abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 juni 2021 @ 14:48:13 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_199944685
Helpt dat? Want het klinkt alsof je het zelf ook al wel weet?
disclaimer
pi_199944749
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 14:48 schreef SQ het volgende:
Helpt dat? Want het klinkt alsof je het zelf ook al wel weet?
Ja, dat helpt, heel erg veel zelfs. Ik moet gewoon even horen van "daar moet je meer eten en daar", want ze laat me best wel zwemmen.
pi_199944769
ach ik moet niet zeuren. Gewoon hier even naar de lijstjes kijken en inspiratie uit halen en vergelijken met mijn eigen eetdagboek
  vrijdag 18 juni 2021 @ 15:04:16 #54
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199944845
Oh je mag mijn lijst wel hebben :P

O krentenboterham met boter
L 3 sour cream onion wafels met smeerkaas en 2 plakken kipfilet met bieslook
D aardappelpartjes uit de oven met mayo, vega nugget met bbq saus en komkommer met dressing
T 125 gram aardbeien, dubbellikker (geel of oranje), flat white, nog een flat white en misschien nog een pakjes wafels vanavond.
pi_199945039
Ik heb vast even een mailtje gestuurd :)
pi_199945389
Ik post eigenlijk nooit lijstjes, maar ach, voor een keertje dan:
Ontbijt: 2 plakken volkoren ontbijtkoek met pindakaas
Lunch: meergranen kaiserbrötchen met avocado, sriracha en kipfilet en een kaastosti
Diner: rijstsalade (met mais, olijven, komkommer, zongedroogde tomaatjes, augurkjes, tonijn en paprika)
Tussendoor: volle vanillekwark, een kaneelkoekje en 2 platte perziken
En ik drink de hele dag door thee
pi_199945957
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:09 schreef SQ het volgende:

Ik doe dit al 15 jaar. Dus echt veel moeite kost het me op zich niet. Ik weet ook alle dingen wel. Ik ben alleen vreselijk verslaafd aan eten. Dat zal denk ik nooit meer over gaan.

Het is bij mij ook niet zoals bij secret eaters, dat ik niet weet wat ik eet, of dat het er langzaam in sluipt. Ik weet het heel goed. Al jaren. Misschien maakt dat het juist wel erger, want daardoor ben ik dus ook heel vaak een beetje boos op mezelf als ik weer eens te veel eet :')

Anyway, ik kan eten niet negeren. Als ik eten zie of als ik weet dat er lekkere dingen in de kast liggen, dan blijft dat continu aanwezig in mijn gedachten. Op een feestje een schaal met snacks? Ik denk er continu aan. Eigenlijk zijn mijn hersenen niet zo heel anders dan van die ontzettend dikke mensen bij doctor Now, met het verschil dat ik mezelf beter in de hand heb. Maar ja. Ik zou wel eens willen dat ik gewoon nooit aan eten dacht. Die mensen schijnen te bestaan.

Toch wel bedankt voor het compliment hoor :* ik weet dat ik het niet heel slecht doe. Ik zou alleen zo graag willen dat het niet meer en ook nooit meer nodig was. :')
Ik heb dit een paar maanden ervaren bij acute stress. Dat ik nooit aan eten dacht, nergens zin in had, nooit honger en als ik al een boterham had gesmeerd ik na de helft was vergeten dat ik een boterham at. Uit eten met vriendinnen dacht ik na een kwart bord: poepoe, ik zit vol. En dan at ik nog een beetje door, omdat een kwart zo weinig leek voor de rest. En stopte dan na een half bord. Gekregen doosjes chocolade stonden hier maanden onaangebroken in het zicht, geen zin in.

Ik dacht toen echt: 'oooooh, zó voelen/denken/ervaren slanke mensen eten!' - Ja, dan is slank blijven niet zo moeilijk en snap ik dat je dikke mensen totaal niet begrijpt.

Voor de rest ben ik nu alles wat je schrijft. -O- Altijd focus op eten. Alsof ik nog in de oertijd leef en elke hap levensreddend is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199953236
Zoveel herkenning hier. Ik kan zowel heel goed (veel) te weinig eten als heel goed (veel) te veel. Gezonde balans, dat is moeilijk. En vermoeidheid weg willen eten, check. Helpt niks, maar toch blijven proberen hé. :')

Ik mis volgens mij ook feedback van mijn lichaam, of ik sta er te weinig bij stil. Hongergevoel ervaar ik bijvoorbeeld niet als ik bezig ben. Net als vol zitten. Ik kan eten tot ik misselijk ben en nog niet het gevoel hebben dat ik vol zit. Gek genoeg helpen kinderen daar wel bij. Meer ritme en structuur en ik maak ook betere keuzes over het algemeen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 19 juni 2021 @ 09:36:47 #59
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_199956025
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 14:30 schreef Doedezemaar het volgende:
En laten we het maar niet over oud gaan hebben, ik gok dat ik met mijn 48 hier de bejaarde van het stel ben
Valt mee...ik ben 52 :o
  zaterdag 19 juni 2021 @ 10:12:12 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_199956443
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 09:36 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Valt mee...ik ben 52 :o
Dan is het eigenlijk fietsertje69?
disclaimer
  zaterdag 19 juni 2021 @ 10:14:11 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_199956473
En fuuuuuuck ik baal zo hard. Ik heb sinds 21 februari een 10k stappen streak. En ik heb me gisteravond laten afleiden door iets op tv en daardoor op 9850 uitgekomen. 2 keer op en neer in huis en ik had het gehaald.

Rationeel weet ik dat het weinig verschil maakt, maar gevoelsmatig is dat toch echt anders. Heb er bijna om moeten huilen toen ik het me vanmorgen realiseerde :@ :')
disclaimer
pi_199956544
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 10:14 schreef SQ het volgende:
En fuuuuuuck ik baal zo hard. Ik heb sinds 21 februari een 10k stappen streak. En ik heb me gisteravond laten afleiden door iets op tv en daardoor op 9850 uitgekomen. 2 keer op en neer in huis en ik had het gehaald.

Rationeel weet ik dat het weinig verschil maakt, maar gevoelsmatig is dat toch echt anders. Heb er bijna om moeten huilen toen ik het me vanmorgen realiseerde :@ :')
Oh dat is kut zeg! ;( :S___D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199956743
Ik ben me inmiddels gaan focussen op de Vitality doelen. Elke dag 10k brak me op, mijn voeten zijn letterlijk stuk ;(
Dus niet meer elke dag persé 10k HOEVEN lopen, maar als het gaat en het komt zo uit dan is dat prima.

Woensdag en donderdag met 2 wandelingetjes 150 Vitality hartslag punten gehaald en daarmee ook m'n weekdoel, dus dan kan ik daarna weer wat rustiger aan doen.
pi_199957324
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 10:32 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik ben me inmiddels gaan focussen op de Vitality doelen. Elke dag 10k brak me op, mijn voeten zijn letterlijk stuk ;(
Dus niet meer elke dag persé 10k HOEVEN lopen, maar als het gaat en het komt zo uit dan is dat prima.

Woensdag en donderdag met 2 wandelingetjes 150 Vitality hartslag punten gehaald en daarmee ook m'n weekdoel, dus dan kan ik daarna weer wat rustiger aan doen.
Ik probeer elke dag minimaal een half uur achter elkaar te lopen zodat ik sowieso 100 hartslag punten krijg. Maandag had ik zelfs 200 hartslag punten behaald. :o
ROBODEMONS..................|:(
pi_199957377
quote:

Zo heb ik eens de datum van mn telefoon terug gezet, om alsnog een streakje te behouden :@ Want was iets na 00:00 toen ik het haalde, en dus te laat. En ja, ik moest ook bekant janken :') :*
pi_199957686
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 11:21 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik probeer elke dag minimaal een half uur achter elkaar te lopen zodat ik sowieso 100 hartslag punten krijg. Maandag had ik zelfs 200 hartslag punten behaald. :o
Ik krijg soms maar 50pt voor een half uur, soms ook niks :+ M'n hartslag gaat dan niet te veel naar boven. Combinatie van stappen en hartslag werkt hier prima :)
pi_199958340
Ach gossie, arme dames met de (stappen)doelen.
Vanochtend een wandeling van 5 km gemaakt, het was eindelijk niet meer van dat vieze benauwde weer, ik kreeg weer lucht, heerlijk
pi_199962284
quote:

Oh, maar stappen door huis is prima, dat is toch beweging *O*

Ik heb ooit een stappendoel gehaald door vlak voor ik naar bed ging de kat te aaien _O_ Dát is pas :')
(okay, het ging om max 50 stappen of zo, maar toch)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 19 juni 2021 @ 18:13:23 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_199963046
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 17:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, maar stappen door huis is prima, dat is toch beweging *O*

Ik heb ooit een stappendoel gehaald door vlak voor ik naar bed ging de kat te aaien _O_ Dát is pas :')
(okay, het ging om max 50 stappen of zo, maar toch)
Is ook prima, ik heb ze alleen niet gezet :')

(Ik heb wel eens duizenden stappen gekregen van fitbit door op de trampoline te liggen terwijl mijn kinderen rondjes om me heen renden. Dát is pas :')!)
disclaimer
pi_199963456
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 18:13 schreef SQ het volgende:
Is ook prima, ik heb ze alleen niet gezet :')

(Ik heb wel eens duizenden stappen gekregen van fitbit door op de trampoline te liggen terwijl mijn kinderen rondjes om me heen renden. Dát is pas :')!)
Oh shit! Ik las het verkeerd :o Ja, dat is best kut ja :')

De trampoline-steps _O_
Ik heb the empire state building aan trappen ooit bekommen omdat ik in een forse storm een uur gewandeld heb *)
  zaterdag 19 juni 2021 @ 21:54:03 #71
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_199967006
e
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 10:12 schreef SQ het volgende:

[..]

Dan is het eigenlijk fietsertje69?
Eigenlijk wel, maar dat leek me niet zo handig (ik had al eerst een tijdje mee gelurkt).
pi_199968775
Constant met eten bezig zijn is wel herkenbaar. Ook gewoon moeite met herkennen van honger en al voldoende hebben gehad. En ik ben terwijl ik het ene nog aan het eten ben al bezig met wat ik als volgende iets ga eten. Soms kan ik ook gewoon niet slapen als ik niet alvast bedenk dat ik de volgende dag wil eten. :')

Vandaag:
L: Salade met rucola, tomaat, komkommer, humus, heeeeel veel koriander en een vega braadworst
D: Vega buffet met voor een bordje met verschillende salades, hoofd een bord met verschillende warme gerechtjes en als toetje een taartje van Sharp Sharp.
T: Twee happen van een chocolade donut
pi_199971657
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 15:04 schreef SacreCoeur het volgende:
Oh je mag mijn lijst wel hebben :P

O krentenboterham met boter
L 3 sour cream onion wafels met smeerkaas en 2 plakken kipfilet met bieslook
D aardappelpartjes uit de oven met mayo, vega nugget met bbq saus en komkommer met dressing
T 125 gram aardbeien, dubbellikker (geel of oranje), flat white, nog een flat white en misschien nog een pakjes wafels vanavond.
Sorry dat ik het zeg, maar dit is echt een dieet van niks. Zoveel vet en suiker. Probeer je hiermee af te vallen? Je blijft hierdoor vreetkicks krijgen.

Je kunt heel mooi afvallen met een dieet wat weinig koolhydraten heeft maar veel groenten en eiwit. Dan kun je eten wat je wil maar het blijft eraf gaan, op voorwaarde dat je wel redelijk wat beweegt. En met redelijk bedoel ik geen marathon hardlopen per dag, maar gewoon een stapje of 10.000.

Ik begrijp het gewoon niet. Het kan zo makkelijk zijn, maar waarom men die vette rotzooi blijft eten onder het mom van “dat hoort ook bij een normaal dieet” is me een raadsel. Je voelt je mentaal en uiteraard fysiek zoveel beter als je het niet doet.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  zondag 20 juni 2021 @ 09:47:57 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_199971820
Ik eet ook graag gewoon soms dingen omdat ik ze lekker vind ;) niet alles hoeft altijd gerationaliseerd te worden. Maar dat is een discussie die ik hier niet ga voeren met je - ik heb in je pohi gespiekt en kennelijk kom je hier alleen als je iemand terecht wil wijzen (zo komt het althans over), en dat valt in een langlopende serie als deze meestal niet zo lekker ;)
disclaimer
pi_199971830
Ik geloof dat SC nou net iemand is die eerder te snel afvalt dan te weinig, maar ok :+ In theorie ben ik het helemaal met je eens, in de praktijk... Zoveel lijven, zoveel verschillende mentaliteiten, het een is niet beter dan het ander. Ik geloof dat iedereen het beste van zijn kunnen doet, anders zou je wel "beter" doen (niet alleen op dit vlak). En ja, er zit een verschil tussen beter weten en beter kunnen.

En dan kan je denken, tis een kwestie van mentaliteit en de knop omzetten en bladibla, maar als het zo eenvoudig was, waren er geen ongelukkige mensen, geen te dikke mensen, geen ... Tis makkelijk oordelen vanaf de zijlijn. Draai een mening of een oordeel eens om in oprechte interesse, wie weet wat je nog ontdekt :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')