Er naar toe werken kan ook bijna niet, omdat het wat versnipperd plaats vindt. Qua historie moet het ook nog groeien.

Je speelt wel tegen sterke teams en denk dat alle vier de teams in de halve finale, maar wat graag winnen. Ik vind het een van de beste vindingen van de UEFA ooit eigenlijk.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 13:24:16 #134
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200228664
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 13:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er naar toe werken kan ook bijna niet, omdat het wat versnipperd plaats vindt. Qua historie moet het ook nog groeien.

Je speelt wel tegen sterke teams en denk dat alle vier de teams in de halve finale, maar wat graag winnen. Ik vind het een van de beste vindingen van de UEFA ooit eigenlijk.
Ik vind het een beetje een zaaduitvinding. Het zijn veredelde oefenwedstrijden maar doordat er gepretendeerd wordt dat er wat op het spel staat zijn ze semi niet-oefen. Daardoor moesten er weer andere oefeninterlands komen en is de kalender alleen maar verdicht met vervelend interlandvoetbal dat eigenlijk nergens over gaat. Coaches kunnen net niet lekker experimenteren en inpassen in NL-wedstrijden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200228688
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 13:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje een zaaduitvinding. Het zijn veredelde oefenwedstrijden maar doordat er gepretendeerd wordt dat er wat op het spel staat zijn ze semi niet-oefen. Daardoor moesten er weer andere oefeninterlands komen en is de kalender alleen maar verdicht met vervelend interlandvoetbal dat eigenlijk nergens over gaat. Coaches kunnen net niet lekker experimenteren en inpassen in NL-wedstrijden.
Staat een coach natuurlijk vrij om dat te doen in de NL.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 13:28:43 #136
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200228716
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 13:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Staat een coach natuurlijk vrij om dat te doen in de NL.
Niet zo vrij als in een echte vriendschappelijke interland. Er staat nu net wat meer op het spel en coaches lopen net wat meer risico hun baan te verliezen bij een verlies in de NL dan in gewone oefenwedstrijden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200228756
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 13:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Niet zo vrij als in een echte vriendschappelijke interland. Er staat nu net wat meer op het spel en coaches lopen net wat meer risico hun baan te verliezen bij een verlies in de NL dan in gewone oefenwedstrijden.
En dat gaat de komende jaren waarschijnlijk alleen maar groeien. NL zal steeds serieuzer worden. Promotie/degradatie als alternatief voor ('n hoop nietszeggende) kwalificatiewedstrijden, vind ik ook leuk. Dan heb je niet weer Portugal - Gibraltar, België - Malta en Nederland - Kazachstan.
  donderdag 8 juli 2021 @ 06:28:10 #138
117098 Hathor
Effe niet
pi_200261991
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 22:09 schreef Kekster het volgende:

[..]

Niet boven het huidige EK. Maar wel dat van 88 waar 50% van het deelnemersveld na de poulefase in de halve finale zit.
De halve finale was dan ook gewoon de finale, van Duitsland winnen in Duitsland was voor iedere Nederlander het hoogtepunt, die wedstrijd tegen de Russen nam ik voor kennisgeving aan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_200262609
Laatste twee toernooien uitgeschakeld door de latere winnaar. Kan gebeuren uiteraard.
  donderdag 8 juli 2021 @ 09:04:46 #140
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_200262882
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 13:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje een zaaduitvinding. Het zijn veredelde oefenwedstrijden maar doordat er gepretendeerd wordt dat er wat op het spel staat zijn ze semi niet-oefen. Daardoor moesten er weer andere oefeninterlands komen en is de kalender alleen maar verdicht met vervelend interlandvoetbal dat eigenlijk nergens over gaat. Coaches kunnen net niet lekker experimenteren en inpassen in NL-wedstrijden.
Je zag tijdens die wedstrijden de eerste keer wel dat teams er echt voor gingen en leverde ook genoeg leuke wedstrijden op.

Natuurlijk heeft het nog geen status (en het zal ook nooit de status van een EK en WK krijgen uiteraard) maar het is wel een prima prijs voor erbij. Als club kan je toch ook spelen voor drie prijzen (Europese prijs, kampioenschap, beker). Het is echt wel anders dan oefenwedstrijden hoor, zeker omdat het ook invloed heeft op kwalificatie voor een eindronde.
Oh.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')