Zulke beelden hebben meestal voor en nadelen imo.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 21:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Eens. Zonder die beelden was de kans groot dat hij vrijuit was gegaan. Maar goed dan dus dat die beelden er waren, nietwaar?
Die waren ook in het voorbeeld van die andere man. Pure willekeur dus.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 21:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Eens. Zonder die beelden was de kans groot dat hij vrijuit was gegaan. Maar goed dan dus dat die beelden er waren, nietwaar?
Ik ken de andere zaak niet, maar als die man zich net zo schuldig heeft gemaakt had ook hij natuurlijk veroordeeld moeten worden.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 21:59 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Die waren ook in het voorbeeld van die andere man. Pure willekeur dus.
Maar gebeurd dus niet. Dus welke conclusie moet je daar dan uit halen?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik ken de andere zaak niet, maar als die man zich net zo schuldig heeft gemaakt had ook hij natuurlijk veroordeeld moeten worden.
Zoals gezegd ken ik de andere zaak niet en is er vaak een of andere gotcha waarin iets afwijkt. Maar als het goed vergelijkbaar is kun je denk ik stellen dat er onterecht iemand vrijuit is gegaan waartegen het publiek in bescherming had moeten worden genomen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:01 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Maar gebeurd dus niet. Dus welke conclusie moet je daar dan uit halen?
Andersom ook he, dat een agent afgeknald wordt. Of in sommige buurten vogelvrij zijn.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zoals gezegd ken ik de andere zaak niet en is er vaak een of andere gotcha waarin iets afwijkt. Maar als het goed vergelijkbaar is kun je denk ik stellen dat er onterecht iemand vrijuit is gegaan waartegen het publiek in bescherming had moeten worden genomen.
Veelgehoorde klacht is juist dat agenten veel te vaak vrijuit gaan als ze te veel geweld daar gebruiken. Althans, dat wordt door law & order types dan weer niet echt serieus genomen, is mijn indruk.
Ik heb niet de indruk dat de daders dan vaak vrijuit gaan, al is elke dader natuurlijk een te veel.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:07 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Andersom ook he, dat een agent afgeknald wordt. Of in sommige buurten vogelvrij zijn.
Nee maar meer dat het politiekorps totaal als corrupt wordt gebrandmerkt. Beetje raar voor gigantisch land als VS. Ik denk dat 90 procent prima gasten zijn.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat de daders dan vaak vrijuit gaan, al is elke dader natuurlijk een te veel.
Ik zie straffen van 40 jaar tot levenslang voor moord voorbijkomen. Dus is dit echt zo'n belachelijke straf?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 21:58 schreef Gia het volgende:
Belachelijk hoog. Dat is een straf die hoort bij moord. Dit was geen moord.
Dat lijkt me meer een dingetje wat mensen aangepraat wordt als je bepaalde sociale media volgt die dergelijke berichtgeving uitvergroten. Net als die accounts die allerhande SJW's belichten met hun rariteiten, alsof de halve westerse wereld vol zit met die gekkies. Zo ontstaat een karikatuur van de werkelijkheid, wat je helaas maar al te vaak terug ziet in discussies. Werkt trouwens ook de andere kant op hoor, voor wat het waard is.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:15 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Nee maar meer dat het politiekorps totaal als corrupt wordt gebrandmerkt. Beetje raar voor gigantisch land als VS. Ik denk dat 90 procent prima gasten zijn.
zonder de video's was Floyd gewoon op het policie station vermoordquote:Op zaterdag 26 juni 2021 21:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
1 % zijn van die chauvin gastenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:15 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Nee maar meer dat het politiekorps totaal als corrupt wordt gebrandmerkt. Beetje raar voor gigantisch land als VS. Ik denk dat 90 procent prima gasten zijn.
In dit geval, met 3 keer schuldig door de jury was de maximum straf 40 jaar, de rechter heeft die volgens de richtlijnen bepaald op 12.5 jaar en 10 jaar erbij gedaan voor verzwarende omstandigheden. Dus zo bezien is de straf niet bijzonder hoog. Uiteraard wel hoog maar dat komt dus door de verzwarende omstandighedenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:22 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik zie straffen van 40 jaar tot levenslang voor moord voorbijkomen. Dus is dit echt zo'n belachelijke straf?
Begrijp me niet verkeerd, deze straf leek mij ook erg hoog
verzwarende omstandigheid om dat die Chauvin nog 10 minuten met zijn knie in de nek bleef zitten terwijl Floydd geboeid wasquote:Op zondag 27 juni 2021 01:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In dit geval, met 3 keer schuldig door de jury was de maximum straf 40 jaar, de rechter heeft die volgens de richtlijnen bepaald op 12.5 jaar en 10 jaar erbij gedaan voor verzwarende omstandigheden. Dus zo bezien is de straf niet bijzonder hoog. Uiteraard wel hoog maar dat komt dus door de verzwarende omstandigheden
Het één sluit het ander niet uit.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:15 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Ik geloof dat 9% van de Amerikaanse bevolking jonge donkere mannen zijn , een deel van die 9% zijn verantwoordelijk voor zo rond de 50% van alle zware delicten.quote:Op zondag 27 juni 2021 09:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
Floyd bleef tot de nekklem aan toe zich te verdedigen tegen de politie. Had George meegewerkt dan was er niets aan de hand. Het is nogal dom om het gevecht aan te gaan met de politie. De agent heeft niets met opzet of verkeerde intentie gedaan, er was geen andere optie meer over. En dan is het voor de politie niet mogelijk om op dat moment te achterhalen of Floyd teveel drugs gesmikkeld heeft. Dat is het risico wat Floyd neemt.
Er heerst dat achterlijke sentiment dat de politie de vijand is. Soms zie je het zelfs terug in een filmpje van de Nederlandse politie-vlogger Jan Willem. vanaf 9:46
Het komt vaker voor dat een agent met blanke huidskleur te maken krijgt met geweld of zelfs een vuurgevecht met een persoon met donkere huidskleur. Daar lees je precies 0 berichten over.
https://edition.cnn.com/2(...)ct-search/index.html
De obsessie van de huidskleur, dat blijft maar door etteren.quote:Op zondag 27 juni 2021 09:45 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik geloof dat 9% van de Amerikaanse bevolking jonge donkere mannen zijn , een deel van die 9% zijn verantwoordelijk voor zo rond de 50% van alle zware delicten.
Ik denk dat het voor een groot deel zou helpen , als deze jonge donkere mannen gewoon bij hun vrouw/vriendin blijven als ze ze zwanger hebben gemaakt. Ruim 60% van de donkere kinderen groeit op zonder vader.
Onder hispanics is percentage ook vrij hoog trouwens (zo rond de 40%)
Leg dan eens uit waarom er geen andere opties zijn dan 9 minuten met je volle gewicht op zijn nek te zitten wanneer iemand al lang en breed geboeid in de goot ligt en duidelijk in ademnood verkeert?quote:Op zondag 27 juni 2021 09:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
De agent heeft niets met opzet of verkeerde intentie gedaan, er was geen andere optie meer over.
Dus omdat er in Afrika ergens rascistisch gedaan wordt tegen blanken is in de moderne westerse wereld het ook wel bon ton om een als boze witte man een beetje rascistisch tegen anderen te zijn. Welkom in de wondere wereld van de boze witte mannen logica.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
De obsessie van de huidskleur, dat blijft maar door etteren.
In mijn beleving is er meer haat van mensen met donkere huidskleur naar mensen met blanke huidskleur dan andersom. In Afrika is er een beweging die doodleuk dansend zingen dat blanke boeren moeten worden gedood. In Nederland is BIJ1 bezig om een soort strijd te voeren tegen de Hollander met blanke huidskleur.
Kun je aangeven hoeveel agenten getracht hebben om de verdachte in bedwang te houden?quote:Op zondag 27 juni 2021 10:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Leg dan eens uit waarom er geen andere opties zijn dan 9 minuten met je volle gewicht op zijn nek te zitten wanneer iemand al lang en breed geboeid in de goot ligt en duidelijk in ademnood verkeert?
ik ben niet boos, waar staat dat? ik ben ook niet wit.quote:Op zondag 27 juni 2021 10:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus omdat er in Afrika ergens rascistisch gedaan wordt tegen blanken is in de moderne westerse wereld het ook wel bon ton om een als boze witte man een beetje rascistisch tegen anderen te zijn. Welkom in de wondere wereld van de boze witte mannen logica.
Sterker nog een partijlid van BIJ1 doet er gezellig aan meequote:Op zondag 27 juni 2021 10:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
De obsessie van de huidskleur, dat blijft maar door etteren.
In mijn beleving is er meer haat van mensen met donkere huidskleur naar mensen met blanke huidskleur dan andersom. In Afrika is er een beweging die doodleuk dansend zingen dat blanke boeren moeten worden gedood. In Nederland is BIJ1 bezig om een soort strijd te voeren tegen de Hollander met blanke huidskleur.
een andere logica is om gewoon zonder reden boos te worden als een agent je iets vraagt.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:06 schreef mcmlxiv het volgende:
boze witte individuen logica:
Omdat in Afrika zwarten niet lief zijn tegenblanke boeren hoeven Amerikaanse blanke politieagenten niet lief te zijn voor zwarten.
Omdat in de VS zwarte jongeren oververtegenwoordigd zijn in de misdaadcijfers mag er tegen alle zwarte mensen geweld worden gepleegd
Omdat deze zwarte individu al eens in aanraking met de politie was geweest is het niet erg dat hij gedood wordt door een agent.
Jaja, heel logisch allemaal. Een beetje zoals met Marokkanen hier.
Aha het is zijn eigen schuld dat hij dood is, zeg dat danquote:Op zondag 27 juni 2021 11:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
een andere logica is om gewoon zonder reden boos te worden als een agent je iets vraagt.
of zelfs voordat een agent iets vraagt gaan lopen vloeken en beledigen.
dat zijn jouw woorden.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:18 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Aha het is zijn eigen schuld dat hij dood is, zeg dat dan
Maar als je vermoord bent dan kun je niets meer vragenquote:Op zondag 27 juni 2021 11:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
een andere logica is om gewoon zonder reden boos te worden als een agent je iets vraagt.
of zelfs voordat een agent iets vraagt gaan lopen vloeken en beledigen.
Maar dan hoef je hem toch niet dood te maken,quote:Op zondag 27 juni 2021 10:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Kun je aangeven hoeveel agenten getracht hebben om de verdachte in bedwang te houden?
Wat deed de verdachte toen deze in de politie auto zat?
Waarom werden er meer agenten opgeroepen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |