Wat hij het liefste zit is dat hun verblijf verbonden wordt aan het hebben van werk. Dan kan hij dat personeel schofterig behandelen want zodra ze hun baan verliezen worden ze het land uit gedeporteerd.quote:Op woensdag 1 september 2021 20:16 schreef Berkery het volgende:
De eigenaar van Wetherspoons is een van de grootste Brexit-Jehovah's, op veel sympathie hoeft ie niet te rekenen. Een maand of wat geleden jammerde hij ook al dat hij geen personeel meer kon vinden, dat kwam vooral door Covid-19, maar hij opperde dat de regering het EU burgers makkelijker moest maken om in de UK te werken.
Daar begon hij al meteen over nadat Brexit een feit was en voor covid de ronde deed, want Wetherspoons heeft gewoon heel veel Polen en andere EU burgers in dienst en velen vertrokken uit het VK en er kwamen vrijwel geen vervangers meer naar het VK.quote:Op woensdag 1 september 2021 20:16 schreef Berkery het volgende:
De eigenaar van Wetherspoons is een van de grootste Brexit-Jehovah's, op veel sympathie hoeft ie niet te rekenen. Een maand of wat geleden jammerde hij ook al dat hij geen personeel meer kon vinden, dat kwam vooral door Covid-19, maar hij opperde dat de regering het EU burgers makkelijker moest maken om in de UK te werken.
https://www.dailymail.co.(...)der-bureaucracy.htmlquote:MAIL ON SUNDAY COMMENT: Let's unite with the EU to crush the curse of border bureaucracy
Dat doet me denken aan Yes, Minister.quote:Op woensdag 1 september 2021 23:09 schreef Litpho het volgende:
Nog even over die belofte van Boris om 48 nieuwe ziekenhuizen te bouwen... wat als we gewoon de definitie van "nieuw ziekenhuis" aanpassen?
https://nursingnotes.co.u(...)spital-demands-dhsc/
Weet iemand wat de reden is waarom veel spullen uit Azië sinds dit jaar rechtsreeks naar het VK gaan terwijl dat eerder blijkbaar Nederland was?quote:NOS NIEUWS • ECONOMIE • VANDAAG, 00:09
Nederland importeert voor meer geld aan goederen uit VK
Nederland heeft in de eerste helft van dit jaar voor ruim 11 miljard euro aan goederen geïmporteerd uit het Verenigd Koninkrijk. Dat is 14 procent meer dan een jaar eerder, heeft het CBS becijferd.
De stijging komt onder meer doordat olie en gas duurder zijn geworden. Mogelijk speelt ook de gewijzigde handelsrelatie tussen de Britten en de Europese Unie mee, zegt het CBS. Maar wat precies de invloed is van de brexit-overeenkomst, die op 1 januari van dit jaar is ingegaan, is volgens het instituut moeilijk te zeggen.
Veel spullen zoals computers en kleding, die vaak in Azië worden geproduceerd, gaan sinds begin dit jaar in ieder geval rechtstreeks naar het Verenigd Koninkrijk, terwijl ze eerder vaak via Nederland werden verscheept. Een deel van die producten importeert Nederland nu uit het Verenigd Koninkrijk. Daardoor is bijvoorbeeld ook de invoer van kunststof en (medische) instrumenten en apparaten flink toegenomen, met bedragen rond de 200 miljoen euro.
Nog niet op niveau 2019
Niet van alle producten nam de importwaarde overigens toe. Nederland haalde in het eerste halfjaar van 2021 bijvoorbeeld minder geneesmiddelen, computerchips, groenten en fruit uit het Verenigd Koninkrijk.
De waarde van de import uit het land is nog niet op het niveau van 2019, ondanks de stijging ten opzichte van een jaar geleden. Het CBS noemt in dit verband onder meer de invloed van corona en de fluctuerende olieprijzen. In 2019 kostte een vat ruwe olie meer dan in 2020.
https://nos.nl/artikel/23(...)-aan-goederen-uit-vk
Voorheen was Rotterdam handiger voor bulkvervoer (het Verenigd Koninkrijk heeft geen haven op dergelijke schaal), maar niet handig genoeg om de extra third country red tape goed te maken. Vermoedelijk.quote:Weet iemand wat de reden is waarom veel spullen uit Azië sinds dit jaar rechtsreeks naar het VK gaan terwijl dat eerder blijkbaar Nederland was?
Ja. Papierwerk. Als je eerst naar Rotterdam gaat dan moet je goederen de EU binnenbrengen, inklaren en dan pas kan je ze naar het VK verschepen, dat zijn extra kosten en tijd. Voorheen was het een handeling.quote:Op donderdag 2 september 2021 19:00 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Weet iemand wat de reden is waarom veel spullen uit Azië sinds dit jaar rechtsreeks naar het VK gaan terwijl dat eerder blijkbaar Nederland was?
Even voor de goede orde. Voor 2021 werden Aziatische spulletjes eerst naar Nederland verscheept en vanuit daar naar de rest van Europa waaronder het VK. Maar in 2021 gaan die spullen veelal eerst naar het VK en vanuit daar naar de andere Europese landen waaronder Nederland. Die verandering heeft er voor gezorgd dat Nederland in 2021 dus meer importeert uit het VK dan in 2020. En de reden daarvoor is dat de 2021 route minder bureaucratisch is. Dat hebben de Britten dan goed geregeld.quote:Op vrijdag 3 september 2021 00:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. Papierwerk. Als je eerst naar Rotterdam gaat dan moet je goederen de EU binnenbrengen, inklaren en dan pas kan je ze naar het VK verschepen, dat zijn extra kosten en tijd. Voorheen was het een handeling.
Er zijn niet meer spullen verkocht, maar juist minder alleen duurder. tten tweede is jou redering erg onlogisch. waarom eerst in UK importeren en dan pas eu en daarvoor direct eu en dan pas uk. dus waarom zou dit efficienter zijn?quote:Op vrijdag 3 september 2021 08:09 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Even voor de goede orde. Voor 2021 werden Aziatische spulletjes eerst naar Nederland verscheept en vanuit daar naar de rest van Europa waaronder het VK. Maar in 2021 gaan die spullen veelal eerst naar het VK en vanuit daar naar de andere Europese landen waaronder Nederland. Die verandering heeft er voor gezorgd dat Nederland in 2021 dus meer importeert uit het VK dan in 2020. En de reden daarvoor is dat de 2021 route minder bureaucratisch is. Dat hebben de Britten dan goed geregeld.
Lijkt me lood om oud ijzer?quote:Op vrijdag 3 september 2021 00:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. Papierwerk. Als je eerst naar Rotterdam gaat dan moet je goederen de EU binnenbrengen, inklaren en dan pas kan je ze naar het VK verschepen, dat zijn extra kosten en tijd. Voorheen was het een handeling.
omdat je 2x nu invult. import uk en import eu.quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lijkt me lood om oud ijzer?
Papierwerk voor de EU danwel het VK moet toch wel ingevuld worden?
En mij lijkt dat je daar toch niet aan ontkomt?quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:22 schreef Korenfok het volgende:
[..]
omdat je 2x nu invult. import uk en import eu.
import direct eu. dat is toch het logische.quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
En mij lijkt dat je daar toch niet aan ontkomt?
Ik zie de logica ook niet maar in het NOS nieuwsbericht staat dus:quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:51 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Er zijn niet meer spullen verkocht, maar juist minder alleen duurder. tten tweede is jou redering erg onlogisch. waarom eerst in UK importeren en dan pas eu en daarvoor direct eu en dan pas uk. dus waarom zou dit efficienter zijn?
Waarom zou Nederland spullen uit Azië nu via het VK importeren terwijl dat toch ook rechtstreeks kan?quote:Veel spullen zoals computers en kleding, die vaak in Azië worden geproduceerd, gaan sinds begin dit jaar in ieder geval rechtstreeks naar het Verenigd Koninkrijk, terwijl ze eerder vaak via Nederland werden verscheept. Een deel van die producten importeert Nederland nu uit het Verenigd Koninkrijk.
of is sinds de brexit de pond zo aan het dalen is en hierdoor het goedkoper om via UK te kopen? Er zal vast een logische verklaring zijn.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Is sinds Brexit Azië --> VK --> EU dan goedkoper of makkelijker dan Azië --> EU --> VK?
Op deze manier gaat brexit na 50 jaar nog steeds niet de voordelen bieden die Jacob Rees-Mogg dan dacht te kunnen zien.quote:Lord Frost and the EU's Maro¨ Sefčovič (had) reached an agreement on once again delaying the introduction of customs checks.
Brexit tax om de kosten van de Brexit te kunnen verdoezelen. Er is namelijk geen enkel plan over op welke wijze deze belastingverhogingen worden gebruikt voor de verbetering van social care.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:23 schreef xpompompomx het volgende:
This didn't age well:
[ afbeelding ]
Johnson verhoogt belastingen vanwege zorgkosten na corona
Ja, op het woord van Britse bedrijven kun je echt bouwenquote:Op vrijdag 10 september 2021 15:32 schreef Arnold_ het volgende:
Extra roaming charges zijn een van de minst belangrijke gevolgen van brexit, maar toch:
All four main UK mobile carriers have now broken their Brexit roaming promises
[ twitter ]
quote:HGV Tests will be made shorter, with the reversing exercise element removed and the uncoupling and recoupling exercise for trailer tests removed - and they will not have to be tested separately by a third party.
source: Sky News
HGV drivers mogen (lees:moeten) ook al langere diensten draaien met minder pauzes. Dit soort dingen komt de verkeersveiligheid vast ten goede...quote:Op zaterdag 11 september 2021 20:46 schreef Litpho het volgende:
Gelukkig komt het niet zo vaak voor dat vrachtwagens achteruit hoeven in te steken.
[..]
City should brace itself for ¤900bn Brexit hit if Brussels plays clearing politicsquote:"There will be no trade deal between the U.K. and U.S. if Brexit tensions between Britain and the EU damage peace in Northern Ireland". The leading Democrat told ... that her comment was “not a threat, it’s a prediction".
Lijkt mij onwaarschijnlijk aangezien het VK op het gebied van samenwerking geen betrouwbare partner is gebleken. Grasping at straws?quote:...instead of the government simply hoping some lobbying from the City will save the day, it makes more sense to active promote co-oversight of clearing with the EU...
Wij scoren 4 uit 6.quote:Op zondag 19 september 2021 10:35 schreef Arnold_ het volgende:
Good old DailyMail at it again with the horror stories: UK crippled by 'perfect storm'
[ afbeelding ]
Maar welk voordeel hebben wij als EU voordeel aan het geven van clearing exclusief aan UK?quote:Op zaterdag 18 september 2021 10:23 schreef Arnold_ het volgende:
US House Speaker Nancy Pelosi warns Brexit could scupper transatlantic trade deal
City should brace itself for ¤900bn Brexit hit if Brussels plays clearing politics
Lijkt mij onwaarschijnlijk aangezien het VK op het gebied van samenwerking geen betrouwbare partner is gebleken. Grasping at straws?
Ik heb nooit gesnapt waarom ze die afkorting gebruiken. Zelfs de meeste Engelsen die je het vraagt hebben geen idee waar het voor staat.quote:Op zondag 12 september 2021 08:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
HGV drivers mogen (lees:moeten) ook al langere diensten draaien met minder pauzes. Dit soort dingen komt de verkeersveiligheid vast ten goede...
Hij noemt de UK "the Saudi Arabia of wind", wat meteen aangeeft waarom ie plots wel gelooft in global warming. Economisch voordeelquote:Boris Johnson tells UN that Cop26 must be ‘turning point for humanity’
UK PM says it is time for the world to ‘grow up’ and ‘listen to scientists’ in speech to general assembly
Direct naar de winkel dusquote:Op donderdag 23 september 2021 17:42 schreef Ulx het volgende:
Britse regering zegt dat de burger rustig kan slapen.
[ twitter ]
Die worden toch in Frankrijk gemaakt? Dan liggen ze waarschijnlijk in een vrachtwagen die bij Calais in de file staat.quote:
In Polen door een Frans-Nederlands bedrijfquote:Op vrijdag 24 september 2021 10:43 schreef chibibo het volgende:
[..]
Die worden toch in Frankrijk gemaakt? Dan liggen ze waarschijnlijk in een vrachtwagen die bij Calais in de file staat.
Echt wat een gigantische shit-show is het toch. Dit gaat een gigantisch economische meltdown worden. want de te korten/ gesloten winkels is ook gemiste inkomsten + stijgende lonen (die ver boven de verkoopwaarde liggen) zijn niet hele vreugde volle voorspellers.....quote:Op vrijdag 24 september 2021 07:51 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.theguardian.c(...)its-service-stations
Inmiddels zijn de eerste brandstoftekorten ook zichtbaar.
De Britten gaan een zware winter tegemoet. Lege schappen in de supermarkt, exploderende energieprijzen, brandstoftekorten en straks ook medicijntekorten.
Frankrijk had ze door de shredder gedaan nu. Zij zijn op dit moment niet zo blij met het VK.quote:Op vrijdag 24 september 2021 10:43 schreef chibibo het volgende:
[..]
Die worden toch in Frankrijk gemaakt? Dan liggen ze waarschijnlijk in een vrachtwagen die bij Calais in de file staat.
Tankstations kunnen niet meer bereikt worden door de tankwagens, want die kunnen niet meer achteruit.quote:
Verder de afgrond in bedoel je?quote:Op vrijdag 24 september 2021 15:14 schreef Ulx het volgende:
Maar over twee generaties zijn ze daar wel verder dan de EU nu is! Dus als de EU ook zo gaat klooien hebben ze ons dan misschien ingehaald.
Ja, dat wordt leuk, wij gaan 1 oktober naar het VKquote:
Jerrycan mee.quote:Op vrijdag 24 september 2021 17:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat wordt leuk, wij gaan 1 oktober naar het VK
En nog wat meer dingen: https://www.bbc.com/news/57810729quote:
wat bedoel je met verder? verder met wat of verder waarin?quote:Op vrijdag 24 september 2021 15:14 schreef Ulx het volgende:
Maar over twee generaties zijn ze daar wel verder dan de EU nu is! Dus als de EU ook zo gaat klooien hebben ze ons dan misschien ingehaald.
Ik weet het, onze Tesco's online boodschappen verlopen al niet volgens plan, zaken die beschikbaar waren toen we bestelden zijn ineens als niet leverbaar en dat betreft vooral vlees en bereide maaltijden (pie's, hotpots e.d.)quote:Op vrijdag 24 september 2021 17:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
En nog wat meer dingen: https://www.bbc.com/news/57810729
wat zeg je tijdens kerstdineer:quote:Op vrijdag 24 september 2021 18:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik weet het, onze Tesco's online boodschappen verlopen al niet volgens plan, zaken die beschikbaar waren toen we bestelden zijn ineens als niet leverbaar en dat betreft vooral vlees en bereide maaltijden (pie's, hotpots e.d.)
Gelukkig hebben mijn schoonouders besloten dat we Kerst toch maar in Nederland gaan vieren dus geen tekorten met Kerst
Nee, dat onderwerp wordt nogal stevig vermeden door iedereen, mijn vrouw is nog steeds boos dat haar ouders voor Brexit stemden en we gaan de Kerst (en andere samenkomsten) niet verzieken op die manier.quote:Op vrijdag 24 september 2021 18:28 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wat zeg je tijdens kerstdineer:
"Goh, vertel eens, is dit nu de brexit waar u voor stemde 😎"
Dat hebben ze dus niet, dat is al wel gebleken het afgelopen jaar.quote:Op vrijdag 24 september 2021 18:35 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.ft.com/content/8335166f-9019-471b-9cbf-d7554c3b40b2
Oh nee. Daar zullen de xenofobe Brexit stemmers niet blij mee zijn. Komen de gehate Oost Europese migranten weer terug. Als ze tenminste zin hebben in het vijandige klimaat daar.
Wat wel weer interessant is, is dat dit waarschijnlijk de komst van zelfrijdende vrachtwagens (of 'treintjes' waar alleen de voorste vrachtwagen een bestuurder heeft) gaat versnellen.quote:Op vrijdag 24 september 2021 17:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
En nog wat meer dingen: https://www.bbc.com/news/57810729
Volgens veel experts komt de zelfrijdende auto er in elk geval de komende decennia niet en misschien wel nooit: https://www.businessinsid(...)aam-stand-van-zaken/quote:Op vrijdag 24 september 2021 19:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat wel weer interessant is, is dat dit waarschijnlijk de komst van zelfrijdende vrachtwagens (of 'treintjes' waar alleen de voorste vrachtwagen een bestuurder heeft) gaat versnellen.
Denk al heel snel. Zelfrijdende auto's moeten namelijk door smalle straatjes en drukke gebieden heen navigeren in steden. Maar vrachtwagens kunnen grote stukken op de snelweg afleggen zonder bestuurder van goederen depot naar depot.quote:Op vrijdag 24 september 2021 19:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens veel experts komt de zelfrijdende auto er in elk geval de komende decennia niet en misschien wel nooit: https://www.businessinsid(...)aam-stand-van-zaken/
https://www.wsj.com/artic(...)usk-said-11622865615
Of zelfrijdende vrachtwagens er ooit komen vraag ik me dus ook af. Lijkt me voor het VK niet te hopen dat ze daar op moeten wachten.
Gelukkig is de UK-infrastructuur daar al helemaal klaar voor.quote:Op vrijdag 24 september 2021 19:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat wel weer interessant is, is dat dit waarschijnlijk de komst van zelfrijdende vrachtwagens (of 'treintjes' waar alleen de voorste vrachtwagen een bestuurder heeft) gaat versnellen.
Nou gewoon, dat het over vijftig jaar daar een stuk beter is dan in de EU van nu.quote:Op vrijdag 24 september 2021 18:10 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wat bedoel je met verder? verder met wat of verder waarin?
? en in vergelijking tot de eu van over 50 jaar?quote:Op zaterdag 25 september 2021 17:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou gewoon, dat het over vijftig jaar daar een stuk beter is dan in de EU van nu.
Ik neem aan dat je dat kunt onderbouwen.quote:Op zaterdag 25 september 2021 17:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou gewoon, dat het over vijftig jaar daar een stuk beter is dan in de EU van nu.
Ik denk dat hij sarcastisch is, maar weet het niet zeker?quote:Op zaterdag 25 september 2021 19:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dat kunt onderbouwen.
Hij bedoelt dit sarcastisch.quote:Op zaterdag 25 september 2021 19:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dat kunt onderbouwen.
Op Google Maps is het nog steeds oranje-rood bij tankstations.quote:Op zondag 26 september 2021 01:25 schreef Tijn het volgende:
Hallo? Politie? Ik sta in de file, wat gaan jullie daaraan doen?
[ twitter ]
https://www.bbc.com/news/business-58687026quote:A temporary visa scheme to make it easier for foreign lorry drivers to work in the UK is set to run for three months, ending on Christmas eve.
It is understood about 5,000 visas may be issued, with more details about the scheme set to be announced on Sunday.
A shortage of drivers has disrupted fuel deliveries, with some petrol stations closing, and queues forming.
The government has said there is no fuel shortage at refineries, and urged people not to panic buy.
The president of the AA said panic-buying rather than supply chain issues was driving the shortage of fuel at some petrol stations.
Edmund King added that the problem should pass in a matter of days if drivers only fill up when they need it, adding "there is plenty of fuel at source".
MPs and police forces have called on drivers to be "sensible", to consider filling up another time, and to avoid stockpiling fuel in jerry cans.
Meanwhile, the continued shortage of hauliers threatens more disruption to deliveries of petrol, food and other goods.
Trade association Logistics UK estimates that the UK is in need of about 90,000 HGV drivers - with existing shortages made worse by a number of factors, including the pandemic, Brexit, an ageing workforce, and low wages and poor working conditions.
The foreign drivers eligible for visas will not be limited to the EU, but the expectation is most of the drivers will be from Europe.
A raft of longer-term measures. including training up more drivers and addressing the backlog of driving tests, are also to be introduced by ministers.
Conservative MP Tobias Ellwood welcomed the introduction of the temporary visa but said this would not help overnight.
As well as training more domestic drivers and speeding-up testing, Mr Ellwood said hundreds of Afghan refugees could be trained to fill vacancies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |