Wat hij het liefste zit is dat hun verblijf verbonden wordt aan het hebben van werk. Dan kan hij dat personeel schofterig behandelen want zodra ze hun baan verliezen worden ze het land uit gedeporteerd.quote:Op woensdag 1 september 2021 20:16 schreef Berkery het volgende:
De eigenaar van Wetherspoons is een van de grootste Brexit-Jehovah's, op veel sympathie hoeft ie niet te rekenen. Een maand of wat geleden jammerde hij ook al dat hij geen personeel meer kon vinden, dat kwam vooral door Covid-19, maar hij opperde dat de regering het EU burgers makkelijker moest maken om in de UK te werken.
Daar begon hij al meteen over nadat Brexit een feit was en voor covid de ronde deed, want Wetherspoons heeft gewoon heel veel Polen en andere EU burgers in dienst en velen vertrokken uit het VK en er kwamen vrijwel geen vervangers meer naar het VK.quote:Op woensdag 1 september 2021 20:16 schreef Berkery het volgende:
De eigenaar van Wetherspoons is een van de grootste Brexit-Jehovah's, op veel sympathie hoeft ie niet te rekenen. Een maand of wat geleden jammerde hij ook al dat hij geen personeel meer kon vinden, dat kwam vooral door Covid-19, maar hij opperde dat de regering het EU burgers makkelijker moest maken om in de UK te werken.
https://www.dailymail.co.(...)der-bureaucracy.htmlquote:MAIL ON SUNDAY COMMENT: Let's unite with the EU to crush the curse of border bureaucracy
Dat doet me denken aan Yes, Minister.quote:Op woensdag 1 september 2021 23:09 schreef Litpho het volgende:
Nog even over die belofte van Boris om 48 nieuwe ziekenhuizen te bouwen... wat als we gewoon de definitie van "nieuw ziekenhuis" aanpassen?
https://nursingnotes.co.u(...)spital-demands-dhsc/
Weet iemand wat de reden is waarom veel spullen uit Azië sinds dit jaar rechtsreeks naar het VK gaan terwijl dat eerder blijkbaar Nederland was?quote:NOS NIEUWS • ECONOMIE • VANDAAG, 00:09
Nederland importeert voor meer geld aan goederen uit VK
Nederland heeft in de eerste helft van dit jaar voor ruim 11 miljard euro aan goederen geïmporteerd uit het Verenigd Koninkrijk. Dat is 14 procent meer dan een jaar eerder, heeft het CBS becijferd.
De stijging komt onder meer doordat olie en gas duurder zijn geworden. Mogelijk speelt ook de gewijzigde handelsrelatie tussen de Britten en de Europese Unie mee, zegt het CBS. Maar wat precies de invloed is van de brexit-overeenkomst, die op 1 januari van dit jaar is ingegaan, is volgens het instituut moeilijk te zeggen.
Veel spullen zoals computers en kleding, die vaak in Azië worden geproduceerd, gaan sinds begin dit jaar in ieder geval rechtstreeks naar het Verenigd Koninkrijk, terwijl ze eerder vaak via Nederland werden verscheept. Een deel van die producten importeert Nederland nu uit het Verenigd Koninkrijk. Daardoor is bijvoorbeeld ook de invoer van kunststof en (medische) instrumenten en apparaten flink toegenomen, met bedragen rond de 200 miljoen euro.
Nog niet op niveau 2019
Niet van alle producten nam de importwaarde overigens toe. Nederland haalde in het eerste halfjaar van 2021 bijvoorbeeld minder geneesmiddelen, computerchips, groenten en fruit uit het Verenigd Koninkrijk.
De waarde van de import uit het land is nog niet op het niveau van 2019, ondanks de stijging ten opzichte van een jaar geleden. Het CBS noemt in dit verband onder meer de invloed van corona en de fluctuerende olieprijzen. In 2019 kostte een vat ruwe olie meer dan in 2020.
https://nos.nl/artikel/23(...)-aan-goederen-uit-vk
Voorheen was Rotterdam handiger voor bulkvervoer (het Verenigd Koninkrijk heeft geen haven op dergelijke schaal), maar niet handig genoeg om de extra third country red tape goed te maken. Vermoedelijk.quote:Weet iemand wat de reden is waarom veel spullen uit Azië sinds dit jaar rechtsreeks naar het VK gaan terwijl dat eerder blijkbaar Nederland was?
Ja. Papierwerk. Als je eerst naar Rotterdam gaat dan moet je goederen de EU binnenbrengen, inklaren en dan pas kan je ze naar het VK verschepen, dat zijn extra kosten en tijd. Voorheen was het een handeling.quote:Op donderdag 2 september 2021 19:00 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Weet iemand wat de reden is waarom veel spullen uit Azië sinds dit jaar rechtsreeks naar het VK gaan terwijl dat eerder blijkbaar Nederland was?
Even voor de goede orde. Voor 2021 werden Aziatische spulletjes eerst naar Nederland verscheept en vanuit daar naar de rest van Europa waaronder het VK. Maar in 2021 gaan die spullen veelal eerst naar het VK en vanuit daar naar de andere Europese landen waaronder Nederland. Die verandering heeft er voor gezorgd dat Nederland in 2021 dus meer importeert uit het VK dan in 2020. En de reden daarvoor is dat de 2021 route minder bureaucratisch is. Dat hebben de Britten dan goed geregeld.quote:Op vrijdag 3 september 2021 00:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. Papierwerk. Als je eerst naar Rotterdam gaat dan moet je goederen de EU binnenbrengen, inklaren en dan pas kan je ze naar het VK verschepen, dat zijn extra kosten en tijd. Voorheen was het een handeling.
Er zijn niet meer spullen verkocht, maar juist minder alleen duurder. tten tweede is jou redering erg onlogisch. waarom eerst in UK importeren en dan pas eu en daarvoor direct eu en dan pas uk. dus waarom zou dit efficienter zijn?quote:Op vrijdag 3 september 2021 08:09 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Even voor de goede orde. Voor 2021 werden Aziatische spulletjes eerst naar Nederland verscheept en vanuit daar naar de rest van Europa waaronder het VK. Maar in 2021 gaan die spullen veelal eerst naar het VK en vanuit daar naar de andere Europese landen waaronder Nederland. Die verandering heeft er voor gezorgd dat Nederland in 2021 dus meer importeert uit het VK dan in 2020. En de reden daarvoor is dat de 2021 route minder bureaucratisch is. Dat hebben de Britten dan goed geregeld.
Lijkt me lood om oud ijzer?quote:Op vrijdag 3 september 2021 00:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. Papierwerk. Als je eerst naar Rotterdam gaat dan moet je goederen de EU binnenbrengen, inklaren en dan pas kan je ze naar het VK verschepen, dat zijn extra kosten en tijd. Voorheen was het een handeling.
omdat je 2x nu invult. import uk en import eu.quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lijkt me lood om oud ijzer?
Papierwerk voor de EU danwel het VK moet toch wel ingevuld worden?
En mij lijkt dat je daar toch niet aan ontkomt?quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:22 schreef Korenfok het volgende:
[..]
omdat je 2x nu invult. import uk en import eu.
import direct eu. dat is toch het logische.quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
En mij lijkt dat je daar toch niet aan ontkomt?
Ik zie de logica ook niet maar in het NOS nieuwsbericht staat dus:quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:51 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Er zijn niet meer spullen verkocht, maar juist minder alleen duurder. tten tweede is jou redering erg onlogisch. waarom eerst in UK importeren en dan pas eu en daarvoor direct eu en dan pas uk. dus waarom zou dit efficienter zijn?
Waarom zou Nederland spullen uit Azië nu via het VK importeren terwijl dat toch ook rechtstreeks kan?quote:Veel spullen zoals computers en kleding, die vaak in Azië worden geproduceerd, gaan sinds begin dit jaar in ieder geval rechtstreeks naar het Verenigd Koninkrijk, terwijl ze eerder vaak via Nederland werden verscheept. Een deel van die producten importeert Nederland nu uit het Verenigd Koninkrijk.
of is sinds de brexit de pond zo aan het dalen is en hierdoor het goedkoper om via UK te kopen? Er zal vast een logische verklaring zijn.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Is sinds Brexit Azië --> VK --> EU dan goedkoper of makkelijker dan Azië --> EU --> VK?
Op deze manier gaat brexit na 50 jaar nog steeds niet de voordelen bieden die Jacob Rees-Mogg dan dacht te kunnen zien.quote:Lord Frost and the EU's Maro¨ Sefčovič (had) reached an agreement on once again delaying the introduction of customs checks.
Brexit tax om de kosten van de Brexit te kunnen verdoezelen. Er is namelijk geen enkel plan over op welke wijze deze belastingverhogingen worden gebruikt voor de verbetering van social care.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:23 schreef xpompompomx het volgende:
This didn't age well:
[ afbeelding ]
Johnson verhoogt belastingen vanwege zorgkosten na corona
Ja, op het woord van Britse bedrijven kun je echt bouwenquote:Op vrijdag 10 september 2021 15:32 schreef Arnold_ het volgende:
Extra roaming charges zijn een van de minst belangrijke gevolgen van brexit, maar toch:
All four main UK mobile carriers have now broken their Brexit roaming promises
[ twitter ]
quote:HGV Tests will be made shorter, with the reversing exercise element removed and the uncoupling and recoupling exercise for trailer tests removed - and they will not have to be tested separately by a third party.
source: Sky News
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |