SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En natuurlijk ook een knuffel voor @Lonaa's F
@AnneX, de "allerliefste" is letterlijke vertaling. Ik stond in het begin ook vaak raar te kijken wat voor liefdesverklaringen de heren elkaar gaven bij bijvoorbeeld een verjaardag. Maar sinds een paar jaar is google translate wel wat beter geworden gelukkig.
Met vriendin vanavond alles rondom het ontslag doorgenomen. En er is zo ontzettend veel duidelijk geworden. Denk wel dat ik een besluit heb genomen, moet alleen nog even maandag een vraag stellen aan de OR
Nu even de keuken opruimen en slapen.
We have far more in common than that which devides us..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Blues ik heb je hulp/advies/tips nodig! Ik ga volgende week een dagje naar Utrecht. Heb je tips voor leuke winkeltjes, plekjes om te eten etc? En omdat mijn moeder ook meegaat moet het wel rolstoeltoegankelijk zijn. Ook enig idee waar in het centrum rolstoeltoiletten zijn? Vast op het centraal station wel, maar verder ook nog plaatsen? Ik hoef geen tips voor musea en dergelijke deze keer, mijn moeder wil alleen winkelen. (oh god wat heb ik een hekel aan winkelen) (anderen met tips ook welkom natuurlijk
)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op zaterdag 19 juni 2021 01:14 schreef Isabeau het volgende:
@:Blues ik heb je hulp/advies/tips nodig! Ik ga volgende week een dagje naar Utrecht. Heb je tips voor leuke winkeltjes, plekjes om te eten etc? En omdat mijn moeder ook meegaat moet het wel rolstoeltoegankelijk zijn. Ook enig idee waar in het centrum rolstoeltoiletten zijn? Vast op het centraal station wel, maar verder ook nog plaatsen? Ik hoef geen tips voor musea en dergelijke deze keer, mijn moeder wil alleen winkelen. (oh god wat heb ik een hekel aan winkelen) (anderen met tips ook welkom natuurlijk
)
Oh jammer van dat winkeltje, klinkt leuk. En airco is alvast een goede tipquote:Op zaterdag 19 juni 2021 07:35 schreef Vanyel het volgende:
![]()
Ik wilde je naar het kruideniersmuseum (geen museum, ouderwetse snoepwinkel) sturen, om nog íets leuke in die dag te stoppen, maar ze zijn dicht tot het najaar![]()
Wordt vast veel te heet voor winkelen. Nieuwe Hoog Catharijne bekijken? Jij om je heen kijken, zij naar de winkels kijken. En airco.
quote:Op vrijdag 18 juni 2021 23:24 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Sarabi ik lees overdag vaak iets minder aandachtig (zeker met dit weer, dan werkt m'n hoofd sowieso niet zo goed). En dan lees ik snel over dingen heen. En ik wilde zeggen dat ik t wel goed van je vind om gewoon eens te vragen of er iets achter zit of niet, als je dat gevoel een beetje hebt. Je menu klinkt heerlijk
Sociale wezens en sociale banden en sociale relaties opdoen en versterkenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 07:54 schreef Vanyel het volgende:
Mocht je moeder het oude HC kennen is het sowieso leuk om het nieuwe te laten zien. Dat hebben ze echt een heel modern ding van gemaakt.
Ik vind het contrast met de smalle straatjes net erbuiten vooral wel leuk. Loop je van grootse mall zo kleine oude stad in. Heeft wel wat.
Maar agz ik niet winkel weet ik ook nul winkels. Ja dat de markt voor HC is op marktdagen en dat ik nu een verse stroopwafel zou willen....
Fluffy rotquote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:56 schreef sigme het volgende:
Horrortulpupdate na de plensbui van gisteravond.
[ afbeelding ]
Ze schudt het af.
40mm is hier gevallen zegt onze regenmeter! Dat is een enórme plens!
Bij mijn man hebben ze al gezegd dat ze niet terug gaan naar fulltime op kantoor werken.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:32 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen! Rondje joggen alweer achter de rug. Ik snap ook niet waarom mensen zo nodige weer helemaal terug willen naar full time werken. Op mijn werk heb ik ingezet op het behoud van 1 of 2 thuiswerkdagen, want die combi bevalt me erg goed.
Nou, nog maar een virtuele knuffel danquote:
Ging om de koriander he?quote:
DE KORIANDER OOK NIET.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:42 schreef Lonaa het volgende:
Ging om de koriander he?
Dat F. niet mee kan is jammer maar niet levensbepalend.
Ohquote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ging om de koriander he?
Dat F. niet mee kan is jammer maar niet levensbepalend.
quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh![]()
Voor haten op koriander krijg je geen kus
quote:
quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik zag wat lolligs bij de wereldwinkel, anders was het de gewoonlijke chocolade geweest.
Mijn ouders zijn een paar dagen naar vrienden. Aangezien de fantaaaastische aanbieding van de visboer (waar ik geen nee tegen kan zeggen) veel te veel voor mij alleen was maar even wat bij hen in de koelkast gelegd. En gebeld wanneer ze thuiskwamen en dat er dan eten klaarlag.
Ze rijden eerst bij broer en gezin langs en afhankelijk van het weer is dat vroeg of laat. Dus wellicht kan ik morgen helemaal niet op bezoekMet mijn kadootje.
27 graden hierquote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:12 schreef Blues het volgende:
Oh weer nwe kittOns![]()
Loon balen.
Corveestofzuig,gym+cross zit er weer op![]()
Buiten een aangename 17 gr en bewolkt. Deuren allemaal open en lekker binnen de krant lezen met een slappe zwarte.
Ach, het is dubbel. Het geeft mij ook ruimte om me niet verplicht te voelen bij alle hoogtijdagen op te draven.quote:
Dit. Gister dagje gedaan. Moet je beiden ZOOM sessie doen, de ene van 11:00 - 12:00 . De ander van 11:30 - 12:30.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 07:40 schreef Vanyel het volgende:
Waarom willen mensen toch zo graag fysiek? Ik hoor dat er op mijn werk ook alweer lui staan te trappelen om weer vaak te forenzen, na 15 heerlijke maanden thuiswerken.
Ik bezin me nog op mogelijkheden om daar een stokje voor te steken. Gelukkig ben ik (en mijn directe collega's met mij, die denken er ook hetzelfde over) stukken productiever vanuit huis. Maar dat voordeel vermindert wel als de rest met z'n suffe hoofd collectief op kantoor gaat zitten.
Wanneer je moet schreeuwen zoomt je gezelschap verkeerd?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dit. Gister dagje gedaan. Moet je beiden ZOOM sessie doen, de ene van 11:00 - 12:00 . De ander van 11:30 - 12:30.
Hoe dan, in 1 kamer? Door elkaar schreeuwen?
Ik kende er eentje die al haar meubels struktureel verving, door bij ikea steeds dingen te kopen en dan weer terug te brengen en weer op nieuw nieuwe meubels kopen bij ikea.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:24 schreef Myraela het volgende:
Ik heb zonnebrillen besteld en ze zijn er binnen nu in drie uur.Heel benieuwd.
Ik ben zo'n aso die geen zin heeft om in een winkel te passen. Plus dat ze online voordeliger waren en ik in de winkel vast verliefd word op de allerduurste. Dus bestel er gewoon een aantal en stuur de meeste (of allemaal) weer terug.
Op kantoor, of thuis? Ik kan me dit probleem in beide situaties wel voorstellen, eigenlijk.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:23 schreef fietsie het volgende:
Dit. Gister dagje gedaan. Moet je beiden ZOOM sessie doen, de ene van 11:00 - 12:00 . De ander van 11:30 - 12:30.
Hoe dan, in 1 kamer? Door elkaar schreeuwen?
Ik ga alleen, ik laat me geen BBQ + zwembad door de neus boren.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
En nu? Geen (ouderlijk?) bezoek of ga je alleen?
Dus gebruikt weer terug te brengen? Dat is pas echt aso. Al krijg je als het gebruikt is bij IKEA volgens mij maar 70% terug ofzo.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:27 schreef christmastsunami het volgende:
Ik kende er eentje die al haar meubels struktureel verving, door bij ikea steeds dingen te kopen en dan weer terug te brengen en weer op nieuw nieuwe meubels kopen bij ikea.
Mag hopen dat dat niet in het OV is, want dat is gewoon waardeloos. Ga lekker in de file zitten ipv ons OV.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Op kantoor, of thuis? Ik kan me dit probleem in beide situaties wel voorstellen, eigenlijk.![]()
Ik vind het vanuit huis werken fijn, al mis ik soms het sociale. Maar ze gaan bij ons waarschijnlijk uiteindelijk wel weer naar een 50/50. Dat zou voor mij niet heel veel veranderen, want voor corona werkte ik ook al 2 dagen vanuit huis.
Al zou ik het met de huidige drukte niet kunnen. Nu sta ik op en begin ik met werken. Dan ben ik eerst 1.5 uur onderweg + klaarmaken. De tijd die ik normaal bezig was, werk ik nu gewoon. Maar ik ga echt niet reistijd + het langere doorwerken doen. Dan blijft er niets meer over.
Wat is er meer waardeloos aan het OV dan aan in de file staan?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:31 schreef christmastsunami het volgende:
Mag hopen dat dat niet in het OV is, want dat is gewoon waardeloos. Ga lekker in de file zitten ipv ons OV.
het is smerig duur en oncomfortabel.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat is er meer waardeloos aan het OV dan aan in de file staan?
Ik zit prima en ik heb gewoon een werk-kaart.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:35 schreef christmastsunami het volgende:
het is smerig duur en oncomfortabel.
een w0t?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zit prima en ik heb gewoon een werk-kaart.
Nee hoor, binnen de termijn 100% en zij gooien het voor 70% in de koopjeshoek.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dus gebruikt weer terug te brengen? Dat is pas echt aso. Al krijg je als het gebruikt is bij IKEA volgens mij maar 70% terug ofzo.
Oh, dat is wel netjes dan. Want die termijn is ook superruim.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nee hoor, binnen de termijn 100% en zij gooien het voor 70% in de koopjeshoek.
Hoe ruim?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh, dat is wel netjes dan. Want die termijn is ook superruim.
quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Sociale wezens en sociale banden en sociale relaties opdoen en versterken
Ligt natuurlijk enorm aan soort werk, setting en personen.
Ik ga 'hybride' werken zoals dat zo mooi heet, heerlijk, kijk er naar uit![]()
In complexere situaties met meerdere (externe) mensen kom ik ook veel beter uit de verf vind ik, dus zin in
Ik begrijp best dat je wilt video chatten, als het lekker werkt, maar je ziet 80% niet, je ziet geen nonverbale communicatie.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Ik werk dan wel alleen met mensen uit Nederland, maar wel uit alle delen van het land waar wij zitten. Dat gaat zo onwijs veel makkelijker als ik lekker van overlegje A met Henk uit Groningen naar B met Sophie uit Rotterdam naar de moestuin naar wat kloten met data naar C met Peer uit Eindhoven kan switchen. En dan nog een vergadering met Heerlen, Nijmegen en Amsterdam erachteraan.
Wij gaan, zo zegt men, ook hybride werken, maar als de helft liever op kantoor zit of denkt dat dat gewenst is, wordt bovenstaande al een stuk lastiger.
Hebben jullie nu nog geen eigen laptop en mobiel? Wij zitten op kantoor ook met de laptops.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:50 schreef sigme het volgende:
Hier gaan we ook hybride werken. Wat dat wordt weet nog niemand echt, maar het is duidelijk dat er dan iets verzonnen moet worden op de situatie waarin je tegelijk met kantoormensen als met thuismensen wil vergaderen, want dat willen alle teams alle dagen, dus dat is de basis.
Wel is bekend dat we allemaal een eigen laptop én een eigen mobiel krijgen.
Ik vind het wel lastiger om 'the room' te lezen via een zoom/teams/google meeting. Wat dat betreft gedij ik veel beter in het echie. Met vergaderingen is dat tot op zekere hoogte wel minder boeiend, omdat die minder om het sociale element draaien, denk ik.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:51 schreef Clubsoda het volgende:
Welk deel van de non-verbale communicatie zie je dan niet? En waarom is dat erg?
Nou als jij iemand ontmoet, neem je binnen een seconde al een oordeel over iemand. los van of ie raar eruit ziet ofzo.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:51 schreef Clubsoda het volgende:
Welk deel van de non-verbale communicatie zie je dan niet? En waarom is dat erg?
Ik ben wel uren bezig geweest om baby yoda live op het achtergrondje te krijgen.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind het wel lastiger om 'the room' te lezen via een zoom/teams/google meeting. Wat dat betreft gedij ik veel beter in het echie. Met vergaderingen is dat tot op zekere hoogte wel minder boeiend, omdat die minder om het sociale element draaien, denk ik.
Oh ja, dat ben ik met je eens. Dat komt vooral omdat de groepsdynamiek behoorlijk afwezig is. Het maakt vergaderingen wel efficiënter, maar een stuk minder sociaal.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:54 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind het wel lastiger om 'the room' te lezen via een zoom/teams/google meeting. Wat dat betreft gedij ik veel beter in het echie. Met vergaderingen is dat tot op zekere hoogte wel minder boeiend, omdat die minder om het sociale element draaien, denk ik.
Maar je kijkt toch gewoon iemand aan, er is genoeg lichaamstaal en nonverbale communicatie waarneembaar?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:55 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Nou als jij iemand ontmoet, neem je binnen een seconde al een oordeel over iemand. los van of ie raar eruit ziet ofzo.
Lichaamstaal en andere nonverbale communicatie, is er niet in een video chat. Los van de vertraging.
Ja. Ik heb wel een aantal social calls gehad en dat vond ik echt wel lastig.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 14:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh ja, dat ben ik met je eens. Dat komt vooral omdat de groepsdynamiek behoorlijk afwezig is. Het maakt vergaderingen wel efficiënter, maar een stuk minder sociaal.
Op kantoor; thuis heeft ieder een bijna geluidsdichte werkcel.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Op kantoor, of thuis? Ik kan me dit probleem in beide situaties wel voorstellen, eigenlijk.![]()
Ik vind het vanuit huis werken fijn, al mis ik soms het sociale. Maar ze gaan bij ons waarschijnlijk uiteindelijk wel weer naar een 50/50. Dat zou voor mij niet heel veel veranderen, want voor corona werkte ik ook al 2 dagen vanuit huis.
Al zou ik het met de huidige drukte niet kunnen. Nu sta ik op en begin ik met werken. Dan ben ik eerst 1.5 uur onderweg + klaarmaken. De tijd die ik normaal bezig was, werk ik nu gewoon. Maar ik ga echt niet reistijd + het langere doorwerken doen. Dan blijft er niets meer over.
Onderwijs geven is ook best moeilijk merk ik, zeker bij mensen die hun camera uitzettenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 14:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja. Ik heb wel een aantal social calls gehad en dat vond ik echt wel lastig.
En wat nou als ik een setup maak, dat ik er sexier uit zie, en jij maar staat te prutsen?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 14:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar je kijkt toch gewoon iemand aan, er is genoeg lichaamstaal en nonverbale communicatie waarneembaar?
Decoratief, op zijn minst. En of de bloem overleeft, dat weet ik eigenlijk niet.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 14:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
En wat nou als ik op mn kop ga staan en een bloem in mn reet steek?
Er zijn mooie stabiele waterdichte telefoonhouders voor op de fiets he Kaatje; dan kun je gewoon telefoon erin schuiven,route openen in Koekel-maps en trapperen maar...quote:Op zaterdag 19 juni 2021 14:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Even klagen hoor! Ik heb de fietsdag from hell “de hel op de fiets” achter de rug. Zou naar een verjaardag gaan. Maar Kaatje en routes zijn geen vrienden. Ben er echt wel vaker geweest maar nu ergens een verkeerde afslag genomen en kwam in een totaal andere wijk, aan tig mensen gevraagd, met google lukt het ook niet, ben 4x langs de Coop gestuurd moest ik helemaal niet zijn. Uiteindelijk ruim een uur later aangekomen, 11 km teveel gefietst en nu totaal kapot.
Wat nou als je ff coherent post?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 14:13 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
En wat nou als ik een setup maak, dat ik er sexier uit zie, en jij maar staat te prutsen?
Weet ik, maar ik kan dat niet zien. Veel te kleinquote:Op zaterdag 19 juni 2021 14:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Er zijn mooie stabiele waterdichte telefoonhouders voor op de fiets he Kaatje; dan kun je gewoon telefoon erin schuiven,route openen in Koekel-maps en trapperen maar...
Dus je hebt eigenlijk iets nodig met goede gesproken instructies in 1 oor?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 14:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik kan dat niet zien. Veel te klein
Ja, eigenlijk wel. Maar nu weet ik de weg weer. Weet ongeveer waar het verkeerd ging. En ik ken de nieuwbouwwijken daar niet, kom daar nooit dus nul aanknopingspuntenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 14:26 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dus je hebt eigenlijk iets nodig met goede gesproken instructies in 1 oor?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |