Echt belachelijk.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:30 schreef Mylene het volgende:
FIA to slow down Formula 1 pitstops from Hungarian GP
Formula 1's fastest pitstops are set to be slowed down on safety grounds from the Hungarian Grand Prix, after a clampdown from the FIA.
Mercedes is druk aan het klagen zo lijkt het? En met succes.
Dat is al langer zo.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
Max en RB moeten dit jaar een extra tegenstander verslaan
Iedereen is gelijk maar Mercedes is net wat gelijker.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Echt belachelijk.
De eerste keer in jaren dat 2 teams kunnen strijden om het WK en meteen komen er allemaal regels om de concurrent tegen te houden
Moet Red Bull ook 2 dagen over de pitstop doen ofzo?
F1 gaat erom wie er het snelste is en er is zelfs een award voor de snelste pitstop.
Maar ondertussen mogen ze niet vol gas rijden want anders is de benzine op, moeten ze langzamer rijden om de banden te sparen en nu dus ook niet meer te snel pitten![]()
Mercedes gebruikt zelf overigns speciale velgen, als enige.. ook dat mocht van de FIA.
Vrij late reactie nadat Kimi een been kapot reed.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:30 schreef Mylene het volgende:
FIA to slow down Formula 1 pitstops from Hungarian GP
Formula 1's fastest pitstops are set to be slowed down on safety grounds from the Hungarian Grand Prix, after a clampdown from the FIA.
Mercedes is druk aan het klagen zo lijkt het? En met succes.
Het probleem dat wanneer Mercedes zulke snelle pitstops probeert om RB bij te benen ze fouten maken. Als mercedes langzamer is in iets moet iedereen langzamer worden.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
Voor welk probleem is dit een oplossing?
Animal Farm van George Orwellquote:Op donderdag 24 juni 2021 21:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Iedereen is gelijk maar Mercedes is net wat gelijker.
Lewis en Mercedes maken geen fouten natuurlijkquote:Op donderdag 24 juni 2021 21:06 schreef opreis het volgende:
[..]
Het probleem dat wanneer Mercedes zulke snelle pitstops probeert om RB bij te benen ze fouten maken. Als mercedes langzamer is in iets moet iedereen langzamer worden.
Zonder Hamilton had Rosberg 7x kampioen kunnen worden, dus het klopt gewoon.quote:Op donderdag 24 juni 2021 20:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee. Max stelde dat er meerdere coureurs waren die in die auto 7x kampioen hadden kunnen worden. Dus Rosberg is het slechtste voorbeeld wat je erbij kunt slepen.
Dit is, naar mijn mening, puur gericht op Red Bull en het feit dat Mercedes hun pitstops niet kan evenaren qua snelheid. Hele rare beslissing vind ik dit met name omdat de fouten vrijwel nooit door teams met snelle tijden gemaakt worden.quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:14 schreef MoreDakka het volgende:
Zo belachelijk en hypocriet dit. Er wordt constant geroeptoeterd dat de F1 supersnelle pitstops heeftBovendien hebben ze zelf voor deze situatie gezorgd door een bandenregelement te verzinnen met supersnel slijtende banden zodat alle races puur op pitstops beslist worden.
Waarom niet gewoon pitstops compleet afschaffen? Dan moeten ze wel auto's bouwen die in kunnen halen.
Nee, het wordt de slowest pitstop award.quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:56 schreef PirE het volgende:
En de DHL fastest pitstop award blijft wel?
Nog een nieuwe regel vanaf Hongarije, de coureur met de snelste ronde krijgt een penalty voor safety reasons natuurlijk. Zo snel een rondje rijden is gevaarlijk. En Pole position is een gridstraf van 5 plaatsen, safety issue.
Dat gaat niet meer verbeterd worden. Wat was het, 47 uur?quote:Op donderdag 24 juni 2021 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, het wordt de slowest pitstop award.
In Monaco ging die naar Mercedes
Helemaal eens, maar dat is dan toch een grof schandaal? Jaren lang is het geen enkel probleem en wordt er luid op de trommel geslagen over die snelle pitstops maar nu is het ineens een veiligheidsprobleem? Rot toch op man, dit is een keiharde belediging voor iedereen die een beetje F1 volgtquote:Op donderdag 24 juni 2021 22:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit is, naar mijn mening, puur gericht op Red Bull en het feit dat Mercedes hun pitstops niet kan evenaren qua snelheid. Hele rare beslissing vind ik dit met name omdat de fouten vrijwel nooit door teams met snelle tijden gemaakt worden.
De auto's worden volgend jaar nogal radikaal anders dus dat wordt wel degelijk aangepakt.
Dat ben ik volledig met je eens. Ik heb ook geen flauw idee waar dit ineens vandaan komt en ik denk dat de teams hier morgen wel iets over gaan zeggen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 00:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Helemaal eens, maar dat is dan toch een grof schandaal? Jaren lang is het geen enkel probleem en wordt er luid op de trommel geslagen over die snelle pitstops maar nu is het ineens een veiligheidsprobleem? Rot toch op man, dit is een keiharde belediging voor iedereen die een beetje F1 volgt
Ik zou graag stats zien over hoe vaak het fout gaat bij een pitstop. En dan vooral afgezet tegen het gebruikte materiaal.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 00:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Helemaal eens, maar dat is dan toch een grof schandaal? Jaren lang is het geen enkel probleem en wordt er luid op de trommel geslagen over die snelle pitstops maar nu is het ineens een veiligheidsprobleem? Rot toch op man, dit is een keiharde belediging voor iedereen die een beetje F1 volgt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |