Ja, dat helpt, heel erg veel zelfs. Ik moet gewoon even horen van "daar moet je meer eten en daar", want ze laat me best wel zwemmen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:48 schreef SQ het volgende:
Helpt dat? Want het klinkt alsof je het zelf ook al wel weet?
Ik heb dit een paar maanden ervaren bij acute stress. Dat ik nooit aan eten dacht, nergens zin in had, nooit honger en als ik al een boterham had gesmeerd ik na de helft was vergeten dat ik een boterham at. Uit eten met vriendinnen dacht ik na een kwart bord: poepoe, ik zit vol. En dan at ik nog een beetje door, omdat een kwart zo weinig leek voor de rest. En stopte dan na een half bord. Gekregen doosjes chocolade stonden hier maanden onaangebroken in het zicht, geen zin in.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 13:09 schreef SQ het volgende:
Ik doe dit al 15 jaar. Dus echt veel moeite kost het me op zich niet. Ik weet ook alle dingen wel. Ik ben alleen vreselijk verslaafd aan eten. Dat zal denk ik nooit meer over gaan.
Het is bij mij ook niet zoals bij secret eaters, dat ik niet weet wat ik eet, of dat het er langzaam in sluipt. Ik weet het heel goed. Al jaren. Misschien maakt dat het juist wel erger, want daardoor ben ik dus ook heel vaak een beetje boos op mezelf als ik weer eens te veel eet
Anyway, ik kan eten niet negeren. Als ik eten zie of als ik weet dat er lekkere dingen in de kast liggen, dan blijft dat continu aanwezig in mijn gedachten. Op een feestje een schaal met snacks? Ik denk er continu aan. Eigenlijk zijn mijn hersenen niet zo heel anders dan van die ontzettend dikke mensen bij doctor Now, met het verschil dat ik mezelf beter in de hand heb. Maar ja. Ik zou wel eens willen dat ik gewoon nooit aan eten dacht. Die mensen schijnen te bestaan.
Toch wel bedankt voor het compliment hoorik weet dat ik het niet heel slecht doe. Ik zou alleen zo graag willen dat het niet meer en ook nooit meer nodig was.
Valt mee...ik ben 52quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:30 schreef Doedezemaar het volgende:
En laten we het maar niet over oud gaan hebben, ik gok dat ik met mijn 48 hier de bejaarde van het stel ben
Oh dat is kut zeg!quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:14 schreef SQ het volgende:
En fuuuuuuck ik baal zo hard. Ik heb sinds 21 februari een 10k stappen streak. En ik heb me gisteravond laten afleiden door iets op tv en daardoor op 9850 uitgekomen. 2 keer op en neer in huis en ik had het gehaald.
Rationeel weet ik dat het weinig verschil maakt, maar gevoelsmatig is dat toch echt anders. Heb er bijna om moeten huilen toen ik het me vanmorgen realiseerde![]()
Ik probeer elke dag minimaal een half uur achter elkaar te lopen zodat ik sowieso 100 hartslag punten krijg. Maandag had ik zelfs 200 hartslag punten behaald.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:32 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik ben me inmiddels gaan focussen op de Vitality doelen. Elke dag 10k brak me op, mijn voeten zijn letterlijk stuk![]()
Dus niet meer elke dag persé 10k HOEVEN lopen, maar als het gaat en het komt zo uit dan is dat prima.
Woensdag en donderdag met 2 wandelingetjes 150 Vitality hartslag punten gehaald en daarmee ook m'n weekdoel, dus dan kan ik daarna weer wat rustiger aan doen.
Zo heb ik eens de datum van mn telefoon terug gezet, om alsnog een streakje te behoudenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:14 schreef SQ het volgende:
En fuuuuuuck ik baal zo hard. Ik heb sinds 21 februari een 10k stappen streak. En ik heb me gisteravond laten afleiden door iets op tv en daardoor op 9850 uitgekomen. 2 keer op en neer in huis en ik had het gehaald.
Rationeel weet ik dat het weinig verschil maakt, maar gevoelsmatig is dat toch echt anders. Heb er bijna om moeten huilen toen ik het me vanmorgen realiseerde![]()
Ik krijg soms maar 50pt voor een half uur, soms ook niksquote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:21 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik probeer elke dag minimaal een half uur achter elkaar te lopen zodat ik sowieso 100 hartslag punten krijg. Maandag had ik zelfs 200 hartslag punten behaald.
Oh, maar stappen door huis is prima, dat is toch bewegingquote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:14 schreef SQ het volgende:
Is ook prima, ik heb ze alleen niet gezetquote:Op zaterdag 19 juni 2021 17:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, maar stappen door huis is prima, dat is toch beweging
Ik heb ooit een stappendoel gehaald door vlak voor ik naar bed ging de kat te aaienDát is pas
(okay, het ging om max 50 stappen of zo, maar toch)
Oh shit! Ik las het verkeerdquote:Op zaterdag 19 juni 2021 18:13 schreef SQ het volgende:
Is ook prima, ik heb ze alleen niet gezet
(Ik heb wel eens duizenden stappen gekregen van fitbit door op de trampoline te liggen terwijl mijn kinderen rondjes om me heen renden. Dát is pas!)
Sorry dat ik het zeg, maar dit is echt een dieet van niks. Zoveel vet en suiker. Probeer je hiermee af te vallen? Je blijft hierdoor vreetkicks krijgen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:04 schreef SacreCoeur het volgende:
Oh je mag mijn lijst wel hebben![]()
O krentenboterham met boter
L 3 sour cream onion wafels met smeerkaas en 2 plakken kipfilet met bieslook
D aardappelpartjes uit de oven met mayo, vega nugget met bbq saus en komkommer met dressing
T 125 gram aardbeien, dubbellikker (geel of oranje), flat white, nog een flat white en misschien nog een pakjes wafels vanavond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |