Eerst denk je wat erg maar al snel gaat dat over in wat een debiel. Lekker met drank op iemand dood rijden en het niet eens door hebben omdat je een dronken debiel bent.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind de straffen in de VS sowieso wel vaak hoog. De Nederlandse zoon van kennissen van mijn ouders kreeg 30 jaar voor het per ongeluk doodrijden van iemand. En hij reed door, want hij had niet door dat hij iemand had geraakt. En hij had te veel drank op. Maar 30 jaar dus.
Bron?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:16 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja, dat heeft in alle kranten gestaan.
Nou ja, niet een minuut of 9 diens nek dichtknijpen zou al helpen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:47 schreef Red_85 het volgende:
Schande. Werkelijk.
Een bewezen geweldadige valsmunter onder invloed die onbetrouwbaar is. Wat moet je dan doen? Loslaten? Of dat tuig dan keurig zou blijven liggen...
Je moet hem iig niet gaan lopen killenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:47 schreef Red_85 het volgende:
Schande. Werkelijk.
Een bewezen geweldadige valsmunter onder invloed die onbetrouwbaar is. Wat moet je dan doen? Loslaten? Of dat tuig dan keurig zou blijven liggen...
Was het deze boy?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind de straffen in de VS sowieso wel vaak hoog. De Nederlandse zoon van kennissen van mijn ouders kreeg 30 jaar voor het per ongeluk doodrijden van iemand. En hij reed door, want hij had niet door dat hij iemand had geraakt. En hij had te veel drank op. Maar 30 jaar dus.
Da’s een boel geld. Maar dat is natuurlijk ook niet zonder reden.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Politie salarissen zijn fors in de VS en na 20 jaar pensioen (half salaris). NYC agent verdient gemiddeld na 5 jaar een ton per jaar.
https://www1.nyc.gov/site(...)ers/po-benefits.page
Langdurig zijn keel dichtknijpen terwijl hij al in de boeien ligt lijkt me nooit een goed idee.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:47 schreef Red_85 het volgende:
Schande. Werkelijk.
Willie Simmons zit in Alabama levenslang gevangen zonder kans op vervroegde vrijlating of herziening van z'n vonnis, wegens het stelen van $9 in 1982quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Amerika, het land van de onbegrensde mogelijkheden.
Straffen in Amerika kunnen genadeloos hoog zijn.
Een wiethandelaar kreeg ooit 90 jaar celstraf, omdat de rechter hem verweet deel uit te maken van de maffia.
Een man kreeg ooit levenslang omdat hij 50,75 dollar had gestolen uit een bakkerij in 1983.
Vervroegde vrijlating komt voor, echter niet op de schaal zoals hier in Nederland.
Betalen met vals geld terwijl je bewezen geweldadig en onder invloed bent ook niet.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 06:50 schreef recursief het volgende:
[..]
Langdurig zijn keel dichtknijpen terwijl hij al in de boeien ligt lijkt me nooit een goed idee.
Toen was $9 nog best veel geldquote:Op zaterdag 26 juni 2021 07:17 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Willie Simmons zit in Alabama levenslang gevangen zonder kans op vervroegde vrijlating of herziening van z'n vonnis, wegens het stelen van $9 in 1982
https://www.boredpanda.co(...)ears-willie-simmons/
Ik vind het een beetje vreemd dat ik het uit moet leggen, maar daar komt ie: Dat rechtvaardigt nog niet dat je een geboeide verdachte de keel dichtknijpt tot ie dood is.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Betalen met vals geld terwijl je bewezen geweldadig en onder invloed bent ook niet.
Die Duitser had niet gedronken en dat meisje lag al op de weg hij reed niet te snel of onvoorzichtig. Zo vergelijkbaar vind ik het niet met iemand die dronken iemand doodrijdt en doorrijdt.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:12 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Een vergelijkbaar geval was in Nederland het afgelopen jaar. Duitse man rijdt meisje dood en rijdt door. Taakstrafje is dat hier.
En je zult het moeten blijven uitleggen aan deze types aangezien het hun niet om gerechtigheid gaat.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:17 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje vreemd dat ik het uit moet leggen, maar daar komt ie: Dat rechtvaardigt nog niet dat je een geboeide verdachte de keel dichtknijpt tot ie dood is.
Als je geboeid op je buik ligt sta je niet heel makkelijk op je hebt als agent meer dan voldoende tijd en mogelijkheden om tot actie over te gaan mocht er iets gebeuren.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:47 schreef Red_85 het volgende:
Schande. Werkelijk.
quote:Op zaterdag 26 juni 2021 05:34 schreef superniger het volgende:
Was het deze boy?
https://www.ad.nl/buitenl(...)-na-gratie~a0981d99/
Kan me nog herinneren dat zijn familie huillie huillie deed in elke talkshow.
AAH daar is de bron vraag. Standaard wanneer de argumenten op zijn.quote:
Het is inderdaad een mediahetze, georkestreerd om wereldwijd pro-BLM-sympathie op te jutten en de samenleving te ondermijnen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:53 schreef LXIV het volgende:
Die familie van floyd nog ook bij de president op bezoek en kreeg $27M. Dat is ook alleen maar door alle aandacht, BLM en de rellen.
Andere familie van slachtoffers van politiegeweld krijgen niks.
Ja, databus willekeur, enkel omdat er een camera op gestaan heeft.
Waarom zou volgens jou iemand die aantoonbaar verkeerd gehandeld heeft niet oor dood door schuld vervolgd moeten worden? 22,5 jaar slaat nergens op, maar geen straf ook niet.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:33 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Het is inderdaad een mediahetze, georkestreerd om wereldwijd pro-BLM-sympathie op te jutten en de samenleving te ondermijnen.
#FreeChauvin
Waaruit blijkt dat Chauvin aantoonbaar verkeerd heeft gehandeld? In de VS is de benoeming van rechters nogal politiek gekleurd. In Nederland doet men nog alsof er geen sprake is van partijdigheid terwijl D66-denkbeelden en beleid over Nederland uitgestort worden middels gijzeling door progressieve wet- en regelgeving.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:35 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waarom zou volgens jou iemand die aantoonbaar verkeerd gehandeld heeft niet oor dood door schuld vervolgd moeten worden? 22,5 jaar slaat nergens op, maar geen straf ook niet.
In Alabama hebben ze dat je met meer veroordelingen lang of definitief uit de maatschappij verdwijnt. Het gaat in dat artikel ook om drie veroordelingen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 07:17 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Willie Simmons zit in Alabama levenslang gevangen zonder kans op vervroegde vrijlating of herziening van z'n vonnis, wegens het stelen van $9 in 1982
https://www.boredpanda.co(...)ears-willie-simmons/
1. Welke verkeerde handeling?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:35 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waarom zou volgens jou iemand die aantoonbaar verkeerd gehandeld heeft niet oor dood door schuld vervolgd moeten worden? 22,5 jaar slaat nergens op, maar geen straf ook niet.
Tegenwoordig krijg je juist meer straf als je een zwarte doodmaakt dan een blanke. De omgekeerde wereldquote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:17 schreef BookFreak het volgende:
Echt totaal belachelijk dit! 100% een politieke beslissing, geen twijfel. Echt zó onterecht dit. De complete videobeelden gaven een geheel goed beeld van de situatie, en de actie vd agent was gwn een logische beslissing.
Goh mooie opruiende stelling maar natuurlijk zoals we wel vaak zie bij de witte mannen in slachtofferrol totaal niet onderbouwd.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tegenwoordig krijg je juist meer straf als je een zwarte doodmaakt dan een blanke. De omgekeerde wereld
??quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Goh mooie opruiende stelling maar natuurlijk zoals we wel vaak zie bij de witte mannen in slachtofferrol totaal niet onderbouwd.
Grapjas. Vraagje, was dit een racistische moord?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tegenwoordig krijg je juist meer straf als je een zwarte doodmaakt dan een blanke. De omgekeerde wereld
Het was niet eens moordquote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:32 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Grapjas. Vraagje, was dit een racistische moord?
Iemand die wel eens wat gejat heeft mag door een agent geëxecuteerd worden?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:44 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
totaal bizar gezien het criminele verleden van de verdachte. Deze agent heeft juist gehandeld tegenover een voormalige? drugsdealer
Oja?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Werd verdacht van betalen met vals geld. Tientje toch?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:44 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
totaal bizar gezien het criminele verleden van de verdachte. Deze agent heeft juist gehandeld tegenover een voormalige? drugsdealer
olgens de wet nietquote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens de aanklacht en de jury wel.
Volgens de wet wel. Verhalen ophangen is leuk maar claimen dat de aanklager en de rechter niet weten wat de wet is in Minnesota lijkt mij wat ridicuul.quote:
Door hem feitelijk standrechtelijk executeren? Ja juistquote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:44 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
Want het zou andersom moeten zijn?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
en als je en gele dood maakt hoeveel krijg je dan ?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja als er geen camera was geweest dan was ie gewoon op het poitieburo vermoord, dat is net zo maakkelijkquote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:53 schreef LXIV het volgende:
Die familie van floyd nog ook bij de president op bezoek en kreeg $27M. Dat is ook alleen maar door alle aandacht, BLM en de rellen.
Andere familie van slachtoffers van politiegeweld krijgen niks.
Ja, databus willekeur, enkel omdat er een camera op gestaan heeft.
Opdracht geven tot dubbele moord = 56 jaarquote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:18 schreef Montagui het volgende:
22,5? Dat lijkt mij een straf voor moord. Zoiets als die gast die Humeyra gedood heeft.
Valt het overlijden van Floyd onder dezelde categorie als het overlijden van Humeyra?
Van wie? Van jou?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:00 schreef Ericr het volgende:
De goedpraters van doodslag mogen ook een knietje in de nek krijgen
In Amerika heb je de "three strikes out"-law. Ga je driemaal de fout in dan is er voor een rechter weinig mogelijk dan een levenslange straf opleggen. In dit geval had de man 50,75 dollar gestolen en was dat z'n derde overtreding.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 00:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dat was hij toevallig ook?
[..]
Het was een beroving waarbij de dader gewapend was met een mes. En de dader kreeg geen levenslang, maar 36 jaar. In 2009 is hij vrijgelaten.
http://www.developmentchannel.org/2019/08/30/3-4/
Denk je? Dat die nooit vrij komt?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:33 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Opdracht geven tot dubbele moord = 56 jaar
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zaak-Jaitsen_Singh
In Israël, kan iemand 20 jaar krijgen voor het gooien met stenen (als hij of zij ouder dan 12 jaar is plus Palestijn is)
Straffen tussen verschillende landen zijn moeilijk te vergelijken. Zeker omdat de moordenaar van Humeyra ook nog TBS heeft gekregen. Die komt wellicht nooit meer buiten
Mijn mening is oninteressant. Ik heb geen enkele kennis over het Nederlandse strafsysteem. Je kan het net zo goed Anita van drie deuren verderop of Henk die achter de kassa bij de Lidl zit vragen en die zeggen hetzelfde als ik: "die vent komt nog wel een keer vrij"quote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:39 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Denk je? Dat die nooit vrij komt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |