abonnement Unibet Coolblue
pi_200154912
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:51 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Iedereen maakt zijn eigen afweging en ik wil persoonlijk niets meer met KoM te maken hebben na alle miscommunicatie en het debacle met het gastouderbureau. Heb daar nog 2 projecten lopen, zit er nog ruim een jaar aan vast en dan :W .

Volgens crowdfundingscijfers is het lopende rendement van KoM op basis van de AFM definitie meer dan 10% negatief https://www.crowdfundingcijfers.nl/lening-portefeuilles/
Heb je enig idee waar het grote verschil tussen de rendement dat KOM op geeft en volgens de AFM behaald wordt vandaan komt?
pi_200155231
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 13:10 schreef jacobme het volgende:

[..]

Heb je enig idee waar het grote verschil tussen de rendement dat KOM op geeft en volgens de AFM behaald wordt vandaan komt?
Ja, zij boeken hun achterstanden niet af na 90 dagen (en dat is schijnheilig).
pi_200155327
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 13:10 schreef jacobme het volgende:

[..]

Heb je enig idee waar het grote verschil tussen de rendement dat KOM op geeft en volgens de AFM behaald wordt vandaan komt?
Crowdfundingcijfers.nl geeft ook niet altijd betrouwbare cijfers. Het KOM cijfer is sowieso oud (juli 2020). Als je naar de KOM cijfers kijkt op de KOM website:

Stand van zaken per 1 april 2021 (deze lijst wordt maandelijks bijgewerkt)

Totaal saldo:
Totaal verstrekte leningen: ¤40.452.000
Totaal afgelost: ¤ 20.761.580
Totaal uitbetaalde rente: ¤ 4.578.796
Totaal Voorzien/Definitief afgeboekt (incl >365d): ¤ 3.166.967
Nog af te lossen: ¤ 16.110.711

Projecten conform afspraak afgelost: 129

Openstaand saldo:
Geen betalingsachterstand: 238 projecten (van de 272 nog lopende projecten)
Betalingsachterstand > 45 < 90: ¤ 27.589 (6 Projecten)
Betalingsachterstand > 90: ¤ 16.090 (2 Projecten)
Betalingsachterstand > 180: ¤ 554.209 (26 Projecten)

dan kun je ongeveer uitrekenen wat de netto opbrengst -/- afboeking 90d+ is:
4579k
-/- 3167k
-/- 570k
= 842k

Daar moet je dan nog de fee vanaf halen (ik schat die even op 1/7 van 4579 = 654k), dan kom je op een netto opbrengst van 188k. Als de gemiddelde projectrente 7% is, is het netto rendement volgens AFM methode dan ca. 0.3%/jr.
pi_200155417
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juli 2021 13:42 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Crowdfundingcijfers.nl geeft ook niet altijd betrouwbare cijfers. Het KOM cijfer is sowieso oud (juli 2020). Als je naar de KOM cijfers kijkt op de KOM website:

Stand van zaken per 1 april 2021 (deze lijst wordt maandelijks bijgewerkt)

Totaal saldo:
Totaal verstrekte leningen: ¤40.452.000
Totaal afgelost: ¤ 20.761.580
Totaal uitbetaalde rente: ¤ 4.578.796
Totaal Voorzien/Definitief afgeboekt (incl >365d): ¤ 3.166.967
Nog af te lossen: ¤ 16.110.711

Projecten conform afspraak afgelost: 129

Openstaand saldo:
Geen betalingsachterstand: 238 projecten (van de 272 nog lopende projecten)
Betalingsachterstand > 45 < 90: ¤ 27.589 (6 Projecten)
Betalingsachterstand > 90: ¤ 16.090 (2 Projecten)
Betalingsachterstand > 180: ¤ 554.209 (26 Projecten)

dan kun je ongeveer uitrekenen wat de netto opbrengst -/- afboeking 90d+ is:
4579k
-/- 3167k
-/- 570k
= 842k

Daar moet je dan nog de fee vanaf halen (ik schat die even op 1/7 van 4579 = 654k), dan kom je op een netto opbrengst van 188k. Als de gemiddelde projectrente 7% is, is het netto rendement volgens AFM methode dan ca. 0.3%/jr.
O ja ik zie het. Maar die 570k zit al in voorzien volgend de website: "Alle projecten met een betalingsachterstand van >90 dagen zijn in behandeling bij de Stichting Zekerheden en hebben de status 'Voorzien'.Alle projecten met een betalingsachterstand van >90 dagen zijn in behandeling bij de Stichting Zekerheden en hebben de status 'Voorzien'.
Daarmee is het rendement dus nog wat hoger dan 0,3% als ik het goed zie.
pi_200155897
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 13:50 schreef jacobme het volgende:

[..]

O ja ik zie het. Maar die 570k zit al in voorzien volgend de website: "Alle projecten met een betalingsachterstand van >90 dagen zijn in behandeling bij de Stichting Zekerheden en hebben de status 'Voorzien'.Alle projecten met een betalingsachterstand van >90 dagen zijn in behandeling bij de Stichting Zekerheden en hebben de status 'Voorzien'.
Daarmee is het rendement dus nog wat hoger dan 0,3% als ik het goed zie.
Klopt, als dat zo is en als we met een bruto rendement van 7.28% rekenen en wat minder aan kosten (ze hanteren zelf 0.41%, dat zou betekenen 0.41/7.28*4579k=258k) dan kom je in het gunstigste geval op 1.8%/jr. Hoe ze zelf op 4.22% uitkomen weet ik niet, maar ik denk dat de "verzuimgraad" van 2.65% zo wordt berekend dat je die niet van het rendement mag aftrekken (altijd oppassen met percentages optellen en aftrekken). Je ziet zo al dat 2/3 van de binnengekomen rente is afgeboekt als default, dus dan blijft er logischerwijs maar 1/3 van het bruto rendement over.
pi_200155943
Betalingen SIG bij mij compleet. Dat gaat telkens beter.
pi_200156706
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 13:50 schreef jacobme het volgende:

[..]

dan kom je op een netto opbrengst van 188k. Als de gemiddelde projectrente 7% is, is het netto rendement volgens AFM methode dan ca. 0.3%/jr.
En hiermee is meteen duidelijk waarom KOM geen actuele rendementcijfers meer toont. Dan wordt hun falen namelijk wel heel erg zichtbaar en zal geen verstandig mens nog bij KOM instappen. Ze scoren als één van de slechtste platformen.
pi_200157566
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 15:24 schreef dyna18 het volgende:

[..]

En hiermee is meteen duidelijk waarom KOM geen actuele rendementcijfers meer toont. Dan wordt hun falen namelijk wel heel erg zichtbaar en zal geen verstandig mens nog bij KOM instappen. Ze scoren als één van de slechtste platformen.
Met cherrypicking is het gemiddelde rendement van elk platform te verslaan. Bij KoM heb ik zelf een prima rendement. Bij Collin zit ik ook 2,5% boven het Collin gemiddelde.
pi_200157604
Weer een vervroegde aflossing na ruim 3 jaar looptijd. In dit geval wat mij betreft geen probleem. Project heeft er al ruim drie jaar opzitten en verder een nette boeterente van 1% + 6 maanden.

quote:
U heeft geïnvesteerd in het project Kaapseplein 128 te Den Haag. De hypotheek is 28 juni 2021 afgelost.

Uw investering, rente en boeterente, in verband met het eerder aflossen dan de vastgelegde looptijd, is gestort in uw e-Wallet.
pi_200157777
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 16:35 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Met cherrypicking is het gemiddelde rendement van elk platform te verslaan. Bij KoM heb ik zelf een prima rendement. Bij Collin zit ik ook 2,5% boven het Collin gemiddelde.
Ik ook een prima rendement bij beide, maar dat houdt in dat een ander nog veel lager dan het gemiddelde van KoM heeft en dus een negatief rendement heeft.
pi_200157830
H
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 14:30 schreef zeeland6 het volgende:
Betalingen SIG bij mij compleet. Dat gaat telkens beter.
Bij mij ook alles compleet. Je zou zelfs kunnen zeggen overcompleet vanwege de vervroegde aflossing van project "Ka*pseplein 128 te Den Haag", wel met 6 maanden boeterente + 1%.
pi_200161431
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:17 schreef bubbels234 het volgende:
Follow the money over een project van OPC en KOM
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar was al gerommel, een tijd geleden is het OPC project overgegaan op versnelde aflossing. Dat scheelt dus alvast wat risico. Maar inderdaad even afwachten wat er nu gaat gebeuren… We zullen binnenkort wel wat horen. Er zou overigens vandaag een termijn moeten komen, dus komende dagen wellicht even spannend of die nu komt of niet. Ik meen wel dat er onderpand / pandrecht is, dus helemaal verloren hoeft het dan ook nog niet te zijn (wel spannend met pandrecht). Met rente opbrengst meegerekend is er nog ca 1/3 van de inleg at risk.
pi_200161636
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 14:30 schreef zeeland6 het volgende:
Betalingen SIG bij mij compleet. Dat gaat telkens beter.
mis er 2 (Roermond v Ome Lex, Begijn & Zwartbr), die komen wel... toch he Ome Lex *O* w/

[ Bericht 7% gewijzigd door peterc op 02-07-2021 08:20:54 ]
pi_200161707
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 14:30 schreef zeeland6 het volgende:
Betalingen SIG bij mij compleet. Dat gaat telkens beter.
Alles compleet behalve sierplein. Die lapswans is standaard te laat :R
pi_200165360
Werkkapitaal vastgoed
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24336
120mnd, geen hypotheek

De betaalverplichting is 97% ten opzichte van de betaalcapaciteit
pi_200165618
In mijn FNC dashboard zag ik dat de status van project:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is veranderd naar "Afgeboekt".
Vanmorgen navraag gedaan bij FNC via e-mail, en dit is het antwoord dat ik (binnen een half uur!) kreeg:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200165779
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 10:31 schreef OpDieFiets het volgende:
In mijn FNC dashboard zag ik dat de status van project:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is veranderd naar "Afgeboekt".
Vanmorgen navraag gedaan bij FNC via e-mail, en dit is het antwoord dat ik (binnen een half uur!) kreeg:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank voor de update, dan kan die afgeboekt worden. Kun je een uitkering aanvragen zonder fysiek adres ??
pi_200165824
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 10:31 schreef OpDieFiets het volgende:
In mijn FNC dashboard zag ik dat de status van project:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is veranderd naar "Afgeboekt".
Vanmorgen navraag gedaan bij FNC via e-mail, en dit is het antwoord dat ik (binnen een half uur!) kreeg:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank!
Ook maar weer toegevoegd aan mijn dossier.
pi_200168979
https://investeren.sameningeld.nl/project/hilversum-geuzenweg-19 is live

Update:
15:01 S2 is vol
15:07 S1A is vol

[ Bericht 7% gewijzigd door dyna18 op 02-07-2021 15:07:50 ]
pi_200168997
quote:
Zelfs met de nieuwe werkwijze fors overschreven:
¤ 63.450 van ¤ 56.250
pi_200169021
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 10:31 schreef OpDieFiets het volgende:
In mijn FNC dashboard zag ik dat de status van project:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is veranderd naar "Afgeboekt".
Vanmorgen navraag gedaan bij FNC via e-mail, en dit is het antwoord dat ik (binnen een half uur!) kreeg:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien moet FNC er ook even bij vertellen dat ik ze vorig jaar sept/okt al verschillend keren op een uitschrijving KvK heb gewezen, hij is toen een vof aangegeven en na een paar maanden daar weer uit gestapt en weer als eensmanszaak begonnen en nu opnieuw is uitgeschreven en er een andere entiteit (een bv warvan ik nu even geen naam zal noemen, maar volgens mijn info gelieerd aan de bv waarmee hij kortdurend een vof heeft gejhad) de activiteiten voortzet. Ik heb FNC hier verschillende keren op gewezen en weet zeker dat er in die tijd en ook begin dit jaar nog o.a. keuringsactiviteiten van blusmiddellen waren.

Ze hebben maanden geleden ook diverse keren info opgevraag, maar blijkbaar nooit gekregen, op een of ander manier wordt naar mijn idee de boel hier weer eens flink belazerd, of door geldnemer of door fnc.
pi_200169188
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 10:43 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Dank voor de update, dan kan die afgeboekt worden. Kun je een uitkering aanvragen zonder fysiek adres ??
Ik denk dat fnc bedoelt dat ze er niet teveel tijd en aandacht aan willen spenderen en eigenlijk helemaal niet weten waar de beste man woont en alleen het bedrijfsadres hadden en na uitschrijven (niet de eerste keer!) ze geen adres meer geregistreerd hebben maar alleen een telefoonnummer.

Overigens kun je zonder woonadres (maar met briefadres) wel recht op bijstand hebben, vraag me af welke uitkerimg hij aan het aanvragen is, want als zelfstandigondernemer zijn er niet zoveel uitwegen naar een uitkering.
pi_200169339
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:29 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik heb besloten de call niet fysiek te voeren, maar alle vragen voor te liggen. Dit ook, zodat er e.e.a. zuiver terug te koppelen is aan jullie.

Ik was even weg wegens vakantie (kan ik iedereen aanraden), vandaar misschien mosterd na de maaltijd ;-)

Bedankt voor je moeite, maar samengevat komt het er op neer dat we vooral blij moeten zijn met het redement (en dus ccf meer als beleggingfons dan crowdfunding moeten zien). Zelf vinden ze blijkbaar dat ze het prima doen en elke verbeter/verander voorstel dat niet van hun komt bijna per definitie onmogelijk is.

Want wat is het probleem van het beschikbaarstellen van stukken die gewoon (tegen betaling) openbaar op te vragen zijn? Ik denk dan aan hypotheekakte maar bijvoorbeeld ook aan bij de KvK gepubliceerde jaarrekeningen van bijvoorbeeld bv's. Het feit dat taxaties naar hun zeggen van de taxateur niet gepubliceerd mogen worden (ik kreeg steeds te horen dat het de privacy van de geldnemer zou schenden!) is natuurlijk eenvoudig op te lossen, bijvoorbeeld achter login, dat doen andere platformen ook. Of zorg gewoon dat ccf de opdrachtgever is met als voorwaarde dat de investeerders inzage mogen krijgen. Dat gedrag noem ik dus echt onwil van ccf, tegen het arrogante aan. Ik las dat nu wel de kadastrale info zal worden gepubliceerd, dat lijkt me wel het minste wat ze kunnen doen, namelijk laten weten waar je in investeert vanuit haar zorgplicht (anders wordt het echt een black-box investeringsfonds)
pi_200171504
Autohandelaar
https://www.collincrowdfund.nl/a1-occasions/
6% rente zonder zekerheden
pi_200172447
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:45 schreef KrekelJapie het volgende:
Autohandelaar
https://www.collincrowdfund.nl/a1-occasions/
6% rente zonder zekerheden
Pitch die allerlei vraagtekens oproept. Waarom uitbreiding voorraad, zo te zien heeft hij al genoeg voorraad staan. Waaronder een boel moeilijk verkoopbaar schroot? Die lening zou hij ook makkelijk kunnen aflossen door een paar autootjes te verkopen die blijkbaar bijna alle met eigen geld zijn gefinancierd.
Pecunia non olet
pi_200175449
quote:
12s.gif Op donderdag 1 juli 2021 21:51 schreef peterc het volgende:

[..]

mis er 2 (Roermond v Ome Lex, Begijn & Zwartbr), die komen wel... toch he Ome Lex *O* w/
(SIG) Die meneer van de woonboot in Nieuwkoop mag ook wel eens over de brug komen.......... :)
Pecunia non olet
pi_200184164
Hebben jullie het presentje van wvjg ook ontvangen?
(zie ook de aankondiging op hun facebook).
pi_200184501
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:32 schreef Tjalala het volgende:
Hebben jullie het presentje van wvjg ook ontvangen?
(zie ook de aankondiging op hun facebook).
Ja.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:56:06 #280
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_200185144
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:32 schreef Tjalala het volgende:
Hebben jullie het presentje van wvjg ook ontvangen?
(zie ook de aankondiging op hun facebook).
post in een "neutrale" envelop. spannend! :@
pi_200189653
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:56 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

post in een "neutrale" envelop. spannend! :@
De postbode zal wel gedacht hebben :D die denken niet meteen aan een rozenkrans of zo.....
Pecunia non olet
pi_200190191
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:32 schreef Tjalala het volgende:
Hebben jullie het presentje van wvjg ook ontvangen?
(zie ook de aankondiging op hun facebook).
En wat zat er in?
pi_200190513
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 13:32 schreef Tjalala het volgende:
Hebben jullie het presentje van wvjg ook ontvangen?
(zie ook de aankondiging op hun facebook).
Ja!
pi_200191992
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 20:16 schreef dyna18 het volgende:

[..]

En wat zat er in?
Reclameuiting/promotiemateriaal en een uitnodiging om met vrienden te praten over investeren via waardevoorjegeld.

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 04-07-2021 05:55:47 ]
pi_200194932
dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door Vioolblok op 04-07-2021 00:14:42 ]
pi_200196034
Er is weer 5000 beschikbaar in het Druiventros project op collin
pi_200196746
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 21:34 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Reclameuiting/promotiemateriaal en een uitnodiging om met vrienden te praten over investeren via waardevoorjegeld.
Ik dacht eerst nog dat er misschien ook nog flessen bij uitgedeeld waren totdat ik gisterochtend op hun socials ging kijken.en de post zag. Denk dat de kosten beter besteed hadden kunnen worden aan wat online marketing om extra investeerders aan te trekken.
pi_200196835
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 21:34 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Reclameuiting/promotiemateriaal en een uitnodiging om met vrienden te praten over investeren via waardevoorjegeld.
Pfff als ze mij die troep gestuurd hadden dan was het direct de prullenbak in gegaan. Ze schamen zich ook nergens voor :r
Pecunia non olet
pi_200198458
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:42 schreef obligataire het volgende:

[..]

Pfff als ze mij die troep gestuurd hadden dan was het direct de prullenbak in gegaan. Ze schamen zich ook nergens voor :r
Ach ik vind het wel een grappige manier om aandacht te vragen om hun bestand van investeerders te vergroten, een brief of mail alleen is ook zo kaal.
Wanneer ik het weggooi dan gaat het bij het oud papier en niet in de prullenbak -)
pi_200198524
KOM
Een hele tijd geleden zijn en nieuwe algemene voorwaarden voor KOM gaan gelden. Ik heb niet geaccepteerd met het gevolg dat ik geen reacties meer kan lezen op de site etc.

Zijn er forumleden die de gewijzigde vw wel hebben geaccepteerd en wat was het gevolg bij bestaande projecten wat betreft kosten ?
pi_200200655
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 12:00 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ach ik vind het wel een grappige manier om aandacht te vragen om hun bestand van investeerders te vergroten, een brief of mail alleen is ook zo kaal.
Wanneer ik het weggooi dan gaat het bij het oud papier en niet in de prullenbak -)
idem aardige manier, en ook creatief, > anders, doen ze niets hebben we wat aan te merken > doen ze wel iets idem. Gebruik ze tijdens een BBQ, neem ze mee naar je werk, cafe, zorginstelling of gemeenschapshuis of whatever. Crowdfunding wordt er alleen maar beter door.

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 04-07-2021 16:19:44 ]
pi_200205065
Oud project horecacrowdfunding brandhaard corona:
https://www.ad.nl/binnenl(...)dese-disco~acd3b192/
  zondag 4 juli 2021 @ 19:54:46 #293
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_200207046
Gaat lekker hier ja ;(

Zag toevallig ook in de lokale media dat de Scandinavische keukenboer in Enschede van Collin op 30-06 is open gegaan.
pi_200211068
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 04:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:
SIG Valutastraat naar rechter?!
https://www.at5.nl/artike(...)ht-naar-badhoevedorp
Gelukkig zijn we geen eigenaar, maar als de woonvormingsvergunning echt moet worden teruggedraaid, hebben de investeerders wel een probleem. Zal aardig wat kosten om in orginele staat terug te brengen en het bouwdepot is natuurlijk al lang vrijgegeven:
quote:
Eén van de huizen in de Valutabuurt is opgekocht door 247 eigenaren. Via een website konden ze zich inschrijven en met crowdfunding het aankoopbedrag bij elkaar leggen. Iedere eigenaar krijgt een mooi rendement voorgespiegeld, vertelt Schreiner.
https://investeren.sameni(...)m-valutaboulevard-18

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 05-07-2021 05:31:34 ]
pi_200211128
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 12:06 schreef zeeland6 het volgende:
KOM
Een hele tijd geleden zijn en nieuwe algemene voorwaarden voor KOM gaan gelden. Ik heb niet geaccepteerd met het gevolg dat ik geen reacties meer kan lezen op de site etc.

Zijn er forumleden die de gewijzigde vw wel hebben geaccepteerd en wat was het gevolg bij bestaande projecten wat betreft kosten ?
Ik kan het je niet zeggen. Ik heb, om dubbele kosten voor oude projecten te voorkomen, gekozen om een tweede account aan te maken. Ik kan voor oude projecten geen reacties plaatsen of teruglezen.
pi_200211485
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 05:20 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Gelukkig zijn we geen eigenaar, maar als de woonvormingsvergunning echt moet worden teruggedraaid, hebben de investeerders wel een probleem. Zal aardig wat kosten om in orginele staat terug te brengen en het bouwdepot is natuurlijk al lang vrijgegeven:
[..]
Valutaboulevard 18 heeft 4 woz waarde-aanduidingen (a - d) zie www.waardeloket.nl
https://investeren.sameni(...)m-valutaboulevard-18
pi_200211530
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 12:06 schreef zeeland6 het volgende:
KOM
Een hele tijd geleden zijn en nieuwe algemene voorwaarden voor KOM gaan gelden. Ik heb niet geaccepteerd met het gevolg dat ik geen reacties meer kan lezen op de site etc.

Zijn er forumleden die de gewijzigde vw wel hebben geaccepteerd en wat was het gevolg bij bestaande projecten wat betreft kosten ?
je betaalt nu 0,10 per uitbetaald bedrag.
dus als je zeg 10 projecten hebt en er zijn er 3 die niet betalen dan wordt er 70 cent minder uitbetaald.
heb er voor gekozen nieuwe voorwaarden te accepteren omdat ik toch wel bij het vraag en antwoordgedeelte wilde blijven lezen/reageren bij projecten waar ik in zat.
pi_200212109
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 05:20 schreef KrekelJapie het volgende:
Valutastraat
Ik geloof er weinig van dat een eenmaal verlengde vergunning ingetrokken zou gaan worden. Welke juridische basis zou daarvoor zijn?
pi_200212116
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 05:20 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Gelukkig zijn we geen eigenaar, maar als de woonvormingsvergunning echt moet worden teruggedraaid, hebben de investeerders wel een probleem. Zal aardig wat kosten om in originele staat terug te brengen en het bouwdepot is natuurlijk al lang vrijgegeven:
[..]

https://investeren.sameni(...)m-valutaboulevard-18
Hmmm, is dit niet een storm in een glas water? Vergunning = vergunning, we leven hier niet in Zimbabwe toch.
En mocht de gemeente toch de woningvormingsvergunning terugdraaien, dan wordt ze toch schadeplichtig ten aanzien van de koper die te goeder trouw al de nodige verbouwkosten heeft gemaakt?
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')