Waarom dan hier posten?quote:Op woensdag 30 juni 2021 17:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het ging hier specifiek om discriminerende, kwetsende etc posts.
Ik had de indruk dat eerder werd aangegeven dat daar anders mee omgegaan zou worden dan met 'ken je users bagger'.
Dat onderscheid lijkt obv de voorbeelden toch niet zo scherp te zijn.
Ik ben geen VIVA forummer, kom wel al jaren op fok, maar MyAT is al tijden supersmal. Dat is o.a. omdat ik gewoon geen zin heb om door de shit heen te lezen. Shit kan ik irl ook vinden, daar kom ik niet voor op fok
Edit: shit is voor mij discriminatie, overmatig baggeren, al te vrouwonvriendelijk.
Het is een belangrijke onderwerp discussie nowadays, dus als je een nieuw digitaal onderkomen zoekt is het belangrijk te weten hoe de bepalers/beslissers in deze discussie staan. Daarom stel ik de vraag, zodat de vivauser obv wezenlijke info kan kiezen of ze hier rond willen hangen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:00 schreef nomina het volgende:
[..]
Prima als je moeite hebt met meningen die afwijken van de linkse ideologie en islam.
Maar je kan er dan voor kiezen om óf eroverheen te lezen óf in discussie te gaan.
Echter het repressieve, het mond snoeren met het trucje "discriminatie", past beter in een dictatuur dan een algemeen forum. (het is hier geen Joop).
En die van jou is wel relevant?quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Het is een belangrijke onderwerp discussie nowadays, dus als je een nieuw digitaal onderkomen zoekt is het belangrijk te weten hoe de bepalers/beslissers in deze discussie staan. Daarom stel ik de vraag, zodat de vivauser obv wezenlijke info kan kiezen of ze hier rond willen hangen.
Wat jouw mening is, als user, is in deze vraag totaal niet relevant.
Totaal niet, het gaat dan ook om mijn vraag aan de overlords, niet om mijn mening over het antwoord van de overlords. Mijn vraag heeft betrekking op de OP, maar ik relateer hem aan mijn persoonlijke ervaringen met fok.quote:
het steeds roepen met negersex in VBL vind ik anders wel storend. maar goed het is niet discriminerend is interpretatie.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:00 schreef nomina het volgende:
[..]
Prima als je moeite hebt met meningen die afwijken van de linkse ideologie en islam.
Maar je kan er dan voor kiezen om óf eroverheen te lezen óf in discussie te gaan.
Echter het repressieve, het mond snoeren met het trucje "discriminatie", past beter in een dictatuur dan een algemeen forum. (het is hier geen Joop).
Het merendeel van de Viva leden is geen aanhanger van de linkse ideologie. Dus om die hier door te willen drukken is wat dat betreft niet ter zaken doende.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:42 schreef Boze_Eend het volgende:
[..]
het steeds roepen met negersex in VBL vind ik anders wel storend. maar goed het is niet discriminerend is interpretatie.
ik vind als fok viva leden wil aantrekken ze het ook maar een beetje aangenaam moeten maken voor vivaleden anders wil je wel de lusten (meer inkomsten en users) maar niet de lasten (je aanpassen.)
beetje alsof je zegt wij nederlanders willen geen vieze baantjes meer doen we laten mensen komen uit lage loonlanden en dan zeuren 'ze maken onze cultuur kapot.'
ik denk dat als er echt een grote hap viva gebruikers komen die van mij welkom zijn er ook wel dingen zullen veranderen of moeten veranderen. de vraag is of fok dat wil. en daarom denk ik dat dit soort discussies goed zijn
ik zeg niet links ik zeg wel dat ze waarschijnlijk een eigen cultuur hebben en die meenemen naar fokquote:Op donderdag 1 juli 2021 11:51 schreef nomina het volgende:
[..]
Het merendeel van de Viva leden is geen aanhanger van de linkse ideologie. Dus om die hier door te willen drukken is wat dat betreft niet ter zaken doende.
Je zou de eerder genoemde 'vraag wat je wil' reeks eens kunnen bekijken. Prachtige voorbeelden van hoe juist dit soort heftige zaken wél heel open en fatsoenlijk worden besproken op fok. Het kan dus wel. Ook hier.quote:Op donderdag 1 juli 2021 09:49 schreef Salina het volgende:
Voor echt heftige zaken als verkrachting, mishandeling en dergelijke zou ik FOK! sowieso nooit gebruiken. En een ander breder forum denk ik ook niet. Daar zijn bijvoorbeeld specifieke "lotgenoten"-forums of sites misschien beter geschikt voor. Je hebt vast wel lotgenotensites voor dit soort heftige zaken. Dat is - mijns inziens, hoor - echt niét iets voor op FOK! of een ander breder, openbaar forum.
Ah ja, ik ken die reeks wel. Dat is anoniem en die verschijnt toch helemaal bovenaan?quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je zou de eerder genoemde 'vraag wat je wil' reeks eens kunnen bekijken. Prachtige voorbeelden van hoe juist dit soort heftige zaken wél heel open en fatsoenlijk worden besproken op fok. Het kan dus wel. Ook hier.
Oh nvm, ging om je persoonlijke voorkeur, niet om of het kan/gebeurt.
Ik denk dat je dat te zwart wit ziet. De gebruikers maken veel meer het forum dan je denkt. Wij ovenlords (ik houd wel van een lasagne op zijn tijd) hebben ook lang niet zoveel macht/invloed als jij denkt. Je kunt met een samurai zwaard alles wat afwijkt van je visie kaalkappen maar dan hou je nog steeds gezeik over. En daarbij een nogal eenzijdig forum met jaknikkers.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb hier niet de middelen om het forum in bepaalde banen te leiden. De overlords wel
Sorry, maar ook voor jou: de vraag is niet voor de mensen die NIET bepalend zijn voor het beleid. Ik wil wel eens horen wat de mensen die dat WEL zijn er van vinden.quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat te zwart wit ziet. De gebruikers maken veel meer het forum dan je denkt. Wij ovenlords (ik houd wel van een lasagne op zijn tijd) hebben ook lang niet zoveel macht/invloed als jij denkt. Je kunt met een samurai zwaard alles wat afwijkt van je visie kaalkappen maar dan hou je nog steeds gezeik over. En daarbij een nogal eenzijdig forum met jaknikkers.
Ik stel de vraag notabene direct aan Danny, die ik quotequote:Op donderdag 1 juli 2021 12:35 schreef Elleska het volgende:
Als je antwoord wil van bepaalde personen kan het handig zijn om die personen rechtstreeks aan te spreken en niet allemaal verschillende synoniemen gebruiken als overlords, powers that be , enzovoort.
Ik denk te snappen wat je probeert te vragen maar doordat je blijft reageren op randzaken en er vanalles bij haalt raakt de kernvraag ondergesneeuwd en krijg je geen volledig antwoord op je vraag.
Stel je vraag kort maar krachtig, richt je rechtstreeks aan de juiste personen en wacht vervolgens geduldig op antwoord.
De post waar moderator Bosbeetle op reageerde sprak je over "overlords" en hij voelde zich blijkbaar aangesproken en probeert een deel van je vraag te beantwoorden terwijl jij geen antwoord wenst van de moderators maar van de admins. Noem het dan ook gewoon admins of gebruik namen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik stel de vraag notabene direct aan Danny, die ik quote
Dat vervolgens de hele goegemeente denkt de vraag te moeten beantwoorden omdat Danny meer te doen heeft, doet daar weinig aan af.
Iedereen is hier gewoon user met een mening ik heb helemaal geen grote rol, maar ik denk dat je de rolverdeling sowieso een beetje overschat. Dit is een community (maar geen gated community als we toch engels praten) daarin is er gewoon niet zo heel veel hiërarchie, we hebben hier zelfs een iedereen is moderator forum gehad waar iedereen mod knopjes had. Danny is de baas die heeft de servers gekocht en probeert de boel in de lucht te houden samen met 4 andere rooien. De rest is de community, danny heeft hier zijn mening al duidelijk laten horen maar voor de rest is het toch heel erg community driven. Jouw denkwijze in powers that be en overlords past gewoon niet zo goed bij FOK!quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Sorry, maar ook voor jou: de vraag is niet voor de mensen die NIET bepalend zijn voor het beleid. Ik wil wel eens horen wat de mensen die dat WEL zijn er van vinden.
Want dan kunnen mensen bepalen, ok dit is blijkbaar wat je wil, wil ik hierbij horen.
En als het niet is wat men wil, is een vervolgvraag, waar gaat het dan mis?
Opnieuw, niet voor jou, maar voor de mensen die WEL het uiteindelijke beleid bepalen.
Ik weet overigens nog steeds niet wat jouw rol is, want je lijkt nu te suggereren dat je wel meer bent dan moderator, zoals je tagje aangeeft.
Prima, maar dat als de baas der bazen (oh sorry, ik bedoel @Danny ) de tijd niet zou nemen om alle reacties, of iig de quotes, te lezen in een topic dat hij zelf geopend heeft over een onderwerp dat hij belangrijk acht, zou ook een belangrijk signaal geven over het DNA van je forum en hoe belangrijk bepaalde dingen zijn voor de genen die de grootste invloed zouden kunnen uitoefenen op dat DNA.quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:45 schreef Elleska het volgende:
[..]
De post waar moderator Bosbeetle op reageerde sprak je over "overlords" en hij voelde zich blijkbaar aangesproken terwijl jij geen antwoord wenst van de moderators maar van de admins. Noem het dan ook gewoon admins of gebruik namen.
De post waarin je Danny quote is alweer tig reacties geleden. Dat is precies wat ik bedoel met dat de vraag op deze manier ondergesneeuwd raakt.
Moderators moeten lekker posten wat ze willen. Maar dat er nu wordt gedaan of ik niet een voor het topic relevante vraag, aan de TS stel, komt een beetje over als:quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Iedereen is hier gewoon user met een mening ik heb helemaal geen grote rol, maar ik denk dat je de rolverdeling sowieso een beetje overschat. Dit is een community (maar geen gated community als we toch engels praten) daarin is er gewoon niet zo heel veel hiërarchie, we hebben hier zelfs een iedereen is moderator forum gehad waar iedereen mod knopjes had. Danny is de baas die heeft de servers gekocht en probeert de boel in de lucht te houden samen met 4 andere rooien. De rest is de community, danny heeft hier zijn mening al duidelijk laten horen maar voor de rest is het toch heel erg community driven. Jouw denkwijze in powers that be en overlords past gewoon niet zo goed bij FOK!
En mijn rol hier is gewoon moderator en jij verward mijn mening en mijn hart voor FOK! voor iets wat het niet is, ik zie deze site als mijn thuis en daarom verdedig ik het graag
Verder pro-tip kaart dit aan in het FB forum dat is de enige plek waar moderators niet (ihoudelijk) mogen reageren, en je dus uitsluitend antwoorden krijgt van A's en FA's. En ook een beter plek voor deze discussie.
Jij bent een pittige tantequote:Op donderdag 1 juli 2021 14:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Moderators moeten lekker posten wat ze willen. Maar dat er nu wordt gedaan of ik niet een voor het topic relevante vraag, aan de TS stel, komt een beetje over als:
[ afbeelding ]
Ook omdat je absoluut niet de eerste mod bent die deze kastanjes vol passie en enthousiasme en liefdevoor, uit het vuur probeert te halen. Terwijl die kastanje niet voor de mods in het vuur gegooid is. Die kastanje ligt daar voor de mensen die WEL iets te zeggen hebben over dat beleid. En hoe betrokken jij je ook voelt, dat heb je niet.
Dan kan je mening in de bredere zin zeker nog wel relevant zijn, maar in deze voelt het voor mij alleen als afleiding.
Nee.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:41 schreef Elleska het volgende:
Je hebt nog steeds niet door dat jij zelf degene bent die voor de meeste afleiding zorgt?
Laat die F5 toets eens met rust en ga elders op het forum lezen. Er komt vanzelf een melding wanneer je vraag wordt gequote.
het is een vrij land ik weet niet of DancingPhoebe vroeger op viva zat of altijd al op fok waquote:Op donderdag 1 juli 2021 14:41 schreef Elleska het volgende:
Je hebt nog steeds niet door dat jij zelf degene bent die voor de meeste afleiding zorgt?
Laat die F5 toets eens met rust en ga elders op het forum lezen. Er komt vanzelf een melding wanneer je vraag wordt gequote.
FOK! biedt al ruim 21 jaar een plek aan mensen die zich normaal kunnen gedragen. Daarbij hanteren we ook al sinds toen het principe dat het beter is om een fout in het voordeel van de user te maken. Dus net als in de echte wereld is het beter om 10 'schuldige' mensen vrij te hebben rondlopen, dan 1 onschuldig iemand te straffen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 09:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hm, dat klinkt imo als "Fok kiest voor het both sides (genereren clicks en alle clicks zijn goed) narratief".
Ik zeg volgens mij nergens dat getroll wenselijk is (sterker; volgens mij heb ik eerder zelfs al gezegd dat getroll NIET wenselijk is in serieuze topics). Wat ik wel zeg is dat jouw definitie van getroll kan verschillen van die van een willekeurige andere user, en zelfs kan verschillen van die van de crew. Het is dan ook aan de crew om te beoordelen of iemand wel of niet trollt en daarop in te grijpen.quote:Niet in lijn met de huidige tijdsgeest en niet erg uitnodigend voor een zwerm users die een vast onderkomen zoekt maar niet zit te wachten op een plek die niet vrij kan blijven van getroll om serieuze onderwerpen openlijk te kunnen bespreken.
-----------------quote:Even een heel stuk terug. Want ik stelde eigenlijk een vraag aan jou, dat ging in het topic een eigen leven lijden en inmiddels zijn we een half topic verder, dus even een copypaste van mijn post 160:
Die modetermen zeggen mij niet zoveel, omdat de betekenis ervan inmiddels dusdanig verwaterd is dat vrijwel alles onder een of meer van deze vakjes kan worden geschaard. We kijken dus gewoon naar de posts en leggen onze policy ernaast en kijken naar context.quote:Ik zie zo verschrikkelijk veel van dit soort topic verlopen dat bij mij het beeld is ontstaan "het maakt Fok niet uit WAT er gepost wordt, als er maar gepost wordt, hoe beledigend, onzinnig (in serieuze threads), discriminerend, misogyn of homofoob het ook is. De haatklik is ook een klik op fok"
Wederom, zie post #202 waarin ik zeg "Het lijkt me vrij duidelijk dat dat niet het soort posts is waar we op zitten te wachten. Ik kan me ook niet voorstellen dat de moderators op SEX dit bewust zouden laten staan eerlijk gezegd..."quote:Dus nog een keer de daadwerkelijke vraag, die me belangrijk lijkt wanneer je een nieuw digitaal onderkomen zoekt:
Zwarte Piet is vanwege bedreigingen aan mijzelf en mijn gezin verdwenen. Sterker; heel sinterklaas doen we niets meer mee. Deden we afgelopen december ook al niet. Sinterklaas met zwarte pieten vier ik thuis. Het is me niet de veiligheid van m'n gezin waard daarmee door te gaan. Vraag je het mij PERSOONLIJK? Ja, voor mij is zwarte piet zwarte piet en heeft helemaal niets met racisme te maken. Mensen als minder zien omwille van hun kleurtje, mensen minderwaardig behandelen vanwege hun kleurtje, ze uitschelden vanwege hun kleurtje etc. Dát is racisme. En door elk dingetje van een bepaald kapsel tot een bepaalde kledingstijl tot een kinderfeest onder diezelfde noemer te plaatsen maak je eigenlijk - in mijn ogen - dat het woord alle lading verliest en doe je imo tekort aan mensen die werkelijk gebukt gaan onder ECHT racisme: mensen die je haten om je kleurtje.quote:En daar zou ik aan toe willen voegen, ook een belangrijke vraag in 2021 om te kijken of je je ergens thuis zou willen voelen: gaat Fok in december weer vrolijk de zwartenpietenbanner tonen waarop we roepen dat zwarte piet bij ons welkom is en blijft?
Bij deze ook deze vraag beantwoord. Niet ook deze over het hoofd zien he?quote:Again, belangrijkere vragen wanneer het aankomt op je ergens thuis voelen of niet, dan of er een bepaalde smiley mee gekopieerd kan worden lijkt me. Wie ben je, waar sta je voor?
Natuurlijk mag dat. Ik nodig zelf uit vragen te stellen (al heb ik ook al gezegd dat ik lang niet altijd evenveel tijd heb om te reageren). Op de vraag die ze stelde had ik in posts #202 al gereageerd. Die had ze wellicht over het hoofd gezien. Dat kan gebeuren. Gebeurt mij ook regelmatigquote:Op donderdag 1 juli 2021 14:44 schreef Boze_Eend het volgende:
[..]
het is een vrij land ik weet niet of DancingPhoebe vroeger op viva zat of altijd al op fok wa
maar ik vind als fok viva leden wil binnenhalen en er zitten DancingPhoebes bij en die willen weten hoe wie wat en of er ook wordt gereageerd op ze door de grote baas of zo
dan vind ik dat ze dat mogen doen
want zo kunnen zij toch kiezen voor hunzelf wat ze willen
als ik frituur binnenstap en ik zie overal spinnenwebben is het ook mijn vrijheid om om te keren en weg te lopen of zoiets ik ben niet zo goed hierin mezelf uitleggen
maar waar trek je de harde lijn? ik vind negerseks tt's bv zwaar beledigend maar de admins doen daar lekker aan meequote:Op donderdag 1 juli 2021 14:51 schreef Danny het volgende:
Wat de een misogyn noemt noemt de ander een mop. Om maar iets te noemen. Wat NIET is toegestaan is racisme, om maar iets te noemen. Maar dat betekent niet dat er geen enkel negatief geluid meer gehoord mag worden over wie dan ook. Zouden we dat verbieden zou het ook meteen afgelopen moeten zijn met de wittemannen posts, om maar iets te noemen. Er moet een balans zijn tussen vrije meningsuiting enerzijds en strafbare en policyoverschrijdende posts anderzijds. Dat heeft niets te maken met views, maar met het ideaal waarmee FOK! is ontstaan. Een verscheidenheid aan meningen. Op het moment dat je fatsoenlijk verwoorde meningen gaat verwijderen kan en zal dat gaan slaan op ALLE meningen. Ook de jouwe wellicht. Alles wordt dan ook op context bekeken en beoordeeld.
dan kan je wel maken witmansx hihihih maar witman heeft niet zo'n negatieve context als het woord neger. ik ben oprecht benieuwd waar de grens getrokken wordt met racisme en zoquote:als je in de dikke van dalen kijkt:
https://www.vandale.nl/gr(...)ands/betekenis/neger
ne·ger (de; m,v; meervoud: negers)
1
iemand met een donkerbruine of zwarte huid (door steeds meer mensen als beledigend ervaren); = zwarte
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |