Mijn anti-jinx lijkt te werken.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:01 schreef beantherio het volgende:
Ik denk niet dat Max pole gaat rijden. Geen idee waarom.
Is dat gewoon BOT+HAM tijden en dan de snelste minisectoren ofzo?quote:
De witte lijn is onderdeel van de baan. Dus Gasly was imho hier ook binnen.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:05 schreef beantherio het volgende:
Bij het tennis was Gasly nog gewoon binnen geweest.
We worden beflikkerd.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:06 schreef Tijn het volgende:
Flinke gaten binnen de teams ook trouwens. Overal ongeveer een half seconde tussen de eerste en tweede auto.
Haha echt, wat is dit. Halve seconde is halve seconde. Het is dat de RB eindelijk echt snel is dat het nu goed voor top drie is maar Gasly had dit inmiddels ook gekund. Die kreeg echt te weinig tijd als rookie.quote:
Banden zijn in sommige bochten niet geweldigquote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:06 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Wat zei ie dan, of dit over de vleugel?
Dit dus, als Ferrari gewoon op niveau zat had het zomaar P5 kunnen zijn en hadden we allemaal geroepen dat een halve seconde teveel is.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:07 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Haha echt, wat is dit. Halve seconde is halve seconde. Het is dat de RB eindelijk echt snel is dat het nu goed voor top drie is maar Gasly had dit inmiddels ook gekund. Die kreeg echt te weinig tijd als rookie.
quote:
quote:
Vamos cabron!quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:13 schreef Zipportal het volgende:
Los Zetas wenst de sympathieke Perez morgen veel succes.
Komt nog steeds ca 0,5 sec tekort op Max. Zoals al zijn teamgenoten (uitgezonderd Ricciardo).quote:
Ach, morgen gewoon weer wereldstart en hij ligt P2.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Komt nog steeds ca 0,5 sec tekort op Max. Zoals al zijn teamgenoten (uitgezonderd Ricciardo).
Dat stond voorgeprogrammeerd, omdat hij wel pole zou gaan pakkenquote:
Voor de sponsor.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:16 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Hoezo doen de rijders nou allemaal snel een horloge om? Voor de sponsor kan het niet zijn want je ziet geen fluit.
Ricciardo inmiddels ook mss. Dat was op gegeven moment ook al vaker twee of drie tienden in voordeel Max en Max heeft eea bijgeleerd nog. Dus nog even los van dat Ricciardo zelf mss nog wat snelheid ingeleverd heeft.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Komt nog steeds ca 0,5 sec tekort op Max. Zoals al zijn teamgenoten (uitgezonderd Ricciardo).
Als je het niet ziet hoe kan je het dan zienquote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:16 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Hoezo doen de rijders nou allemaal snel een horloge om? Voor de sponsor kan het niet zijn want je ziet geen fluit.
De kenners zien dat wel hoor.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:16 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Durft Lewis niet te zeggen als de GP van Zandvoort isquote:
Great corws, British flagquote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:19 schreef shiz het volgende:
Hard. Tough. Challenge. We have work to do. Bingokaart...
quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:19 schreef Tijn het volgende:
Lewis ziet er echt uit alsof-ie van het gevecht geniet, ja
Niet elk weekend het klokkie van de polesitter en race winnaar bestellenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:16 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Morgen pas race.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:19 schreef Tijn het volgende:
Lewis ziet er echt uit alsof-ie van het gevecht geniet, ja
Mja, zou me niks verbazen als ie daar wordt uitgefloten.... het NL'se publiek kennende, helaas....quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Durft Lewis niet te zeggen als de GP van Zandvoort is
Mooi toch, uitjoelen die popiejopiequote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:22 schreef gbm het volgende:
[..]
Mja, zou me niks verbazen als ie daar wordt uitgefloten.... het NL'se publiek kennende, helaas....
De helft van dit topic zou dat ook doenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:22 schreef gbm het volgende:
[..]
Mja, zou me niks verbazen als ie daar wordt uitgefloten.... het NL'se publiek kennende, helaas....
Mensen zien wel een mooi horloge, reken maar dat Tag Heuer precies weet wat de impact is van het dragen ervan op TV. Misschien niet in detail vol in beeld, maar de grote Tag Heuer logo's op de teamkleding en bolide doen de rest.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:16 schreef Neef_Wuppie het volgende:
En even de nieuwe motor noemen want RBR heeft de snellere auto natuurlijk, ook al is hij maar een dikke tiende sneller dan Bottas die op schopstoel zit en Verstappen bijna een halve seconde heeft op Perez.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:19 schreef shiz het volgende:
Wellicht om de verkeerde redenen, maar hij heeft het wel verdiend vind ik.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:22 schreef gbm het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat Tag Heuer klokjes maakt. Het enige wat ik zie is een zwart horloge en dat is het. Het doel van reclame snap ik wel, alleen het dragen van een onherkenbaar horloge niet.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Mensen zien wel een mooi horloge, reken maar dat Tag Heuer precies weet wat de impact is van het dragen ervan op TV. Misschien niet in detail vol in beeld, maar de grote Tag Heuer logo's op de teamkleding en bolide doen de rest.
En in deze wereld is niks toeval.
Die foto bijvoorbeeld van Max na z'n winst in Monaco? Het lijkt spontaan, maar het blikje Red Bull in z'n linkerhand en de gebalde en omhooggehouden vuist met z'n horloge naar de camera gedraaid? Dat is geoefend/vooraf besproken of nog snel even ingefluisterd door z'n PR dame.
[ afbeelding ]
Een voordeel: dan kunnen ze het afgrijselijke Zandvoort opnieuw opbouwen.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:32 schreef tja77 het volgende:
Zou het toch wel komisch vinden als in Zandvoort Max in de laatste ronde uitvalt, Hamilton daardoor wint en een forse leiding pakt in het WK. Het publiek dat helemaal gek wordt, Hamilton gigantisch uitfluit en rotzooi op het rechte stuk en op de Mercedes tieffen.
Vervolgens Hamilton met een brede grijns op z’n smoel…
Best crowd in the world.
Lewis' petje die speciaal voor de Canadese Grand Prix was.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Had Lewis nou een tartan petje op? Hoezo dat ineens?
Een grotere demagoog dan Hamilton bestaat niet.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:19 schreef shiz het volgende:
Ik denk dat je ook niet echt bij die doelgroep hoort. Als iemand op een bas speelt, kan ik al erg snel zien welk merk/soort bas het is. Enz, enz.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:30 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat Tag Heuer klokjes maakt. Het enige wat ik zie is een zwart horloge en dat is het. Het doel van reclame snap ik wel, alleen het dragen van een onherkenbaar horloge niet.
Al sinds 1860 (als Heuer)quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:30 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat Tag Heuer klokjes maakt. Het enige wat ik zie is een zwart horloge en dat is het. Het doel van reclame snap ik wel, alleen het dragen van een onherkenbaar horloge niet.
Dan ben je om te beginnen al niet de doelgroep waar deze klokjesmaker zich op richt.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:30 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Tag Heuer richt zich juist op klanten die geen verstand van horloges hebben.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dan ben je om te beginnen al niet de doelgroep waar deze klokjesmaker zich op richt.
Leclerc had laatste 2 races wel pole natuurlijkquote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:48 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik ben heel benieuwd of Perez morgen potten kan breken tegen Bottas. Wellicht met een goede start. Als hij maar dichtbij genoeg is om Mercedes geen gratis undercut te geven. Middenveld wordt ook weer spannend. Opvallend overigens dat Sainz de laatste wedstrijden beter lijkt dan Leclerc, waarvan velen toch zeiden dat die een groter talent is dan Max.
Ah, ok. Maar ik associeer tartan met Schotland, niet met Canada..quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:36 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Lewis' petje die speciaal voor de Canadese Grand Prix was.
Ja, 5e GP op rijquote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:40 schreef tralalala het volgende:
Is tandarts nog steeds positief getest?
De vorige race was hij niet positief getest, maar werd uit voorzorg thuis gehouden omdat Baku te ver weg was om op tijd een vervanger te kunnen sturen.quote:
Blijft toch apart. Lewis had nota bene zelf corona vorig jaar en moest een race missen, maar was er daarna gewoon weer bij. En onze tandarts zit inmiddels al sinds eind april op de bank.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 17:20 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De vorige race was hij niet positief getest, maar werd uit voorzorg thuis gehouden omdat Baku te ver weg was om op tijd een vervanger te kunnen sturen.
Hij heeft natuurlijk wel een paar kilootjes overgewicht.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 17:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Blijft toch apart. Lewis had nota bene zelf corona vorig jaar en moest een race missen, maar was er daarna gewoon weer bij. En onze tandarts zit inmiddels al sinds eind april op de bank.
Waarschijnlijk werkt er een F1 fan in het lab die tandarts wat langer van de buis wilt houdenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:40 schreef tralalala het volgende:
Is tandarts nog steeds positief getest?
quote:Op zaterdag 19 juni 2021 17:33 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Waarschijnlijk werkt een F1 fan in het lab die tandarts wat langer van de buis wilt houden
@vosss mischien?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 17:33 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Waarschijnlijk werkt er een F1 fan in het lab die tandarts wat langer van de buis wilt houden
Leclerc leert niet van zijn fouten. Max en Sainz wel.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:48 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik ben heel benieuwd of Perez morgen potten kan breken tegen Bottas. Wellicht met een goede start. Als hij maar dichtbij genoeg is om Mercedes geen gratis undercut te geven. Middenveld wordt ook weer spannend. Opvallend overigens dat Sainz de laatste wedstrijden beter lijkt dan Leclerc, waarvan velen toch zeiden dat die een groter talent is dan Max.
Ach Sergio zet hem in ronde 1 nog wel voor Bottas hoor, geen zorgen.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 17:47 schreef opreis het volgende:
Toch wel zonde dat Perez er nog altijd zo ver achter zit in de Q. 4+ tienden is gewoon te veel. Voor Bottas qualificeren had niet te veel gevraagd geweest en Lewis was ook wel te pakken. Dan ga je morgen toch heel anders de race in.
Ja maar het gaat er ook om dat Max een buffer heeft tov een do-or-die van Lewis. Albon en Gasly hadden vergelijkbare verschillen, alleen was de verdeling in het veld toen anders. Tot nu toe nog niet super onder de indruk moet ik zeggen (van Perez, van Max des te meer)quote:Op zaterdag 19 juni 2021 17:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ach Sergio zet hem in ronde 1 nog wel voor Bottas hoor, geen zorgen.
Zowat een halve seconde is op deze baan ook erg veel. Kijk naar de verschillen bij de andere teams die voorin meedoen. Perez zou zo langzamerhand toch wel aan de auto gewend moeten zijn.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 17:51 schreef opreis het volgende:
[..]
Ja maar het gaat er ook om dat Max een buffer heeft tov een do-or-die van Lewis. Albon en Gasly hadden vergelijkbare verschillen, alleen was de verdeling in het veld toen anders. Tot nu toe nog niet super onder de indruk moet ik zeggen (van Perez, van Max des te meer)
Hamilton gaat iets proberen in bocht 1 straks.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 17:51 schreef opreis het volgende:
[..]
Ja maar het gaat er ook om dat Max een buffer heeft tov een do-or-die van Lewis. Albon en Gasly hadden vergelijkbare verschillen, alleen was de verdeling in het veld toen anders. Tot nu toe nog niet super onder de indruk moet ik zeggen (van Perez, van Max des te meer)
Leuk om te zien dat Red Bull eens wegloopt bij Mercedes op de rechte stukken in plaats van andersom. En zegt ook wel iets over de kwaliteit van hun auto dat dit zo goed werkt. Bij de vorige circuits was het andersom en toen waren ze ook sneller. Kortom, zowel hun pakket met hoge als lage neerwaartse druk is goed op orde.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 18:53 schreef opreis het volgende:
Max die zijn eigen lap Doornbossed. Eigenlijk zou je deze naast Doornbos zn analyse moeten leggen.
https://streamable.com/szbi6c
Liever dat dan z'n nuttrloze gezwets tijdens de race. Ik hoop dat de Scandinaviers ook zien dat Winkelman een verademing is .quote:Op zaterdag 19 juni 2021 17:33 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Intussen zit hij wel te raaskallen in F1 café en zei hij dat hij er op Paul Ricard weer bij zou zijn.
Ik trek pas na morgen mijn conclusies.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 19:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Leuk om te zien dat Red Bull eens wegloopt bij Mercedes op de rechte stukken in plaats van andersom. En zegt ook wel iets over de kwaliteit van hun auto dat dit zo goed werkt. Bij de vorige circuits was het andersom en toen waren ze ook sneller. Kortom, zowel hun pakket met hoge als lage neerwaartse druk is goed op orde.
Ik ook. Vrees voor een race waarin Lewis de eerste stint op 1,5 seconde blijft steken en de banden weer het verschil gaan maken. We denken nu dat ze dominant zijn, maar in de kwalificatie was Max in vrijwel elke race de snelste tot nu toe.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 20:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik trek pas na morgen mijn conclusies.
Mwah, hoe dan ook is het wel lekker dat Max er zelfs op een baan waar Mercedes onverslaanbaar is geweest pole kan trainen, dat geeft iig wat moed dat Lewis er ook voor moet gaan vechten wat hij de afgelopen jaren niet heeft hoeven doen.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 20:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik trek pas na morgen mijn conclusies.
So far so good idd dit seizoenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 19:56 schreef Tijger_m het volgende:
Wat een verademing is dit seizoen tot dusverre, trouwens, iedere race is nu een wedstrijd, dat hebben we toch wel een paar jaar gemist.
Mja, je kunt elk willekeurig seizoen uit het verleden er natuurlijk bij slepen, maar vooralsnog lijkt Red Bull, en dan met name Verstappen, echt in staat om de strijd aan te gaan met Mercedes.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:42 schreef beantherio het volgende:
In 2017 en 2018 leek het kampioenschap ook lang een echte strijd te zijn. En we weten hoe dat afliep.
https://www.racefans.net/(...)eams-cheating-perez/quote:The FIA has introduced a revised technical directive for this weekend imposing new restrictions on how tyres should be used. On Thursday Isola said the failures occured because some teams’ tyres reached a lower pressure than Pirelli expected, but stressed “we didn’t say that the teams made something that is not permitted in the regulation”.
Verstappen’s team mate Sergio Perez said Pirelli told drivers the teams who suffered the failures had not been breaking the rules.
“They made it clear as well to everyone, because there’s been some talk in the media that some teams have been cheating, which is not the case and is not what Pirelli said. So they basically say that the media has turned things around and they haven’t blamed any single team.”
De mensen die puur voor Max of puur voor P1 kijken hebben wel wat gemist inderdaad.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 19:56 schreef Tijger_m het volgende:
Wat een verademing is dit seizoen tot dusverre, trouwens, iedere race is nu een wedstrijd, dat hebben we toch wel een paar jaar gemist.
De F1,5 kan ook best boeiend zijn, maar uiteindelijk is het mooiste in elke sport natuurlijk als er ook echt een gevecht om het kampioenschap zelf is. Een Eredivisie waarin Ajax moeiteloos kampioen wordt is ook niet leuk omdat PSV, AZ, Vitesse en Feyenoord zo'n leuk gevecht hebben om de tweede plek.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 22:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De mensen die puur voor Max of puur voor P1 kijken hebben wel wat gemist inderdaad.
Maar dat soort types missen sowieso wel heel wat.
Er zijn afgelopen jaren genoeg gevechten geweest. Alleen niet zo zeer om P1.
Jawel?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 22:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
De F1,5 kan ook best boeiend zijn, maar uiteindelijk is het mooiste in elke sport natuurlijk als er ook echt een gevecht om het kampioenschap zelf is. Een Eredivisie waarin Ajax moeiteloos kampioen wordt is ook niet leuk omdat PSV, AZ, Vitesse en Feyenoord zo'n leuk gevecht hebben om de tweede plek.
Je bent zwaar in de minderheid denk ik. Leuk, gevechtjes om plek 5, maar het is in de kantlijn. Dat herinnert over 1 of 2 jaar niemand zich. Niemand weet over 4 jaar dat er in de eredivisie een spannende strijd om plek 5 jaar was. Sterker nog: behalve fans van de club die 5e werd weet niemand meer wie dat was.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jawel?
Want Ajax zal mij een worst zijn. Het is leuk als het gevecht tussen Ajax, PSV, AZ en Vitesse gaat natuurlijk.
Maar als er daarachter gewoon veel leuke en spannende gevechten zijn wat de F1 gewoon constant heeft.
Je zit constant te kijken naar spannende momenten waar teams echt heel dichtbij elkaar zitten.
Dat Lewis dan met afstand kampioen wordt zonder strijd, jammer dan voor dat gevecht.
Liever dat met 100 gevechten in het middenveld dan dat er strijd is tussen Lewis en Max, maar veel minder gevechten in het middenveld.
Vind ik niet, maar ieder z'n ding natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat Lewis dan met afstand kampioen wordt zonder strijd, jammer dan voor dat gevecht.
Liever dat met 100 gevechten in het middenveld dan dat er strijd is tussen Lewis en Max, maar veel minder gevechten in het middenveld.
quote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jawel?
Want Ajax zal mij een worst zijn. Het is leuk als het gevecht tussen Ajax, PSV, AZ en Vitesse gaat natuurlijk.
Maar als er daarachter gewoon veel leuke en spannende gevechten zijn wat de F1 gewoon constant heeft.
Je zit constant te kijken naar spannende momenten waar teams echt heel dichtbij elkaar zitten.
ik ben tegen canismequote:Op zondag 20 juni 2021 00:11 schreef Peterselieman het volgende:
De baas gaat steeds meer op de hond lijken
Je ziet het ook bij veel van zijn fans. Na jaren te hebben gehoord dat het vooral de auto is, grijpen de de betere prestatie van Verstappen aan om hetzelfde over Red Bull te roepen. Maar daarbij lijken ze te vergeten dat een team twee coureurs heeft. Bottas kwalificeerde nog steeds gewoon derde op slechts een tiende achter Hamilton, terwijl Perez bijna een halve seconde moest toegeven op Verstappen.quote:Op zondag 20 juni 2021 01:45 schreef KingRoland het volgende:
Hamilton moet weer eens janken en zegt dit keer dat Verstappen een betere auto heeft.
Hamilton kan niet tegen zijn verlies en erkennen dat Max gewoon een betere coureur is voor zijn leeftijd. Hamilton was niet eens zo goed in dezelfde leeftijd als Max. Wat een slechte verliezer is het ook
Ik heb Max ook (terecht) jarenlang horen roepen dat het aan zijn auto lag (met name de Renault motor kreeg er vaak van langs, weet je nog?).quote:Op zondag 20 juni 2021 01:45 schreef KingRoland het volgende:
Hamilton moet weer eens janken en zegt dit keer dat Verstappen een betere auto heeft.
Hamilton kan niet tegen zijn verlies en erkennen dat Max gewoon een betere coureur is voor zijn leeftijd. Hamilton was niet eens zo goed in dezelfde leeftijd als Max. Wat een slechte verliezer is het ook
Hoezo duidelijk? Moet Hamilton met Perez vechten om P2 in het kampioenschap?quote:Op zondag 20 juni 2021 08:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb Max ook (terecht) jarenlang horen roepen dat het aan zijn auto lag (met name de Renault motor kreeg er vaak van langs, weet je nog?).
Dit seizoen is de Red Bull duidelijk de betere auto. En dat mag Ham dan ook concluderen.
Waarom is het zo moeilijk om te concluderen dat Max de snelste auto heeft?quote:Op zondag 20 juni 2021 08:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoezo duidelijk? Moet Hamilton met Perez vechten om P2 in het kampioenschap?
Gedeeltelijk waar, Perez staat achter Hamilton en Bottas met dezelfde auto....quote:Op zondag 20 juni 2021 08:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb Max ook (terecht) jarenlang horen roepen dat het aan zijn auto lag (met name de Renault motor kreeg er vaak van langs, weet je nog?).
Dit seizoen is de Red Bull duidelijk de betere auto. En dat mag Ham dan ook concluderen.
Zou Bottas in een RedBull nog steeds zo kort achter Hamilton zitten denk je? Zou hij meer richting Perez staan qua tijd, of zelfs sneller zijn dan Hamilton?quote:Op zondag 20 juni 2021 09:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom is het zo moeilijk om te concluderen dat Max de snelste auto heeft?
Omdat de race nog moet beginnen. In Spanje en Portugal was het overduidelijk Mercedes met de betere auto.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Omdat het duidelijk is dat dat best wel meevalt, gezien de uitslagen tot nog toequote:Op zondag 20 juni 2021 09:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat Max met de Mercedes geen Pole had getraind.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:01 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Gedeeltelijk waar, Perez staat achter Hamilton en Bottas met dezelfde auto....
En in voorgaande jaren stond Max achter beide Mercs met een behoorlijk gat, veel meer dan het gaatje wat het gisteren was, dan maakt de coureur het verschil dunkt me.
Bottas is er de afgelopen jaren vaak genoeg in geslaagd om een goede Q of race te rijden. Hij is gewoon veel minder constant. Met een uitgebalanceerde setup is hij snel. Wordt de auto listiger, dan zakt hij snel terug.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:08 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zou Bottas in een RedBull nog steeds zo kort achter Hamilton zitten denk je? Zou hij meer richting Perez staan qua tijd, of zelfs sneller zijn dan Hamilton?
Ik kijk natuurlijk naar het gemiddelde.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat de race nog moet beginnen. In Spanje en Portugal was het overduidelijk Mercedes met de betere auto.
Het is niet de overmacht waarmee Lewis alle records in de schoot geworpen heeft gekregen, dat ben ik met je eens.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Omdat het duidelijk is dat dat best wel meevalt, gezien de uitslagen tot nog toe
Je geeft geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bottas is er de afgelopen jaren vaak genoeg in geslaagd om een goede Q of race te rijden. Hij is gewoon veel minder constant. Met een uitgebalanceerde setup is hij snel. Wordt de auto listiger, dan zakt hij snel terug.
Ik moet nog zien dat Perez echt zo goed is. Vind ik toch ook net als Bottas een heel wisselend presterende coureur. Altijd al geweest.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op mijn vraag.
Zou Bottas in een RB deze tijd die hij in z’n Mercedes heeft weten te rijden evenaren, of zelfs verbeteren?
Mijn conclusie:
Max in de RB was gisteren de snelste combi, maar dat maakt de RB nog niet de snelste auto van het veld. Als de RB de snelste auto van het veld zou zijn, zou Perez voor in ieder geval Bottas hebben gestaan.
Moet?quote:Op zondag 20 juni 2021 09:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kijk natuurlijk naar het gemiddelde.
Red Bull heeft gewoon een auto gebouwd waarmee je wereldkampioen moet worden. Jarenlang was het zeiken op RB. Nou, dan mag je nu ook wel eens positief zijn over RB.
Volgens mij moet je het verschil tussen concluderen en stellen even opzoeken. Ik beargumenteer waarom de RB niet overduidelijk de betere auto heeft. Jij stelt slechts dat RB beter is zonder enig argument, waarschijnlijk enkel op basis van het feit dat Verstappen boven Hamilton staat. Maar daar staat ie alleen doordat Lewis de twee laatste races hoofdzakelijk zelf verprutst heeft.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja en Albon, en Gasly ook, het laatste jaar van Ricciardo in de RB kon hij er eigenlijk ook geen zak meer van. De RB maakt coureurs eigenlijk slechter als dat ze zijn.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik moet nog zien dat Perez echt zo goed is. Vind ik toch ook net als Bottas een heel wisselend presterende coureur. Altijd al geweest.
Perez is duidelijk de mindere van Max, zoals Bottas dat is van Ham.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Moet?
Er zijn races geweest waarbij Mercedes dominant was. Maar in de RB van dit jaar MOET je kampioen worden? Dus Perez kan er geen ene kut van?
Barcelona, Portugal? De Mercedes is stukken sneller op die circuits. Eigenlijk heeft alleen Monaco laten zien dat de RB sterker was dan de Mercedes maar daar was Ferrari weer sterk.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Red Bull heeft gewoon een auto gebouwd waarmee je wereldkampioen moet worden. Jarenlang was het zeiken op RB. Nou, dan mag je nu ook wel eens positief zijn over RB.
Dat niet maar nogmaals, als alleen de auto het verschil zou maken had Perez wel op P2 gestaan.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Perez is duidelijk de mindere van Max, zoals Bottas dat is van Ham.
Zeg ik daarmee echt iets nieuws?
Verstappen doet goed. -> auto maakt verschil.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat niet maar nogmaals, als alleen de auto het verschil zou maken had Perez wel op P2 gestaan.
Monaco was niet echt verprutsen, afgelopen race maakte hij een fout.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij moet je het verschil tussen concluderen en stellen even opzoeken. Ik beargumenteer waarom de RB niet overduidelijk de betere auto heeft. Jij stelt slechts dat RB beter is zonder enig argument, waarschijnlijk enkel op basis van het feit dat Verstappen boven Hamilton staat. Maar daar staat ie alleen doordat Lewis de twee laatste races hoofdzakelijk zelf verprutst heeft.
Dat laatste schreef ik hiervoor ook al.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:32 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Barcelona, Portugal? De Mercedes is stukken sneller op die circuits. Eigenlijk heeft alleen Monaco laten zien dat de RB sterker was dan de Mercedes maar daar was Ferrari weer sterk.
Hopelijk is het een kampioens auto. Maar iig niet zo overduidelijk als de mercs al jaren zijn.
en omdat jij het zegt is dat zo?quote:Op zondag 20 juni 2021 09:36 schreef VEM2012 het volgende:
Ik roep al vanaf het begin dat de RB sneller is dan de Mercedes, ook toen Ham aan kop ging.
AR-GU-MEN-TEN, kom er mee! Hou op met die slachtofferrol.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Monaco was niet echt verprutsen, afgelopen race maakte hij een fout.
Ik roep al vanaf het begin dat de RB sneller is dan de Mercedes, ook toen Ham aan kop ging.
Maar het is hier weer hetzelfde stramien als altijd. Als je niet roept dat Max de beste coureur is, dan staan er weer ik weet niet hoeveel figuren klaar om daar heel geïrriteerd op te reageren.
Ik heb nergens gezegd dat de coureur het verschil niet kan maken. Natuurlijk is Ham sneller dan Bottas en Max sneller dan Perez.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat niet maar nogmaals, als alleen de auto het verschil zou maken had Perez wel op P2 gestaan.
Ik heb de data niet kunnen inzien, jij wel?quote:Op zondag 20 juni 2021 09:39 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
AR-GU-MEN-TEN, kom er mee! Hou op met die slachtofferrol.
Hoe zo heeft Hamilton Monaco niet zelf verprutst? Bottas reed P2, je weet wel, die mindere coureur. Waar reed Hamilton?
Bottas liet zien dat er genoeg in de auto zat, Hamilton haalde dat er niet uit. Dat noem ik toch echt wel een fout, want het is niet of Bottas nou zo vreselijk bijzonder is. Als je titelaspiraties hebt laat je je niet zo piepelen.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Monaco was niet echt verprutsen, afgelopen race maakte hij een fout.
En hier zit de crux. Je roept zonder argumenten. Vervolgens doe je weer net alsof het hier één grote verzameling Verstappenfanboys is die geen kritiek dulden. Ik denk dat RB dit seizoen absoluut een competitieve auto heeft, maar dat was niet wat je initieel stelde. Je stelde dat de RB duidelijk de betere auto heeft. Als een auto duidelijk beter is zet je gewoon vaak beide auto's op het podium. Dat valt nog wel tegen bij RB. Die staan ook nu weer 1-4 en niet 1-2. Dit is dus ook precies wat ik in mijn eerdere posts aanhaalde. Er wordt niet beargumenteerd waarom de RB 'duidelijk beter' zou zijn. Er wordt op basis van de prestaties van Verstappen geconcludeerd dat de RB wel duidelijk beter moet zijn, maar men vergeet dat er twee teams met twee coureurs meedoen. Maar goed, ik val in herhaling en je lijkt vooral aandacht te willen en geen inhoudelijke discussie.quote:Ik roep al vanaf het begin dat de RB sneller is dan de Mercedes, ook toen Ham aan kop ging.
Maar het is hier weer hetzelfde stramien als altijd. Als je niet roept dat Max de beste coureur is, dan staan er weer ik weet niet hoeveel figuren klaar om daar heel geïrriteerd op te reageren.
Zie reactie @Monolithquote:Op zondag 20 juni 2021 09:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb de data niet kunnen inzien, jij wel?
Toch meen jij iets te kunnen concluderen… Afgelopen race maakte Ham een duidelijke fout. Monaco niet.
Dat het hier een verzameling Max fanboys is lijkt mij boven iedere discussie verheven.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bottas liet zien dat er genoeg in de auto zat, Hamilton haalde dat er niet uit. Dat noem ik toch echt wel een fout, want het is niet of Bottas nou zo vreselijk bijzonder is. Als je titelaspiraties hebt laat je je niet zo piepelen.
[..]
En hier zit de crux. Je roept zonder argumenten. Vervolgens doe je weer net alsof het hier één grote verzameling Verstappenfanboys is die geen kritiek dulden. Ik denk dat RB dit seizoen absoluut een competitieve auto heeft, maar dat was niet wat je initieel stelde. Je stelde dat de RB duidelijk de betere auto heeft. Als een auto duidelijk beter is zet je gewoon vaak beide auto's op het podium. Dat valt nog wel tegen bij RB. Die staan ook nu weer 1-4 en niet 1-2. Dit is dus ook precies wat ik in mijn eerdere posts aanhaalde. Er wordt niet beargumenteerd waarom de RB 'duidelijk beter' zou zijn. Er wordt op basis van de prestaties van Verstappen geconcludeerd dat de RB wel duidelijk beter moet zijn, maar men vergeet dat er twee teams met twee coureurs meedoen. Maar goed, ik val in herhaling en je lijkt vooral aandacht te willen en geen inhoudelijke discussie.
dus iedereen die het niet met jou eens is is meteen een Max fanboy ondanks dat jij gewoon maar wat roept wat ook nog eens te weerleggen isquote:Op zondag 20 juni 2021 09:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat het hier een verzameling Max fanboys is lijkt mij boven iedere discussie verheven.
Geen inhoudelijke argumenten, geen nuance, ok, laat maar. Misschien moet je eens een biertje drinken met Lokale Notabele.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat het hier een verzameling Max fanboys is lijkt mij boven iedere discussie verheven.
Als je zelfs nog wil ontkennen dat het hier wemelt van de Max fanboys, dan houdt het op.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus iedereen die het niet met jou eens is is meteen een Max fanboy ondanks dat jij gewoon maar wat roept wat ook nog eens te weerleggen is
Omdat de snelste auto op het rechte stuk mét DRS de "minder snelle" auto niet bijhoud is die conclusie gewoon onjuist.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Huh? HAM startte nota bene 4 plekken achter sitting duck Bottas.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb de data niet kunnen inzien, jij wel?
Toch meen jij iets te kunnen concluderen… Afgelopen race maakte Ham een duidelijke fout. Monaco niet.
Gelukkig lossen ze dat bij Mercedes intern opquote:Op zondag 20 juni 2021 10:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Huh? HAM startte nota bene 4 plekken achter sitting duck Bottas.
Dus RBR is de betere auto omdat het op fok wemelt van de Max fanboys.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je zelfs nog wil ontkennen dat het hier wemelt van de Max fanboys, dan houdt het op.
Je kan hier over iedere coureur roepen dat hij er niets van kan, zelfs over meervoudige wereldkampioenen, maar de mening dat de RB de snellere auto is leidt tot ophef.
Het zal wel aan mij liggen…
Voor wat je je gaat herinneren wellicht niet nee.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:45 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Je bent zwaar in de minderheid denk ik. Leuk, gevechtjes om plek 5, maar het is in de kantlijn. Dat herinnert over 1 of 2 jaar niemand zich. Niemand weet over 4 jaar dat er in de eredivisie een spannende strijd om plek 5 jaar was. Sterker nog: behalve fans van de club die 5e werd weet niemand meer wie dat was.
Je gaat mij beschuldigen om zwartwit en dan kom je zelf met het blind kijken op P1quote:Op zondag 20 juni 2021 00:06 schreef Tarado het volgende:
ja hoor onze zwartwit de kenner, wat een onzin weer, het gaat om P1 en als er dan eronder nog leuke gevechten plaats vinden is dat mooi meegenomen maar in iedere sport gaat het om de winnaars
Zoals je zelf al zegt is het de combi.quote:Op zondag 20 juni 2021 10:13 schreef babylon het volgende:
De combi RBR en Max is de snelste.
Max laat al jaren zien dat hij zijn auto naar het volgende niveau tilt. En nu hij twee tiende sneller is, ligt het plots aan de auto
En dus is RBR niet de snelste auto.quote:Op zondag 20 juni 2021 10:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zoals je zelf al zegt is het de combi.
De regels die de FIA weer eens bedacht had zijn in het voordeel van RBR. Daardoor wint RBR als het ware tijd.
RBR heeft wat stappen gemaakt t.o.v. Mercedes.
Daarnaast haalt Max idd al jaren veel meer uit die auto dan wat er in zit, dat is die combo waardoor Max er zo goed bij staat op dit moment.
Maar 'de snelste'... Ik ben best positief, maar doen alsof Mercedes niet de snelste is op zondag is ook weer wat. Wie weet hoe Imola was afgelopen op een droge baan zonder die fout van Hamilton. Of Bahrein als er een goede coureur in die tweede Mercedes had gezeten.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
RedBull heeft een auto gebouwd waarmee Max kampioen KAN worden. Het is niet dat de verschillen heel groot zijn.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat de coureur het verschil niet kan maken. Natuurlijk is Ham sneller dan Bottas en Max sneller dan Perez.
Ik zeg alleen dat de RB dit seizoen een auto heeft gebouwd waarmee Max kampioen moet worden.
Dat is misschien wel voorbarig omdat Mercedes nogal eens gedurende het seizoen een inhaalslag maakte, maar op dit moment is dit zoals het er in mijn ogen voorstaat.
Ik verwacht dat Hamilton met een overcut gewoon de win pakt vandaag.quote:Op zondag 20 juni 2021 10:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar 'de snelste'... Ik ben best positief, maar doen alsof Mercedes niet de snelste is op zondag is ook weer wat. Wie weet hoe Imola was afgelopen op een droge baan zonder die fout van Hamilton. Of Bahrein als er een goede coureur in die tweede Mercedes had gezeten.
Ik ben mentaal al helemaal klaar voor een herhaling van Spanje, hoe veel zandzakken Hamilton ook op gooit.
Wie zegt dat mercedes minder bandenslijtage heeft?quote:Op zondag 20 juni 2021 10:49 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik verwacht dat Hamilton met een overcut gewoon de win pakt vandaag.
Je bedoelt een undercut, neem ik aan?quote:Op zondag 20 juni 2021 10:49 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik verwacht dat Hamilton met een overcut gewoon de win pakt vandaag.
Dit heeft niks met slijtage te maken. Sterker nog, de verwachting is dat RB beter voor de banden is.quote:Op zondag 20 juni 2021 10:50 schreef Adames het volgende:
[..]
Wie zegt dat mercedes minder bandenslijtage heeft?
Overcut, Max eerst naar binnen vanaf P1, Hamilton geeft 4 rondjes gas en gaat dan later de pits in en komt op P1 terug op de baan.quote:Op zondag 20 juni 2021 10:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je bedoelt een undercut, neem ik aan?
Want dat werd de afgelopen jaren niet gezegd van Ham en Mercedes?quote:Op zondag 20 juni 2021 10:13 schreef babylon het volgende:
De combi RBR en Max is de snelste.
Max laat al jaren zien dat hij zijn auto naar het volgende niveau tilt. En nu hij twee tiende sneller is, ligt het plots aan de auto
Long run pace op de M was Mercedes erg goed. Hamilton kan Verstappen wel bijbenen gedurende de race. Perez zit er redelijk kort op, met een undercut zou Hamilton last van Perez kunnen krijgen.quote:Op zondag 20 juni 2021 10:50 schreef Adames het volgende:
[..]
Wie zegt dat mercedes minder bandenslijtage heeft?
Daar ben ik het grotendeels wel mee eens.quote:Op zondag 20 juni 2021 10:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
RedBull heeft een auto gebouwd waarmee Max kampioen KAN worden. Het is niet dat de verschillen heel groot zijn.
Daarbij snap ik de hele 'snelste coureur' en 'snelste auto' discussie niet zo. Zeker niet wanneer gevoerd door mensen die de Formule 1 al lang claimen te volgen.
Het gaat om de combi en hoe de auto is afgesteld op de kwaliteiten van de coureur. En dat kan per track en per discipline weer enorm verschillen. Gisteren was de combi RB-Verstappen tijdens de quali verreweg het sterkste, maar in de VT hebben we al gezien dat Ham-Merc qua racepace niet onder zal doen.
Dat zegt allemaal niets over wie de beste coureur is en wie de beste wagen heeft. Daarvoor heb je volledige toegang en begrip van de telemetrie nodig en dan nog verschilt het per track.
Het legde Vettel de afgelopen race ook geen windeieren.quote:Op zondag 20 juni 2021 10:54 schreef Nattekat het volgende:
Ik verwacht dat Verstappen het tempo heel hoog gaat houden vandaag om een 2-stopper af te dwingen. Een overcut werkt alleen in Monaco.
Ik klikte op verstuur en had meteen spijt dat ik Baku er niet bij had gezet omdat er zeker iemand over ging vallenquote:Op zondag 20 juni 2021 10:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het legde Vettel de afgelopen race ook geen windeieren.
Overcut is niet heel voor de hand liggend op een circuit waar de banden snel slijten. Zeker nu Pirelli de bandenspanning omhoog heeft gegooid lijkt een overcut hier niet echt een goede strategie.quote:Op zondag 20 juni 2021 10:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Overcut, Max eerst naar binnen vanaf P1, Hamilton geeft 4 rondjes gas en gaat dan later de pits in en komt op P1 terug op de baan.
Maar precies daarom is een overcut van Hamilton totaal onlogisch. Dat is ook waar Tarado op doelde, denk ik.quote:Op zondag 20 juni 2021 10:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit heeft niks met slijtage te maken. Sterker nog, de verwachting is dat RB beter voor de banden is.
Als de Mercs een betere long pace hebben, kunnen ze “relatief makkelijk” Verstappen volgen die z’n banden opfikt om een buffer te creëeren.quote:Op zondag 20 juni 2021 11:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Overcut is niet heel voor de hand liggend op een circuit waar de banden snel slijten. Zeker nu Pirelli de bandenspanning omhoog heeft gegooid lijkt een overcut hier niet echt een goede strategie.
Maar de Mercs moeten volgen en dat is altijd slechter voor de banden. Ik zeg niet dat het uitgesloten is naar aanleiding van de race ontwikkelingen, maar vooraf zal niemand met enig verstand verwachten dat op dit circuit een overcut een logische strategie is.quote:Op zondag 20 juni 2021 11:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als de Mercs een betere long pace hebben, kunnen ze “relatief makkelijk” Verstappen volgen die z’n banden opfikt om een buffer te creëeren.
Een undercut voor de Mercs kan een betere strategie zijn, maar dat is weer afhankelijk van verkeer en vooral Perez. Als de banden snel slijten, zorgt een undercut van Mercedes dat ze in het verkeer komen omdat ze nog niet genoeg rondjes hebben kunnen maken voor de veilige pitstop.
De vier scenario's zijn:quote:Op zondag 20 juni 2021 11:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik kan maar met moeite een scenario bedenken waar Hamilton met een overcut de leiding van Verstappen overneemt bij de eerste pitstop.
Ik schets het scenario.quote:Op zondag 20 juni 2021 11:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar de Mercs moeten volgen en dat is altijd slechter voor de banden. Ik zeg niet dat het uitgesloten is naar aanleiding van de race ontwikkelingen, maar vooraf zal niemand met enig verstand verwachten dat op dit circuit een overcut een logische strategie is.
Overcuts zie je eigenlijk maar heel zelden, vooral op de tragere circuits die niet bandenintensief zijn. Mocht Verstappen na de eerste bochten de leiding nog hebben en qua pace Hamilton voor kunnen blijven, dan verwacht ik dat hij langer door kan op zijn bandjes. In ieder geval zo lang dat hij Hamilton dwingt om ofwel eerder naar binnen te gaan, ofwel zo lang door te rijden dat de overcut geen kans van slagen heeft omdat Ham zijn banden gewoon niet fris genoeg meer zijn.
Ik kan maar met moeite een scenario bedenken waar Hamilton met een overcut de leiding van Verstappen overneemt bij de eerste pitstop.
RB ook, dus Merc kan niet zomaar alles doen wat het wil zonder naar Perez te kijkenquote:Op zondag 20 juni 2021 11:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik schets het scenario.
Mercs hebben betere long run pace, als Hamilton op 2 seconden volgt, vraagt dat niet meer van zijn banden. Bottas’ pace is dermate dat Verstappen niet rustig z’n rondjes kan afwerken wanneer Bottas als eerste naar binnen duikt.
Merc heeft 2 auto’s hè, en met een undercut van Bottas kun je een situatie creëeren die Verstappen niet wil.
Je schetst een scenario wat gewoon niet heel realistisch is. In ieder geval niet realistisch genoeg om nu al te roepen dat het een overcut situatie op gaat leveren.quote:Op zondag 20 juni 2021 11:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik schets het scenario.
Mercs hebben betere long run pace, als Hamilton op 2 seconden volgt, vraagt dat niet meer van zijn banden. Bottas’ pace is dermate dat Verstappen niet rustig z’n rondjes kan afwerken wanneer Bottas als eerste naar binnen duikt.
Merc heeft 2 auto’s hè, en met een undercut van Bottas kun je een situatie creëeren die Verstappen niet wil.
Bottas is vandaag een grotere troef dan Perez.quote:Op zondag 20 juni 2021 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
RB ook, dus Merc kan niet zomaar alles doen wat het wil zonder naar Perez te kijken
Ik zou het wel mooi vinden als Bottas eens een keer ballen toont in zo'n situatie. Of dat hij bij de start gewoon Hamilton voorbij vliegt en het niet meer afgeeft. Zijn Mercedes-stoeltje volgend jaar is hij toch al kwijt, laat maar eens zien dat je kunt racen en dat Hamilton ook last van je kan hebben.quote:Op zondag 20 juni 2021 11:35 schreef Peterselieman het volgende:
Sterker nog, ik zie Merc er ook wel toe in staat om bijvoorbeeld een podium voor Bottas op te offeren om het punt voor de snelste ronde weg te houden bij Max. Vraag is of Bottas er aan meewerkt
Ook dat is totaal afhankelijk van een heleboel factoren. Als Perez Bottas dadelijk bij de start al voorbij gaat dan is die vlieger al weg.quote:Op zondag 20 juni 2021 11:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bottas is vandaag een grotere troef dan Perez.
Bottas is op deze baan het hele weekend al sneller dan Perez, dus ja dan ben je een grotere troef. Dus ook als Perez er voorbij gaat bij de start. Het verschil in Q3 met Perez was niet groot, maar dan nog schaal ik Bottas in de Merc boven Perez in de RBquote:Op zondag 20 juni 2021 11:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ook dat is totaal afhankelijk van een heleboel factoren. Als Perez Bottas dadelijk bij de start al voorbij gaat dan is die vlieger al weg.
Vergeet ook niet dat Perez wel kan racen/verdedigen. Ik zou liever achter Bottas de baan opkomen dan achter Perez.
Daar staat weer tegenover dat Bottas over het algemeen in de race eerder versleten banden heeft dan bijvoorbeeld een Perezquote:Op zondag 20 juni 2021 11:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bottas is op deze baan het hele weekend al sneller dan Perez, dus ja dan ben je een grotere troef. Dus ook als Perez er voorbij gaat bij de start. Het verschil in Q3 met Perez was niet groot, maar dan nog schaal ik Bottas in de Merc boven Perez in de RB
Kijken wij dezelfde F3 race?quote:Op zondag 20 juni 2021 12:01 schreef Marcoss het volgende:
Regent behoorlijk bij de F3, kan leuk worden straks
Maar Bottas op vrijdag/zaterdag is normaal wel wat anders dan op zondag..quote:Op zondag 20 juni 2021 11:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bottas is op deze baan het hele weekend al sneller dan Perez, dus ja dan ben je een grotere troef. Dus ook als Perez er voorbij gaat bij de start. Het verschil in Q3 met Perez was niet groot, maar dan nog schaal ik Bottas in de Merc boven Perez in de RB
Niet op deze baan.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar Bottas op vrijdag/zaterdag is normaal wel wat anders dan op zondag..
Als jij motregen veel regen vindt. Baan is straks droog voor de racequote:Op zondag 20 juni 2021 12:01 schreef Marcoss het volgende:
Regent behoorlijk bij de F3, kan leuk worden straks
Neequote:Op zondag 20 juni 2021 10:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Want dat werd de afgelopen jaren niet gezegd van Ham en Mercedes?
Je klinkt wel heel overtuigd, terwijl dat bij Bottas eigenlijk nooit een zekerheidje is, zeker niet als hij niet in de (veruit) beste auto zit.quote:
Ik zeg “behoorlijk”, niet “veel”quote:Op zondag 20 juni 2021 12:07 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Als jij motregen veel regen vindt. Baan is straks droog voor de race
Die ene waar het wel nat is maar niet regentquote:Op zondag 20 juni 2021 12:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, geen idee wat jij kijkt
Bottas zit het hele weekend al kort op Hamilton.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Je klinkt wel heel overtuigd, terwijl dat bij Bottas eigenlijk nooit een zekerheidje is, zeker niet als hij niet in de (veruit) beste auto zit.
Maar als het verschil zo klein is en Perez is (zoals altijd) veel beter met zijn banden, dan is Bottas dus helemaal niet zo'n troef. Maar goed, blijf maar lekker allerlei aannames doen in wanhopige pogingen om je stelligheid rondom die overcut te verdedigen. Ik vind het allemaal prima.quote:Op zondag 20 juni 2021 11:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat Hamilton meer aan Bottas heeft gehad de laatste seizoenen dan Verstappen aan Albon, Gasly en Perez bij elkaar.quote:
Dat is sowieso waar inderdaad (en dit seizoen ook al), maar ben niet overtuigd dat dat vandaag ook automatisch zo gaat zijn.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat Hamilton meer aan Bottas heeft gehad de laatste seizoenen dan Verstappen aan Albon, Gasly en Perez bij elkaar.
Dan kun je daar lacherig over doen, maar dat zijn wel de feiten.
Zoals eerder wel eens geopperd heeft dat geen enkele invloed gehad op de titels van Ham. Die had hij allemaal ook gewonnen zonder Bottas. Dit seizoen heeft hij er 1 of 2x keer profijt van gehad en Verstappen 2x van Perez.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat Hamilton meer aan Bottas heeft gehad de laatste seizoenen dan Verstappen aan Albon, Gasly en Perez bij elkaar.
Dan kun je daar lacherig over doen, maar dat zijn wel de feiten.
Waarom gaat Max eerst naar binnen?quote:Op zondag 20 juni 2021 10:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Overcut, Max eerst naar binnen vanaf P1, Hamilton geeft 4 rondjes gas en gaat dan later de pits in en komt op P1 terug op de baan.
Ah ja, ik doe aannames, wanhopige pogingen zelfs en ben koppig.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar als het verschil zo klein is en Perez is (zoals altijd) veel beter met zijn banden, dan is Bottas dus helemaal niet zo'n troef. Maar goed, blijf maar lekker allerlei aannames doen in wanhopige pogingen om je stelligheid rondom die overcut te verdedigen. Ik vind het allemaal prima.
Ik blijf er bij dat Toto dat zeker niet als eerste optie heeft opgeschreven.
Een overcut werkt alleen als je de coureur die je wil overcutten kan dwingen eerder te stoppen (door bijvoorbeeld met Bottas een undercut te proberen waarop Max moet reageren). Je weet van te voren nooit of je een overcut in je gereedschapskist krijgt, een undercut behoort tot de mogelijkheden wanneer je een pitstop kan maken in clean air. Dit komt vaker voor, alleen heeft Max hier ook invloed op door bewust niet voluit te rijden zodat Bottas/Lewis bij een pitstop achter de mclarens/ferrari's/Perez terecht komt en dus niet hard rondjes kan stampen.quote:Op zondag 20 juni 2021 10:54 schreef Nattekat het volgende:
Ik verwacht dat Verstappen het tempo heel hoog gaat houden vandaag om een 2-stopper af te dwingen. Een overcut werkt alleen in Monaco.
Lees het topic ff verder door zou ik zeggen.quote:
quote:Op zondag 20 juni 2021 12:32 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ah ja, ik doe aannames, wanhopige pogingen zelfs en ben koppig.
Zelf doe je hetzelfde door vanalles te suggereren wat ook gebaseerd is op aannames.
Je doet me denken aan een “oude” user hier op FOK! zat ook vaak in het PSV topic, en alleen zijn denkswijze was de juiste. De rest was eigenwijs/koppig en hij moest ALTIJD het laatste woord hebben en zijn waarheid was de enige juiste. Geen idee waar die knakker heen is? Wellicht dat jij het wel weet?
Ik geef er niks om wat Toto als eerste optie heeft opgeschreven. Ik schets alleen een beeld wat ik zie gebeuren, realistisch of niet, ik zie dat gebeuren.
Trek je dat niet ofzo?
Maar toen zat de snelheid er wel in als hij dat wilde, als Mercedes vandaag de snelste auto heeft en daar ook tactisch iets mee kan doen, wordt de situatie wel anders.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
Monaco was een goed voorbeeld van het van voren controleren van het tempo. Toen was het gat pas na 30 ronden zodanig dat iemand uit de top 8 een stop kon maken en in vrije lucht terecht kwam.
Monaco kun je met gemak 3 seconden langzamer per ronde rijden dan de nummer 2 en nog voorop blijven. Hier gaat dat lastiger omdat je net wat makelijker kunt inhalen.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
Monaco was een goed voorbeeld van het van voren controleren van het tempo. Toen was het gat pas na 30 ronden zodanig dat iemand uit de top 8 een stop kon maken en in vrije lucht terecht kwam.
Als iedereen achter je naar binnen gaat, ben je je buffer ook kwijt. Het enige tactische misschien is dat je kan voorkomen dat Hamilton die banden goed op temperatuur kan krijgen.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
Ah ja, want in dit topic vind je alleen maar waarheden.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Lees het topic ff verder door zou ik zeggen.
Ik vermoed dat de Mercs makkelijk kunnen volgen (betere long run pace) Verstappen rookt z’n banden op vanwege de buffer die hij nodig heeft voor een veilige stop.
Maar ja, in Baku konden de banden ook makkelijk 40 ronden meequote:Op zondag 20 juni 2021 12:42 schreef opreis het volgende:
[..]
Ah ja, want in dit topic vind je alleen maar waarheden.
We moeten nog zien of Merc zoveel betere long run pace heeft. Daarnaast zorgt dirty air ook voor hogere banden slijtage.
Tot slot wordt er voor vandaag een 1 stopper als beste strategie gegeven dus moeten de banden het gewoon makkelijk vol kunnen houden itt in spanje waar een 2 stopper als beter werd geacht. Ik zie niet waarom Max genoodzaakt is om z'n banden op te roken juist om tegen een overcut te verdedigen.
Seconde of 2 buffer zorgt niet voor een veel hogere slijtage.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:42 schreef opreis het volgende:
[..]
Ah ja, want in dit topic vind je alleen maar waarheden.
We moeten nog zien of Merc zoveel betere long run pace heeft. Daarnaast zorgt dirty air ook voor hogere banden slijtage.
Tot slot wordt er voor vandaag een 1 stopper als beste strategie gegeven dus moeten de banden het gewoon makkelijk vol kunnen houden itt in spanje waar een 2 stopper als beter werd geacht. Ik zie niet waarom Max genoodzaakt is om z'n banden op te roken juist om tegen een overcut te verdedigen.
Zou me verbazen als Bottas voor Perez weet te blijven.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Seconde of 2 buffer zorgt niet voor een veel hogere slijtage.
Bottas die een undercut neemt zou een reden kunnen zijn.
De Mercedes is door de low rake sowieso beter voor de banden dan de RBR met high rake.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Lees het topic ff verder door zou ik zeggen.
Ik vermoed dat de Mercs makkelijk kunnen volgen (betere long run pace) Verstappen rookt z’n banden op vanwege de buffer die hij nodig heeft voor een veilige stop.
Onder meer door mij. En vaak! En ik was bepaald niet de enige.quote:
Sorry.quote:Op zondag 20 juni 2021 10:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik klikte op verstuur en had meteen spijt dat ik Baku er niet bij had gezet omdat er zeker iemand over ging vallen
En zeker bij high speed corners ligt de bolide met low rake beter op de baan. Daarom zou ik het best gebeuren dat Max z’n banden eerder op zijn dan die van Hamilton. Natuurlijk kan hij consolideren, maar niet zoals Monaco, want hier kan de nr. 2 er wel voorbij.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De Mercedes is door de low rake sowieso beter voor de banden dan de RBR met high rake.
Ik verwacht eigenlijk wel dat Bottas op deze baan sneller is dan Perez.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zou me verbazen als Bottas voor Perez weet te blijven.
Mercedes heeft echter een afstelling die veel minder lief voor de banden is. Doe niet alsof het een gegeven is, dat is het niet.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:49 schreef tja77 het volgende:
[..]
En zeker bij high speed corners ligt de bolide met low rake beter op de baan. Daarom zou ik het best gebeuren dat Max z’n banden eerder op zijn dan die van Hamilton. Natuurlijk kan hij consolideren, maar niet zoals Monaco, want hier kan de nr. 2 er wel voorbij.
Mercedes heeft een aardige pace op geel ja.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk wel dat Bottas op deze baan sneller is dan Perez.
Perez pakt hem in de eerste 2 rondes en daarna is hij gezien tot de pitstops.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk wel dat Bottas op deze baan sneller is dan Perez.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |