abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 24 juni 2021 @ 12:09:09 #31
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_200040654
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:50 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Maar dat snelladen kan je ook wel wat rustiger aan doen. De meeste auto's staan per dag meer dan 12 uur thuis voor de deur. Dan hoef je dus geen haast te maken met laden.

Verbruik uitsmeren over de heel dag, die boiler kan ook wel om drie uur nachts opwarmen.
Volgens mij kan je bij de meeste (alle?) elektrische auto's niet kiezen hoe snel hij oplaad.
pi_200040659
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In NL is dat er namelijk (nog) niet. Ik kan me nietvoorstellen dat de uk voorop loopt. Het is dan in de uk waarschijnlijk het oude analoge aan/uit tijdschakel systeem wat er in NL dus af gaat.
In Nederland hadden we toonfrequent waarmee o.a. het nachttarief werd geschakeld.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_200040663
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:08 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Klopt, maar we hebben het hier dan ook over de toekomst. Als dit elders al gebruikt wordt komt het hier ook vanzelf.
Ah duidelijk. Dus nu iets kopen waarvan niet zeker is of het ooit gaat werken ..
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200040734
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ah duidelijk. Dus nu iets kopen waarvan niet zeker is of het ooit gaat werken ..
Kopen niet maar inlezen wel. Bovendien als de saldering van zonnepanelen minder wordt dan wordt dit heel snel de norm voor nieuwe boilers.
pi_200040763
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:15 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Kopen niet maar inlezen wel. Bovendien als de saldering van zonnepanelen minder wordt dan wordt dit heel snel de norm voor nieuwe boilers.
Dan moet je als eigenaar dus zelf zo'n systeem erbij kopen die dat signaal afgeeft?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200040829
Ik mis in dit verhaal reductie van energieverbruik. Trias energetica e.d.
pi_200042529
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Jij woont liever naast een kolencentrale natuurlijk? :')
Ik heb liever dat JIJ naast de kolencentrale woont waar ik mijn huis mee van stroom voorzie.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_200042656
Dat lijkt me een goed probleem om te hebben. Elektriciteit is de meest efficiŽnte manier van energie transport die we momenteel hebben. Des te meer mensen die elektrisch koken en verwarmen, des te beter dat uiteindelijk voor iedereen is. Het is aan de nutsbedrijven om dat op te lossen, maar dit probleem kan je ook gewoon bij de kern aanpakken door gedrag te veranderen.

Als je bijvoorbeeld zonnepanelen hebt, pleur je vaatwasser en je wasmachine overdag aan en niet meer 's avonds zoals iedereen dat gewend is. Zet je airco overdag op een laag pitje aan het werk, en niet 's avond op vol vermogen om het af te koelen een uur voor je naar bed gaat (dat werkt sowieso niet, maar das een ander verhaal). Gebruik de elektriciteit die je opwekt meteen zelf, en ontlast daarmee je lokale stroomnet.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_200042685
D66 en GL komen binnenkort met de auto op duurzame biomassa.

Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_200042766
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:33 schreef Hamzoef het volgende:
Bekijk het maar positief, hierdoor zullen mensen eerder geneigd zijn te kijken naar duurzamere alternatieven.

Als het niet aan de EU gelegen had, gebruikte we hier nog steeds stofzuigers van 2500 watt, terwijl die van 900 watt met de juiste techniek het ook prima doen.
Aan de andere kant willen velen wel steeds grotere televisie, is smarthome in opmars, die elektrische auto moet ook regelmatig worden opgeladen en een warmtepomp vreet ook elektriciteit.

En om het netwerk te upgraden zijn tijd, geld en vakmensen nodig. En van die laatste zijn er momenteel ook te weinig: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ansitie-mbo-techniek
pi_200042880
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:23 schreef TigerXtrm het volgende:
Dat lijkt me een goed probleem om te hebben. Elektriciteit is de meest efficiŽnte manier van energie transport die we momenteel hebben. Des te meer mensen die elektrisch koken en verwarmen, des te beter dat uiteindelijk voor iedereen is. Het is aan de nutsbedrijven om dat op te lossen, maar dit probleem kan je ook gewoon bij de kern aanpakken door gedrag te veranderen.

Als je bijvoorbeeld zonnepanelen hebt, pleur je vaatwasser en je wasmachine overdag aan en niet meer 's avonds zoals iedereen dat gewend is. Zet je airco overdag op een laag pitje aan het werk, en niet 's avond op vol vermogen om het af te koelen een uur voor je naar bed gaat (dat werkt sowieso niet, maar das een ander verhaal). Gebruik de elektriciteit die je opwekt meteen zelf, en ontlast daarmee je lokale stroomnet.
Kolen vervoeren is veel efficienter omdat je kolen niet hoeft te maken en elektra wel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 24 juni 2021 @ 15:10:00 #42
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_200043208
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:23 schreef TigerXtrm het volgende:
Dat lijkt me een goed probleem om te hebben. Elektriciteit is de meest efficiŽnte manier van energie transport die we momenteel hebben. Des te meer mensen die elektrisch koken en verwarmen, des te beter dat uiteindelijk voor iedereen is. Het is aan de nutsbedrijven om dat op te lossen, maar dit probleem kan je ook gewoon bij de kern aanpakken door gedrag te veranderen.

Als je bijvoorbeeld zonnepanelen hebt, pleur je vaatwasser en je wasmachine overdag aan en niet meer 's avonds zoals iedereen dat gewend is. Zet je airco overdag op een laag pitje aan het werk, en niet 's avond op vol vermogen om het af te koelen een uur voor je naar bed gaat (dat werkt sowieso niet, maar das een ander verhaal). Gebruik de elektriciteit die je opwekt meteen zelf, en ontlast daarmee je lokale stroomnet.
Niet bepaald. Elektriciteit heeft veel meer transportverliezen dan (aard)gas. Je moet er niet aan denken dat je bij aardgas een transportverlies hebt van 10%, want dan zouden we letterlijk een explosieve situatie hebben :')

Het probleem dat in de OP wordt geschetst viel te verwachten in druk en/of hoog bebouwde gebieden waar per huishouden amper plaats is voor zonnepanelen. Zij zijn dus afhankelijk van andere huishoudens met een overschot zonne-energie of zonnevelden die veraf liggen. Daartussen zit het elektriciteitsnetwerk dat totaal niet berekend is op dit soort grote energiestromen. Nederland is al 60 jaar ingericht op aardgas wat je niet even omzet naar elektriciteit. Een kuub aardgas bevat bijna 9 kWh aan energie. Kleinverbruikers, huishoudens dus, hebben een maximum van 40 kuub per uur wat neer komt op maximaal 9 x 40 = 360 kWh. De gemiddelde huisaansluiting voor elektriciteit is 1x35A bij 230V = 8 kWh of 3 x 25A bij 230V = 17 kWh.

360 kWh versus 8 of 17 kWh is nogal een beste energietransitie....
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_200043274
quote:
3s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:10 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Niet bepaald. Elektriciteit heeft veel meer transportverliezen dan (aard)gas. Je moet er niet aan denken dat je bij aardgas een transportverlies hebt van 10%, want dan zouden we letterlijk een explosieve situatie hebben :')

Het probleem dat in de OP wordt geschetst viel te verwachten in druk en/of hoog bebouwde gebieden waar per huishouden amper plaats is voor zonnepanelen. Zij zijn dus afhankelijk van andere huishoudens met een overschot zonne-energie of zonnevelden die veraf liggen. Daartussen zit het elektriciteitsnetwerk dat totaal niet berekend is op dit soort grote energiestromen. Nederland is al 60 jaar ingericht op aardgas wat je niet even omzet naar elektriciteit. Een kuub aardgas bevat bijna 9 kWh aan energie. Kleinverbruikers, huishoudens dus, hebben een maximum van 40 kuub per uur wat neer komt op maximaal 9 x 40 = 360 kWh. De gemiddelde huisaansluiting voor elektriciteit is 1x35A bij 230V = 8 kWh of 3 x 25A bij 230V = 17 kWh.

360 kWh versus 8 of 17 kWh is nogal een beste energietransitie....
Dit zijn getallen die misschien kloppen per huis maar niet elk huis kan dit niet tegelijktijd krijgen.
Voor gas is dat 10kw en voor elektra 1kw.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 24 juni 2021 @ 15:16:39 #44
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_200043283
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:44 schreef qajariaq het volgende:
Dus Liander maakt een inschattingsfout en wentelt dat af op het beleid wat al jaren zo niet tientallen jaren duidelijk is.
Het beleid om van het aardgas af te gaan is sinds 2018. De problemen in Groningen daarentegen waren al decennia bekend.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 24 juni 2021 @ 15:20:24 #45
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_200043327
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit zijn getallen die misschien kloppen per huis maar niet elk huis kan dit tegelijktijd krijgen.
Voor gas is dat 10kw en voor elektra 1kw.
Klopt, en dat is de gelijktijdigheidsfactor. Dat is waar alles nu op stuk gaat met de energietransitie. Je hebt nu 2 energiestromen, aardgas en elektriciteit. Je wilt nu een grote pijpleiding opheffen en alles door die kleine pijpleiding proppen. Daar komt ook een 3e energiestroom bij, namelijk benzine of diesel die straks ook door die nauwe pijpleiding moet. Ik verheug me op elektriciteitsuitval zoals dat in het buitenland gebruikelijk is, want kennelijk is dit nodig om de politiek wakker te schudden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_200043339
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:20 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Klopt, en dat is de gelijktijdigheidsfactor. Dat is waar alles nu op stuk gaat met de energietransitie. Je hebt nu 2 energiestromen, aardgas en elektriciteit. Je wilt nu een grote pijpleiding opheffen en alles door die kleine pijpleiding proppen. Daar komt ook een 3e energiestroom bij, namelijk benzine of diesel die straks ook door die nauwe pijpleiding moet. Ik verheug me op elektriciteitsuitval zoals dat in het buitenland gebruikelijk is, want kennelijk is dit nodig om de politiek wakker te schudden.
Ik was een keer in kenia en toen werd er verderop een feestje gegeven en alle huizen daarachter hadden geen elektriciteit meer. Toen het feestje voorbij was, kwam de elektra weer terug.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 24 juni 2021 @ 15:23:50 #47
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_200043362
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik was een keer in kenia en toen werd er verderop een feestje gegeven en alle huizen daarachter hadden geen elektriciteit meer. Toen het feestje voorbij was, kwam de elektra weer terug.
Geniaal _O- Er moet dus meer gefeest worden om de politiek wakker te schudden *O*
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 24 juni 2021 @ 15:24:42 #48
385501 Starhopper
Slava Ukraini
pi_200043375
Als het alleen Amsterdam is maak ik mij daar niet zo druk om.
Water towers can fly! :D
pi_200043494
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:23 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Geniaal _O- Er moet dus meer gefeest worden om de politiek wakker te schudden *O*
Daarnaast viel die vaker uit daar zonder aanwijsbare reden. Gemiddeld 1 x per 2 dagen voor meerdere uren. De stekkers moesten er ook uitgehaald worden omdat er een zeer hoge spanningspiek kan ontstaan als de elektra weer aan gaat.

In mijn wijk in NL is trouwens voor de 2de keer een fase uitgevallen, die binnen een half uur weer aan ging. Kan dit ook een automaat zijn die uit ging ivm te hoge vraag?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 24 juni 2021 @ 15:37:08 #50
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_200043564
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daarnaast viel die vaker uit daar zonder aanwijsbare reden. Gemiddeld 1 x per 2 dagen voor meerdere uren. De stekkers moesten er ook uitgehaald worden omdat er een zeer hoge spanningspiek kan ontstaan als de elektra weer aan gaat.

In mijn wijk in NL is trouwens voor de 2de keer een fase uitgevallen, die binnen een half uur weer aan ging. Kan dit ook een automaat zijn die uit ging ivm te hoge vraag?
Moeilijk te zeggen, want er worden overwegend smeltzekeringen gebruikt. Als er in jouw wijk veel zonnepanelen zijn en de uitval tijdens de middag was zou je per fase de spanning kunnen meten om te zien of die te hoog oploopt. Dat zou kunnen duiden op een capaciteitsprobleem.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_200043627
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Kolen vervoeren is veel efficienter omdat je kolen niet hoeft te maken en elektra wel.
quote:
3s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:10 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Niet bepaald. Elektriciteit heeft veel meer transportverliezen dan (aard)gas. Je moet er niet aan denken dat je bij aardgas een transportverlies hebt van 10%, want dan zouden we letterlijk een explosieve situatie hebben :')
Enkel transport, ja. Maar je moet het ook nog gebruiken. Het lokaal opstoken van gas of olie is vele malen minder efficient dan het doen in een centrale en de elektriciteit transporteren. Onder aan de streep betekent dat gewoon minder uitstoot.

Om die zelfde reden is het ook nog steeds schoner om een elektrische auto op te laden met elektriciteit die is opgewekt in een gas of olie centrale. Een centrale is vele, VELE malen efficiŽnter in energie opwekken dan een diesel/benzine motor.
No amount of money ever bought a second of time.
  donderdag 24 juni 2021 @ 15:42:51 #52
37248 BertV
Hant ghemaect
pi_200043641
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:33 schreef Hamzoef het volgende:
Bekijk het maar positief, hierdoor zullen mensen eerder geneigd zijn te kijken naar duurzamere alternatieven.

Als het niet aan de EU gelegen had, gebruikte we hier nog steeds stofzuigers van 2500 watt, terwijl die van 900 watt met de juiste techniek het ook prima doen.
Ja, die stofzuiger-watt-race ging nergens over.

Maar nog belangrijker: standby- verbruik van modems
Juist ook van die je in je mik geschoven krijgt van de provider.
25watt klinkt minder spectaculair, maar heeft veel meer invloed 365x24uur.
Langhwerpighe Frickedil Speciael
  donderdag 24 juni 2021 @ 15:53:15 #53
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_200043778
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:41 schreef TigerXtrm het volgende:
Enkel transport, ja. Maar je moet het ook nog gebruiken. Het lokaal opstoken van gas of olie is vele malen minder efficient dan het doen in een centrale en de elektriciteit transporteren. Onder aan de streep betekent dat gewoon minder uitstoot.

Om die zelfde reden is het ook nog steeds schoner om een elektrische auto op te laden met elektriciteit die is opgewekt in een gas of olie centrale. Een centrale is vele, VELE malen efficiŽnter in energie opwekken dan een diesel/benzine motor.
Jij gaat voorbij aan de gelijktijdigheidsfactor. Je hebt centrales (STEG) met een rendement van 60% maar die zijn erg traag in het op- en afschakelen waardoor het goedkoper is om ze continu te draaien en een eventuele overschot af te blazen. Je hebt centrales die snel kunnen schakelen (WKK), maar een rendement hebben van 30 ŗ 40%. Omdat de vraag niet continu is heb je verliezen die in rooskleurige berekeningen niet meegenomen worden. In de winter heeft een benzine- of dieselmotor een hoger rendement omdat de afgegeven warmte nuttig gebruikt wordt als interieurverwarming. Bij een elektrische auto moet dit uit de accu komen die in de winter toch al een lagere capaciteit heeft door de kou.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_200045112
quote:
3s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:16 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het beleid om van het aardgas af te gaan is sinds 2018. De problemen in Groningen daarentegen waren al decennia bekend.
Ik denk dat je hier de plank mis slaat.

De eerste aardbeving in Groningen was in 1986 maar daarna is het rustig gebleven tot het fors opvoeren van de productie begin deze eeuw, pas vanaf 2012 zijn er regelmatig bevingen. Die productie moest zo omhoog omdat de minister bang was dat er nog gas in de grond zou zitten als de wereld rond 2030/40 van het gas af zou zijn.

Je draait oorzaak en gevolg dus om. De transitie is al twintig jaar geleden aangekondigd. Tesla heeft al sinds 2008 volledig elektrische auto's op de markt bijvoorbeeld. De 'moderne' warmte pompen dateren al uit 1990, wikipedia:
quote:
Pas in 1990 begonnen politici in te zien dat niet zozeer het opraken van de energievoorraden een probleem was maar dat het milieu de stijgende vervuiling niet meer aankon. Hierdoor werd het debat over de alternatieve energiebronnen weer aangeslingerd, en daarmee het onderzoek naar de warmtepomp. Dit werd mede gesteund door de stijgende energieprijzen en het bijbehorende financiŽle voordeel.
Dat de transitie pas later flink in gang is gezet voor consumenten doet daar niets aan af.
pi_200045224
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[...]

Nu de waterstofauto overduidelijk niet gaat doorbreken (is ook logisch, kost 3x meer per km) zullen netbeheerders helemaal aan de bak moeten.
Ik ben daar nog niet helemaal van overtuigd. Mede ook omdat je met waterstof niet per se afhankelijk bent van het elektriciteitsnet.
Waterstof kost over het algemeen wel meer, maar als jet het vergelijkt met snelladen bij Ionity dan zijn de kosten vergelijkbaar.
pi_200045347
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 17:27 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik ben daar nog niet helemaal van overtuigd. Mede ook omdat je met waterstof niet per se afhankelijk bent van het elektriciteitsnet.
Waterstof kost over het algemeen wel meer, maar als jet het vergelijkt met snelladen bij Ionity dan zijn de kosten vergelijkbaar.
Maar dat laden op een duur punt zal een uitzondering zijn terwijl je wel altijd aan dure H2 vast zit. Energetisch is het omzetten van elektra naar H2 en weer terug een regelrechte ramp. H2 kan je ook maken uit aardgas maar daar wilden we nu net van af.

Helaas maar H2 gaat het waarschijnlijk niet worden. Het had wel mooi geweest want al die loodzware batterij auto's is eigenlijk ook niet zo prettig voor de veiligheid, het wegenonderhoud en het milieu.
pi_200045351
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 17:27 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik ben daar nog niet helemaal van overtuigd. Mede ook omdat je met waterstof niet per se afhankelijk bent van het elektriciteitsnet.
Waterstof kost over het algemeen wel meer, maar als jet het vergelijkt met snelladen bij Ionity dan zijn de kosten vergelijkbaar.
Als je stroom heel duur maakt is waterstof inderdaad even duur.

Als je drinkwater uit de kraan duurder maakt kan flessenwater ook beter concurreren ;)

Maar je hebt meer dan "prijs" alleen.

Rijden op waterstof is 3x duurder omdat het 3x meer energie kost dan rijden op elektrisch.
Dat zit deels in de productie van waterstof maar ook het transport, de opslag, het op druk brengen tot 800 bar, het koelen tot -40 graden en de efficiŽntie van de brandstofcel die het weer omzet naar.. elektrisch.

Daarnaast is het technisch heel duur om zo'n auto te produceren. Een waterstofauto heeft niet alleen dezelfde componenten als een elektrische auto (met een kleinere accu) maar daarnaast ook nog alle onderdelen van de waterstofinstallatie.

Dat maakt het veel kostbaarder en complex.

Dan nog het punt van het tanken.

Waterstof tanken in 5 minuten klinkt mooi maar de praktijk is toch anders. Je kan maximaal zo'n 6 auto's tanken, daarna is de druk te laag en moet dat weer op 800 bar gebracht worden (en naar -40 gekoeld worden). Dat neemt zo 20 minuten tijd in beslag. De tankstations kosten kaal al ruim 1 miljoen Euro en je kan ze niet zomaar in de bebouwde kom plaatsen.

Waterstof is al 30 jaar "de brandstof van de toekomst" en dat zal nog heel lang zo blijven.
Inmiddels is de EV al gewoon productie klaar en kan je overal waar je een stopcontact hebt laden.
pi_200045369
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 17:39 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Maar dat laden op een duur punt zal een uitzondering zijn terwijl je wel altijd aan dure H2 vast zit. Energetisch is het omzetten van elektra naar H2 en weer terug een regelrechte ramp. H2 kan je ook maken uit aardgas maar daar wilden we nu net van af.

Helaas maar H2 gaat het waarschijnlijk niet worden. Het had wel mooi geweest want al die loodzware batterij auto's is eigenlijk ook niet zo prettig voor de veiligheid, het wegenonderhoud en het milieu.
De Toyota Mirai weegt ~1900 kilo, wat dat betreft is waterstoftechniek ook niet heel licht.
pi_200045413
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 17:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

De Toyota Mirai weegt ~1900 kilo, wat dat betreft is waterstoftechniek ook niet heel licht.
Dan maar op de elektrieke fiets. Die is nog wel redelijk zuinig dacht ik.
pi_200045425
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 17:45 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dan maar op de elektrieke fiets. Die is nog wel redelijk zuinig dacht ik.
Op zich wel :+
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')