Ik heb laatst van Voedingscentrum zo'n eetmaatje gekregen. Een doorzichtige maatbeker voor vloeistof, maar ook rijst, verschillende pasta's etc per persoons porties. Echt super handig want ik gooi veel minder weg!quote:Op maandag 31 januari 2022 15:02 schreef Doedezemaar het volgende:
https://www.voedingscentr(...)napp-slim-koken.aspx Misschien een tip voor iemand hier.
Ik kwam ‘m tegen bij de tips van https://www.nibud.nl/consumenten/persoonlijk-budgetadvies/
Sowieso is de site van het Nibud een bron van informatie en dat persoonlijk budgetadvies vind ik handig om een goed overzicht te krijgen.
Deed je het eerder dan een beetje op het oog?quote:Op maandag 31 januari 2022 16:11 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik heb laatst van Voedingscentrum zo'n eetmaatje gekregen. Een doorzichtige maatbeker voor vloeistof, maar ook rijst, verschillende pasta's etc per persoons porties. Echt super handig want ik gooi veel minder weg!
Ja klopt. Op het oog kan ik niet zo goed want denk altijd dat het veel te weinig is.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Deed je het eerder dan een beetje op het oog?
Ik gebruik elke dag de keukenweegschaal.
Die van mij ligt in een lade voor het grijpen.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:30 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja klopt. Op het oog kan ik niet zo goed want denk altijd dat het veel te weinig is.
Weegschaal was steeds stuk en heb inmiddels al een nieuwe, maar dat vind ik dan weer veel gedoe ofzo, haha.
Ja dat mijne niet op een handige plek ligt helpt daar niet aan mee idd. En ik weet uit m'n hoofd die grammen ook niet. Onthou jij dat wel?quote:Op maandag 31 januari 2022 16:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die van mij ligt in een lade voor het grijpen.
Nou ja, pasta en rijst ergens tussen de 80 tot 100 gram per volwassene, afhankelijk van de trek en de rest van het eten. Mijn man doet fysiek werk, dus die mag gerust een bord vol. Ik iets minder.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:35 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja dat mijne niet op een handige plek ligt helpt daar niet aan mee idd. En ik weet uit m'n hoofd die grammen ook niet. Onthou jij dat wel?
Haha en dan zie ik dan op die weegschaal en dan denk ik; nog maar een handje, dit is weinig.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou ja, pasta en rijst ergens tussen de 80 tot 100 gram per volwassene, afhankelijk van de trek en de rest van het eten. Mijn man doet fysiek werk, dus die mag gerust een bord vol. Ik iets minder.
Volgens plaatjes op het internet (dus ik sta niet in voor de betrouwbaarheid) is het gat in een spaghettilepel ter grootte van 1 portie rauwe spaghettiquote:Op maandag 31 januari 2022 17:05 schreef Elleska het volgende:
Vooral rijst lijkt altijd te weinig.
Ik heb bij rijst en macaroni een beker in de voorraadbak zitten waarvan de hoeveelheid precies goed is.
Alleen voor spaghetti zou ik nog wel een meetding willen want dat weegt zo beroerd af.
Ik zag pas bij de kringloop zo’n spaghettimeter met gaten liggen die mensen bij de postcodeloterij kregenquote:Op maandag 31 januari 2022 17:05 schreef Elleska het volgende:
Ik heb bij rijst en macaroni een beker in de voorraadbak zitten waarvan de hoeveelheid precies goed is.
Alleen voor spaghetti zou ik nog wel een meetding willen want dat weegt zo beroerd af.
Weegschaal, pan erop. Weegschaal aan: stand is 0. Spaghetti erin: afwegen hoeveel je wilt.quote:Op maandag 31 januari 2022 17:05 schreef Elleska het volgende:
Geniaal. Direct gekeken maar mijn spaghettilepel heeft niet zo'n gat.quote:Op maandag 31 januari 2022 17:10 schreef H_T het volgende:
[..]
Volgens plaatjes op het internet (dus ik sta niet in voor de betrouwbaarheid) is het gat in een spaghettilepel ter grootte van 1 portie rauwe spaghetti
[ afbeelding ]
Ik kook eerst het water en daarna gaat de spaghetti pas in de pan.quote:Op maandag 31 januari 2022 17:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Weegschaal, pan erop. Weegschaal aan: stand is 0. Spaghetti erin: afwegen hoeveel je wilt.
Dan is het nog steeds een prima manier om je spaghetti te wegen. Zelf giet ik kokend water uit de waterkoker erbij, maar je kunt ook je pan water op het vuur verwarmen en de gewogen spaghetti even parkeren, bijv. in een pastabord of diep bord dat je straks toch pakt voor het serveren.quote:Op maandag 31 januari 2022 17:39 schreef Elleska het volgende:
[..]
Geniaal. Direct gekeken maar mijn spaghettilepel heeft niet zo'n gat.
[..]
Ik kook eerst het water en daarna gaat de spaghetti pas in de pan.
Wij hebben die dus van de postcodeloterij, erg handig dingquote:Op maandag 31 januari 2022 17:10 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik zag pas bij de kringloop zo’n spaghettimeter met gaten liggen die mensen bij de postcodeloterij kregen
Eet ie het dan als lunch of eet ie zichzelf ziek?quote:Op maandag 31 januari 2022 19:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wij hebben die dus van de postcodeloterij, erg handig dingNou gaat een teveel aan rijst of pasta altijd wel op want mijn man is niet van de verspilling maar voor zijn gewicht is zo’n meter wel handig
Als lunchquote:Op maandag 31 januari 2022 19:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Eet ie het dan als lunch of eet ie zichzelf ziek?
Teunie ken je vast al he?quote:Op maandag 31 januari 2022 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet iemand nog leuke blogs van zuinige mensen? Mag ook Engels zijn.
Blogs over zelfvoorzienend lezen zijn ook welkom.
Ik rolde altijd via de leeslijst van de ene blog in de andere. Ik begon ooit bij Zuinigaan (omdat ik Nicole kende). En ooit verzeild geraakt op een Amerikaans homesteading forum https://www.homesteadingt(...)l-living-archive.90/quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |