Echt, gatver.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 18:07 schreef Sumppi het volgende:
[..]
Ohhh brrrrr, gatver!!!! Dan begint het weekend rot.![]()
En dan die meneer op blote voeten met een wijntje in zijn hand!
Maar wel met een goed glas wijn.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 19:11 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Echt, gatver.Lekker op blote voeten of op je teenslippers in een open riool rondstappen.
Dat is toch amper te controleren.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 19:12 schreef IJsdraakje het volgende:
En een dagje Duitsland is geen probleem inderdaad.
Is het ook niet, ik geloof dat het in praktijk ook amper gecheckt wordt.quote:
Wow beetje jaloers op jouw man hoor. Zo gaaf wat hij allemaal maakt.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:46 schreef Sumppi het volgende:
Denk het ook niet.
Even laten zien. Mijn man kocht van de week een draaibank en ik kreeg zijn eerste werkje.
[ afbeelding ]
Met een restje hout en hij had nog niet de juiste beitels, maar ik vind het leuk!Voor de troep op mijn nachtkastje (lippenbalsem en elastiekjes en dergelijke).
Zijn vader bedoelde het natuurlijk niet slecht. Hij gaf de gemaakte knutsels terug voor hij ging verhuizen en heeft er helemaal niet bij nagedacht dat het verkeerd kon vallen.quote:Op zondag 20 juni 2021 14:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wow beetje jaloers op jouw man hoor. Zo gaaf wat hij allemaal maakt.
Vaderdag was fijn gisteren
Iedereen vond ook alles lekker.
Ik snap dat je man zich gekwetst voelde....is ook niet leuk.
Maar geen bier, helaas.quote:Op zondag 20 juni 2021 14:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wow beetje jaloers op jouw man hoor. Zo gaaf wat hij allemaal maakt.
Wat mooi!quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:46 schreef Sumppi het volgende:
Denk het ook niet.
Even laten zien. Mijn man kocht van de week een draaibank en ik kreeg zijn eerste werkje.
[ afbeelding ]
Met een restje hout en hij had nog niet de juiste beitels, maar ik vind het leuk!Voor de troep op mijn nachtkastje (lippenbalsem en elastiekjes en dergelijke).
Daar heb ik een grote bak voor, maar dat wordt nu toch een rommeltje. Normaal staat er een plantje, twee kaarsen en onderzetters. Daar kan dan even wat bij, maar nu ligt het wel erg vol met een koptelefoon, waterpistool, schroevendraaier, elastiekjes, pennen, polsband voor zwemles, zakdoeken, kauwgom, stuiterbal en poepzakjes voor de hond.quote:Op zondag 20 juni 2021 23:44 schreef Cygne het volgende:
[..]
Wat mooi!
Mijn oom heeft een jaar of 2 terug voor mijn verjaardag zoiets gemaakt, gebruiken we voor kleine dingetjes die anders los op de eettafel zouden slingeren. Nu is het veel rustiger.
quote:Op zondag 20 juni 2021 20:58 schreef Sumppi het volgende:
Verder denkt m'n zoon hard na over het voorkomen van oorlogen. Hij bedacht dat ieder land maar gewoon tevreden moet zijn met het eigen gebied Als ze meer willen moeten ze er maar een potje om schaken. De beste speler van het land kun je dan naar voren schuiven.
Ruzie over geloof is ook niet nodig als je samen afspreekt dat iedereen zelf mag beslissen of en wat te geloven.
Maar als er dan oorlog komt, liever niet met vliegtuigen, tanks en schepen, omdat dat niet goed is voor het klimaat.We moeten maar terug naar de tijden van De Napoleontische oorlogen. Hij eindigde met: 'maar als ik eenmaal de wereldheerschappij heb..'
![]()
Hij moet dan nog wel wat oefenen met schaken.
Wat een lieverdquote:Op zondag 20 juni 2021 20:58 schreef Sumppi het volgende:
Verder denkt m'n zoon hard na over het voorkomen van oorlogen. Hij bedacht dat ieder land maar gewoon tevreden moet zijn met het eigen gebied Als ze meer willen moeten ze er maar een potje om schaken. De beste speler van het land kun je dan naar voren schuiven.
Ruzie over geloof is ook niet nodig als je samen afspreekt dat iedereen zelf mag beslissen of en wat te geloven.
Maar als er dan oorlog komt, liever niet met vliegtuigen, tanks en schepen, omdat dat niet goed is voor het klimaat.We moeten maar terug naar de tijden van De Napoleontische oorlogen. Hij eindigde met: 'maar als ik eenmaal de wereldheerschappij heb..'
![]()
Hij moet dan nog wel wat oefenen met schaken.
Dan heb je wel echt schokkend weinig gegeten de afgelopen tijdquote:Op maandag 21 juni 2021 15:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hm... net met de diëtiste gebeld. Moet meer dan verdubbelen met wat ik eet![]()
Nu even bijkomen en morgen de koelkast vullen
Dat liep niet helemaal perfect, maar goed. Vanaf nu 1000 ~ 1250 kcals per dag is de afspraakquote:Op maandag 21 juni 2021 16:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan heb je wel echt schokkend weinig gegeten de afgelopen tijd![]()
Hopelijk lukt het om je aan de lijstjes te houden en gezond af te vallen
Ik loop ook regelmatig vast in mijn uitleg als hij bepaalde vragen stelt over waarom mensen bepaalde dingen doen. Soms kan ik wel mogelijke verklaringen geven of hem er zelf over laten nadenken, maar waarom mensen dat dan ondanks de verklaringen doen zit veel dieper. Het levert wel mooie gesprekken op, maar soms ook een zwaar gevoel in mijn buik.quote:Op maandag 21 juni 2021 20:47 schreef Shandaly het volgende:
Dan zat je dus op 500/600 kcals per dag? Dat houdt toch ook geen mens vol 😘
Niet te snel willen hč, slow & steady geeft uiteindelijk een veel betere basis...
Och, Sump... Wat zou het toch geweldig zijn als wereldleiders eens zouden luisteren naar zulke ideeën hč ❤️🌍
En wat doe je als je een terugvalletje krijgt?quote:Op maandag 21 juni 2021 19:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat liep niet helemaal perfect, maar goed. Vanaf nu 1000 ~ 1250 kcals per dag is de afspraakGewoon doen... moeilijk, maar doorzetten en hopen dat ik niet weer een terugvalletje krijg
Wat een vreemde vakantie zo vlak voor het einde van het schooljaar.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:35 schreef Shandaly het volgende:
Goeiemorgen!!
![]()
Zin in de werkdag![]()
Wel met een vlaagje schuldgevoel, want de kinderen zijn deze week vrij van school, en vandaag naar de BSO met behoorlijke tegenzin![]()
(voor de oudste dan, maar thuisblijven en dan de hele dag gamen vind ik ook niet zo'n strak plan)
Tja, de "Junivakantie"... een paar jaar geleden in het leven geroepen toen alle vrije/feestdagen heel vroeg in het jaar vielen, en onze regio als allerlaatste de zomervakantie had. Hadden ze 5 studiedagen verzameld voor een hele week vrij.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:58 schreef Sumppi het volgende:
[..]
Wat een vreemde vakantie zo vlak voor het einde van het schooljaar.![]()
41 foto'squote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:04 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik ben weer aan het werk, dus niet heel spannende zaken.M'n lastige klusje (fotoshootfoto's uitzoeken) hoeft ook al niet meer, m'n pa koopt gewoon de hele set.
Niet dat ik perse 41(!) foto's van kerel en mezelf had gehoeven, maar het is wel makkelijk wat foto's weggeven aan kerel z'n familie zo.
![]()
En inderdaad, laat voor nog een week vakantie nu.Of moeten ze lang door in regio zuid dit jaar?
Vandaar. Kan me wel voorstellen dat het veel ouders wel bevalt. Wij gebruiken daar dan de meivakantie voor. Soms is het dan ook een week prachtig weer.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:39 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Tja, de "Junivakantie"... een paar jaar geleden in het leven geroepen toen alle vrije/feestdagen heel vroeg in het jaar vielen, en onze regio als allerlaatste de zomervakantie had. Hadden ze 5 studiedagen verzameld voor een hele week vrij.
En blijkbaar beviel dat de meesten wel erg goed, om een hele week te hebben, buiten de officiële schoolvakanties om, maar wel in een (normaalgesproken) mooi-weer-periode. Kon je nog iets goedkoper op vakantie bijvoorbeeld. Deze Juni-vakantie hebben we nu elk jaar, en soms voelt het onzinnig - vorig jaar bijvoorbeeld, we waren net weer een beetje in een ritme na die thuisscholing - maar dit jaar hebben wij pas eind juli zomervakantie, dus past het best
Ja, die 41 waren dus alleen van ons twee, was een familieshoot met 256 foto's totaal.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 11:09 schreef Sumppi het volgende:
[..]
41 foto'sGeen keuzestress in ieder geval! Was het leuk om zo'n shoot te doen?
[..]
Vandaar. Kan me wel voorstellen dat het veel ouders wel bevalt. Wij gebruiken daar dan de meivakantie voor. Soms is het dan ook een week prachtig weer.
Vrijdag hebben ze hier weer een studiedag.Ik verbaas me daar wel over. In Breda hadden we nooit studiedagen. Wel een dag of 3/ 4 om zomaar op te nemen, dat beviel ook goed! Kun je eens op een rustig moment wat ondernemen met ze.
Maar tijdens de meivakantie zijn de prijzen van vakantiehuisjes vaak ook net weer hoger dan de weken eromheen... en is het overal druk enzo...quote:Op dinsdag 22 juni 2021 11:09 schreef Sumppi het volgende:
Vandaar. Kan me wel voorstellen dat het veel ouders wel bevalt. Wij gebruiken daar dan de meivakantie voor. Soms is het dan ook een week prachtig weer.
Op zoveel fronten... op zoveel manieren...quote:Op dinsdag 22 juni 2021 15:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kinderen geven moeilijke keuzes zo te lezen
Hahahaha snap ikquote:Op dinsdag 22 juni 2021 16:00 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Op zoveel fronten... op zoveel manieren...![]()
(verder zijn ze ook best leuk hoor)
Lijkt me echt gaaf als je dat kanquote:Op woensdag 23 juni 2021 16:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een patroon voor een gave hoodie gekocht. Als die er is stof kopen en voor het eerst kleding naaien.
Er zijn zoveel leuke stoffen dat ik waarschijnlijk veel hoodies wil maken
Ik heb niet zoveel ervaring met de naaimachine. Wel eens de kostuums voor een toneelstuk genaaid, maar dat was gewoon een kwestie van kijken naar bestaande kleding. Dit wordt voor het eerst vanaf een patroon, maar kom er vast wel uitquote:Op woensdag 23 juni 2021 16:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Lijkt me echt gaaf als je dat kan
Mijn moeder moet me maar eens leren nadien, als ik ook mijn vaccinaties gehad heb.
Kostuums naaien is anders niet iets eenvoudigs, en dan ook nog zonder een patroon?!quote:Op woensdag 23 juni 2021 17:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel ervaring met de naaimachine. Wel eens de kostuums voor een toneelstuk genaaid, maar dat was gewoon een kwestie van kijken naar bestaande kleding. Dit wordt voor het eerst vanaf een patroon, maar kom er vast wel uit
Ja... Dat was wel leuk. Daardoor durf ik ook wel te vertrouwen op het naaien met patroon.quote:Op donderdag 24 juni 2021 08:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kostuums naaien is anders niet iets eenvoudigs, en dan ook nog zonder een patroon?!
Je kunt in ieder geval uit de voeten op een naaimachine.
Ik heb ook voor het eerst in tijden weer eens een kledingstuk (blouse) gemaakt. Smaakt direct naar meer, dus heb ook weer een paar stofjes besteld.
Ja, afgezien van de tijdelijke rugpijn! Ik voel wel het moment dat ik eigenlijk een lange pauze moet nemen, maar dan wil ik te graag door.quote:Op donderdag 24 juni 2021 08:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... Dat was wel leuk. Daardoor durf ik ook wel te vertrouwen op het naaien met patroon.
Ach... Als het patroon er is koop ik gewoon leuke stofjes en ga los
Leuk dat je stofjes hebt gekocht en weer achter de machine gekropen bent!
Rugpijn is minder. Dat heb ik vaak met mijn nek. En negeer het vervolgensquote:Op donderdag 24 juni 2021 08:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, afgezien van de tijdelijke rugpijn! Ik voel wel het moment dat ik eigenlijk een lange pauze moet nemen, maar dan wil ik te graag door.![]()
Het is een nieuw patroon, met een paar uitdagingen. Ik lees hoe het moet, kijk evt. een filmpje (of twee) en oefen op wat reststukjes. Wel heel leuk als het dan ook lukt. Ik denk mede dankzij mijn naaimachine.
Ja, nek ook! Toch te gespannen bezig zijn, ik ken dat.quote:Op donderdag 24 juni 2021 09:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Rugpijn is minder. Dat heb ik vaak met mijn nek. En negeer het vervolgens
Uitdagign zijn leuk! En dat met restjes oefenen ga ik ook doen..slim!
Naja... Jij bent degene die de naaimachine bedient hč
Have fun
Haken met twee katten op schoot? Knap!quote:Op donderdag 24 juni 2021 10:07 schreef Sarabi het volgende:
Leuk om over jullie naaiavonturen te lezen
Hier ook een beetje last van rug/nek/schouders. Gisteren wilde in haken, maar de katten wilden op schoot. Dus heb een beetje in een rare houding zitten haken.
Wat heb je al geprobeerd?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Er is krijt op een wit werkje gekomen en ik krijg het er niet meer uit...
Naja... Waarschijnlijk ben ik de enige die het ziet. Vlekje van een paar mm in heel zacht geel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |