Wat is dit voor dom gelul? In Brazilië is amper gevaccineerd en de Deltavariant was er ruim voordat India enigszins ging vaccineren. Hetzelfde geldt voor de Britse en Zuid-Afrikaanse variant.quote:Tot duidelijk werd dat grootscheepse vaccinatie experimenten (UK, Zuid Afrika, Brazilië en India) escape varianten in de hand werkten
Ik refereer hier aan de vaccin trials waar in Brazilië grootscheeps werd deelgenomen vorig najaar.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 13:25 schreef NightDancert het volgende:
Wat is dit voor dom gelul? In Brazilië is amper gevaccineerd en de Deltavariant was er ruim voordat India enigszins ging vaccineren. Hetzelfde geldt voor de Britse en Zuid-Afrikaanse variant.
En op basis waarvan concludeer jij dat de mutanten daardoor werden veroorzaakt?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 13:41 schreef Za het volgende:
[..]
Ik refereer hier aan de vaccin trials waar in Brazilië grootscheeps werd deelgenomen vorig najaar.
Alle escape varianten hebben hun oorsprong in de landen waar vorig jaar breed is geëxperimenteerd met vaccins.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:44 schreef NightDancert het volgende:
En op basis waarvan concludeer jij dat de mutanten daardoor werden veroorzaakt?
Dit klinkt wel erg vaag, en antropomorfisch. Kun je dit onderbouwen? Ik ken alleen de link tussen het aantal besmettingen en de waarschijnlijkheid op mutaties.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:19 schreef Za het volgende:
[..]
Alle escape varianten hebben hun oorsprong in de landen waar vorig jaar breed is geëxperimenteerd met vaccins.
UK, Brazilië, India en Zuid Afrika.
Het is een bekend fenomeen, wanneer je mensen gaat vaccineren in een pandemie (toen in de UK nog maar weinig besmettingen waren heeft Oxford/AstraZenica bewust gekozen voor landen als bv Brazilië waar uitbraken gaande waren) zodat men de effectiviteit goed kon testen.
Maar wanneer iemand daar 1 prik gehad heeft en vervolgens besmet raakt, zoekt het virus een omweg, onstaan er varianten.
Dus als groep A zonder maatregelen een N-waarde van 1 heeft, en groep B 1.5, dan mogen we niet groep B de schuld geven als de totale N boven de 1 komt? Duidelijk.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:00 schreef sirdanilot het volgende:
wij als ongevaccineerde minderheid natuurlijk de zondebok voor worden gemaakt
Waar voor?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:12 schreef Nattekat het volgende:
En wees er maar trots op
Ik zou me kapot schamen.
Dat je zo'n wappie/egoist/mietje/complotdenker (streep door wat niet van toepassing is) bent die te beroerd is om een steentje bij te dragen aan de bestrijding van het virus.quote:
The pandemic has entered a new phase. Millions of people around the world are now receiving their first dose of a COVID-19 vaccine each day. In a few countries, including the UK, millions will wait for up to 12 weeks before they receive their second dose. Vaccinating as many people as possible with initial doses before moving on to second doses is intended as the fastest means of inducing a good level of protection within the population. But some experts say they worry that this constitutes a giant experiment in viral evolution, where the potential consequences remain troublingly unclear.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:06 schreef galantis het volgende:
Dit klinkt wel erg vaag, en antropomorfisch. Kun je dit onderbouwen? Ik ken alleen de link tussen het aantal besmettingen en de waarschijnlijkheid op mutaties.
Nu al de consequenties van jouw eigen acties afschuivenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:00 schreef sirdanilot het volgende:
We hebben inderdaad al groepsimmuniteit. De IC is ook niet meer overbelast, er was laatst zelfs een dag zonder één coronadode.
Als er hierna weer lockdowns komen (waar wij als ongevaccineerde minderheid natuurlijk de zondebok voor worden gemaakt) dan komt dat door verschillende prioriteiten van de overheid en niet door de ongevaccineerde minderheid. Immers zullen veel ongevaccineerden ook al deels immuun zijn voor het coronavirus vanwege verschillende besmettingen die ze allicht hebben opgelopen.
Er is enkel en alleen in het verenigd koninkrijk massaal gevaccineerd. In de drie overige landen is amper tot niet gevaccineerd, de mutaties verspreiden zich daar al voordat er überhaupt een vaccinatiecampagne gestart was. Volgens jouw theorie zou er in Israel overigens dus ook een apocalyptische killermutatie moeten zijn ontstaan inmiddels.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:19 schreef Za het volgende:
[..]
Alle escape varianten hebben hun oorsprong in de landen waar vorig jaar breed is geëxperimenteerd met vaccins.
UK, Brazilië, India en Zuid Afrika.
Ik refereer niet aan de start van de massavaccinaties, maar aan de vaccin trials voorafgaand aan de "goedkeuring" van de vaccins, die vorig jaar zomer en najaar plaatshadden in de UK, vervolgens in Zuid Afrika, Brazilië en India.quote:Op zondag 27 juni 2021 09:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
Er is enkel en alleen in het verenigd koninkrijk massaal gevaccineerd. In de drie overige landen is amper tot niet gevaccineerd, de mutaties verspreiden zich daar al voordat er überhaupt een vaccinatiecampagne gestart was. Volgens jouw theorie zou er in Israel overigens dus ook een apocalyptische killermutatie moeten zijn ontstaan inmiddels.
Waarom denk je dat jouw hersenkronkels voldongen feiten zijn?quote:Op zondag 27 juni 2021 11:59 schreef Za het volgende:
[..]
Ik refereer niet aan de start van de massavaccinaties, maar aan de vaccin trials voorafgaand aan de "goedkeuring" van de vaccins, die vorig jaar zomer en najaar plaatshadden in de UK, vervolgens in Zuid Afrika, Brazilië en India.
Deze vaccin trials hebben pakweg 4-6 maanden na dato geleid tot escape mutaties in betreffende landen.
Kun je een plausibele verklaring geven, waarom juist in de landen waarin vorig jaar zomer/najaar grootschalige vaccin trials werden gehouden (UK, Zuid Afrika, Brazilië en India), expliciet deze landen, ook nog eens allemaal gelegen op verschillende continenten, een maand of 4-6 later te maken kregen met zorgelijke mutaties?quote:Op zondag 27 juni 2021 12:22 schreef NightDancert het volgende:
Waarom denk je dat jouw hersenkronkels voldongen feiten zijn?
Het coronavirus muteert continue, ook in landen die jij nu niet noemt.quote:Op zondag 27 juni 2021 14:11 schreef Za het volgende:
[..]
Kun je een plausibele verklaring geven, waarom juist in de landen waarin vorig jaar zomer/najaar grootschalige vaccin trials werden gehouden (UK, Zuid Afrika, Brazilië en India), expliciet deze landen, ook nog eens allemaal gelegen op verschillende continenten, een maand of 4-6 later te maken kregen met zorgelijke mutaties?
Een handjevol vaccintrials in landen met respectievelijk 67 miljoen (VK), 59 miljoen (ZA), 211 miljoen (Brazilië) en 1,4 miljard (India) inwoners. Waarbij de laatste drie landen effectief derdewereldlanden met abominabele hygiënische en leefomstandigheden zijn...quote:Op zondag 27 juni 2021 11:59 schreef Za het volgende:
[..]
Ik refereer niet aan de start van de massavaccinaties, maar aan de vaccin trials voorafgaand aan de "goedkeuring" van de vaccins, die vorig jaar zomer en najaar plaatshadden in de UK, vervolgens in Zuid Afrika, Brazilië en India.
Deze vaccin trials hebben pakweg 4-6 maanden na dato geleid tot escape mutaties in betreffende landen.
Dat het grote landen zijn met een grote bevolking en is de kans dus groter is? Sowieso zijn er niet relatief veel prikken gezet in Brazillie en India.quote:Op zondag 27 juni 2021 14:11 schreef Za het volgende:
[..]
Kun je een plausibele verklaring geven, waarom juist in de landen waarin vorig jaar zomer/najaar grootschalige vaccin trials werden gehouden (UK, Zuid Afrika, Brazilië en India), expliciet deze landen, ook nog eens allemaal gelegen op verschillende continenten, een maand of 4-6 later te maken kregen met zorgelijke mutaties?
Uiteraard.quote:Op zondag 27 juni 2021 14:36 schreef NightDancert het volgende:
Het coronavirus muteert continue, ook in landen die jij nu niet noemt.
Alleen al de Indiase, zuid-Afrikaanse en Braziliaanse en volgens mij ging de Britse mutatie ook al rond voordat de vaccinatiecampagne in het Verenigd Koninkrijk op stoom kwam. Met andere woorden, gewoon alle VoC's...quote:Op zondag 27 juni 2021 15:17 schreef Za het volgende:
[..]
Uiteraard.
Maar hoeveel breed verspreidde VOC's gaan er rond afkomstig uit landen waar geen grootscheepse vaccin trials hebben plaatsgevonden?
Dus we zijn het eens, de escape mutaties hebben hun oorsprong in de landen waar vorig jaar zomer/najaar de vaccin trials plaatsvonden.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
Alleen al de Indiase, zuid-Afrikaanse en Braziliaanse en volgens mij ging de Britse mutatie ook al rond voordat de vaccinatiecampagne in het Verenigd Koninkrijk op stoom kwam. Met andere woorden, gewoon alle VoC's...
Ik vraag me dat ten zeerste af. Veel ongevaccineerden doen ook minder activiteiten dan gevaccineerden doen. Ik ga b.v. niet naar een festival nu.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:11 schreef Nattekat het volgende:
oep B 1.5, dan mogen we niet groep B de schuld geven als de totale N boven de 1 komt? Duidelijk.
Ik begin eindelijk te begrijpen waarom die leeghoofden in Den Haag zo'n testsamenleving willen. Het is dankzij alle mongolen die een prik weigeren en anders gewoon vrolijk zouden doen alsof er niks aan de hand is.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vraag me dat ten zeerste af. Veel ongevaccineerden doen ook minder activiteiten dan gevaccineerden doen. Ik ga b.v. niet naar een festival nu.
Omgekeerd, er hebben in veel meer landen trials plaatsgevonden. Een trial is dus niet de oorzaak van een escape-mutatie.quote:Op zondag 27 juni 2021 23:04 schreef Za het volgende:
[..]
Dus we zijn het eens, de escape mutaties hebben hun oorsprong in de landen waar vorig jaar zomer/najaar de vaccin trials plaatsvonden.
De Indiase gaat nog niet zo lang rond als de anderen BTW.
Over herd-immunity. De getallen die er aan opgehangen worden moet je niet heel serieus nemen. Die gaan uit van modelaannames die niet gelden voor de manier waarop vaccinatie wordt toegepast.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 13:09 schreef Za het volgende:
Het percentage bloeddonoren met antistoffen tegen het coronavirus is gestegen van 54 procent eind mei tot 69,5 procent op dit moment. De stijging is vooral te danken aan de vaccinaties, meldt de onderzoeksafdeling van bloedvoorziening Sanquin. (volgens het RIVM is dit percentage representatief voor de Nederlandse bevolking)
https://www.ad.nl/binnenl(...)70-procent~a381ed70/
Het betreft hier bloeddoren bij wie de antistoffen heden meetbaar zijn, vorig jaar werd duidelijk dat na een aantal maanden bij een deel van de bloeddonoren de antistoffen niet meer meetbaar was, heden ligt deze meetbaarheid op 8 maanden, echter genieten zij nog steeds immuniteit wegens T cell immunity, het werkelijk aantal met immuniteit zal dus hoger liggen, gezien de antistoffen uit de 1e golf zelfs door Sanquin niet meer meetbaar zijn.
https://www.trouw.nl/zorg(...)de-vaccins~b06a11cd/
Dan zitten we dus op 70-80% immuniteit.
Een jaar lang is van over de hele wereld beweerd dat wanneer er onder de bevolking een immuniteit zou bestaan van hoger dan 60%, er sprake zou zijn van herd immunity.
Zo'n 60% van de NL-inwoners moet Covid-19 krijgen voor groepsimmuniteit: gezondheidsinstituut
Zo’n 50 tot 60 procent van de Nederlandse bevolking moet besmet zijn met en hersteld zijn van Covid-19 om het land groepsimmuniteit te geven tegen het coronavirus, zegt Jaap van Dissel, hoofd van het RIVM.
https://nltimes.nl/2020/0(...)ity-health-institute
SARS-CoV-2 virus is a highly transmissible virus. We think it needs at least 60 to 70% of the population to have immunity to really break the chain of transmission. If you allow this to happen naturally, it will take a long time. And that is why we believe it's not a good idea to try to achieve herd immunity by just letting the infection run wild in the population and infect a lot of people and that we should talk about herd immunity in the context of a vaccine. Because with a vaccine you can achieve immunity and herd immunity safely.
https://www.who.int/emerg(...)ience-in-5/episode-1
Groepsimmuniteit treedt op wanneer een virus zich niet kan verspreiden omdat het steeds mensen tegenkomt die beschermd zijn tegen infectie. Zodra een voldoende deel van de bevolking niet langer vatbaar is, stopt elke nieuwe uitbraak. "Je hebt niet iedereen in de bevolking nodig om immuun te zijn - je hebt gewoon genoeg mensen nodig om immuun te zijn", zegt Caroline Buckee, een epidemioloog aan de Harvard TH Chan School of Public Health in Boston, Massachusetts.
https://www.nature.com
-------------------------------------
Inmiddels zitten we dus op die gedroomde 70%, en een land als Engeland zelfs ruim boven de 85% immuniteit.
[ afbeelding ]
https://www.statista.com/(...)th-covid-antibodies/
------------------
Het doel is dus bereikt, eindelijk herd immunity?
Ik heb hier net als velen in geloofd, met spanning de situatie in Zweden gevolgd.
Tot duidelijk werd dat grootscheepse vaccinatie experimenten (UK, Zuid Afrika, Brazilië en India) escape varianten in de hand werkten, waar ook al deze specifieke landen mee te maken kregen.
En welke later verspreid werden elders over de wereld.
Nu er overal massa vaccinaties zijn geweest te midden van een pandemie, hoe groot is dan het risico op escape varianten naast de gewone mutaties her en der, of zijn deze van generlei betekenis (zoals de Delta variant heden 16.000 Britten per dag besmet) en zitten we gewoon goed met onze herd immunity en moeten we elkaar feliciteren?
YOP
Vind ik niet. Het is de schuld van de overheid dat vaccinaties en ook binnenreizen in landen niet goed geregeld is. Als ze vanaf het begin de grens dicht hadden gedaan zaten we niet met deze situatie. Ook komt het groeiende aantal doden doordat we de prikken niet op tijd naar derdewereldlanden sturen, wat we sturen is een druppel op een gloeiende plaat.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik begin eindelijk te begrijpen waarom die leeghoofden in Den Haag zo'n testsamenleving willen. Het is dankzij alle mongolen die een prik weigeren en anders gewoon vrolijk zouden doen alsof er niks aan de hand is.
En zelfs dan... jullie gaan een nieuwe uitbraak veroorzaken, 100% zeker. In Engeland is het al gigantisch hard gegaan onder jongeren, en nu ook mensen met maar 1 prik. En in tegenstelling tot de meesten in Engeland hebben jullie daar direct schuld aan.
"Zij hebben het fout gedaan, dus uit protest laat ik me nu ook niet vaccineren, lekker puh"quote:Op maandag 28 juni 2021 10:55 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Vind ik niet. Het is de schuld van de overheid dat vaccinaties en ook binnenreizen in landen niet goed geregeld is. Als ze vanaf het begin de grens dicht hadden gedaan zaten we niet met deze situatie. Ook komt het groeiende aantal doden doordat we de prikken niet op tijd naar derdewereldlanden sturen, wat we sturen is een druppel op een gloeiende plaat.
Maar ik voorzie nog wel dat er een aantal van ons nietgevaccineerden het onderspit gaan delven en gaan worden gelyncht door een hypocriete menigte hoordus in die zin ga je gelijk krijgen.
Wat is er politiek aan? Ik stem gewoon groenlinks die totaal niet antivaccinatie zijn.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"Zij hebben het fout gedaan, dus uit protest laat ik me nu ook niet vaccineren, lekker puh"
Je maakt er een politiek iets van, echt treuriger kan gewoon niet.
Tenzij levensveranderend betekent dat ze weer terug naar normaal mogen, spui je hier echt totale nonsens. De voordelen van het vaccin: gigantisch. De nadelen: in het ergste geval mag je een dag ziekteverlof nemen.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:00 schreef sirdanilot het volgende:
potentiëel levensveranderende vaccinatie
Dus volgens jou is er letterlijk 0% kans dat er nog langetermijnbijwerkingen worden ontdekt van de vaccins? Letterlijk 0 procent kans? Heb je daar een wetenschappelijke onderbouwing voor? Dacht het niet.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tenzij levensveranderend betekent dat ze weer terug naar normaal mogen, spui je hier echt totale nonsens. De voordelen van het vaccin: gigantisch. De nadelen: in het ergste geval mag je een dag ziekteverlof nemen.
Net was het nog "zij hebben het fout aangepakt, dus ze lossen het zelf maar op", nu op eens is het vaccin zelf een probleem. Net zoals bij zo veel andere antivaxxers hangt je argumentatie aan touwtjes en plakband aan elkaar.
Daarbij volgens deze logica zorgt een trial met een paar duizend man voor escape mutaties, maar grootschalig vaccineren blijkbaar nog niet.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:42 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Omgekeerd, er hebben in veel meer landen trials plaatsgevonden. Een trial is dus niet de oorzaak van een escape-mutatie.
Ja. Wetenschappelijk bewijs? Onmogelijk. Je kan onmogelijk bewijzen dat geen mens op deze aardbol geen gevolgen ondervindt, maar dat geldt voor alle vaccins en andere troep die jij in je lichaam toe laat.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:20 schreef sirdanilot het volgende:
Dus volgens jou is er letterlijk 0% kans dat er nog langetermijnbijwerkingen worden ontdekt van de vaccins? Letterlijk 0 procent kans?
Ik denk dat je hier echt een gigantische fout maakt. Er zijn zeldzame maar zeer ernstige bijwerkingen van het vaccin. In de meeste gevallen zijn de risicos van niet vaccineren echter veel groter.Door uitspraken als "in het ergste geval mag je een dag ziekteverlof nemen" geef je juist materiaal aan de anti-vaxxers, die iedere dode die waarschijnlijk door vaccinatie is veroorzaakt gaan gebruiken. Ik ben er zelfs bang voor dat wetenschappers die te hard hun mening voor vaccinatie geven nu, wel eens de bijwerkingen kunnen gaan negeren. De kansen van echt ernstige bijwerkingen zijn klein. Maar doe niet of ze er niet zijn. Geen enkel vaccin is veilig, maar de meeste vaccins verhogen wel de levensverwachting van vrijwel iedereen die gevaccineerd wordt.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tenzij levensveranderend betekent dat ze weer terug naar normaal mogen, spui je hier echt totale nonsens. De voordelen van het vaccin: gigantisch. De nadelen: in het ergste geval mag je een dag ziekteverlof nemen.
Net was het nog "zij hebben het fout aangepakt, dus ze lossen het zelf maar op", nu op eens is het vaccin zelf een probleem. Net zoals bij zo veel andere antivaxxers hangt je argumentatie aan touwtjes en plakband aan elkaar.
Ok. Dus waarom kan ik de fabrikant en/of de overheid dan niet aansprakelijk stellen in het geval van een potentiële negatieve autoimmuunbijwerking of andere bijwerking?quote:Op maandag 28 juni 2021 11:33 schreef Nattekat het volgende:
Als je net zo veel tijd had gestoken in leren hoe vaccins werken als in het opzoeken van complottheorieën, dan had je nu al geweten dat alles wat over blijft na 2-3 maanden antistoffen zijn. Alle dode virusdeeltjes of mRNA deeltjes die in zo'n vaccin zitten zijn dan allang opgeruimd. De enige manier waarop het mogelijk mis kan gaan is een situatie waarbij de antistoffen te veel lijken op eiwitten van het lichaam zelf, en alle strenge onderzoeken en eisen vanuit de EU zijn er om dat te voorkomen. Het hele menselijke genome is bekend, dus dat is niks meer d
2 mensen op miljoenen en miljoenen vaccins waar het vaccin een waarschijnlijke oorzaak was. Leuk garpje, maar in de statistiek wordt dat weggewuifd onder ruis.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:38 schreef DrParsifal het volgende:
die iedere dode die waarschijnlijk door vaccinatie is veroorzaakt gaan gebruiken
Weer een leuk garpje, heb je dat op feesboek gelezen? De enige vaccins met bijwerkingen van formaat krijg je niet eens meer.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:38 schreef DrParsifal het volgende:
Er zijn zeldzame maar zeer ernstige bijwerkingen van het vaccin
Nee ik neem wetenschap wel serieus. Net als de blaadjes waar dit soort stukjes verschijnen:quote:Op maandag 28 juni 2021 11:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2 mensen op miljoenen en miljoenen vaccins waar het vaccin een waarschijnlijke oorzaak was. Leuk garpje, maar in de statistiek wordt dat weggewuifd onder ruis.
[..]
Weer een leuk garpje, heb je dat op feesboek gelezen? De enige vaccins met bijwerkingen van formaat krijg je niet eens meer.
Inderdaad, ik vind het altijd een heel erg naar, denigrerend toontje. Je kan gewoon op een normale manier aan me uitleggen waarom het OK is dat de overheid en de farmaceutische bedrijven niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele negatieve gevolgen van het vaccin, in plaats van op die manier denigrerend doen van 'ik zou me kapot schamen als ik jou was' en dergelijke zaken die helemaal niks toevoegen.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:49 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Nee ik neem wetenschap wel serieus. Net als de blaadjes waar dit soort stukjes verschijnen:
https://www.bmj.com/content/373/bmj.n1635
https://www.sciencemag.or(...)covid-19-vaccination
Je kunt dan lekker denigrerend gaan doen, maar dat maakt je standpunt echt niet sterker.
Waarom zou ik mijn tijd verspillen aan zoiets onbenulligs. Waar gaat dit in godsnaam over?quote:Op maandag 28 juni 2021 11:53 schreef sirdanilot het volgende:
Je kan gewoon op een normale manier aan me uitleggen waarom het OK is dat de overheid en de farmaceutische bedrijven niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele negatieve gevolgen van het vaccin,
Je hebt nog steeds niet uitgelegd waarom de overheid of grote farmabedrijven dan niet aansprakelijk moeten worden gesteld voor eventuele negatieve gevolgen mocht het fout gaan.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom zou ik mijn tijd verspillen aan zoiets onbenulligs. Waar gaat dit in godsnaam over?
Als ik een prik neem dan:
- word ik niet ziek van het virus zelf, wanneer ik het ongetwijfeld ooit eens oploop
- draag ik bij aan de preventie van een volgende golf met alle gevolgen van dien
Nou, dan moet er wel een hele goede gegronde reden zijn om het vaccin niet te nemen. En een kans van 0,0001% dat er ooit gezeik komt valt echt helemaal in het niets vergeleken met de voordelen.
Nee dat doe ik niet. Ik blijf zeggen dat de risicos van niet vaccineren groter zijn dan van wel vaccineren. Ik zeg dat juist expliciet. Echter die bijwerkingen zijn er (en ze zijn zeldzaam zoals ik al zei), en door ze helemaal te ontkennen geef je juist brandstof aan speculaties van antivaxxers.quote:
Omdat dat mij werkelijk waar geen donder interesseert en het ook helemaal niet uit maakt. Leg liever uit waarom dat zogenaamde probleem een gegronde reden is om de voordelen te vergeten.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:06 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds niet uitgelegd waarom de overheid of grote farmabedrijven dan niet aansprakelijk moeten worden gesteld voor eventuele negatieve gevolgen mocht het fout gaan.
Als je geen vaccin neemt om wappieredenen, dan moet je je ook echt kapot schamen. Er zijn twee gegronde redenen om het niet te doen: medisch en angst, aangewakkerd door al die mafkezen met hun bangmakerij. Ik discussieer nu niet met die tweede categorie, dus ik weet dat het geen enkele zin heeft om iemand proberen te overtuigen. Ik spreek je liever aan op je treurige gedrag.quote:Het enige wat je erover zegt is 'waarom zou ik uberhaupt over die vraag nadenken'. Nou, het antwoord daarop is: omdat dit een reden is dat velen zich niet laten vaccineren. Hoe eerder deze aansprakelijkheid wordt geregeld door de overheid, hoe eerder mense nzoals ik en andere vaccinatietwijfelaars zich gaan laten vaccineren, en hoe eerder jij dus lekker naar de hollandse camping in Benidorm kan.
Je kan je kop ervoor in het zand steken, maar daarmee ga je niemand overtuigen om een vaccinatie te halen. Je kan zeggen dat we ons moeten schamen en wat al niet meer zijn maar dat gaat hem echt niet worden.
na klimaat drammers zie hier de prik drammers. Die 0.001% is ook het aantal graden wat Nederland zou bijdragen aan global warming.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom zou ik mijn tijd verspillen aan zoiets onbenulligs. Waar gaat dit in godsnaam over?
Als ik een prik neem dan:
- word ik niet ziek van het virus zelf, wanneer ik het ongetwijfeld ooit eens oploop
- draag ik bij aan de preventie van een volgende golf met alle gevolgen van dien
Nou, dan moet er wel een hele goede gegronde reden zijn om het vaccin niet te nemen. En een kans van 0,0001% dat er ooit gezeik komt valt echt helemaal in het niets vergeleken met de voordelen.
Ik vergeet helemaal geen voordelen. Ik heb ook op geen enkel moment in deze conversatie gezegd dat jij je niet hoeft te vaccineren. Maar aangezien er geen aansprakelijkheid is op eventuele negatieve gevolgen va ndeze vaccinatie te nemen, kies ik ervoor om met vaccinatie te wachten totdat de overheid (zij het hier in ierland waar ik woon of in Nederland waar ik vandaan kom) deze aansprakelijkheid op een juiste manier wettelijk regelt. Zodat ik niet met lege handen sta mocht het fout gaan met het vaccin.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat dat mij werkelijk waar geen donder interesseert en het ook helemaal niet uit maakt. Leg liever uit waarom dat zogenaamde probleem een gegronde reden is om de voordelen te vergeten.
Wat maakt 'ik neem geen vaccin omdat de overheid noch de producent aansprakelijk kan worden gesteld voor eventuele negatieve gevolgen ' een wappiereden? Dat is een juridische reden, geen wappiereden.quote:[..]
Als je geen vaccin neemt om wappieredenen,
Dat is een wappiereden. Het is een smoesje om geen vaccin te nemen die bij lange na niet opweegt tegen de voordelen van een vaccin.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:15 schreef sirdanilot het volgende:
Wat maakt 'ik neem geen vaccin omdat de overheid noch de producent aansprakelijk kan worden gesteld voor eventuele negatieve gevolgen ' een wappiereden? Dat is een juridische reden, geen wappiereden.
Het belangrijkste verschil: Al was Nederland de enige in Europa, wij zouden nog steeds heel erg profiteren en het heel beter hebben dan de landen om ons heen.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:12 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
na klimaat drammers zie hier de prik drammers. Die 0.001% is ook het aantal graden wat Nederland zou bijdragen aan global warming
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |