abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200081261
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 22:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik heb niet de indruk dat de daders dan vaak vrijuit gaan, al is elke dader natuurlijk een te veel.
Nee maar meer dat het politiekorps totaal als corrupt wordt gebrandmerkt. Beetje raar voor gigantisch land als VS. Ik denk dat 90 procent prima gasten zijn.
pi_200081443
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 21:58 schreef Gia het volgende:
Belachelijk hoog. Dat is een straf die hoort bij moord. Dit was geen moord.
Ik zie straffen van 40 jaar tot levenslang voor moord voorbijkomen. Dus is dit echt zo'n belachelijke straf?
Begrijp me niet verkeerd, deze straf leek mij ook erg hoog
pi_200081586
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 22:15 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Nee maar meer dat het politiekorps totaal als corrupt wordt gebrandmerkt. Beetje raar voor gigantisch land als VS. Ik denk dat 90 procent prima gasten zijn.
Dat lijkt me meer een dingetje wat mensen aangepraat wordt als je bepaalde sociale media volgt die dergelijke berichtgeving uitvergroten. Net als die accounts die allerhande SJW's belichten met hun rariteiten, alsof de halve westerse wereld vol zit met die gekkies. Zo ontstaat een karikatuur van de werkelijkheid, wat je helaas maar al te vaak terug ziet in discussies. Werkt trouwens ook de andere kant op hoor, voor wat het waard is.

Toevalig laatst een wetenschappelijk artikel erover gelezen, maar weet niet of ik het kan terugvinden.

Edit: ter verduidelijking: je ziet zeg maar dat Republikeinen en Democraten een beeld hebben van elkaars opvattingen die verder uit elkaar zouden liggen dan dat die opvattingen in werkelijkheid uit elkaar liggen. Dit werkt op zichzelf weer polarisatie in de hand.

[ Bericht 4% gewijzigd door SnertMetChoco op 26-06-2021 22:35:06 ]
  zondag 27 juni 2021 @ 01:17:06 #204
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200085444
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 21:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Eens. Zonder die beelden was de kans groot dat hij vrijuit was gegaan. Maar goed dan dus dat die beelden er waren, nietwaar?
zonder de video's was Floyd gewoon op het policie station vermoord

quote:

[..]

1 % zijn van die chauvin gasten

ze waren beiden collega's op de club als nachtportier
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_200085496
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 22:22 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Ik zie straffen van 40 jaar tot levenslang voor moord voorbijkomen. Dus is dit echt zo'n belachelijke straf?
Begrijp me niet verkeerd, deze straf leek mij ook erg hoog
In dit geval, met 3 keer schuldig door de jury was de maximum straf 40 jaar, de rechter heeft die volgens de richtlijnen bepaald op 12.5 jaar en 10 jaar erbij gedaan voor verzwarende omstandigheden. Dus zo bezien is de straf niet bijzonder hoog. Uiteraard wel hoog maar dat komt dus door de verzwarende omstandigheden
  zondag 27 juni 2021 @ 07:28:22 #206
323876 michaelmoore
pi_200086067
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 01:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In dit geval, met 3 keer schuldig door de jury was de maximum straf 40 jaar, de rechter heeft die volgens de richtlijnen bepaald op 12.5 jaar en 10 jaar erbij gedaan voor verzwarende omstandigheden. Dus zo bezien is de straf niet bijzonder hoog. Uiteraard wel hoog maar dat komt dus door de verzwarende omstandigheden
verzwarende omstandigheid om dat die Chauvin nog 10 minuten met zijn knie in de nek bleef zitten terwijl Floydd geboeid was

En die anderen zijn veroordeeld omdat ze niet ingrepen terwijl Floyd vermoord werd in hun bijzijn
was er geen video van geweest dan was ie ook vermoord maar dan had Chauvin een top gozer geweest

Ik vraag me af of er inderdaad een vals briefje van 20 dollar was of dat dit terplekken tevoorschijn gehaald is, Die chauvin kende Floyd prive van die nachtclub waar ze beiden werkten savonds en had kennelijk een pesthekel aan hem
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zondag 27 juni 2021 @ 08:21:55 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200086286
Op die video leken ze elkaar niet heel goed te kennen ofzo

Kreeg ook niet de indruk dat de man bewust een gehate boef heel langzaam zat dood te knijpen tbh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 27 juni 2021 @ 08:57:25 #208
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200086471
quote:

[..]

Het één sluit het ander niet uit.

Ik ben ervan overtuigd dat de meeste agenten het goed bedoelen, maar het probleem is dat een slecht systeem met goed(willend)e agenten nog steeds slechte resultaten produceert en dat slechte agenten min of meer ongestoord hun gang kunnen gaan.

Dus: individuele agenten zullen doorgaans met de beste bedoelingen uit hun bed komen, maar dat neemt niet weg dat het politieapparaat in de VS behoorlijk verpest is.
Huilen dan.
pi_200086766
Floyd bleef tot de nekklem aan toe zich te verdedigen tegen de politie. Had George meegewerkt dan was er niets aan de hand. Het is nogal dom om het gevecht aan te gaan met de politie. De agent heeft niets met opzet of verkeerde intentie gedaan, er was geen andere optie meer over. En dan is het voor de politie niet mogelijk om op dat moment te achterhalen of Floyd teveel drugs gesmikkeld heeft. Dat is het risico wat Floyd neemt.

Er heerst dat achterlijke sentiment dat de politie de vijand is. Soms zie je het zelfs terug in een filmpje van de Nederlandse politie-vlogger Jan Willem. vanaf 9:46 (met om 10:40 de krankzinnige opmerking "de reden is omdat ik zwart ben")

Het komt vaker voor dat een agent met blanke huidskleur te maken krijgt met geweld of zelfs een vuurgevecht met een persoon met donkere huidskleur. Daar lees je precies 0 berichten over.
https://edition.cnn.com/2(...)ct-search/index.html
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 27 juni 2021 @ 09:45:30 #210
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_200086828
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 09:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
Floyd bleef tot de nekklem aan toe zich te verdedigen tegen de politie. Had George meegewerkt dan was er niets aan de hand. Het is nogal dom om het gevecht aan te gaan met de politie. De agent heeft niets met opzet of verkeerde intentie gedaan, er was geen andere optie meer over. En dan is het voor de politie niet mogelijk om op dat moment te achterhalen of Floyd teveel drugs gesmikkeld heeft. Dat is het risico wat Floyd neemt.

Er heerst dat achterlijke sentiment dat de politie de vijand is. Soms zie je het zelfs terug in een filmpje van de Nederlandse politie-vlogger Jan Willem. vanaf 9:46

Het komt vaker voor dat een agent met blanke huidskleur te maken krijgt met geweld of zelfs een vuurgevecht met een persoon met donkere huidskleur. Daar lees je precies 0 berichten over.
https://edition.cnn.com/2(...)ct-search/index.html
Ik geloof dat 9% van de Amerikaanse bevolking jonge donkere mannen zijn , een deel van die 9% zijn verantwoordelijk voor zo rond de 50% van alle zware delicten.

Ik denk dat het voor een groot deel zou helpen , als deze jonge donkere mannen gewoon bij hun vrouw/vriendin blijven als ze ze zwanger hebben gemaakt. Ruim 60% van de donkere kinderen groeit op zonder vader.
Onder hispanics is percentage ook vrij hoog trouwens (zo rond de 40%)
Ik ben inmiddels overleden
pi_200086948
De goedpraters van disproportioneel politiegeweld in de VS zijn ook weer gearriveerd met hun apparte interpetaties van filmpjes waar een persoon al minuten geen verzet meer levert zei toch nog steeds zwaar verzet zien. :')
pi_200086985
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 09:45 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Ik geloof dat 9% van de Amerikaanse bevolking jonge donkere mannen zijn , een deel van die 9% zijn verantwoordelijk voor zo rond de 50% van alle zware delicten.

Ik denk dat het voor een groot deel zou helpen , als deze jonge donkere mannen gewoon bij hun vrouw/vriendin blijven als ze ze zwanger hebben gemaakt. Ruim 60% van de donkere kinderen groeit op zonder vader.
Onder hispanics is percentage ook vrij hoog trouwens (zo rond de 40%)
De obsessie van de huidskleur, dat blijft maar door etteren.

In mijn beleving is er meer haat van mensen met donkere huidskleur naar mensen met blanke huidskleur dan andersom. In Afrika is er een beweging die doodleuk dansend zingen dat blanke boeren moeten worden gedood. In Nederland is BIJ1 bezig om een soort strijd te voeren tegen de Hollander met blanke huidskleur.
  zondag 27 juni 2021 @ 10:07:41 #213
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200087002
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 09:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
De agent heeft niets met opzet of verkeerde intentie gedaan, er was geen andere optie meer over.
Leg dan eens uit waarom er geen andere opties zijn dan 9 minuten met je volle gewicht op zijn nek te zitten wanneer iemand al lang en breed geboeid in de goot ligt en duidelijk in ademnood verkeert?
Huilen dan.
pi_200087101
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 10:05 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

In mijn beleving is er meer haat van mensen met donkere huidskleur naar mensen met blanke huidskleur dan andersom. In Afrika is er een beweging die doodleuk dansend zingen dat blanke boeren moeten worden gedood. In Nederland is BIJ1 bezig om een soort strijd te voeren tegen de Hollander met blanke huidskleur.
Dus omdat er in Afrika ergens rascistisch gedaan wordt tegen blanken is in de moderne westerse wereld het ook wel bon ton om een als boze witte man een beetje rascistisch tegen anderen te zijn. Welkom in de wondere wereld van de boze witte mannen logica. :')
pi_200087112
quote:
83s.gif Op zondag 27 juni 2021 10:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Leg dan eens uit waarom er geen andere opties zijn dan 9 minuten met je volle gewicht op zijn nek te zitten wanneer iemand al lang en breed geboeid in de goot ligt en duidelijk in ademnood verkeert?
Kun je aangeven hoeveel agenten getracht hebben om de verdachte in bedwang te houden?
Wat deed de verdachte toen deze in de politie auto zat?
Waarom werden er meer agenten opgeroepen?
pi_200087120
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 10:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus omdat er in Afrika ergens rascistisch gedaan wordt tegen blanken is in de moderne westerse wereld het ook wel bon ton om een als boze witte man een beetje rascistisch tegen anderen te zijn. Welkom in de wondere wereld van de boze witte mannen logica. :')
ik ben niet boos, waar staat dat? ik ben ook niet wit.
het lijkt wel alsof er veel boze mensen zijn.
pi_200087139
Ik begrijp het slechts niet.
Maar ik gebruik dan ook geen drugs. Dan is het ook lastig om te begrijpen.
  zondag 27 juni 2021 @ 10:57:14 #218
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_200087564
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 10:05 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Sterker nog een partijlid van BIJ1 doet er gezellig aan mee

https://www.reddit.com/r/(...)afrikaanse_beweging/
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 27 juni 2021 @ 11:06:33 #219
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_200087682
boze witte individuen logica:

Omdat in Afrika zwarten niet lief zijn tegenblanke boeren hoeven Amerikaanse blanke politieagenten niet lief te zijn voor zwarten.

Omdat in de VS zwarte jongeren oververtegenwoordigd zijn in de misdaadcijfers mag er tegen alle zwarte mensen geweld worden gepleegd

Omdat deze zwarte individu al eens in aanraking met de politie was geweest is het niet erg dat hij gedood wordt door een agent.

Jaja, heel logisch allemaal. Een beetje zoals met Marokkanen hier.
pi_200087717
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 11:06 schreef mcmlxiv het volgende:
boze witte individuen logica:

Omdat in Afrika zwarten niet lief zijn tegenblanke boeren hoeven Amerikaanse blanke politieagenten niet lief te zijn voor zwarten.

Omdat in de VS zwarte jongeren oververtegenwoordigd zijn in de misdaadcijfers mag er tegen alle zwarte mensen geweld worden gepleegd

Omdat deze zwarte individu al eens in aanraking met de politie was geweest is het niet erg dat hij gedood wordt door een agent.

Jaja, heel logisch allemaal. Een beetje zoals met Marokkanen hier.
een andere logica is om gewoon zonder reden boos te worden als een agent je iets vraagt.
of zelfs voordat een agent iets vraagt gaan lopen vloeken en beledigen.
  zondag 27 juni 2021 @ 11:18:22 #221
403588 mcmlxiv
pi_200087790
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 11:09 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

een andere logica is om gewoon zonder reden boos te worden als een agent je iets vraagt.
Aha het is zijn eigen schuld dat hij dood is, zeg dat dan
pi_200087830
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 11:18 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Aha het is zijn eigen schuld dat hij dood is, zeg dat dan
dat zijn jouw woorden.
ik zeg dat aversie ten opzichte van de politie een groot probleem is.
  zondag 27 juni 2021 @ 11:41:13 #223
323876 michaelmoore
pi_200087992
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 11:09 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Maar als je vermoord bent dan kun je niets meer vragen
  zondag 27 juni 2021 @ 11:44:35 #224
323876 michaelmoore
pi_200088040
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 10:16 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Kun je aangeven hoeveel agenten getracht hebben om de verdachte in bedwang te houden?
Wat deed de verdachte toen deze in de politie auto zat?
Waarom werden er meer agenten opgeroepen?
Maar dan hoef je hem toch niet dood te maken,
hij had toch de man kunnen laten opstaan als er zoveel agenten omheen stonden
Met de knie in de nek ben je na tien minuten wel dood als je goed aandrukt

Daarnaast kenden de beide personen agent Chauvin en Floyd elkaar prive
Bedien werkten savond s in dezelfde nachtclub als uitsmijter
  zondag 27 juni 2021 @ 13:11:00 #225
403588 mcmlxiv
pi_200088986
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 11:22 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

dat zijn jouw woorden.
ik zeg dat aversie ten opzichte van de politie een groot probleem is.
Dat kan, maar 1 manier om dat op te lossen. Minder geweld door agenten maar meer dienstbaarheid. Zo ongeveer zoals in Nederland (in ieder geval tot voor kort) ongeveer werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')