Het gehele mannelijke bestaan is stom? Kun je dit nader uitleggen…?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:00 schreef Mikeytt het volgende:
Stom mannengedrag bestaat niet. Het hele bestaan van mannen is stom.
15 is prima.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
10cm is ook groot genoeg volgens mijn vriendin.
Prima, maar 30cm is sowieso te groot. Voelt totaal niet fijn ook.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
10cm is ook groot genoeg volgens mijn vriendin.
Het patriarchaat.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:01 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Het gehele mannelijke bestaan is stom? Kun je dit nader uitleggen…?
krijg je bij de eerste drie niet vrouwen die roepen dat ze het allemaal zelf wel kunnen?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:21 schreef Whiskers82 het volgende:
Tegenhanger.
Attent zijn is leuk, Galant zijn is leuk. Behulpzaam zijn is leuk. Goed gekleed is leuk. Welbespraakt is leuk.
Zijn ook veel leuke dingen aan mannen.
Ik herken mezelf hier niet in, maar er zullen vast vrouwen zijn die zo doen. 😂quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:32 schreef Danny het volgende:
[..]
krijg je bij de eerste drie niet vrouwen die roepen dat ze het allemaal zelf wel kunnen?
want zo nu en dan lijkt het erop dat mannen nog maar weinig goed kunnen doen.
Probeer je iemand te helpen, willen ze het zelf doen (prima). Lijken ze niet helemaal te weten hoe en leg je het uit is het 'hou op met je mansplaining'. Maar als je als kerel de vaat staat te doen of de was probeert te draait wordt wel gewomansplained dat je het fout doet en hoe het dan wél zou moeten.
De wereld is verwarrend. Gelukkig heb ik al een vrouw(die niet aan die onzin meedoet
)
Dat is hier in Nederland wel zo gevormd ja, dat hele zelfstandige. Mijn vriend is ook heel erg van bovenstaand en ik had zoiets van Ik ben geen baby doe normaal maar nu na vier maanden ben ik eraan gewend.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:32 schreef Danny het volgende:
[..]
krijg je bij de eerste drie niet vrouwen die roepen dat ze het allemaal zelf wel kunnen?
want zo nu en dan lijkt het erop dat mannen nog maar weinig goed kunnen doen.
Probeer je iemand te helpen, willen ze het zelf doen (prima). Lijken ze niet helemaal te weten hoe en leg je het uit is het 'hou op met je mansplaining'. Maar als je als kerel de vaat staat te doen of de was probeert te draait wordt wel gewomansplained dat je het fout doet en hoe het dan wél zou moeten.
De wereld is verwarrend. Gelukkig heb ik al een vrouw(die niet aan die onzin meedoet
)
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:20 schreef Whiskers82 het volgende:
Op de bank eten is stom. Scheten is stom. Boeren is ook stom.
Bij sommigen gaat het er niet in dat vrouwen de klusser in huis zijn en mannen twee linker handen kunnen hebben.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:50 schreef Moira het volgende:
Mansplaining. Of dat je in de bouwmarkt een vraag stelt aan een gast en dat die dan tegen je vriend/man gaat antwoordenecht hoe heb je zelf niet door dat je dat doet
Hoezo dan? En hoezo geldt dat voor alle mannen? Immers heb je het over het gehele mannelijke bestaan…quote:
Omdat alle mannen onderdeel zijn van het patriachaat.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:52 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Hoezo dan? En hoezo geldt dat voor alle mannen? Immers heb je het over het gehele mannelijke bestaan…
Als hij jou aankijkt loopt hij het risico beschuldigd te worden van seksueel intimideren gedragquote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:50 schreef Moira het volgende:
Mansplaining. Of dat je in de bouwmarkt een vraag stelt aan een gast en dat die dan tegen je vriend/man gaat antwoordenecht hoe heb je zelf niet door dat je dat doet
Ik ben zo onhandig als maar kan. Alleen zware dingen doe ik, maar de rest doet mijn vrouw. Die is veel handiger dan ikquote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:51 schreef Azula het volgende:
[..]
Bij sommigen gaat het er niet in dat vrouwen de klusser in huis zijn en mannen twee linker handen kunnen hebben.
Grappig , dit boeit mij allemaal dus echt niet.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:43 schreef Azula het volgende:
Maar OT;
Gaten in sokken
Sokken binnenstebuiten in de wasmachine doen
Gel/ waxhanden
Als een boer gedragen
Trainingspakken
Sokken en slippers buiten
Mooie hand/ theedoeken gebruiken om dingen schoon te maken
“Stofzuigen” en dan onder de bank en alle hoekjes overslaan
Ik geloof dat fatsoenlijk iemands vraag beantwoorden niet onder seksuele intimidatie valt mopquote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:03 schreef Danny het volgende:
[..]
Als hij jou aankijkt loopt hij het risico beschuldigd te worden van seksueel intimideren gedrag
Zo zie je maar weer: smaken verschillen. Klinkt voor mij juist als een prima man.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:15 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Onromantische mannen die niet reageren op een welterusten/goedemorgen appje, maar wel de meest flauwe grapjes doorsturen
Ik vind dames juist weer netjes. Ik doe dat zelf ook. Wijven is pas erg.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:10 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Grappig , dit boeit mij allemaal dus echt niet.
Wat ik kan bedenken is vrouwen “dames” noemen en ze behandelen alsof ze een breekbaar ei zijn ofzo. Of het tegenovergestelde; je zakelijk uittesten.
Ik zie niemand klagen hoor. Behalve mezelfquote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:52 schreef ijs. het volgende:
Die vrouwen zijn net hier, begint het geklaag nu al?
Normaliter niet, maar er zijn ook voorbeelden van vrouwen die al klagen als iemand goedemiddag zegt. Verder heb je gelijk hoor; beantwoord gewoon degene die de vraag stelt of - als ze samen zijn - spreek ze beiden aan.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:14 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik geloof dat fatsoenlijk iemands vraag beantwoorden niet onder seksuele intimidatie valt mop
ik ben 's morgens meestal als eerste uit bed om te werken. dan krijg ik een 'goeiemorgen!' appje en dan reageer ik met 'goeiemorgen poepie!'. Dat kan verkeerd uitpakken als je in de serverchat zit met wat van onze servermeneren en je per ongeluk daar 'goeiemorgen poepie!' zegt. Zo spreekt @Breuls me inmiddels aan met 'goeiemorgen druifje'quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:15 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Onromantische mannen die niet reageren op een welterusten/goedemorgen appje, maar wel de meest flauwe grapjes doorsturen
Wanneer doe je jezelf door de vuilverbrander dan?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:00 schreef Mikeytt het volgende:
Stom mannengedrag bestaat niet. Het hele bestaan van mannen is stom.
Ok helder, maar dan kun je toch niet iedere man over 1 kam scheren? Ik ken meer dan genoeg geweldige mannen/vaders die gelijkwaardigheid hoog in het vaandel hebben staan. Ik vind het bijzonder kortzichtig van je om zo alle mannenweg te zetten. Helemaal gezien jouw normale standpunten.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Omdat alle mannen onderdeel zijn van het patriachaat.
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer: smaken verschillen. Klinkt voor mij juist als een prima man.
Heel hinderlijk ja. Sta je net lekker met je biertje bij de plasbakken krijg je de spetters van de buur in je gezicht omdat die zichzelf droog aan het zwaaien is.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:18 schreef okselzweet het volgende:
Ik kan echt niet tegen al die mannen die altijd maar staan te helikopteren.
Ha haquote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:21 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik zie niemand klagen hoor. Behalve mezelf
[..]
Normaliter niet, maar er zijn ook voorbeelden van vrouwen die al klagen als iemand goedemiddag zegt. Verder heb je gelijk hoor; beantwoord gewoon degene die de vraag stelt of - als ze samen zijn - spreek ze beiden aan.
Hier bij de hornbach in Zwolle lopen gewoon vrouwen rond op de afdelingen en die staan dan aan kerels uit te leggen hoe ze de klus moeten klaren en welk materiaal ze nodig hebben.
Zo kan het ook
[..]
ik ben 's morgens meestal als eerste uit bed om te werken. dan krijg ik een 'goeiemorgen!' appje en dan reageer ik met 'goeiemorgen poepie!'. Dat kan verkeerd uitpakken als je in de serverchat zit met wat van onze servermeneren en je per ongeluk daar 'goeiemorgen poepie!' zegt. Zo spreekt @:breuls me inmiddels aan met 'goeiemorgen druifje'
Ow, en na de app krijgt ze een heerlijk kopje koffie op bed natuurlijk. Dat dan weer wel.
Nou dat zal hem lerenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:36 schreef Whiskers82 het volgende:
Oh, er is 1 ding dat ik oprecht stikirritant vind, maar dat is niet perse een mannending.
Ik had heel erg zin in gevulde eitjes dus ik met de boodschappen bij de jumbo van die tapasbakjes meegenomen. 1 voor man, 1 voor kind, eitjes voor mij.
Ik had avonddienst en ik kom laat thuis en zeg; zo, nu een rosé en mijn eitjes!
Man; welke eitjes? Die zijn op hoor.
🤬 Pissig dat ik was. Zo irritant!
De volgende dag heb ik 3 bakjes gekocht en de helft aan het aanrecht tijdens het uitpakken van de boodschappen opgegeten.
Maar kom op; gevulde eitjes kun je natuurlijk ook niet weerstaan he. Die moet je niet zo rond laten slingeren...quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:36 schreef Whiskers82 het volgende:
Oh, er is 1 ding dat ik oprecht stikirritant vind, maar dat is niet perse een mannending.
Ik had heel erg zin in gevulde eitjes dus ik met de boodschappen bij de jumbo van die tapasbakjes meegenomen. 1 voor man, 1 voor kind, eitjes voor mij.
Ik had avonddienst en ik kom laat thuis en zeg; zo, nu een rosé en mijn eitjes!
Man; welke eitjes? Die zijn op hoor.
🤬 Pissig dat ik was. Zo irritant!
De volgende dag heb ik 3 bakjes gekocht en de helft aan het aanrecht tijdens het uitpakken van de boodschappen opgegeten.
hormonenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:38 schreef datismijnmening het volgende:
Irritant mannengedrag is dat machogedrag
wat is dat??quote:en die pikonzekerheid.
Dat zal komen door media, films etc. Overal zie je gespierde mannen met een dikke bobbel als het ideaalbeeld waaraan mannen moeten voldoen. Een beetje zoals vrouwen zich zorgen maken over hun borsten, figuur enz.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:43 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Gewoon die onzekerheid die mannen hebben over hun geslachtsorgaan.
Volgens mij is dat wel van alle tijden dat mannen zichzelf afmeten tegen het gemiddelde.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:47 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat zal komen door media, films etc. Overal zie je gespierde mannen met een dikke bobbel als het ideaalbeeld waaraan mannen moeten voldoen. Een beetje zoals vrouwen zich zorgen maken over hun borsten, figuur enz.
Die onzekerheid heeft iedereen wel in zekere mate denk ik.
(behalve FOK!kers want die zijn allemaal groot geschapen natuurlijk)
als je doelt op grote auto's e.d.; dat heeft weinig met compensatie te maken. Dat is gewoon omdat de meeste mannen nu eenmaal van grote, stoere auto's houdenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:50 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Volgens mij is dat wel van alle tijden dat mannen zichzelf afmeten tegen het gemiddelde.
En onzekerheid is niet erg maar er komt vaak zo'n compensatiedrang mee.
zonder die ingebouwde geldingsdrang van mannen werd je nu nog aan je haren de grot in gesleept en was FOK! er nooit geweestquote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:50 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Volgens mij is dat wel van alle tijden dat mannen zichzelf afmeten tegen het gemiddelde.
En onzekerheid is niet erg maar er komt vaak zo'n compensatiedrang mee.
Sommige vrouwen ook. Hoe vaak ik daar geen opmerkingen over krijg van mannen: zo’n klein vrouwtje is schijnbaar geen gezicht in een grote auto (hun woorden).quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:52 schreef Danny het volgende:
[..]
als je doelt op grote auto's e.d.; dat heeft weinig met compensatie te maken. Dat is gewoon omdat de meeste mannen nu eenmaal van grote, stoere auto's houden
Ja, de vooroordelen werken sowieso beide kanten op en alles wat we het andere geslacht verwijten doen we zelf net zo hard, of in ieder geval op gelijkaardige manier.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:58 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Sommige vrouwen ook. Hoe vaak ik daar geen opmerkingen over krijg van mannen: zo’n klein vrouwtje is schijnbaar geen gezicht in een grote auto (hun woorden).
Oke, maar hier heb ik ook een handje van hoor. 😂 Mijn auto moest groter dan die van mijn man. Mijn man kocht een nog grotere en nu heb ik een nieuwe besteld. Hier hebben we beide last van compensatiedrang of zo.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:52 schreef Danny het volgende:
[..]
als je doelt op grote auto's e.d.; dat heeft weinig met compensatie te maken. Dat is gewoon omdat de meeste mannen nu eenmaal van grote, stoere auto's houden
Nee ik bedoel machogedrag en stoerdoennerij.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:52 schreef Danny het volgende:
[..]
nee joh, je hebt gewoon een gezonde 'ik wil jou overtroeven' running gag. Wel een dure, maar tochquote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:03 schreef Whiskers82 het volgende:
Oke, maar hier heb ik ook een handje van hoor. 😂 Mijn auto moest groter dan die van mijn man. Mijn man kocht een nog grotere en nu heb ik een nieuwe besteld. Hier hebben we beide last van compensatiedrang of zo.
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:21 schreef Danny het volgende:
Normaliter niet, maar er zijn ook voorbeelden van vrouwen die al klagen als iemand goedemiddag zegt.
again: hormonenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:04 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nee ik bedoel machogedrag en stoerdoennerij.
nou als niemand het ziet, lijkt mij dat geen probleemquote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:11 schreef Sloetski het volgende:
Gaten in sokken of ondergoed
Spugen en rochelen
Na het scheren van de baard de wasbak maar een beetje half schoonmaken, allemaal haartjes op de kraan
Kleren uit doen naast het bed en dan gewoon op de grond gooien alsof een slang zijn vel verliest
Teennagels knippen en dan de knipsels overal heen laten vliegen, en dat omdat ´je zo gaat stofzuigen´ en dat dan pas 2 dagen later doen
Dit.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer: smaken verschillen. Klinkt voor mij juist als een prima man.
real life versiequote:
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Okay, ff nieuwe sokken kopen dus. Maar nafluiten en billen knijpen is geen probleem dus. Noted.
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Okay, ff nieuwe sokken kopen dus. Maar nafluiten en billen knijpen is geen probleem dus. Noted.
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:48 schreef Seven. het volgende:
Mannen kunnen er zelf niks aan doen want het wordt door de maatschappij met de paplepel ingegoten, maar de prestatiedrang en bewijsdrang is zo doorzichtig als glas. Bovendien erg vermoeiend omdat er ook sprake is van collectieve denial.
Ik denk dat er een probleem wordt gemaakt waar die er in veel gevallen niet is.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:48 schreef Seven. het volgende:
Mannen kunnen er zelf niks aan doen want het wordt door de maatschappij met de paplepel ingegoten, maar de prestatiedrang en bewijsdrang is zo doorzichtig als glas. Bovendien erg vermoeiend omdat er ook sprake is van collectieve denial.
Leuk geprobeerd....maar nee.....quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:54 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik denk dat er een probleem wordt gemaakt waar die er in veel gevallen niet is.
Kijk, sexueel wangedrag is natuurlijk op geen enkele wijze goed te praten, maar mannen worden nu aangevallen op het ietwat wijdbeens zitten (manspreading), terwijl het erg oncomfortabel en zelfs pijnlijk kan zijn om de benen bij elkaar te knijpen met een stel ballen ertussen. Mannen en vrouwen hebben andere hormonen en vertonen om die reden ander gedrag. Het ene gedrag is daarbij niet perse beter of slechter dan het andere (nogmaals; wangedrag daargelaten).
Als iemand die aan beide kanten heeft gezeten (prolactinoom die jarenlang heeft gezorgd voor een overproductie van oestrogeen en nu met medicatie weer op normaal testosteronniveau) kunnen zowel ik als mijn vrouw beamen dat dat voor een gedragsverandering heeft gezorgd. Niet door de medicatie, maar door de hormonen.
Tegenwoordig lijkt het zo te zijn dat mannelijke hormonen en bijbehorend gedrag standaard 'slecht' of 'toxic' zijn en dat mannen zich meer als vrouwen zouden moeten gedragen, maar dat is toch wel erg kort door de bocht, generaliserend en eigenlijk het onderuit halen van mensen omwille van iets dat ze niet zelf in de hand hebben.
Zou wat zijn als vrouwen op eenzelfde manier zouden worden behandeld omdat ze vrouwelijk gedrag vertonen...
Ik heb iets soortgelijks wel door een vrouw gehad.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:11 schreef Tinkepink het volgende:
Heeeel irritant: als ik ergens met mijn (mannelijke) assistent heen ga alleen tegen hem praten. Dit doen vrouwen echt nooit.
ik weet 't. mannen zijn slecht.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:58 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Leuk geprobeerd....maar nee.....
Tuurlijk. Het komt bij alle sekses voor. Daar willen veel mensen niet aan, maar het is natuurlijk wel gewoon de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:59 schreef Athenais het volgende:
Ik heb iets soortgelijks wel door een vrouw gehad.
Ha ha heerlijk topic dit!!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:05 schreef Danny het volgende:
[..]
ik weet 't. mannen zijn slecht.
Ze plassen staand, ze zitten wijdbeens, ze gedragen zich niet zoals vrouwen willen dat ze zich gedragen, ze hebben testosteron. Allemaal zeer kwalijke zaken.
Maar je mag gerust aan mijn vrouw vragen hoe mijn gedrag op basis van een normale testosteronspiegel is veranderd hoor. Of je pakt er een biologieboek bij, dat mag ook
[..]
Tuurlijk. Het komt bij alle sekses voor. Daar willen veel mensen niet aan, maar het is natuurlijk wel gewoon de werkelijkheid.
Andersom gebeurt ook hoor. Vrouwelijke verkoper in een elektrowinkel en dan als stel een stofzuiger of over kopen en het gesprek gaat tussen de twee dames, want die domme kerels kunnen niet schoonmaken, niet koken, niet wassen etc.
Misschien moet je het probleem dan bij jezelf zoekenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:12 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ha ha heerlijk topic dit!!
Alleen kom ik toch steeds de verkeerde mannen tegen...
Aah nee, don't say it...quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:14 schreef Danny het volgende:
[..]
Misschien moet je het probleem dan bij jezelf zoeken
De meeste mannen (natuurlijk zijn er uitzonderingen) zijn er ook gewoon blind voor. Serieus. Als mijn vrouw iets op de trap zet dat naar boven moet stap ik daar gewoon overheen. Niet opzettelijk, maar ik ben bezig met naar boven gaan, niet met spullen verplaatsen. Het probleem lost zich op als ze gewoon aan me vraagt of ik het even naar boven wil brengen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:15 schreef Seeburg54 het volgende:
Kerels kunnen ook niet wassen, schoonmaken enz. Die van mij niet tenminste. Kan ik het toch opnieuw doen als hij iets in huis doet omdat het nergens naar lijkt. Hopeloos geval. Of gewoon slim natuurlijk. Dan vraag ik hem de 2e keer niet weer. De rotzak.
Klopt helemaal. Ik kan er prima mee leven, al ruim 20 jaar.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:22 schreef Danny het volgende:
[..]
De meeste mannen (natuurlijk zijn er uitzonderingen) zijn er ook gewoon blind voor. Serieus. Als mijn vrouw iets op de trap zet dat naar boven moet stap ik daar gewoon overheen. Niet opzettelijk, maar ik ben bezig met naar boven gaan, niet met spullen verplaatsen. Het probleem lost zich op als ze gewoon aan me vraagt of ik het even naar boven wil brengen.
Les 1 in mannen: zeg wat je wilt en ga niet wachten tot de man uit zichzelf doet wat je wil dat hij doet, want dat leidt in de meeste gevallen tot teleurstelling. Mannen en vrouwen hebben andere hersenen, denken op andere manieren, hebben andere interesses, slaan informatie anders op, verwerken dingen anders etc. Ik doe mijn uiterste best om te doen wat ik denk dat mijn vrouw wil, maar dat lukt gewoonweg echt niet, hoe hard ik ook mijn best doe. Als ik binnen kom zie ik niet dat er een nieuw plantje ergens in de hoek staat. Zelfs niet als ik elke keer dat ik binnen kom heel hard zoek wat er anders of nieuw is.
Vrouwen zijn veel meer detailgericht en mannen filteren informatie die hun hersenen als onbelangrijk beschouwen vanzelf uit. Algemeen gesproken dan he. Uitzonderingen zijn er altijd, meestal gebaseerd op de balans oestrogeen/testosteron.
Het is bij veruit de meeste mannen geen onwil, maar onkunde. Het is hoe we in elkaar zitten. Zouden we willen kunnen we andersom ook tig dingen bedenken die vrouwen doen die wij 'stom' vinden. Je hebt uiteindelijk meer aan een beetje begrip over en weer dan aan het continu aanvallen van de ander, denk ik. Accepteer dat mannen en vrouwen niet hetzelfde doen en denken en toon wat begrip voor de ander en dan komt het helemaal goed.
21 jaar getrouwd straks. valt best mee.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:26 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Oh en mannen hebben bindingsangst.....fwb okee, maar een echte relatie??
Bofkont....quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:30 schreef Danny het volgende:
[..]
21 jaar getrouwd straks. valt best mee.
Klopt, mannen en vrouwen hebben een verschillende hormoonhuishouding en dat triggert ander gedrag. Maar ik ben dus van mening dat mannen opgroeien met het idee dat ze succesvol moeten zijn. 'Toxic masculinity' waar jij op doelt is in mijn optiek aangeleerd. Dat woede bij mannen anders tot uiting komt (vaker geweldadig bijvoorbeeld), is hormoongedreven. Maar de prestatiedrang an sich is voor de mens totaal contra-intuïtief. Geen enkele diersoort verdoen hun tijd aan wedstrijdjes en gaan elkaar daar vervolgens prijzen voor geven.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:54 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik denk dat er een probleem wordt gemaakt waar die er in veel gevallen niet is.
Kijk, sexueel wangedrag is natuurlijk op geen enkele wijze goed te praten, maar mannen worden nu aangevallen op het ietwat wijdbeens zitten (manspreading), terwijl het erg oncomfortabel en zelfs pijnlijk kan zijn om de benen bij elkaar te knijpen met een stel ballen ertussen. Mannen en vrouwen hebben andere hormonen en vertonen om die reden ander gedrag. Het ene gedrag is daarbij niet perse beter of slechter dan het andere (nogmaals; wangedrag daargelaten).
Als iemand die aan beide kanten heeft gezeten (prolactinoom die jarenlang heeft gezorgd voor een overproductie van oestrogeen en nu met medicatie weer op normaal testosteronniveau) kunnen zowel ik als mijn vrouw beamen dat dat voor een gedragsverandering heeft gezorgd. Niet door de medicatie, maar door de hormonen.
Tegenwoordig lijkt het zo te zijn dat mannelijke hormonen en bijbehorend gedrag standaard 'slecht' of 'toxic' zijn en dat mannen zich meer als vrouwen zouden moeten gedragen, maar dat is toch wel erg kort door de bocht, generaliserend en eigenlijk het onderuit halen van mensen omwille van iets dat ze niet zelf in de hand hebben.
Zou wat zijn als vrouwen op eenzelfde manier zouden worden behandeld omdat ze vrouwelijk gedrag vertonen...
De mannen die jij aantrekkelijk vindt, hebben bindingsangst. Echt plenty fijne kerels die gewoon een leuke vrouw willen om mee samen te leven.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:26 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Oh en mannen hebben bindingsangst.....fwb okee, maar een echte relatie??
Waar waar waar???quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
De mannen die jij aantrekkelijk vindt, hebben bindingsangst. Echt plenty fijne kerels die gewoon een leuke vrouw willen om mee samen te leven.
Je stelt te hoge eisen. Je verwacht van iemand die toch al minder/geen enkele interesse heeft in het resultaat, dat hij alles doet volgens jouw standaarden.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:15 schreef Seeburg54 het volgende:
Kerels kunnen ook niet wassen, schoonmaken enz. Die van mij niet tenminste. Kan ik het toch opnieuw doen als hij iets in huis doet omdat het nergens naar lijkt. Hopeloos geval. Of gewoon slim natuurlijk. Dan vraag ik hem de 2e keer niet weer. De rotzak.
Overal. En ze zullen ook van jou houden en loyaal zijn, als jij van jezelf houdt. Mensen die met zichzelf overhoop liggen, trekken mensen aan die met zichzelf overhoop liggen. Maar nu ga ik misschien wat ver in mijn gevolgtrekkingquote:
gelukkig bestaat vrouwensport helemaal niet en doen vrouwen helemaal niet aan prestatiedrang/wedstrijdjes. En dat 'toxic masculinity' is een modeterm. Waarom zou normaal mannengedrag 'toxic' zijn? Dat toxic gedoe zijn mannen die met hun klauwen aan vrouwen zitten die daar niet van gediend zijn. Van kerels klootzakken die hun vrouw mishandelen. En gek genoeg hoor je weinig over 'toxic femininity'. Mannen zijn griezels, tenzij ze heel erg knap en gespierd zijn. Je kunt gewoon de pil niet nemen en zeggen dat je het wel doet, want de kerel heeft helemaal geen zeggenschap als het aankomt op het nemen van kinderen. Vrouwen die hun man mishandelen en kleineren, omdat die man is aangeleerd dat je vrouwen nooit mag slaan.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
Klopt, mannen en vrouwen hebben een verschillende hormoonhuishouding en dat triggert ander gedrag. Maar ik ben dus van mening dat mannen opgroeien met het idee dat ze succesvol moeten zijn. 'Toxic masculinity' waar jij op doelt is in mijn optiek aangeleerd. Dat woede bij mannen anders tot uiting komt (vaker geweldadig bijvoorbeeld), is hormoongedreven. Maar de prestatiedrang an sich is voor de mens totaal contra-intuïtief. Geen enkele diersoort verdoen hun tijd aan wedstrijdjes en gaan elkaar daar vervolgens prijzen voor geven.
en terechtquote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:50 schreef Seven. het volgende:
Ik woonde ooit samen met iemand die een brandschoon huis wilde, maar zelf deed hij daar niet bijster veel aan. Maar wel steeds zeiken dat ik niet genoeg deed. Dát vond ik pas irritant. Ik vertikte het ook domweg.
nou ja, overal zo'n beetje. maar als je met de insteek 'mannen zijn kut' een kerel gaat zoeken gaat het resultaat altijd zijn dat mannen kut zijn. Dat is natuurlijk altijd een self fulfilling prophecy. Je hele familie zit ook vol met klootzakken van kerels? Ouders, grootouders, ooms, neven etc? Allemaal zakkenwassers?quote:
Ik zeg dan ook dat wedstrijden en je prestaties kwantificeren en afmeten tegennatuurlijk is voor mensen, niet alleen voor mannen. En uiteraard is er ook een tegenhanger die ik 'toxic femininity' noem, maar daar gaat dit topic niet over. Jij mag jezelf haten als je dat wil, ik ben zelf best gek met mannen. Ik zou mijn werk niet zonder mannen kunnen doen (transport), ik kan mijn gezin niet draaiende houden zonder mijn man en mijn beste vrienden zijn mannen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:51 schreef Danny het volgende:
[..]
gelukkig bestaat vrouwensport helemaal niet en doen vrouwen helemaal niet aan prestatiedrang/wedstrijdjes. En dat 'toxic masculinity' is een modeterm. Waarom zou normaal mannengedrag 'toxic' zijn? Dat toxic gedoe zijn mannen die met hun klauwen aan vrouwen zitten die daar niet van gediend zijn. Van kerels klootzakken die hun vrouw mishandelen. En gek genoeg hoor je weinig over 'toxic femininity'. Mannen zijn griezels, tenzij ze heel erg knap en gespierd zijn. Je kunt gewoon de pil niet nemen en zeggen dat je het wel doet, want de kerel heeft helemaal geen zeggenschap als het aankomt op het nemen van kinderen. Vrouwen die hun man mishandelen en kleineren, omdat die man is aangeleerd dat je vrouwen nooit mag slaan.
'toxic' gedrag komt overal voor. Waarom die focus alleen bij mannen ligt snap ik niet helemaal, maar misschien ligt dat wel aan mij. Ik ben tenslotte zo'n klote man die zichzelf zou moeten haten.
Het is hier geen wedstrijd.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:57 schreef Seven. het volgende:
[..]
Maar je bewijst in ieder geval wel mijn punt van de collectieve ontkenning, waarvoor dank.
Haha, touché. De wil om je gelijk te halen is eigenlijk ook niets anders dan prestatiedrang.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |