abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200067321
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 21:55 schreef Jaco078 het volgende:
"Linkje vd hazelaardij. Mbt aankoopsom is deze mede afhankelijk van aantal m2 grond dat wordt aangekocht. De prijs op funda is vanaf prijs", aldus de CF-coach.

Hier het linkje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hazelnoten en paardenfokken weet ik weinig van (jij wellicht @:Horsemen) maar o.b.v. zekerheden en hoe het geheel oogt neem ik deze denk ik basis mee.

Daarmee hebben we ze weer alle 3 voor vandaag en bar veel geld uitgegeven weer voor een crowdfunddag...
De familie Snelderwaard/Biesenbeek wonen nu in Uitgeest. Niet heel veel bijzonders over te vinden. Danielle kan ik wel al meer dan 20 jaar linken aan paardenrijden/fokken/verkoop. Dit zal denk ik een belangrijk onderdeel worden van het bedrijf.

Naast de oude woning in Uitgeest hadden ze ook 1.100 M2 grond voor de paarden. Deze oude woning is voor ongeveer hetzelfde bedrag verkocht als de aankoopprijs van de Hazelaardij. Ze zullen daar ook wel redelijke woonlasten hebben gehad, die vanuit inkomsten als timmerman en paarden betaald konden worden. De rente van de Hazelaardij zal wel hoger liggen, maar er komen ook andere activiteiten bij en ik denk dat de paardenhandel groter word opgezet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 26-06-2021 07:04:59 ]
pi_200067541
quote:
"Linkje vd hazelaardij. Mbt aankoopsom is deze mede afhankelijk van aantal m2 grond dat wordt aangekocht. De prijs op funda is vanaf prijs", aldus de CF-coach.

Hier het linkje:
SPOILER
Hazelnoten en paardenfokken weet ik weinig van (jij wellicht @:Horsemen) maar o.b.v. zekerheden en hoe het geheel oogt neem ik deze denk ik basis mee.

Daarmee hebben we ze weer alle 3 voor vandaag en bar veel geld uitgegeven weer voor een crowdfunddag...
Bedankt weer Jaco. Jij zorgt wel weer voor een erg dure maand maar als de investering goed lijkt is dat snel vergeten.
  zaterdag 26 juni 2021 @ 07:21:11 #103
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200067592
quote:

Hier het linkje:
SPOILER

Dank je, pak hem mee.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200068020
quote:

Hier het linkje:
SPOILER

Bedankt Jaco, ook meegenomen!
pi_200068286
Ik laat de hazelaar schieten, combinatie van ik vertrek en 12 ambachten, 13 ongelukken :) zekerheden vast op orde, ik wacht op een volgende.
pi_200068770
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 09:26 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik laat de hazelaar schieten, combinatie van ik vertrek en 12 ambachten, 13 ongelukken :) zekerheden vast op orde, ik wacht op een volgende.
Dat is ook een beetje mijn gedachte, los daarvan ben ik terughoudend geworden met landbouw gerelateerde projecten. Die zijn m.i. bovengemiddeld vaak betrokken bij slecht nieuws mails van ome Bas c.s.

Brengen ze trouwens 10 paarden in of machines (of is dat laatste hier de politiek correcte term voor '4- hoevige levende bedrijfsmiddelen welke voor kost en inwoning dienstbaar zijn aan een onderneming) _O-
Pecunia non olet
pi_200068986
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:11 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat is ook een beetje mijn gedachte, los daarvan ben ik terughoudend geworden met landbouw gerelateerde projecten. Die zijn m.i. bovengemiddeld vaak betrokken bij slecht nieuws mails van ome Bas c.s.

Brengen ze trouwens 10 paarden in of machines (of is dat laatste hier de politiek correcte term voor '4- hoevige levende bedrijfsmiddelen welke voor kost en inwoning dienstbaar zijn aan een onderneming) _O-
Het zouden ook wat landbouw machines en de machines van de timmerman kunnen zijn. :)
Overigens kan ik me de stap wel voorstellen, meer grond, bedrijfsgebouwen en mogelijkheden als in de Zaanstreek. Zeker als je met twee autistische kinderen zit die je misschien ook wel binnen het bedrijf een toekomst wil geven.
Ik neem deze morgen als ik weer achter de computer kruip wel mee, als het mis loopt brengt die toko naar mijn idee zeker 500 a 600K op als er onder druk verkocht moet worden. Dus een beperkt risico tegen 7%.
Minder risico dan een HCN 7% 5* lening met alleen HA + verpanding inventaris.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 26-06-2021 11:02:23 ]
pi_200069415
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
...... als het mis loopt brengt die toko naar mijn idee zeker 500 a 600K op als er onder druk verkocht moet worden. Dus een beperkt risico tegen 7%.
Dit is idd het sterkste argument om alsnog mee te doen. Ik pieker nog even verder, hij zal nog wel even niet officieel open gezet worden.

Het is toch 49K wat ze alleen al aan rente moeten gaan betalen, wel verstandig dat hij nog even bij zijn baas actief blijft. We zitten al bijna in juli, voordat alles gereed en verbouwd is is de zomer denk ik wel voorbij en zullen de inkomsten teruglopen.
Opbrengst hazelnoten, geen idee hoe lucratief en hoe arbeidsintensief het is en hoe vaak zo'n oogst mislukt o.a. door weersinvloeden en wat de prijzen van die dingen doen. Ik zou zoiets eerder als een extraatje willen zien bovenop de normale inkomsten, verschil tussen een normaal jaar en een heel goed jaar. Anderzijds denk ik dat de dame met haar paarden op dat gebied wel de nodige kennis en ervaring inbrengt. Met B&B en horeca dienstverlening hebben ze nog geen enkele ervaring lijkt me. Wat ik ook lastig vind is de rol van beide zoons, zijn ze productief of lopen ze vooral ouders voor de voeten, moeilijk in te schatten.
Pecunia non olet
pi_200069474
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 11:03 schreef obligataire het volgende:
Wat ik ook lastig vind is de rol van beide zoons, zijn ze productief of lopen ze vooral ouders voor de voeten, moeilijk in te schatten.
Mee eens, dat is zeker een gok of die productief bij kunnen dragen. Aan de andere kant heeft mevrouw het paardenbedrijf in het verleden naast de zorg voor de kinderen kunnen runnen. Ik ga er voorzichtig van uit dat de ouder wordende kinderen steeds minder zorg nodig hebben en meer kunnen bijdragen ondanks hun handicap.
pi_200069633
quote:
Het is toch 49K wat ze alleen al aan rente moeten gaan betalen, wel verstandig dat hij nog even bij zijn baas actief blijft.
Ik heb niet het idee dat hij in loondienst is. Eerder een ZZP timmerman. Er stond op het oude adres een klussenbedrijf ingeschreven. Deze kan hij ook wel in Limburg voortzetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 26-06-2021 11:48:30 ]
pi_200069919
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:11 schreef obligataire het volgende:

[..]

ik snap die inbreng machines van 30K niet, heeft hij die verkocht dan? anders gaat daar het te betalen bedrag toch niet mee omlaag.
pi_200070117
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 11:38 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

ik snap die inbreng machines van 30K niet, heeft hij die verkocht dan? anders gaat daar het te betalen bedrag toch niet mee omlaag.
Misschien ook opgenomen in post overige investeringen. Had logischer geweest als de inbreng uit de pitch was gehaald. Nu alleen maar vragen.
pi_200070525
Nieuwe HCN Hostel met heel grote eigen bijdrage;
link met direct te investeren:
https://horecacrowdfundin(...)70-a75d-2d3f9e6a989e
pi_200070641
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 11:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Mee eens, dat is zeker een gok of die productief bij kunnen dragen. Aan de andere kant heeft mevrouw het paardenbedrijf in het verleden naast de zorg voor de kinderen kunnen runnen. Ik ga er voorzichtig van uit dat de ouder wordende kinderen steeds minder zorg nodig hebben en meer kunnen bijdragen ondanks hun handicap.
"Gert-Jan (1968) en Danielle (1972) hebben twee autistische zoons die zeer handig zijn met hun handen. Gert-Jan is reeds jarenlang timmerman en Danielle actief in de paardenhouderij. Ze willen met de verhuizing naar het zuiden als gezin actief zijn op de nieuwe locatie en hun gastvrijheid combineren met hard werken met de paarden en de hazelnootkwekerij. Om zo op die manier hun zoons ook optimaal te laten functioneren en laten genieten van de ruimte en de buitenlucht."

Hier staat toch dat de zoons handig zijn met hun handen? En "als gezin actief zijn" wijst erop dat de zoons bijdragen.

Mijn eerste gedachte bij dit project was om niet te investeren vanwege alle redenen die anderen al benoemd hebben maar ik word steeds positiever.
pi_200070680
quote:
Je was een halve minuut eerder zie ik nu
pi_200070818
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 12:24 schreef crowder07 het volgende:

[..]

Je was een halve minuut eerder zie ik nu
@crowder07 credits aan jou ook, want jij hebt super vaak de linkjes van HCN. Ga zo door!
  zaterdag 26 juni 2021 @ 12:50:19 #118
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200071025
quote:

[..]

Dit is idd het sterkste argument om alsnog mee te doen. Ik pieker nog even verder, hij zal nog wel even niet officieel open gezet worden.

Het is toch 49K wat ze alleen al aan rente moeten gaan betalen, wel verstandig dat hij nog even bij zijn baas actief blijft. We zitten al bijna in juli, voordat alles gereed en verbouwd is is de zomer denk ik wel voorbij en zullen de inkomsten teruglopen.
Opbrengst hazelnoten, geen idee hoe lucratief en hoe arbeidsintensief het is en hoe vaak zo'n oogst mislukt o.a. door weersinvloeden en wat de prijzen van die dingen doen. Ik zou zoiets eerder als een extraatje willen zien bovenop de normale inkomsten, verschil tussen een normaal jaar en een heel goed jaar. Anderzijds denk ik dat de dame met haar paarden op dat gebied wel de nodige kennis en ervaring inbrengt. Met B&B en horeca dienstverlening hebben ze nog geen enkele ervaring lijkt me. Wat ik ook lastig vind is de rol van beide zoons, zijn ze productief of lopen ze vooral ouders voor de voeten, moeilijk in te schatten.
Per jaar 49K rente + bijna 28K aflossing vanaf maand 7. Dan na 5 jaar slottermijn 575K. (kan met herfinanciering)

Daar zal hard gebuffeld moeten worden.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200071701
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 23:14 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Even groot in mijn geval en niet groter of kleiner.

• Niet groter, want ik zit al in de eerdere pitch. Dan wordt het wel erg veel allemaal.

• Niet groter, want zie ook het eerdere bericht dat al gedeeld was in de krant: https://www.ed.nl/valkens(...)%2F2611752%2F1%2F999

• Niet groter, want de eerste termijn uit het andere project moet nog voldaan worden. Hebben dus nog niets gezien van deze mannen (13 juli 2021 eerste betaling)

• niet kleiner, want het is een mooie eerste hypothecaire inschrijving

• niet kleiner, want het is alsnog 6% bruto voor een eerste hypotheek
Dank voor deze heldere analyse (en voor alle investeringlinkjes natuurlijk). ^O^
Ik neem hem ook mee.
Omdat ik niet in de eerste lening zit, overweeg ik hem iets groter dan gemiddeld mee te nemen.
pi_200071751
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 01:17 schreef obligataire het volgende:

[..]

De vorige lening lost hij idd keurig af. Voor 8% durf ik wel iets in te leggen.
Ja, netjes. Maar geen zekerheden.
pi_200071857
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 14:02 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Ja, netjes. Maar geen zekerheden.
Anders kreeg je ook geen 8%, hooguit 6 of 6,5% :)
Pecunia non olet
pi_200071969
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 14:16 schreef obligataire het volgende:

[..]

Anders kreeg je ook geen 8%, hooguit 6 of 6,5% :)
Ik heb toch diverse Collin leningen met hypotheek tegen 8 of zelfs 8,5%

[ Bericht 8% gewijzigd door KrekelJapie op 26-06-2021 14:43:06 ]
pi_200085964
quote:
Een grappige zin in de pitch:
quote:
Investeerders kunnen potentiele gasten zijn :X
Er wordt nog niet veel geïnvesteerd. Wat zijn de meningen?
pi_200086276
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 06:52 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Een grappige zin in de pitch:
[..]

Er wordt nog niet veel geïnvesteerd. Wat zijn de meningen?
Het verhaal is goed maar het ontbreken van relevante ervaring weegt voor mij zwaar. Wat daarbij voor mijzelf ook een rol speelt is dat ik een eerste project heb bij dit platform, 372 J*m*, met betalingsproblemen waardoor ik kritischer dan tot nu toe kijk naar nieuwe projecten. Een project met minder dan 5 sterren zal ik niet snel meer meenemen. Heb inmiddels wel weer automatisch investeren ingesteld want bij J*n*s viste ik achter het net.
pi_200086402
Morgen allen. Lees al tijdje mee, maar kon niet inloggen, lag blijkbaar aan browser telefoon...
SInds dit jaar wat crowdfunden gestart met kleine bedragen (minimum of ietsje meer),.

Tot op heden stuk of 10 projecten van Sig, 2 van Gve, 1 van crowdrealestate en 1 van ccf.
Tot op heden alle betalingen prima ontvangen gelukkig. Ik leer zeker van op en aanmerkingen hier en selecteer op basis daarvan af en toe project.

Iemand investeer link van Gve gr**nbeurs cafe?
Waaom loopt v*ldh*ven III op gve nog niet zo hard? weekend en t grote gevraagde investeringsbedrag? consensus hier was overwegend positief toch!?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')