SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
[ Bericht 20% gewijzigd door MadMaster op 19-06-2021 20:14:51 ]
quote:Op zaterdag 19 juni 2021 15:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hij zit nu achter de knoppen met mij en we experimenteren wat...
Geen probleem. Maar zoals livelink ook al schrijft klinkt primaquote:Op zaterdag 19 juni 2021 15:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Niet te kritisch zijn vandaag s.v.p...
Je kon er mee naar links en naar rechts. Keuze zatquote:Op zaterdag 19 juni 2021 15:29 schreef MadMaster het volgende:
Christus, hier kan je helemaal niks mee....
Hij lag zelf in een deuk...quote:Op zaterdag 19 juni 2021 15:28 schreef livelink het volgende:
Ik dacht even dat de Jumbo-reclame ertussendoor kwam
Succes met monteren van de raamblinderingen. En bedankt voor de muziekquote:Op zaterdag 19 juni 2021 15:35 schreef MadMaster het volgende:
De les gaat zo stoppen en de stream dus ook.
Misschien ben ik later vandaag nog terug, even kijken hoe e.e.a. verloopt.
Mijn raamblinderingen zijn net bezorgd, moet een graad of 10 op mij kamer boven gaan schelen. Ben benieuwd...
Wow, 10 graden is echt veel.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 15:35 schreef MadMaster het volgende:
De les gaat zo stoppen en de stream dus ook.
Misschien ben ik later vandaag nog terug, even kijken hoe e.e.a. verloopt.
Mijn raamblinderingen zijn net bezorgd, moet een graad of 10 op mij kamer boven gaan schelen. Ben benieuwd...
quote:
Zie www.suneclipse.nlquote:
Beter áán de knoppen dan naar de knoppenquote:
Guido is onze buurjongen die een lichamelijke handicap heeft sinds zijn geboorte (te korte pezen in zijn enkels of zo, waardoor hij moeilijk loopt). Hij verplaatst zich met een rolstoel of speciaal vervoer en is gek op dance muziek.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 18:11 schreef just me het volgende:
[..]
Beter áán de knoppen dan naar de knoppen
Wat stoer van hem!! Vond hij het leuk om te draaien ? Oh shoot en daarna moest hij de trap weer af!quote:Op zaterdag 19 juni 2021 18:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Guido is onze buurjongen die een lichamelijke handicap heeft sinds zijn geboorte (te korte pezen in zijn enkels of zo, waardoor hij moeilijk loopt). Hij verplaatst zich met een rolstoel of speciaal vervoer en is gek op dance muziek.
Vanmorgen kwam ik 'm op straat tegen en heb ik 'm dus uitgenodigd om 'mee te helpen' achter het mengpaneel.
En dat is dus gebeurd, nadat hij zich de trap op had gehesen…
Ja, vooral platen uitzoeken, knoppen indrukken en schuiven openen op mijn aangeven.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 18:42 schreef just me het volgende:
[..]
Wat stoer van hem!! Vond hij het leuk om te draaien ?
Daar heeft hij vast wel gelijk in. En jij bent natuurlijk wel een proquote:Op zaterdag 19 juni 2021 18:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, vooral platen uitzoeken, knoppen indrukken en schuiven openen op mijn aangeven.
Maar het was toch ook nog wel een beetje moeilijk. Je moet wel op heel veel dingen tegelijk letten, vond hij…
Ik ben een ietwat ervaren hobbyist…quote:Op zaterdag 19 juni 2021 18:55 schreef just me het volgende:
[..]
Daar heeft hij vast wel gelijk in. En jij bent natuurlijk wel een pro
Oh dan ga ik eerst even mijn slak dronken voerenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 20:24 schreef MadMaster het volgende:
Ik start zo om 20.30 uur met wat muziekjes en we zien wel of er animo is en hoe lang we het volhouden...
Van wie heb je dat mooie pakket gekregen Raf?quote:
Interkerkelijke actie in de buurt hier, waar de meer bedeelden een deel van hun vakantiegeld doneren,quote:Op zaterdag 19 juni 2021 20:35 schreef just me het volgende:
[..]
Van wie heb je dat mooie pakket gekregen Raf?
Tof en en bedanken kun je ook door een denkbeeldige hoed af te nemenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 20:41 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Interkerkelijke actie in de buurt hier, waar de meer bedeelden een deel van hun vakantiegeld doneren,
Kreeg ruim ¤ 100 en dat pakket twv ¤ 50.
Dan voel je je wel nederig weer. En je kan ze niet eens een hand geven, grom,
Netjes...quote:Op zaterdag 19 juni 2021 20:41 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Interkerkelijke actie in de buurt hier, waar de meer bedeelden een deel van hun vakantiegeld doneren,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
Wat een leuke verrassing. Geniet ervanquote:Op zaterdag 19 juni 2021 20:41 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het voordeel (en het nadeel) van een goed geheugen en niks weggooien...
een kleurrijk geheelquote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:12 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ik krijg hoofdpijn van dat lettertype
Shame on me maar ik heb hier niets van meegekregenquote:
Dan had je niks met Veronica.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:17 schreef just me het volgende:
[..]
Shame on me maar ik heb hier niets van meegekregen
blij dat je je het kan herinnerenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dan had je niks met Veronica.
Maar dat heb je al eens toegegeven...
je weet dat ik heel slecht ben om de juiste naam bij muziek te vindenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Eens kijken of je het volgende wel herkent...
En dat soort dingen houden ze jongquote:
Jij bent niet van de glitterquote:
je bied zorro toch geen slaapplaats op de grond aan !quote:
2 boxsprings, kei handig.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:33 schreef just me het volgende:
[..]
je bied zorro toch geen slaapplaats op de grond aan !
dat maakt hem nog engerquote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, de man is uiteindelijk veroordeeld voor pedofilie...
Met het OV naar Rafquote:
quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die is van van lichtjes voorzien, de kleuren gaan oplopend aan en uit...
Die zangeres was ook zichtbaar aan het genietenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Drie keer gezien, ook in Londen.
Inderdaad grandioos...
En was die jurk zo nog wat?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:51 schreef just me het volgende:
[..]
Die zangeres was ook zichtbaar aan het genieten
quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, dit is goed, allemaal Nederlandse DJ's en MC's...
[ afbeelding ]
Adios!quote:Op zaterdag 19 juni 2021 22:00 schreef just me het volgende:
Ik heb genoten van de show Mad
Dank je wel en auf wiedersehen op de hoes staat wiedersehn![]()
Maar zoveel vroege vogels, zelfs DDMquote:
Heel verschil met gisteren ja.quote:
Ik was ook gisteren de hele dag moe. Dus het was hard nodig.quote:Op zondag 20 juni 2021 08:17 schreef Melting het volgende:
[..]
Heel verschil met gisteren ja.
Goed bezig.
quote:Op zondag 20 juni 2021 08:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik werd wakker van het rolluik van de buren, wat een kloteherrie is dat. Als ze ‘m ‘s avonds laat/‘s nachts naar beneden doen schrik ik er ook nogal eens wakker van.
Dat doet me denken aan het autoalarm dat iemand hier naast heeft. Dat ding gaat om de meest ongelegen momenten afquote:Op zondag 20 juni 2021 08:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik werd wakker van het rolluik van de buren, wat een kloteherrie is dat. Als ze ‘m ‘s avonds laat/‘s nachts naar beneden doen schrik ik er ook nogal eens wakker van.
Gezien je kennelijke misofonie, heb je al een keer met oordopjes in proberen te slapen, zoals ik laatst tipte?quote:Op zondag 20 juni 2021 08:26 schreef Doedezemaar het volgende:
OK, ik begrijp uit je antwoord dat je geen gebruik wilt maken van mijn aanbod...quote:Op zondag 20 juni 2021 08:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb van elke oordop last, ik heb al zoveel soorten geprobeerd. Op vakantie neem ik wasbolletjes mee, die verdraag ik soms een beetje, maar moet ik ook geen 2 nachten achter elkaar dragen.
Het werd tijd…quote:Op zondag 20 juni 2021 09:29 schreef peaceman het volgende:
Zo ook ik heb eindelijk de eerste vaccinatie
Eens! Maar moest later ivm onze vakantie ivm de tweede prik.quote:
Het gaat nu zo snel dat je kinderen je al bij wijze van spreken kunnen inhalen. Ik voelde me bijna weer jong toen mijn dochter haar afspraken had staanquote:Op zondag 20 juni 2021 09:29 schreef peaceman het volgende:
Zo ook ik heb eindelijk de eerste vaccinatie
Ah, kan je tussendoor mooi even testen of je met 1 vaccinatie bestand bent tegen de Delta variant…quote:Op zondag 20 juni 2021 09:33 schreef peaceman het volgende:
[..]
Eens! Maar moest later ivm onze vakantie ivm de tweede prik.
Ik ga niet naar Engelandquote:Op zondag 20 juni 2021 09:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ah, kan je tussendoor mooi even testen of je met 1 vaccinatie bestand bent tegen de Delta variant…
Ja? Was Lanzarote ooit Engels?quote:Op zondag 20 juni 2021 09:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, maar wel naar een soort van pseudo Engelse kolonie, toch?
Naar wat ik begrepen heb gedragen de Engelse toeristen zich wel zo.quote:
Oh maar die gaan vooral naar Gran Canaria volgens mij.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel Engelsen er naar die eilanden gaan?
Ook, maar ze zijn een plaag op alle Canarische eilanden.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:49 schreef peaceman het volgende:
[..]
Oh maar die gaan vooral naar Gran Canaria volgens mij.
De tip is dus: niet met Engelsen knuffelenquote:Op zondag 20 juni 2021 09:49 schreef livelink het volgende:
[..]
Naar wat ik begrepen heb gedragen de Engelse toeristen zich wel zo.
Maar mijn broertje heeft 3 vrienden die onafhankelijk van elkaar met hun gezin naar Malta zijn geweest de afgelopen periode. En in alledrie de gevallen waren er na terugkomst in Nederland gezinsleden positief getest
Ik moet zeggen dat ik dat massale niet zo herken van de afgelopen twee jaar. Noch op tenerife, noch op Gran Canaria, al zal bij vorig jaar Corona daarin een grote rol hebben gespeeld.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ook, maar ze zijn een plaag op alle Canarische eilanden.
Ik ben ze in het verleden er overal (Tenerife, Lanzarote, Gran Canaria en zelfs La Gomera) in grote aantallen tegengekomen. Brulapen…
De vele Engelse pubs, clubs en restaurants zijn je er ook niet opgevallen?quote:Op zondag 20 juni 2021 09:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik dat massale niet zo herken van de afgelopen twee jaar. Noch op tenerife, noch op Gran Canaria, al zal bij vorig jaar Corona daarin een grote rol hebben gespeeld.
Jawel, maar daar komen wij nietquote:Op zondag 20 juni 2021 10:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De vele Engelse pubs, clubs en restaurants zijn je er ook niet opgevallen?
Maar inderdaad, geen grouphugs met Britten nog even…
quote:Op zondag 20 juni 2021 10:11 schreef MadMaster het volgende:
Vrienden van ons zijn gisteren allebei gevaccineerd.
Hun driejarige (zeer pientere/bijdehante) dochtertje was mee en ze had haar eigen doktersjas, injectiespuit en speelgoedtelefoon meegenomen, want ze moest kunnen bellen in het geval er wat ernstigs gebeurde…![]()
Ik kreeg foto's toegestuurd dat ze in vol ornaat in de vaccinatieruimte staat en de pleisters bij papa en mama mocht plakken.
Zo schattig…
Hun driejarige (zeer pientere/bijdehante) dochtertje was mee en ze had haar eigen doktersjas, injectiespuit en speelgoedtelefoon meegenomen, want ze moest kunnen bellen in het geval er wat ernstigs gebeurde…![]()
Ik kreeg foto's toegestuurd dat ze in vol ornaat in de vaccinatieruimte staat en de pleisters bij papa en mama mocht plakken.
Zo schattig…
Zo schattig…
Hopelijk gaat het lukken, just me.quote:Op zondag 20 juni 2021 10:33 schreef just me het volgende:
Zo met een spade/schep richting kerkhof, nee geen lijken opgraven maar kijken of ik de door de buxuxmot aangevroten buxushaag makkelijk kan verwijderen. Lukt het niet dan zal ik toch de hulp van een bedrijf moeten inschakelen. Ook bedenken wat er "moet" komen te staan ipv de buxus.
Ben je al magnetisch?quote:Op zondag 20 juni 2021 09:34 schreef peaceman het volgende:
Ik ben nu fan van Pfizer.. mijn 5G werkt, zonder dat ik 5G in mijn abonnement heb en de overheid kan nu ineens alles zien wat ik op internet doe...
Shit ik ben er ingetrapt
Zo schattig…
Dat is het nadeel van Janssen. Ik ben maar 66% magnetisch. Ik ben mijn sleutels al 3x verloren, tegen de tijd dat jullie ze maar 1x verliezenquote:Op zondag 20 juni 2021 10:43 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ben je al magnetisch?
Dat is helemaal ideaal. Nooit meer je sleutels kwijt.
Dan moet je even knuffelen met iemand die Pfizer heeft gehad. Dat schijnt al genoeg te zijn.quote:Op zondag 20 juni 2021 11:15 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat is het nadeel van Janssen. Ik ben maar 66% magnetisch. Ik ben mijn sleutels al 3x verloren, tegen de tijd dat jullie ze maar 1x verliezen
Of ernaast in het zwembad zwemmenquote:Op zondag 20 juni 2021 11:25 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan moet je even knuffelen met iemand die Pfizer heeft gehad. Dat schijnt al genoeg te zijn.
Nee nog niet geprobeerd, maar dat zal ongetwijfeld ook werkenquote:Op zondag 20 juni 2021 10:43 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ben je al magnetisch?
Dat is helemaal ideaal. Nooit meer je sleutels kwijt.
Ik dacht die gaat alvast haar eigen graf gravenquote:Op zondag 20 juni 2021 10:33 schreef just me het volgende:
Zo met een spade/schep richting kerkhof, nee geen lijken opgraven maar kijken of ik de door de buxuxmot aangevroten buxushaag makkelijk kan verwijderen. Lukt het niet dan zal ik toch de hulp van een bedrijf moeten inschakelen. Ook bedenken wat er "moet" komen te staan ipv de buxus.
quote:Op zondag 20 juni 2021 11:53 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ik dacht die gaat alvast haar eigen graf graven
[..]
Je bent nog iets vergeten....quote:Op zondag 20 juni 2021 11:39 schreef peaceman het volgende:
Mooie Vaderdag!
Ontbijt
Vaderdagkrant
Polo (nee, niet de auto)
Twee shorts
Stanislaus bier
3 lp’s:
Massive attack - mezzanine
Love - forever changes
Charles Bradley - no time for dreaming (limited edition op oranje vinyl)
[..]
dat overkomt mij wel vakerquote:Op zondag 20 juni 2021 11:53 schreef zorro28 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 20 juni 2021 09:34 schreef peaceman het volgende:
Ik ben nu fan van Pfizer.. mijn 5G werkt, zonder dat ik 5G in mijn abonnement heb en de overheid kan nu ineens alles zien wat ik op internet doe...
Shit ik ben er ingetrapt
quote:
Oh ja een Dopplerquote:
Pfoe, heftig zeg. En te eigenwijs voor een rolstoel of trippelstoel? Meestal heeft een ergotherapeut echt goede opties voor vanalles, dus hopen dat hij diens adviezen wil opvolgenquote:Op zondag 20 juni 2021 20:11 schreef livelink het volgende:
Ik ben vandaag naar mijn ouders gegaan. Zo lekker dat ik weer gewoon met het ov kan.
Het gaat helaas niet zo heel goed met mijn vader. Hij kan nauwelijks meer lopen en valt regelmatig. Vorige week is hij met rollator zelfs gevallen. Dan wordt hij duizelig. Gelukkig heeft hij nog niks gebroken, maar hij kan ook niet uit zichzelf omhoog komen als hij valt. Dus dan moeten omstanders of buren altijd komen helpen. Hij is dinsdag naar de ha geweest en die heeft gezegd dat hij niks meer kan doen. Hij heeft allemaal hele kleine bloedinkjes in zijn hersenen. Die zorgen ervoor dat hij nauwelijks meer kan lopen en ook voor het vaak vallen. Eigenlijk zei de huisarts tegen hem: "Tel je zegeningen". Mentaal is hij nog helemaal goed. Via zoom heeft hij nog steeds vergaderingen en zo. Hij moet nu met een ergotherapeut gaan kijken naar aanpassingen in huis en dergelijke.
Wat wel gek nieuws is, is dat hij zwaar longpatiënt was en dat dat sinds de vaccinatie echt enorm verbeterd is. Hij hoest veel minder en kan veel makkelijker ademen. Volgens de huisarts was dat iets wat meer longpatiënten ervaren. Kennelijk verbetert de immuunreactie de algehele longfunctie.
Nee, de trippelstoel is al gezegd. Dus die gaat hij kopen inderdaad. Ik had er nog nooit van gehoord.quote:Op zondag 20 juni 2021 20:19 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Pfoe, heftig zeg. En te eigenwijs voor een rolstoel of trippelstoel? Meestal heeft een ergotherapeut echt goede opties voor vanalles, dus hopen dat hij diens adviezen wil opvolgen
Ah mooi, zo kan hij zich veiliger voortbewegenquote:Op zondag 20 juni 2021 20:21 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, de trippelstoel is al gezegd. Dus die gaat hij kopen inderdaad. Ik had er nog nooit van gehoord.
Ja, klopt. Zo kan hij ook blijven koken. Dat doet hij heel graag, maar is nu wat te zwaar voor hem. En er zal ook wel een traplift moeten komen. Hij gaat nu de trap nog op en af, maar dat gaat verschrikkelijk traag en je houdt je hart vast.quote:Op zondag 20 juni 2021 20:23 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ah mooi, zo kan hij zich veiliger voortbewegen
quote:Op zondag 20 juni 2021 20:11 schreef livelink het volgende:
Ik ben vandaag naar mijn ouders gegaan. Zo lekker dat ik weer gewoon met het ov kan.
Het gaat helaas niet zo heel goed met mijn vader. Hij kan nauwelijks meer lopen en valt regelmatig. Vorige week is hij met rollator zelfs gevallen. Dan wordt hij duizelig. Gelukkig heeft hij nog niks gebroken, maar hij kan ook niet uit zichzelf omhoog komen als hij valt. Dus dan moeten omstanders of buren altijd komen helpen. Hij is dinsdag naar de ha geweest en die heeft gezegd dat hij niks meer kan doen. Hij heeft allemaal hele kleine bloedinkjes in zijn hersenen. Die zorgen ervoor dat hij nauwelijks meer kan lopen en ook voor het vaak vallen. Eigenlijk zei de huisarts tegen hem: "Tel je zegeningen". Mentaal is hij nog helemaal goed. Via zoom heeft hij nog steeds vergaderingen en zo. Hij moet nu met een ergotherapeut gaan kijken naar aanpassingen in huis en dergelijke.
Wat wel gek nieuws is, is dat hij zwaar longpatiënt was en dat dat sinds de vaccinatie echt enorm verbeterd is. Hij hoest veel minder en kan veel makkelijker ademen. Volgens de huisarts was dat iets wat meer longpatiënten ervaren. Kennelijk verbetert de immuunreactie de algehele longfunctie.
Bah dat is niet leuk.quote:Op zondag 20 juni 2021 20:11 schreef livelink het volgende:
Ik slaap altijd heerlijk bij de Tour de Francequote:Op zondag 20 juni 2021 21:21 schreef livelink het volgende:
Even iets heel anders; ik had het echt perfect gevonden als de Tour de France voortaan altijd in september zal zijn. Ik ben er nu nog helemaal niet klaar voor en ik heb er vorig jaar echt van genoten.
Het is echt mijn favoriete sportevenement, maar vooral vorig jaar toen het eindelijk weer even normaal voelde na een hele rare tijd. Niet wetende dat het vlak daarna nog veel raarder zou worden dan de maanden daarvoorquote:Op zondag 20 juni 2021 21:25 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik slaap altijd heerlijk bij de Tour de France
Daar sluit ik me bij aan…quote:Op zondag 20 juni 2021 20:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
Bah dat is niet leuk.
Dat laatste is wel goed nieuws.
Sinds al die dopingtoestanden vind ik de Tour (en alle andere wielerwedstrijden) één grote farce, terwijl ik er voorheen zelfs middagen vrij voor nam om te kijken. De magie is er wat mij betreft wel van af…quote:Op zondag 20 juni 2021 21:21 schreef livelink het volgende:
Even iets heel anders; ik had het echt perfect gevonden als de Tour de France voortaan altijd in september zal zijn. Ik ben er nu nog helemaal niet klaar voor en ik heb er vorig jaar echt van genoten.
Ja, dat begrijp ik. Je bent niet de enige en ik heb er ook veel moeite mee gehad. Maar uiteindelijk heb ik besloten dat ik dat toch niet het plezier voor me liet vergallen.quote:Op zondag 20 juni 2021 23:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Sinds al die dopingtoestanden vind ik de Tour (en alle andere wielerwedstrijden) één grote farce, terwijl ik er voorheen zelfs middagen vrij voor nam om te kijken. De magie is er wat mij betreft wel van af…
Goedemorgen Melting. Is het inmiddels alweer wat lekker afgekoeld in je huis?quote:
Ja, het is nu nog maar 24 graden.quote:Op maandag 21 juni 2021 06:37 schreef livelink het volgende:
[..]
Goedemorgen Melting. Is het inmiddels alweer wat lekker afgekoeld in je huis?
quote:
Hier hangt nog wel wat warmte in de woning, maar ben blij met de buiten temperaturen zoals die nu zijn.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:24 schreef just me het volgende:
[..]
ik ben wel blij met de temperatuur zoals die nu is
Doet een mens goed, even een paar nachten goed slapen!quote:Op maandag 21 juni 2021 13:27 schreef anotherRandomdude het volgende:
[..]
Hier hangt nog wel wat warmte in de woning, maar ben blij met de buiten temperaturen zoals die nu zijn.
Hopelijk komende nacht weer wat beter slapen.
Ik vind het toch echt wel te koud hoor. Het is hier nu zo'n 15 graden en het regent al de hele dag. Bah.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:27 schreef anotherRandomdude het volgende:
[..]
Hier hangt nog wel wat warmte in de woning, maar ben blij met de buiten temperaturen zoals die nu zijn.
Hopelijk komende nacht weer wat beter slapen.
Ik ga maar een trui aantrekken, het is best koudquote:Op maandag 21 juni 2021 14:52 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik vind het toch echt wel te koud hoor. Het is hier nu zo'n 15 graden en het regent al de hele dag. Bah.
betoverend kaneel, klinkt spannendquote:Op maandag 21 juni 2021 15:30 schreef Doedezemaar het volgende:
Eindelijk weer een beetje actief doen vandaag, vanochtend mijn haar geverfd in de kleur ‘betoverend kaneel’ en zojuist een berg kleding gefotografeerd voor Vinted
Precies!quote:Op maandag 21 juni 2021 18:13 schreef livelink het volgende:
Ik zie vlaggetjes, dus kennelijk speelt Nederland. Jullie zijn beter op de hoogte dan ik.
Maar ik heb mijn TDF-team dan wel al weer klaar. Kwestie van prioriteiten.
quote:Op maandag 21 juni 2021 18:16 schreef livelink het volgende:
De verslaggever zei volgens mij: "Het is wachten op de eindpass", maar ik verstond: "Het is wachten op de eindbaas".
Doe je goed!quote:Op maandag 21 juni 2021 18:38 schreef Doedezemaar het volgende:
Nou, het eerste item op Vinted is al verkocht
Ik verkoop niets, maar dit is sinds vandaag mijn nieuwe hoofddeksel binnen de collectie:quote:Op maandag 21 juni 2021 18:38 schreef Doedezemaar het volgende:
Nou, het eerste item op Vinted is al verkocht
Je hebt plannen om te gaan rellen?quote:Op maandag 21 juni 2021 18:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik verkoop niets, maar dit is sinds vandaag mijn nieuwe hoofddeksel binnen de collectie:
[ afbeelding ]
Nee, het is een herinnering aan vroeger…quote:
Klopt, dat is het ook en daarom wilde ik ook dit model hebben…quote:Doet me denken aan de ME-Helm uit de jaren 80.
Yep, en tot mijn verbazing kost het bijna niks.quote:
quote:Op maandag 21 juni 2021 19:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Yep, en tot mijn verbazing kost het bijna niks.
35 Euro voor de originele en nog intacte helm en 25 euro voor de antieke briefopener.
Heb nog veel meer leuke spullen gevonden, maar eerst even kijken hoe dit er in de praktijk uitziet…
quote:Op maandag 21 juni 2021 18:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik verkoop niets, maar dit is sinds vandaag mijn nieuwe hoofddeksel binnen de collectie:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 21 juni 2021 19:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Gewoon met die helm op ipv een mondkapje en dan de supermarkt in stappen
Die zijn nogal gewild, we houden altijd onze ogen open.quote:Op maandag 21 juni 2021 19:19 schreef MadMaster het volgende:
Mocht iemand nog een jaren 70/80 koptelefoon hoofd, zoals hieronder getoond, weten te vinden bij een kringloop (effen wit of zwart) dan houd ik me aanbevolen…
[ afbeelding ]
Ik heb er zelf 3 in het wit.quote:Op maandag 21 juni 2021 19:31 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Die zijn nogal gewild, we houden altijd onze ogen open.
Wij hebben inmiddels deze glazen variant https://www.ketschvintage(...)lazen-hoofd-jaren70/
en ik noem dat ding altijd ‘jouw glazen hoofd’. De koptelefoon hangt er eigenlijk nooit meer op sinds het thuiswerken.
Wat vervelend allemaal.quote:Op zondag 20 juni 2021 20:11 schreef livelink het volgende:
Goedemorgen. Ben je inmiddels vaker op kantoor aan het werk? Of ben je dat binnenkort van plan weer te gaan doen?quote:
Nee, nog helemaal niet. Ik zou wel moeten en mijn werkgever begint er ook steeds meer op aan te dringen dat we weer meer naar kantoor gaan, maar ik heb er geen zin inquote:Op dinsdag 22 juni 2021 07:52 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen. Ben je inmiddels vaker op kantoor aan het werk? Of ben je dat binnenkort van plan weer te gaan doen?
Eens met just me...quote:Op dinsdag 22 juni 2021 08:21 schreef just me het volgende:
Wat vervelend dat jij je rot voelt nav die test. Jij bent jij en probeer lief voor jezelf te zijn, dat verdien je
Ja, ik had ook niet gedacht dat het zo'n impact zou hebben. Zal wel een optelsom zijn van dingen. Maar ik heb wel ontdekt hoe moeilijk het is om je 'anders' te gaan gedragen. Ik probeer mezelf dus nu minder <insert kleur> te gedragen, maar het zit echt in me. Ik zit nu soms echt op mijn handen om mezelf in te houden.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 08:21 schreef just me het volgende:
Wat vervelend dat jij je rot voelt nav die test. Jij bent jij en probeer lief voor jezelf te zijn, dat verdien je
Joh, dat kost toch heel veel energie? En is echt niet nodig... Je bent wie je bent.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 08:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, ik had ook niet gedacht dat het zo'n impact zou hebben. Zal wel een optelsom zijn van dingen. Maar ik heb wel ontdekt hoe moeilijk het is om je 'anders' te gaan gedragen. Ik probeer mezelf dus nu minder <insert kleur> te gedragen, maar het zit echt in me. Ik zit nu soms echt op mijn handen om mezelf in te houden.
Ik denk dat het afgelopen jaar wel zijn tol heeft geëist voor veel mensen.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 08:24 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Eens met just me...
En daarbij, een organisatie heeft ook kritische medewerkers nodig. Collega's kunnen dat wel lastig vinden, maar voor de organisatie is dat juist goed.
Ik ben zelf niet vooruit te branden, heb even wat minder zin in mijn werk. Nog iets minder dan 3 weken en dan vakantie.
Wat vervelend. Zoals just me ook al zegt; rot dat jij je door zo'n test zo voelt. Blijf vooral jezelf en kies de kleur die bij je past. Als anderen dat als negatief ervaren, dan ligt het probleem misschien juist bij de anderen.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 08:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, nog helemaal niet. Ik zou wel moeten en mijn werkgever begint er ook steeds meer op aan te dringen dat we weer meer naar kantoor gaan, maar ik heb er geen zin in![]()
Al dat lawaai en gedoe. En ik zit gewoon op het moment even minder goed in mijn vel als het gaat om werk. We hebben zo'n kleurengedoe gehad op mijn werk en ik was echt de uitzondering op ieder ander. En niet alleen de uitzondering, maar mijn kleuren waren de kleuren die door de collega's als meest negatieve kleuren werden benoemd. En ik weet dat ik dat niet persoonlijk op moet vatten en dat diversiteit juist belangrijk is, bla, bla, bla....
Maar het voelt echt rot om die collega te zijn die juist altijd op de rem stapt, vraagt of men wel alles goed heeft doordacht enz. enz. En ik ben dus nu vooral bezig met mezelf niet te laten zien en horen en dat lukt me thuis beter dan op kantoor denk ik.
Ow, livelink, trap er niet in, dit kost je zoveel energie en zal niets opleveren.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 08:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, ik had ook niet gedacht dat het zo'n impact zou hebben. Zal wel een optelsom zijn van dingen. Maar ik heb wel ontdekt hoe moeilijk het is om je 'anders' te gaan gedragen. Ik probeer mezelf dus nu minder <insert kleur> te gedragen, maar het zit echt in me. Ik zit nu soms echt op mijn handen om mezelf in te houden.
Ik had deze post nog niet gelezen, maar dit dus...quote:Op dinsdag 22 juni 2021 08:27 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Joh, dat kost toch heel veel energie? En is echt niet nodig... Je bent wie je bent.
Dat nog niet zozeer. Ik heb een loopbaantraject gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat ik op een punt sta dat ik verder wil. Qua niveau en soort werkzaamheden. Dat kan op dit moment niet bij ons en ik heb het gevoel dat ik soms tegen muren aanloop qua voortgang. Het helpt ook niet dat de nieuwe teamleider van een team dat ik nu tijdelijk aanstuur pas in oktober kan komen. We zijn juist intensief met dat team bezig en ik vind het niet kunnen om daarmee nu te stoppen dus dat blijf ik nog doen.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 08:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik denk dat het afgelopen jaar wel zijn tol heeft geëist voor veel mensen.
quote:Op dinsdag 22 juni 2021 08:39 schreef Diaan73 het volgende:
[..]Misschien toch langzaam verder kijken naar een andere werkgever?
Dat nog niet zozeer. Ik heb een loopbaantraject gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat ik op een punt sta dat ik verder wil. Qua niveau en soort werkzaamheden. Dat kan op dit moment niet bij ons en ik heb het gevoel dat ik soms tegen muren aanloop qua voortgang. Het helpt ook niet dat de nieuwe teamleider van een team dat ik nu tijdelijk aanstuur pas in oktober kan komen. We zijn juist intensief met dat team bezig en ik vind het niet kunnen om daarmee nu te stoppen dus dat blijf ik nog doen.
Nou ja, na de vakantie ziet het er misschien wel allemaal weer anders uit.Ik ga in ieder geval een verzoek tot een opleiding doen. En heb twee andere lijntjes uitgezet.
Daar ben ik ook mee bezigquote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:34 schreef livelink het volgende:
Sorry, die quote ging mis. Ik bedoelde dus te zeggen dat je wellicht naar een andere werkgever moet gaan kijken, Diaan. Dat is nou eenmaal een risico/gevolg van een loopbaantraject. Daar kan uitkomen dat het vervolg beter elders kan zijn.
Ik weet het, het lukt me ook niet echt. Maar een beetje low profile blijven voor een tijdje is misschien wel goed. En dat kan beter thuis dan op kantoor. Ik zit er op dit moment dan ook niet om te springen om naar kantoor te gaan.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 08:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ow, livelink, trap er niet in, dit kost je zoveel energie en zal niets opleveren.
Iedereen heeft zijn/haar eigen karakter, kennis, kunde en kwaliteiten en je aanpassen aan de rest is volgens mij niet wat er van je verwacht wordt...
Het is toch al weer een tijdje terug dat jullie daarmee bezig zijn geweest?quote:Op dinsdag 22 juni 2021 15:42 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik weet het, het lukt me ook niet echt. Maar een beetje low profile blijven voor een tijdje is misschien wel goed. En dat kan beter thuis dan op kantoor. Ik zit er op dit moment dan ook niet om te springen om naar kantoor te gaan.
Zo’n wit hoofd voor een koptelefoon?quote:Op dinsdag 22 juni 2021 16:29 schreef MadMaster het volgende:
Vanmiddag bij 2 Rataplan vestigingen geweest om een keramieken hoofd te zoeken.
Helaas niets te vinden op dat terrein, maar wat een bende is het daar.
Mondkapje verplicht, maar (bijna) niemand draagt ze.
Veel spullen zijn niet geprijsd en niemand kan vervolgens ook een prijs noemen.
En dan staat er ook nog iemand mee te brullen bij dit, wat keihard door de vestiging schalt:
Ik zoek online wel verder…
Best vreemd als die artikelen wel in de winkel staan om te verkopen.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 16:40 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij rataplan geldt het principe: als het niet geprijsd is wordt het niet verkocht en gaat het terug naar de ‘prijsafdeling’.
Rommel-/antiek/-curiosamarkten bezoek in graag, maar hier kreeg ik het Spaans benauwd van de chaos.quote:Ons filiaal is niet mijn favoriet,maar het is ook niet de ergste, zowel qua sfeer als prijzen, maar dat radio 538 daar eigenlijk altijd op standje ‘oorverdovend’ staat zorgt er regelmatig voor dat ik snel vertrek. En de meeste medewerkers trekken zich in deze tijd niet veel aan van afstand houden, want ja, zij zijn aan het werk... Vorige week heb ik niet zo subtiel tegen de tuthola die gewoon echt tegen me aan liep toen ze zo nodig het rek waar ik stond moest vullen gezegd: oh, je mocht er best bij hoor...
Er werken ook lieffies, maar zij schrikt echt klanten af
Wit of zwart keramiek, ja.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 16:46 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zo’n wit hoofd voor een koptelefoon?
Bij ons hebben we die ook nu ook niet staan maar ik houd het voor je in de gaten.
Dat verschilt gelukkig per kringloop. Bij ons is het over het algemeen redelijk netjes en kun je overal goed bij. Vieze rommel komt gewoon de winkel niet in.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 16:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Best vreemd als die artikelen wel in de winkel staan om te verkopen.
Zag een paar antieke klokken waar ik wel interesse in had, maar ze konden ze dus niet prijzen en dus niet verkopen…
[..]
Rommel-/antiek/-curiosamarkten bezoek in graag, maar hier kreeg ik het Spaans benauwd van de chaos.
Electronica die echt niemand meer wil hebben en vieze, vette koekenpannen in de kookhoek.
En een tweedehands Heineken oranje voetbal hoed leek me ook niet echt een aanwinst voor de collectie…
Da's toch niet duur?quote:Op dinsdag 22 juni 2021 17:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb even op Vinted gespeurd, goedkoopste witte hoofd is ¤17,50
Doordeweeks tijd zat nu, pas medio juli heb ik een telefonische afspraak met een externe bedrijfsarts.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 17:02 schreef Doedezemaar het volgende:
Maar als je dus in 1 klap tig kringloopwinkels tegelijk wilt bezoeken, kies dan een dag uit dat ze daar in Alkmaar allemaal open zijn, dan heb je er 5 of inmiddels 6 in 1 straat. Volgens mij is dat op maandag, woensdag en daarnaast nog 1 keer per maand op zaterdag
We hadden vorige week een hele sessie erover van een hele middag. Dus toen kwam het weer in alle hevigheid terug. En je hebt gelijk hoor, maar voordat we dat kleurengedoe hadden voelde ik me ook al vaak de bitch van .....quote:Op dinsdag 22 juni 2021 16:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het is toch al weer een tijdje terug dat jullie daarmee bezig zijn geweest?
Waarschijnlijk is iedereen al lang weer bezig met andere zaken.
En wat als jullie die test niet hadden gedaan?
Dan was je nog net zo geweest als je nu bent en de rest ook. Dan had niemand een kleurtje gehad en was er wat dat betreft niks nieuws bij het bedrijf bekend. Ze kennen je zoals je bent en daarom mag je er werken, neem ik aan…
Laat het daarom gaan, je hoeft je om wat voor reden dan ook niet te verstoppen voor wie je bent…
Ik vind dit ook wel echt een lange termijnquote:Op dinsdag 22 juni 2021 17:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Da's toch niet duur?
[..]
Doordeweeks tijd zat nu, pas medio juli heb ik een telefonische afspraak met een externe bedrijfsarts.
Ik heb gevraagd of die termijn normaal was, want ik heb nog nooit van mijn leven een bedrijfsarts gesproken en die datum vond ik nog best ver weg.
Maar het schijnt tegenwoordig heel normaal te zijn.
Probeer op die manier je ziekteverzuim cijfers maar te drukken…
Iemand moet de luis in de pels zijn…quote:Op dinsdag 22 juni 2021 17:25 schreef livelink het volgende:
[..]
We hadden vorige week een hele sessie erover van een hele middag. Dus toen kwam het weer in alle hevigheid terug. En je hebt gelijk hoor, maar voordat we dat kleurengedoe hadden voelde ik me ook al vaak de bitch van .....
En ik zit ook best vaak in heftige discussies met collega's. Niet onherstelbaar en we kunnen na afloop altijd nog wel door 1 deur, maar nu werd het me gewoon even te veel.
Nou, maak een account aan daar en koop ‘m. Ik zocht op de afdeling Home in de categorie Decoratie op ‘hoofd’ en dan sorteren met laagste prijs eerst.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 17:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Da's toch niet duur?
[..]
Doordeweeks tijd zat nu, pas medio juli heb ik een telefonische afspraak met een externe bedrijfsarts.
Ik heb gevraagd of die termijn normaal was, want ik heb nog nooit van mijn leven een bedrijfsarts gesproken en die datum vond ik nog best ver weg.
Maar het schijnt tegenwoordig heel normaal te zijn.
Probeer op die manier je ziekteverzuim cijfers maar te drukken…
Net ook even bij mijn echtgenote nagevraagd, die HRM doet, en een dergelijke termijn is tegenwoordig heel normaal.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 17:29 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vind dit ook wel echt een lange termijn![]()
Je zou toch zeggen dat je die afspraken zo snel mogelijk plant? Dat is ook wel het idee dat ik erbij had. Maar ik heb de situatie ook nooit bij de hand gehad.
Ik had al gekeken.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 17:50 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nou, maak een account aan daar en koop ‘m. Ik zocht op de afdeling Home in de categorie Decoratie op ‘hoofd’ en dan sorteren met laagste prijs eerst.
Dat laatste wel.quote:En ga gewoon lekker overal bij de kringloop speuren, veel leuker. Dan heb je wat te doen de komende tijd
quote:Programma voor vandaag:
19:00 uur: DJ11 - Lustrum
Goedenavondquote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:01 schreef DJ11 het volgende:
Uiteraard begint de uitzending net zo als vijf jaar geleden.![]()
Seal - The Beginning
Welkomquote:
Oei... dat klinkt ernstig. Bijna net zo ernstig als Frans Duits in je hoofd hebben (dankzij collega's) en daar een rare trap-remix van maken in je hoofd.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:06 schreef livelink het volgende:
Ik zal maar niet het kerstnummer aanvragen dat ik al een week in mijn hoofd heb
Ik dacht eerst dat het een PSB-song was.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:06 schreef DJ11 het volgende:
Dit was destijds (in uitzending 1) ook het tweede nummer.![]()
Karl Bartos - 15 Minutes Of Fame
Wees gerust, hierna houd ik op met uitzending 1 letterlijk volgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |